بازدید 3266

بی‌تدبیری دولت روحانی به خیلی‌ها در بورس زیان رساند

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید: کاری که دولت روحانی با بورس کرد، تبدیل به ضرب‌المثل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 19 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از کیهان، روزنامه اعتماد که در دولت سابق دعوت به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کرد، این‌بار با موضع‌گیری مخالف‌خوانانه درباره سرمایه‌گذاری در بورس می‌نویسد: هر زمان که بازار سهام کشور با رشدی نسبی همراه شود و نشانه‌های رشد و سود در این بازار نمایان می‌شود، زمزمه‌ای میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شکل می‌گیرد که «نکند بازار همان راهی را برود که سال ۹۹ پیمود.» در سال ۹۹ دولت با اعتماد به نفس کامل اعلام کرد که میزبان خوبی برای سرمایه‌های مردم خواهد بود و از ایرانیان خواست که نقدینگی خود را به سمت این بازار هدایت کنند تا تولید و اقتصاد کشور در مسیر رشد قرار بگیرد، اما در ادامه مشکلات فراوانی برای سرمایه‌های مردم شکل گرفت بدون اینکه کسی پاسخگوی مشکلات باشد. اتفاقی که در سال ۹۹ رخ داد به‌دلیل دعوت عام و گروهی توسط دولت بود. از سوی دیگر این بازار بدون ریسک نشان داده شد که این هم اشتباه بود. اما همه افرادی که قصد دارند وارد بازار سرمایه شوند باید بدانند که سهام نمی‌خرند بلکه روی کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین باید به داده‌های کلان شرکت‌های اقتصادی دقت کنند.

مهم‌تر از همه این افراد در صورتی که به هر دلیلی تصمیم به ورود به بورس گرفتند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجوز‌دار استفاده کنند. در وب‌سایت سازمان بورس، لیست این صندوق‌های مجوز‌دار درج شده است. درنهایت اگر فردی اولویت‌های مهم‌تری برای سرمایه‌گذاری دارد و قصد خرید خانه و... را دارد، بهتر است به‌جای بورس، اولویت‌های خود را دنبال کند. بازار سرمایه به نسبت بازار‌های دیگر در ۲ سال گذشته حرکت صعودی زیادی نداشته و با ۳۰ درصد نقدینگی می‌توان وارد این بازار شد و امیدوار بود. درنهایت در انتهای سال بازه دلاری بازار‌های موازی به شدت به هم نزدیک خواهد بود، اما پاسخ به این پرسش که دولت چه کاری نباید انجام دهد؟ می‌توان گفت که دولت کاری با بازار نداشته باشد. نباید سرمایه‌گذاران را برای ورود به بازار تهییج کرد. در سال ۹۹ دولت روی پدال بورس فشار آورد و این روند باعث ایجاد سود بیش از ۶۵۰۰ درصدی برای تعداد معدودی از افراد و جریانات و زیان فراوان برای عده کثیری شد. مجموعه این عوامل باعث خواهد شد تا بورس به سمت یک رشد مستمر و پایدار حرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
دست بردارید از این مسخره بازی ها
همه مردم میدونند کار کی است
اون که درش شکی نیست. ولی خب به هر حال با تمام تلخی هاش گذشت. ولی بی تدبیری دولت رییسی هم در امر خودرو و خیلی چیزهای دیگه پدر مردم رو در آورده! این یکی که هنوز نگذشته! جلوی این ها رو بگیرید حداقل!! شما ها که خیلی من بلدم من بلدم میکردید.
آقای محسن رضایی، آقای X آقای Y !! کجایید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
همينكه اينهمه تورم تو اين 3 سال بعد از اون ضرر عظيم در بورس باز قيمت ها مثل قبله يعني بازم ضرر به مردم در بورس
دولت و حاکمیت کنونی شرایط بدتری دارد آمار و ارقام موجود است
باز هم روحانی مقصره
یعنی شماها اگه دشمنان خارجی مثل آمریکا رو و اصلاح طلبان و اصول گرایان تجدید نظر کرده مثل روحانی رو نداشته باشین اینهمه کاستی و بی تدبیری و ضعف عملکرد و پسرفت و گرونی و تورم و مشکلات دارویی و غذایی و قضایی و .... گردن کی باید مینداختین.
پس به جای مرگ بر آمریکا و مرگ بر خاتمی و روحانی بگید زنده باد تا با بودنشون همه تقصیرها رو گردنشون بندازین
البته این 18 سال اخیر یکی از یکی بدتر بوده اند و هرچی به جلو امده بی سواد تر و بدتر !!!!!!!!!!!!!
دولت و مجلس و وزیران فعلی توی بی کفایتی نوبر همه است !!!!!!
دست از سر کچل روحانی بردارید و عرضه دارید درستش کنید که خیلی هم پر ادعا هستید
کلا دولت ها همشون بی تدبیری میکنند و هر دولت جدیدی که می آید مشکلات را به دولت قبل ارتباط میدهد و نه تنها مشکلات را درست نمیکند بلکه باعث ایجاد مشکلات دیگر میشود. و این یعنی با تمام تبلیغ و شعار و ادعا نمیتونن کار رو درست انجام بدن و این کاره نیستن .مدیر قوی و باسواد اونیه که تقصیر رو گردن این و اون نندازه بلکه با فکر و تدبیر یه شرکت ورشکسته رو درست کنه و به سود برسونه که نمونش هم کشورهای دیگه زیاده ولی کشور ما مدیر جدید سفارشی میارن تا یه شرکت ورشکسته رو هر چی هم ته موندش مونده داره بخورن
نه روحانی بلکه همه مسئولین طراز اول مردم را تشویق کردند .هدفشان نه رشدمردم بود نه رشد کشور. کشور درحال سقوط بود .هدفشان نجات مملکت بود.مملکتی که چین و روسیه غارتش می کردندحاضربه کمک نبودند .لذا اگر روحانی این حقه را نمی زد کشورلطمه می دید روحانی با این راهزنی عملا کشور را نجات داد و ثوابی هم نصیبش خواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
دقیقا! برخی هنوز اینقدر کوته فکر هستند که فکر جناح بازی سیاسی و راست و چپ هستند! دقیقا کفگیر به ته دیگ خورده بود و باید این کار رو میکرد! و هر کس دیگه ای هم بود اینکار رو میکرد! منتهی قرعه به نام ایشون ثبت شد! یا همون گرونی بنزین که همه کاسه کوزه ها رو سر روحانی شکوندند! باگرون تر کردن بنزین اون هم در سال آخر دوره خودش! بهترین خدمت رو به رییس جمهور بعدی کرد! و اتفاقا باید دعاش هم بکنن!!
کلا تا وقعی اقتصاد در حال سقوط باشه هر کی هم بیاد روی کار وضع همینه و
هیچ ربطی هم به راست و چپ نداره
با تدبیری دولت رئیسی !!!!!!!!!!!!!! به چند نفر در بورس زیان رساند ؟
به قربان تدبیر رییسی
مشکل این هست که حافظه تاریخی کیهان ضعیف هست!
دعوت به سرمایه گزاری دربورس توسط عالی ترین مقامات نظام انجام شدنه فقط روزنامه اعتماد!!!
شما یه رییس جمهور یا نخست وزیر یا هر کس دیگه ای از اول انقلاب 57 تا الان با عرضه و با سواد و دلسوز واقعی مردم نام ببر جایزه داری والا . روحانی که هیچ
کیهان جان مرغ کیلوی چند است دلار چند است سکن اجاره خانه ماشین جند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار