بازدید 31126
سه هزار و سیصد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رای پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد / افزایش قاچاق گازوئیل به دلیل اختلاف قیمت داخلی و صادراتی / رئیس سازمان برنامه و بودجه: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم / انتقاد خطیب مشهور از وضعیت حجاب و انفعال در برابر بی‌حجابی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند عباس عبدی: تلویزیون ایران، رسانه نیست / توضیح دفتر آیت‌الله مکارم درباره فتوای برداشتن حجاب در مراکز خارج از کشور / آمریکا: هر زمان و هر طور که بخواهیم به حملات به پایگاه‌هایمان در سوریه و عراق پاسخ می‌دهیم / عضو هیات رئیسه مجلس: سامانه شفافیت آرای نمایندگان راه‌اندازی شد / کاهش رشد نقدینگی در ده ماهه اول سال گذشته و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 29 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

رای پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از صدور رای پرونده هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: رای این پرونده تا پایان فروردین اعلام خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در حاشیه حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا و در جمع خبرنگاران در خصوص گزارشات پلیس راهور پیرامون ناایمن بودن برخی از خودرو‌های داخلی اظهار کرد: در خصوص ایمنی خودرو‌ها وظیفه داریم، موضوع را منتقل کنیم و در نشست سران قوا نیز مطرح می‌شود. سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور اعمال قانون و نظارت خود را دارند و داشتند. پورخاقان اظهار کرد: خودروساز‌ها مکلفند رعایت ایمنی را داشته باشند؛ اما هنوز در این زمینه به نقطه مطلوب نرسیدیم و فاصله داریم./مهر

عباس عبدی: تلویزیون ایران، رسانه نیست
عباس عبدی گفت: افکار عمومی پیامی را که بخواهد می‌گیرد. این گونه نیست که چون آنها (رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور) پیام می‌دهند، افکار عمومی می‌گیرد. این یکی از اشتباهاتی است که حکومت ایران انجام می‌دهد و فکر می‌کند، چون رسانه‌های خارج این پیام را می‌دهند، این پیام در ذهن مردم می‌رود. تلویزیون ایران پیام‌های بسیاری می‌دهد، چرا در ذهن مردم نمی‌رود و کسی آنها را نمی‌پذیرد؟ این نیست که آنها پیام بدهند و مردم بپذیرند. عبدی در ادامه می‌گوید: کی از مسئولین در جلسات گفته بود، «ما رسانه را باختیم؟» آن‌ها می‌گویند، «ما جنگ روایت‌ها را باختیم.» پاسخ این است که شما رسانه نداشتید که روایت کنید. این رسانه نیست؛ تلویزیون ایران، رسانه نیست. چهار ماه اعتراضات ادامه داشت، آیا گزارشی از این اعتراضات دارید که خبرنگاری در آنجا حضور داشت؟ شما باید خبرنگار داشته باشد که از جریان اعتراضات گزارش بدهد. مهم نیست که چه شعاری داده می‌شود. شما دوربین خودتان را آنجا ببرید و پخش کنید. اگر دوربین و خبرنگار مستقل وجود داشت و نشان می‌داد که یک نیروی پلیس کشته می‌شود، مردم آن را محکوم می‌کردند. حکومت می‌خواهد گوینده منحصر به خودش باشد. رسانه‌های ایران جز چهار یا پنج رسانه مستقل نیستند.

توضیح دفتر آیت‌الله مکارم درباره فتوای برداشتن حجاب در مراکز خارج از کشور
مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مطلبی منتشره از این مرجع تقلید در فضای مجازی پیرامون حجاب دختران در حال تحصیل در خارج کشور، در این باره توضیحاتی ارائه کرد. حجت‌الاسلام علیان نژاد در گفت‌وگویی بیان کرد: در این اجازه برای بانوان بومی کشور‌هایی است که رعایت حجاب در دانشگاه‌های آنان ممنوع باشد و در صورتی است که امکان هجرت برای تحصیل در کشوری که این شرط خلاف شرع در آن جا وجود ندارد، ممکن نباشد. همچنین امکان تحصیل از راه دور و با استفاده از آموزش‌های غیر حضوری و فضای مجازی هم ممکن نبوده باشد و در واقع برای تحقق شرایط ضرورت، باید همه فرایند‌ها طی شود. وی ادامه داد: بار‌ها توسط دفتر این مرجع تقلید توضیحات لازم در این مورد منتشر شده و لازم است کسانی که بعد از ۲۰ سال دوباره آن را نشر داده اند، علاوه بر وظیفه قانونی، مراعات اخلاق را کرده و توضیحات کامل را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کنند.

گفتنی است، اواسط سال ۱۳۹۵ بود که خبر انتشار فتوایی از آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب بانوان محصل در خارج از کشور که به ترک حجاب تحمیل می‌شوند حواشی‌ را در پی داشت و همان زمان دفتر این مرجع تقلید در مورد این فتوا پاسخ تفصیلی منتشر کرد که در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید قابل مشاهده است. همچنین دفتر آیت الله مکارم شیرازی نیز با انتشار مطلبی، پاسخ این مرجع تقلید را درباره این حواشی منتشر کرد.

در مطلب اشاره شده با طرح این پرسش از آیت الله مکارم شیرازی آمده است: اخیرا فتوای حضرتعالی را در مورد دخترانی که در خارج تحصیل و آن‌ها را مجبور به ترک حجاب می‌کنند، در سایت‌های مختلف منتشر کرده اند و برخی از این فتوا، سوء استفاده می‌کنند. در این فتوا آمده است: "با توجه به اینکه اگر دختران مسلمان و متدین دروس عالی را نخوانند تنها افراد بی بند و بار و لا مذهب پست‌های مهم را اشغال می‌کنند، به افراد متدین اجازه داده می‌شود که حجاب را در خصوص مواردی که ضرورت دارد، رعایت نکنند، ولی در غیر موارد، حتما مراعات نمایند."

پلمب چند واحد پذیرایی و تفریحی در مازندران به حاطر حجاب، رقص و موسقی زنده
 یک مجموعه تفریحی توریستی معروف در شهرستان آمل به دلیل رقص بانوان بدون حجاب پلمب شد. همچنین برای مدیریت مجموعه نیز پس از گزارش‌های لازم پرونده قضایی تشکیل شد.روابط عمومی دادگستری مازندران در اطلاعیه‌ای که به این منظور صادر شد، آورده است: در پی انتشار فیلم رقص خانم‌های بدون حجاب در این واحد تفریحی که در ماه مبارک رمضان انجام و در فضای مجازی منتشر شده بود، پس از مطالبه مردمی در برخورد با این موضوع این مرکز تفریحی با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران و پیگیری دادستان شهرستان آمل پلمب شد. همچنین سه کافه رستوران بزرگ شهرستان نوشهر به علت کشف حجاب، اجرای موسیقی زنده و سرو مشروبات الکلی پلمب شد. فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر افزود: این کافه رستوران‌ها در مناطق گردشگری سی سنگان، سیترا و سیاهرود این شهرستان فعالیت داشتند. سرهنگ اکبر درویشی با تاکید بر حفظ شعار اسلامی و رعایت حجاب و عفاف در ماه مبارک رمضان از سوی همه شهروندان و مسافران اظهار داشت: شهروندان و مسافران باید حرمت این ماه معنوی و روزه داران را حفظ کنند، در غیر این صورت نیروی انتظامی با مصادیق آن برخورد می‌کند. وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان افراد از هر گونه تظاهر به روزه خواری بخصوص در ملأ عام، بدپوششی و کشف حجاب در واحد‌های صنفی و اماکن عمومی، تفرجگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، پاساژها، معابر عمومی خودداری کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر اجزای تشکیل‌دهنده تورم در همه دستگاه‌ها مدیریت شود، قطعاً تورم کاهشی خواهد بود، گفت: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم. سید مسعود میرکاظمی با اشاره به اقدامات سازمان برنامه و بودجه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲، مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار داشت: بدهی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی باید کاهش پیدا کند؛ در حال حاضر این بدهی‌ها از عوامل مؤثر در تورم است. وی اضافه کرد: تکالیف تکلیفی روی بانک‌ها باید کمتر شود. یکی دیگر از ریشه‌های تورم، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی بود که با حذف ارز ترجیحی، خالص دارایی خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا نمی‌کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر اجزای تشکیل‌دهنده تورم در همه دستگاه‌ها مدیریت و جلوی بی‌انضباطی‌ها به عنوان خط قرمز گرفته و سخت‌گیری شود، قطعاً روند تورم کاهشی خواهد شد. میرکاظمی تأکید کرد: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم.

آمریکا: هر زمان و هر طور که بخواهیم، به حملات به پایگاه‌هایمان در سوریه و عراق پاسخ می‌دهیم
سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، واشنگتن هر زمان و هر طور که بخواهد به هرگونه هدف‌گیری نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه و عراق پاسخ خواهد داد. به گزارش روسیا الیوم، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود گفت، کشورش به طور لازم به هرگونه هدف گیری تاسیسات آمریکایی در سوریه و عراق که توسط گروه‌های مسلح انجام می‌شود، پاسخ خواهد داد. او تصریح کرد: آمریکا در صورت وقوع هر گونه حمله به پایگاه‌هایش در هر زمان و هر طور که مناسب ببیند، پاسخ خواهد داد.

تشکیل پرونده قضایی برای رقص مختلط در کشتی تفریحی بندر امام
خبرگزاری فارس نوشت: چند روز پیش گزارشی در خصوص رقص مختلط و کشف حجاب در اسکله بندر امام خمینی (ره) منتشر شد. در واکنش به انتشار این گزارش دادستان بندر امام خمینی (ره) از تشکیل پرونده قضایی برای خاطیان رقص مختلط در کشتی تفریحی بندر امام خمینی (ره) خبر داد. محمدرضا جعفری اصل گفته بود: به مسئولان فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تذکرات لازم برای تعطیلی موسیقی زنده در کشتی تفریحی اعلام شد. وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای افراد خاطی در این برنامه بیان کرد: همچنین برای فردی که افراد حاضر را تهییج و اقدام به فیلم‌برداری کرده است نیز اعلام‌جرم شده و پرونده قضایی تشکیل می‌گردد.

ورود مجلس به حوزه حجاب پس از تعطیلات نوروز
امان الله حسین پور رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: مجلس دو رویکرد برای قانون گذاری در حوزه عفاف و حجاب دارد، اما تاکنون طرح رسمی به مجلس نیامده، ولی پس از تعطیلات به این بحث ورود خواهیم داشت.

ادعای وزیر دفاع امریکا:‌ ایران و متحدانش در دوران ریاست جمهوری بایدن ۸۳ بار به مواضع آمریکا حمله کرده‌اند
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، «ایران و شبه نظامیان متحدش» ۸۳ بار به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده‌اند. لوید که سه‌شنبه در پاسخ به سوال تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه صحبت می‌کرد، گفت که ایالات متحده در پاسخ به این حملات چهار بار علیه گروه‌های نیابتی ایران در منطقه عملیات انجام داده است.

انتقاد خطیب مشهور از وضعیت حجاب و انفعال در برابر بی‌حجابی
حجت الاسلام رفیعی، سخنران مذهبی درمورد وضعیت حجاب در جامعه گفت: این چه وضعی است که عده‌ای می‌توانند راحت حجاب خود را بردارند؟ چرا نظام به این سادگی با این موضوع کنار آمده؟ از چی میترسید؟ وی افزود: ارزشی را که ۴۰ سال برایش هزینه کردید، در عرض چند ماه به راحتی نادیده گرفتید. با همین فرمان پیش بروید ماجرا از دستتان در میرود. فردا هوا گرم بشود چه کار می خواهید بکنید؟ چگونه می خواهید دریا را کنترل کنید؟

رئیسی: دانشمندان برای رفع مشکلات کشور راهکار ارائه کنند
رئیس جمهور ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات کشور را از ویژگی‌های علوم کاربردی دانست و از دانشمندان و پژوهشگران خواست علاوه بر تلاش برای پیشرفت علمی و فتح مرزهای دانش، با شناخت مسائل کشور، راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات، ارائه کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس: سامانه شفافیت آرای نمایندگان راه‌اندازی شد 
علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه مدیریت شفافیت آرای نمایندگان خبر داد. وی با بیان اینکه سامانه شفافیت آرای نمایندگان در حال حاضر اختیاری فعال شده است، افزود: نمایندگانی که تمایل داشتند، آرای آن‌ها درباره طرح‌ها و لوایح شفاف اعلام شود، در نامه‌ای به هیات رئیسه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ لذا آرای آن‌ها شفاف در سامانه درج می‌شود.

ماموریت جدید رئیسی به مخبر برای کنترل تورم
رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت‌ اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ضمن رصد تصمیمات دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری کنند.

افزایش قاچاق گازوئیل به دلیل اختلاف قیمت داخلی و صادراتی
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره تاثیر اختلاف قیمت داخلی و صادراتی سوخت بر قاچاق گفت: بله، قطعا اختلاف قیمت داخلی و صادراتی باعث افزایش قاچاق گازوئیل شده است. با محاسبه میزان پیمایش خودرو‌های دیزلی و میزان مصرف گازوئیل در صنایع و نیروگاه‌ها، میزان مصرف گازوئیل باید حدود روزانه  ۷۵  تا ۷۷ میلیون لیتر باشد، در حالی که این رقم روی ۸۵ میلیون لیتر است؛ یعنی سرنوشت حدود ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل مشخص نیست.

کاهش رشد نقدینگی در ده ماهه اول سال گذشته
در گزارش جدید بانک مرکزی درباره نقدینگی آمده است که بررسی تحولات نقدینگی در دی ماه ۱۴۰۱ حاکی از تداوم روند کاهشی رشد این متغیر همچون ماه‌های گذشته بوده به طوری که حجم نقدینگی در پایان دی ماه ۱۴۰۱ به رقم ۶۰۳۷۶.۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۲۴.۹ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین، نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی از ۳۹.۸ درصد در پایان دی ماه ۱۴۰۰ طی یک روند نزولی به۳۴.۱ درصد در پایان دی ماه ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

دلیل انتشار دود زرد از پالایشگاه آبادان
امروز چهارشنبه در فضای مجازی تصاویری از پالایشگاه آبادان منتشر شده بود که نشان از انتشار دود زرد رنگی از این پالایشگاه داشت. پیگیری های ایرنا نشان می دهد که این دود ناشی از نقص فنی و قطع برق یکی از واحدهای عملیاتی پالایشگاه آبادان بوده است. به دلیل نقص فنی و قطع برق یکی از واحدهای عملیاتی از سرویس خارج شده و با تلاش کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان فرآیند عملیاتی شدن و شروع به کار دوباره این واحد در حال انجام است. دود تقریباً سفید رنگ منتشر شده از یکی از دودکش های پالایشگاه ناشی از عملیات راه اندازی آن واحد بوده و در سال‌های گذشته نیز این موضوع به تناوب وجود داشته است و جزو ماهیت واحد و فرآیند راه اندازی است.

نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ثابت ماند
قیمت هر دلار آمریکا امروز (چهارشنبه، نهم فروردین) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و در پنجمین روز خرید و فروش سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به روز گذشته در ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ حواله دلار در ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان ثابت ماند.

رئیس کل بانک مرکزی: تلاش می‌کنیم نرخ تورم را به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم
فرزین درباره «مهار تورم و افزایش تولید» در سال ۱۴۰۲، گفت: باید اختیاراتی به بانک مرکزی داده شود تا بتوانیم اضافه‌برداشت‌های بانک‌ها را کاهش دهیم. رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این اضافه‌برداشت‌ها در تعدادی از بانک‌های محدود است و برنامه مشخصی داریم که آن را به حداقل برسانیم. وی ادامه داد: ما برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم. برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم، این است که آن را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم که در گرو تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶۶
اگر جدی عمل کنی تورم میاد پائبن ؟!
تا الان شوخی عمل میکردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
جانم تورم ۳۰ درصدی دمتون گرم تورم کشورهای دیگر حد اکثر ۵ خیلی مانده به مابرسند
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
پوتین سرور تمام شجاع الدوله های دورانه. بعد از یکسال که تحت فشار افکار عمومی بالاخره به صد کیلومتری پشت جبهه رفت و خودرو سواری را رانندگی کرد کمربند نبست. بعدا در مصاحبه از او پرسیدند که چرا کمربند نبستی گفته در صورت وقوع جادثه بدون کمربند بهتر می توان از ماشین خارج شد و جان خود را حفظ کرد! انهم کلاه خود فضا نوردی اش و میز 9 متری در ایام کرونا. خدایی این پوتین ها هم خود و هم خانواده در تاریخ و دنیا همگی عشق قدرت و دنیا هستند ولی بچه های مردم را می فرستند در جنگ کبیر میهنی و اعتقادی!
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ما که در دهه شصت در دانشگاه با دوستان که موافق بسیار سخت اجباری بودن حجاب بودند بحث می کردیم استدلالشان این بود که ما اصلا می دانیم به هر حال عده ای حجاب را نخواهند پذیرفت و برای ما هم مهم نیست که انها حتما بپذیرند. اما باید حجاب را رعایت کنند تا دیگر الگویی برای نسل بعد نشوند و بعد از بیست سال اگر حجاب را رعایت نکردند دیگر مهم نیست. چون همه جوانان و نسلهای جدید با حجاب خواهند بود. بالخره خیلی شدید و غلیظ این سیاست را پیش بردند. نتیجه را دارید می بینید. قبول می فرمایید که 99 درصد انهایی که الان حجاب را در خیابانهای شهرهای ایران رعایت نمی کنند حتی زمانی که این دوستان استدلال می کردند بدنیا نیامده بودند. ایا نمی خواهیم بپذیریم که جایی را اشتباه کردیم و اسیب شناسی کنیم یا باز هم می خواهیم همان استدلال ها را تکرار کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
تازه اگر جدی باشند تورم را با افتخار هر چه تمامتر به زیر سی درصد آنهم با شعار خواهند رساند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
یکی از عوامل مهم و اصلی عدم مهار تورم شخص میرکاظمی است

متاسفانه وزرا و یاران احمدی نزاد که بیشترین ضربات و ضرر ها را به کشور و مردم زدند

در دولت رئیسی به صورت کامل و دربست مشغول تکمیل برنامه های نیمه تمام شان هستند
آقای مکارم راجع به گرانی ها هم فتوا دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
موضوع حجاب را از اینا بگیری هیچ چیزی برای گفتن ندارند
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
کسانی که در دفاع از بی حجابی پیام میزارن معلومه که راضی به بی حجابی هستند.الان اگه مرجع تقلید در مورد دزدی و نا امنی مطلبی می گفتند آیا بازم خونتون به جوش میومد که چرا راجع به گرونی چیزی نمیگن؟ هر کدوم سر جای خودش لازمه و هیچ ربطی به همدیگه ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
جالب هست اینها تا وقتی مقامی یا علمایی از گرانی و... حرف می زنند خرده می گیرند و عقده گشایی می کنند و وقتی هم از بی حجابی حرف زده می شود می‌گویند فقیر و گرانی و اختلاس چطور!!
حالا فکر کن همین‌ها به خاطر بی حجابی و بی بندو باری چند ماه کشور را به آشوب کشاندن و الان هم با قانونی بی حجاب می‌گردن
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
درود....فتوا برای راحتی اقا زاده جهت رفاه در خارج
پس تا حالا با مردم شوخی می‌کردید که تورم بالا رفت ،.شماخیلی باحالید
چرا تا الان جدی نمی گرفتین؟ تا الان شوخی شوخی تورم رو برده بودین بالا؟
آقای رفیعی از کدوم حجاب برداشته شده حرف می زنید از روسری که به بهانه مرگ‌مرحوم مهسا امینی برداشتند یا نافی که با تاپ پوشیدن دخترکان در این شبهای رمضان بیرون افتاده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
از احکام ماه مبارک چشمهایت را درویش کن همه چیز درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
جناب رفیعی اگر می خواهی کلامت تاثیر گذار باشد اولا در خصوص تمام مشکلات صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ای کاش در مورد ربا خواری بانک ها هم که نص
صریح قران جنگ با خدا هست را هم در نظر می گرفتید ولی پیچ ان دست خودتان هست اگر یک وام مسکن بالای ۱۸ درصد طلب کنید می بینید که این وام را با چه قیمتی باید خرید کرد کجای دنیا اینگونه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
مهمانی خدا شما کل زندگیت احتمالا گیر دادن به حجاب شده. به حال کی باید تاسف خورد؟
۶ کلاسه ؛ دانشمندان را به رفع مشکلات کشور فرا خواند :-)
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دانشمندی باقی نمانده همه رفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دانشمندان بارها گفته اند : دولت و مجلس استعفا

بدهند و انتخابات آزاد و سراسری برگزار گردد

ظرف تنها ۵ سال ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت

و ظرف ۱۰ سال بازهم جزو ۱۲ کشور ثروتمند و پیشرفته و توسعه یافته دنیا خواهیم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
، خوب ۶ کلاسه
تو برو کنار تا یه دانشمند مردمی بشینه جات .
اینجوری که بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دانشمندتر از خود رییس جمهور عزیزمان آیت ا.. دکتر رئیسی سراغ ندارم
وصعیت حجاب و پوشش فعلی به عقب باز نخواهد گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
خبر نداری دارند روی روشی کار می کنند که از قبل هم دیگر کمتر بدحجاب خواهید دید چه برسد به بی حجابی
حتی اگر هم آزاد آزاد باشید منجی بشریت می آید و بر می گردید به سنت الهی
حجاب مهمه اما گرانی نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
چادر شده 3000000تومان
مانتو هم 2000000تومان
مقنعه هم 300000تومان
با حجاب بودن گرون در میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
یعنی الان هزینه رنگ و مش و کاشت ناخن و ژل و بوتاکس و سوراخ کردن لب و دماع و خالکوبی و عمل کوچیک و بزرگ کردن جاهای مختلف بدن لابد مفته. هر روز به یه رنگ و قیافه درمیاین براتون که اصلا خرجی نداره
ژاپن با جمعیت 125 ملیونی تنها 300هزار کارمند دارد
ایران تنها یک ملیون و صد هزار معلم دارد و یک و نیم برابر ژاپن تنها کارمند وزارت بهداشت دارد.
معلم های خصوصی هم کم درد سر تر و پرکار ترند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
باشه حالا که معلما زیادن از بعد عید نمیریم سر کلاس !! بنده خدا ۳ ساله می خوام پیش از موعد بازنشست بشم هر بار می گن کمبود معلم داریم وموافقت نمی کنن اونوقت شما از زیادی معلما می گی ؟! مطمئن باش اگه آمار کارمندای ژاپن رو در بیاری می بینی اکثر کارمنداشون معلمها هستن !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
و ایران اسلامی ۵ میلیون نفر کارمند دارد

که کمتر از پانصد هزار نفر کارایی دارند!!!؟

بطور مثال ما قبل از انقلاب در شرکت نفت با ۸ میلیون

بشکه تولید نفت که ۶ میلیون صادر میشد

تنها ۳۵ هرار کارمند داشتیم و الان با کلا ۳ میلیون

بشکه تولید نفت حدود ۲۶۰ هزار نفر کارمند در وزارت

نفت داریم که مثلا کار میکنند !!!!!!؟
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
آمارت کاملا غلطه ، یک جستجوی سازه نشون میده تعداد معلمان فول تایم ژاپن بیشتر از اینی هست که گفتی ثانیا جامعه ژاپنی مثل ایران کشور جوانی نیست ثالثا .....
سهام عدالت بی حجابا رو قطع کنید بدید به باحجابای غیور جامانده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
همراه با ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
با نمک بود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
يارانه انها را قطع كنيد! ماهي يك. دلار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
مسابقه ریا
شعبه های اختصاصی در محاکم برای رسیدگی سریع فوری انقلابی به پرونده های بزن برقص و بی حجابی و روزه خواری تشکیل شود علی برکت الله
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
حکومتی کردن این مسائل (حجاب و شادی مردم )باعث تاسفه
تورم که ۸۵ درصده .
ابر تورم ونزوئلایی هم که در راهه.
لااقل بذارید مردم برقصن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
واقعا این رقص مردم از سر دلخوشی نیست از جنونی هست که در اثر مشکلات زندگی عارض شده .
گفته اگه جدی عمل کنیم، نرخ تورم رو به 30 درصد می رسونیم
1_ تا حالا شوخی می کردن و فقط در فکر پست و مقام بودن
2_ نرخ تورم 30 درصد جزو آرزو ها شده
استعفای دسته جمعی شماها آرزوی ماست
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
مهم همان ( اگر )است که هرگز تا بحال عملی نشده.م
مجلس پس از تعطیلات به قضیه حقوق های نجومی دریافتی نماینده های مجلس ورود کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
نماینده های مجلس به قضیه حقوق نجومی خودشون خیلی وقته ورود کردن. منتها گفتن فقط تقوا بقیش امتحانه حقوقو بده
ما بک خانواده مذهبی هستیم و هیچ مشکلی با وضع پوشش جدید و آزاد خانم ها هم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
مذهبی از نوع مطیع هوای نفس
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
کاتولیکی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ما هم هیچمشکلینداریم
حجابگداها مملکت رو درست کنند حجاب هم درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
موج جدید از گرانی ها و سر گرم کردن مردم با مسعله حجاب قطبی کردن فضای جامعه و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
بقیه خانواده مذهبی هستن ولی مذهبو جذاب نمیبینن واسه همین میرن سراغه غیر مذهبیا و گیر دادن بهشون
غرب تورم زیر 10 درصد داره، ریختن به هم
آقایون قول تورم 30 درصدی می دن به ملت
به نظر من باید نامگذاری سال سری باشد وقتی اعلام می شود سال کنترل تورم قطعا اجانب به طرق مختلف مانع تحقق آن می شوند و تورم چند برابر سال قبل خواهد شد پس لازم است به جای آن بگوییم سال افزایش تورم تا دشمنان کاری کنند که تورم کاهشی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
مشکلات ما ربطی به دشمن نداره ومربوط به نابلدی خودمونه وقتی نه در سیاست ونه در اقتصاد سواد کافی نداریم نتیجش میشه این نا بسامانی ها ودادن فرصت به دشمنان !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
زینال جان کل سال را با سیاست های اشتباه باعث بالا رفتن تورم و توقف تولید می شود تا بتواند موضوعی برای ارایه مشق عیدش داشته باشد.
جناب رئیسی بهترین راهکار کنار رفتن شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
یا خودت که سواد و تجربه که نداری

حداقل از وزرا و مشاوران و معاونین و استانداران

باسواد و با تجربه دلسوز پاکدست و تحصیلکرده واقعی
وطنپرست استفاده کنید

و در اولین فرصت وزرای و معاونین و شهرداران و

استانداران دوران احمدی نزاد را سریعا اخراج کنید
من به عنوان. یک استاد دانشگاه در پاسخ به اقای رییسی که راهکار خواسنه. اند عرض می کنم راهکار اصولی خروج از مشکلات برپایی انتخابات آزاد از یک طرف و افزایش قدرت نهادهایی که مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند در قیاس با سایر نهادها. البته این راهکار سالهاست از طرف دانشگاه مطرح می شود ولی گوش شنوایی وجود ندارد
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
احسنت ، انتخابات آزاد تنها راه خارج شدن از بن بست فعلی است !

به آغوش ملت بازگردید با تهدید فقط مشکلات حاد تر می شود !
تو اول اقتصادانا رو به خط کن به خط کردن دانشمندا پیشکش
ماموریت به مخبر برای کنترل تورم؟ شماها خودتون عامل اصلی تورم هستین. ما رو مسخره کردین؟ دلار شده ۵۳ تومن آقایون دارن به هم دستور میدن
تلاش مبکنید!؟ اما جواب نمیگیرید
اگر قاچاق هست آن هم بصورت میلیونی بدون شک سیستماتیک قاچاق میشود و باید در درون نطام دنبال قاچاق چی بگردید نه مردم
دلار ۲۳۰۰۰ تومانی سال۱۴۰۱ را که ۶۰۰۰۰ تومان دست مردم رسید
حالا ببینیم دلار ۲۶۰۰۰ تومانی ۱۴۰۲ را به کی مبدهید که وقتی مردم بخواهند چند بفروشند
حالا که ۳۰٪ تورم را قبول دارید که قطعا بیشتر خواهد بود ، پس چرا افزایش حقوق مردم ۲۰٪ هست!؟!؟ این یعنی فقر بیشتر و کوچک شدن سفره مردم

حالا شعار بدهید علیه بی حجابی !؟ آدم گرسنه دین و ایمان نداره بخصوص اینکه حجاب گناه کبیره نیست
اما خوردن بیت المال گناه کبیره هست
پاسخ ها
رضا تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
به این نظر اگه میشد هزار تا مثبت میدادم
وقتی شرکتهای خودرو سازی ماشین یک میلیاردی رو بالای سه میلیارد میفروشن من و شما و مردم بیچاره چه از ما بر میاد برای کنترل تورم حتما بیلبورد عراق رو دیدین اما متاسفانه هیچی نگفتی تابناک
کاش انقدر که بفکر حجاب و زور کردن و تحمیل کردن به مردمن خطبای معروف و مجهول و معلوم الحال یک دهم به فکر اقتصاد و جیب مردم و رفاه مردم بودن تو این شرایطی که ذهنای مردم درگیره همه فشار عصبی روشونه ...تو رو همون خدایی که میپرستید خطبا بس کنید و کم رو اعصاب مردم بدویید
پاشنه در همچنان بر همین روال خواهد چرخید و شما فقط با عددسازی تورم را کاهش جلوه خواهید داد!
با حرف و شعار و دستور تغییری در وضعیت رو به وخامت کشور ایجاد نخواهد شد!
ظاخرا تنها دغدغه مجلس و کشور مساله حجاب است و هیچ مساله مهم دیگری اولویت ندارد . علی برکت الله ... بچرخید تا ...!
ماموریت جدید رئیسی به مخبر برای کنترل تورم
پس جناب سردار رضایی مشغول به چه فعالیتی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
تهیه متن سخنرانی بعدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
ایشون خواب تشریف دارن
چقدر بدبخیم ما ک بهمون وعده تورم ۳۰ درصدی میدن وای به حال ما ملت ملوم
حجت الاسلام رفیعی میگه ارزشی را که ۴۰ سال برایش هزینه شده در عرض چند ماه نادیده گرفته شده.خودت خوب میدونی که این ارزشی که ازش نام میبری هیچ جایگاه اصولی و منطقی بین مردم نداشته و ندارد و بنابراین به راحتی نادیده گرفته میشود.ارزش ها باید در قلب و روح یک جامعه باشد نه انکه و انچه عده ای خاص به اجتماع تحمیل کنند.
برای بکبار هم که شده باید به این اقلیت مطلق و تندرو گفت بروید و هر جور دوست دارید زندگی کنید (حالا با حجاب محکم و یا با برقع و یا بی برقع- بدون موسیقی و رقص و شادی ....) بروید و با احترام زندگی خودتان را بکنید. ایرانیانی هزاران هزار سال هست که میدانند چگونه زندگی کنند. بهتر هست که این اقلیت مطلق، مردم و همچنین خودشان را بیشتر از این آزار ندهند.
هی حجاب حجاب حجاب بابا خفه شدیم
جناب میرکاظمی! با تخصصی که جنابعالی دارید قطعا تورم رو یک رقمی خواهید کرد. البته تو خواب.چند ساله گوشمان پر هست از این صحبت‌ها و اما دریغ از یک درصد عمل!
جالبه. نصف اخبار در مورد حجاب بود!
نیاز به اخذ نظرات دانشمندان برای حل معضلات نیست، از نظر ما مردم عادی "شما را خواب نیمروزی بس است".
آقای رئیسی همه مردم ایران بجز یکی دو نفر میدونن که راهکار برون رفت از مشکلات تعامل سازنده با دنیاست ، حالا هی بگین نه
جناب حجت‌الاسلام رفیعی دقیقا شغل شما چیه چقد حقوق میگیری چه خدماتی میدی که بابتش پول دریافت میکنی؟ نگو بابت نماز خواندن حقوق میگیری! نگو بابت عبادت کردن یا امر به
معروف بهت حقوق میدن که اگه اینطوره اول باید به حقوق مشکل دار خودت رسیدگی کنی
دوستان حقوق فرهنگیان رو نتونستند واریز کنند اونوقت می خواهند تورم رو به زیر ۳۰ درصد برسانند. جناب انجام این کار تخصص میخواهد نه وابستگی حزبی و جناحی خاص!
اگر صاحب مجموعه تفریحی توریستی معروف شلاق بخورد بهفمد فراهم کردن مکان فساد منکرات و وهن مومنان و اکثریت مردم در ماه رمضان چه مزه ای دارد دیگر هیچ کسی جرات نمیکند از این شکرهای اضافی در کشور اسلامی و مملکت امام زمان بخورد ایکاش یک قاضی دلسوز پیدا بشود که درد دین داشته باشد
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
شما درد دین داری ؟ شما هنوز نفهمیدی جلوه خدا یعنی همین ما مردم و یکی از مهمترین ودیعه های خدا همین آزادیه ما باید بتونیم در محیط آزاد با هم زندگی کنیم و از این زندگی تجربه ای را کسب کنیم که میشه توشه زندگی بعد . همین اینجا صرفا برای عبادت به اون معنی که شما فکر میکنی نیست . باید بتونی با یه بی حجاب تعامل کنی نتونی تو زندگی بعدت انتظار زیادی از خودت نداشته باش ....
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
من یک شیعه زاده مقید هستم و از خشونت و تهدیدو نفرت پراکنی تندروها بیزارم !
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
شما كه اينقدر ديندارى اقلا ماه رمضان بيا ايران روزه بگير
أمريكا رو بزار براى طاقوت
جناب رئیسی اون 7000صفحه برنامه تون حلال مشکل نبود که دست بدامن دانشمندان شدید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
احتمالا دانشمندان بسیجی منظورش است.
آقای رئیسی اگه قرار بود دانشمندان راهکار بدهند پس تو چرا رئیس جمهور شدی؟ تو مگه مشگلات را نمی‌دانستی. مگه ۷۰۰۰ صفحه برنامه نداشتی؟ مرد ناحسابی همینطوری باری به هر جهت اومدی که چی؟ اصلا به خدا و پیغمبر اعتقاد داری؟
کاش برای مساله گرانی و تورم هم این همه دغدغه وجود داشت
عمه جان من هم اگه سیبیل داشت میشد عمو!!
۴۰ سال برای حجاب هزینه کردین؟ به جای حجاب برای اقتصاد هزینه کرده بودین الان همه راضی بودن و شاید کسی به حجاب اجباری اعتراض نمی کرد.
مگه تا حالا شوخی عمل کردین که تورم پایین نیامده؟؟؟
میر کاظمی و کنترل تورم!!!!!
ورود مجلس به حوزه حجاب پس از تعطیلات نوروز
انتقاد خطیب مشهور از وضعیت حجاب و انفعال در برابر بی‌حجابی

بزار تعطیلات تموم بشه تورم تازه میخوادش شروع بشه و مردم با این رفتارها و کارها و مهم بودن حجاب برای مسئولین و مهم نبودن تورم و اقتصاد مردم براشون یه باروت زیر آتیش هر حرکتی باعث انفجار مردم میشه و این بار دیگه خیلی فرق داره چون تورم و فشار اقتصادی هزار برابر شده
تازه اگر جدی عمل نمائید تورم را تا سی درصد میرسانید؟ واقعا که چقدر توانا هستید
تنها راه حل اینکه ریسجنهور ۶ کلاسی بر کنار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
تا کسانی مانند تو که بی سواد تر هستند بیایند؟
این آقای رفیعی کی هستند ؟
آقای میرکاظمی مگه تا الان عملکردتون در خصوص چنین موضوع مهم و زیربنایی جدی نبوده؟؟
خطیبان حق دارند اینقدر روی حجاب متمرکز شوند، چون درد عامه مردم رو حس نمی‌کنند
منم باشم و دغدغه ای در خصوص درآمد نداشته باشم متمرکز میشم روی مسائلی با درجه اهمیت کمتر
کاش شعار سال کاهش بی‌حجابی بود. احتمالا در این صورت مسئولین نظام نیم نگاهی به تورم داشتند
رئیس سازمان برنامه و بودجه: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم.

اول کار که وعده تک رقمی کردن تورم را، آنهم بدون قید و شرط، می دادید. حالا با اگر و اما وعده تورم سی درصدی می دهید؟
تا الان شوخی شوخی پیگیر رفع تورم بودند، دوستان!

انشاالله از این پس جدی مسئله دنبال خواهد شد (استیکر خنده جات خالیه اینجا)
ای کاش از انفعال در برابر اختلاس، تورم، بیکاری، زباله گردی، گور خوابی، بی خانمانی و کلیه فروشی نیز انتقاد می کردید.
ان شاءالله تلاش برای کاهش تورم جواب بده
ریشه تورم در بی تدبیری و نالایقی مدیران سفارشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ریشه در دخالت بیجا در کشورهای دیگر دارد
رٸیس برنامه و بودجه می توانیم تورم را به سی درصد کنترل کنیم؟وجدانند نمی توانم باور کنم که چنین افرادی که به این صورت حرف می زنند در حالت عادی باشند،حتی ادمهای عادی و بی سواد هم مواظب هستند که حرف می زنند باعث تمسخر دیگران قرار نگیرند؟؟!!
البانی نشینها و غربگداهای داخلی و سلبریتیها نظری در باره اعتراضات فرانسه ندارند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
شما زودتر مسواک بزن و بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
در این اعتراضات کسی کشته نشده و تعداد کمی هم بازداشت شده اند که پس از چند روز بدون تشکیل پروندهد قضایی و اخراج از کار و دانشگاه آزاد خواهند شد.
آقا ببین اوضاع چقدر بی ریخت شده که تاژه اگر موفق باشند تورم را نمیگذارند بیشتر از سی درصد شود. خوب آقا وزیر اقصاد و ورئیس بانک مرکزی را بگذارید بروتد افغانستان یک دوره سه ماهه ببینند تا تورم را یاد بگیرند چجوری میتونند یک رقمی کنند.
اختلاف قيمت سوخت در داخل كشور وصادرات عامل قاچاق سوخت نيست . هركه اين گفته يا بي اطلاع است ويا مغرض. قاچاق سوخت نتيجه بي كفايتي بعضي از مسولين در كنترل و جلوگيري از قاچاق سوخت ميباشد.
جز خدا کسی دریا را کنترل نکرده و نخواهد کرد.
دریا موجه کاکا
آقای رئیسی منتظورتان از دانشمندان، لابد ابردانشمندان صداسیما، آقای پناهیان، یامین پور، میرسلیم، حسن عباسی، رائفی پور، حسن کردمیهن و ... امثالهم هست دیگه؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
مگه توقع دیگه ای داشتی؟
اقای فرزین کجایی دلار داره با شتاب بالا نیره بعد تو خرف از مهار تورم میزنی استعفا بدی بهتره تا برکنارت کنند
وقتی دولت دلار را خودش عمدا گران نیکند دیگه حرف زدن از قاچاق سوخت بی معنی است با این روشی که دولتهای ایران دارند تا الی الابد اختلاف قیمت سوخت داخل و‌خارج پابرجا خواهد ماند
رئیس سازمان برنامه وبودجه ...شوخی میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
احمدی نژاد این سازمان رو ترکوند و اخرین میخ تابوت هم میرکاطمی بود
نگران حجاب هستند ولی نگران گرانی و گوشت کیلویی نیم میلیون تومان نیستند
این اقایون روحانی به غیر از حجاب چیز دیگری هم دارند که بگویند
جناب آقای رفیعی چهل سال برای موضوع اشتباهی هزینه کردید به جای مسائل اصلی. متاسفانه قشر اصولگرا مثل اصلاح طلبان دوره خاتمی خودشون رو کل کشور فرض میکنن و اکثریت رو نادیده میگیرن. متاسفم برای اونهایی که حجاب رو با اینکه هزاران تفسیر داره تبدیل به قانون و اجبار کردن. نمایندگان مجلس باید فردای قیامت بابت اینکه برای چه قانونی تلاش کردند پاسخگو باشند ولی این روزها کمتر کسی واقعا فکر آخرت هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
قیامت هم قبول داری مگه؟
عجب برای آموزش که ضرورتی هم ندارد بی حجاب شوید مشکلی ندارد!!! ایشان نظرات جالبی دارند از جمله مچ پا تا ناخن در رویت نامحرم باشد ایرادی ندارد درحالی که به اتفاق همه مراجع حرام اعلام کردن
در مورد گسترش بی حیایی هم همگی بر می گرد به قوه قضائیه از چند سال قبل که در مقابل بی حیایی ها به قانون خود عمل نکرد و الان گستاخ شدن و در روز روشن هنجارشکنی بیشتری می کنند
سلام آقای میر کاظمی از طلا شدن ما دست بکش بگذار همین مس باشیم لطف کن تورم را در همین حد پنجاه درصد شصت در صد حفظ کن سی در صد پیشکش ملت تا قواعد علمی اقتصاد رعایت نشود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و چون تیم اقتصادی دولت فاقد یک دید علمی اقتصادی است لذا شعار های شما هیچ دردی را دوا نخواهد کرد
اصلا با این بریز بپاش های دولت امکان کاهش تورم وجود ندارد چون سیستم اقتصادی کلا ایراد دارد و هیچ تلاشی هم برای درست کردن آن وجود ندارد. برخی میگویند برجام کلید حل مساله است ولی برجام فقط کمی سرعت فروپاشی را کاهش میدهد چون دولت بسیار فربه هست و راه های سو استفاده از منابع هم به وفور وجود دارد بعد از مدتی کوتاهی اثر برجام هم از بین میرود و ما تجربه هم داشتیم. جهش قیمت ارز در میانه سال ۹۶ و مدت ها قبل از خروج امریکا از برجام رخ داد.
متاسفانه مسیولین انقدر وقیح شدن که تلاششون روی 20 تا 30 درصد تورمه... وقتی خودشون این عدد بگن خدا میدونه چه بلایی قراره سرمون بیاد
وقتی چندین میلیون مهاجر در ایران هستند و میلیاردها دلار از منابع محدود ارزی کشور را مصرف میکنند چطور میشود تورم را کم کرد؟ ایران بدلیل فقیر بودن و بیکاری گسترده ، خشکسالی و کمبود گاز و برق هیچ وظیفه اخلاقی یا شرعی ای برای پذیرش این همه مهاجر ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
با این حساب اقتصاد آمریکا واروپا به دلیل سیل مهاجران باید تا حالا پکیده باشه !
اگر جدی عمل کنیم تورم به زیر ۳۰٪ می رسد!!!!!؟؟؟؟؟
مگه تا حالا شوخی می کردین؟؟ مگه سفره مردم با شما شوخی هم داره؟؟؟
حجاب
حجاب
حجاب
حجاب
حجاب
حجاب
معیشت مردم چی ؟ فعلا دعا کنید و مقاومت داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
نه بابا اون رو هم می گن دلیلش بی حجابیه !!
جناب رئیسی حالا فکر کنید دانشمندان نظراتشون را بگن. اصلا شما سواد درک مطالب اونها رو دارید؟
شما که می گفتی ۷۰۰۰ صفحه برنامه دارید‌ پس چی شد؟
بنده خدا شما رو انداختن جلو که هم شما رو خراب کنتد و هم به مقاصدشون برسند.
فقط این وسط مردم بیچاره تر شدند.
درباره راه اندازیِ نمایشیِ سامانه شفافیت ارای نمایندگان:
از صحبت های سلیمی می توان اینگونه برداشت کرد که هنوز الزام قانونی برای این کار وجود ندارد ولی سوال اینجاست که اگر قانون شفافیت تصویب و برای اجرا، ابلاغ نشده است و الزام قانونی به شفافیت و ایجاد ساز و کار، وسامانه مرتبط به آن وجود ندارد آنگاه مبنای ایجاد سامانه شفافیت و هزینه کردن در این خصوص چیست؟ این سامانه توسط کدام نهاد و باچه مجوزی ایجاد وهزینه آن از کدام منبع تأمین شده؟
آیا این راه اندازیِ نمایشی سامانه شفافیت، با هدف توجیهِ پرداخت به پیمانکار پروژه و تأمین شرایط قرارداد صورت گرفته است؟
-------------
اگر قرار به شفافیت است ابتدا این موضوع را برای مردم شفاف کنید.
مبنایِ قانونی ایجاد این سامانه قبل از تصویب قانون شفافیت را اعلام کنید.
نهاد تصمیم گیرنده و مسئول در این فرایند را معرفی کنید.
محل تأمین هزینه های مالی ایجاد این سامانه را اعلام کنید
و مهمترین سوال اینست که اگر علیرغم اینکه قراین و شواهد لالت بر ایجادِ این سامانه بدون رعایت مراتب قانونی دارد، چرا و چگونه توسط مجلس به رسمیت شناخته شده و به صورت نمایشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

-----------------
نکته: من از شفافیت حمایت می کنم و ایجاد سامانه برای این کار را هم از ضروریات میدانم ولی الان داریم از سامانه ای صحبت می کنیم که برای اجرای قانونی که حدود آن و احتمال تصویب و اجرای آن با اما و اگرهای فراوان همراه است و ایجاد سامانه برای این منظور فاقد توجیه قانونی و خارج از قواعد بروکراتیک است. اگر روزی قانون تصویب شد و حدود و صغور شفافیت مشخص گردید و قانونگذار یا نهادی که قانونگذار به او مجوز تولید آیین نامه و شیوه نامه اجرای قانون را داد، تشخیص و امر به ایجاد چنین سامانه ای کرد، تنها در آنصورت است که می توان سامانه ای در این ابعاد که بتواند روزانه میزبان دهها هزار نفر باشد را ایجاد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
اصلاحیه و عذرخواهی:
ثغور را به اشتباه صغور نوشته بودم و این به آن دلیل است که به دلیل عدم اطمینان از انتشار مطالب، آنها را ویرایش نمی کنم
رییس جمهور محبوب جناب آقای رییسی عزیز بخاطر ملت ایران استعفای خود و هیئت محترم وزیران رو اعلام کن و یه عیدی خوب به ایرانی ها بده.موفق باشید.
مجلس ودولت بهتره قبل ازهمه به حل مشکل بیکاری وتورم ومهار گرانی وکاهش ارزش پول ملی وبالا رفتن نرخ ارز وحل مشکل دزدی ها واختلاس بپردازن
ئیس سازمان برنامه و بودجه: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم !!!!!!
تا حالا جدید نبودید ؟
یا مار را مسخره کرده اید ؟
هه، اقا رو.... تازه داره میگه اگه تلاش کنیم میتونیم تورم رو به زیر 30درصد برسونیم.... ببین اوضاع اقتصادی چه فلاکتی شده که نرخ تورم 30درصد از نظر این مسوولین نقطه ایده ال برای رسیدن هست. چقدر ملت بدبختی هستیم.
جناب میر کاظمی
بگیر بخواب
غیر از این کاری ازت برنمیاد
مبارزه با فساد مهم است
کاهش تورم مهم است
اصلاح وضعیت اقتصادی مهم است
و....
رعایت مسائل شرعی دینی عرفی و قانونی هم مهم است
هنوزچند ماهی از صحبتهای مراجع در خصوص وضعیت اقتصادی و گرانی ها نگذشته
قاعدتاً برای هرمساله آیی باید به متخصص آن مراجعه کرد
خیلی جالبه برخی به موضوع حجاب که می‌رسند با فرافکنی به دیگر معضلات جامعه اشاره و تفسیر خودشان را از آن بیان می کنند
حتما جامعه ما مشکلاتی دارد که باید برای آن تدبیرکرد ومسئولین کوتاهی کرده و می‌کنند اما قاعدتاً ومنطقا نباید آخرت خود را برای آن تباه کنیم
ای کاش در نظرات وصحبتها لجاجت به خرج نداده و حداقل با خود صادق بودیم
یعنی الان می خواهید بی حجابی، رقص و ... را تبدیل به یک موضوع امنیتی کنید؟ فکر این را کرده اید که به این ترتیب همه ارکان اجرایی را درگیر ماموریتی غیرممکن می کنید و باعث می شوید از کار اصلی شان باز بمانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
!لابد کار ارکان اجرایی همینه

آخه من تغییری مثبت در موضوعی نمی‌بینم که تصور کنم این دوستان درگیر مسئله دیگه ای باشند
قراره ما دعا کنیم تورم کم بشه، خوب شما هم دعا کنیم حجاب برگرده،
این به اون در
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ممنون در این وانفسای زندگی نکبتی خندیمممممممممممم
مسابقه تورم فعلا صدر جدولیم حالا حالاها هیچ کشوری بهمون نمیرسه خیال مسولین راحت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ما رکورد زدیم
یکی ازاین اقای میرکاظمی سوال کنه حالاکه اومدی سرخط واقعا بگو تورم چنددرصده که میخایی برسونیش به سی درصد امان ازدل این مردم
جناب میرکاظمی ، انشااله با عددسازی و آمارسازی منتطریم تورم بزودی بیاد زیر 30 درصد
معلومه دیگه کیا دارن توی بلاد کفر مثلا تحصیل میکنن البته بخوانید زندگی و خوشگذرانی . حالا باید یه راهی باشه دیگه اینا بدون حجاب زندگی کنن
عجب معجزه می کنه این حجاب! فکر مردمو از همه چیز بخصوص بیسوادی مسیولین دور می کنه.بزنید بریم تا دلار 100 هزار تومانی.
جناب آقای رییس جمهورچرا برای حل مشکلات مملکت نشستی با روسای جمهور سابق نمیگیرد نکند از آنها با سوادترید همه کارکنان دولت گواهیمیدهند که در دوره دولت اصلاحات وضیعت اقتصادی خوب شده بود از وزیران با تجربه از اقتصاددانان بدور از خط وخط بازی کمک بگیرید اینقدر مغرر نباشید کارتان برای رضای خدا باشد که خدمت خلق کردن بالاتریت عبادات هاست.
جناب خطیب مثلا مشهور ؛ فقط حجاب رو نابود نکردین . بلکه ایمان رو هم نابود کردین
جناب رفیعی از قدرت فاصله بگیر تا سخنت تاثیر گذار باشد
پس کی قرار است جدی عمل کنید؟ همان جدیت در مورد حجاب لطفا در اقتصاد و مشکلات بیکاری اگر در نظر گرفته شود اون موقع حجابی که مد نظر شماست کلا بی اهمیت خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
«رئیس سازمان برنامه و بودجه: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم»
لازم نیست کل مطلب این مسؤول را بخوانیم فقط همین یک جمله حقایق زیر را برای ما روشن می سازد: (1) تورم در حال حاضر بالا 30 درصد است (2) اگر بالای 30 درصد است به این علت است که جدی عمل نشده است. به نظر بنده مشکل این نیست که مسؤولین کنونی جدی عمل نکرده اند بلکه اصولاً آدمهای جدی نیستند و از میان آدم های تصادفی یک عده با مشخصاتی مشخص از جمله انقلابی بودن (به تعبیری که امروزها مرسوم است و ارتباطی به انقلاب سال 57 ندارد چون بسیاری از مسؤولان یا در آن زمان به دنیا نیامده بودند و یا هنوز خاک بازی می کردند) انتخاب شده اند چون اصولاً کشور مد نظر نیست محور مد نظر است، (3) رسیدن به تورم زیر 30 سال یک آرزو شده است که این برای کشور موجب فلاکت و برای مسؤولین هم مایه ی شرمساری است - البته اگر شرمدانشان کار کند.
به مدیرعامل شرکت ملی پالایش بفرمایید که 10 میلیون لیتر میشود پانصد تانکر 20 هزار لیتری. آیا افراد و مردم عادی قادرند این حجم گازوئیل را قاچاق کنند ؟؟؟؟؟
ازدیدگاه مسوولان ایران، اسلام یعنی حجاب زنان ودیگر هیچ!
این خب دعوت از دانشمندان برای من که سی سال است به همراه تمام دوستان و فعالان محیط زیستی و متخصصین و اساتید آب و خاک فریاد هشدار جلوگیری از قهقرای خاک و تغییر کاربری اراضی و فقدان اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز را نوشته و گفته ایم ، نمیدانم باید خوشحال کننده باشد یا خنده آور! آقای رییسی هر راه حلی برای حفظ آب و خاک سرزمینت توسط متحجرین به بیگانه نسبت داده میشود. پس شوخی نکنید.
هرگونه در نظر بگیریم، میر کاظمی به خاطر خیانتهایش در این دو سال باید محاکمه شود
به عنوان یک مرد می گویم حجاب اجباری هییییچ اثری بر سلامت جامعه نداره که خودش و اجزائش می تواند سبب انگیزه هایی شود ....
چقدر ما بدبختيم كه تورم ٣٠ درصد واسه مسئولين ما نقطه ايده اله ؟!واقعا داريم به كجا ميريم ! حالا هي يك عده نشستن حجاب حجاب ميكنن و مردم رو به جون هم ميندازن !
جناب آقای رئیسی نیازی نیست همه دانشمندان را برای ارائه پیشنهاد فراخوان نمایید.
جنابعالی کافی است قیمت خودرو، کاهش عوارض و خدمات دولت را در همه بخشها کاهش بدهید، تورم خود بخود پایین می آید.
وقتی فولاد و مصالح اصلی ساختمان که تولید آن در انحصار دولت و یا نهادهاست، و کاهش دادن پروانه های ساختمان و هزینه های آب و برق و گاز و... را بر گردانید به حداقل ۵ سال پیش ببینید تورم چگونه کاهش می یابد.
وقتی دولت محترم تمام خدمات خودش را با دلار آزاد به مردم ارائه می کند، چه انتظاری از مردم دارید.
مسکن، خودرو، مواد اولیه تولیدی پتروشیمی، و ده ها موضوع دیگر عامل اصلی گرانی و تورم روزانه اش دولت محترم است. از خودتان شروع کنید. دنبال چی می گردید؟؟؟؟؟
رئیس جمهور برای حل مسائل و مشکلات کشور، راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات، ارائه کنند. پس اون هزاران اقتصاد دان که قرار بود شما به صف کتید کجا ماندند . شما رضایی و مخبر را عوض کنید و از این دانشمندان و اندیشمندان استفاده کنید مشکلات کمی مرتفع خواهد شد البته اگر چایداری ها و مرتضی اقا تهرانی اجازه بدهد.
یکی از محرکهای افزایش تورم در ایران قیمت افسار گسیخته خودرو است که یشتر سهام ان دست دولت است لذا اگر دولت دوندن طمعه اش از بازار پرسود خودرو بکشد خواهیم دید تورم رفته رفته کنترل می شود
درتاییدسخن آقای عبدی بایدگفت اگررسانه های داخلی نتوانندپاسخگوی نیازها خواسته ها وسوالات مردم باشندطبیعی است که آنهاخواسته ویاناخواسته به سوی رسانه های بیگانه کشیده میشوندپس اگررسانه های داخلی می خواهندکه مخاطب داشته باشندبایدرضایت مخاطبین را ازهرنظرفراهم کنند(البته درچارچوب قوانین ومقررات کشوری شرعی واخلاقی)
تازه اگه جدی عمل کنید! ۳۰ درصد میشه تورم !!
چرا به جای مهار تورم و ... اشتغال جوانان،بحث حجاب و ... را قوت می بخشید ، به نظرم عده ای با توسل به این بهانه ها دنبال آشوب هستند و می خواهند ماهی بگیرند .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی