بازدید 4250

«اکسیر ارگانیک» مبتکر ایرانی برای مقابله با سرطان

محقق و مبتکر کشورمان با ارائه یک نوآوری در حوزه سلامت با عنوان «اکسیر ارگانیک» برگرفته از عسل تاکنون موفق به کسب دو مدال جهانی شده است. محصولی که به گفته او یک مکمل دارویی موثر و حیات بخش برای پیشگیری و البته درمان بیماری سرطان است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 31 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مسابقات اختراعات جهانی سوئیس از بزرگترین رویدادهای اختصاصی حوزه نوآوی دنیا است که همه ساله با حمایت سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO و با نمایش حدود هزار اختراع از مخترعان سراسر جهان برگزار می شود.

در این مسابقات شرکت های صنعتی و تجاری، دانشگاه ها، مخترعان و محققان، انجمن ها، سازمان ها و موسسات خصوصی و دولتی می توانند در یک فرصت بی نظیر اختراعات و نوآوری ها یا نتایج تحقیقات و محصولات جدید خود را عرضه کنند.

رقابتی جهانی که جواد دست یافته از مبتکران و نوآوران کشورمان با حضور در آن و خلق ایده و ارائه چندین نوآوری تاکنون موفق به دریافت چند مدال جهانی از جمله دو مدال طلا در زمینه سیستم داوری در حوزه ورزش و همچنین دو مدال برنز جهانی در بخش "دارویی و درمانی" این مسابقات و البته منتخب کتاب یکصد اختراع برتر جهانی در مسابقات اختراعات و عضویت در فدراسیون بین المللی مخترعان جهان (IFIA) شده است.

اما یکی از نوآوری های این جوان مبتکر تحت عنوان «اکسیر ارگانیک» یا عسل فرآوری شده به عنوان مکمل درمان و پیشگیری از بیماری سرطان است که تاکنون توسط هیات داوری مسابقات اختراعات در سال ۲۰۲۱ سوئیس، فدراسیون جهانی انجمن های مخترعان در سوئیس، هیات داوری مسابقات اختراعات در سال ۲۰۲۲ ترکیه و هیات داوری مسابقات اختراعات در سال ۲۰۲۳ ترکیه مورد تایید قرار گرفته است.

محصولی نوآروانه در حوزه گیاهان دارویی که به گفته این مخترع تبریزی تاکنون چندین بیمار سرطانی که هنوز زیر تیغ جراحی نرفته اند و تومورها و سلول های سرطانی آنها به سایر بخش های بدنشان سرایت نکرده و متاستاز نشده است، با مصرف آن بالای ۹۵ درصد بهبود یافته اند.

دست یافته، پیش از این نیز دو مدال طلای جهانی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را در زمینه سیستم داوری در حوزه ورزش کسب کرده است و اکنون عضو فدراسیون جهانی مخترعان سوئیس است و مدال های خود را به پدر، مادر، همسر و ملت ایران تقدیم کرده است.

این نخبه کشورمان همچنین تاکنون موفق به تولید اکسیر و محصولات انرژی زای ارگانیک برای استفاده ورزشکاران و داروی درمان اختلالات جنسی و همچنین تولید ماسک جوان سازی صورت شده است.

این محقق و مخترع جوان کشورمان که در سال ۱۳۶۲ در کوچه ای باریک در غربی ترین نقطه شهر تبریز که به قول او هنوز خودرویی وارد آن نشده به دنیا آمده است، حالا برای کشور، شهر و البته خانواده خود افتخارآفرینی کرده است.

دست یافته که با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سخن می گفت با بیان اینکه، در طول سال های زندگی خود چالش ها، مشقات و فشارهای مالی و روحی بسیار زیادی را متحمل شده است، اظهار داشت: با این حال هیچگاه از تلاش و پشتکار ذهنی و عملی عقب نکشیده ام.

وی همچنین با اشاره به اینکه، پنج سالی می شود که روزانه حداقل ۲۰۰ گرم عسل ارگانیک فرآوری شده توسط خود را به صورت صحیح میل می کند، ادامه داد: این موجب تغییر و اصلاح تک تک سلول های بدنم شده و از حدود دو سال قبل نیز به صورت کامل الگوی تغذیه ام تغییر کرده و روزانه یک وعده غذایی و گاهی روزها حداکثر دو وعده غذایی از این اکسیر ارگانیک را مصرف می کنم؛ چراکه روزانه حداقل ۱۲ ساعت به صورت مستمر و بدون استراحت مشغول به کارهای ذهنی و فیزیکی هستم.

اکسیر ارگانیک، یک مکمل قوی خوراکی برای بهبود بیماری سرطان

این محقق کشورمان با بیان اینکه، اختراع و نوآوری او وابسته به عسل طبیعی و ارگانیک است، اظهار داشت: ما پس از برداشت عسل با سایر محصولات تولیدی زنبور عسل و ترکیبی از مواد گیاهی، آلی و معدنی، اکسیرهایی را فرآوری می کنیم که به دلیل تاثیرات شگرف تحت عنوان اکسیرهای حیات بخش نامگذاری شده و با فرمول های مختلف در چندین زمینه تولید می شود.

مصرف اکسیر ارگانیک سلول های سرطانی را فریز می‌کند

این مخترع کشور در توضیح اکسیر مکمل درمان سرطان به عنوان اصلی ترین نوآوری خود با تاکید بر جلوگیری و محدود کردن فعالیت و رشد سلول های سرطانی که از سلول های سالم، پروتئین ها و همچنین خود عضلات تغذیه و رشد می کنند، تصریح کرد: در واقع فشارهای روحی و روانی و غصه و نگرانی و الگوی ناسالم تغذیه، موجب تضعیف سلول های بدن شده و به مرور زمان افراد سلامتی خود را از دست داده و دچار انواع سرطان ها می شوند.

دست یافته تصریح کرد: ما با اکسیر ارگانیک توانسته ایم فعالیت سلول های ناسالم و آسیب زننده سرطانی را محدود و فریز کنیم، تا سلول ها و عضلات بدن بتوانند با حیات و نگهداشت چارچوب بدن به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به کاهش اشتهای بیماران سرطانی در صورت جراحی یا شیمی درمانی و حتی حالت تهوع آنها پس از استشمام بوی غذا و مصرف آن اظهار داشت: حتی در روزهای انجام شیمی درمانی و هنگامی که بیمار از توانایی و میل به مصرف و نگهداشت غذا در معده برخوردار است، مصرف این اکسیر به شکل جدی می تواند منجر به تقویت بدن جهت مقابله با بیماری و سلول های سرطانی شود.

به گفته دست یافته، درمان های صورت گرفته روی بیماران سرطانی و استفاده از این اکسیر ارگانیک وابسته به نوع بیماری و مدت زمان بیماری مقدار و طول مدت استفاده بیماران متفاوت است.

این محقق کشور همچنین اظهار داشت: اولین بیمار دچار سرطان معده با ۷۲ سال سن در سال ۱۳۹۹ و پس از پنج ماه مصرف روزانه دو نوبت از اکسیر مکمل درمان سرطان، بالای ۹۵ درصد سلامتی خود را به دست آورده و هم اکنون نیز با سلامت کامل در قید حیات است.

دست یافته در عین حال تاکید می کند: اهدای مدال های مسابقات جهانی اختراعات پس از بررسی دقیق مستندات ارائه شده به داوران این رقابت جهانی بوده است. تا هنگامی که بیمار سرطانی به خصوص بیمارانی که شیمی درمانی و جراحی نکرده باشند با مصرف هفته ای دو بار از این محصول، سلول های سرطانی بدن آنها فریز شده و در ادامه از فعالیت ساقط می شوند و از سویی سلول های بنیادی و اصلی بدن تقویت می شوند.

اکسیر انرژی‌زای ارگانیک برای ورزشکاران

این فعال حوزه نوآوری در ادامه با اشاره به اینکه، همچنین موفق به تهیه یک اکسیر برای تامین انرژی لازم در ورزشکاران، تقویت عضلات، جلوگیری از افت قندخون حین تمرین، تامین و آزادسازی انرژی مورد نیاز نسبت به سوخت و ساز بدن شده است، افزود: این فرآورده به طور کامل ارگانیک است و مصرف آن باعث کاهش عوارض کبدی و همچنین کاهش عوارض مصرف داروهای شیمیایی در ورزشکاران می شود.

دست یافته، تهیه اکسیر درمان اختلالات جنسی را از دیگر اقدامات تحقیقاتی خود نام برد و افزود: یکی از چالش ها و مشکلات زناشویی در اکثریت جوامع اختلالات جنسی است که ما با فرآوری اکسیر مربوطه درصدد برآمدیم تا این چالش را در آقایان و بانوان با تقویت یا رفع اختلال برطرف و قدرت بارداری در بانوان و قدرت بارورسازی در آقایان را افزایش دهیم.

وی همچنین تهیه اکسیر ماسک قابل ماساژ برای جوان سازی پوست و زیبایی را نیز از دیگر نوآوری های خود عنوان کرد و با اشاره به اینکه، عسل ذاتا قابل ماساژدهی نیست، افزود: بدون تغییر در ساختار مولکولی عسل و بدون حرارت دادن این ماده، موفق به تهیه یک ماسک قابل ماساژ برای جوانسازی، خون رسانی و آب رسانی در پوست شده است.

به گفته این مبتکر حوزه گیاهان دارویی، این ماسک جوان ساز از بین برنده چین و چروک و لک های پوستی است و البته برای افرادی که دارای میگرن و سینوزیت هستند نیز مفید است.

این نوآوری تاکنون توسط چه سازمان‌هایی (داخلی و خارجی) مورد تایید قرار گرفته است؟

این محقق کشورمان در پاسخ به این سوال که این نوآوری ها تاکنون توسط چه سازمان ها و مراجعی مورد تایید قرار گرفته است نیز توضیح داد: این محصولات در هیات داوری مسابقات اختراعات در سال ۲۰۲۱ سوئیس، فدراسیون جهانی انجمن های مخترعان در سوئیس، هیات داوری مسابقات اختراعات در سال ۲۰۲۲ ترکیه و همچنین هیات داوری مسابقات اختراعات در سال ۲۰۲۳ ترکیه داوری و مورد تایید قرار گرفته است.

دست یافته افزود: مستندات پزشکی و مدارک ارائه شده در ارتباط با اکسیر ارگانیک و ماسک جوان ساز در سال ۲۰۲۱ توسط بیش از ۳۰ داور با شرکت ۶۵۰ طرح از ۳۵ کشور در مسابقه فدراسیون جهانی انجمن های مخترعان در سوئیس بررسی و موفق شدم مقام سوم جهانی در طبقه بندی تکنولوژی های پزشکی و درمانی را کسب کنم.

وی همچنین ادامه داد: در سال ۲۰۲۲ نیز با بررسی داوران به عنوان یکی از منتخبان "کتاب ۱۰۰ اختراع برتر جهانی" برگزیده شدم و در اردیبهشت ماه سال جاری نیز توانستم در فناوری های زیست محیطی برنده مواد برنز جهانی شوم.

این مخترع می گوید: مجموعه آنها در داخل سازمان خود دارای یک پزشک متخصص و یک حکیم است که بیش از ۲۵ سال سابقه درمان و طبابت دارند.

درصدد اخذ مجوز سازگاری اروپایی یا CE هستیم

دست یافته همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه بازاریابی و صادرات محصولات نوآورانه خود مطالعات و اقدامات لازم راداشته اید، تصریح کرد: هم اکنون از طریق چند موسسه داخلی و خارجی درصدد اخذ استاندارد "سازگاری اروپایی" یا همان CE هستیم و در زمینه بازاریابی با چند کشور عربی و اروپایی در حال مذاکره برای صادرات محصولات خود هستیم.

این مخترع در پاسخ به این سوال که این محصولات نوآورانه از چه پتانسیلی در اقتصاد کشور و اشتغالزایی برخوردار است نیز با بیان اینکه، در حال حاضر با مالکیت ۷۵۰ کندو و سرمایه گذاری در بیش از ۱۳۰۰ کند برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه اشتغال ایجاد کرده ایم، افزود: در صورت تولید و فرآوری اکسیرهای عمومی و نه تخصصی مثل درمان سرطان، می توان علاوه بر پرسنل تولید، بسته بندی، فروش و توزیع عسل ارگانیک و اکسیرهای فرآوری شده پرسنل مجموعه را حداقل به دو برابر افزایش داد.

وی تاکید کرد: البته این تعداد تنها برای عسل و اکسیرهایی در حجم تولید کوچک است که با افزایش کندوها به ۴۱۰۰ و فروش و توسعه بازار اشتغالزایی مجموعه به بیش از ۱۸۰ نفر قابل افزایش است.

دست یافته با بیان اینکه، در هر فصل برداشت عسل برای هر ۴۰۰ کندو تا سه نفر به صورت پاره وقت فرصت کار ایجاد کرده ایم (حدود ۱۸ تا ۲۰ نفر) افزود: این تعداد پرسنل مربوط به واحد تولید و بسته بندی است.

وی با اشاره به اینکه، مجموعه تولیدی آنها در یکی از نقاط محروم آذربایجان غربی و نزدیک مرز با کشور ترکیه دایر شده است، تصریح کرد: این مجموعه نوآورانه همچنین برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در سال اشتغال ایجاد کرده است.

دست یافته، فعالان حوزه ناوگان حمل و نقل برای جابجایی کندوها در کوچ دادن، تانکرهای آبرسان به زنبورستان ها، کندوسازان و سازندگان متعلقات کندو و چارچوب های بافت عسل، پرسنل مربوط به موم زنی، تولیدکنندگان ظروف پت و کریستال و شیشه جهت بسته بندی، پرسنل تولید فوم های آب بند آلمنیومی، کارکنان صنایع توربافی و بشکه های استیل برای صافی و نگهداشت شهدهای جدا شده از عسل موم دار، کارکنان آفت زدایی و صنایع دیگری که از ابتدا تا انتهای پروسه تولید، برداشت و بسته بندی دخیل هستند را از آن جمله نام برد.

آیا موفق به دریافت عنوان دانش بنیانی شده‌اید؟

دست یافته در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا به وجود چندین نوآوری اقدام لازم برای دریافت عنوان دانش بنیانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کرده اید گفت:حقیقتا به دلیل تکثر و تراکم کاری و بروکراسی اداری مربوط به اخذ مجوز دانش بنیانی هنوز در این زمینه اقدامی نکرده ایم.

وی در عین حال گفت: البته به دلیل ایجاد نمایندگی، عاملان فروش و شرکت در نمایشگاه های سراسر کشورمان و همچنین به منظور توسعه هرچه بیشتر کسب و کارنوین خود، رسوخ به بازار خرده فروشی دنیا و ارزآوری به کشور درصدد پیگیری و اقدام لازم برای دریافت گواهی دانش بنیانی از مرجع مربوطه هستیم.

دستیابی هرچه سریع تر به اقتصاد دانش بنیان در گرو توجه جدی تر به نخبگان

این مبتکر جوان کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که از دیدگاه شما مهمترین مشکل مخترعین و نوآوران کشور چیست، نبود حمایت موثر در طول سال های گذشته از متبکران و مخترعان را یکی از دلایل اصلی دلسردی و ناکامی نوآورن در تبدیل ایده های خود به محصول عنوان کرد.

دست یافته می گوید: با مراجعاتی که به پارک علم و فناوری، مرکز رشد، صنعت و معدن و اتاق بازرگانی منطقه داشته ام، احساس غربت کردم و از رفتار آنها احساس کردم برای جلب همکاری آنها راه طولانی در پیش دارم.

وی می گوید: تاکنون با چندین محقق و نوآور و مبتکر برخورد داشته ام که به دلیل عدم حمایت جدی و کم توجهی در استیصال بسر برده و در نهایت با قبول شرایط برخی کشورها در نهایت مهاجرت کرده اند.

این مخترع کشورمان معتقد است: بزرگترین چالش موجود در کشور عدم توجه کافی به نخبگان و اختراعات در سطح سراسری است و این مهم به طور حتم فرصت سوزی کشور در دستیابی هرچه سریع تر به اقتصاد دانش بنیان را به دنبال خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر