بازدید 5770

اصلاح قیمت خودرو متناسب با تورم باشد

کارشناس بازار خودرو گفت: شورای رقابت قیمت گذاری خودرو را براساس تورم و هزینه تمام شده تولید اعلام کند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 04 April 2023

امیر حشمتی فر اظهار کرد: اگر طرح شورای رقابت به درستی اجرا شود و محصولات تولیدی خودروسازان متناسب تورم و مانند محصولات مشابه خارجی قیمت گذاری شود باعث خروج خودروسازان از زیان و تحقق رونق تولید به صورت واقعی خواهد شد.
وی ادامه داد: با این اصلاح قیمت گذرای در کنار افزایش تولید شاهد توسعه و ارتقا شرکت‌های خودروسازی در نوآوری و عرضه محصولات جدید خواهیم بود همچنین شرکت‌های صنعتی و قطعه سازی که به خودرو سازی وابسته هستند از این افزایش و اصلاح قیمت گذاری منتفع خواهند شد.
حشمتی فر افزود: در چند سال اخیر افزایش قیمت خودرو متناسب با تورم نبود و حتی از آذر ۱۴۰۰ تا کنون افزایش قیمتی از سوی خودروسازان اعلام و قمیت گذاری دستوری به خودرو سازان دیکته شده بود که باعث زیان خودروسازان، سهامداران، مشتریان واقعی و کاهش سرمایه گذاری در صنعت خودرو شده است.
کارشناس صنعت خودرو با بیان این که شاید این اصلاح قیمت در شروع با موانعی همراه باشد افزود: با توجه به فاصله قیمت کارخانه ضروری بود که این اصلاح صورت گیرد که شاید باب میل عده‌ای نباشد ولی در آینده نزدیک این اقدام باعث تعادل منطقی در قیمت خودرو در بازار و همچنین خرید خودرو توسط مشتری واقعی و حذف دلالان خواهیم بود.
وی در ادامه پیشنهاد داد: با توجه به تورم موجود در بازار و نقش آن در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی مانند خودرو سازی، شورای رقابت افزایش قیمت را به صورت شش ماه مورد پایش و ارزیابی قرار دهد که با اجرای درست آن شاهد خروج خودروسازان از زیان چند ساله خواهیم بود.
حشمتی فر به عرضه خودرو در بورس اشاره کرد و گفت: عرضه مستقیم خودرو در بورس این امکان را به خودروسازان را داد تا خودرو به قیمت رقابتی عرضه شود این اقدام کوتاه مدت بود و اگر روند عرضه خودرو در بورس ادامه دار بود نتایج مثبتی برای صنعت خودرو داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل