بازدید 5274
۳

چین به وزیر خارجه آمریکا اجازه سفر نداد

روزنامه فایننشال تایمز بامداد شنبه گزارش داد که چین به دلیل نگرانی از انتشار نتایج گزارش اف.بی.آی در مورد بالون‌های چینی بر فراز ایالات متحده اجازه نداد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به پکن سفر کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 16 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این روزنامه انگلیسی به نقل از چهار فرد آگاه از این موضوع نوشت: چین به آمریکا اعلام کرده است در حالیکه مشخص نیست دولت جو بایدن چه تصمیمی درباره گزارش اف.بی.آی می‌گیرد، پکن آماده نیست برای سفر بلینکن دوباره برنامه‌ریزی کند.

بلینکن در ماه فوریه پس از آن‌که بالون‌های چینی بر فراز آمریکا پرواز کرده و منهدم شدند، برنامه سفر خود به چین را لغو کرد.

بلینکن هفته گذشته اعلام کرد در صورتی که شرایط مهیا باشد به چین سفر خواهد کرد. وی همچنین گفت که هدف وی مهار چین یا درگیر کردن آن کشور در یک جنگ سرد جدید نیست.

وزارت دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرد که نمی‌تواند گزارش‌ها در مورد جاسوسی یک بالون چینی و انتقال اطلاعات جاسوسی آن به چین را تایید کند.

اولین بار یک بالون چینی در ۲۸ ژانویه وارد حریم هوایی آمریکا در آلاسکا شد. این بالون یک هفته در آسمان کانادا و آمریکا بود و ارتش آمریکا سرانجام آن را ساقط کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
از دوره ترامپ و احساس خطر غرب فشار به چین و ایجاد محدودیت برای چین،حالا با ابرقدرت شدن توهم شاخ به شاخ شدن با اروپا و امریکا رو داره. مخصوصا بعد از برملا شدن جاسوسی های پیوسته توسط بالن های چینی در جهان
توهم چینی و فرار رو به جلو
چین بعد از جنگ جهانی
خخخخ
میدونستید آمریکا بزرگترین وارد کننده پوشاک از چین هست اگر آمریکا نخرد چینی ها گرسنه می مانکد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی