بازدید 4875
۷

دستور روسیه برای بازداشت دادستان دادگاه لاهه

در پی اتهامات مطرح شده از سوی کریم خان دادستان دیوان کیفری بین المللی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در رابطه با کودکان ربوده شده اوکراینی، وزارت کشور روسیه دستور بازداشت وی را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 20 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از گاردین، پس از اینکه دادگاه مستقر در لاهه حکم بازداشت ولادیمیر پوتین را به اتهام نظارت بر ربودن کودکان اوکراینی صادر کرد، دولت روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در حکم دستگیری وی آمده که وزارت کشور روسیه به دنبال بازداشت کریم خان است که از سال ۲۰۲۱ به عنوان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خدمت کرده است.

در ماه مارس، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت پوتین و ماریا لووا بلوا کمیسر حقوق کودکان روسیه را به اتهام تسهیل اخراج اجباری هزاران کودک از اوکراین به روسیه صادر کرد، جایی که بسیاری از آنها تحت سرپرستی خانواده‌های روسی قرار گرفته‌اند.

پوتین و لووا بلوا هیچ کدام منکر فرستادن کودکان اوکراینی به نزد خانواده‌های روسی نشده‌اند. لووا بلووا در ماه فوریه با اعلام اینکه خودش یک کودک ۱۵ ساله از ماریوپل را به فرزندخواندگی پذیرفته است، به پوتین گفت: من می‌دانم انجام دادن وظیفه مادری برای کودکی از دونباس (اوکراین) به چه معناست.

خان به عنوان دادستان دادگاه نقش مهمی در صدور حکم بازداشت علیه پوتین داشت. او در یک سال قبل از علنی شدن اتهامات، چهار بار از اوکراین بازدید کرد که منجر به صدور این حکم شد.

کی‌یف روسیه را به ربودن بیش از ۱۶ هزار کودک از این کشور از زمان آغاز تهاجم گسترده در فوریه سال گذشته متهم کرده است.

اضافه شدن خان به فهرست افراد تحت تعقیب از سوی مسکو، آخرین گام در تقابل فزاینده بین روسیه و متحدان غربی اوکراین است، تقابلی که اکنون کرملین به دنبال آن است که آن را یک درگیری وجودی نشان دهد.

حکم بازداشت پوتین واکنش شدید کرملین و متحدان پوتین را برانگیخته است. دمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه در پاسخ به صدور این حکم بازداشت، خواستار حمله موشکی به دیوان کیفری بین‌المللی شد و ویاچسلاو ولودین رئیس دومای ایالتی روسیه هم گفت که صدور این حکم، معادل یک اقدام تجاوزکارانه علیه روسیه است.

ولودین تاکید کرد: واشنگتن و بروکسل می‌دانند که پوتین، روسیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
میبینم قزاق پیر جوش زیادی شده..................
این قاضی امریکایی دستگیر و اعدام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دزدی شاخ و دم نداره
پوتین بچه ها رو برده پیش خودش روسیه، ندردیده که.
پدر بیامرز دزدیدی دیگه. این اسمش دزدیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دزدیده اما مثل کانادا دفن نکرده که . می فهمی کدوم رو می گم
نشد دیگه استاد از شاگردش تقلید کنه. این جور کارا مالکیت معنویش برا ماست. تا دیده ما حکم جلب ترامپ و صادر کردیم اینم بدون پرداخت کپی رایت همچین حکمی داره
تابناک اينقدر طرف ظلم را نگیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی