بازدید 3580
۱

تیراندازی‌ها در آمریکا ۵۷ کشته و ۱۳۳ زخمی داشت

آمار مرکز «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» نشان می‌دهد که در ماه جاری میلادی (مارس) ۳۸ مورد «تیراندازی دسته‌جمعی» در آمریکا رخ داده که دستکم ۵۷ کشته و ۱۳۳ زخمی بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 28 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آکسیوس سه‌شنبه نوشت که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۳۰ مورد تیراندازی دسته‌جمعی در آمریکا رخ داده است.

تیراندازی دسته‌جمعی یا کور به تیراندازی‌هایی گفته می‌شود که با سلاح گرم انجام شده و چندین قربانی بر جای می‌گذارد.

در تازه‌ترین خشونت‌های مرگبار، پلیس ایالت آرکانزاس آمریکا اعلام کرد که تیراندازی در شهر «لیتل راک» ۲ کشته و پنج زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های لیتل راک گفتند که این حادثه در یک خیابان تجاری و شلوغ در این شهر رخ داد.

این خیابان محل استقرار تعمیرگاه‌های خودرو و فروشندگان لاستیک و لوازم و قطعات یدکی است که به عبور دسته‌جمعی خودروها از آنجا معروف است.

به گفته پلیس، این حادثه یکشنبه شب رخ داد که منجر به کشته شدن یک فرد ۲۰ ساله شد و یک فرد دیگر نیز که زخمی شده بود، بعدازظهر دوشنبه جان خود را از دست داد.

هنوز اطلاعاتی درباره عامل این تیراندازی بدست نیامده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این در حالی است که مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که در ادامه خشونت‌های مسلحانه در این کشور، روز دوشنبه بر اثر تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر نشویل در ایالت تنسی هفت نفر کشته شدند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند سه کودک و سه کارمند در این مدرسه مسیحی خصوصی در تنسی کشته شدند. عامل تیراندازی نیز که یک دختر نوجوان بود در درگیری با پلیس کشته شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این حادثه گفت: ما باید برای محافظت از مدارسمان بیشتر تلاش کنیم تا به زندان تبدیل نشوند.

وی از کنگره خواست تا قوانین ایمنی سلاح از جمله ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را تصویب کند.

شمار بالای اسلحه (۱۲۰ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر)، قانون ناکارآمد محدودیت معاملات و آزادی حمل سلاح، نفوذ و قدرت چشمگیر لابی‌های پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا از عوامل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به ما چه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها