بازدید 11211

رضا عطاران با دستمزدش می‌توانست چند خودرو بخرد؟

اگر کف دستمزدی که رضا عطاران را همان ۸۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، به دلار ۸۸۰ تومانی، عطاران آن روزها چیزی در حدود ۹۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 29 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، ۱۹ سال از پخش سریال خانه به دوش به کارگردانی، نویسندگی و بازیگری رضا عطاران می‌گذرد. حالا پس از دو دهه تهیه کننده این سریال پرطرفدار تلویزیون دستمزد رضا عطاران را افشا کرده است. او گفته است که در سال ۱۳۸۳ رضا عطاران بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان تومان برای کارگردانی و بازیگری دستمزد دریافت کرده است.

به نقل از فرادید، رقم دستمزد رضا عطاران شاید در شرایط فعلی بسیار کم به نظر برسد. اما در سال ۸۳ شما با این رقم می‌توانستید مهم‌ترین امکانات زندگی را فراهم کنید. اگر کف دستمزدی که رضا عطاران را همان ۸۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، به دلار ۸۸۰ تومانی، عطاران آن روزها چیزی در حدود ۹۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرده است.
روزنامه جام جم چاپ شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۳ می‌گوید که در آن روز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید ۸۸ هزار تومان و طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان بوده است؛ بنابراین رضا عطاران می‌توانست با ۸۰ میلیون تومان دستمزدش ۹۰۹ سکه بهار آزادی خریداری کند.

نکته جالب توجه اینجاست که حداقل دستمزد کارگران نیز در همان سال ۱۰۶ هزار تومان مصوب شده بود که با آن می‌شد یک سکه بهار آزادی طرح قدیم خرید. سکه‌ای که حالا قیمت آن به رقم ۳۱ میلیون و ۶۰۰ تومان رسیده است. حداقل دستمزد کارگران نیز به ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. همچنین حداقل دستمزد سال ۸۳ چیزی در حدود ۱۲۰۰ دلار بوده است که حالا به حدود ۱۶۰ دلار رسیده است.

متوسط قیمت مسکن در تهران نیز طبق آمارهای رسمی ۶۰۰ هزار تومان بود که حالا به بیش از ۵۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع رسیده است. در چنین شرایطی می‌شد یک آپارتمان ۱۳۳ متری با این رقم دستمزد خریداری کند.

بیشتر بخوانید

بررسی قیمت خودروها در سال ۸۳ نشان می‌دهد که یک دستگاه خودرو پراید نسیم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشته است. پژو پارس ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ حدود ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سمند ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد. در چنین شرایطی با ۸۰ میلیون تومان پول میشد ۵ دستگاه پژو پارس، ۸ دستگاه پژو ۲۰۶، 7 دستگاه سمند و ۱۲ دستگاه پراید خریداری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۳
چه کردن با ملت...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
عوضش امنیت داریم !
بازگویی قیمت های سکه و مسکن و ماشین و رقم حقوق در سالهای گذشته خیلی خوب نیست ؛ چرا که باعث میشه مردم نفرین کنن و همچنین مسئولانی که رخت بربستن ، تو قبر بلرزن .
به جاش بیست سال که تلویزیون داره نون همون سریال ها رو می خوره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
واقعا حق با شماست. در سالهای اخیر در تلویزیون سریال جذابی مانند سریالهای دهه 80 ساخته نشده است.
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بله کاملا صحیحه.عطاران پولی که بابت این سریالها گرفته حقش بود.سریالهایی ساخته که هنوز باعث سرگرمی ونشاط مردم میشه وبقول این دوستون تلویزیون هم نونشو میخوره.مثل امثال ابولقاسم طالبی وممدرضا ورزی وحتی فخیم زاده پول الکی براش خرج نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دستمزد کلان حقش بوده؟ کلا بازیگران و فیلم سازان چه کاری می کنند که باید چند ده برابر از یک فرد عادی درآمد داشته باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دوست عزیز میخواهی بدانی چکار میکنند بهتر است بدانی استعداد دارند زحمت پرورش استعداد رو کشیدن مثل فوتبالیستها, همینکه ترا سرگرم میکنند و میتوانند در اموزش و روحیه جامعه و مردم موثر باشند خودش کاری است کارستان و هر بی مایه ای نمیتواند اثر گذار باشد البته در این راه شاید استعدادهایی هم باشند که کشف نشوندو... , اما در مورد شما , بنظر میرسد فقط خودتان انگار فقط خودتان کار مفید برای جامعه انجام میدهید و لا غیر و اهل تلویزیون وکتاب و فیلم و... نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
یعنی به اسم سرگرم کردن دریافتی آنها هم بالا و نجومی باشد
این هم منطق دوستان که عاشق افراد مشهور هستند!!
کارتان شده دستمزد یا ساعت و یا عینک هنرمندان و یا ورزشکاران را حساب کردن که واقعا در شان رسانه های زرد است(که البته متاسفانه تابناک فاصله خیلی دوری از آنها ندارد) و اگر راست میگید حساب حقوق ها و خانه ها و ماشین های مسئولان را در بیاورید که اتفاقا صبح تا شام وا اسلاما در کلامشان هست و بظارهر درد مکستضعفین و شعارشان ساده زیستی است و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
میگن امام جمعه قبلی سیستان که در بانک ترور شده موجودی حسابش 4 میلیون و دویست تومن بوده که رفته جابجاش کنه! اگه تابناک مرده عمله بره درستی این ادعا را بررسی کنه ببینیم چه خبره واقعا! مثل قالیباف که توی تبلیغات انتخاباتیش میگفت کل موجودیش 4 میلیون تومنه
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دوست گرامی چه دل خوشی داری شما
خب هدف از اینهمه رمز گشایی چیه ؟ میخوایید بگید خیلی پول گرفته بوده یا اینکه بگید در حال حاضر با بی ارزش شدن پول ملی چقدر بدبخت شدیم؟
حالا ببین صدا و سیمای میلی توی این سالها چه پولی زده به جیب ؟؟!!!
چقدر بیکارید شماها؟
به این نحوه حساب و کتاب میگن سفسطه!!!!!!
ایشون دلار نگرفته. اگه حقوق ایشان را بر حسب دلار 45000 تومانی حساب کنید می بینید پولی نگرفته که این هم نوعی سفسطه است!!!!!
رویا بود. که تمام شد.
بابا ول کنید . یعنی چی دوباره از دستمزد دیگران خبر میزنید که چی بشه؟اونم سالهای گذشته
سال 83 من پژو 206 تبپ 3 خریدم از نمایندگی 8شت میلیون و سیصد و 206 تیپ دو هفت و پانصد بوده
حداقل دستمزد کارگران نیز در همان سال ۱۰۶ هزار تومان مصوب شده بود
همچنین حداقل دستمزد سال ۸۳ چیزی در حدود ۱۲۰۰ دلار بوده است که حالا به حدود ۱۶۰ دلار رسیده است.
چه جوری حساب میکید 1200 تا دلار 880 تومان که میشه 1.560.000 تومان
دستمزد سال 83 میشد 120 دلار نه 1200 دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ایشان خودش .. هست ما را هم ... فرض کرده اتفاقا حقوق ان زمان زیر 120 دلار بود و خیلی وضعیت بدتر بود چون ما بنزین لیتری 80 تومان می زدیم می شد 10 سنت الان سه سنت است یا بقیه وسایل با دلار 880 تومان بود الان همه وسایل با دلار 50 نیست بلکه دلار 28 تومان داریم 40 تومان هم داریم با دلار 40 حداقل حقوق 200 دلار است در حالی که ان موقع دلار دولتی هم 880 بود و در ضمن بهترین زمان برای حقوق سال
89
300 بود چون حداقل حقوق
بود و دلار هزار یعنی سیصد دلار و هیچ وقت بعد از انقلاب بالای سیصد دلار نبوده است
واقعا از خودم بدم اومد که چرا هنوز مزخرفات سایت شما را میخونم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
حق
درسته مي فرماييد . اما با پول نفتي كه دولت هاي مختلف گرفتند هم مي شد كارهاي بسيار خوبي براي كشور انجام داد . پس لطفاً بريد كمي هم اين موضوعات را در اين چند دهه بررسي كنيد و به مردم گزارش بديد
یک نکته جالب در مورد سریالهای دوقلوی خانه بدوش ومتهم گریخت نامگذاری برعکشان است نام اینو باید روی اون نام اونو روی این یکی میذاشتن.البته عطاران اشتباهات دیگری هم دراین سریالها داشت ازجمله نحوه پایان غیرعادی سریال متهم گریخت
عطاران هرچی گرفته لیاقثشو داشته
اقازاده رانت هم نخورده ژن خوب هم نداشت
یه مدت شمارو تحویل نگرفته به شما بله قربان نگفته
حمله رو شروع کردید
بعد از عطاران یه طنز نتونستید به اندازه نصف ارزش کارهای اون بسازید
در مورد سکه اشتباه گفتی چون آن زمان انس جهانی 15 برابر کمتر از الان قیمت داشت یعنی سکه با همان قیمت انس جهانی می شود 6 الی 7 میلیون
میشه بگید با سیسمونی گیت چند تا کارگر سیر میشد؟
متهم گریخت یک شاه کار طنز تلویزیونی است.
هی گولو, این دستمزد مال چند قسمت از سریال هست؟و هر سریال چند روز کار برده؟ دو کار انجام میداده کارگردانی و بازیگری, اگر سریال رو پانزده قسمت در نظر بگیریم , و این حقوق رو به سی قسمت ( دو مسیولیت در پانزده قسمت) تقسیم کنیم میبینیم برای هر مسیولیتی نزدیک دو و هفتصد میگرفته که پول زیادی نبوده و با در نظر گرفتن اینکه بازیگر و عوامل فیلم از این فیلم تا فیلم دیگر باید برای زنده ماندن و خرج زندگی خود را تامین کنند تا بتوانند راه را ادامه دهند حتی خیلی کم گرفته بوده, چیه نوبت خراب کردن این بنده خدا رسیده
اختلاس و دزدی یعنی همین کارها همین دست مزدها وقتی عده ای محتاج نان شبند یک عده دیگه از بیت المال چنین مبالغی دریافت میکنند دریافت کنندگان و اعطا کنندگان این مبالغ از بیت المال باید دستگیر و مجازات شوند و مبالغ به پول امروز باید به بیت المال برگردد مگر یک باصطلاح هنرمند میتواند چند برابر یک معلم که دکتر و مهندس جامعه را آموزش و پرورش میدهد دست مزد دریافت کند یا باید یک هنر مند چند برابر یک کارگر که چرخهای تولید کشور را می چرخانند دستمزد دریافت کند جمع کنید لطفا بساط این ریخت و پاشها از بیت المال را .
هزینه زندگی اقازاده هاتون همون سال توو اروپا و آمریکا چقدر بوده؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار