بازدید 2013
۲

وزیر خارجه فنلاند: روسیه تهدیدی علیه موجودیت ماست

«الینا والتونن» وزیر خارجه فنلاند گفت که در حال حاضر نگران حمله روسیه نیستیم اما مسکو تهدیدی علیه موجودیت کشور ما است.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 09 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، والتونن پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه اتریشی «دی پرسه» افزود : روسیه در طولانی مدت تهدیدی علیه موجودیت خود می‌دانیم که تمام قاره اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی همچنین اظهار کرد که «یک جنگ ترکیبی» جریان دارد که در آن، روسیه «افراد فاقد مدارک لازم» را به مرزهای فنلاند می‌فرستد.

پتری اورپو نخست‌وزیر فنلاند روز شنبه با اشاره به برنامه روسیه برای گسیل مهاجران غیرقانونی به داخل فنلاند تاکید کرد: مرز با مسکو به دلایل امنیتی بسته خواهد ماند.

با وجود بسته بودن مرز فنلاند و روسیه، ده‌ها مهاجر غیرقانونی در ماه گذشته میلادی (ژانویه) با عبور از مناطق ناهموار و صعب‌العبور خود را از روسیه به فنلاند رسانده و از این کشور درخواست پناهندگی کرده‌اند اما هنوز هیچ یک از آنها پاسخ مثبتی از سوی سازمان مهاجرت این کشور دریافت نکرده‌اند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هفته گذشته تأکید کرد: سخنان مطرح شده در کشورهای غربی درباره اینکه کشورهای حوزه بالتیک، سوئد و فنلاند می‌توانند هدف بعدی روسیه پس از عملیات ویژه در اوکراین باشند، شایعه‌ای پوچ و بی‌ارزش است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی نیز یکشنبه تایید کرد که در حال حاضر هیچ تهدید نظامی از سوی روسیه علیه اعضای ناتو وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خب می خوای چکار کنی ؟
پوتین کشور گشا است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست