بازدید 16234
سه هزار و سیصد و پنجاه و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سفیر ایران در عربستان کیست؟ /فرمانده سپاه قدس: بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده/دادستان زاهدان: پسر امام جمعه خاش حین بازی با اسلحه کشته شد/محسن هاشمی: یک چهارم هواپیما‌های ایران زمین‌گیر هستند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: فاتحه دریاچه ارومیه با سد‌های در حال احداث، خوانده خواهد شد /مدیر مسئول روزنامه «توسعه جنوب» در ایذه به قتل رسید/درخت ۵۰۰ ساله کیش را از بین بردند/ سپیده رشنو از تحصیل در الزهرا تعلیق شد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ 13 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سپیده رشنو از تحصیل در الزهرا تعلیق شد
سپیده رشنو در حساب اینستاگرامش خبر داد، دانشگاه الزهرا، وی را که دانشجوی «نقاشی» مقطع کارشناسی است، به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی»، دو ترم با احتساب سنوات از تحصیل منع کرده است. به سپیده رشنو گفته بودند، «۲ ترم به مرخصی برو» که نپذیرفت و تعلیق شد.  

درخت ۵۰۰ ساله کیش را از بین بردند
هرس غیر اصولی قدیمی‌ترین درخت بومی کیش که برخی منابع آن را ۵۰۰ ساله تخمین می زدند، سبب نابودی آن شد. درخت سبز کیش که جاذبه مهم گردشگری این جزیره به شمار می‌رفت، حالا وضعیت ناراحت‌کننده‌ای یافته و مرتضی رمضانی گالشی، معاون گردشگری منطقه آزاد کیش درباره این اتفاق گفته عاملین این اقدام که افرادی از شرکت عمران آب و برق خدمات کیش بوده‌اند به تخلفات اداری معرفی می‌شوند. وی افزوده که این افراد بدون هماهنگی و اطلاع، اقدام به هرس غیر اصولی درخت سبز چند صد ساله کیش کردند که منجر به نابودی این اثر گردشگری شده است. معاون گردشگری منطقه آزاد کیش تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش به دنبال حفظ این اثر گردشگری با مواد نگهدارنده خاصی بود که این اتفاق افتاد. بسیاری از مسافران جزیره کیش با این درخت بومی عکس یادگاری داشتند. سازمان منطقه آزاد کیش پنج ماه است که مدیرعامل ندارد و مدیریت و احاطه بر بسیاری از امور از صلاحیت و توان سرپرست منصوب شده نیز خارج است.

مدیر مسئول روزنامه «توسعه جنوب» در ایذه به قتل رسید
دادستان عمومی و انقلاب ایذه از آغاز تحقیقات در خصوص قتل مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب خبر داد. محمد رسالتی دادستان عمومی و انقلاب ایذه گفت: ساعت ۱۹ روز جمعه (بیست و دوم اردیبهشت)، فردی ناشناس پس از پیاده شدن از خودرو  و ورود به کافه‌ای در شهر ایذه، به سمت اکبر لیموچی، مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب شلیک کرد که منجر به قتل وی شد. وی ادامه داد: به محض اطلاع از این حادثه، بازپرس ویژه قتل در صحنه جرم حاضر و تحقیقات مقدماتی آغاز و دستورهای لازم برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمین این پرونده صادر شده است.

دادستان زاهدان: پسر امام جمعه خاش حین بازی با اسلحه کشته شد
تسنیم نوشت: در پی کشته شدن فرزند مولوی عثمان قلندرزهی امام جمعه اهل‌سنت یکی از مساجد اهل‌سنت در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان، رسانه‌های معاند، روز گذشته موجی از انتشار اخبار در راستای نسبت دادن این حادثه به نظام را در دستور کار قرار دادند؛ اما اصل ماجرا چه بوده است؟ در همین رابطه پایگاه اطلاع‌رسانی محمد عثمان قلندرزهی امام جماعت مسجد اهل‌سنت خاش با انتشار پیامی ضمن رد شایعات مطرح‌، ادعای شبکه‌های بیگانه را مبنی بر قتل فرزند مولوی قلندرزهی تکذیب کرد. در متن این پیام آمده است: با توجه به نشر شایعاتی دروغین در فضای مجازی در مورد قتل فرزند شیخ القرآن به‌وسیله افرادی مجهول، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند حماد در حین بازی با اسلحه جنگی دچار حادثه شده است و اشتباهی و سهواً در منطقه سرتلاب با شلیک گلوله جنگی به دست خویش مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و فوت می‌کند. شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در رابطه با این موضوع اظهار کرد: فرزند ۱۶ ساله مولوی محمد عثمان قلندرزهی به‌وسیله اسلحه‌ای که در منزل آن‌ها بوده، فوت کرده است. وی افزود: فرزند مولوی محمد عثمان قلندرزهی در حال بازی با اسلحه بود که به‌علت شلیک ناگهانی اسلحه فوت می‌کند.

نماینده مجلس: فاتحه دریاچه ارومیه با سد‌های در حال ساخت، خوانده خواهد شد
محمد باقری بنایی، عضو هیات نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به سدسازی‌های حوضه دریاچه ارومیه و چالش‌هایی که در پی داشته، گفت: در کل برخی سد‌هایی که احداث شده‌اند، بدون مطالعه بوده و مشکلاتی را برای کشور بوجود آورده‌اند. وی خاطرنشان کرد: اکنون چند سد در حوضه دریاچه ارومیه در دست احداث است که اگر تکمیل شوند، فاتحه دریاچه ارومیه خوانده خواهد شد. باقری بنایی یادآور شد: مطالعات برخی سد‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند با عجله انجام شده و اکنون یکی از دردسر‌های ما در کشور همین سد‌ها هستند که باعث شده در بالادست رود‌ها که کشت دیم داشتند، آبی شوند و پایین دست به آب زیرزمینی روی آورده‌اند. وی با اشاره به اوضاع نابسامان دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه آن گونه که در دولت‌های قبل پیگیری می‌شد، در این دولت دنبال نمی‌شود؛ بنابراین این حوضه عملا چه به لحاظ زیست محیطی و چه انسانی با بحران مواجه است.

روایت یک نماینده مجلس از خانه‌های اشتراکی مردم به دلیل گرانی کرایه‌ها
اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اخیراً در رسانه خواندم مردم به دلیل نا توانی در پرداخت کرایه خانه به سمت خانه‌های اشتراکی رفته و چند خانواده در کنار هم زندگی کرده و اجاره را پرداخت می‌کنند، یا اخباری در خصوص پشت بام خوابی منتشر شده که به هیچ عنوان شایسته و زیبنده مردم کشورمان نیست.  

سفیر ایران در عربستان کیست؟
خبرگزاری مهر نوشت: انتخاب سفیر ایران در عربستان، این روز‌ها مورد توجه رسانه‌ها و کنشگران قرار گرفته است و نسبت به آن اظهارنظر‌های مختلفی صورت می‌گیرد. طبق کسب اطلاع خبرنگار مهر، احتمالاً «علیرضا عنایتی» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید تهران در ریاض معرفی شود. وی اردیبهشت ۱۳۹۳ عهده دار سفارت ایران در کویت بود و ابتدای سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه منصوب شد. عنایتی پیش از این در مذاکرات بین ایران و عربستان در بغداد نیز نقش فعالی داشته است. گزینه دیگری که به عنوان سفیر احتمالی ایران در عربستان مطرح می‌شود، «ناصر کنعانی» سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه است. او پیش از این رئیس حافظ منافع کشورمان در مصر بوده و تخصصی سال‌ها در حوزه کشور‌های عربی فعالیت داشته است؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که وی به عنوان سفیر ایران در ریاض معرفی شود. روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی پس از ۷ سال وقفه با مذاکرات طولانی و تلاش میانجی‌گران، ۱۹ اسفندماه (۱۰ مارس) مجدداً از سر گرفته‌ شد. عربستان سعودی و ایران برای اولین بار پس از قطع روابط دیپلماتیک، در فروردین ۱۴۰۰ با میانجیگری عراق، مذاکرات مستقیم خود را آغاز کردند. تا مهرماه همان سال چهار دور مذاکره بین مقامات دو کشور با تلاش عراق و عمان انجام شد. دور پنجم مذاکرات ریاض و تهران نیز اول اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد. در همان زمان، ایرج مسجدی سفیر وقت ایران در بغداد اعلام کرد که در جریان مذاکرات مقامات دو کشور بر سر «یک نقشه راه برای آینده» به توافق رسیدند. پس از این تلاش‌های طولانی، عربستان سعودی و ایران در ۱۹ اسفندماه در پکن، پایتخت چین به تفاهم رسیدند و روابط دیپلماتیک خود را آغاز کردند.

فرمانده سپاه قدس: بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده 
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه برای اضمحلال کامل اسرائیل همه در کنار جبهه مقاومت هستیم، گفت: امروز به برکت هدایت رهبری معظم انقلاب، آرزوی امام عظیم‌الشان محقق و بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده است.

محسن هاشمی: یک چهارم هواپیما‌های ایران زمین‌گیر هستند
محسن هاشمی رییس پیشین شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: اخیرا جناب آقای بذرپاش و مدیران اجرایی در اظهارات خود به مناسبت روز جهانی حمل‌ونقل در نمایشگاه حمل‌ونقل از برنامه نوسازی صنعت هواپیمایی ایران گفته‌اند که با نبود برجام و FATF و وجود تحریم‌های ۴۰ ساله صنعت هوایی، قابل تأمل است. اگر فرض کنیم که کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری و وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها برای گرفتن رأی، وعده‌های بدون پشتوانه می‌دهند، از ایشان و همکاران به عنوان مسئول سابق دیوان محاسبات که وظیفه تطبیق عملکرد مالی دستگاه‌ها با قوانین را بر عهده دارند، تعجب‌برانگیز است که چنین وعده‌هایی بدهند.  او در این یادداشت که در روزنامه شرق منتشر شده، ادامه داد:  جهت اطلاع، وضعیت صنعت هوایی ایران، به دلیل ۴۰ سال تحریم بحرانی است، حدود حداقل یک‌چهارم از ۲۷۰ هواپیما‌ها به دلیل فرسودگی و کمبود قطعات یدکی زمین‌گیر است. ۱۷۵ هواپیمای فعال، عمر متوسط حدود ۲۰ سال دارند، درحالی‌که عمر متوسط در هواپیمایی در منطقه مانند قطر پنج سال، هواپیمایی امارات ۹ سال و ترکیه ۱۰ سال با مجموعا حدود (۳۳۵+۲۶۵+۲۰۰) ۸۰۰ هواپیماست که به بیش از ۳۰۰ مقصد جهانی پرواز می‌کنند.  

پیشنهاد برادر معاون رئیس جمهور برای فروش بنزین به نرخ بین المللی
سید حمید حسینی، برادر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا درباره آینده پیش روی بنزین اظهار داشت: ما برای عبور از مشکل افزایش مصرف بنزین سه راه حل بیشتر نداریم؛ یا باید شروع به واردات کنیم که امسال نیز یک میلیارد دلار اعتبار برای واردات بنزین و گازوئیل در بودجه پیش بینی شده و یا روش‌هایی برای صرفه جویی و جلوگیری از قاچاق بکار ببندیم. عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: سیاست قیمتی تاحدی می‌تواند موثر باشد، اما یکی از کار‌های اساسی که می‌توانیم انجام دهیم، اینکه خودروسازان را مجبور کنیم خودرویی تولید کنند که حداقل مصرف را داشته باشد، موتورسیکلت‌های کشور برقی شوند، تلفات انرژی در نیروگاه‌ها را کاهش دهیم، زیرا نیروگاه‌ها برای افزایش مصرف با مردم رقابت می‌کنند. همچنین جلوگیری از قاچاق می‌تواند موثر باشد. وی افزود: ایده‌ای مطرح می‌شود مبنی بر اینکه قیمت بنزین تغییر نکند و سهمیه مردم همان ۶۰ لیتر سابق در نظر گرفته شود که دارندگان خودرو بتوانند با استفاده از کارت شخصی این میزان سوخت را دریافت کنند، ولی هر کس نیاز به سوخت بیشتر داشت، باید بهای آن را با نرخ بین الملل پرداخت کند. 

تورم ماهانه ایران بیشتر از تورم سالانه چهل کشور
از فروردین پارسال تا فروردین امسال، سطح عمومی قیمت‌ها در ایران ماهانه به طور متوسط ۳.۹۴ درصد بیشتر شده است. هم‌زمان با این تورم «ماهانه» در ایران، تورم «سالانه»، به معنی افزایش سطح قیمت‌ها طی یک سال، برای ۴۰ کشور دنیا کمتر از عدد ۳.۹۴ درصد بوده است. به بیان دیگر، تورمی که ما در ایران طی یک ماه تجربه می‌کنیم، در چهل کشور دنیا طی یک سال هم تجربه نمی‌شود. البته تورمی که از سوی مردم احساس می‌شود معمولاً بیشتر از این است. تعدادی از کشور‌های این لیست چهل‌تایی ممکن است تحت تأثیر شرایط بحرانی خاصی باشند و تورم پایینشان صرفاً نشانه رکود عمیق در اقتصاد باشد. شاید بتوان افغانستان و سودان جنوبی را از این دسته دانست. اما باقی کشور‌های لیست را اقتصاد‌های مختلفی تشکیل می‌دهند. از بوتان و ارمنستان و تاجیکستان در جنوب و میانه آسیا تا بولیوی و اکوادور در قاره آمریکا، از اقتصاد پایین‌تر از متوسطی مثل ویتنام تا اقتصاد‌های پیشرفته اروپایی مثل سوئیس و لوکزامبورگ، از اقتصاد‌های نفتی حوزه خلیج فارس شامل عربستان، عمان، بحرین و کویت تا کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند و هنگ‌کنگ در شرق آسیا؛ تمام این کشور‌ها حدوداً طی یک سال گذشته کمتر از ۳.۹ درصد تورم سالانه داشته‌اند. /فردای اقتصاد

بورس امروز هم ریخت
هفته گذشته بازار یک ریزش بی‌سابقه گسترده را تجربه کرد که در تاریخ بازار سرمایه بی‌سابقه بود، به‌طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هفته گذشته حدود ۲۳۷‌هزار واحد، معادل با ۴۲/ ۹‌درصد ریزش کرد. امروز نیز در آغاز هفته، شاخص کل بازار بورس ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی ایستاد.

نماینده مجلس: خرید مسکن برای قشر متوسط به یک آرزو تبدیل شده است
اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع لایحه مالیات بر معاملات مکرر در بخش مسکن از سوی دولت، بیان کرد: معضلات بخش مسکن نیازمند توجه همه جانبه دستگاه‌ها و وزارتخانه هاست. وی با بیان اینکه مجلس نیز در قالب رفع مشکلات بخش مسکن موضوع مالیات بر سوداگری را پیگیری کرد، تصریح نمود: با توجه به ارائه لایحه جدید از سوی دولت در بخش مسکن، بهتر است که این موارد در قالب یک قانون پیش رود. البته شاید دولت مطلع از جزئیات طرح نبوده که باید به این موضوع توجه شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجاره و رهن مسکن فشار‌های زیادی بر مردم تحمیل کرده است، ادامه داد: در این شرایط خرید مسکن هم برای قشر متوسط تبدیل به یک آرزو شده است.

اقتصاد مالزی شگفتی آفرید
داده‌های بانک مرکزی مالزی حاکی است که اقتصاد این کشور آسیای جنوب شرقی در ۳ ماه اول سال جاری تحت تاثیر افزایش تقاضای داخلی رشدی غیرمنتظره و فراتر از حد انتظار داشته است. بانک مرکزی مالزی روز جمعه اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی در این کشور به ۵.۶ درصد افزایش یافته؛ رقمی که فراتر از پیش‌بینی ۴.۸ درصدی اقتصاددانان بوده است. در ۳ ماه چهارم سال ۲۰۲۲ هم اقتصاد مالزی کمی فراتر از حد انتظار عمل کرد و رشد آن ۰.۱ درصد فراتر از پیش‌بینی ۷ درصدی رفت.

وزیر کار: امسال یکی از بی‌نظیرترین سال‌ها در پرداخت به‌موقع حقوق بازنشستگان بود
مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی گفت: امسال جزو بی‌نظیرترین سال‌هایی است که مجموعه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای پرداخت حقوق بازنشستگان از بانک‌های عامل و بانک مرکزی استقراض نکرده، بدون دغدغه و در وقت مناسب حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه را پرداخت کرده است. وی اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال در صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان پرداخت شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان در صندوق تأمین اجتماعی از چند روز قبل خبر داد و افزود: این پرداخت‌ها تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

شیر و شکر مجوز گرانی گرفتند!
محمد آقا میری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه جزئیات افزایش قیمت شیرخام را اعلام کرد. در این نامه اشاره شده است که این افزایش قیمت به استناد به اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی مصوب مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی تعیین شده است؛ بنابراین، قیمت هر کیلوگرم شیر با بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار و با ۳.۲ درصد چربی و سه درصد پروتئین کیلویی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است و به ازای هر ۰.۱ درصد کاهش یا افزایش چربی ۲۰۰ تومان به قیمت اولیه اضافه یا کم می‌شود. دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران نیز بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید و مصوب هر کیلوگرم شکر را ۲۵۵۰۰ تومان اعلام کرد.

خاندوزی: ایران و عربستان به دنبال شکل دهی مناسبات اقتصادی
احسان خاندوزی در توییتی نوشت: اجلاس جده (بانک توسعه اسلامی) فرصت مهمی برای گسترش دیپلماسی اقتصادی دولت با کشور‌های همسایه و منطقه بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در کنار سایر مذاکرات دوجانبه، با همتای عربستانی حول شکل دهی مناسبات اقتصادی دو کشور گفت‌وگوی مفصلی داشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۷
اردیبهشت ماه و هرس؟ چرا دروغ می گویید؟.... از مردم می خواهم شوخی شوخی چیزی به درختان قدیمی گره ندهند که این جماعت از ریشه درش می آورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
وقتی سعید محمد رئیس مناطق آزاد باشه بیشتر از این نباید توقع داشت. شایدم یه روز خبر اومد قشم و کیش فروخته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
واقعا دست سید مظلومان درد نکنه.
خوب اقتصاد را نجات داد. خوببببببببببب
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
لطفا هرچه زودتر همه را ازجمله خودم و خودت رو عشقه را دستگیر و اعدام و سپس روانه آب خنک کنید تا درس عبرتی بشود برای بقیه
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
درحالی که کشور با کمبود دارو روبرو است یک میلیارد دلار برای واردات بنزین اختصاص داده شده واقعا شگفت انگیز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شاید باورتون نشه، من امروز آمبولانسGMC دیدم که تویوتا لندکروز اسکورتش کرده بود
البته پلاک نظامی !!!
مدافع حرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
دولت مجلس ساخت و ساز در تهران را ممنوع کند و صادرات و واردات را ممنوع کند با بی حجابی برخورد کند
این نمایندگان اگر همان سال اول دوره خودشان مالیات بر دلالی را تصویب می کردن الان قیمت خانه این رقم ها نبود هیچ تورم هم این رقم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
این نماینده ها خودشون جزو مالکین‌اند نمیاند ضد خودشون عمل کنند ساده‌ای‌ها صد سال دیگه هم اینکارو نمیکنن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
یکی میگه بنزین را به نرخ جهانی به مردم بدیم...داداش یا خوابی یا خودت را به خواب زدی چند بار پیشینیان بنزین را اصلاح قیمت کردند و در داخل به نرخ جهانی ..فروختیم این که ارزش ریال می ریزه دلیلشه.... بهتر بروید طرح برای جلوگیری از ریزش ارزش ریال بدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
۸۲۸
یکی از عوامل ریزش ریال همین قیمت بنزین است دولت بنزین را مجانی میدهد بعد برای جبران کسری بودجه ریال خلق میکند و تورم درست میکند
چه جالب!!!! برادر معاون رییس جمهور هم حتما بر اساس تواناییشون این سمت و پست رو دارند ان شالله دولت محرومان که ادعای شایسته سالاری داشتند که !!!ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
از فیش حقوقی 106 میلیونی کارمند شهرداری تحت مدیریت زاکانی فساد ستیز چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
سید جان راه چهارم تولید خودرو با مصرف کمتر هست مثل همه‌ی دنیا
برادر معاون رئیس جمهور فرمودند بیشتر از 60 لیتر بنزین را به قیمت بین الملل بفروشند خب حقوق ما هم تا دهم برج کفاف میدهد لطفا بیست روز دیگر را به قیمت بین المللی " دلار " مرحمت بفرمائید ....
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اینهاخجالت میکشن اصل ماجرا رابگن هدف اینه که خیابانهاآرام بشه تاپولدارها وبچه های خودشون راحتتربتوننددرخیابانها رفت وآمدکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
الان قیمت بنزین در ترکیه لیتری ۷۰ هزار تومان است پایین نگه داشتن قیمت بنزین بزرگترین ضربه ای بود که دولت به اقتصاد زد بهای آن را هم مردم محروم میپردازند
تصمیم های اقتصادی شمشیر دولبه است.
الان بنزین از آب آشامیدنی بطری هم بسیار م ارزان‌تر است.
اما گرانی ناگهانی می تواند صدمه زیادی به کشور وارد نماید.
مجانی شدن گاز خودرو به علاوه افزایش لطیف چاره کار است
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اصلا مسئولین عادت به افزایش تدریجی ندارند باید کالاها همیشه بصورت چند صد درصدی افزایش پیدا کند و شوک به همه وارد شود
ناشناس
| Austria |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
بنزین ارزان حداقل در ۲ سال گذشته کشور را با فاجعه روبرو کرد با تعدیل قیمت بنزین هم قیمت خودرو نجومی نمیشد ، هم آلودگی شهرها کنترل میشد و هم دولت مجبور به خلق پول نمی شد که اینهمه تورم ایجاد کند
با 10 برابر شدن قیمت بنزین و 60 برابر شدن قیمت گازوئیل و 20 برابر شدن یارانه فعلی موافقم.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
جناب ناشناس. بنزین 10 درصد گرون بشه ا
بقیه اقلام 30 درصد گرون میشه. یعنی در گل همه چی شاید 1000 برابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اینکه بنزین گران بشه بقیه جنس ها گران میشوند بخاطر سومدیریت است وگرنه توی ترکیه بنزین ۷۰ هزار تومان است قیمت کالاها هم اختلاف زیادی با اینجا ندارد
پیشنهاد برادر معاون رئیس جمهور برای فروش بنزین به نرخ بین المللی
جرات داری عملی کن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
در ترکیه قیمت بنزین چندین برابر ایران است ولی مواد غذایی و کالاها تقریبا مشابه ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شما ماشین روز دنیا را به قیمت دبی در کشور عرضه کن که صدی 4 لیتر و 5 لیتر مصرف دارد بعد بنزین را هم به قیمت بین المللی کن نه اینکه ماشین 200 میلیونی را 1 میلیاردو دویست به مردم بدهی و با متوسط مصف 10 تا 12 لیتر بعد هم قیمت بنزین را بخواهی بین المللی کنی
اگر ما هم مانند مالزی از 44 سال پیش تا الان سرمون تو لاک خودمون کرده بودیم و دغدغه پیشرفت و توسعه ایران را داشتیم حالا شانه به شانه سنگاپور و کره و ژاپن حرکت می کردیم. اما افسوس که آبادانی کشور های دیگر به جز ایران برای ما مهمتر بوده و حالا به این روز افتادیم که یک شهروند در تهران باید 500 سال پس انداز کند تا بتواند یک سقف بالا سر خودش و اهل و عیال داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
مرگ بر بقیه رو فراموش کردی بگی. با چهار تا کشور مفلس دوستی کردیم و منتظر نابودی بقیه نشستیم
به زودی سپیده رشنو و رشنوها به دلیل ممانعت از تحصیل در ایران در آکسفورد و هاروارد و کمبریج و... بورسیه می شوند و می روند.
دولت پنچر اقای رئیسی و کابینه ناتوان کشور را به کجا هدایت میکند هر روز یک بحران .
سهمیه مردم همان ۶۰ لیتر سابق در نظر گرفته شود که دارندگان خودرو بتوانند با استفاده از کارت شخصی این میزان سوخت را دریافت کنند، ولی هر کس نیاز به سوخت بیشتر داشت باید بهای آن را با نرخ بین الملل پرداخت کنند. ) ایکاش مسئولان مملکت هم مثل مسئولان بین الملل توان علمی فنی و درک سیاسی داشتند
از این ۱۷۰ هواپیمایی هم که فعال است چهل تای آن زمان روحانی وبیشتر آن نو ودست اول وارد کشور شد .
حالا دولت فعلی چکار کرده . هر روز قیمت بلیط را گران می کند .
وزیر کار: امسال یکی از بی‌نظیرترین سال‌ها در پرداخت به‌موقع حقوق بازنشستگان بود) وظیفه تونه !!! چون در زمان اشتغال دقیقا زودتر از پرداخت حقوق کسورات بازنشستگی و بیمه انجام می پذیرفت ضمنا هنوز دو ماه بیشتر از سال نگذشته
پیشنهاد برادر معاون رئیس جمهور برای فروش بنزین به نرخ بین المللی) برادر معاونش چه تحفه ای است !!!که حالا این یکی باشه
سردار قاآنی ... بیزحمت بعد از فتح اسرائیل.. بیزحمت اگر وقت کردید به مناطق محروم جنوب کرمان و سیستان و هرمزگان رسیدگی کنید ... در سیستان بعضی جاها بسختی شکم خود را سیر میکنند آنهم فقط با نان...
اول ارز را گران میکنند و بعد باید همه اجناس با نرخ ارز جدید محاسبه شود .
این هم شاهکار برای گرانی
سلام قحط الرجاله دیگه مردم برای سخنان وزیران ارزشی قائل نیستند حالا تابی جان برادر معاون رئیس جمهور را از کجا در اوردی
تورم ماهانه ایران بیشتر از تورم سالانه چهل کشور) تورم ایران به احتمال قوی 80 درصده و ان مقداری که بظاهردیده نمیشه در ارقام نمی اد همان رکود بازاره
فرمانده سپاه قدس: بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده

جناب فرمانده ، هزینه این سربازان را چه کسی پرداخت می کند ؟؟؟؟؟
تابی منتشر کن لطفا ً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
از بیت الحال
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اینطور نیست، همه کشورها دونگ خودشون رو میدن، فقط ایران مادرخرجه
پیشنهاد برادر معاون رئیس جمهور برای فروش بنزین به نرخ بین المللی

مسئولیت برادر معاون رئیس جمهور چیست که اظهار نظر می کنند و خبررسانی ها منتشر می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟

این آشفتگی در دولت اسف بار است !!!
این شاسی بلندا که به
مجلس
وزارت ارتباطات
نهاد ریاست جمهوری
صدا و سیما
وزارت کشور
حج و اوقاف
و....
دادند به کجا رسید.
البته حجاب مهمتره!!!!
لابد یکی از مداحان درخت را هرس کرده.
بچه درحال بازی با اسلحه بوده؟؟؟!!!
شرم کنید از فقری که بر مردم تحمیل کردید.
ریال و جان مردم ایران را بی ارزشترین کردید و هنوز بر توهمات خود اصرار دارید.
سلطان سکه و ارز ، بانک مرکزی و رییس نالایق دولت، زندگی مردم را سیاه کرده اند و بر ناشایستگی خود میبالند.
جناب آقای حسینی
لطفا هنگام ارائه افاضات چشمهایتان را باز کنید و همه جوانب را دیده و سپس راه حل ارائه بفرمایید. اگر پیشنهاد شما خریدار دارد لطفا بفرمایید حقوق کارمندان و قشر حقوق بگیر را نبز به نرخ بین المللی حساب کنند و پرداخت کنند.
نسخه پیچان بی درد، بی سواد و...... در کشور ما زیادند.
اون‌ تعداد‌ هواپیمایی‌هم‌که‌ ظاهرا‌ دارند‌ کار‌می کنند‌ هم‌ بهیچ‌وجه‌ اعتباری‌بهشون‌ نی‌ !
فرمانده سپاه قدس نه در فکر تورم هست نه در فکر پیر شدن مردم نه در فکر گرانی وتورم. است فقط,تمام فکرش شده نا بودی اسزائیل ...
برادر معاون رییس جمهور شکر زیادی خورد که گفت
در جواب آقای قاآنی متسفانه باید بگویم با قدامات شما و حماس آرزوی تشکیل کشور فلسطین به افسانه ها پیوست.
آقای محسن هاشمی اگر یک چهارم هواپیماها زمین گیرند یک نهیب هم به دوست ات حسن بزن که این چه وضعی مملکت است تحویل دادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
یا نمیفهمی یا خودت رو به نفهمیدن زده ای ،کی میخواهید این بازی مسخره دولت قبل رو تموم کنید؟ تاکی میخواهید به این بازی من نبودم دستم بود ادامه بدید ؟ یادت رفته سید محرومانتون میگفت سه ماهه تورم رو میاره پایین ؟ هنوز سه ماه نشده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
این آقا دچار فراموشی مثل خیلی های دیگر بعد از برجام دولت روحانی موفق شد بیش از ۲۵ هواپیمای فوکر و چند فروند بویینگ نو و چندین هواپیمای دست دوم خریداری کند کاری که ریسی حتی نتوانسته یک چرخ هواپیما بخرد
آقای خاندوزی گفته اند روابط خوب ایران و عربستان برد- برد است ولی آقای شریعتمداری کیهان چندی پیش گفتند بازی برد - برد نداریم یک طرف بازی می برد و یک طرف می بازد تا نظر کنونی کیهان چه باشد
اقای معاون رییس جمهور طبیعتا مبارزه با قاچاق سوخت که براتون خیلی سخته.کارخانه های خودروسازی هم که براشون سخته ماشین با مصرف کم تولید کنند.پس بهترین راه اینه که بنزین را به قیمت بین المللی به مردم ایران بفروشید.سوریه و ونزوئلا که مفتی دارن بنزین ما رو مصرف میکنن.مردم ما با اغوش باز و فراغ خاطر و با کمال میل این قیمت رو میپردازند تا خدای ناکرده خاطر مسئولین ازرده نشه!!!!!!!!!!!
یعنی تو اخبار این صفحه و صفحات دیگر ایا خبری در مورد مسایلی که باعث اسایش و رفاه مردم باشه میبینید؟همش اخبار بدبختی و یاس و نومیدی.خدایا خودت ظهور کن دیگه.
شير و شكر مجوز گراني گرفتند !
--------------
-- « ًاين رشته سر دراز دارد ! ... معلومه كه اين رشته سر دراز دارد !!
-- ببخشيد آقا لطفي ! كدام رشته سر دراز دارد ؟
--- خودم مي فهمم كه اين رشته سر دراز پيدا ميكنه ! ... شير برادر ! ... شير ! وقتي شير گرون بشه ، معلومه كه ماست هم گرون ميشه ، كره هم گرون ميشه ، ايضا كشك .. همچنين دوغ ... البته مسكه .( كره محلي ) . حتي قره قوروت ! .. يادش بخير ، قديم نديم ها چه قدر مردم قره قوروت مجاني به هم ميدادند ،حتي دوغ مجاني ! عيب بود كه قره بفروشند ! ا تو هر خونه چند تا گوسفند بود ! چه شير هايي ! چه ماست هايي ! ما حالا مش عسكر بقال مي خواد يك كمي قره قورت بده دست يك بچه پدر بيامرز انگار مي خواد طلا وزن كنه ... دستش ميلرزه ! ... حالا برادر ملتفت شدي كه از چه رو مي گويم اين رشته سر دراز داره ؟ ... مسئول مربوطه ميگه شير گرون ميشه ، اما من تا آخرش ميخونم كه گرون شدن شير يعني چه ! ... خوب هم مي فهمم ! هه هه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شير و شكر مجوز گراني گرفتند !
-----------------------
--- باباجان ! اين همه اذيت شيخ بهايي را نكنين ! ... استخون هايش را توي قبر نلرزونين ! ... گناه داره ! ... شير و شكر را گرون نكنين ! روح آن مرحوم آزرده ميشه ! ببخشيد !--برادر . گرون شدن شير و شكر چه ربطي داره به شيخ بهايي ؟
-- آخه ميدوني اخوي ! شير وشكر يكي از آثار شيخ بهايي هست ، ! حالا شما بگو ! وقتي اين دو گرون شد ، شيخ بهايي معذب نميشه ؟ .... نه ! شما بگو ! روح آن مرحوم مكدر نميشه ؟
آقا چرا لقمه را دور سرتان می چرخانید خودروهای استاندارد یورو 4 و 5 تولید کنید بعد قیمت بنزین را با قیمت بین المللی بفروشید !
برای اداره دولت همه قوم وخویشان دولتمردان پای کارند ؟!؟! درود برشما الحمدالله برای اداره کشور قوم وخویش سالاری حاکم است و کارها بخوبی پیش میرود ومردم هیچ مشکلی ندارند واگر عکس این گفتند بدانید دروغ میگویند
بسیج جهانی سربازان‌ اسلام؟ مبارک است. ولی کمی دیر نیست چون اسراییل که نابود شده.
ترکیه حداقل حقوقشو کرد 500 دلار یعنی بیش از 25 میلیون تومان ، قراره دوباره هم زیاد شه ، عراق هم حداقل حقوقش همین حدود ، ما بین المللی و اروپایی نخواستیم شما در حد کشور جنگ زده عراق حقوق بده و توررم داشته باش ما راضی هستیم ، قیمت بنزین و مسکن و ... در حد ناف واشنگتن حساب می کنند حقوق و بیمه و... در حد شعب ابی طالب ( کشوری پیدا نکردم بدتر از ما در دنیای امروز)
با تشکر از دولت محترم
در مشهد هم بخاطر هرس شديد تعداد زيادى از درختان خشک شده
چرا اجازه تجمع به مال باختگان بورس رو نمیدین
سلام، متاسفانه ما مصرفترین کشور هستم نه تنها در بنزین بلکه در آب و برق و گاز مصرف بی رویه داریم و همینطور در مصرف بنزین بسیار اصراف صورت می گیرد متاسفانه روز به روز به ماشین ها اضافه می شود بدون اینکه زیر ساخت فراهم شود با این جاده های خراب و با این ترافیک شهری چرا بازهم بر تولید و واردات ماشین اصرار می ورزند جای سوال دارد ،اگر به همین منوال پیش برویم آینده ای بسیار خطرناک نسل آینده را تهدید خواهد کرد
تورم ماهانه بیشتر از تورم سالانه ،نگفتید تابناک جان ،اخه از نظر حقوق و مزایا ،تو دنیا ،در آخرای جدول حقوق قرار داریم در حالیکه از نظر مقدار منابع ،تو دنیا پنجم هستیم،
كار رسيده به خانه هاي اشتراكي !!!!!!!
من مونده ام كه با اين عملكرد مسعولان دنيا در مورد اسلام چه قضاوتي ميكنه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
مسئول
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
تازه میخواهیم جهانی اش کنیم تیتر همین خبر ها را ببین
شرم کنید به خدا مردم له شدن زیر بار تورم
پسرباجناغ معاون رییس جمهور نظرش در مورد بنزین چیه ؟؟؟ دخترخاله شهردار تهران در مورد قیمت گندم نظری نداره ؟؟ شوهرعمه وزیر ارتباطات در مورد واردات خودرو یا قیمت نهاده های دامی چرا نظرش رو نمی گه مدتیه کشور همینطور بلاتکلیف مونده ؟؟؟؟
معلوم نیست این مسئولین مملکت تو چه فکرین؟؟؟؟،جا زندگی میکنن؟؟؟ مردم نون ندارن شکم خودشو خونواده اش سیر کنه !!! پول اجاره نداره !!! پول دوا و دارو نداره !!! و هزاران درد بی درمان دیگه !!!! اونوقت یعده دنبال تشکیل بسیج جهانی هستن!!!!!!!!! یه بسیج برای رفع مشکلات داخل کشور درست کنید ، بسیج جهانی پیشکش
انهایی که نظرشان این است که بنزین به قیمت بین المللی ارائه کنند کاش یه نگاهی هم به ماشین های بین المللی کنند علت مصرف زیاد بنزین در ایران وجود ماشین هایی است که اکثرقریب به اتفاق یا فرسوده اند یا از رده خارج
لطفا میشه عکس فیش حقوقی برادر معاون رییس جمهر را بزارید؟؟؟؟
بذرپاش همونی نیست که مسئولیتی رو ازش گرفته بودن تو تلویزیون چشماش اشک آلود شده بود؟؟
بذرپاش همونی نیست که تو یک جلسه به اصطلاح دانشجویی درباره برجام، با خودش دبه آورده بود؟؟
یعنی مملکت 90 میلیونی اینقدر قحط الرجال شده که همچین افرادی باید پست بگیرند؟؟
چه کسی پاسخگوی خسارت های هزاران میلیاردی هست که هر یک از این افراد به کشور میزنن؟؟؟
یک چهارم مردم هم زمین گیر هستند !!!
حسینی: هر کس نیاز به سوخت بیشتر داشت، باید بهای آن را با نرخ بین الملل پرداخت کند.
شما فقط بلدی به هر بهونه ای هزینه ها رو دلاری و بین المللی از مردم بگیرید. چرا درامد و حقوق مردم رو دلاری نمیدید؟؟
مردم چه گناهی کردن که شماها شدین مسئولشون؟؟شماهایی که اصلا وضعیت مردم رو درک نمیکنید. انگار نه انگار که وضع اقتصادی بغرنج خانواده های ایرانی داره به خیلی چیزها آسیب میزنه. خودتونو زدین به اون راه انگار
سلام. این دو نفر نیستند. سفیر از جای دیگر
واقعا به تمام معنی هرج و مرج بر بازار حاکم است و دولت نه اراده ای و نه توانی برای حل مشکلات دارد، بیشتر خود را سرگرم مسائل سیاسی منطقه کرده اند و به شعار دادن و رجز خوانی مشغول اند.
سلام. به نظر می رسد که ذخیره افراد کارآمد از هر دو جناح به پایان رسیده است. تعدادی مدیر هم وارد کنید
سمت جدید مبارک! برادر معاون رییس جمهور؟
تا بحال برادر و خواهر صاحب منصبان پنهانی در امور دخالت می کردند!
یک ضرب المثل چینی میگه اگر بار اول یک نفر تو را فریب داد اون گناهکار هست برای بار دوم هر دو گناهکار هستیند و برای بار سوم فقط خودت گناهکار هستی !!!
ساماندهی حجاب در خانه های اشتراکی

احتمالا منظور نماینده ی انقلابیِ انقلابی ترینِ مجالس در تمام دورانها، از طرح موضوع خانه های اشتراکی و بام خوابی ها، این است.

ساماندهی حجاب در پشت بام خوابی
ساماندهی حجاب در خانه های اشتراکی

وضع قوانین ورود و خروج برای افراد جنس مذکر به این خانه ها با هدف ایجاد فضای امن برای بانوان ساکن.
بجای حجات اجباتری ،،خانه اجباری . وام اجباری . شغل اجباری که طبق قانون وظیفه حکومت است چرا نمیدهد وبرای فرار به جلو چسبیدید به حجاب احباری که وظیفه ای ندارید
سخنگوی محترم شورای نگهبان فرموده اند ما گزارشی درباره شاسی بلندها دریافت نکرده ایم
شما خبر دارید چه کسی باید گزارش را به این دوستان پرداخت کند که نکرده؟
میشه لطف کنید گزارش رو دست بدست برسونید به آقای راننده؟
خانه های اشتراکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی اونایی که به حجاب زن ها گیر میدن و همه وقت و انرژی رو گذاشتن واسه این کار خجالت نمیکشن که به خاطر بیسوادی و بی توجهی و بی لیاقتی شون، چندین نفر محرم و نامحرم تو یک خونه مشغول زندگی هستن فقط به خاطر مشکلات اقتصادی؟؟؟
اینها استاد هرس کردن ادم ودرحت هستند
پازل را کنار هم بگذارید:
سردار فدوی: انقلاب اسلامی مشکلات اقتصاد و معیشت را حل خواهد کرد.
فرمانده سپاه قدس: بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده!

یعنی برای درآمد و اشتغال و رفع بحانا بیکاری وارد بسیج شوید!!!
یکی از راه های کاهش مصرف بنرین که بسیار ساده و روشن است ، این است که به ازاء هردارنده خودرو یک کارت صادر شود نه به ازاء هر خودرو یک کارت چون خیلی ها چند خودرو دارند و هر خودرو یک کارت دارد و با قاچاق سوخت دیگر خودروها درامد باد اورده ای به جیب میزند راه دیگر رصد سیستمی مصرف هر خودرو توسط هوش مصنوعی و به این وسیله برخورد با متخلفین
سلام، من مطالب بالا را خواندم و چون خیلی سواد اقتصادی ندارم، دو سوال پایین را دارم، اگر ممکنه اساتید اهل فن و افراد خبره جواب دهند ، ممنونم :

۱ - طبق قانون مصوب مجلس، حامل های انرژی و ... بر اساس درصدی از قیمت ارزی ( دلار ) فوب منطقه برای مصرف کنندگان داخلی تعیین می شود و ... : من فکر می کنم که این قانون وقتی تصویب وبه دولت ابلاغ و اجرایی شد، شرایط اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و ... ایران ، چه در داخل و چه در خارج از کشور ، دارای شرایط دیگری بود و با شرایط بسیار بد الان تفاوت داشت.

بنابراین، همه می دانیم که قوانین مصوب‌ مجلس در صورت نا‌کارآمد بودن در هر زمانی و به هر دلیلی، قابل تعدیل ویا حتی لغو شدن است، با توجه به شرایط امروز اقتصادی و ... بيش از ۷۵٪ مردم، آیا مجلس، دولت و سایر نهادها نیازی به بازبینی و اصلاح این مورد را نمی بینند ؟.

۲ - اصولا نرخ ارزهای خارجی ( دلار، یورو و ... ) را خود حکومت ها تعیین می نمایند و کالا و خدمات داخل کشور خودشان را بر مبنای آن قیمت گذاری و ... می نمایند، دولت و مجلس همانند دوران جنگ ۸ ساله می توانند با همان ابزاری که داشتند و اکنون نیز در اختیار دارند، قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را کنترل نمایند و هنوز افرادی که در دوره جنگ ۸ ساله در دولت بودند زنده هستند و در صورت نیاز می توان از آنها راهنمایی ویا کمک گرفت ، البته همه می دانیم که جلوی رانت و بهره بردن از این شرایط برخی را نمی توان گرفت، اما لااقل فشار از روی قسمت اعظمی از ما مردم برداشته می شود.
سانديس ثبت جهاني مي شود
سالها گذشت تا ما فهمیدیم شعار نه نان میشود، نه آسایش میشود، نه آزادی میشود ونه ...
جراحی اقتصادی تون هم دیدیم
امریکا نابود باید گردد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی