بازدید 3190

آتش‌سوزی در قدیمی‌ترین بیمارستان روانی انگلستان

در ۲۶ فوریه ۱۹۶۸، بیمارستان روانی «شلتون» در نزدیکی شروزبری انگلستان، طعمه شعله‌های حریق شد و جان ۲۱ زن بیمار را گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 13 May 2023

به گزارش تابناک، بیمارستان روانی شلتون، یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های انگستان به شمار می‌رفت که بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشت و در آن زمان حدود ۸۰۰ بیمار روانی زن و مرد را نگهداری می‌کرد.

در بخش زنان این بیمارستان روانی، ۹۸ بیمار نگهداری می‌شدند که در طول شب ۲ پرستار مسؤول نگهداری از آنان بودند. بیشتر این بیماران در آن  ساعت از شب خواب بودند و تعدادی از آنها هم قادر به حرکت بدون کمک پرستاران نبودند.

با وجود تلاش ماموران آتش نشانی برای مهار آتشی که به دلیل سهل انگاری ۲  پرستار شیفت شب در ایستگاه پرستاری بیمارستان شلتون شروع شده بود، آتش  به سرعت تمام بخش زنان این بیمارستان روانی را در کام خود کشید. در همان لحظات ابتدایی۲۱زن در آتش سوختند، ۱۴ زن دیگر هم به دلیل قفل بودن محل نگهداری‌شان دچار سوختگی شدید شدند.

آتش‌سوزی شلتون به قدری مهیب بود که ۱۲ ماشین آتش نشانی و ۷۰ مامور اطفای حریق برای ۲ ساعت تمام تلاش کردند تا سرانجام موفق شدند شعله‌های آن را خاموش کنند و نزدیک به ۱۰۰ نفر از بیماران و پرسنل بیمارستان را از آتش‌ نجات بدهند.

تحقیقات نشان می‌داد که به احتمال زیاد، یک ته سیگار نیمه خاموش که توسط یکی از بیماران در محوطه بیمارستان رها شده بود، باعث پدید آمدن چنین فاجعه‌ای شده بود.
کارشناسان آتش نشانی معتقد بودند که این بیمارستان بیش از اندازه استاندارد، بیمار پذیرش کرده بوده و بسیاری از مسائل ایمنی هم در آن رعایت نشده بود وگرنه تعداد مصدومان و جان‌باختگان این حادثه باید کمتر از اینها می‌شد.

با وجود این، مدیریت بیمارستان از پذیرفتن این موارد سرباز زد و مدعی شد که همه موارد ایمنی را رعایت کرده. مدیر بیمارستان حتی موضوع قفل بودن محل نگهداری بعضی از بیماران را هم تکذیب کرد.

منبع: ویژه‌نامه شگفتی‌ها و حوادث-سرنخ- همشهری جوان- نیمه دوم بهمن ۱۳۸۷.


منبع: همشهری سرنخ

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست