بازدید 38621
سه هزار و سیصد و شصت و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

درخواست وزیر اقتصاد از آیت‌الله جنتی برای جلوگیری از ویژه خواری ها / روایت «جمشیدی» از درخواست‌های دولت بلژیک برای تعامل با ایران  /نماینده مجلس: گردش مالی فیلترینگ ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان است/علم الهدی: این لایحه حجاب است یا «صیانت از بی حجابی؟»/سید حسن خمینی: توافق ایران با عربستان به معنی رفاقت با محمد بن سلمان نیست!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:خواهش دهقان برای برگزاری پرشور انتخابات؛ شورای نگهبان اینقدر اذیت نکند/فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به آمریکایی‌ها: ‌غلط می‌کنید در خلیج ‌فار‌س حضور دارید/وزارت کشاورزی: گران فروشی مرغ را پیامک کنید/ امام جمعه کرج: لایحه حجاب نمی تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 26 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به آمریکایی‌ها: ‌غلط می‌کنید در خلیج ‌فار‌س حضور دارید

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند ضامن امنیت خلیج فارس است‌، خطاب به آنها گفت: شما ‌غلط می‌کنید در منطقه ما حضور دارید؛ امنیت خلیج فارس از سوی ایران و کشورهای منطقه تامین می‌شود و نیازی به حضور شما و هیچ کشوری نیست.

خواهش دهقان برای برگزاری پرشور انتخابات؛ شورای نگهبان اینقدر اذیت نکند

وزیر اسبق دفاع بیان داشت: من می‌گویم این واجب کفایی است و اگر می‌‌بینم شما وارد یک عرصه شدی و می‌دانم با شما خیلی تفاوت ندارم، خب تکلیف از من ساقط شده است. من می‌آیم خدمت شما و کمک می‌کنم. ولی چرا پای شما را می‌گیرم و می‌گویم نرو؟ چون می‌خواهم نتوانی عمل کنی. چرا این کار را می‌کنیم؟ این انرژی که داریم صرف مستهلک و خنثی کردن یکدیگر می‌کنیم، اگر صرف ساختن کشور می‌کردیم، خیلی وضع‌مان بهتر بود. وی راهکار برپایی انتخابات پرشور را که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، باز گذاشتن دست مردم برای انتخاب نماینده مورد نظرشان دانست و گفت: من یک خواهش دارم. شورای نگهبان اینقدر اذیت نکند. صدا و سیما اینطوری رفتار نکند و اجازه بدهند مردم به صحنه بیایند و نمایندگان خودشان را انتخاب کنند.

سید حسن خمینی: توافق ایران با عربستان به معنی رفاقت با محمد بن سلمان نیست!

سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مسئولان وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی داستان رفاقت ها نیست، داستان منافع کلان ملی است. گرفتار هیجانات هم نباید شد. توافق ایران با عربستان به معنی رفاقت با محمد بن سلمان نیست.

علم الهدی: این لایحه حجاب است یا «صیانت از بی حجابی؟»

ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عزیزانی که در دولت هستند، توجه کنند که زندگی و معیشت مردم را چه طور اداره می کنند. این مردم رعیت امام رضا(ع) هستند و این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: در روزهای اخیر، مجلس در حال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه ‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

خطیب جمعه تبریز: اهتزاز «پرچم همجنس‌گرایان» در باکو توهین به ارزش‌های مسلمانان و گستاخی آشکار به آذری‌هاست

ایسنا نوشت: امام جمعه تبریز با اشاره به خبری مبنی براینکه سفارت انگلیس و آمریکا، پرچم همجنس‌گرایان را در ساختمان‌های خود برافراشته‌اند، گفت: ما شنیده‌ایم این سفارت‌خانه‌ها در بالای ساختمان خود در یک کشور اسلامی، پرچم همجنس‌گرایی را به اهتزاز درآوردند،این اقدام توهینی آشکار به ارزش‌های مسلمانان است.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را باید روز انهدام پندارها و باورهای غلط دشمنان دانست زیرا یک پندار غلط از بین رژیم بعث و از طراحان آغاز جنگ درآمده بود که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم خیلی عمیق نیست و توان ایستادگی ندارد اما آزادی خرمشهر این پندار غلط را باطل کرد.

نماینده مجلس: گردش مالی فیلترینگ ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان است / نباید با لج بازی فیلترینگ را ادامه دهیم

عصرایران نوشت: نماینده مجلس گفت: 80 درصد گفتند ماهیانه بالای صدهزار تومان بابت فیلترشکن و فیلترینگ اینترنت هزینه می کنند" جلال رشیدی کوچی با اشاره به آسیب های فیلترینگ فضای مجازی گفت: عملا ما شاهد این هستیم که بازار پرسود و مکاره ای پشت پرده فیلترینگ شکل گرفته است که متاسفانه گردش مالی سنگینی هم در آن اتفاق می افتد. ۴۰تا ۵۰هزار میلیارد تومان گردش مالی است؛ ما هم از لحاظ فنی وهم از لحاظ روانی می توانیم این موضوع را بررسی کنیم.

روایت «جمشیدی» از درخواست‌های دولت بلژیک برای تعامل با ایران  

معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: آزادی دیپلمات مقاوم ایرانی اسدالله اسدی یک پیروزی برای ملت ایران است.محمد جمشیدی روز جمعه در پی آزادی اسدالله اسدی دیپلمات گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران در بلژیک در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: زمانی که مقامات دولت بلژیک در پارلمان و رسانه لفاظی می کردند در گفت وگوهای تلفنی درخواست تعامل بزرگ داشتند. تاکید رئیسی این بود که گام اول برای تعامل، آزادی دیپلمات ایرانی است. حالا مسیر باز است.

درخواست وزیر اقتصاد از آیت‌الله جنتی برای جلوگیری از ویژه خواری ها

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان با ارائه گزارشی از روند تصویب و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم از سوی دولت خواستار تسریع در تأیید طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شد. در نامه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان آمده است: «همان‌طور که مستحضرید با پیگیری مجدّانه دولت و البته با همکاری و هم‌افزایی مجلس شورای اسلامی "طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی" در مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت بررسی تقدیم آن شورا گردیده است.

در بخشی از این نامه به موضوع مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در بیانات مقام معظم رهبری، سند تحول دولت و اسناد بالادستی نظام اشاره شده و آمده است: «در سالهای اخیر نیز رهبر معظم انقلاب مکرراً بر لزوم قانون‌گذاری جهت کنترل سفته‌بازی و سوداگری تأکید داشته و آن را مطالبه کرده‌اند، در ادامه به یکی از بیانات ایشان در این رابطه اشاره می‌شود: درآمد بایستی ناشی از سعی باشد، ناشی از کار باشد، یعنی روش کسب خیلی از این پولهای بادآورده و ثروت‌های بادآورده غلط است. خیلی از این واسطه‌گری‌ها، خیلی از این سوداگری‌ها، خیلی از این دلال‌بازی‌ها، این رشوه دادن و رشوه گرفتن‌ها در بعضی از جاها، این رباخواری‌ها، این ویژه‌خواری‌ها همه‌ی اینها برای جامعه مضر است.

وزیر اطلاعات: در دولت کنونی شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم بوده‌ایم

حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب در نشست شورای تامین و آیین تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات استان اصفهان گفت: در همین دوره شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم، رشد تولید و راه اندازی مجموعه‌هایی که احیانا ظرفیت‌های غیر فعال داشتند بوده ایم.

در ایران برنامه های توسعه فقط برای نوشتن است نه اجرا

حریری فعال اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص برنامه هفتم توسعه و این موضوع که برنامه ها فقط برای نوشتن است نه اجرا گفت: سابقه شش برنامه قبلی و سند چشم انداز بیست ساله به عینه نشان می دهد آنچنان که گمان می کردیم و امیدوار بودیم به اهداف بلند مدت اقتصادی دست نیافته ایم، یعنی آنچه در برنامه های توسعه ای اعم از برنامه های پنج ساله یا چشم انداز نوشته شده بیشتر آرزو بوده که ۷۰ درصد آن محقق نشده است. وی در این باره خاطر نشان کرد: از سوی دیگر برنامه های توسعه نوشته شده همه شبیه به هم هستند، یعنی محقق نشده و دوباره تکرار شده اند. مجید رضا حریری معتقد است: به عنوان مثال درباره سند ۲۰ ساله و چشم انداز تعیین شده برای رشد اقتصادی قابل تایید است که نه تنها نسبت به ۱۸ سال گذشته رشدی نداشته ایم و نسبت به ده کشور منطقه ای که قرار بوده ازآنها به لحاظ اقتصادی توسعه یافته تر باشیم، پیشتر نیستیم، بلکه در اکثر حوزه ها نیز عقبگردهای بسیار جدی داشته ایم. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص میزان موفقیت شش برنامه سابق توسعه ای کشور گفت: با توجه به اینکه در نتایج احصای پنج برنامه گذشته مشخص شده به طور متوسط زیر ۴۰ درصد برنامه ها عملی شده، از این جهت ۴۰ درصد عنوان کردم چرا که مثلا برنامه دوم و سوم نسبت به چهارم و پنجم بیشتر محقق گردید؛ بنابراین برنامه ها فقط برای نوشتن بوده نه اجرایی شدن.

حریری خاطر نشان کرد: وقتی ۸۰ درصد برنامه ای اجرا نشود، بهتر است چنین برنامه ای نوشته نشود و مسئولین اصرار به نوشتن برنامه توسعه ای نداشته باشند، چون ۴۰ درصد یا به عبارتی ۲۵ درصدی از برنامه ها که محقق شده در بستر روال طبیعی کارها اعم از ساخت جاده و تامین برق و مسائلی از این دست که به خودی خود سالیانه انجام می شود انجام شده و ربطی به بود یا نبود برنامه توسعه ای نداشته است، بنابراین در صورتی که برنامه ها محقق نمی شود، باید از نوشتن برنامه دست برداشت و برنامه ریزی برای مشکلاتی را در دستور کار قرار داد که مسائل و معضلات اصلی کشور هستند.

کاهش سهمیه آرد یک چهارم نانوایی‌ها

محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به سهمیه شناور نانوایی‌ها به طور متوسط یک چهارم نانوایی‌ها سهمیه آردشان کاهش یافته است. در مرحله شناورسازی کاهش و افزایش سهمیه آرد نانوایی ها دائمی نیست. منطق طرح بر این پایه است که وقتی عملیات فروش نان طبیعی انجام میشود با عدم تغییر یا افزایش سهیمه مواجه خواهند شد. اما اگر تراکنش غیر واقعی ثبت شود یا فروش نان انجام نشود سهیمه آرد نانوایان کم خواهد شد. البته برای آن دسته از نانوایان که با کاهش سهمیه مواجه شده اند جای نگرانی وجود ندارد و در صورت برگشت به روال عادی عرضه نان سهیمه آنها اصلاح خواهد شد. وی گفت: در مورد نانوایانی هم که سهمیه آنها افزایش یافته و یا تغییری نکرده است، باید به این نکته توجه کرد که این روند مشروط به تدام رفتار متعهدانه آنهاست.

سخنگوی تعزیرات: وزارت صمت گران فروشی خودروسازان را گزارش کند

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه وزارت صمت و سازمان حمایت می توانند گران فروشی خودروهای مونتاژی را به سازمان تعزیرات گزارش کنند، گفت: شرکت‌های خودروساز تخلفاتی نظیر گرانفروشی یا عرضه کالای تقلبی دارند که به ما گزارش می‌شود و در خصوص برخی از آن‌ها حکم صادر شده است. وی افزود: حتی اگر وزارت صمت هم تخلفات را گزارش نکند، چنانچه سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی نیز گزارشی از تخلف خودروسازان دریافت کند ما مستقیم رسیدگی می‌کنیم و در خصوص گران فروشی حکم صادر می‌کنیم. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در قانون پیش بینی شده که گزارش تخلفات را سازمان‌های مرتبط به تعزیرات حکومتی اعلام کنند به عنوان نمونه در بحث اقلام کشاورزی وزارت جهاد کشاوزی به عنوان ضابط، متخلفین را معرفی می‌کند و یا در حوزه کالا‌های بهداشتی و درمانی‏ دانشگاه‌های علوم پزشکی تخلفات را اعلام می‌کنند و اغلب موارد هم از سوی سازمان حمایت یا اتاق اصناف به ما گزارش می‌شود.

وزارت کشاورزی: گران فروشی مرغ را پیامک کنید

وزارت جهاد کشاورزی سامانه پیامکی برای اعلام فروشندگان مرغ بیشتر از قیمت مصوب را راه‌اندازی کرده است. این سامانه ایجاد شده تا هموطنان بتوانند فروش مرغ بیشتر از قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان را پیامکی اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود. هموطنان عزیز می‌توانند احتکار و یا فروش بالاتر از قیمت مصوب اعلامی را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶ اعلام کنند. در ارسال این پیامک ابتدا اسم استان، شهر و آدرس محل اعلام شود تا بازرسان نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بتوانند به آن رسیدگی کنند.


امام جمعه کرج: لایحه حجاب نمی تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد

حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج درخصوص لایحه حجاب یادآور شد: پس از مدت‌ها که منتظر بودیم و مجلس به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل نکردند و ما و مردم متدین را به صبر دعوت کردند. وی افزود: با طرح‌هایی که دشمنان دارند این لایحه نمی‌تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد، اما نباید تا قبل ورود این لایحه به مجلس شورای اسلامی و نظر مجلسیان که پس از آن برای تایید به شورای نگهبان برود قضاوت زودهنگام داشت. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳۹
از همه دستگاه ها و ارگان‌های نظارتی درخواست دارم از پاک ترین دولت بعد از انقلاب جویا شوند که چرا چند ده هزار میلیارد تومان پول بی زبان ملت را به بهانه ثبت نام ماشین خارجی چندین ماه بلوکه کرده اند و ماشینی که قرار بود اسفند ماه سال قبل به مردم تحویل بدهند بعد از گذشت چهار ماه هنوز خبری از واردات آنها هم نیست
پس در این مملکت باید به چه کسی اعتماد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
توهم پاک ترین دولت قبلاً هم تجربه شده و درس نگرفتید
رضا
| Canada |
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
شما ساده لوحی و چیزی از اقتصاد نمیدانی برادر ارز مملکت کجا بود که خودرو وارد کنند؟کسانی که دنبال جریانات عوامی که همش دنبال کالاها و خودروی خارجی هستند راه می افتند تاوانش را هم
پس خواهند داد اگر همین به اصطلاح لگن سازها نبودند الان مردم باید سوار خر می شدند باید ضربه بخورند تا این مطلب را به واقع بفهمند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دیگه ببخشید خدا به انسان عقل داده واسه همین موقع همینطور تجربه البته گاهی به بعضی پولم نمیده مثل من که نه پول دارم نه عقل به امید خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
فعلاً بگذارید نتیجه رقابت برای عنوان «پاک ترین دولت» بین معجزه هزاره سوم و سید محرومان مشخص شود بعدش درخواست کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
تابناک ، چرا کامنتهای مربوط به رفراندوم را سانسور می کنید ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
پولتان را پس بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اینقدر درخواست هست که درخواست شما در ام القرای اسلام گم است
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
وزیر اطلاعات: در دولت کنونی شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم بوده‌ایم!!!!!!!!!
یکی از دلایل اصلی مشکلات این روزهای مملکت ما دروغ هست و مشکل دوم اینه که هر کس در جای خودش و مسئولیتش صحبت نمیکنه
همینا باعث شده کار به اینجا برسه. بالاترین نرخ و شاخص فلاکت و کمترین ارزش پول ملی و پاسپورت و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دولت گفت اگه پول بیکار داری بیا ثبت نام کن پولت که بیکار هست پس چرا اینقدر غر میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خطاب به رضا
شما شاید سوار خر میشدی ولی ما مثل همه دنیا ماشینای روز دنیا سوار میشدیم نه لگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خطاب به رضا آقای میر سلیم سلام رسوند گفت یک نهار مهمان ایشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
پاک ترین خوب اومدی
قوه قضاییه چند سال قبل قانون حجاب را رعایت نکرد و آخرش شد آشوب و الان هم لایحه دادن از همان قبلی هم سست تر هست آن هم در حد جریمه که آن هم کامل اجرا نمی شود
پاسخ ها
والی
| Japan |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
داداش همه بی حجابها رو از دم اعدام کنندراحت میشین؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
کی میخواهند ملت ایران حداقل بفهمند در کشور چه حقوقی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
کشور چقدر باید برای این حجاب اجباری هزینه کند که نه پایه اساس محکم دینی دارد و نه با دنیای امروز هماهنگی دارد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
حجاب یکی از احکام دین اسلام که هیچ تمام ادیان الهی است و این که دنبال بی حیایی در عصر کنونی هستید به خودتان مربوط هست ولی نباید اجازه ترویج به شما داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
در تمام ادیان حجاب داریم ولی در هیچ دینی حجاب اجباری نشده
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
یه زمانی دوش حمام و ویدیو و ماهواره و شطرنج و ... حرام و جرم بود، حجاب هم میره پیشه اونا
لطفا سعی کنید عادت کنید
این وزیر سابق دفاع چی می گه من که نفهمیدم
اذیت کردن یعنی چی؟ چه کسانی رد صلاحیت نشوند؟ مثلا لاریجانی؟!!! احمدی نژاد؟!!! خودت؟!!!
صدا و سیما چه ربطی داشت؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
عجیب نیست که نفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خب شما داری پول همین نفهمیدنها رو میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
با با طزفها شما خوب نان ارزانه بیا نانوایی خیابان کارگر شمالی مفابل بیمارستان شریعتی نان سنگگ پانزده هزار تومانه
در مورد سوئد هم با همین زبان زور حالیشان کنید که فکر نکنند قانون جنگل یکطرفه هست
پاسخ ها
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
مگر دوست عزیز در تبادل زندانی زور اعمال میشود فقط یک بده بستان سیاسی است،ضمن آنکه هر دو طرف هم مدعی هستند که زندانی ما بیگناه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اتفاقا باید بیشتر اذیت کنند بخصوص نمایندگان حاضر و ادواری که در مجالس گذشته و حال حق نمایندگی مردم
را ادانکردند راهیابی این قبیل نمایندگان حاصل رویکرد مسامحه است
امیدوارم اینقبیل رویکرد ها موجب حضور نمایندگانی که قادر به درک شرایط سیاسی اقتصادی و اجتماعی کشور و .جهان نیستند نشود.
کشور دیگر ظرفیت تحمل عدم صلاحیت نمایندگان را ندارد که هرچه میکشیم از این مجلس ناتوان است
اکثر نانوایی ها دارن دزدی میکنن
یا وزن نان کم است یا در قیمت دزدی آشکار میکنند .
کارت بانکی رو میگیرن و یواشکی مشما هم میزنن به حساب طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دقیقا همینطور است که شما میفرمائید .
بنده پریروز یک نان سنگک ساده خریدم .
این درحالی است که قیمت نان سنگک ساده در دستگاههای پوز نانوایی ها ۳ تومن ثبت شده
دیدم که از من ۴ هزار تومن کسر شد .
به مسئول نانوایی اعتراض کردم و متوجه شدم بدون آنکه من طلب مشما کرده باشم ؛ از کارت بنده یک نان + یک مشما کسر کرده بود .
اعتراض کردم و تهدید به شکایت که شاطر در پاسخ بنده گفت : هر غلطی میخواهی بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
وقتی نماینده شاسی رشوه میگیره چرا نونوا د.. نکنه ؟
رهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ناشناس ۱:۴۹
من خودم کلاس دفاع شخصی هم میروم و اگر جای شما بودم نانوا را گوشمالی شدید میدادم، البته شهریه آن گران است و مسیولین رسیدگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
نونوایی ها رو ول کن اون هم یه بدبخت مثل مکانیک و نجار و کارمند و ..... برو به سیلو های آرد و نحوه تسهیم و تقسیم بچسب که هزارتن هزار تن آرد جابجا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
۱:۴۹
شاطر مطمئن بوده که هیچ مرجع رسیدگی کننده ای در کشور به شکایت شما وجود ندارد و ۱۲۴ سرکاری است .
برای همین به شما گفته هر غلطی میخواهی بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دولت از یک طرف در بوق و کرنا میکند که مردم قیمت نان ثابت است و افزایش پیدا نمیکند و از طرف دیگر دست نانوا را باز گذاشته تا هر چه میخواهد بکند با هر قیمتی و به شکایت های به حق مردم هم رسیدگی نمیکند
تیمور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
سه تا نان بربری کنجدی گرفتم طبق اعلام دولت باید 6900 باشد. اما از کارتم 9100 تومان کسر شد. اعتراض کردم. گفت: نخر
به اداره صمت تلفن کردم و موضوع را گزارش کردم. پیگیری نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
سلام
بیش از 10 مرتبه به 137 برای یک مورد سد معبر بزرگ در پیاده روی یکی از مهمترین چهارراه های شمال تهران زنگ زدم حتی در سایت و سامانه شون هم نوشتم
آخرشم به من گفتند اصلا سد معبر نیست
بررسی کردم دیدم به متخلف میگن مثلا امروز ساعت 11 بیا قبل میرن عکس میگیرن که نیست
ابدا رسیدگی نکردن و اون طرف کمی هم اخیرا سد معبرش رو بزرگتر کرده و یحتمل دیوار هم میکشه و یک تجاری گوشه چهارراه خواهد زد
وزیر اقتصاد فقط به فکر پول گرفتن از مردمو خراج جمع کردن هست

واقعا نمی فهمه دلال ها و بنگاه ها هیج وقت خونه و ماشین رو به اسم خودشون نمی زنن؟
در خبر آخر امام جمعه کرج در مورد لایحه عفاف و حجاب گفته: «این لایحه نمی تواند جلو فروریختن دیوار برلین را بگیرد» !!! یعنی ایشون معتقد هست دیوار برلین که مانع دسترسی مردم به جهان آزاد می شده و صدها نفر به خاطر اون کشته شدن، چیز خوبی بوده؟! کاش یکم اطلاعات تاریخی داشتیم
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دقیقا برای من سوال شد ! اول فکر کردم منظورش اینه که حجاب چیز خوبی نیست و نهایتا این دیوار برلین فرو میریزه
بعد ک خوندم فهمیدم ایشان اطلاعات کافی از چیزی ک در موردش صحبت کردن رو نداره
خودتان لایحه حجاب تنظیم و تصویب می کنید، خودتان از آن انتقاد می کنید. روحانی هم که خیلی وقته رفته بگید، تقصیر روحانی هست.
پاسخ ها
والی
| Japan |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اگر ۴۰ میلیون بی حجاب رو اعدام کنن اونوقت اون ده نفر باقیمانده حساب کار دستشون میاد!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دقیقا ، دست پیش را می گیرند تا پس نیفتند .
حجاب اختیاری نهادینه شد رفت پی کارش
دیوار آن زمانی فرو ریخت که زن را آورید در میان مردان نامحرم که کار کنند وغیرت مردان گرفته شد و همزمان با آمدن رسانه های خاص سرعت آن را بالا بردن
پاسخ ها
ایراندخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خیلی تعطیلی بابا
ایراندخت
| United States of America |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خیلی تعطیلی
والی
| Japan |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
نصف تولیدات چین و ژاپن و شرق آسیا که دنیا رو محصولاتشون گرفته و شما و اسلاف تون با افتخار سوار شاسی بلند شون میشین رو زنان اون کشورها تولید میکنند! کمی تعقل!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
بابا باغیرت ساندیست انگور یا آلبالو بدو برو درستو بخون وقته امتحاناته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
شک ندارم اصالتت ایرانی نیست.. خودت رو به یک روانپزشک نشون بده...خدا به داد زن و بچت برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
مهاجرت کن به افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
آره از تعطیلی و کسادی دادگاه خانواده به پر بار شدن کسب و کار آنان قابل مشاهده هست
وقتی از مدینه فاضله یک چیزی را بدون فکر تقلید شود همین می شود که مانند آنها سقوط خانواده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
تعطیل که چه عرض کنم اصلا تو این دنیا نسیت
جناب از اول خلقت زنان در جامعه حضور داشتند و از حق دفاع می کردند نمونه حضرت زینب س
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
قبل از تاریخ حرف زدن لطفا مقداری تفکر کنید
حضرت یک فدکیه خواند و نه بیشتر
دوم هم اینکه در تاریخ همیشه زنان در جامعه بودن ولی نه برای کار و اختلاط بابت آن یعنی درصد خیلی کمی بود برای آن و بر عکس کارها به صورت خانوادگی بود ولی الان زن استخدام می کنند در مشاغل غیر ضرور به طوری که الان حدودا 50 درصد زنان شاغل شدن به این شکل و ساعت ها به دور از خانه و محارم و کنار نامحرم و طبیعی هست.....!!!
چهارم اینکه شما آن حضرت را اسم آورید حداقل حجابش را سر لوحه قرار می دهید؟ یا فقط یک سخنرانی را نتیجه گیری می کنیدچون به دلخواه هست؟!!!
در مورد این مساله به خصوصک فاظلاب تهران باید اجراشود و اصلا امریکا غلط کرده که غلط میکند.
صدالبته که الان امریکا از این کامنت من لرزه بر اندام تناسبی اش افتاده و به غلط خوردن افتاده نیافتاده؟
اقای علم الهدی شما برای فصل کردن امدید نه برای وضل کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اصلا نمی‌آمد بهتر بود
اقای سخنگوی تعزیرات و وزارت محترم کشاورزی مگر شما مردم ایران نیستید یا از ایران خرید نمیکنید خودتان اگر یک دوری توی بازار بزنید می بینید نیازی به گزارش نیست نیاز به برخورد قاطع و هجومی نسبت به گرانفروشان است و لاغیر !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
گرانی ارزاق عمومی نتیجه بی کفایتی وزارت جهاد کشاورزی است فروشندگان حاصل سیاست های آنان را عرضه میکنند
این درامد فیلترینگ به جیب چه کسانی میرود؟هرچند که میدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ما هم می دانیم کلا نان دانی خوبی شده این فیلترینگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
به سر مناره اشتر رود و فغان برآرد
که نهان شدستم اینجا، مکنیدم آشکارا
علم الهدی موقع معرفی وزرا به مجلس گفت مردم به ریس جمهور فحش ندهند که وزی بی کفایتی معرفی کرده بلکه باید به نمایندگان فحش بدهتد که رای اعتماد دادند . مثل اینکه پیشگوی خوبی بوده
تابناک
چرا شدت سانسور کامنتهای مربوط به انتقاد از قوه قضائیه اینقدر زیاد است ؟؟؟؟
شاید نگران فعالیت سایت خود هستید ؟؟؟
آزادی بیان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گراتفروشی مرغ!!!!!!راه اندازی سامانه پیامکی !!!!!!همین رفتارها باعث عصبانیت مردم میشود که مردم را نادان فرض میکنید یعنی این همه مسئول نمی بینند مرغ هرکیلو ۸۸هزار تومان و در برخی شهرها بیشتر بصورت فراگیر بفروش می رسد !!!حالا منتظر پیامک مردم هستند اگر این رفتارتان چراغ سبز به این گرانیها نیست پس چگونه هست که مرغ بصورت سراسری ۸۸ و ۹۰هزار بفروش میرسد بقول خودتان میخواهید چند روزی مردم را با این کارها سرگرم کنید ولی اشتباه فکر میکنید سعی کنید تا دیر نشده تصمیم درست بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
وزارت جهاد کشاورزی وزارت صمت و تعزیرات را منحل کنید همه چی حل میشه حقوق کلان میگیرند و رانت ها را مدیریت میکنند و گرانی را دامن میزنند. گرانی همه از داخل کشور توسط رانت ، خیانت هدایت می شود
نماینده مجلس: گردش مالی فیلترینگ ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان است

مافیا در این کشور از هر موضوع تحریمی و خود ترحیمی منفعت کلان می برد !
حال باید دید چه کسانی از این خودتحریمی ها و دامن زدن به مناقشات در راستای ادامه و افزایش تحریم‌ها حمایت می کنند !
علم الهدا گفت: عزیزانی که در دولت هستند، توجه کنند که زندگی و معیشت مردم را چه طور اداره می کنند
فعلا اشکنه را تامین کنند خودش خیلی است .
روایت «جمشیدی» از درخواست‌های دولت بلژیک برای تعامل با ایران

رویکرد اروپاییان چیز دیگری را می گوید .
در هر صورت تا رویت اقدام عملی ، این ادعا ، بلوفی بیش نیست .
وزیر اطلاعات: در دولت فعلی شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم بوده‌ایم

چرا موضوعی اقتصادی توسط وزیر اطلاعات باید ادعا شود ، مگر اقتصاد کشور متولی ندارد ؟؟؟؟

ضمنا جناب وزیر این ادعا را با آمار واقعی اعلام بفرمایید !
وزیر محترم اطلاعات ، در حوزه مدیریت شما انتقاداتی است که قطعا نمی توان مطرح کرد ، چون منتشر نمی شود !
آقای دهقان تازه یادتون اقتاد. اون روزی که احمدی نژاد حذف کردن کجا بودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
فقط رفراندوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
رای بی رای
سخنگوی تعزیرات: وزارت صمت گران فروشی خودروسازان را گزارش کند

آقای سخنگو ، مگر گشت های سازمان خودتان قادر به بررسی نیستند که از وزارت صمت درخواست می کنید ؟؟؟؟
این یعنی برخورد قانونی را دچار بروکراسی کردن ؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟
مشکل اقتصاد کشور جناب خاندوزی افرادی مانند شما هستند جراحی اقتصاد شما چه نتیجه ای غیر از افزایش چند برابری قیمت ها و تورم برای مردم داشت شما فقط به فکر پر کردن جیب دولت با هر بهانه و عنوانی هستید و این تصمیمات مانند جراحی اقتصادتان چه بلایی سر مردم می آورد مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
سواد اقتصادی را بالا ببرید
مالیات بر دلالی برای کسب درآمد نیست بلکه عدم ایجاد تورم از پول های سرگردان هست
جناب وزیر اطلاعات انشاالله کسالت برطرف شود
اسید حسن آقا هم هر از گاهی بیاناتی را خطاب به ملت بزرگ ایران می فرمایند که خواننده وشنونده را به فکر وا می دارد
وزير اطلاعات : در دولت فعلي شاهد كا هش نرخ تورم و بيكاري بوده ايم !!
---------------
--- ببخشيد برادر ! يك سؤال ! اين كه وزير اطلاعات ، گفته شاهد كاهش نرخ تورم و بيكاري هستيم ، ميگم كه ايشان ، اطلاعات كافي از ووضعيت اقتصادي و گراني و تورم داره كه چنين حرفي زده ؟
-- گمان نميكنم جناب وزير اطلاعات ، اطلاعات كافي از بازار و اقتصاد و گراني و تورم داشته باشه ! اگر اطلاعات كافي داشت ، اين چنين حرفي نمي زد ! ... ما كه برادر جان علاوه بر اين كه شاهد كاهش نرخ تورم و بيكاري نيستيم ، برعكس شاهد افزايش تورم هم هستيم ! ... به هر حال خوش به حال وزير اطلاعات كه شاهد كاهش نرخ تورم و بيكاري هست ! ... ما كه چنين شانسي نداريم ! .. مگه نه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
وقتي كه وزير اطلاعات خودش اطلاعات كافي ندارد
وزیر اطلاعات: در دولت فعلی شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم بوده‌ایم.

نه خیر، مرغ حضرات یک پا دارد. تورم را کاهش داده اند. حتی اگر مرکز آمار کشور همین دیروز صریحاً خلاف این را اعلام کند.
رانت خوار ، ویژه خوار ، اختلاسگر کلمات کلیدی اقتصادی رایج مملکت شده است و باید در دروس درسی رشته اقتصاد بطور مفصل تدریس شوند . البته اقتصاد مورد پسند خودمان که با اقتصاد کشورهای رباخوار و نامسلمان فرق بسیار دارد.آنها همگی گمراهند
فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به آمریکایی‌ها: ‌غلط می‌کنید در خلیج ‌فار‌س حضور دارید.

جانمی جان. یک پیروزی دیگر در برابر آمریکا به دست آوردیم.
کم کم یک چهارم دیگر را هم کم کنید صفهای طولانی تر بشود باز هم یک چهارم دیگر مردم هم در این صف ها گرفتار شده و به زنده و مرده شما رحمت و درود می فرستند ماهانه ۵۰۰ تومن حداقل پول فیلتر شکن خانواده هم قوز بالا قوز شده مسئول مگذر نمی بینی همه استفاده می کنند تا کسی خودتان را بع ندیدن می زنید روزی واقعا نابینا می شوید
حالا خوب است جناب دهقان کلمه «عاجزانه» را به خواهش خودش از شورای نگهبان اضافه نکرد.
وقتی گزیده اخبار را می خوانم از اینکه با مسئولین کشور هموطن هستم احساس شرم می کنم.
امثال علم الهدی با این رفتار و صحبت هاشون رافت و مهربانی دین اسلام را که اینهمه از ان تعریف و تمجید میکنند را دارند زیر سوال میبرند.
اقای امام جمعه کرج تو که سنی ازت گذشته باید بهتر بدانی هیچ دیواری ابدی نیست.
وزیراطلاعات:نرخ تورم کاهش پیدا کرده،خدایا شکرت که دروغگویی دشمنی با توست.
حاج علم اینهمه با زبان زور و تهدید صحبت کردی نتیجه ای هم گرفتی یا اینکه اوضاع را بدتر کردی؟
یک زمانی همه آرزو داشتند که میلیونر شوند حالا که همه میلیونر شده اند ناشکری میکنند.
بجای حرف زدن و فحش دادن بروید آمریکائیها را از خلیج فارس بیرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ما اینور تنگه آمریکا اونور تنگه
فحش بدیم فحش بستونیم
جناب علم الهدی یکم راجع به گرانی نظر بده در مورد تورم نظر بده در مورد درد مردم نظر بده در مورد چپاول یعده از مدیران نظر بده بخدا یکم تنوع برا خودت هم خوبه.
آقای وزیر اطلاعات شما کاملا درست میفرمایید و بیکاری در دولت فعلی به صفر رسیده تو صنف روحانیون و طلبه ها و ماشالا اینقدر کار خوبه که هر کدوم چن شغل دارن و نمیرسن
ای کاش یه فکری هم بحال من خوزستانی زیر خط فقر میکردین که با وجود صدها پتروشیمی فولاد سازی صنعت نفت نیشکر و هزاران کارخونه بیکار هستم
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
استان های خوزستان و آذربایجان در استخدام ها اولویت بومی بودن را اجرا نمی کنند بلکه حتی غیر بومی ها را در اولویت قرار می دهند! فقط برای تغییر بافت جمعیتی. شما اگر کار می خواهید باید به استان های مرکزی مراجعه فرمایید.ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
کار زیاده کارکن نیست
درود....ظاهراً آقای میر سلیم داشتن ساعت سی میلیارد ی را تکذیب کرده که شما در بسته خبری نیاورده آید....خواستم به آقای میر سلیم بگویید جناب میر سلیم قسم حضرت عباس شما را باور کنیم یا دم خروس روی دستان را..‌‌...دفاع شما از ایران خودرو را باور کنیم یا سهام شما در این شرکت‌ها را.‌...
دولت با همین فیلتر شکن فروشی یارانه پرداخت میکنه! حقایق تلختری هم پشت پرده هست.
مخالفان برجام همان فیلترفروشان هستند
گویا حضرات انتظار داشته اند در لایحه حجاب و عفاف شلاق زدن در ملا عام یا بیشتر از آن گنجانده شود.
علم الهدی: امروز همه دین و ارزشهای ما به حجاب گره خورده است،
تا با این سن که رسیده ام اینچنین جمله قصاری نشنیده ام ، یعنی ربا خواری، فقر و فحشا، بنظر حضرات نمی آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
منظورش در قدرت ماندنشان است
شفاف برای ملت بگید ،اسدی برای چه دستگیر شده بود ؟؟!! در ضمن اون تبعه بلژیکی اگر جاسوس بوده ،به چه حقی جاسوس رو آزاد کرده اید ؟! آزاد کردن ِ جاسوس ،به قول خودتون ، پیروزی برای مردم حساب میشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! اگر هم به قول بلژیکی ها امدادگر بوده ،به چه حقی یه امدادگر رو به گروگان گرفته اید ؟؟؟!!! تابناک منتشر کن
پاسخ ها
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دقیقا حرف من و خیلی ها همین مطلب هم وطن است.
علم الهدا به ملت بگویید پولهای داخل ضریح حضرت امام رضا کجا خرج میشه؟
ظاهرا قرار شده در انتخابات، سردار دهقان نقش کاندیدای متفاوت رو بازی کنه!!!
حاجی هنوز دنبال اینی که جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیری؟؟!!!!
همه میگن گرونفروشی رو اعلام کنید... مگه کوری؟!!
آقای نماینده اگر این بازار میلیاردی فیلتر شکن دست خودیها باشه فکر میکنی حاضر باشن جمعش کنن؟
مگر میشه بازار فیلترشکن بدون هماهنگی فعال باشه!!؟ مگر میشه از این درآمد گذشت؟!
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
نه واقعا نمیشه گذشت. همانطور که از درآمد مافیای کنکور و مدارس غیر انتفاعی و مافیای بانکی و دلال بازی های واردات و صادرات در نتیجه تحریم ها و فریب های بورسی و تغییر کاربری اراضی و... هم نمی توان گذشت.ا
در ایران برنامه های توسعه فقط برای نوشتن است نه اجرا..... این حرف کاملا درستیه. خیلی هم دقت میکنن که سیاستهای کلی حتما توش رعایت بشه!!!!
چرا مسکن در ایران بالا است
دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث تشدید کننده قیمت مسکن است
۱- فاصله های طبقاتی در مناطق شهرداری ها و فاصله های طبقاتی بین شهر ها و مراکز استانی یکی از عواملی است که در یک منطقه تقاضا برای مسکن بالا برود و تاثیر بالای قیمت خودش را بر روی دیگر مناطق بگزارد
۲- فاصله های فرهنگی باعث شده است که برخی مناطق دارای فرهنگ قوی و برخی دیگر دارای فرهنگ ضعیف باشد که طبیعتا روی قیمت املاک تاثیر دارد
۳- ضعیف بودن ساختار دولتی در آماده سازی زمین و ارائه خدمات مطلوب از قبیل آب و برق و گاز و خدمات عمومی که باعث کاهش زمین شده است که تاثیر زیادی در قیمت مسکن دارد
۴- عدم نظارت کافی دولت روی افرادی که صاحب صدها آپارتمان وملک هستند زمینه ای ایجاد کرده است که افراد بدون پرداخت مالیات کافی براحتی بتوانند از طریق انباشت مسکن سودجویی کنند در حالی که نباید مسکن محلی برای سودجویی و ثروت اندوزی باشد
۵- فرمول های غلط در کمیسون های معاملات ملک و مسکن که عاملی برای بالابردن قیمت ها توسط بنگاه های مسکن شده است
اساسا معیار دریافت کمیسیون بر اساس قیمت ملک غلط است و کمیسیون باید بر اساس متراژ مسکن و بر اساس ضریب قیمت میانگین منطقه باشد و قیمت های ملک در کمیسیون ها دخالت داده نشود تا بهانه ای برای بالابردن قیمت املاک توسط بنگاه داران باشد
۶- رشد نقدینگی افسار گسیخته که توسط بانک های ناتراز و غیر علمی و ساختار غلط بودجه کشور بوجود آمده که هم باعث تورم و هم رشد قیمت مسکن شده و هم باعث تمایل مردم به سمت حفظ پول از طریق خرید مسکن بروند که در این زمینه یک راه حل وجود دارد و آن این است که دولت به جیبش نگاه کند و بر اساس جیبش خرج کند و طبقه ثروتمند را در هزینه های دولت از طریق مالیات مشارکت دهد و طبیعتا کسی که بامش بیشتر است برفش هم باید بیشتر باشد نه اینکه هر که بامش بیشتر است برفش کمتر و یارانه بیشتری نصیبش شود
آیا آینده دلار چگونه است؟

دولت بایدن در نطق بی سابقه اش صحبت از نکول در بدهی های آمریکا کرده است
نکول یعنی آمریکا نمی تواند بدهی های خودش را برای همیشه پرداخت کند
---
تقریباً تمام واردات نفت چین از روسیه (در سال گذشته مجموعاً ۶۰.۳ میلیارد دلار) اکنون به یوان انجام می‌شود
یوان به پرمصرف‌ترین ارز برای معاملات برون مرزی در چین تبدیل شد و برای اولین بار از دلار پیشی گرفت
اثر گلوله برفی در آمریکا باعث شده است که کشورهای بیشتری به بلوک RMB بپیوندند
داده‌های بانک مرکزی چین نشان می‌دهد که کل تسویه حساب‌ها در سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی (CIPS)، جایگزین چین برای سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت، نسبت به سال قبل ۲۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۶.۷ تریلیون یوان (۱۴.۰۲ تریلیون دلار) در سال ۲۰۲۲ رسید.
آرژانتین ماه گذشته اعلام کرد که برای کاهش فشار بر ذخایر دلاری خود، پرداخت هزینه واردات چین را به یوان آغاز خواهد کرد
شرکت توتال انرژی فرانسه اولین محموله LNG تسویه شده با یوان را به چین فروخت.
تسویه حساب یوان پس از ممنوعیت واردات تحمیل شده توسط ایالات متحده و زمانی که اروپا محدودیت ها را بر صادرکنندگان روسی تشدید کرد، افزایش یافت.
بانک مرکزی روسیه در ماه مارس اعلام کرد سهم یوان در تسویه حساب‌های وارداتی روسیه در سال ۲۰۲۲ از ۴ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است.
رئیس جمهور روسیه گفته است که دو سوم تجارت بین پکن و مسکو اکنون به روبل یا یوان انجام می شود.

منبع: رویترز
پاسخ ها
شوت زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
حالا اصلا دلار محو و نابود شد ، مثلا یوان یا روبل یا افغانی ارزانه؟ وقتی ریال بی ارزش و تورم بیداد می کنه چه به دلار چه به دینار
من به برخی از مسئولین توصیه می کنم که زیاد خیار و غذاهای سرد نخورند که در حالت طبع سرد حرف هایی بزنند که مردم را عصبانی کنند
آره تورم از رکورد تورم ۳۰۰ و ۴۰۰ درصدی ماه ها و سال های گذشته کمتر است اما تورم افسار گسیخته و بالا همچنان بر کشور حاکم است که اصلا قابل توجیه و در شان اقتصاد ما که دارای ذخایر نفتی و معادن بسیار است نیست
ایشان تورم تا ۴۰ و ۵۰ درصد را تورم نمی داند و عادی و طبیعی جلوه می دهد
آب که از سر گذشت تفاوتی نمی کند چه یک وجب و چه صد وجب
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دوست عزیز کجا تورم از ماه ها و سال های قبل کمتر شده؟ من از سال 95 ک ازدواج کردم و 10 سال قبلش که زندگی مستقل داشتم تا حالا مثل سال 1401 و مخصوصا 1402 تورم رو تجربه نکرده بودم. طوری ک هر بار برای خرید به مغازه میرم با قیمت های جدید روبرو میشم و با اینکه درامدم کم نیست واقعا دارم تو هزینه ها کم میارم
تنها کار به درد بخور دولت ... کسر سهمیه آرد نانوایی هاست .تقریبا همه نانوایی ها به اجحاف حق مردم مشغول هستند
علم الهدا جان عزیز شما ماهیانه چقدر در امد دارید که صدایتان در نمیاد و فقط به حجاب چسبیدید.
نه ما رعیت کسی هستیم نه مملکت ملک کسی خودتو ن رو همه مردم ندون
سلام : جناب وزارات خان کشاورزی / اگر مردم بخواهند برای هر کاری پیامک بدهند یا به قول خیلی از آقایون ، برای هر گران فروشی و یا هر تخلفی شکایت کنند پس شما مسئو لین چکاره این مملکت هستید ، یعنی اگر شاکی نداشته باشن هر خلافی را مرتکب بشن. بعدش اینکه مردم برای کدوم تخلف شکایت کنند . اگر قرار بر این باشه برای هر تخلفی شاکی بشن پس باید از زندگی خودشان بزنند و کلا دنبال شکایت باشند تازه کلی هزینه شکایت به دادگستری و یا .... باید پرداخت کنند . مردم ما میسوزند و می سازنند تا آقا ظهور کند. انشاءالله
وقتي اردوي مختلط از طريق ارگان انقلابي اعزام ميشد تذكر هم داده شد فحش وبد بد وبيرا گفتن همان موقع ديوار غيرت فرو ريخت الانن دگه ديره .
من یادم نمیاد به هلم الهدی برای وضع قوانین رای داده بلشن شما چطور!؟!؟دقیقا ریسس کدام قوه است!؟!
چرا بعضی از امامان جمعه به خصوص امامان جمعه استان های آذربایجان فکر می کنند می توانند در مسائل جمهوری آذربایجان دخالت کنند!؟ جمهوری آذربایجان یک کشور مستقل است و خود برای مسائل و مشکلاتش تصمیم می گیرد.
خوش به حال بعضی ها ،از زندان هم که آزاد میشن دسته گل میاندازند به گردنشون.
آفرین به وزیر اقتصاد. مبارزه با سوداگری قطعا مقاومتهایی را در پی خواهد داشت اما اراده و فلسفه وجودی یک نظام اسلامی در همین است که بتواند قوانین عادلانه را به درستز اجرا کند
علم الهدی: این لایحه حجاب است یا «صیانت از بی حجابی؟»
اقای علم الهدی خودتو ناراحت نکن همانطور که به دوش حمام و دوچرخه عادت کردید به این هم عادت می کنید.
آقای وزیر اطلاعات
احتمالا در محله شما هم مثل محله آقای احمدی نژاد تورم معنا ندارد. یا اخبار و آمارهایی که توسط مرکز آمار اعلام می شود را نمی خوانید یا دانسته صحبت می کنید. بهتر است هر از چندگاهی مشاوران شما رتبه تورم ایران در مقایسه با سایر کشورها را هم برایتان بازگو کنند
کمی تفکر و تعقل لازم است
از ماست که بر ماست
جناب علم الهدی این لایحه نشان میدهد که ...روش شما و امثال شما برای تبلیغ دین سالها است به بن بست رسیده...
وزیراقتصاد با نام ابادی کشور جیب و سفره مردم را خالی و خزانه دولت را پر میکند
شورای نگهبان کاری به شرایط کشور ندارد آنها براساس فقه قدیم نظر می دهند هرچه شد شد .
خیلی جالب هست شما انواع حرف های ناپسند علیه ایران و با مقامات منتشر می کنید ولی از اینکه می‌گویم اگر 10 سال پیش به جای گدایی از دشمن مالیات بر دلالی اجرا می شد و جلوی آن را نمی گرفتند در تصویب آن الان تورم تقریبا تک رقمی می داشتیم یا رفاه بالاتر از الان را منتشر نمی کنید
دنبال چی هستی؟
سید حسن خمینی : سلام . کجا بودی تا حالا ؟
اقاي خطيب اماري كه شما ميديد مبني بر كاهش نرخ بيكاري به درد عمه ات ميخوره اينو مطمئن باش
منظور وزیر اطلاعات مبنی بر کاهش نرخ بیکاری و تورم در دولت کنونی دولت کدام کشور است ؟!
خطاب به آمریکا غلط می کنید در خلیج فارس حضور دارید :لطفا کمتر شعار بدهید و کمی عمل کنید . جند دهه است که می گویید اسراییل چند روز بعد را نمی بیند و آمریکا رو به زوال است .ما فلان شهر را می زنیم .آگر می توانید عمل کنید و آمریکا را بیرون کنید اگر نمی توانید برای مردم با شعاردادن هزینه تراشی نکنید
مثلا اینجوری صحبت کردن فرمانده سپاه یعنی چی؟؟؟
ما خیلی باید کیف کنیم؟؟
در شان یک نظامی نیست با ادبیات صحبت کند.
سید حسن خمینی : سلام . کجا بودی تا حالا ؟
مشغول حمام و سونا و‌جکوزی بودم اصلا ترا سننه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار