بازدید 3100
۴

آزمایش مهم کره شمالی در پرتاب ماهواره جاسوسی

رهبر کره شمالی در جریان دیدار از سازمان هوافضای این کشور از پرتاب قریب الوقوع ماهواره جاسوسی به فضا در ماه جاری با هدف مقابله با تهدیدات فزاینده آمریکا و کره جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴ 19 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که پیونگ یانگ به زودی یک ماهواره جاسوسی به فضا پرتاپ خواهد کرد.

اسپوتنیک بامداد چهارشنبه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی نوشت که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی یک ماهواره شناسایی با اهداف نظامی در راستای مقابله با تهدیدات آمریکا و کره جنوبی ضد این کشور به فضا پرتاب خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، رهبر کره شمالی به مقامات این کشور دستور داد که پرتاب ماهواره جاسوسی این کشور را در زمان مقرر شده در ماه جاری انجام دهند. او این کار را یک اولویت اصلی برای کره شمالی خواند و خواستار قرار گرفتن چندین ماهواره جاسوسی در مدارهای مختلف زمین شد.

هفته گذشته، آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی رزمایشی دو روزه در روزهای ۱۳ و ۱۴ آوریل انجام دادند و طی آن از جنگنده‌های حامل بمب هسته‌ای رونمایی کردند. کره شمالی این رزمایش را تهدیدی هسته‌ای و غیر قابل اغماض خواند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی در سال جاری میلادی، شمار بی‌سابقه‌ای از آزمایش‌های موشکی را انجام داده که در این میان اقدام به آزمایش‌های موشک بالستیک بین‌قاره‌ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا کرده است.

آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی همواره رزمایش‌های مشترکی انجام می‌دهند و تحریم‌های بین‌الملی گسترده‌ای علیه پیونگ یانگ وضع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حالا گیریم کره شمالی با جاسوسی داده های لازم رو برای تصمیم سازی بدست آورد. با کدوم توان مالی میخواد تصمیماتش رو عملی کنه؟ واقعا چپ زدگی مخلوط مهوعی از حمااقت و تناقضه!
پاسخ ها
سید عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
توان مالی نمیخواد
دروغه. این کارها هزینه بسیار سنگینی داره و این کشور از پس این هزینه برنخواهد اومد.
پاسخ ها
سید عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
اتفاقا برعکس کره شمالی بسیار در زمینه موشکی قدرتمند است و این ماهواره در آینده نزدیک پرتاب میشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار