بازدید 2163

کلاهی که اینفلوئنسرها سرتان می‌گذارند!

افراد دانشگاهی همواره اینفلوئنسرها را بهترین اساتید نمی‌دانند. "امیلی هاند" پژوهشگر در دانشکده ارتباطات آننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: "برخی از اینفلوئنسرها آموزش‌های رسمی و قانونی در زمینه رشته خود داشته اند و برخی نداشته اند، اما آنان می‌توانند با استفاده از الگوهای ارتباطی خود را به عنوان متخصصان معتبر معرفی کنند".
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 05 April 2023

به گزارش تابناک، فرارو نوشت: زنی دیجیتالی شده با موهای بلوند بلند در مقابل صفحه نمایش گسترده خالی می‌رقصد. او به شما نشان می‌دهد که چگونه ستون‌های خالی را حذف کنید، یا شاید سلول‌ها را ترکیب کنید، یا شاید چگونه یک فرمول جدید ایجاد کنید تا به شما در قالب بندی یک ردیف کمک کند. او از بودن در آنجا به وجد آمده است.

به گزارش فرارو به نقل از وکس؛ این زن "کت نورتون" ۳۰ ساله است که بیش‌تر با لقب "خانم اکسل" شناخته می‌شود و در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل رقص‌های ۱۵ ثانیه‌ای خود در تیک تاک که که با موضوعاتی در مورد برنامه نرم افزار داده محبوب مایکروسافت یعنی اکسل روی همراه بود شروع به اصطلاحا وایرال شدن کرد

ظرف مدت چند ماه او کلاس دیجیتالی خود را راه اندازی کرد: دوره Excelerator که از ۱۰۰ آموزش ویدیویی زیر ۱۰ دقیقه‌ای تشکیل شده بود و به قیمت ۲۹۷ دلار در قالب پکیج به فروش می‌رسید. شاگردان می‌توانند آموزش‌ها و کتاب‌های مربوطه را با سرعت مدنظر خود و در زمانی که دلخواه شان است تکمیل کنند. آنان بین دوره اصلی یا پیشرفته (یا ۹۹۷ دلار برای یک دوره در مجموعه کامل مایکروسافت آفیس هزینه می‌کنند) را انتخاب می‌کنند و تنها ظرف مدت ۱۲ ساعت از یک تازه کار اکسل به یک فرد حرفه‌ای در زمینه کار با اکسل تبدیل می‌شوند.

این کلاس‌ها به ویژه در میان مخاطبان اصلی او که ۲۵ تا ۳۵ سال سن داشتند و به دنبال بهبود وضعیت روزمه خود یا بهبود بازارپسندی شان بودند مورد استقبال قرار گرفت. بسیاری از آنان به دلیل پاندمی کووید و در نظر گرفتن بالقوه موضوع تغییر شغل از خانه کار می‌کردند. نورتون نمونه افلاطونی یک معلم دوره آنلاین است: او در یک حوزه مورد نیاز مهارت دارد و شاید مهم‌تر از همه آن که او در فروش آن بسیار خوب عمل کرده است.

با این وجود، هیچ کس حتی نورتون نمی‌توانست پیش بینی کند که او به چه معدن طلایی رسیده است: او می‌گوید ظرف مدت دو ماه پس از آغاز به کار دوره اصلی کلاس هایش از فروش پکیج‌ها بیش از آن چه پیش‌تر در شغل روزانه اش به دست آورده بود (که آموزش استفاده از اکسل به افراد را شامل می‌شد) درآمد کسب کرده است. او اکنون تخمین می‌زند که حدود ۱۵ ساعت در هفته کار می‌کند و بقیه زمان اش را به تفریح با دوستان اش اختصاص می‌دهد.

او می‌گوید: "زمانی که کلاس‌های زنده وبینار را هر زمانی که می‌خواهم از هر جایی که هستم برگزار می‌کنم حجمی از پول به سوی حساب ام سرازیر می‌شود".

نورتون و بسیاری دیگر از اینفلوئنسرها از رونق دوره‌های آنلاین سود می‌برند صنعتی که در آن هر فردی می‌تواند مهارت‌های درآمدزایی یا بهبود زندگی را در طیف وسیعی از مسائل بیاموزد: مجموعه Microsoft Office، بازاریابی ایمیلی، "سلامت روده"، کار منصفانه خانگی، چگونگی داشتن یک شغل فنی، اعتماد به نفس داشتن و موارد دیگر.

این دوره‌ها که بر روی ده‌ها پلتفرم قابل ساخت و اجرا توسط شما هستند می‌توانند از چند صد دلار تا هزاران دلار از یک دوره یک روزه فشرده تا دوره یک ماهه را برای تان به ارمغان آورند.

وجه مشترک اکثر این دوره‌ها آن است که کاملا مستقل برگزار می‌شوند و در اکثر موارد دانش آموزان بخشی از یک گروه خاص نیستند، اما می‌توانند هر زمان که بخواهند ثبت نام کرده و کار را تکمیل کنند. همه دوره‌ها معمولا مدت‌ها پیش از ثبت نام آماده می‌شوند: ویدئوها، کاربرگ‌ها و محتوا همگی از پیش ساخته و ضبط شده اند به این معنی که هر بار که فردی جدید به برنامه می‌پیوندد معلم درآمد کسب می‌کند. اگر یک خالق خوش شانس باشد می‌تواند تنها چند هفته یا چند ماه را صرف ساختن دوره‌ای کند که برای سالیان آینده بتواند کماکان از ان سود کسب کند.

پس منطقی است که چرا بسیاری از این کلاس‌ها در مورد تجارت هستند. حتی دوره‌های آنلاین اختصاص یافته به "تقویت اعتماد به نفس شما" به صراحت در جهت بهبود بازارپذیری فرد طراحی شده اند.

خالق دوره آنلاین یک شخصیت کاملا آمریکایی است کسی که موعظه می‌کند که مطمئن‌ترین راه برای ثبات مالی خود اشتغالی است و مهم‌تر از هر علاقه منحصر به فردی در حوزه علم، هنر، ورزش نکته مهم توانایی شما در فروش آن به دیگران است.

اگر با نگاه بدبینانه تمام دوره‌های آنلاین اینفلوئنسرها را تلاش آنان برای کسب پول قلمداد می‌کنید می‌توانید آنان را دنبال نکنید و برنامه‌های شان را حذف کنید. با این وجود، این تمام داستان نیست.

برای مثال دوره‌های زبان خارجی "دامون دومینیک" که یک یوتیوبر مسافرتی است مملو از ویدئوهای خنده دار و ویرایش شده زیبایی است که در آن او مکالمه اسپانیایی یا فرانسوی را به شاگردان اموزش می‌دهد. همانند نورتون که مشهور به میس اکسل شده دومینیک نیز پیش‌تر سابقه تدریس زبان داشته، اما از زمانی که پاندمی کووید فیلمبرداری ویدئوهای مرتبط با سفرهایش را دشوار ساخت تصمیم گرفت دوره‌ای را راه اندازی کند.

برای سازندگانی مانند دومینیک دوره‌های آنلاین یک مهلت خوشایند از ماهیت نامنظم و غیرقابل پیش بینی تولید محتوا در پلتفرم‌های اینترنتی هستند.

او می‌گوید: "هر چند ماه یک بار تغییری در الگوریتم ایجاد می‌شود و در حال حاضر همه چیز به سمت ویدئوهای کوتاه در حال حرکت است". او شش ماه زمان برای تهیه دوره‌های آموزشی در پلتفرم دوره دیجیتال Teachable صرف کرد تا کار سازماندهی، فیلمبرداری و ویرایش دوره را انجام دهد که مانند اکثر پلتفرم‌های دوره یا درصدی از درآمد را می‌گیرد یا سالانه چند هزار دلار هزینه برای سازندگان به همراه البته بسته به این که کدام مدل قیمت را انتخاب می‌کنند. تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر دوره ۱۹۹ دلاری فرانسه او را گذرانده اند.

"مارک هسلتین" مدیر کل Teachable توضیح می‌دهد: "اکثر مردم هرگز به کالج نمی‌روند و به راه حلی نیاز دارند که پاسخگوی نیازهای آنان در کار و زندگی باشد. چالش با آموزش سنتی این است که بسیار پرهزینه است و منطبق با زمان تعیین شده مدرسه می‌باشد و نه زمان دلخواه فرد".

او استدلال می‌کند که اینفلوئنسرها در تعامل با مخاطبان خود متخصص هستند و به نوبه خود اعتماد آنان را جلب می‌کنند. با این وجود، افراد دانشگاهی همواره اینفلوئنسرها را بهترین اساتید نمی‌دانند. "امیلی هاند" پژوهشگر در دانشکده ارتباطات آننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید:"برخی از اینفلوئنسرها آموزش‌های رسمی و قانونی در زمینه رشته خود داشته اند و برخی نداشته اند، اما آنان می‌توانند با استفاده از الگوهای ارتباطی خود را به عنوان متخصصان معتبر معرفی کنند".

برای مثال، نوع فردی را در نظر بگیرید که بیش‌ترین ارتباط را با دوره‌های اینفلوئنسر دارد. "جیک پل" یوتیوب بر دوره "جنبش آزادی مالی" خود را در سال ۲۰۲۰ میلادی با شعاری آتشین علیه آموزش سنتی تبلیغ کرد: "من از سیستم اموزشی مان و این که هیچ مهارت کاربردی برای استفاده در زندگی را به فرزندان مان آموزش نمی‌دهد بدم می‌آید".

او در توئیتی راه حل خود را نوشت: "یک دوره آموزشی ۲۰ دلاری در ماه که در آن بچه‌ها می‌توانند مهارت‌هایی مانند تبدیل شدن به یک راننده اوبر تا تحویل دهنده غذا را بیاموزند تا بتوانند از خود حمایت کنند در حالی که همزمان راه خود را به سوی ستاره شدن در رسانه‌های احتماعی طی خواهند کرد".

هم‌چنین، می‌توان به "برندون بورچارد" سخنران انگیزشی اشاره کرد که با ۹۹۷ دلار در سال می‌تواند به شما یاد دهد چگونه میلیونر شوید. به طور خاص، او به شما می‌آموزد که با استفاده از "استراتژی‌های بازاریابی هفت رقمی" برای بازاریابی خود تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

ایده این است که اگر در دوره‌ای توسط بورچارد تهیه شده ثبت نام کنید می‌توانید روزی تبدیل به یک بورچارد شوید به فردی که درباره "ذهنیت مالکیت" و "عادات عملکرد بالا" توئیت می‌کند و ویدئوهایی در یوتیوب درباره "قدرت تشویق" تولید و منتشر کرده است. دوره ۱۹۰۰ دلاری تحت عنوان "او هوشمندانه کار می‌کند" ساخته و عرضه شده توسط "بتانی بیل" اینفلوئنسر مسیحی اونجلیکال (انجیلی) پیامی واضح‌تر را در خود دارد: هدف نهایی این است که شما کسب و کار دوره آنلاین خود را راه اندازی کنید تا بتوانید با "خلبان خودکار" درآمد کسب کنید.

هم چنین، افرادی هستند که تلاش می‌کنند از این شیوه برای آموزش مسائل غیر قانونی استفاده کنند دوره‌های آنلاین می‌توانند طیف وسیعی از موارد مبهم مانند "دانشگاه هاستلر" راه اندازی شده توسط "اندرو تیت" زن ستیز و قاچاقچی جنسی که تجارت رمز ارز دیجیتال را آموزش می‌دهد تا مواردی کاملا مجرمانه تدریس عمیق در مورد نحوه سرقت از کارت‌های اعتباری و استفاده از آن برای پرداخت هزینه تعطیلات فانتزی با دست کم گذراندن یک دوره شش هفته ۹۴۵ دلاری را شامل شوند. این موارد باعث بدبینی عمیق در اینترنت شده اند. یکی از نظردهندگان در Reddit نوشته است: "تمام این اینفلوئنسرها با کارشان باعث می‌شوند افراد ارزش کم تری برای آموزش قائل شوند و بیش‌تر به بازاریابی محصول شان بپردازند".

برای مثال My Tech Best Friend یکی از دوره‌هایی بود که ادعا کرده بود باعث می‌شود پول زیادی از آن ثبت نام کنندگان شود و آنان مهارت‌های مورد نیاز برای دستیابی به مشاغل عرصه فناوری با درآمد بالا را بیاموزند. برخی گفته بودند با تجربه‌ای کم و یا بدون هرگونه تجربه‌ای در عرصه فناوری پس از آشنا شدن با این برنامه به درآمد ۹۰ هزار دلاری دست یافته اند. هزینه با تخفیف ثبت نام در این برنامه ۳۷۰۰ دلار بود. با این وجود، یکی از ثبت نام کنندگان می‌گوید بلافاصله از سوی "مری آوودل" بنیانگذار آن برنامه با رفتاری بی ادبانه، زننده و متکبرانه مواجه شد.

او اساسا ۷۷۰ ثبت نام کننده را بی سواد و احمق و دوره خود را عالی قلمداد کرده بود. ثبت نام کننده بعدا متوجه شده بود که بخش عمده مطالب دوره از روی دوره‌های دیگر کپی برداری شده بود. یک ثبت نام کننده دیگر می‌گوید آوودل کارزار آزار و اذیت را علیه کسانی که ضد او صحبت می‌کردند هدایت می‌کرد. او اسکرین شات‌هایی حاوی توهین‌های شخصی و تهدیدهای پنهانی را فاش ساخت که آوودل برایش ارسال کرده بود. او در حال حاضر در تلاش برای پس گرفتن پولی است برای ثبت نام در دوره پرداخت کرده بود.

این که کلاهبرداران می‌توانند دوره‌هایی را بفروشند که درست به‌عنوان کلاس درس فرانسوی خانم اکسل یا دومینیک مشروع به نظر می‌رسند می‌تواند مانعی برای رونق دوره‌های آنلاین باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل