بازدید 2138
۵

اعلام اعتصاب کارگران نروژی در اعتراض به دستمزدها

اتحادیه‌های کارگری بزرگ در نروژ اعلام کردند که تقریقا ۲۵ هزار کارگر بخش خصوصی از روز دوشنبه در اعتراض به پایین بودن دستمزدها اعتصاب می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴ 17 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این اعتصاب بخش‌های صنعتی از جمله عمرانی، کشتیرانی و تولیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بخش نفت و گاز در این اعتصاب شرکت نمی‌کنند.

قرار است ۱۶ هزار کارگر دیگر نیز از ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) به اعتصاب ملحق شوند. در صورتی که دولت نروژ و اتحادیه‌های کارگری در مورد افزایش دستمزدها به توافق نرسند ممکن است که در نهایت حدود ۲۰۰ هزار کارگر دست به اعتصاب بزنند.

«کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری نروژ» از جانب ۱۸۵ هزار عضو خود و «کنفدراسیون اتحادیه‌های تفریحاتی» به نمایندگی از ۱۶ هزار کارگر در حال مذاکره با دولت هستند اما این مذاکرات تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

اتحادیه‌ها کارگری می‌گویند که طی دو سال گذشته بهای مواد مصرفی بسرعت افزایش یافته و دستمزدها نیز باید مطابق با آن افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری رشد تورم در نروژ به ۴.۹ برسد، بنابراین اتحادیه‌های کارگری خواهان افزایش دستکم پنج درصدی دستمزدها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
خوشا به غير ت شون
بي غيرت ترين كارگر هاي جهان ما كارگر هاي ايراني هستيم.................
کارگران ایرانی باید دست به اعتصاب بزنند
بهتره مهاجرت کنند ایران و از سیاست های حمایتی دولت سید محرومان بهره مند شوند...
تورم نروژ ۴/۵ درصد ، چقدر خوشبخت هستند این نروژیها . صندوق سرمایه نروژ ۱۴۰۰ میلیارد دلار نقدینگی دارد با جمعیت ۵ میلیون ۳۰۰ هزار نفر .
اگر کارگر ایرانی به این شکل اعتصاب کنه میشه .....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست