بازدید 5256
۱

صنعاء: سفر هیأت سعودی با موفقیت پایان یافت

مقامات صنعاء ضمن اعلام پایان گفت‌وگوهای شش روزه با هیأت سعودی، بر موفقیت‌آمیز بودن رایزنی‌ها تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 14 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرنگار شبکه «المیادین» امروز جمعه (چهاردهم آوریل) گزارش داد که سفر شش روزه هیأت سعودی به یمن اتمام شده و آن‌ها صنعاء را با موفقیت و رضایت از روند گفت‌وگوها ترک کرده‌اند.

«محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن  پس از خروج هیأت سعودی از صنعاء در توئیتی نوشت: فضای گفت‌وگوها مثبت بود و تاریخ برگزاری دور دوم نیز مشخص شد.

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این باره گفت: مذاکرات صنعاء به خوبی پیش می‌رود و برای گذر از گذشته، باید به آینده نگاه کرد.

 عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن قبل از این تاکید کرد همانطور که درهای صنعاء برای صلح شرافتمندانه با عربستان سعودی باز است، برای صلح با امارات نیز باز است. او تصریح کرده بود که دیدگاه صنعاء هم‌اکنون درباره همه طرف‌هایی که در صف دشمنی و هجوم علیه یمن ایستاده بودند، باز است.

پیش‌تر «محمد النعیمی»، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن، ضمن تاکید بر پایبندی رهبری انقلاب و شورای سیاسی به مطالبات و حقوق مشروع مردم یمن این کشور، درباره اهداف مذاکرات سعودی-یمنی گفته بود: «در درجه اول پایان دادن به تجاوز و محاصره به عنوان مقدمه‌ای برای دستیابی به صلحی عادلانه و شرافتمندانه پیگیری می‌شود».

یک هفته گذشته بود که پایگاه اینترنتی شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد عربستان، شورای ریاستی یمن را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائمی پرونده یمن مطلع کرده است. این پایگاه خبری ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن این گفت‌وگوها، گزارش داد: «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان در جلسه دیروز خود با رئیس و اعضای شورای ریاستی، راه‌حل ریاض برای پایان بحران را برای آن‌ها تشریح کرد‌.

یک روز بعد، (شنبه هشتم آوریل) هیأت‌های سعودی و عمانی وارد یمن شده و با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در کاخ ریاست جمهوری در صنعاء دیدار کردند. المشاط در این دیدار از میانجی‌گری عمان و ایفای نقش مثبت آن در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در یمن قدردانی کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایکاش امپراتوری ساسانیان هم از پتانسیل یمن در آغاز ظهور اسلام اینچنین استفاده بهینه را می کرد و مملکت به ان وسعت را بدون هیچ گونه مقاومتی تقدیم اعراب نمی کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی