بازدید 39621
با چهارصدمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله نظامی روسیه به فنلاند در تلویزیون مسکو/ استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در مرز لهستان/ سرنگونی جنگنده و بالگرد اوکراینی توسط روسیه

چهارصد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 02 April 2023

سرنگونی جنگنده و بالگرد اوکراینی توسط روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در مرز لهستان
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ - ۲۳:۵۳

 «بوریس گریزلوف» سفیر روسیه در مینسک خبر داد که تسلیحات تاکتیکی روسیه که قرار است در بلاروس مستقر شود در مرزهای غربی این کشور و در مرز با لهستان مستقر خواهد شد. 

پیشتر نماینده بلاروس در سازمان ملل تاکید کرد که مینسک هرگز به دولتی حمله نخواهد کرد.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «بلاروس هرگز به دولت دیگری حمله نخواهد کرد اما در صورت لازم و با تمام امکاناتش به هرگونه تهدیدی پاسخ خواهد داد».

نماینده بلاروس در سازمان ملل اضافه کرد: «ایده استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، پاسخی به تهدیداتی بوده که با آن مواجه هستیم و این اقدام همراستا با معاهده عدم اشاعه هسته‌ای است».

سرنگونی 11 پهپاد اوکراینی در یک روز
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ - ۲۲:۱۳

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه خبر داد که تنها در یک روز 11 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است. 

در حالی که آمریکا تا کنون میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است، دیگر کشورها را از ارسال هرگونه تسلیحات به روسیه بر حذر داشته و تهدید کرده که عاملان ارسال تسلیحات به روسیه را با تحریم‌ مواجه خواهد کرد.

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و بلینکن
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ - ۲۱:۴۸

رسانه‌های روسیه خبر دادند که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عصر روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که بلینکن در این تماس تلفنی از لاوروف خواست تا خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در روسیه فورا آزاد شود.

بلینکن همچنین در این تماس تلفنی بر ضرورت ایجاد فضایی که به گروه‌های دیپلماتیک اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند، تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که لاوروف در این تماس تلفنی هرگونه سیاسی کاری موضوع بازداشت خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال را رد کرد.

حمله نظامی روسیه به فنلاند در تلویزیون مسکو
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ - ۲۰:۵۳

در پی تسهیل روند عضویت فنلاند در ناتو، کارشناسان تلویزیونی روسیه این مسئله را مطرح کردند که شاید مسکو باید به فنلاند هم حمله کرده و آن را «آزاد» کند.

به گزارش پایگاه خبری نیوزویک، کارشناسان برنامه تلویزیونی «۶۰ دقیقه» روسیه این احتمال را مطرح کردند که شاید فنلاند هم نیازمند حمله‌ای مشابه حمله روسیه به اوکراین باشد.

فنلاند همسایه شمالی روسیه است و عضویت این کشور در ناتو باعث می‌شود این اتحاد نظامی بیش از پیش به روسیه نزدیک شود.

فنلاند و سوئد چندین دهه تمایلی به عضویت در ناتو نداشتند، اما با حمله روسیه به اوکراین، رسما درخواست عضویت دادند. اما مخالفت ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، روند عضویت این دو کشور را با مشکلاتی مواجه کرد. اخیرا آنکارا به عضویت فنلاند چراغ سبز نشان داد، اما سوئد هنوز راه به جایی نبرده است.

مقامات و تحلیلگران روس درباره اوکراین هم عباراتی مشابه «آزادسازی» استفاده کرده‌اند. آن‌ها کوشیده‌اند تا این جنگ را با عباراتی نظیر «نازی‌زدایی» توجیه کنند.

دیمیتری آبزالوف، کارشناس تلویزیونی روسیه در این برنامه وضعیت پیرامون فنلاند را «آشفته» توصیف کرد و گفت که «همین حالا هم کنترل از دست ما خارج شده است». مجری برنامه اما فنلاند را «سرزمین تاریخی روسیه» دانست و خواستار اقدام کرملین در قبال عضویت قریب‌الوقوع این کشور در ناتو شد.

او گفت: ما باید مردم برادر فنلاند را آزاد کنیم.

آبزالوف اما نظر دیگری داشت و معتقد بود که نیروهای مسلح روسیه باید بر جنگ اوکراین تمرکز کنند.

او با بیان اینکه هر حمله‌ای به فنلاند در این دوران بی‌ثمر خواهد بود، گفت: بگذار اول باقی چیزها را آزاد کنیم، بعد با ملت برادر فنلاند توافق می‌کنیم.

آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین ویدیوی این گفت‌وگو را ترجمه کرده و در صفحه توییتر خود چنین نوشت: توجه، فنلاند! پروپاگاندیست‌های روسیه درباره لزوم «آزادسازی ملت برادر فنلاند» حرف می‌زنند.

روسیه پیش از این به فنلاند و سوئد هشدار داده که عضویت در ناتو برایشان عواقبی خواهد داشت، از جمله احتمال استقرار تسلیحات هسته‌ای.

پوتین: به رغم فشار غرب، روابط روسیه و بلاروس گسترش می‌یابد
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ - ۲۰:۵۱

رسانه‌های روسیه از پیام تبریک رئیس‌جمهور این کشور به همتای بلاروسی خود به مناسبت «روز اتحاد مردمان روسیه و بلاروس» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین خطاب به الکساندر لوکاشنکو به تحریم‌های غرب اشاره و اعلام کرد، به رغم این تحریم‌ها روسیه و بلاروس به طور موثر در حال هماهنگی تلاش‌ها در عرصه بین‌المللی هستند.

در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است: «الکساندر گریگوریویچ عزیز، گرم‌ترین تبریک ما را به مناسبت روز اتحاد مردمان روسیه و بلاروس بپذیر... به رغم فشارهای تحریمی بی‌سابقه از خارج، ما به طور موثر تلاش‌ها را در عرصه بین‌المللی و در حوزه دفاعی هماهنگ و به طور موفق برنامه‌هایی را با هدف تقویت حاکمیت مالی، اقتصادی، علمی و فناوری اجرا می‌کنیم».

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه و بلاروس به طور نظام‌مند همکاری‌های سودمند متقابل را گسترش می‌دهند. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که شراکت بین مردم این دو کشور برادر در آینده رشد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور بلاروس، برای لوکاشنکو آرزوی سلامتی و موفقیت و برای شهروندان بلاروس شادی و رفاه کرد.

سرنگونی جنگنده و بالگرد اوکراینی توسط روسیه

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه شنبه شب در یک نشست خبری گفت که نیروهای هوافضای روسیه یک هواپیمای میگ - ۲۹ اوکراین و یک بالگرد Mi-۸ را در منطقه دونتسک سرنگون کردند.
 
به گزارش خبرگزاری تاس، کوناشنکوف خاطرنشان کرد: جنگنده‌های نیروی هوافضای روسیه یک فروند هواپیمای میگ - ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در نزدیکی شهرک کوپتوو در دونتسک سرنگون کردند.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
 
ادعای کاخ سفید درباره معامله تسلیحاتی روسیه و کره شمالی

 یک مقام امنیتی کاخ سفید ادعا کرد، اسناد و مدارک جدیدی دارد که نشان می‌دهند، روسیه به دنبال دریافت سلاح و مهمات از سوی کره شمالی در ازای دادن مواد غذایی و کالاهای دیگر مورد نیاز این کشور است.

به نوشته روزنامه گاردین، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «روسیه در چارچوب این معامله پیشنهادی بیش از 24 نوع سلاح و مهمات از پیونگ یانگ دریافت خواهد کرد. ما همچنین فهمیده‌ایم که روسیه به دنبال اعزام یک هیات به کره شمالی بوده و به کره شمالی پیشنهاد غذا در ازای مهمات را داده است.»

چندی پیش، دولت کره جنوبی اعلام کرد، وضعیت غذایی کره شمالی به بدترین سطح خود در یازده سال حکومت «کیم جونگ اون» بر این کشور رسیده؛ اما نشانه‌ای از وقوع قحطی یا مرگ‌های گسترده در اثر آن دیده نمی‌شود. رسانه وابسته به حکومت کره شمالی، اوایل ماه جاری میلادی گزارش کرد، رهبر کره شمالی وعده تقویت سازوکارهای کنترل دولت بر حوزه کشاورزی و برداشتن گام هایی دیگر برای افزایش تولید غلات را داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۶
خدا به داد مردم برسد
اذریایجان،ارمنستان،تاجکستان و قفقاز هم سرزمین های تاریخی ایران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
شما برو اول یلد بگیر آذربایجان و ارمنستان خودشون جزو قفقاز هستند بعد بیا و قفقاز کن . بعد بگو داداش کدوم قفقاز رو می خوای شمالی یا جنوبی تا کادو پیچ تحویلت بدن .
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
فعلا ما بر قدرت جهان هستیم همه جم شدن نتونستن ما رو زمین بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
گرجستان، ترکمنستان،ازبکستان،قرقیزستان و ... همه رو پس میگیرییم فقط شما خودت رو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
کسیه رای منفی داده نوکر و دست نشانده بیگانگان بیشتر نیستند
تلویزیون لهستان از سناریو تقسیم غرب اوکراین بین مجارستان، رومانی و لهستان پرده برداری کرد.
این مناطق توسط روسها از این کشورها جدا شده بود و به اوکراین الصاق شد‌. در واقع کشوری بنام اوکراین را روسیه تاسیس کرد و حالا برای خودش شاخ شد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
الان عده ای از عزیزان میان می گن اکراین واس ماس . چرا چون سپاه داریوش اول در تعقیب سکاها از قسمت هایی از اکراین رد شدند تا به تعقیب سکاها در بلغارستان کنونی بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
وقتی کشوری تضعیف میشه کفتارها دوره اش می کنند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
عه، تو هم تلویریون لهستانی تماشا می کنی و لهستانی بلدی لابد؟ کدام کانال تلویریون لهستان و جه تاریخی؟
روسیه جرات اینکه به فنلاندحمله کندراندارد چون قدرت خودش رادرموردجنگ بااوکراین سنجید درضمن اخیراًمشخص شده که بخش زیادی ازسربازان روسی که درجنگ کشته میشدندبعلت مستی ناشی ازمصرف مشروبات الکلی بودکه درروسیه بسیارشایع است که اکثر مردم اقمارشوروی سابق میخواره ودائم الخمرهستند حالا که بخودش ثابت شده هیچ پوخی نیست ودست بدامان ماهم حتی شده هرگزچنین جسارتی که به فنلاندکه درحال عضوشدن درپیمان اتلانتیک شمالی هست حمله کندراندارد البته بهمین دلیل مرتب باتهدیداستفادت ازبمب اتمی میخواهددنیا رابترساند غافل ازاینکه مردم دنیاهمگی این ضرب المثل زیبای ایرانی رایادگرفته اند که ؛ ازآن نترس که های وهوی دارد ازآن بترس که سربتوی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
دقیقن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
یعنی همسایه جنوبی شما های هوی نداره ببخشید این را میگم ولی نزدیک به یک دهه برای ما گزینه نظامی روی میز است میکرد ولی نهایت چی شد دوست عزیز هم آمریکا و هم روسیه هفت خط هستند بفکر ایران خودمان باشیم
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
عزیزم شما مثل اینکه نمیدونی در جنگ رجزخوانی میکنند.‌ضمنا حمله به فنلاند رو در یک برنامه تلویزیونی یک مجری گفته نه رییس جمهور .اما اینکه توانش رو محک زد هم غلط هست شما چون تخصصی در مورد سلاح نداری متوجه نشدیمه روسیه دقیقا داره از سلاحهای زمان شوروی سابق استفاده می‌کنه. اغلب ختی تانک‌های میدان نبردش تی ۷۲عای ام سه و ام هستند خیلی کم تی نود نسخه اولیه رو میبینیم و نسخه های پیشرفته ام رو ندیدیم.تانک آرماتا که بصورت محدود تولید شده اصلا نیست و نفربر بومرنگ و تی پانزده هم اصلا نیست‌ خیلی موارد دیگه هم هست که مطلب طولانی میشه. در کل روسیه با طولانی کردن جنگ اروپا رو در شرایط کمبود انرژی و از اون بدتر قحطی مواد غذایی قرار داده. یک سوم غذای دنیا و مخصوصا غلات و کندم دنیا رو روسیه و اکراین تولید میکردند که الان اکراین نمیتونه صادر کنه و روسیه هم تحریم هست و ملا تنیده به غربیها. در هر صورت آخر ماجرا مشخص میشه.ولی فنلاند هم چندان قدرتمند نیست و ناتو هم بیشتر تخصصش و قدرتش جنایت در افغانستان و عراق هست نه یک کشور نیرومند.
هومن
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
یعنی به نظر شما ، پوتین تانک پیشرفته و هواپیمای پیشرفته داشته ولی برای تفریح و خالی کردن انبار هاش ، بک هو تانک تی ۵۵ جنگ دوم جهانی را که حتی اسقاطی ب ای اهنش نمی خرند برده جنگ تا ۲۰۰ هزار تا کشته بده ؟ تا حالا ۵۰۰ هزار نفر سرباز برده جنگ ، ما توی جنگ۸ ساله با عراق دوبار لشکر ۱۰۰ هزار نفره داشتیم میدونی ۲۰۰ هزار کشته تو یکسال یعنی چی ، فنلاند بر خلاف اوکراین از اول صاحب تجهیزات غربی است ، با سوید و انگلیس و دانمارک هم ارتش متحد داره . اگر به فنلاند حمله بشه ، خاک روسیه این دفعه هدف مشروع است . بر خلاف گردن کلفتی برای باقی دنیا ، این دفعه پوتین با انگلیس و پشتش مستقیم با امریکا طرفه ، تو روسیه هم مشکل نیروی خود جوش و دهان گشاد و کله توخالی خیلی شایع شده . م .
در واقع دیدگاه پوتین مث هیتلر‌ و نوچه ها و سربازاش هم همون نازی ها هستن و دنبال کشورگشایی و کشتار مردم هستن بعد دیگرانو متهم میکنه، مثلا میخواستن جلوی ناتو رو بگیرن اما حالا فنلاند و سوئدم دارن عضو ناتو میشن و دلقکای تلویزیونی پوتین میان درباره حمله به فنلاند حرف میزنن آخه یکی نیست به این روسهای تهی مغز بگه شما اول یه فکری بحال اوکراین بکن که زیرش زاییدی بعد بفکر حمله به فنلاند باش با این ارتش زپرتی که اینا دارن دیگه حتی واسه گینه نو و جزایر ماداگاسکار هم تهدید بحساب نمیان
پاسخ ها
aa
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
یه ذره منطقی باش درسته روسیه متجاوزه ولی اوکراین از کل ناتو داره براش سلاح میره خودش تکی که جلوی روسیه رو نگرفته
هر کی به روسیه ملحق بشه بهش تبریک میگن و بهترین کار دنیارو کرده اما هرکی به غرب ملحق بشه خود فروخته و پلید بحساب میاد پس منم به نوبه خودم به بلاروس تبریک میگم بخاطر اینکه بیش از پیش با روسیه متحد شده و قراره سیل تکنولوژی، فناوری، رفاه، ازادی، امکانات و سرمایه به سمتش سرازیر بشه، فقط لوکاشنکو داداش مواظب باش یه وقت لهستان شیطونی نکنه بغل دستته یوقت از دستشون در میره بمبی موشکی خمپاره ای چیزی میفرستن سمتت واسه آتیش بازی وگرنه چیزی تو دلشون نیس
ای وااااای قویترین و مخوف‌ترین ارتش جهان یعنی روسیه میخواد به فنلاند حمله کنه حتما فنلاندم ظرف چهل و هشت ساعت تصرف می‌کنه حالا چیکار کنن بیچاره مردم فنلاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
فعلا که سی تا کشور ناتو زاییدن در برابرش
حمله کجا به فنلاند ؟! :)) چه جوک خنده داری....عقل بود اوضاع روسیه این نبود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
فعلا که اوضاعش بهتر از شروع جنگ است
حمله به فنلاند یعنی درگیری مستقیم با ناتو که کل زیرساخت‌های روسیه نابود و پوتین جنایتکار کشته خواهد شد
پاسخ ها
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
سلام
فکر میکنی حالا روسیه جنگ مستقیم با ناتو نداره؟
ناتو اونقدرها هم که میگین قوی نیست که اگر بود تا حالا کلک روسیه رو کنده بودن
الکی هوچی گری میکنید غربگداهای نامحترم هیچ کجا رسما درباره چنین چیزی صحبت نشده
درود بر پوتین که داره از خودش و کشورش دفاع میکنه
پاسخ به آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
آیدین جان نامحترم . تو که مسخ پوتین جانی هستی ، این توی نامحترم هستی که هوچی گری میکنی و درود به یک شرور قرن میفرستی. اگر زیاد هوادار این جانی بد فطرت هستی چرا بلند نمیشی بروی در جبهه های جنگش برایش بجنگی تا در آن صورت واقعیت نامطلوب جنگ را دریابی ؟؟
اخه بلاروس نون نداره بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
تو داری
فنلاند فکر کنم پوتین در دوران پطر کبیر مونده تو اول اوکراین را بگیر بعد رجز بخون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
بنظر تو روسیه توان تصرف اوکراینو داره آخه با ارتش ضعیف و بدون تاکتیکش فقط الکی موشک و پهباد ول میدن سمت ساختمونا همه مناطق و شهرهایی که روس‌ها روزهای اول جنگ در اوکراین تصرف کرده بودن از دست دادن و عقب نشینی کردن و الان محدود شدن به چنتا شهر مرزی و با کلی کشته و تلفات دارن از همین چنتا شهر هم دفاع میکنن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
داره خوبم داره همه این مسخره بازی ها فقط برای فریب دادن افکار عمومی است تا بلاروس متحد روسیه باشد اوکراین همیشه در خطر اشغال است و درضمن جنگ فعلی فقط آزمایشگاه تسلیحاتی غرب و شرق و حتی ایران است یکجا فدا بشه تا جای دیگر امن باشد
امروز اگر کشوری قدرت نظامی نداشته باشد. هر لحظه ممکن هست مورد حمله قرار بگیرد. یادش بخیر یک نفر میگفت دوره دوره گفتگو هاست نه موشک ها. کجاست که ببیند قدرت نداشته باشی گفتگوی هم در کار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
این شعارها فقط واسه غربزده ها و جهان سومی ها داده میشه
در حالی که آمریکا تا کنون میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است، دیگر کشورها را از ارسال هرگونه تسلیحات به روسیه بر حذر داشته و تهدید کرده که عاملان ارسال تسلیحات به روسیه را با تحریم‌ مواجه خواهد کرد.

خوب علتش اینه که روسبه متجاوز است
و اکراین مورد تجاوز قرار گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
هزار بار هم بگی روسیه متجاوز هست باز بعضیا خودشونو زدن به خواب و نمیخوان درک کنن
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
خود امریکا متجاوز نیست؟
تجاوز به عراق
تجاوز به سوریه
تجاوز به افغانستان
همه جاهم شکست خورده
حتما برای حقوق بشر تو این کشورها اومده
بیدار شین عزیزان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
مثبت اشتباهی
وقتشه ایران قدرت خودشو نشون بده هم پاکستان هم افغانستان هم آذربایجان هم ارمنستان هم ترکیه و هم عراق و امارات و عربستان ما حمله کنیم همه شون شکست میخورن
وقتشه ایران قدرت خودشو نشون بده هم پاکستان هم افغانستان هم آذربایجان هم ارمنستان هم ترکیه و هم عراق و امارات و عربستان ما حمله کنیم همه شون شکست میخورن
جالب هست کشورهایی که با روسیه ارتباط دارن مردمشون محتاج نان شب هستند!
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ول کن اینارو کی نون داره کی نداره بگو حق کدومه ؟حتما ازنظرشما غرب گداها حق بااونهاییه که غداهای پروتیینی بیشتر مصرف میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
امریکایی ها از راه دزدی و غارت منابع سایر کشورها پولدار شده اند
حقوق بشر بزرگترین جک تاریخ است کدوم رژیم سیاسی در جهان وجود دارد که به حقوق شهروندان خود احترام بگذارد اوکراین و روسیه هردو دیکتاتوری هستند فقط شکلش فرق دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
کشوری که با سلاح حاوی مواد رادیو اکتیو به عراق حمله کرده و باعث شیوع شدید سرطان شده مسلما بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده و جنایتکار جنگی است
به حرف دلقک های تلویزیونی گوش ندید کارشان آماده سازی برای سوار شدن بر ملت است
الحمدلله
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی