بازدید 30897
سه هزار و سیصد و چهل و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

طائب: شبکه اسرائیل پشت بازی‌های ارز است / اظهارات عجیب رحیم‌پور ازغدی درباره اعدام علیرضا اکبری و ارتباطش با روحانی /کدخدایی: همه‌پرسی در بسیاری از مواقع نه‌ تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلاتی را ایجاد می‌کند / امام جمعه شیراز: حجاب مهم است، اما اولویت اول اقتصاد و مهار تورم است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند فرزین: سیاست بانک مرکزی قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است / عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است/ هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد / گرانی عجیب مواد غذایی در لبنان با تورم بالای ۳۰۰ درصد /واکنش عشقی به سقوط بورس؛ بازار تعطیل نمی‌شود و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 08 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شکایت قالیباف از جهانگیری به خاطر مناظره‌های انتخابات ۹۶
محمد باقر قالیباف، رییس مجلس از اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی به دادگاه شکایت کرده است. شنیده‌های خبرنگار «فراز» حاکی است که دستگاه قضایی همین هفته به این شکایت رسیدگی خواهد کرد. شکایت محمدباقر قالیباف اواخر اسفند ماه سال گذشته ثبت شده و در نوبت رسیدگی قرار گرفته است. خبرنگار «فراز» مطلع شده شکایت قالیباف از جهانگیری مربوط به مناظره‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ است. در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار شد، ۶ نامزد از جمله محمد باقر قالیباف و اسحاق جهانگیری حضور داشتند؛ اما رقابت اصلی میان ابراهیم رییسی و حسن روحانی بود. /روزنامه اینترنتی فراز

مجلسی‌ها خواستار جلسه فوق‌العاده شورای عالی ‎بورس شدند
مجتبی توانگر، نماینده تهران در واکنش به افت شدید بورس در روزهای یکشنبه و دوشنبه نوشت: ‏بررسی جدی موضوع فروش آبشاری حقوقی‌ها هستم. وی افزود: بداخلاقی‌ حقوقی‌های دولتی و شبه دولتی در این دو روز پیگیری می‌گردد. اعتماد در بازار سرمایه بزرگترین سرمایه کشور است که نباید از دست برود. توانگر در ادامه نوشت: خواستار جلسه فوق‌العاده شورای عالی ‎بورس شده‌ایم.

طائب: شبکه اسرائیل پشت بازی‌های ارز است
حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب: در مورد اینکه در این ۴۰ سال از کجا به کجا رسیدیم باید منصفانه قضاوت کنیم. سال ۵۴ شوروی به این جمع بندی رسیده بود که حکومت پهلوی ساقط می‌شود؛ بنابراین، به حزب توده اعلام کرد که مشاورین و تکنسین‌ها و نخبگان را شناسایی و قطع ارتباط حزبی کند و به آلمان شرقی بفرستد تا متخصص شوند و وقتی دگرگونی اتفاق افتاد، متخصصان شوروی جای متخصصان آمریکایی را بگیرند. در سال ۶۳ که به حزب توده ضربه زدیم، کل شبکه اینها را درآوردیم. فقط در صدا و سیما ۵۰ نفر شبکه داشتند که همه جمع کردیم. اینها در صنعت و ... وجود داشت و یکی از جاها صنعت برق بود. یادم هست آن زمان وقتی که یک فرد را می‌خواستیم دستگیر کنیم گفتند اگر این دستگیر شود به علت تخصصی بودن موقعیت وی، جایگزینی برای او نداریم. به همین دلیل مجبور شدیم یکی از عناصر حزب را ببریم که نصیحت کند بگوید لو رفتی و ما برای او مامور گذاشتیم تا زمانی که متخصص شکل بگیرد اما امروز متخصص در نفت، هسته‌ای، درمان و... زیاد داریم. خیلی از کشورها به دنبال انتقال خدمات پرستاری ایران هستند. وی ادامه داد: ما گرانی داریم اما گرانی متاثر از بازی است که بخشی از طرف دشمن و بخشی داخلی است. با ارز چطور بازی می کنند در اربیل، هرات، امارات با قیمت بازی می‌کنند قیمت فردا را اعلام می‌کنند پشت آن هم شبکه اسراییل است که این فضا را ایجاد می‌کنند.

تماس جوزپ بورل با امیرعبداللهیان درباره اعدام «حبیب چعب» و «جمشید شارمهد»
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با انتشار پیام‌هایی توییتری از رایزنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص نوشت: در تماس با عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، اعدام «حبیب چعب»  تبعه سوئدی- ایرانی تبار را به شدت محکوم کردم و از ایران خواستم «جمشید شارمهد» آلمانی- ایرانی را اعدام نکند!

اظهارات عجیب رحیم‌پور ازغدی درباره اعدام علیرضا اکبری و ارتباطش با روحانی
حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر گام دوم انقلاب» با اشاره به اعدام علیرضا اکبری که چندی پیش با اتهام جاسوسی اعدام شد، گفت: آقایی که اعدامش کردند و سه تا داغ مهر داشت، کیف کردید؟ نمی‌دانم چه کار می‌کنند. من هر چقدر سرم را محکم به مهر می‌زنم نمی‌شود. هر چقدر تو نماز خواندی من هم خواندم. او ادامه داد: علیرضا اکبری سابقه جبهه هم داشت، سابقه پاسداری هم داشت معاون وزیر دفاع هم بود. ۱۰ سال است که به انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها اطلاعات می‌دهد. رحیم پور ازغدی اضافه کرد: علیرضا اکبری در ستاد روحانی هم بوده. دور و بر روحانی از این آدم‌ها هنوز هم هستند، اگر خودش نباشد. او افزود: دشمن می‌آید از اندرونی‌ترین مرکز شما آدم می‌گیرد.

هشت فرمانده در فراجا تغییر کردند
با حکم سردار رادان فرمانده کل انتظامی، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه شد. سردار سلیمان ملک زاده به سمت معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا، سردار عباس شریعتی مشاور فرماندهی کل و رئیس دفتر ویژه فراجا، سردار علی محمدی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی منصوب شدند. سردار کیومرث عزیزی به سمت فرمانده انتظامی غرب تهران منصوب شد و سردار علی بزرا به سمت دستیار ویژه فرمانده کل در امور بازنشتگان فراجا، سردار محمدرضا ضابط جانشین معاون انسانی فراجا و سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام شدند.

کدخدایی: همه‌پرسی در بسیاری از مواقع نه‌ تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلاتی را ایجاد می‌کند
کدخدایی: همه‌پرسی در بسیاری از مواقع نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.  آیا مشکل انگلیس با همه‌پرسی برگزیت حل شد؟ یک شهروند نسبت به یک موضوع تخصصی چقدر می‌تواند کارشناس باشد؟ غربی‌ها در مقالاتشان می گویند ممکن است در یک همه‌پرسی گروه‌های سیاسی یا افراد ذی‌نفوذ با تبلیغات و هزینه کردن پول، مردم را گمراه بکنند.

تسنیم: تبلیغات محیطی «رهایم کن» به دلیل محتوای سریال متوقف شد
تسنیم نوشت: پیگیری‌ها از وزارت ارشاد نشان می‌دهد قرار است تمام تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن» از سراسر کشور جمع‌آوری شود.چند روز گذشته، با انتشار بخشی از این سریال و دیالوگ‌هایی که بین افسانه (خواهر حاتم و هاتف) و بهرام (خدمتکار خاندان نایب‌سرخی) رد و بدل شد، که با اعتراض مخاطبان روبه رو شد و از ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی ابراز ناراحتی کردند.

جزئیات جدید از پرونده شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی
وکلای بازیگران زن می‌گویند، در جریان این پرونده شهود زیادی به دادگاه فراخوانده شدند و درباره شاکیان پرونده شهادت دادند. سال گذشته در همین ایام بازار می‌تو و اعترافات آزاردیدگان بسیار داغ بود و در این میان نام مهدی کوشکی و حبیب رضایی هم به چشم می‌خورد. همان زمان شبنم فرشادجو به افشاگری درباره این هنرمندان و فعالیت آن‌ها پرداخت و این افراد هم بعدها به جرم افترا از او شکایت کردند. دادگاه پس از بررسی اظهارات شهود رای بر تبرئه ترانه علیدوستی و شبنم فرشاد جو داده و حبیب رضایی و مهدی کوشکی را متهم دانسته است. به این ترتیب، اتهام آزار جنسی حبیب رضایی و مهدی کوشکی تایید شد. در قرار، ذکر شده که تعدادی از زنان و دختران به جهت تسلط و قدرت تصمیم‌گیری نامبردگان در سینما و تئاتر مورد تعرض و آزار کلامی و جنسی قرار گرفتند. زهرا مینویی و صدرا خالقی وکلای ترانه علیدوستی و بابک کریمی در گفت‌وگو با شرق جزئیات تازه‌ای از پرونده شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از این بازیگران و چند چهره سینمایی دیگر را بیان کرده‌اند. در قرار ذکر شده که تعدادی از زنان و دختران به جهت تسلط و قدرت تصمیم‌گیری نامبردگان در سینما و تئاتر مورد تعرض و آزار کلامی و جنسی قرار گرفته‌اند. بازپرس برای حفاظت از شهود قرار عدم دسترسی به پرونده و استماع محرمانه شهادت صادر کرد. وکلای این بازیگران می‌گویند در جریان این پرونده، شهود زیادی به دادگاه فراخوانده شدند و درباره شاکیان پرونده شهادت دادند. آن‌ها در بخشی از این گفت‌وگو می‌گویند: فرایند معرفی شهود به دادسرا فرایند زمان‌بری بود و ما چهره‌های مختلفی را بعضا چند نفر را در یک روز و بعضا برخی که مشهورتر بودند، به دلیل حفظ جریان محرمانگی در یک روز مجزا برای شهادت‌دادن به دادسرا بردیم. 

تشکیل پرونده قضایی برای شقایق دهقان
براساس اطلاعات به دست آمده برای شقایق دهقان به دلیل کشف حجاب پرونده قضایی تشکیل شده است. برای شقایق دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل کشف حجاب پرونده قضائی تشکیل شده است. شقایق دهقان در روزهای گذشته بدون حجاب در کافه کتاب یکی از انتشاراتی‌ها حاضر شده بود./مهر

تشکیل پرونده قضایی برای باران کوثری
 تسنیم نوشته است: ۱۵ اردیبهشت ماه باران کوثری بازیگر سینما بدون حجاب در مراسم تشییع مرحوم حسام محمودی، شرکت کرد که بلافاصله عکس‌های او در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد. تسنیم می‌گوید بر اساس اطلاعات رسیده به این خبرگزاری برای تخلف کشف حجاب این بازیگر پرونده قضایی تشکیل و به مجتمع قضایی ارشاد ارسال شده است. در روز‌های گذشته، شاهد کشف حجاب برخی دیگر از بازیگران خانم از جمله افسانه بایگان، فاطمه معتمدآریا، پانته‌آ بهرام و کتایون ریاحی هم بودیم که برای آن‌ها هم پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده بود.

امام جمعه شیراز: حجاب مهم است، اما اولویت اول اقتصاد و مهار تورم است
حجت الاسلام لطف الله دژکام ، امام جمعه شیراز با بیان اینکه پرسشی که الان با آن مواجه هستیم، این است که اگر جای اولویت اول و دوم عوض شود، یعنی جای اهم و مهم عوض شود که به سرمان می‌آید ادامه داد: حجاب برای ما مهم است، اما مقام معظم رهبری تاکید دارند که اقتصاد و مهار تورم برای ما اولویت اول را دارد و این، راه را برای ما روشن می‌کند. آن‌ها که جای اهم و مهم را عوض می‌کنند یا دشمن نظام‌اند یا بازی خورده بازی دشمنان هستند. امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که باید پای ائمه جمعه را امروز به بحث حجاب بکشانند و موضوع اصلی جامعه را حجاب قرار دهند تا مقابل جامعه قرار گیرند، تاکید کرد: صد البته که حجاب برای ما مهم است؛ اما این مساله اصلی نیست و مهار تورم به فرموده مقام معظم رهبری موضوع اصلی جامعه است.

واکنش شریعتمداری به ماجرای خودروهای شاسی‌بلند
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:  اکنون وقت آن است که از یک سو، فقط نیم نگاهی به تیترهای درشت روزنامه‌های زنجیره‌ای، کانال‌های خبری ضد‌انقلابیون فراری و شبکه‌های فارسی‌زبان دولت‌های غربی، مصاحبه‌های برخی از مدعیان اصلاحات و اعتدال و... بیندازید و از سوی دیگر، جایگاه برجسته جمهوری اسلامی، اقتدار مثال‌زدنی و دستاوردهای پی‌درپی نظام در اوج فشارهای بی‌سابقه دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها و... را در نظر‌ آورید. چه می‌بینید؟ به عنوان مثال در حالی که سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه، آتش به جان دشمنان غربی و عبری و عربی ‌انداخته است، طیف مورد ‌اشاره را می‌بینید که عمداً هیچ یک از این دستاوردهای کم‌نظیر و بعضاً بی‌نظیر را نمی‌بیند و از سفر رئیس‌جمهور به عکسی که از معرفی معاونان و اعضای ریاست جمهوری سوریه به ایشان منتشر شده و در آن دو خانم بی‌حجاب حضور داشته‌اند، بسنده کرده‌اند و مثل همیشه در اقدامی هماهنگ ضمن سانسور رخدادهای افتخار‌آفرین سفر رئیسی، به دروغ‌پردازی و سیاه‌نمایی علیه تمامیت جمهوری اسلامی ایران مشغولند و یا در این میانه، ماجرای تحویل خارج از نوبت ده‌ها خودروی شاسی‌بلند به برخی از نمایندگان مجلس و یا وزارتخانه‌ها -که هنوز ابعاد آن در‌ هاله‌ای از ابهام است- را با عنوان پُرطمطراق «‌معمای شاسی‌بلند‌»! «‌خودرو گیت»! و... دستمایه حمله به مجلس و دولت کرده‌اند و... بدیهی است که تحویل خودروی خارج از نوبت به نمایندگان اقدامی پلشت و درخور پیگیری و توبیخ و تنبیه و حتی بازپس‌گیری است، ولی آیا این ماجرا می‌تواند به اصلی‌ترین مساله روز تبدیل شود؟!

ظریف: امریکا به خاطر اسرائیل برجام را از بین برد 
جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در صفحه توییتر خود نوشت: پنج سال پیش در چنین روزی، ایالات متحده برجام را بخاطر منافع اسرائیل ترک کرد و یک دستاورد دیپلماتیک منحصر به فرد را از بین برد. در ادامه این توییت آمده: ایالات متحده بدون هیچ جایگزینی، منافع همه به ویژه آمریکایی ها و ایرانی ها را به خطر انداخته است. جواد ظریف در پایان نوشت: نتیجه آن، رها کردن فرصت های مشترک به نفع توهمات حاصل جمع صفر است.

قالیباف: بانیان تورم کمرشکن کنونی نمک روی زخم مردم نپاشند
«امید قالیباف» سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: این روزها با نیات مختلف این‌گونه القا می‌کنند که دولت به دلیل موافقت با افزایش قیمت در برخی محصولات (که برای رشد تولید و اشتغال ضروری است) به شعار سال توجه نمی‌کند. وی تصریح‌ کرد: این یا ناشی از فهم ناقص از تولید و تورم است یا سیاست‌زدگی؛ بانیان تورم کمرشکن کنونی حداقل نمک روی زخم مردم نپاشند.

واکنش عشقی به سقوط بورس؛ بازار تعطیل نمی‌شود
مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال بسته شدن بازار، بدلیل منفی شدن بیش از ۵ درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده ۳۲ قانون بازار و اوراق بهادار گفت: خیر، بازار تعطیل نمی‌شود. برنامه مفصلی برای عرضه اولیه و راه اندازی صندوق‌های مختلف داریم. رسالت اصلی این است تا منابع در بازار سرمایه را به سمت فعالیت مولد ببریم. اگر این اتفاق در سال ۹۹ افتاده بود، شاهد به بار نشستن فعالیت صنایع بودیم.

گرانی عجیب مواد غدایی در لبنان با تورم بالای ۳۰۰ درصد
لبنان در صدر فهرست کشور‌هایی که بیشترین تورم را از نظر افزایش قیمت مواد غذایی در جهان دارند، قرار دارد. نرخ تورم مواد غذایی در این کشور به ۳۵۲ درصد رسید که دلیل آن بالا بودن هزینه‌های زندگی و همزمان با آن افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات اساسی، انرژی، حمل و نقل و ... است. بر اساس گزارش وب سایت World of Statistics، ده کشوری که بیشترین تورم را در قیمت مواد غذایی دارند، کشور‌های زیر هستند: لبنان (۳۵۲درصد )، ونزوئلا (۱۵۸درصد )، آرژانتین (۱۱۰درصد )، زیمبابوه (۱۰۲درصد )، ترکیه (۵۳.۹۲درصد )، پاکستان (۴۸درصد )، لهستان (۲۴درصد )، ترکیه (۲۳.۵درصد )، آلمان (۲۱.۲درصد )، سوئد (۱۹درصد ).

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب واردات بنزین به کشور با توجه به هم‌ترازی تولید و مصرف گفت: در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین به ثبت رسیده است. برخی جایگاه‌ها باید تنها با کارت کدینگ سوخت عرضه کنند و برخی دیگر بحث کدینگ وجود ندارد و سایر خودروها می‌توانند سوختگیری کنند. نژادعلی با تاکید بر اینکه دولت، مجلس و کشور برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، ادامه داد: با توجه به قانون بودجه و مباحث دولت بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد. مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: ساماندهی کارت‌های هوشمند سوخت اضطراری جایگاه‌ها را انجام دادیم و با توجه به تعداد تردد و مراجعات و تعداد نازل‌ها، تعداد مناسبی از کارت‌ها در اختیار جایگاه‌ها قرار گرفته است.

تورم ۶۰ درصدی فروردین؟!
آمارهای جدید تورم، این بار با معیار محاسباتی جدید، یعنی سال پایه ۱۴۰۰ از سوی مرکز آمار منتشر شد. با این حال، گزارش‌های منتشرشده صرفاً تورم ماهانه اقلام گوناگون را برای دو ماه گذشته اعلام کرده‌اند. نهایتاً تورم سالانه که به تعبیر مرکز آمار، رشد قیمت دوازده ماه گذشته نسبت به دوازده ماه قبلی است، برای اسفند منتشر شده است. داده‌های منتشره امکانی برای محاسبه تورم نقطه‌ای که تعریف منطقی‌تری از تورم سالانه است، باقی نمی‌گذارد. چرا که شاخص قیمت مصرف‌کننده بر خلاف گذشته منتشر نشده است. تورم نقطه‌ای یعنی رشد سطح قیمت‌های یک ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل. ما برای تخمین این متغیر که مسیر کلی تورم سالانه را نشان می‌دهد، از شاخص‌های قبلی و تورم ماهانه اعلامی استفاده کرده‌ایم. اما برای محاسبه دقیق‌تر نیازمند انتشار داده‌های کامل‌تر از سوی مرکز آمار ایران هستیم. برآورد تورم اسفندماه، ۵۸.۵ درصد است. یعنی در سال ۱۴۰۱ قیمت‌ها ۵۸.۵ درصد افزایش داشته‌اند. هر چند که تخمین بانک مرکزی از این نرخ، حدود ۶۴ درصد بود. تورم تخمینی فروردین هم ۵۹.۱ درصد است که در تورم‌های ده سال گذشته مرکز آمار بی‌سابقه است. /فردای اقتصاد

عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است
عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت قرار نیست در ایجاد مناطق مشترک و متناظر سرمایه‌گذاری کند و بخش خصوصی به عنوان مسئول این مناطق باید نقش آفرینی و سرمایه‌گذاری کنند، ادامه داد: در زمینه ۳۷۰ طرحی که امروز رونمایی می‌شود، برخی کشورهای اروپایی حتی هم هستند که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند؛ هر چند تعداد آن‌ها زیاد نیست،باید به این نکته اشاره کرد تحریم‌ها نتوانست اقتصاد ایران را متوقف کند و آمریکایی‌ها به رغم هیاهوی زیادی که داشتند به این نکته توجه نکردند که ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است. از سال ۸۹ – ۹۰ که تحریم‌های به اصطلاح هوشمند و فلج کننده آغاز شده صدها میلیارد تومان، معادل صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور و مناطق آزاد اتفاق افتاده است. وی اضافه کرد: اساسا در ادبیات اقتصاد تحریم و علم اقتصاد تحریم اینگونه تعریف شده است که تحریم خود به خود و به مرور آثارش کمرنگ و نهایتا بلااثر می‌شود. به همین در شرایط تحریم کنونی نیز سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در حال انجام است. البته با تعریف کردن این پروژه‌ها می‌خواهیم با سرعت و شدت بیشتری این اتفاق رخ دهد. به عنوان مثال روسیه یکی از کشورهایی است که به دنبال مناطق مشرتک و متناظر است. همچنین دو نقطه را برای خود در بندر انزلی و چابهار تعریف کرده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این مناطق است.

فرزین: سیاست بانک مرکزی، قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار هیات تجاری و صنعتی عمان گفت: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران، قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل اقتصادی و سیاسی متقنی داریم، زیرا آمریکایی‌ها از دلار به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند و از طرف دیگر، سایر ارز‌های جهان به ویژه در منطقه آسیا در حال رشد هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۹۴
وقتی ریال بی ضابطه خلق میشود ارزشش در مقابل ارز و کالا کاهش می یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
آقای طائب ؛ یا اسرائیل خیلی قویه و یا مسئولان ما خیلی فشل
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
جناب کدخدایی یعنی شما و همکارانتون بجای ۸۰ میلیون ایرانی تصمیم میگیرید؟
تو انگلیس با اینکه می‌دونستن با رفراندوم ضرر میکنن نظر خواهی کردن از مردم چون نظر مردم مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
۱:۴۰
تاعب خودش هم متوجه نشده چی گفته
فقط خواسته دوباره مشکل رو بندازه گردن دشمن
شما ناراحت نباش عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
طائب بورس و خودرو چي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
شما از یک طرف ادعا می کنید اسرائیل عددی نیست از طرفی مبنای همه مشکلات کشور را به گردان ان می اندازید چطور ممکن است یک کشور که زیر پونز نقشه جا می یگرد بتواند این شرایط را برای کشور به وجود اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
راستی این آقای شریعتمداری خسته نمی شه از این همه تکرار عبارتهای تکراری. "دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنها، روزنامه های زنجیره ای و ..." ؟!. آنقدر ها موفقیت این دولت ناچیز است که رفتن رئیس جمهور به کشور سوریه بزرگترین دستاورد برای ایران از نظر کیهان می باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
نقدینگی و پول در اقتصاد مثل خون در بدن است زیادش ضرر دارد کم ش هم ضرر دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
توجیه بی عرضگی با اسرائیل
در کشورهای قانونمند دولت ها مجاز به خلق پول نیستند نهایت اجازه ای که به آنها داده میشود انتشار اوراق قرضه است که نقدینگی در جامعه افزایش پیدا نکند
دستکاری پارامترهای اقتصادی فقط میتواند در کوتاه مدت دوام داشته باشد و دوباره به جایگاه واقعی خود برگشت میشوند فقط منابع هدر میروند از نمونه های آن بورس و ارز است
توی امار تورم ترکیه رو دو بار نوشتید؟
ایران عزیزمون کو؟
جناب آقای رحیم پور همرزم گرامی : اولا بنده برخی از افراد را دیده ام که مهر را ابتدا روی بخاری میگذاشتند و پس از داغ شدن کافی آنرا تا سرد شدن به پیشانی فشار میدهند و الا با صد سال نماز هم رد مهری به این پر رنگی بوجود نخواهد آمد " البته ظاهرا یک کسالتی نیز میتواند پیشانی را تیره رنگ نماید " و دوم اینکه خانم کاترین شکدم را نیز از یاد نبرید جاسوسی که مورد تائید خیلی از مقامات اصولگرا قرار گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خودتون اذیت نکنید ایشان کلا کور خود و بینا دیگران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
محاکمه روحانی و نفوذی های وابسته ش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تازه تتلو را بگو سر از کجاها دراورد!!!
تورم ۴۰۰درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
افزایش حقوق ۲۰ درصد + ۲۵۰ هزار تومن
:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دقیقا در سال 1401 تورم غذا و دارو در ایران متوسط 400 درصد و در بخش دارو به 700 درصد رسید
شکایت قالیباف از جهانگیری به خاطر مناظره‌های انتخابات ۹۶

خیلی اعتماد به نفس میخواد ، تراکم قروشی شهرداری تهران و سیسمونی گیت داشته باشی و . . . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بعد از این همه گندکاری که کرد و کسی بهش کاری نداره خب معلومه که اعتماد به نفس آدم بالا میره!
یکی از اشتباهات انجام شده این است که چون ما چند میلیارد در کره و یا عراق داریم به پشتوانه آن پول خلق کنیم این دلارها حتی اگر در بانک مرکزی در تهران هم بود نمیشد به ازای آن پول چاپ کرد ارز فقط باید در مصرف ارزی هزینه شود و یا بهتر از آن استفاده ارز برای جمع کردن ریال است
آقای کدخدایی

تنها راه " رفراندوم آزاد " است .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
به کی داری میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
یه رفراندوم یاد گرفتی - هی بلغور کن
مافيا ستيز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
آقاي كدخدايي، چطور است كه اول انقلاب همه پرسي ايراد نداشت ولي حالا مشكل دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بلغور کردن
از ادبیات تون مشخص هستش از چه قشری هستید
جهت اطلاع ، رفراندوم اصل ۱۵۹ قانون اساسی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خیلی عجیبه برخی دوستان عرزشی بمحض اینکه میکی رفراندوم کهیر میزنن
جناب طائب اسرائیل پشت گرانی دلار آمریکا مقصر گرانیه اتحادیه اروپا مقصر کمبود و نبود خودرو تو مملکت هم اگه راه بندانی ترافیکی باشه مقصر مردم هستن
ما مردم واقعا از شما مسئولین بابت این قضایا عذر خواهی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تورم و اوضاع نابسمان این کشور نتیجه رفتار و تصمیمات و اقدامات غلط و فراقانونی افرادی مثل طاِءبه فردی که خودش باید بابت خیلی اقداماتش مورد سوال قرار بگیره ولی فقط برکنار میشه
امام جمعه شیراز: حجاب مهم است، اما اولویت اول اقتصاد و مهار تورم است

حجاب اختیاری که‌ توسط مردم نهادینه شد .
بهبود اقتصاد هم با ایجاد روابط سازنده با تمام دنیا و مبارزه با فساد امکان پذیر است که هر دو توسط حاکمیت باید انجام شود
بورس فقط در دو روز بیش از ۲۱۰ هزار واحد سقوط کرد و رکورد تاریخی در سقوط از خود بجا گذاشت حالا به تیتر اول روزنامه های اقتصادی نگاه کنید شتر دیدی ندیدی !!!!
حالا اگر همینقدر رشد کرده بود با درشترین فونت تیترمیزدند:
بورس رکورد زد
پرواز بورس
بورس در اوج
بورس قله تاریخی را فتح کرد !!!!
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دوست گرامی اینجا ایرانه نه کانادا. آقای عشقی با هماهنگی برخی اربابان دلار و سکه تصمیم گرفتند که حقوقی ها و کارگزاری ها را مجبور به فروش کنند. تق این جلسه هم در اومده چون یا خفه خون گرفتن رسانه ها یا خودشون رو با اسرائیل و آمریکا و بد حجابی مشغول. جای ما را در کانادا خالی بفرمایید و کمی هم برای دعا کنید. عزت زیاد
دولت ها بعد تیشه به ریشه اعتماد مردم نو بورس میزنن بعد پول های سرگردان میره سمت دلار و مسکن و خودرو و تورم سرسام اور بوجود میاد
اونوقت امثال طائب میگن مقصر اسرائیله!!!
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تا اینجا که همه می دانند ارز دست بانک مرکزی است ولی گفته اقای طاٸب شاید اسراٸیل هم در بانک مرکزی است که ما خبر نداریم؟
مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم یک مقدار هوشمندی میخواهد نه فن آوری که البته شما فاقد آن هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
مدیریت اقتصادی ما مدیریت مستعانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد) کلا هیچ برنامه ای برای کارهای مملکت در این دولت وجود نداره صبح پا میشن یک تصمیم میگیرن شب عوضش میکنن نمونه اش لایچه کنترل تورم که در عرض چند هفته نوشته شد
آقاي شريعتمداري
شما چرا هميشه مي خواهيد كه آنچه را كه خودتان تصور مي كنيد ، اصلي ترين مسئله روز هست را به افكار مردم تحميل كنيد !؟
چرا به خودتون اجازه مي ديد كه با شعور اين مردم بازي كنيد . شما يكجا مياييد و سينه چاك مي شيد و هوار مي كشيد كه اين دولت ، دولتي هست كه مبارزه با فساد را سرلوحه كارهاش قرار داده . اما وقتي مردم نسبت به يك فساد ( به اين وسعت و وضوح ) معترض مي شوند ، به آنها انگ حمله به دولت و مجلس مي زنيد !
اين سفسطه ها براي چيست ؟
رحیم پور ازغدی هم از مخالفان برجام بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
ازغدی ادای روشنفکرا رو در میاره .
احسنتم جناب ازغدی جممهوری اسلامی بدترین ضربه هارا ازنفوذیها خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
ج ا بدترین ضربه ها رو از امثال ازغدی ها و قالیباف ها و حدادها و میرسلیم ها خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
یکی خودش یکی میرسلیم
ازغدی و میرسلیم یک روح در دو جسم
پیشنهاد میکنم دولت به فکر کم کردن حداقل 40 درصد کارمندان باشد چون تولیدکننذگان دیگر بیش از این نمیتوانند افزایش مالیات و گرانی ارز توسط دولت (دولت از فروش نفت کسب دلار میکند و آنرا به قیمت بالا به مردم میفروشد و فرافکنی میکند که بگیرید اون دلار فروش را) را تحمل کنند
از طرفی قیمت مواد اولیه بالا رفته و اصلا قیمت نامشخص و شناور است در بازار ثبات قیمت در حال از بین رفتن است از طرفی دستمزد کارگر بالا رفته است از طرفی اجاره کارگاه ها و اجاره خانه مستاجرها (کارگران اکثرا مستاجرند) بالا رفته است و قیمت تمام شده کالا تغییر آنچنانی نکرده است و سود افزایش قیمت آنرا فروشنده محصول میبرد هزینه ها غیر قابل تحمل شده است
ناهمطرازی قیمت ها و هزینه و درآمد کم کم باعث میشود زحمات چندین دهه نابود شود هر چقدر دولت هاشمی و خاتمی تلاش کرده بودند از دولت احمدی نژاد به بعد در حال نابودی است
فشار به مردم سبب ناراستی و دزدی و کم فروشی و انواع گناهان کبیره و صغیره شده است و مردم پاک ایران در حال تجربه کردن دوران آخر الزمانی هستند نگه داشتن ایمان مثل نگه داشتن آتش در کف دست شده است
آقای رئیسی با شعارهای بی پشتوانه و ناکارآمدی کاری کرده که چهره تاریک روحانی سفید شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دوست عزیز کارمندان دولت هم از همین مردم هستند و اتفاقا به لحاظ دستمزد و مزایا از کارگران هم پایین ترند... شما زورت نرسیده به چهار تا کارمند داری گیر میدی که اکه اونها هم بیکار بشن کل مملکت گل و بلبل میشه؟؟؟
بازی مسخره قالیباف برای فراموشی ۸۰۰۰ میلیارد و شاسی گیت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خوشبحال قالیباف که نیاز به شامپو نداره .
جناب شریعتمداری این که تعدادی از نماینده ها رشوه گرفتند تا یک وزیر را استیضاح نکنند آن هم در شرایطی که مردم به نان شب محتاجند چیز مهمی نیست ؟ جناب بشار اسد انقدر مهم شده که همه خبرها باید در زیر سایه آن قرار بگیرد ؟ بد نیست روز تولد ایشان را هم تعطیل رسمی کنیم تا اهمیت وجود ایشان بیشتر آشکار شود .
تشکیل پرونده قضایی برای شقایق دهقان
تشکیل پرونده قضایی برای باران کوثری
اعدام های این روزها

این اخبار مربوط به قوه قضائیه است ،
رافت اسلامی پیامبر اکرم و هم زیستی مسالمت آمیز با مخالفان خود کجای این داستان است ؟؟
تابی لطفا منتشر کن
به روی چشم‌ حاج‌ حسین. دستور میدیم در مورد شیخ نمر و گاو شیرده بنویسند. چون نه گرانی داریم نه بیکاری و همه چیز گل و بلبل است.
رییس اطلاعات سابق مملکت: اسرائیل ارز و اقتصاد ایران را ز راه دور کنترل می کند!! نابودی اسرائیل ؟!!
واکنش عشقی به سقوط بورس؛ بازار تعطیل نمی‌شود

طبق معمول تبعیت نکردن از قانون جاری کشور توسط مدیر و عدم برخورد قانونی با چنین مقاماتی ،
ملوک الطوایفی شده ، هرکس خرِ خود را می راند و گوشش بدهکار نیست
یادش بخیر یه بزرگ مرد و شجاع به اسم احمدی نژاد ، روحیات طائب رو عالی رو دایره ریخت.تو گوگل سرچ کنین.
بازگشت او پایان خیلی هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
احمدی نژاد هم یه موجود نون به نرخ روز خور که موقع کار الکی میگه : مریض بودم و مرض داشتم که پیدام نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
وقتی احمدی نژاد با این همه مسئله به عضویت مجمع تشخیص مصلحت انتخاب می شه معلوم می شه همه این حرفاش هم جنگ زرگریه واقعی نیست
اقای شریعتمداری ایا اصلی‌ترین مسئله روز کشور را میتوانی بیان کنید اکر نمی توانی لطفا سفسته نکنید نمایندگان مجلس از رانت خودرو استفاده میکند رییس مجلس لاپوشانی میکند و درو غ تحویل مردم میدهد شما این را اصلی ترین اتفاق و مسله روز کشور نمیدانی شما هم دارید لاپوشانی و به نوعی از رانت خودرو پشتیبانی و دفاع میکنید میشه بفرمایید خط فکری شما چیست
زمان روحانی که این بالا و پایین رفتن های دلار از بی عرضگی دولتمردان بود و ربطی به تحریم نداشت، الان جدیدا اسراییل اضافه شده؟
عشقی : رسالت اصلی این است تا منابع حاصل شده از مردم رو با پایین آوردن قیمتها یا صف فروش نگزاریم فرار کنن و بازار سرمایه را به سمت فعالیت مولد ببریم
یؤْخَذُ مِنْ هذا ضِغْثٌ وَ مِنْ هذا ضِغْثٌ فَیمْزَجانِ فَهُناک یسْتَوْلی الشَّیطانُ عَلی اوْلِیائِهِ
باطل اگر در لباس اصلی خود ظاهر شود، خریداری نخواهد داشت. از این رو طرفداران باطل این دو را با هم مخلوط می کنند و معجونی از حق و باطل را عرضه می دارند و بدین وسیله بازار شیطان داغ می شود و شیطان بر اولیاء و دوستان خویش غالب می گردد.
آقای امید قالیباف شما که فهمت از تولید و تورم کامل است لطف کنید یک کپی از فیش حقوقتان را ارائه بفرمایید تا همه ببینند که این فهم کامل چگونه بدست آمده است !
این که مملکت رو گند برداشته یک طرف
این که عبدالملکی هنوز از رو نرفته بک طرف دیگر
دوست دارم بدونم خانواده ش... مداری درموردش چه فکری می کنند!؟
به عنوان خبر ربطی نداره ولی مهمه: تقریبا همه شهرهای ایران پر شده از اتباع افغانستانی که اکثرشون اصلا هیچ مدارکی ندراند و قاچاقی وارد ایران شدند. قبلا فقط کارهای ساختمانی میکردند ولی الان بعنوان فروشنده و کارگر رستوران و... کارمیکنند و مشکل اشتغال ایران را بیشتر کردند. و کارفرما برای پرداخت دستمزد کمتر از اونها استفاده میکنه. از یارانه نان و سوخت و بهداشت و ... استفاده میکنند و هیچ تعهدی نسبت به ایران ندارند و یا هیچ مالیاتی پرداخت نمیکنند. این روال برای آینده ایران خطرناکه. شما را بخدا فکری اساسی برای اخراج اینها و جلوگیری از ورود مجددشان بکنید. اونوقت حکومت افغانستان بی توجه به هزینه ای که ایران برای اینها میکنه حقابه هیرمند را نمیده و برای مردم و کشاورزان شهرهای شرقی کشور مشکل ایجاد شده. متاسفانه مسئولین ما هم بی توجه به این مسائل دنبال دادن امتیازات بیشتر به اتباع خارجیند ( که عمدتا افغانی هستند)
جناب عبدالملکی دقیقا نثل ایجاد شغل با یک میلیون تومان
کیهان: دستاوردهای پی در پی .... بله... وجود داره ولی چون منفعتش فقط به شما و خواص میرسه .. ما چیزی ندیدیم جز گرانی ...
هر دو به یک اندازه مهم هستند. این که 8 سال روحانی به این بهانه نه تنها کار مثبتی صورت نگرفت که حتی تبلیغ ضد حجاب هم کردند نتیجه اش را الان می بینیم اون زمان که تمام قدرتشون رو گذاشتن رو اقتصاد و فرهنگ رو ول کردند چه شد؟؟؟؟
حالا خوبه این علیرضا اکبری که اعدام شد اصولگرای خیلی سفت و سختی بوده ها!! یکی مثل شریعتمداری!! بعد میخوان این رو هم به پای روحانی بنویسن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
مردم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان عبور کردند
یک مشت دروغ، عوام فریبی، سیاست زدگی، گناه به گردن دیگران انداختن، جعل خبر، بزرگ نمایی کارهای دولت،
خدا پدر امام جمعه شیراز رو بیامرزه یه حرف حساب در مورد حجاب زد واقعا اولویت حجاب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خواسته بگه منم مردمی ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
برای اینکه بانوان شجاع شیراز ثابت کردند برای حق خود عقب نشینی نمیکنند.
امام جمعه ی محترم توجه کنند که مردم فقط اون بی حجابا نیستن ها!!
آقای کد خدایی ، همه پرسی بدونه شک برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد ولی برای اکثریت جامعه خیر
نکند کیهان هم شاسی بلند گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
شاید ؟
خیلی سینه چاک می دهد برای دولت
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
پ نه پ به کیهان پیکان دادند
اگر اسراییل نبود که همه مشکلات را به او نسبت دهیم چکار می کردیم ؟ همه کشورها دشمن دارند ولی دشمنی که بتواند اینهمه مشکل برای یک کشور درست کند، نوبر است والا
اقای‌ رحیم‌ پور ازغدی‌ !
روشنفکر‌ جامعه ای که امثال‌ تو باشند‌ اوضاع‌ بهتر از این نمیشه‌ !
کسیکه‌ در بدترین شرایط کرونا‌ مملکت و نگه داشت‌ و اینقدر‌ قحطی قلا‌ نشد‌ و اگر امثال‌ تو اجازه میدادید‌ با امضاء‌ برجام‌ کشور را از دست تحریمها‌ رهانده‌ بود‌
کسیکه‌ ۲۰ ملیون‌ مردم‌ غالبا‌ با سواد‌ و روشنفکر‌ جامعه‌ بهش‌ رای دادند‌ دوبار‌ !
در‌ حدی که تو در موردش اینطوری‌ حرف بزنی‌ ؟؟!!!
برو‌ خودتو‌ کاندیدا‌ بکن‌ ببین‌ میتونی‌ ۳۰۰ هزار رای بیاری‌ !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بابا جون برجام امضا شده بود. ترامپ پارش کرد نه ازغـدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
این آقا نه روشنفکره ونه ادعاش رو داره ونه می تونه ادعاش رو داشته باشه
اقای طائب مردم بهتر از شما تحلیل میکنند.گذشت ان زمانی که هر حرفی را میزدید و مردم قبول میکردند.
کیهان فقط کارش ماست مالی است. کار کثیف رشوه قابل دفاع نیست. باید نمایندگان را دادگاهی کرد. وزیر صمت حداقل باید ۳۰ سال حبس بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
آیا چنین عدالتی انجام می‌شود؟
امروز 18 اردیبهشت است و بعد از اینکه در 16 اردیبهشت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سایت قرار گرفت،چند ساعت بعد این لیست پاک شد و کماکان خبری از لیست در سایت تامین اجتماعی نیست.
امریکا به خاطر منافع اسراییل از برجام خارج شد اما در کشور خودمان هم دوستانی داشتیم که ارزو و تلاش میکردن که برجام به هم بخورد و در نهایت ارزو و تلاششان به نفع اسراییل شد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دشمن دانل و دوست نادان
دشمن که کارش دشمنی است ، دوست نادان را باید توبیخ کرد که آگاه شود .
آیا کسانی که سنگ اندازی برای برجام کردند ، محاکمه می شوند
؟
بعید است
جناب عبدالملکی لطفا یه فکری هم برای توهم مردم بکنید چون دائم توهم میزنیم که تورم باعث گرانی مرغ و گوشت و لبنیات و خودرو مسکن شده!
از همه بیشتر این مستاجران توهمی هستن هی فکر میکنن سال ب سال اجاره و رهن دوبرابر شده!
اقای ازغدی خیلی از مسئولین الان هم جای مهر دارند
وقتی ما اجازه ندادیم امریکا بعد از برجام در ایران سرمایه گذاری کند و از منافع برجام استفاده کند از برجام خارج شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
آفرین.
این نکته را لاپوشانی میکنند.
این شکایتهای قالیباف باعث ایجاد اعتبار برای قالیباف و فراموشی سیسمونی گیت نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
و تخلفات عظیم او در شهرداری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دیگر مردم فریب این رفتارهای پوپولیستی را نمی خورند .
واکنش شریعتمداری به ....
چون رئیسی رفته سوریه ، نماینده ها باید رشوه بگیرند که وزیر بی کفایت را استیضاح نکنند ؟
لابد اگه می رفت به یه کشور مهم و مطرح اروپایی ، به هر نماینده بایستی به چاه نفت می دادند
می شه تو یکی دیگه حرف نزنی ؟
بعد از 4 سال تفکر، بالاخره قالیباف به این نتیجه رسیده که جهانگیری بهش تهمت زده.
آقای فرزین توضیح بده دقیقا چه مشکلی دارید که فورا با دلار قطع رابطه نمی کنید و چرا تو این 40 سال اینکار رو نکردین؟! احتمالا پشت این ماجرا هم دشمن هست!!
عبدالمالکی باز حرف زد.؟
با این تاخیر زمانی که قالیباف داره باید منتظر باشیم 3-4 سال آینده در مورد سیمونی گیت توضیح بده و از خودش دفاع کنه!
عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است ..... بله و حتما این اختراع/اکتشاف بنام شما ثبت شده.
آقای عیدالملکی با فرض اینکه در طی 12 سال صدها میلیون دلار در مناطق آزاد سرمایه گذاری شده باشد هر اقتصاد دانی میدونه که این عدد بسیار ناچیزه! مقایسه کن با مناطق آزاد در امارات و قطر و مالزی و ....!
اینکه چند صد میلیون دلا سرمایه گذاری در مناطق آزاد در طول 10-11 سال، عبدالملکی رو ذوق زده کرده حد و اندازه ایشون رو نشون میده و اینکه تصوری از حجم سرمایه گذاری در مناطق مشابه در جهان ندارد.
دولت با دستکاری آمار نمی تواند حقایق را بپوشاند.
اگه امریکا و اسرائیل نبود بی عرضگی به گردن کی می افتاد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
گردن دشمن :-)
رحیم پور هنوز عقده داره که روحانی او رو از شورای انقلاب فرهنگی پرت کرد بیرون ؟؟
بخاطر یک دوی مختلط مسوولین دوومیدانی زنجیروار و دسته دسته دارند استعفا میدن ولی بخاطر وضعیت اسفبار اقتصادی مردم هرگز کسی استعفا نداده نمیدهد و نخواهد داد !!!!
دلیلش البته بسیار واضحه تبعات دویدن چند زن با مرد بسیار مهمتر از خرد شدن کمر قشر حقوق بگیر زیر بار گرانیهای ساعتی است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
حرف حساب
اینکه علیرضا اکبری به کدوم جریان سیاسی نزدیک بوده رو همه می دونند . فرار رو به جلو نظر مردم رو عوض نمی کنه
قالیباف: بانیان تورم کمرشکن کنونی نمک روی زخم مردم نپاشند ==> بانیان تورم کمرشکن دولت و همفکرانش هستند که با سنگ اندازی در مسیر برجام و ضعف دیپلماسی، باعث ادامه تحریمها شده اند!
آقای ظریف رها کردن فرصتهای مشترک از جمله برجام فقط از سوی امریکا نبوده بلکه عواملش در داخل هم در این مسیر بسیار فعال بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بله این که کاملا مشخصه. حتی شاید عامل اصلی و اولش مخالفان داخلی بودن. ولی دیگه نخواسته آتیش بیار باشه
خوبست کیهان به عنوان جهاد تبیین بطور مشخص اعلام کند که سفر رئیس جمهور به سوریه، چه دستاوردی برای کشور داشته که تاکنون دور از دسترس بوده؟!!!!!!!!!!
حسین کیهانی؟؟؟سفر افتخار آمیز؟؟؟دستآورد...؟؟!!
به اقای رحیم‌پور ازغدی بفرمایید جای مهر یک واکنش(درماتیت) تماسی الرژیک هست اگه میخوان یه دونه داشته باشن میتونن محلول رقیق شده دیفن سیپرون رو بمالن که یه الرژی محدودی بده و به فیض داشتن جای مهر نائل بشن
جناب کیهان چطور حجاب تبدیل به مسئله روز شده ولی سوء استفاده مجلسی ها که عنوان انقلابی را هم یدک می کشند نباید مساله روز شود؟!
یعنی همه پرسی مشکلات بیشتری از حال حاضر ایجاد میکنه؟
کدخدایی: همه‌پرسی در بسیاری از مواقع نه‌ تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلاتی را ایجاد می‌کند .....
بله جناب کدخدایی مردم حتما در انتخابات آینده اینگونه نظرات کارشناسی را نصب العین قرار خواهند داد تا با اقدام مناسب مشکل ساز نشوند!
پس بنا بر تحلیل آقای طایب آن مدیرانی که با افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول مللکت را در برابر اسراییل آسیب پذیر کردند مقصرند و باید محاکمه شوند
نه اینکه به این کار زشت همچنان ادامه دهند
آقای کدخدایی در تایید فرمایش شما مردم در انتخابات آینده مراقب خواهند بود تا تفکرات سیاسی با در اختبار داشتن ابزارهای تبلیغی مثل صدا وسیما آنها را به انحراف نکشند.
بازهم تقصیر دشمنه!
آقای ازغدی پور کاملا درست میگویید ما منتظریم اسامی 100 نفری که کاترین شکدم مدعی ارتباط با آنها شده بود منیشر شود تا بدانیم این جاسوس تا کجاها نفوذ کرده بود!
کل پول و منابع کشور دست شماست و هنوز دوشمن حتی قیمت جوجه رو هم کنترل میکنه؟
بیشتر به نظر میاد هیچ برنامه ای برای اداره مملکت وجود ندارد. باید دید حوادث چه اقتضا میکنن، شاید مجبور شدین گرون کنین.
بیشتر به نظر میاد هیچ برنامه ای برای اداره مملکت وجود ندارد. باید دید حوادث چه اقتضا میکنن، شاید مجبور شدین گرون کنین.
طائب : شبكه اسراييل پشت بازي هاي ارز است !
---------------------
مسئولان مربوطه : آخيش ! ... راحت شديم ! ... خدا اموات جناب طائب را بيامرزه ... بابا جان ! ما كه صد بار گفتيم در امورات مربوط به ارز ما بي تقصيريم ... ما گناهي نداريم ... ما وظيفه خود را به نحو احسن بر طبق موازين و طبق قانون و مقررات علم مستطاب اقتصاد انجام داده ايم ! اين اسراييل نا نجيب هست كه پشت پرده
تمامي رشته هاي ما را پنبه ميكنه ! .. تمام زحمات شبانه روزي ما را در امور ارزي بر باد ميده ! خدا را صد هزار كرور مرتبه شكر كه بي گناهي ما ثابت شد و اسراييل هم روسياه ! ... خدا به جناب طائب هم كه به داد ما رسيد صد در دنيا و هزار در آخرت جزاي خير بده !!
دولتی که پولش معلوم نیست به جیب چه وسانی میره داره یه روز دلار رو گرون کنه ، یه روز سکه فروشی کنه ، یه روز بورس رو به گند بکشه ، روزانه بیش از چندین هزار میلیارد در بورس معامله میشه که از هر معامله یک ونیم درصد مالیات میگیره یعنی اگه ۱۰ هزار میلیارد معامله بشه روزی فقط ۲۰۰ میلیارد تومان از خرید و فروش به جیب دولت میره شما حساب کن این حجم از معاملات چطور دولت پولدار میشه ، پول اب و برق و گاز و تلفن که نجومی شده چطور میشه که وزارت بهداشت و آموزش کشور به گدایی افتاده و دارو قیمت جون آدمیزاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دقیقا ، ریزش بورس دستوری بود .
خدایا فقط به تو پناه می‌بریم
آقایان مسئول که در متن بالا همه دم از موفقیت و پیشرفت زده اید!! مُشک آن است که خود ببوید....اثرات سخنان شما در سفره مردم کجاست؟ آمار تورم نصفه و نیمه خودتان را ببینید!!! اعتراضات کارگران، معلمان ، بازنشستگان ، کشاورزان و.... را ببینید !! آخه چطور رویتان می شود چنین سخن بگوئید
تو هر کشوری بود نمایندگان رانت گیر محاکمه شده بودن و دولت بی‌کفایت استیضاح و مهر عدم کفایت می‌خورد، ولی افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
برای همین یکدست شدند که از این اتفاقات نیفته
مثل کوه پشت هم هستند
یکی این عبدالملکی رو از برق بکشه.
درود فراوان بر دولت
فرزین: سیاست بانک مرکزی، قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است
حالت خوبه کسی به شماها دلار نمیدهند که بخواهی قطعش کنی پس از این به بعد برای خرید دانه مرغ و شکر و گوشت و دارو و.... ماچ میدید تازه آنهم باید تبدیل به دلار بشه
یعنی اسرایییل نامرد میتونه اینجوری پول مارو بی‌ارزش کنه؟ ه قدرتی داره والا!!
عجب آشفته بازاری شده مملکت ؟؟ کرایه خونه شده قیمت خونه در زمان اول دولت روحانی ؟؟؟ یک کیلو شیب درختی از ۷ هزار رسیده به ۷۰ هزار ؟؟ آیا در این کشور فریاد رسی نیست ؟؟ آیا وقت ظهور نیست ؟؟ نسل آینده به چه امیدی زنده بمونه ؟؟ ازدواج کمتر از ۵ میلیارد نمیشه کرد ؟؟ رییسی کشور رو حداقل ۱۰۰ سال به عقب برد و دو نسل نابود شدن
آقای فرزین یعنی الان بجای پول نفت چی میگیرید ؟؟؟؟
به این چهار ادعا و خبر دقت کنید گویای وضع کشور است
طائب: شبکه اسرائیل پشت بازی‌های ارز است
فرزین: سیاست بانک مرکزی، قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است
عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است
تورم ۶۰ درصدی فروردین؟!
نابودی بورس مبارک دولت انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
سوپر انقلابی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی ناهارخورده لکوموتیر ران
به خدا تنها راه خروج از این بن بست
. استعفای رئیسی و قالیباف
. جایگزینی دولت موقت روحانی به مدت ۱ سال و تعیین ساختار جدید ورود افراد به انتخابات ریاست جمهوری و حذف چهره های کم سواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
آخ جون برجام 2 در راه است.
بورس سود دوماهه رو دو روزه پس گرفت
لعنت بر نوسانگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
شرکتهایی که بدلیل فساد و سو مدیریت اکثرا زیان ده شدند چطور انتظار دارید سهامشون رشد مداوم داشته باشه
پشت شبکه ارز اسراییل است!!؟؟ پشت شبکه ارز بیسوادی، نفهمی و نداشتن دانش کاری است و نه اسراییل. پشت شبکه ارز بی کفایتی مسولانی است که ریال را به خاک سیاه نشاندند وکشور قدرتمند ایران را نابود کردند و نه اسراییل. اسراییل غلط کرده
امام جمعه شيراز : حجاب مهم است اما اولويت اول اقتصاد و تورم است !
------------------------
-- حالا چرا امام جمعه شيراز بر عكس ديگر ائمه جمعه كه حجاب را در اولويت قرار داده اند ، ايشان اولويت اول را اقتصاد و تورم اعلام كرده اند ؟ ... فرمايش بفرما جناب ميرزا عبد الله !
-- معلومه برادر ! ... ميدوني جعفر خان ! ، بنده معتقدم كه از حجاب مهمتر « عفاف » است ، اول بايد به مسئله عفاف اهميت داد بعد حجاب ... اين كه امام جمعه شيراز اولويت « اقتصـــــــادي » و اولويت تــــــــورمــــٓي را در درجه اول اهميت قرار داده اند ، به احتمال زياد نظر ايشان هم همين است كه عفاف مقدم بر حجاب است ! ..جعفر آقا ! ... همسايه محترم ! بيا در همين وسط كوچه كه ايستاده ايم ، دو نفري دست ها را به آسمان بلند كنيم و قرص و محكم و از ته دل بگوييم : « خدايا ، به تو پناه مي بريم از فقر ... از فقــــر .... از فقـــــــــٓر .... از فقـــــــــــــــر .... از فقــــــــــــــــــــر !! .............. از ته دل جعفر آقا ... از ته دل بگو جعفر خان ! ... بلندتر ! .... بازهم بلنـــــــــــــد تــــــــــر ! .... از فقـــــــــــــــــــــــــر .... با دل شكسته جعفر جان ... با دل شكسته ، از فقــــــــــــــــــــــــــــــــر ..................... از فقر .... فقر ..... از فقر !!!
علامه ازغندی
علامه حسن عباسی
علامه رافعی
علامه رییسی
علامه شریعت مداری
کشور شده بهشت دلالان و کاسبان تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
این اسامی که با تمسخر نام بردید دلشان بیشتر از امثال شما و روحانی و غیره برای وطن می سوزد
اقای طایب
اینده هم قضاوت میکند وهم مشخص میکنه کی پشت صحنه اتفاقات ارزی هستش
فقط دروغ از مسئولین
آقای طائب، پس دیگر دم از امنیت نزنید! اگر ایشان به عنوان یک فرد اطلاعاتی این اعتقاد را دارد که پشت شبکه ارز اسرائیل قرار گرفته است پس سیستم اطلاعاتی باید کلاهش را یه وجب بزاره بالا که تا بیخ گوشتان دشمن آمده است و شما بی خیال هستین!
عجب کشوری داریم، دلار گرون میشه اسرائیل، فقر باعثش اسرائیل، کشتار عاملش اسرائیل، ظاهرا زبل خانی شده این اسرائیل که همه جا هستش. پس شما مسئولین کجا هستین چیکار میکنین
تورم ٦٠ درصدي فروردين !
--------------------
-- اي كاش اين تورم بي مروّت ، بر عكس مي شد ، وارونه مي شد ؟
-- وارونه چيه برادر ؟ ... بر عكس چيه اخوي ! دعاي كن كه اين تورم وحشتناك از صحنه اقتصاد محو بشه ... نابود بشه ... برود آنجايي كه عرب ني انداخت ! ... ببينم برادر ! حالا چرا مي فرمايي « تورم » وارونه بشه ... برعكس بشه ؟ ... ها ؟
-- براي اين كه اگر « تورم » برعكس بشه ، ميدوني چه ميشه ؟ ... ميشه « مروت » ! ... در اين صورت هست كه
مروت و جوانمردي نشان ميده و اين همه اذيت نميكنه ! ... بله ؟
--- جعفر خان ! سلام ابوي خيلي برسان ! ... يادت نره ! ... شوخي بازي هم در نيار ! دلت خيلي خوشه !!
قبلا تابناک را به عنوان به منبع خبری جدی میدیدم هر روز
حالا به عنوان خنده ‌و جوک میخونیمش!
فناوری اقتصاد در تحریم . مرد حسابی ایران داره میره به سمتی که دیگه هیچ وقت به دنیا و پیشرفتهاش نرسه . شما دیدگاه اشتباهی در باره زندگی دارید . اینجا محل گذره و دیگه تکرار نمیشه برای یه فرد ، میدونید چقدر فکر شده و چه عظمتی و زمانی صرف شده تا این کره تو هوا بمونه و روش ماها زندگی کنیم ؟ بعد شما به راحتی ده هزار کودک زباله گرد دارید تو تهران ؟؟؟!!! خوب این چه کفران نعمت چه گناه بزرگی هست برای کسانی که عامل آن هستند !!!! شما چطور میتونید ادعای معنویت کنید و بعد راحت بخوابید !!!!چطور و با چه غیمتی فن آوری اقتصاد تحریمی را بدست آوردید . حتی اگر به قیمت هدر رفت یک زندگی هم باشه بازم باختیم
تو این چندین سال به هر بهونه ای شده مردم را دعوت به انتخابات خودشون کردن ، حالا که مردم میخوان رفراندم تازه ای تو مملکت برگزار بشه هزاران بهونه برای عدم برگزاری ان میتراشن ، چرا بقیه رفراندم و انتخابات درست بوده ولی این یکی غلطه،
این ائمه جماعات چشمشان غیر از حجاب چیز دیگری تو این مملکت نمیبین ؟؟ چرا پیگیر رشوه خودروهای شاسی بلند که پای خیلی مسئولین و نمایندگان مجلس و نهاد ها و سازمان ها را به وسط کشیده حرفی نمیزنن ،؟ چرا پیگیر حرف رهبر برای رفع تورم نیستن؟؟ چرا پیگیر رفع گرونی نیستن ، گوشت مرغ ازکیلویی صد هزار تومان هم گذشت!!! و دهها مشگل دیگه که میشه تا شب نوشت؟؟؟؟!!
انوقت بیسوادی و رانت بازی و حرص و طمع کسب ثروت مسئولین کجای بازی ارزی قرار داره ؟
"شکایت قالیباف از جهانگیری به خاطر مناظره‌های انتخابات ۹۶"
آقای قالیباف آدم باید جنبه داشته بشه و عقده ای هم نباشه یک مومن ، کینه ای نمی شود
چقدر دروغ
چقدر نفاق و دوروئی
چقدر بی اخلاقی
تا کی برخیمسئولین این مملکت مردم را به سخره خواهند گرفت
"طائب: شبکه اسرائیل پشت بازی‌های ارز است"
الان مهم این نیست که مقصر کیست بلکه مهم این است که مشکل را چطور باید حل کرد و شما هم نباید در مقابل اسرائیل اظهار عجز کنید
به کمک آقایان طائب و ازغدی و کدخدایی و .....مفهوم نعل وارونه زدن رو یاد بگیرید
یک عده مانند طائب شریعتمداری و ازغدی مردم را با زبانشان می رنجانند و نمک بر زخم مردم می ریزند
اقای طائب

اگر میدانید کار اسراییل است ولی نمیتوانید کری بکنید به این میگ.یند د



ببببی عرضگییییی
"تورم ۶۰ درصدی فروردین؟!"
خجالت بکشند دولت و مسئولین مربوطه که حقوق ها را هماهنگ با تورم افزایش نداده اند و انتظار دارند که مردم هم با آنها هماهنگ عمل کنند
بله آقای شریعتمداری ، فساد سیستماتیک دولت و مجلس می تواند به مساله روز که هیچ به مساله سال تبدیل شود. چون محلس و دولت انقلابی هست شما داری ماست مالی می کنید. ضمنا خودت فهمیدی چی را به چی ربط دادی ؟!!!! یعنی اینقدر سفر رییسی به سوریه مهم بوده که به قول شما رسانه های ضد انقلاب بخوان اونو تحت الشعاع قرار دهند ؟!!!!!!!!!!!
"عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است"
دورغ در روز روشن، اگر دولتمردان کشور ما اقتصاد می دانستند، آلان وضعیت اقتصاد ما این گونه نبود که آبروی مسئولین در بین افکار عمومی مردم جهان رفته است و مردم دنیا می گویند در ایران چه کسانی مدیریت می کنند که اقتصادش روز به روز وایرنه تر می شود.
آقای شریعتمداری در جای دیگر دنیا برای یک درصد این فساد کل سیستم را برکنار می کنند و به دادگاه می کشانند اونوقا شما داری این فساد مشهود را ماست مالی می کنی ؟!!!!!
عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است!....از تورم و سقوط ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم معلوم است!
در خیلی از جنگها حتی یک گلوله هم شلیک نمیشه ولی یک طرف پیروز و یک طرف شکست خورده میشه.
جنگ اقتصادی و ارز رو که صهیونیست ها شروع کردن، معلومه طرف بازنده کجاست. حالا شاید هدف اونها دلار 100 هزار تومنی بوده ولی وقتی دلاز 3500 تومنی بشه 55000 تومن، مسلماً ما هیچ سهم برنده بودن رو نداریم.
اقتصاد، اجتماع حوزه نظری نیست،حوزه اجراییه، اینجا هم همت و باکری و سلیمانی میخواد، نه اینکه بیایم گزارش بدیهیات بدیم و خودمون جلو جلو بگیم جنگ شد و ...
جناب اقای سردار دکتر قالی باف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ، مشکل اقتصاد ناشی از فهم ناقص از تولید و تورم و متناسب نبودن دستمزد کارگر بر اساس تورم واقعی و عدم اعلام صحیح امار و ارقام است . و من الله توفیق
شاید رفراندوم مشکلات شما رو حل نکنه ولی مشکلات مردم رو حتما حل میکنه
آفرین به ازغدی نترس و شجاع
تمام این گرانیها و بدبختیها زیر سر این اسد زاست...تازه زنش هم حجاب ندارد و برکت را برده است....
من نمیدانم چرا همش از طرف مردم حرف میزنن کدوم مردم جالبه گفتند سریال رهایم کن از طرف مخاطبان مورد اعتراض گرفت کدوم مخاطب چرا همش چرت و پرت میگید
تابی جان اخبار یکی دو ماه اخیرت خیلی آبکی و تاریخ گذشته ست. در مورد ریزش بورس در دو روز گذشته یه خط هم خبر نداشتی. نشون میده داری میری تو صف سایت های دولتی. هیچکس ایرنا، ایسنا و .. از دست سایت ها رو نگاه هم نمی کنه. امید به تو داشتیم که ناامیدمان کردید.
«عبدالملکی: ایران به فناوری مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم دست یافته است»
لطفا، لطفا و لطفا، « ماستِ » اضافه نخور.
تو زمانی که وزیر کار بودی، میلیاردها تومن پولی که حق کارکنان وزارت کار بود به ناحق و بدون ضابطه به صدا و سیما دادی!!!
شریعتمداری وظایب وامثال اینا جایی در بین نردن ندارتد.تنفر خریده اند.
تنها راه نجات کشور بدون تنش رفراندوم است حالا اگر به اسم حساسیت دارید می گو ییم همه پرسی .
اصلا چطور است برای مسله رفراندم یک رفراندم برگزار کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
منافقین به دنبال سو استفاده از رفراندوم هستند
چرا مردم و احمق فرض می کنید ؟؟؟؟؟
این دستاوردها و پیروزی های پی در پی که حاج حسین شریعتمداری داره رگباری ازش صحبت می کنه رو کسی میتونه یکی دوتاشو نام ببره؟ در حوزه اقتصاده؟ فرهنگیه؟ پولیتیکیه؟ اجتماعیه؟
چرا كسي از وعده تغيير اولويت ثبت نام كنندگان مرحله اول طرح يكپارچه خودرو كه 1403 مققر بود به 1402 منتقل بشه نميگه؟؟!!!!!!
همه برگشتن به همون تاريخ 1403 و علي الخصوص زمستان 1403 (1404)!!!!!!!!!!!!!
آيا مافياي خودرو با تغيير وزير صمت كار خودش رو داره ميكنه؟ يا بازي دولته؟
چر با روح و روان مردم بازي ميكنيد.
چرا خبرگزاري ها حرفي نميزنن؟
تو که راست میگی ....!
آقای تائب !
سلام من پیشنهاد می کنم تابناک هر روز نظرات مردم مربوط به هر کدام از مقامات و شبه مقامات را در یک پکیج بریزد و برای آنها بفرستد. ظاهرا آقایان مطالب مربوط به خود را نمی خوانند.
سران کشور کاری دیگه ندارند فقط چسپیدند به بازداشت و تشکیل پرونده قضایی به بازیگران .خبری از له شدن مردم از بار گرانی ندارند
جناب کدخدایی، فراموش نکنید که اندیشمندان و منتقدین هم جزو همین مردم هستند. نمی شود عده ای خود را عقل کل بدانند و به نظر مردم بی اعتنا باشند.
از امام جمعه محترم شیراز بپرسید، مگر مردم مخالف حجاب هستند که اگر امامان جمعه به آن بپردازند، مردم روبری آنها قرار می گیرند؟!
تا یک جنگ تحمیلی بر ایران وارد نشود گرفتاری ها حل نمیشود که بیشتر هم میشود به محض شروع جنگ مسئولین غربزده فرار میکنند و ایران از شرشان خلاص میشود
آقای ازغدی یه دور برین پیش دکتر رایفی پور خیلی چیزها دستگیرتون میشه شماها سواد دارین ولی از لحاظ تحلیلی مشکل دارن
خدا را شکر آقای شریعتمداری یک همفکر و رقیب(آقای رحیم پور) پیدا نمود!!!!!
طایب ارز خدایا کرمت را
آقای ازغدی، رائفی پور و حسن عباسی واقعا اعجوبه هستند تعجب میکنم چرا از ظرفیت این نابغه ها استفاده های مؤثرتری نمی شود؟
بالاخره ای طناب دار بی مدیریتی و بی مسيولیتی و اختلاس ها و دزدی های پول بیت المال و گمشدن دکل نفتی رو با گردن یکی بندازیم دیگه نه ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار