بازدید 1942

یک مقام بورس: خروج پول از بازار سرمایه صحت ندارد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: اطلاعات منتشر شده توسط برخی اشخاص و بعضی رسانه‌ها در مورد خروج پول از بازار سرمایه صحت ندارد و خروج نقدینگی از بازار سرمایه صورت نگرفته است، بنابراین نقدینگی در بازار دائماً بین اوراق بهادار متنوع در گردش است.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 10 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، امیرمهدی صبایی افزود: بررسی یک نمونه آماری از ۳۰ کد فروشنده بزرگ حقیقی در بازار که در روز یکشنبه فروش داشته‌اند، نشان می‌دهد که این ٣٠ کد حدود ٧١٠ میلیارد تومان خالص فروش در روز یکشنبه داشته‌اند، که بخشی از این مبلغ را صرف تسویه بدهی معاملات اعتباری خود کرده و در روز بعد بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را دوباره در طبقه دیگری از اوراق بهادار بازار سرمایه (اوراق بهادار بادرامد ثابت) خرید داشته‌ و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی گفت: به بیان ساده، سهام فروخته شده به اوراق درآمد ثابت تبدیل شده و از بازار خارج نشده، و طبق چرخه طبیعی و تکرارپذیر بازار، بالقوه ورود مجدد به سهام است. چنانکه همین امروز ۱۱ کد از ۳۰ کد مذکور، مجددا اقدام به خرید سهام کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
اگه خبر درست باشه الهی که درد بی درمان از گلو و زندگی استفاده کننده هاش پایین بره/ الهی آمین
مقام مسئول اطلاع دارن که بعد از فروش سهام تا دو روز بعد نمیشه پول را از حساب کارگزاری برداشت؟ در ضمن حتما که برای خروج پول نباید به حساب بانکی واریز بشه ورود پول به صندوق درآمد ثابت خودش خروج پول از سهامه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
صندوق درآمد ثابت و متغير و بازار سهام همه در چارچوب بازار سرمايه قرار دارند، بخش حقيقي سهام خود را فروخته و آن را در حساب مشترك بازار سرمايه پارك كرده تا روند روزهاي اتي بازار را رصد كند.
بدبخت کشوری که دروغ در آن نه فقط نهادینه بلکه افتخار باشد.
آره. تو خوبی
خروج پول حقیقی صحت نداره بلکه واقعیت داره.جناب باسواد یه سر بزنی به آمار ها با فروش حقیقی میتونی ببینی صحت داره یا نه.... نقشه جدید این دولت هم مثل قبل داره اجرا میشه منتهی با روش جدید و دروغ گویی و آمار سازی و بازار دستوری .به اون سود مدنظر 30 تا 40 درصدی رسیدن و دوباره بازار رو میارن پایین تا نوسان گیری تازه شروع بشه البته خیلی نگرانن که افراد حقیقی پولشون رو بکشن بیرون با این که دارن دزدی میکنن ولی هم خدا رو میخوان و هم خرما رو .میخوان هرجور و طوری که شده پول مردم رو تو بورس نگه دارن ولی نمیدونن که این بار بی اعتمادی به بازار خیلی عواقب بدی واسه دولت و اقتصاد داره دولت قبلی بی اعتمادی رو درست کرد ولی تورم باعث شد تا یه سری پولها دوباره وارد بورس بشه اونم خود مردم آوردن نه با مدیریت دولت جدید .حالا این بار هم داره داستان سال 99 به روش جدید اجرا میشه
اگر در بورس هر کشور دیگری بدون هیچ اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی چنین ریزشی صورت می گرفت نه تنها رییس بورس که کل وزرای اقتصادی دولت از کار برکنار می شدند اما اقایان در گشور ما حتی یک تو.ضیح قابل قبول و منطقی هم برای فاجعه اخیر بورس به مردم نمی دهند. لعنت به ما که پس از سال 99 دوباره اعتماد کردیم و گفتیم که پولمان را در بازار طلاو ارز و دلاللی که به اقتصاد کشور لطمه میزند نبریم و دوباره وارد بورس شدیم . برای همیشه با بورسی که مسوولان ان حتی حاضر به یک شفاف سازی نیستند باید خداحافظی کرد.
بعد 3سال اصلا رشد کرد ؟ضرر وزیان سهامداران جبران شد ؟که یک عده بی سواد دم از اصلاح می زنند......بعد از این مدت طولانی حداقل تا 5میلیون باید رشد میکرد بقیه بازارها پرواز کردن این بورس وتولید وسهام دارها را خوار نکنیدبا مدیریت اشتباه
آقای مقام مسئول چرا پول حق تقدم فروخته نشده بعد از 14ماه برگشت داده نشده در سجام مگه قرار نبود11روزه برگرده چرا هرکه برا خودش شده
باعث بانی بورس ....بود که اعلام کرد نکنه سال99باز تکرار شود تا وقتی ایشون وضعیت اقتصاد را می چرخونه همینه ....اصلا رشد کرد سهام داران از ضرر خارج شدن که این حرف را زدی ......ترس انداخت در دل سهامداران وهمه فروشنده شدن این نتیجش نزدیک 300هزار سقوط در 4روز
رانت ،فساد،شاسی بلند وسیسمونی هم صحت ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل