بازدید 25757
سه هزار و سیصد و بیست یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

شرط پورتو برای فروش طارمی به الهلال/دستیار رئیس‌جمهور: پیشنهاد منع ارائه‌ خدمات اجتماعی به افراد بدون حجاب‌ مغایر اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی است/کارت سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در حال جمع آوری است / یاسر جبرائیلی: ‏مساله ارز باید در سطح رئیس جمهور تعریف شود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: کارت سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در حال جمع آوری است / سپاه یزد: ۵۶۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران را به کشور بازگرداندیم / سعیدی، امام جمعه قم: باید با افرادی که حجابشان طوری است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود /موتور محرک فروش آخر سال بنگاه‌های اقتصادی چه بود؟ و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 13 April 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کارت سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در حال جمع آوری است 
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: جمع آوری کارت های آزاد بنزین از جایگاه های سراسر کشور سرعت گرفته و این موضوع بر اساس قانون در حال انجام است. اینکه مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند خوب است، ولی ما مخالف روش های اجباری و جمع آوری کارت ها به صورت سریع هستیم چرا که موجب ایجاد مشکلات زیاد برای مردم و جایگاهداران می شود. اسدالله قلی زاده با بیان اینکه چرا در قانون بودجه به الزام استفاده از کارت سوخت شخصی تاکید شده است، برای ما مشخص نیست و تناسبی بین این دو نمی‌بینیم، اظهار کرد: با این حال همواره توصیه می کنیم مردم از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و طی روزهای آتی حتما کارت سوخت همراه خود داشته باشند تا با مشکل و معطلی برخورد نکنند. اگر این روال ادامه یابد طی ماه های آینده در هر جایگاه، نهایت دو تا چهار کارت آزاد می ماند؛ به عبارت دیگر تعداد کارت‌های آزاد تا ۷۰ درصد در جایگاه ها کمتر می شود. لازم است مسئولان به تمام کسانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند، کارت بدهند و کارت های المثنی نیز صادر و ارائه شوند.

شرط پورتو برای فروش طارمی به الهلال
 پورتو برای انتقال مهدی طارمی به الهلال شرایط خاصی در نظر گرفته است.  دیروز بود که خبر پیشنهاد الهلال عربستان به مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو خبرساز شد و رسانه‌های پرتغالی از پیشنهاد پرافتخاترین تیم آسیا به مهاجم کشورمان خبر دادند. پایگاه خبری TUTTOmercatoWEB جزئیات بیشتری از پیشنهاد الهلال به طارمی افشا کرده و نوشته که الهلال با یک پیشنهاد سه ساله و تا پایان سال ۲۰۲۶ آماده به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی پورتو است. طبق خبرهای منتشره در رسانه‌های پرتغالی، مذاکرات الهلال با پورتو آغاز و پیشرفت‌هایی هم برای توافق حاصل شده است. با این حال، پورتو برای طارمی که تا سال ۲۰۲۴ قرار دارد، یک بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی قرار داده و الهلال برای جذب مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران باید آن را بپردازد. باید به انتظار نشست و دید مذاکرات پورتو و الهلال به کجا می‌رسد و طارمی فصل آینده در لباس آبی الهلال بازی خواهد کرد یا همچنان در خط حمله پورتو به میدان خواهد رفت؟!

سپاه یزد: ۵۶۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران را به کشور بازگرداندیم
روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد اعلام کرد: ۵۶۰ میلیون دلار ارز که به علت تحریم‌ها در خارج از کشور بلوکه شده بود با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه استان به کشور بازگشت. به گزارش این روابط عمومی، در پی واگذاری ماموریت به سازمان اطلاعات سپاه در راستای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور، این مهم در استان یزد در دستور کار ویژه این سازمان قرار گرفت. در همین راستا با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان یزد، مجموعه بزرگ چادرملو استان که سهم بالایی در صادرات دارد، بیش از ۹۲ درصد از تعهدات ارزی خود به مبلغ بیش از ۵۶۰ میلیون دلار را انجام داد و این مبلغ به کشور بازگشت.

دستیار رئیس‌جمهور: پیشنهاد منع ارائه‌ خدمات اجتماعی به افراد بدون حجاب‌، مغایر اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی است
دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، منع ارائه خدمات‌ اجتماعی را مغایر اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و خلاف عدالت و مصداق بارز کار بی‌قاعده‌ دانست. «سکینه سادات پاد» در واکنش به پیشنهاد مطرح برای منع ارائه‌ خدمات اجتماعی به افراد بدون حجاب‌، تصریح کرد: منع خدمات‌ اجتماعی، مغایر اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بی‌قاعده‌ است. وی در ادامه بدون اشاره به مصادیق اقدامات هنجارشکنانه متذکر شد: نمی‌توان‌ هنجارشکنی‌ را با تصمیمات غیر قانونی، غیر اسلامی و غیر عقلانی‌ مهار کرد. او با تأکید بر این‌که همه بدون استثناء باید به قانون تمکین کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های قاعده‌مند و شنیدن سخن قانون‌گریزان‌ از عناصر عقلانیت‌ مدیریت علوی است.

ابطحی: اگر توصیه‌های شیخ حسین انصاریان باعث پیاده کردن او از قطار انقلاب شود، شک نکنید قطار را سرقت کرده اند
محمد علی ابطحی در توییتی نوشت: مهم‌تر از سخنان انصاریان ناباورانه بودن آن در جامعه است. این حرف‌های شیخ حسین باید اولیه‌ترین رفتار حکومت با مردم باشد. اگر توصیه یک روضه خوان به ظلم نکردن و احترام به جامعه گذاشتن باعث پیاده کردن او از قطار انقلاب شود، شک نکنید قطار را سرقت کرده اند و روی ریل ترکستان انداخته اند. شیخ حسین انصاریان در سخنرانی شب بیست و یکم ماه رمضان گفته بود:  عباد خدا را نترسانید. به هیچکس نگویید فردا ساعت پنج صبح اعدام می‌شوی، در حالیکه نه حکم او اعدام است و نه می‌خواهید اعدامش کنید. یک‌ مصداق اسیر، زندانی‌ها هستند. اگر من را زندانی کردید، بر سر من نزنید، به من فحش ندهید، هرچه خواستم به من بدهید. ای برادران زندان بان و‌ ای برادران دادگستری، مولا علی به امام حسن (ع) گفت ابن ملجم گرسنه است، غذای من را برای او ببرید.

پرچم طالبان روی دیوارنگاره میدان ولیعصر  اصلاح شد
سازمان اوج در توییتی درباره درج پرچم طالبان روی دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران توضیحاتی داد و در توییتی اعلام کرد: اکتفا به منابع غیر رسمی در مواقعی که سیاست رسمی کشور متفاوت است، علت بروز اشتباهی برای انتخاب پرچم یکی از کشورهای اسلامی در دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) شد، که اصلاح گردید.

دستور رئیسی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها
سید حمید سجادی در نشست هماهنگی حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها در ابتدای سخنانش، تأکید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری در خصوص توجه ویژه به حضور بانوان در استادیوم‌ها با حفظ کرامت آنها در حین برگزاری رویدادهای مهم ورزشی را مورد توجه قرار داد.

وزارت علوم: یکسان سازی پوشش بانوان در کارگروه زنان و خانواده وزارتخانه تصویب شده اما جنبه مشورتی دارد
علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم درباره مصوبات کارگره امور زنان و خانواده وزارت علوم مانند یکسان سازی پوشش همکاران خانم در این وزارتخانه گفت: مواردی مانند پوشش همکاران خانم وزارت علوم و یکسان سازی پوشش آنان که به عنوان نتایج جلسات کارگروه مذکور عنوان شده بود، مشورتی است و وزارت علوم مصوبه ای در این خصوص نداشته و از نظر وزارت علوم، وضعیت حجاب و عفاف و پوشش در وزارت علوم مناسب است.

سعیدی، امام جمعه قم: باید با افرادی که حجابشان طوری است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود 
سعیدی، امام جمعه قم با بیان اینکه تا بشود باید در برخوردها از اقدامات ایجابی استفاده شود، گفت: اقدامات ایجابی باید در جامعه تعریف شوند تا هنگامی که متولیان و متصدیان برای برخوردهای ایجابی اقدام می کنند مردم توجیه باشند زیرا برخی از افراد نمی دانند که عملشان خلاف قانون و شرع است. سعیدی با تأکید بر اینکه باید با افرادی که حجابشان به گونه ای است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود، گفت: رسانه ملی هم باید جدی مراقبت کند، زیرا گاهی برای برخی مناسبت ها با افرادی مصاحبه می کنند که نشان دادن خود آن شخص از منکرات است. وی با بیان اینکه مردم فکر می کنند که آمدن به مراکز تفریحی فقط به خاطر آرامش خود آنهاست، در حالی که این یک مسأله چند وجهی است، گفت: گاهی اوقات ما باید لذت بردن را برای متدینان ترویج کنیم تا لذت مورد تأیید شرع را به جامعه نشان دهند و بگویند که می شود لذت برد و در عین حال موازین شرعی را هم رعایت کرد.

پلمب یک باشگاه ورزشی در رشت بخاطر حجاب
روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد: یک باشگاه ورزشی به دلیل رعایت نکردن موازین شرعی و شئونات اسلامی در رشت پلمب شد. این مجموعه که یکی از باشگاه‌های معروف در آموزش رشته‌ها رزمی و ایروبیک در استان گیلان و شهرستان رشت بود، به دلیل رعایت نکردن شئونات اسلامی از سوی ورزشکاران و مراجعه کنندگان پلمب و بسته شد.

قوه قضاییه: کشف حجاب در داخل خودرو جرم است
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرم‌انگاری شده است. همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمی‌شود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است. قوه قضاییه اعلام کرد:  در روز‌های گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده است که توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب هیچ مستند قانونی ندارد و جرم نیست و افرادی که اقدام به توقیف خودرو کنند، مرتکب جرم شده‌اند. این در حالی است که بررسی حقوقی این ادعا‌ها نشان میدهد که صحت ندارد و طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرم‌انگاری شده است. همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمی‌شود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است. طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین و وظایف و اختیارات ظابطان مقرر شده است. کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم می‌باشند.

امیرعبداللهیان، نگرانی طالبان در زمینه فراهم کردن زمینه تحصیل زنان را قابل درک خواند
وزیر امور خارجه در سمرقند: تجربه چند دهه ناآرامی در افغانستان نشان می‌دهد، تنها راه برقراری آرامش و ثبات در این کشور، حضور و مشارکت همه اقوام و گروه‌ها در حکومت و تشکیل دولت فراگیر است. توصیه کشور‌های منطقه به حکومت سرپرستی افغانستان برای تشکیل حکومت فراگیر، به مفهوم مداخله در امور داخلی این کشور نبوده، بلکه نصیحتی دلسوزانه برای کمک به حکمرانی خوب توسط آنهاست. بدیهی است، معرفی و انتخاب نمایندگان اقوام و گروه‌های افغانستانی برای حضور در حکومت به عهده افغان‌هاست. همین امر درخصوص حقوق زنان و دختران نیز صدق می‌کند. گذشته از آن که در اسلام هیچگونه ممنوعیتی برای تحصیل و اشتغال بانوان وجود ندارد، در عین حال نگرانی‌های حکومت سرپرست برای فراهم آوردن زمینه‌های شرعی لازم برای این امر قابل درک بوده و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مشارکت مستقیم در تحصیل و آموزش دختران افغان، آمادگی خود را برای ارائه همه گونه کمک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به حکومت سرپرست جهت تامین شرایط تحصیل دختران اعلام نموده است. شایان ذکر است، هم اینک نزدیک به هفتصد هزار دانش آموز و بیش از چهل هزار دانشجوی افغانستانی در حال تحصیل در مراکز تحصیلی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر صمت: یک و نیم میلیون مافیای خودرو داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو چندین چالش وجود دارد، حتی در یکی از برنامه‌ها مجری از من پرسید شما به مافیا معتقد هستید؟ گفتم: بله، ما در خودرو یک و نیم میلیون مافیا داریم. فاطمی امین افزود: قیمت خودرو‌ها که الان در بازار وجود دارد کاذب است، مثلا خودرو شاهین کمتر از ۴۰۰ میلیون قیمت کارخانه‌ای است در بازار ۷۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. هفته آینده کسانی که قبل از سال ثبت نام کردند برای دریافت خودرو در طرح جدید شروع به تحویل خودرو شاهین می‌شود و تا سه ماه دیگر کسانی که ثبت نام کرده اند به آن‌ها خودرو تحویل داده خواهد شد. دوباره در اردیبهشت ما ثبت نام جدید خواهیم داشت. پس این قیمت ۷۰۰ میلیون از کجا می‌آید؟ این همان مافیا است؛ یعنی یک تقاضا در مردم است.

فاطمی امین هم از قطار دولت رئیسی پیاده می شود؟
تسنیم با اشاره به جابه‌جایی در ریاست سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی نوشت: پیش از این هم تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی  و وزیر آموزش و پرورش در راستای همین رویه‌های درست مدیریتی آقای رئیس جمهور انجام شده است. حال و در شرایطی که تغییر مدیران در راستای تقویت کارآمدی و حذف برخی کاستی‌ها بدون تعارفات در حال انجام است، به‌ن ظر می‌رسد، درباره مدیریت عالی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که اتفاقاً چالش‌های قابل‌توجهی هم برای دولت و هم شخص رئیس جمهور ایجاد کرده است، احتمالاً تصمیم‌گیری شود تا شاهد اصلاح برخی رویه‌ها و بهبود وضعیت خودرو باشیم. مساله خودرو به‌تنهایی چالش‌های مهمی ایجاد کرده است و به‌نظر می‌رسد تغییر وزیر صمت که پیش از این هم به همین دلیل در مجلس استیضاح شد، می‌تواند بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کند و اعتماد مردم را به مدیریت دولت در این بخش برگرداند. بروز برخی مشکلات و چالش‌ها در دیگر حوزه‌های تحت مدیریت وزیر صمت از جمله بازار لوازم خانگی و فولاد و مس ضرورت این تغییر را جدی‌تر می‌کند و چه‌بسا این تغییر نسبت به جابه‌جایی وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هم اولویت داشت.

خودروی صفر در بازار به شدت کم است
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران در مورد وضعیت بازار آزاد خودرو، اظهار داشت: با توجه به اینکه از روزهای اول سال اعلام شده بود که بعد از تعطیلات عید نوروز، قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش خواهد یافت، بازار نیز همگام با این تصمیم جلو رفت و اثر روانی خود را بر بازار گذاشت. در حال حاضر که قیمت کارخانه‌ای تعیین تکلیف شده، برای کنترل بازار باید عرضه به صورت محسوسی افزایش یابد. اگر عرضه خودرو افزایش یابد قطعاً قیمت‌ها می‌شکند؛ اما در صورت عدم افزایش عرضه، شاهد بالا رفتن قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود. نوسانات نرخ ارز و تورمی منجر به افزایش قیمت خودرو می‌شود، ولی اگر وزارت صمت نسبت به افزایش عرضه اقدام کند، قطعاً التهابات بازار کاهش خواهد یافت. موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر تهیه خودروی صفر از بازار آزاد سخت است؛ خریدار وجود دارد اما خودرویی نیست و از سوی دیگر نیز قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالاست.

انتقاد نماینده مجلس از گرانی خودرو؛ وزیر صمت نمی‌داند سال کنترل تورم است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت خودرو نشان می‌دهد که وزیر نمی‌داند امسال، سال کنترل تورم است، تصریح کرد: در سال مهار تورم افزایش چند درصدی قیمت خودرو منطقی ندارد؛ چرا قیمت خودرو افزایش یافت، مگر کیفیت آن ارتقا یافته است؟ سیاهکلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه چرا شرکت‌هایی که وابستگی ارزی ندارند، محصولات خود را با قیمت دلار تلگرامی می‌فروشند، تصریح کرد: از جمله این شرکت‌ها، شرکت فولاد، مس، پتروشیمی و.. است؛ چرا این شرکت‌ها محصولات خود را به قیمت جهانی می‌فروشند؟ این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمار و ارقامی که وزیر صمت ارائه می‌دهد، دستکاری شده است و مفاهیم و واقعیت‌ها با اعداد همخوانی ندارد، ادامه داد: وزیر صمت تیم بی‌تجربه ای دور خود جمع کرده، زیرا این افراد نمی‌توانند مسائل و مشکلات را برطرف کنند. سیاهکلی با بیان اینکه وزیر صمت به صحبت‌های تخصصی توجه نمی‌کند، یادآور شد: در یکی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن به وزیر صمت گفتم که شما به حرف‌های تخصصی توجه نمی‌کنید، وزیر صمت در پاسخ گفت، وزیری که حرف گوش کند به درد نمی‌خورد؛ این پاسخ وزیر به یک منتقد متخصص است! /خانه ملت

موتور محرک فروش آخر سال بنگاه‌های اقتصادی چه بود؟
مرکز پژوهش‌های اتاق ایران از تداوم رشد شامخ اقتصاد در اسفندماه و رسیدن آن به ۵۶.۷۹ واحد خبر داده است. به گفته فعالان اقتصادی، افزایش تقاضای آخر سال مشتریان به دلیل انتظارات تورمی، محرک افزایش فعالیت بنگاه‌ها بوده است. /اتاق ایران

 
جبرائیلی: ‏مساله ارز باید در سطح رئیس جمهور تعریف شود
یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام در فضای مجازی نوشت: مساله ارز، به عنوان علت‌العلل تورم، یک مساله فرابخشی است و این انتظار که رئیس بانک مرکزی آن را حل و فصل کند، نابجاست. فرزین نه اقتداری روی پتروشیمی و فولاد و... دارد، نه گمرک؛ و نه تنظیم بازار به عهده اوست. کار باید در سطح رئیس جمهور تعریف و تقسیم شده و سپس بر حسن اجرا نظارت شود.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۳
مافیا نمیتونه فاطمی امین تحمل کنه بخاطر همین میخان حذفش کنند
پاسخ ها
فاطمی امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
من وکیل وسیع نمیخام برو همبرگرت رو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
از زمان حضور این اقا در وزارت صمت قیمت خودرو و لوازم خانگی ده برابر شده هنوز میفرمایید مافیا نمی تواند ایشان را تحمل کند؟حتما به یک روانپزشک مراجعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
مشکل مملکت خود شخص رئیسی است.
در دیدار با دانشمندان برتر شما می بینید مزخرفات دانشمند را دارد یادداشت می کند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
اگر منظورت از مافیای خودرو، خود خودروفروشای هستند (دو شرکت معزز با چندتا سهامدار گندشون) باید به استحضارت برسونم که خیلی هم باید قدردان این وزیر باشند، کی بهتر از این میتونه باهاشون هماهنگ باشه.
تو این مملکت خود خودروسازها قیمت بازار رو دارند تعیین و مدیریت میکنند (با مکانیزم کاهش عرضه، فروش قطره چکانی، افزایش تنوع محصول با افزودن یک حرف یا علامت پلاس ته محصول ! و کاهش تیراژ هر محصول و فروش مستقیم به نمایندگی هاشون (یعنی دلالان رسمیشون)
بعد این وزارت صنایع ما انگار غلام حلقه به دوش این خودروسازها است، نه اجازه آزاد شدن واردات رو میده، نه فشار میاره که تولید و افزایش بدهند.
خودروهای ارزان قیمت که تیراژ تولید بالایی داشتند مثل 405 و پراید رو (که قطعا ایمنیش از کوییک و ساینا کمتر نبود) رو به بهانه ایمنی ولی در واقع به نیت کاهش تولید از خط تولید خارج کردند تا بتونند کوییک 30 تومنی را 270 به مردم غالب کنند
این مافیا اتفاقا با وزارت صمت یارغار و رفیق گرمابه هستند.

این وسط هر از چندگاهی میان جلو دوربین یه حرفایی برای دلخوشی ملت میزنند
چه ملت مظلومی هستیم ما
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
دهها سال مشکلات و اشتباهات اقتصادی به دولت فعلی منتقل شد
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
برعکس خودش مورد حمایت شدید مافیای خودروست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
استاد انصاریان در مراسم شب ۲۳ رمضان:
کشف حجاب لجبازی با آیات خداست.
دخترم که از روی لجبازی روسری بر می‌داری این لجبازی ربطی به بنده خدا نداره این لجبازی با خداست که به آیات احزاب و نور برمیگرده!
خدا میگه دخترم من روزی‌ت رو بهت دادم، با کی لجبازی می‌کنی.
خواهرم جرم پروردگار چیه که با قرآنش مخالفت میکنی، حیف نیست؟!
#اسلام_مسلمان_سوره_نور_احزاب
#صهیون_بهائیت_ترویج_کشف_حجاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
عزیزم وقتی تقاصای زیاد و دلالی چند میلیونی باشد هرچه قدر تولید کنی جواب نمی‌دهد در ضمن گرانی ها ربطی به وزارت صمت ندارد دخیل هست ولی علت اصلی نیست
امیر عبداللهیان خجالت نکشید این حرف رو زد؟ نگرانی طالبان را در مورد تحصیل زنان درک می کند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
چون نمیخواهود مانند شما و غرب در باتلاق اخلاقی گیر بیفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
۰۴:۱۷
اینجا از هر ۳ ازدواج ۲ تاش به طلاق ختم میشه اونوقت میگی باتلاق اخلاقی غرب ؟
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
قوانين اسلام را نبايد زير پا گذاشت.
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
دختران را خانه نشین کنند و اجازه تحصیل ندهند که امثال شما از غرب بدتون میاد ؟
غرب باتلاقه اونوقت افکار شما بهشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
واقعا از خجالت گذشته گفتن همچنين صحبتي آنهم براي
گروهي تروريست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
جناب امیر عبدل اگر طالبان را درک می کنی دختران خودت را به مدرسه نفرست
امیر عبداللهیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
نه کلا با خجالت میونه خوبی ندارم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
متاسفم برای خیلی از این دوستان. وقتی کامل صحبت های امی عبدالهیان رو ندیدید و یه سایت برشی از اون قسمتی که میخواد رو گذاشته و شما از اون تیکه بریده داری قضاوت میکنی
با نظر طالبان در زمینه آموزش و درس خواندن زنان زیاد موافق نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
من هم با نظر شما که با نظر اونها که موافق نظر اینهاست خیلی همنظر نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
من زیاد موافقم
انتظار می رود پاسداران گمنام امام زمان با مافیای خودرو هم برخورد کنند تا عدالت در جامعه برقرار شود و دیگر زالو صفت ها خون مردم را به شیشه نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
چرا آخه زالو که خیلی خوبه من هفته پیش انداختم روی زانوهام الان دردش خوب شده
باز هم کارت سوخت و باز هم اذیت کردن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
این یک سیاست کلی است که هرروز بطریقی مردم را تحت فشار قرار دهند حالا از طریق بنزین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
رسانه محترم لطفا پیگیری نمایید :
موتورهای مثلا مستهلک ،که از قضا بسیار بهتر از موتورهای فعلی است ، و کارت سوخت نمیدن بهشون ،باید چه کنند؟
سی جی ژاپن اصل رو بندازم دور بیام در پیت بخرم اونم چند؟در این آشفته بازار ...

از همین ابتدا فکر کنید و داستان درست نکنید.
مهدی طارمی نباید مانند رونالدو گول بن سلمان چرخ گوشتی را بخورد و برای پول ناپاک او وارد فوتبال عربستان شود
رییس جمهور هم دست کمی از فرزین ندارد.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
در هر صورت زور رییس جمهور از آقای فرزین بیشتره
آقای فرزین زورش به پتروشیمی ها و صنایع وابسته به نفت و اتاق بازرگانی و ..... نمیرسه
اگر به بد عهدی ادامه بدن و ارز ناشی از صادرات رو به مملکت بر نگردونن ، کار خیلی سخت میشه
آقای وزیر امور خارجه تو مثل چی رو درک می کنی
حجاب قوام اسلام است
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
بورو تو عربستان ونیجریه شعار بده اینجا ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
پس چرا حجاب قوام اسلام نیست در لبمان و ترکیه و آذربایجان و سوریه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
لا اکراه فی الدین
در پذیرفتن نوع دین هیچ اجباری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
حجاب قوام اسلام ِ پینه بسته بر پیشانی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
خود عربستان و قطر هم مثل ما نیستند شما هر طور دوست داشتی حجاب داری
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
در عربستان و امارات و ترکیه و سوریه و لبنان و عمان و ..... اسلام قوام نداره و ما با این اوضاع گل و بلبل خوبیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
از زبون اسلام صحبت نکن .
قوام اسلام باید انسانیت باشد و پرهیز از دورغ و ریا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
آخی، یک طوری میگه انگار حجاب از چند قرن قبل در ایران آمده و اگر کشور غربی بود برعکس فکر می کرد
چون آن کشور ها حکومت اسلامی ندارند بلکه مردم مسلمان دارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
چرند نگو. اندونزی. مالزی. ترکیه. تاجیکستان وامارات و....
خیلی مقید تر و مسلمان تر از ما هستند
کسی هم به زور چادر سرشون نکرده
وقتی امام جمعه قم نمی داند وحدت و همدلی مردم چطور باید باشد وزیر صمت نم از سال مهار تورم خبر ندارد
سازمان اوج در توییتی اعلام کرد: اکتفا به منابع غیر رسمی در مواقعی که سیاست رسمی کشور متفاوت است،علت بروز اشتباهی برای انتخاب پرچم...

جسارتاً می شود در باره این «منابع غیر رسمی» ،که دستور فرموده بودند پرچم طالبان را در دیوار نگاره قرار دهید، چند کلمه ای بیشتر توضیح دهید.
جبرائیلی: ‏مسئله ارز باید در سطح رئیس جمهور تعریف شود.

جان هر کس که دوست دارید این کار را نکنید. بگذارید مسئله ارز حداقل در حد دیپلم دبیرستان باقی بماند.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
پیشنهاد آقای جبرائیلی بهترین پیشنهاد بوده
آقای فرزین برای تحت فشار گذاشتن پتروشیمی ها ضعیف هست
عاقبت یک مملکت رو به عملکرد رییس بانک مرکزی گره زدن ، یک اشتباه بزرگه .
آقای ریبسی باید با اخذ اختیارات ویژه ، تکلیف ارز ناشی از صادرات رو روشن کنه .
اون هم هر چه زودتر
مملکت کشش افزایش نرخ ارز رو نداره و با این وضعیت دیر یا زود اعتراضات مردمی آغاز خواهد شد .
شاید یک کم بیشتر از اعتراضات
«امیرعبداللهیان نگرانی طالبان در زمینه فراهم کردن زمینه تحصیل زنان را قابل درک خواند.»

البته اختصاصی به تحصیل زنان ندارد. اقدامات طالبان در همه زمینه ها برای جناب عبداللهیان قابل درک است.
وزير صمت : يك و نيم ميليون مافياي خودرويي داريم !
----------------------
-- حبيب آقا يعني چه كه يك و نيم مافياي خودرويي داريم ؟ ... منظور وزير چيه ؟ ... اين همه مافيا ؟ از كجا اومدن ؟
واقعاً عجيبه !
-- خدا امواتت را بيامرزه برادر ! نه كار به خود رو دارم و نه ميدانم مافيا كي هستند ، ... حالا براي اين كه جوابي هم به سؤال شما داده باشم و چيزي گفته باشم ، عرض مي كنم كه شايد وزير گفته كه مافيهاي خودرو -- يعني داخل خودرو -- يك و نيم قطعه و تكه و پيچ و مهره و واشر و اين جور چيزهاست ؟ ... بله ؟ ... شما چه ميگي جعفر آقا ؟....ميگم شايد حرف وزير اين باشه كه خودروهايي كه مي سازيم مافيهاش يك ميليون و نيم قطعه داخلشه !
هي ي ي ي ي ي برادر جان ! به هر حال همين كه من بتوانم با املتي ، تخم مرغ و سيب زميني ، دم پختك بدون گوشتي ... صبح ها با لقمه نون و پنيري ، شكم خودم و اهل و عيال را سير كنم روزي سه بار سجده شكر به جا مي آورم ! چه كار دارم به خودرو ... چه كار دارم به ... اسمش چه بود ؟ ... مافيا ؟ ... بله چه كار دارم به مافيا ؟ ... ميگم جعفر آقا راست ميگن كه برنج دودي زياد تعريفي نداره ؟ ما كه همه اش داريم برنج دودي مي خوريم ! ... خدا در باره مان رحم كنه ! ... به لطف خودش ... به كَرَم خودش ! ... مريض نشيم كه اگر شديم حسابمون با كرام الگاتبينه ! ...برنج هاي خودمون كه براي ما شده اكسير ! براي از ما بهترونه ...كاري نداري برادر جان ؟! ... چه كار دارم به خودرو ، چه كار دارم به مافيها !!
چرا هیچ یک از مسولین از بالا تا پایین مشکل مالی ، مسکن ، ماشین ، سفر ، درمان ، ندارن مگر درامدشان چقدر است ؟
این سازمان اوج با این دیوارنگاره هر دو سه بار در میون یک جنجالی درست میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
هزینه و خرج الکی
هیچکس هم نیگا نمیکنه
از دولت و مجلس تا افراد عادی اعتراض دارن در مورد خودرو،عزیزان مافیا الان صلاح نمیدونه خودرو وارد بازار کنه.خلاص
شما ۳ ماهه مردم رو معطل ثبت نام خودرو داخلی و دو ساله معطل خودرو خارجی گذاشتین آخه کدوم کشور مثل ما بحران داره اونم،بحران خودرو! صبر مردم هم حدی داره
سکینه پاد از لحاظ حقوقی یک چیزی میگه و انصاریان هم از لحاظ شرعی اون رو تایید میکنه و سعیدی از قم و عده دیگری مغایر با اونا چیزهای دیگه میگن.فیلم های درگیری بین مردم و آمران به معروف هم که روز به روز بیشتر دیده میشه.ظاهرا عده ای همیشه به نوعی خواهان درگیری و تشنج هستند.تا چندی پیش با کشورهای همسایه و حالا که داره اون کم کم حل میشه،تشنج را میخواهند در داخل کشور اشاعه بدهند.این بازی برنده ای غیر از بدخواهان کشورمان نخواهد داشت!!
مافیای ایتالیا در نامه ای اعتراض آمیز به وزیر صمت نوشت: حالا همه جای مملکتتان را فساد گرفته، قبول. ولی لااقل ابهت مافیا را از بین نبرید. مگر مافیا نخودچی کشمش است که یک و نیم میلیون مافیا، تازه فقط در صنعت خودرو کشور شما موجود باشد؟
در واکنش به مطلب مرکز رسانه ای قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مشابه: (سوالات شماره 2 و 3 و 4 این نظریه مشورتی، دقیقا منطبق بر موضوع مورد بحث است)

نظریه مشورتی شماره ۷/۹۹/۶۳۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
تاریخ نظریه: ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شماره نظریه: ۷/۹۹/۶۳۴
شماره پرونده: ۹۹-۱۸۶/۱-۶۳۴ ک

استعلام:
راجع به مواد ۵۷۰ و ۶۳۸ قانون تعزیرات خواهشمند است در مورد سوال‌های ذیل ارشاد و راهنمایی فرمایید:
۱- باتوجه به ماده ۱۴۴ قانون مجازات اسلامی برای تحقق رکن روانی جرم موضوع ماده ۵۷۰ قانون تعزیرات مرتکب باید علم به غیر قانونی بودن رفتار ارتکابی داشته باشد یا اینکه اساسا آگاهی مرتکب از اینکه رفتار وی مخالف قانون اساسی است لازم نیست.
۲- آیا رفتارهایی مانند زدن دستبند بردن اشخاص به کلانتری گرفتن تعهد توقیف خودرو گوشی تلفن همراه و موتورسیکلت که بر خلاف قوانین جاری توسط برخی از ماموران پلیس انجام می‌شود با عنایت به اصل ۲۲ قانون اساسی و مواد ۲، ۴، و ۷ قانون آیین دادرسی کیفری مشمول ماده ۵۷۰ قانون تعزیرات می‌شود؟
۳- در برخی از موارد طرح‌ها و دستورالعمل‌های داخلی توسط ناجا راجع به توقیف وسایل نقلیه‌ی افراد صادر می‌شود که بر خلاف قوانین جاری کشور است به طور مثال در طرح ناظر که راجع به افراد بد حجاب است مقرر شده که خودروی این‌گونه افراد مدتی در توقیف باشد در حالی که چنین امری بر خلاف حقوق اساسی افراد و مقررات جاری کشور است حال اگر پلیس در راستای این طرح‌ها و بخشنامه‌ها راجع به توقیف وسایل نقلیه افراد اقدام کند نظر به ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی رفتار ارتکابی مامور توقیف کننده و دستور دهنده مشمول ماده ۵۷۰ قانون تعزیرات است؟
۴- نظر به تبصره ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات که بر اساس آن حضور زنان بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی جرم انگاری شده است مقصود از بدون حجاب شرعی چه می‌باشد و آیا زنان و دخترانی که بد حجاب هستند و پوشش کامل را ندارند رفتار این افراد جرم است در صورت جرم نبودن چنانچه پلیس جلوی آنها را گرفته و مبادرت به دادن تذکر یا گرفتن تعهد نماید رفتار پلیس مشمول ماده ۵۷۰ قانون تعزیرات است و بایستی به جرم ارتکابی پلیس در دادسرای نظامی رسیدگی شود.

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه:
۱- در فرض سوال چون مفروض آن است که اطلاع یافتن اشخاص موضوع ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی از حقوق اساسی آحاد ملت ممکن می‌باشد، لذا جهل به حقوق یاد‌شده که در قوانین مختلف عادی و قانون اساسی پیش‌بینی شده است نمی‌تواند مستمسکی برای فقدان سوءنیت و یا عدم تحقق جرم تلقی شود.
۲ و۳ و۴- اولاً، چگونگی اقدام و حدود وظایف و اختیارات ضابطان دادگستری در برخورد با جرایم مشهود و غیر مشهود در مواد ذیل فصل دوم قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ آمده است و اقدامات ضابطان در اجرای طرح‌ها باید با رعایت موازین قانونی باشد.
ثانیاً، ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵، مشتمل بر دو رفتار «سلب آزادی شخصی» و «محروم کردن از حقوق مقرر در قانون اساسی» است که احراز تحقق هر یک از این رفتارها و انطباق مصادیق بر آن، با توجه به محتویات پرونده از نظر رفتار ارتکابی از سوی متهم به عهده قاضی رسیدگی‌کننده است.
ثالثاً، حجاب شرعی مفهومی فقهی است و تعیین محدوده آن از وظایف این اداره کل خارج است.

منبع: اداره کل حقوقی قوه قضاییه
_____________
ضمن اینکه در تبصره ماده 5 قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر، شرط "بدون تجسس" برای در معرض رویت عموم بودن ذکر شده و این شرط قانونی بودن نصب دوربین و بهره برداری از دوربین های ترافیکی و زوم بر روی تصاویر برای کشف بی حجابی در خودرو، را با تردید مواجه می کند.
_____
همچنین در متن ماده5 تمام شروط اصل 22 قانون اساسی عیناً آورده شده و مازاد بر این شروط شرط "حریم خصوصی" نیز آورده شده و همه ی آنچه در تبصره ماده5 نسبت به آن تبصره زده می شود همین شرط ِ حریم خصوصی است و این ماده هیچ مجوزی برای سلب سایر شروط مذکور در اصل22 قانون اساسی و تکرار شده در ماده 5 صادر نمی کند یعنی در مساله امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر آنکه تمام حقوقِ مذکور در اصل22 به قوت خود باقیست شرط مازادی به عنوان "حریم خصوصی" هم آورده شده ولی تبصره ماده 5 صرفاً تعریف حریم خصوصی در این قانون است وگرنه خارج کردن این بخشها از حریم خصوصی به طور کلی و در غیر از موارد مرتبط با امر به معروف می تواند دردسرساز باشد.
______
ماده۵ .در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمیتوان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و "حریم خصوصی" و
حقوق اشخاص گردید، مگر در مواردی که قانون تجویز کند.
تبصره: اماکنی که "بدون تجسس" در معرض دید عموم قرار میگیرند، ما نند قسمتهای مشترک آپارتمان ها، هتل ها،
بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.
ماشین دیگه طلا و ارز نیست که تو کشو و گاوصندوق بشه نگهداری کرد.بقول بابای که میگفت بالای یک میلیون حودرو احتکار شده و این حجم ماشین که حتما به فضای وسیعی برای دپو شدن نیاز داره.
تو اخباز این صفحه و در چند سال اخیر چند خبر که برای مردم و کشور مفید باشه دیده میشه؟مرتب خبرهای مایوس کننده که با اعصاب و روان مردم بازی میکنه.سران این کشور بخودشون بیان و ببیند که جه به روز مردم و اعتقاداتشون اوردند.
بی حجابی را رها کنید چند سال بعد باید بچه های.... را جمع کنید
جناب ریس جمهور لطف کنند برای سقوط خانوده اینقدر عجله نداشته باشند برای آوردن زنان به محیط مردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
الان که حجاب اجباری حکمفرماست چرا هر روز داری نوزاد با بند ناف جمع میکنی از سطل های زباله ؟
هان ؟
جواب بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
به روانپزشک مراجعه کن
قرصاتو بخور
هرگز تنها نباش .
یواشکی زل نزن به جنس مخالف

تنها شدی ، پاشو ورزش کن
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
التماس شعور و حیا برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
کار کردن چه ربطی به فعل حرام داشت؟ این هم جواب!
بنده نیز حاضرم طارمی را بخرم .
۲ زار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
حیف از ۲ زتر
طارمی هم یه چیز توو مایه های دبیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
خدا نکنه طارمی شبیه دبیر باشه .
زبونت رو گاز بگیر
ما با نوع پوشش اختیاری خانم ها هیچ مشکلی نداریم .
مشکل ما با اقتصاد پوکیده و تورم بالا و معیشت هولناک و سفره خالی اکثریت مردم و بی کاری جوانان این مملکت و رانت و ویژه خواری و حقوق های نجومی است .
از شنبه با این چیزا مبارزه کنید و ازشون عکس و فیلم بگیرید بفرستید عدلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
اگر توجه و دقت و تمرکزی که آقایون این چند وقته روی الزام به روسری اجباری کردند رو میرختن توی اقتصاد و معیشت الان ایران قدرت دوم اقتصادی دنیا بعد از آمریکا بود
بعضیها‌ اگر یک سوژه‌ شایع‌ در جامعه‌ وجود‌ نداشته باشه‌ واقعا‌ چیزی برای گفتن‌ پشت‌تریبونهای مفت مجانی‌ مردم‌ ندارن‌ برای‌ ارائه‌ !
مثل‌ این مسئله‌ حجاب‌ که امام‌ جمعه ها‌ هی در موردش‌ نظریه پردازی‌ و فتوی صادر‌ می کنند‌ .
و بازهم اندر حكايت مافيا !
--------------------------
آقا لطفي بازنشسته قديم آموزش و پرورش كه ٣٠ سال دفتر داري مدارس كرده ، همان طور كه سرش پايين است و دست ها به پشت كمر برده لبخند زنان به من كه مي رسد ، مي گويد :
-- جعفر آقا ! بنده خيال مي كردم كه ديگه از ما بازنشستگان كاري ساخته نيست و ما ديگه از رده خارج هستيم و بايد اين تتمه عمر را در گوشه اي بگذرانيم ! اما امروز بر من ثابت شد كه اين فكر و خيال واهي است ! ... باطل است ! و يكي مثل من هنوز مي توانم كارهاي بسياري انجام دهم ، من جمله اداره كردن وزارتي چون وزارت فخيمه « صمت » ! همين امروز به اين نتيجه رسيدم ! ... يعني يكبارگي به ذهنم خطور كرد ... يا شايد هم بر من الهام شد !!
--- چه طور آقا لطفي ؟ ! آخه پدر جان اداره كردن هر وزارتخانه اي همچون ساده و شوخي نيست ! مدرك مي خواد ، تخصص مي خواد ، برنامه مي خواد !
--- بسيار خوب ! اين طور كه صبح ديدم وزير صمت گفته : « ما فيا دوست نداره كه قيمت خودرو شكسته شود » و يك ساعت پيش هم ديدم كه جناب وزير گفته يك و نيم ميليون مافياي خود رويي داريم !! متوجه عرايضم هستي جعفر آقا ؟ يك ونيم مافياي خودرويي ! ... الله اكبر ... الله اكبر كبيرا ... آدم چي بگه واقعاً ... امان از مافيا ... صد امان از مافيا ... بلكه هزار امان ... لابد مي پرسي بنده به چه نتيجه اي رسيدم ؟ نتيجه اي كه بنده به آن رسيدم اينه كه اگر وزارت داري و وزارت چرخاني اين طور باشد كه مافيا هر كاري دلش خواست بكند ، خب در چنين وضعي من بازنشسته و پير و عليل با مدرك نهم قديم هم مي توانم وزير بشوم ! ... پس معلوم مي شود وزير شدن هيچ كاري نداره ! نه مدرك مي خواد ، نه تخصص ! حتي آميرزا محمد بازنشسته خيلي قديمي با سن و سال ٨٦ سال با مدرك ششم هم ميتونه وزير بشه ! بله ؟ چي ميگي جعفر خان ؟
-- چه عرض كنم آقا لطفي ... چه بگم لطف الله جان !
-- چه بگي ؟ ... هيچي نگو ... قبول كن عرايضم عين صوابه ... رودر بايستي نكن ... معلومه كه درست ميگم ! ... رو حرفهام فكر كن جعفر آقا ! ... شك هم نكن ... مرحمت عالي زياد !!
به دستیار رئیس جمهور اطلاع رسانی کنید که زمان تغییر قانون است !
یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام در فضای مجازی!!!
... واقعا همچین سمتی داره جبرائیل!!؟
بنده هم دوست دارم آزاد باشم و هم دوست دارم در رفاه و امنیت کامل زندگی کنم. کسانی که مخالف این دوجمله هستند زودتر زحمت کم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
در قبالش باید کار کنی و زحمت بکشی که قطعا دوست نداری
جناب ابطعی از این سخن برای خودتان نوشابه باز نکنید
یعنی واقعا مانده ام از سربازان گمنام بابت این کار باید تشکر کنم!
سربازان گمنام امام زمان، ارز حاصل از صادرات که وارد نمیشده را به کشور برگرداندن. واقعا جای تاسف دارد، کار به کجا رسیده که صادرات می کنیم (چقدر؟ نمی دانیم، البته سربازان گمنام امام زمان می دانند و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد) ولی پول خودمان را نمی توانیم بگیریم. پس این حاکمان که چپ و راست به مردم حرف زور می زنند کجا هستند. اینها که تا خصوصی ترین ارکان زندگی مردم سرک می شکشند کجا هستند که سربازان گمنام امام زمان باید جور ناتوانی و بی عرضگی اینها را بکشند.
دستور رئیس جمهور به حضور بانوان در ورزشگاه
همه چی با دستور
قیمت ها دستوری
ورزشگاه دستوری
ریشه کنی فقر دستوری
تو باشگاه که نمیشه با چادر رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
توی باشگاه بدنسازی هم باید با چادر تمرین کرد
و الا باید اون باشگاه پلمپ بشه
به شما ناهار دادند!!؟؟
بازگشت ارز به کشور چه ربطی به سپاه داره؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
بازگشت همه چیز به سوی اوست
اگر انتظار دارید موضوع ارز در سطح رئیس جمهور مرح و حل شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون ایشون حداکثر میتونه دستور کلی بده که "مشکل ارز باید حل بشه"!
توصیه ایران به طالبان برای تشکیل حکومت فراگیر، دخالت در امور افغانستان نیست بلکه دلسوزانه است اما اگر سایر کشورها همین توصیه را بما بکنند دخالت در امور ما کرده اند!!!
ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان به بهانه اسلامی کردن بهیچوجه قابل توجیه نیست و از وزیر خارجه جای تعجب دارد! چنین حرفی نشانه از نوعی همفکری دارد!
جل الخالق. یک و نیم میلیون مافیا؟!
مهم این است که الان این ۵۶۰ میلیون دلار دست کی و کجاست؟ اگر چیزی از اون باقی مونده باشه!!!!!!!!!
کاشکی این که اگر خرج شده کجا و توسط چه کسانی و به چه منظوری استفاده شده رو هم ذکر میکردین!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
این راه اداره اقتصاد نیست و افتخاری هم ندارد
تا کارازکارنگذشته
خود رئیسی جوانمردی کند و استعفا بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
امر دیگه ای؟
عبدالهیان چه درک بالایی داره البته فقط امثال خوشو درک میکنه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
امیر عبدولاهیان یک بله قربانگوی حرفه ای است
ارز علت تورم نیست ارز ثابت است این ریال است که ارزشش پایین آمده و باعث تورم شده وقتی پول بصورتی بی ضابطه خلق شود بی ارزش میشود برای فهمیدن این موضوع نیازی نیست اقتصاددان بود
بسیج اینهمه امکانات برای مقابله با بی حجابی یعنی هزینه های اضافی روی دوش دولت
رفراندوم بزارین مردم با پوشش اختیاری خانمها موافق هستند یا نه
روزی شصت مرتبه ازین موضوع صحبت میکنند و وقت و انرژی کشور تلف کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
خانواده ما همگی چادری هستند و با پوشش اختیاری هیچ مشکلی ندارند
ما از حجاب اختیاری حمایت قاطع میکنیم
جناب عبدالهیان نحوه حکمرانی خوب و نصایح مربوطه رو به طالبان رو خوب اومدی!!!!
برادر شما خودتون محتاج نصیحت هستسد اونوقت چگونه حکمرانی رو بدیگران یاد میدین؟؟؟؟!!!!
دربلند مدت این آپارتایدی که برای زنان کشور دارین ایجاد میکنین بسیارخطرناک خواهد بود...
سمبه فیفا پر زور بوده!
.
فاطمی امین هم از قطار دولت رئیسی پیاده می شود.؟
این پیا ده شدن ها مسیر راننده را عوض نمی کند راننده اشتباهی پشت رل نشسته است
سکینه سادات پاد دیگه کیه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
این هم یک چهره جدید است که قرار است چند صباحی مردم را سر کار بگذارد
لطفا نظر قانون را در مورد اختلاس و گرانی و بی انظباطی اقتصاد و برخورد با مسببان ان را نیز یادآوری و اجرا کنید چرا چسبیدید به دوتا تار مو
ولشون کنید هر جوری میخوان راحت باشن شما هم به امور جاری خودتان بپردازید
زیاد دیده ایم آنهایی را که حجاب کامل داشتند و .....
عزیزان فلسطینی نباید زمین هاشون رو میفروختن .
الان اون زمین ها به قیمت خورده .
حیف که فروختن
اينهمه هزينه كرديد حجاب نشد
مسير عوض كنيد
طرح#كافور-خروج-ازمنزل اجرا كنيد
باور كنيد همه چيز حل ميشود
اگر واقعا نگران عواقب حجابيد هه
این جناب جبرائیلی همانی نیست که صف دونات و قهوه مجانی را نمی شناسد؟ همانی نیست که فرق نمودار حجم معاملات و قیمت را در بورس نمی داند؟ در عجبم چرا در این کشور هر روز آدمهای ... سر کار می آیند و بلندگوها رسمی در اختیارشان قرار می گیرد!!!
سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس، از ابتدای دولت به هر بهانه ای به دنبال جوسازی علیه وزیر صمت است. من دلسوزی ای در انتقادات او نمیبینم. واضح است که منافع شخصی و قبیله ای او در دولت و به خصوص وزارت صمت تامین نشده وگرنه بعید میدانم که دلسوز مردم باشد. او همان کسیست که در ابتدای مجلس گفت من ماشین شاسی بلند میخواهم. در جمهوری اسلامی نباید چنین نماینده هایی مسئولیت داشته باشند.
سازمان اوج ما از کار شما در درج پرچم طالبان وسط تهران هر گز تعجب نمی کنیم . حقیقتی است .
امروز ۲۳ ماه مبارک رمضان است و دریغ از یک خبر در این مورد
خاک تو سر ما بود و بیشتر ش
گفتید در سطح ریس جمهور!!!!!
یعنی در سطح ۶ کلاسی باید مساله حل شود!!!!!!
شاید الان و در بحبوحه درخواست های مکرر مجتهدین برای برخورد با بدحجابی، وقت آن باشد که این سوال را دوباره مطرح کنیم.
آیا اسلام با شمشیر حکومت می کند یا اینکه حاکمیتش بر قلوب است؟

ظاهراً در این مورد خاص، علیرغم پر بودن دست علما به لحاظ مبانی دینی و پژوهشهای میدانی و آمار کشورهای غربی و غیره، ایشان حاکمیت با شمشیر را ترجیح میدهند.
سوال اینجاست که گره ای که با حرکت فک و دهان و تولید اصوات توسط تارهای صوتی، قابل حل است چرا باید با بگیر و ببند حل کنید؟
چرا به جای صدور بیانیه های پی در پی و درخواست بگیر و ببند علما درخواست وقت در صدا و سیما و دیگر رسانه ها و حتی سالن برای بحث و گفتگو نمی کنند تا رو در رو با مخاطب بی حجاب و بدحجاب روبرو شوند. استدلال کنند و پاسخ بشنوند. آمار ارائه کنند و مخاطب آنها در لحظه در اینترنت آمار آنها را مورد راستی آزمایی قرار دهد.
پژوهشهای میدانی و کارهای علمیشان در مساله حجاب را بازنشر کنند و از رسانه ها و صدا و سیما درخواست کنند که فلان کتاب یا فلان مقاله ی پژوهشی این علما در موضوع حجاب را تبلیغ کند.
چرا؟
چرا؟
چرا؟
حجاب اختیاری رایج هرگز به عقب باز نخواهد گشت .
تفکرات طالبانی محکوم به شکست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
تفکر هرزگی و فساد غربی بیشتر محکوم به شکسته
مرگ بر دشمن
«امیرعبداللهیان نگرانی طالبان در زمینه فراهم کردن زمینه تحصیل زنان را قابل درک خواند.»!!!!!!!!!!!!
جناب عبدالهیان اینجا چیکار میکین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا وزیر مایی؟؟؟؟
برو افغانستان و وزیر امور خارجه طالبان شو که درکشون میکنی. اونا هم تو رو درک میکنن.
ایران مسئولینی میخواد که تصمیمات طالبانی رو درک نکنن و تصمیمات عقلانی و منطقی رو درک کنن
لطفا با یک کار خدا و مردم پسندانه این قطار پیشرفت را متوقف کنید.چون لکوموتیورانی را ندارد ؟
با سلام ، آقای فاطمی امین یک فردی است که در ایران زندگی نکرده و برای این پست موقتا برای ایران امده است و نمی تواند کارآمدی لازم برای سیستم کشوری داشته باشند. موقع سفیر ایشان به ارمنستان برای رفع نواقص بین توافقات بین دو کشور که سرقت و بیغما رفتن سرمایه های تجار و شهروندان ایرانی مهار می کرد اصلا توجهی به مکاتبات نکرد بی جهت به مدیرکل حوزه وزارتی خود ارجاع کرد ولی اگر ایشان به مسئولیت قانونی خود واقف بود حتما برای تشکیل کمیته های ملی بین الملل دو کشور و مرکزداوری بین الملل اتاق بازرگانی بین دو کشور برای استرداد سرمایه های تجاری و ملی کشور اقدامات با شایسته تری را انجام می داد . برخی از افراد توانایی حل و فصل مشکلات واقعی را ندارند صرفا با ظاهر سازی و خود نمایی در قطار سیستم کشوری می نشاند که بی توانی آنها را نشان می دهد. این افراد سبب تضعیف کشور و مردم را زیر مشکلات عاصی و در متعرض قرار می دهند که پرهزینه و بیهوده است. که باقد مقامات عالی کارآمد کشور تصمیمگیری و اجرا کنند. مانور این همه روی مستحبات جامعه عمل کاملا بیهوده و عبث است.
شرط پورتو برای فروش طارمی به الهلال...

واضح است الهلال به نیابت از جریان سیاسی فعلی عربستان قصد دارد سر و صدای بازی طارمی در اروپا که معمولا تبلیغی مثبت برای جمهوری اسلامی است را با بردن او به کنج الهلال بخواباند حتی با پرداخت مقادیری حدود ۶۰ میلیون یورو.
دلار داره سقف های تاریخی را یک یه یک می شکند و وضعیت معیشت و اقتصاد هر روز سیر نزولی طی می کند
چطور است که مسئولین گرسنگان را می بینند ولی کاری نمی کنند ولی برای حجاب رگ گردنشان بیرون می زند
چه چیزی بهتر از مسئله حجاب برای درگیر کردن ذهن من و شما
بیایید از هر طیف که هستیم با هم دوست و متحد باشیم و مسئولین را مجبور کنیم به مسائل مهمتر بپردازند و مجبور شوند قصور خودشان را در این سالها به گردن بگیرند و اشتباهاتشان را جبران کنند نه اینکه اجازه دهیم پشت مسئله حجاب قایم شوند
""به‌نظر می‌رسد تغییر وزیر صمت که پیش از این هم به همین دلیل در مجلس استیضاح شد، می‌تواند بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کند و اعتماد مردم را به مدیریت دولت در این بخش برگرداند""

یک سرباز پیاده در شطرنج قربانی شود تا اعتماد مردم به "مدیریت دولت" برگردد نه اینکه ماشین ارزان بشود
روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد توجه کنند که عنوان سربازان گمنام امام زمام از طرف امام در مورد نیروهای وزارت اطلاعات استفاده شده و اتلاق می شود.
خانم پاد شما نمیخواهد به منع ارائه خدمات به بدحجاب ها ایراد بگیری اینا توهرجایی که میرن خودشون دلبری میکنند وخدمات رو میگیرن شما نگران نباش
خود امام جمعه قم بیاید و جلو بی حجابی را بگیرد چرا دیگران را جلو می اندازد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی