بازدید 3934

افزایش قیمت مرغ به دلیل کمبود نهاده‌های طیور

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: افزایش قیمت مرغ به دلیل کمبود کنجاله سویا بود که بعد از مذاکرات بین دولت و بازرگان‌ها مشکل حل شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 16 April 2023

 

به گزارش تابناک، محمد علی کمالی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گویی رادیویی به موضوع افزایش قیمت مرغ پرداخت و گفت: از اواسط بهمن و اسفند سال گذشته مرغداران دچار کمبود کنجاله سویا شدند، علت هم اختلاف قیمتی بود که بین بازرگان‌ها، واردکننده‌ها و دولت وجود داشت و این باعث شد که به موقع بار حمل نشود و کنجاله سویا قیمتش به شدت افزایش پیدا کرد و کمیاب شد.

وی افزود: سال جدید با توجه به مذاکراتی که بین دولت و بازرگان‌ها انجام شد در نهایت بارگیری آزاد شد و کسانی که در سامانه بازارگاه سهمیه داشتند به تدریج بارشان حمل و تا حدودی بازار آرام شد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی درباره نوسان قیمتی در بازار گوشت مرغ اظهار کرد: این امر ناشی از کمبود نهاده‌های دامی در سال جدید نیست بلکه تبعات کمبود در سال قبل است.

کمالی ادامه داد: گرانی نهاده منجر به این شد که برخی مرغدارها سریع‌تر گله‌هایشان را به بازار عرضه کنند همچنین جوجه ریزی در اسفند کاهش یافت و در نهایت تعداد تخم مرغ نطفه دار کمتر خوابانده شد؛ در نتیجه مجموعه این مسائل باعث شد که امروز با گران شدن قیمت مواجه باشیم.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد هزینه‌های تولید به شدت افزایش پیدا کرده و مرغدارها متحمل هزینه‌های بالایی می‌شوند به طوری که هر کیلو مرغ بالای ۵۰ هزار تومان تمام می‌شود. البته قابل قبول نیست که این مرغ در بازار به ۸۰ هزار تومان و در برخی مقاطع به بالای این قیمت‌ها برسد.

کمالی گفت: قیمت‌های فعلی بازار گوشت مرغ را واسطه‌ها افزایش می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
وقتی مرغ فراوان شده بود و قیمت پایین گفتند مردم به کمک تولید کننده بیایند
حالا تولید کننده با پائین آوردن قیمت ها به کمک مردم بیایند.
این دولت و بازرگانان چه کسانی هستند که هر کاری بخواهند میکنند و هر موقع دلشان خواست جنس به بازار میریزند و هر موقع دلشان خواست کمبود ایجاد میکنند و روز به روز هم فربه تر میشوند؟
پس اونی که تو ستا د تنظیم بازار نشسته و چایی میخوره و حقوق میگیره چه کاره است که بدون تحقیق میگه قیمت مرغ باید اینقدر باشه ؟!! خرابکاریها و ضعف دولت در مدیریت قیمتها فاجعه باره !!!! دوره ترامپ هم این بلا سر خوراک مردم نیومد و روحانی تمام انبارها را از غذا پر کرد تازه الان دوره بایدن نرم و لطیفه اینطوره و دولت ما سردرگمه !!! وای به دوره ریس جمهور بعدی امریکا
به قول یه بنده خدا..... قیمت مرغ و تخم مرغ چه ربطی به دلار داره؟؟!!!......
اقتصاد عربستان سعودی در رتبه ۱۷ جهان قرار گرفت
نه مرغ بالای 60 قابل قبوله، نه ماشین بالای 600 میلیون، نه دلار بالای 42 تومن قبوله، نه گوشت بالای 200 هزار تومن، نه .......کلا این آقای رییسی و وزیران محترم ایشون هرچی خودشون دوست دارند رو قبول میکنند و مهم نیست چه بلایی سر مردم میاد! دو ساله یه بیسواد رو گذاشتید سکاندار یه کشتی در اقیانوس طوفانی که تا الان جز دستور چیزی بلد نبوده و نخواهد بود. آقای رییسی دستور داد بانکها وام بدهند! آقای رییسی گفت قیمت دلار کاذبه باید کم بشه، آقای رییسی گفت وضعیت معیشت بهتر میشود و باید ارزانی باشد...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
اینقدر سیاه نمایی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
قبلش هم همین بود فقط قبلی بهتر گول میزد
صف مرغ یادت نیست قیمت دلار یادت نیست
تا قبل از عيد شعار مي دادن كه هيچ. گرون نميشه . هنوز توي ماه اول سال جديد هستيم كه خدا را شكر همه چي داره گرون ميشه . گرون كه چه عرض كنم ! ؛ داره دست نايافتني ميشه .
راستي ! كسي اين قطار پيشرفت را نديد كه كدوم وري پيچيد !؟
ارز ۴۲۰۰ که رفت ارزانی را با خود برد
از تورم مرغ و تخم مرغ میشه قیمت دلار دلارو تشخیص داد
این وضع و اوضاع در صنعت طیور از ناشایسته سالاری مسئولین مربوطه می باشد .
خبرهای هم زمان
- اقتصاد عربستان رتبه ۱۷ جهانی شد
- مسئله دندان کشیدن در روز روزه
مدعیان مدیریت جهان از پس مرغ و تخم مرغ کشور برنمیان
به کمک دانشمندان برتر خودی از شبکه جهانی پایتون کمک بگیرید
شما که شعار می دهید انبارها پر است پس کو ؟
هزینه تولید فقط واسه مرغ دار افزایش داشته؟ دامدار هزینه تولیدش زیاد نشده؟ مگه تمام دامدارها از مراتع استفاده می کنند؟
همین سویا در کنسانتره گاو و گوسفند هم استفاده میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل