بازدید 20769
سه هزار و سیصد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توافق ایران و عربستان در چه محلی انجام شد؟/ فعالیت بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی متوقف شد / چند لیتر بنزین در پنجمین روز نوروز توزیع شد؟/خبر خوش برای مشترکان خانگی آب

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: نماینده تهران بین صندلی‌های هواپیما مچاله شد!/ سه نامه هشدار آمیز جهانگیری به رئیسی / اوکراین: خواهان حفظ روابط عادی با ایران هستیم / اوکراین: خواهان حفظ روابط عادی با ایران هستیم و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 26 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نماینده تهران بین صندلی‌های هواپیما مچاله شد!

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس در توئیتی از فاصله کم صندلی‌ها در پرواز تهران به شیراز به شدت انتقاد کرد و نوشت: پرواز کاسپین تهران به شیراز، روز شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۰. مسافرین ناراضی از فاصله صندلی ها. خودم تا شیراز در حالت مچاله بودم و مسافران کناری، از درد کمر به خود می‌پیچیدند. گویا سازمان هواپیمایی کشوری کارهای دیگری دارد و نمی خواهد فکری به حال تضییع حق الناس توسط ایرلاین ها کند!

سه نامه هشدار آمیز جهانگیری به رئیسی 

جهانگیری برای نخستین بار از جزئیاتی می‌گوید که در اتاق فکر اقتصادی دولت دوازدهم می‌گذشت؛ از استراتژی دولت در مواجهه با تصمیم ترامپ مثل خلق ارز ۴۲۰۰ تومانی. اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رئیس جمهور در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از مخازن اسرار کشور در دوران تحریم است. دولت تصور می‌کرد با این کار تاب‌آوری مردم را افزایش می‌دهد و به تیم مذاکره‌کننده فرصت بیشتری می‌دهد؛ اما واقعیت مطابق میل دولتمردان پیش نرفت و شدت تحریم‌ها به حدی رسید که به گفته جهانگیری، دوستانی چون چین و هند هم ایران را تنها گذاشتند.جهانگیری پس از تحویل کار، ارتباطش با ابراهیم رئیسی را حفظ کرده و در سه نامه نسبت به برخی تصمیمات به رئیس دولت سیزدهم هشدار داده است. وی می‌گوید، آنچه در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده را تا حدودی پیش‌بینی می‌کرده و تاکید می‌کند که ظرفیت تحمل مردم هم حدی دارد./دنیای اقتصاد

انتقاد همتی از وضعیت اینترنت و فیلترینگ در کشور

همتی، رییس‌کل اسبق بانک مرکزی نوشت: کلافه شدن مردم برای باز کردن یک تصویر و مطلب بر صفحه موبایل و تبلت که با زدن یک کلید هم قابل رفع است، برایشان توجیه ندارد.  عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: مردم، حل بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی که برای همه آن‌ها نفس‌گیر شده است را حتما در رفع تحریم‌ها و اصلاح ساختار اقتصاد می‌بینند. رییس‌کل اسبق بانک مرکزی تصریح کرد: چرا این مشکل قابل حل همچنان پابرجاست؟

رایزنی سفرای ایران و انگلیس در عراق

«مارک برایسون ریچاردسون» سفیر انگلیس در بغداد با « محمد کاظم آل صادق » سفیر ایران در بغداد دیدار کرد. در این ملاقات، طرفین در خصوص برخی موضوعات دوجانبه، تحولات سیاسی داخلی عراق و مسائل منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. طرف ایرانی نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعات مورد بحث تشریح و بر ضرورت تلاش برای برقراری و حفظ صلح و ثبات تاکید کرد./ایسنا

فعالیت بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی متوقف شد

بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی از ساعاتی قبل، فعالیت خود را متوقف کرد. این رادیو در ۸۲ سال فعالیت خبرپراکنی، نقشی تاثیرگذار در پیاده سازی طراحی‌های استعمار علیه ملت ایران داشت. یکی از پررنگ‌ترین مقاطع اثرگذاری این رادیو مربوط به کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت ملی دکتر مصدق است. این رادیو همچنین در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ فعالیت مزورانه علیه ملت ایران را ادامه داد./آخرین خبر

شرق: پروانه وکالت نعمت احمدی ابطال شد

رسانه عدلنامه از ابطال پروانه وکالت نعمت احمدی خبر داد و نوشت که او دائم از اشتغال به وکالت محروم شده است. احمدی پیش از این از تدریس در دانشگاه آزاد هم محروم شده بود.

اسپوتنیک: مذاکرات ایران و بحرین پس از سفر آیت‌الله رئیسی به ریاض آغاز می‌شود

برخی منابع آگاه بحرینی می‌گویند که یک هیأت از وزارت خارجه ایران، طی دوره گذشته، به بحرین سفر کرده است.این منابع در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهار داشتند که یک هیأت از وزارت امور خارجه ایران در سفر قبلی به همراه هیأت پارلمانی این کشور که در اجلاس عمومی اتحادیه بین المجالس در بحرین در ۱۲ مارس شرکت کرده بودند، از ساختمان سفارت ایران بازدید کردند. به گفته این منابع، قرار است پس از سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به عربستان سعودی، نشست‌های گفت‌‌‌وگو و تبادل دیدارهای ایران و بحرین آغاز شود. پیشتر نیز برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفته بودند که گفت‌وگوهای مهمی بین بحرین و ایران در سطح دوجانبه به منظور ازسرگیری روابط دو جانبه در جریان است.

پس از توافق اخیر تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط  و بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو طرف، «سلمان به عبدالعزیز» شاه سعودی، از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به عربستان دعوت کرد.۱۹ مارس (۲۸ اسفند گذشته)، «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران طی پستی در توئیتر نوشت که پادشاه عربستان، رسما از رئیس جمهور ایران دعوت کرده تا به ریاض سفر کند و ابراهیم رئیسی نیز از این دعوت استقبال کرده است./فارس

اوکراین: خواهان حفظ روابط عادی با ایران هستیم

ماکسیم سوبخ، نماینده ویژه اوکراین در امور خاورمیانه و آفریقا گفت که کشورش خواهان حفظ روابط معمول با ایران است؛ اما برای این هدف، تهران باید ارسال سلاح به روسیه را متوقف کرده یا دست کم بکارگیری پهپادهای ایرانی علیه اوکراین را محکوم کند. کی یف مایل است روابط عادی خود را با تهران حفظ کند، اما برای این منظور، تهران باید تحویل تسلیحات به روسیه را متوقف و حداقل استفاده روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین خود علیه اوکراین را محکوم کند. به گزارش وب سایت یوکرینفورم ماکسیم سابخ، نماینده ویژه اوکراین در امور خاورمیانه و آفریقا خاطرنشان کرد که اوکراین بارها در تمام سطوح به طرف ایرانی، عدم پذیرش قاطعانه تامین پهپادهای ایرانی به روسیه را اعلام کرده و از تهران خواسته است که این همکاری ها را متوقف کند.به گفته سوبخ، طرف اوکراینی اصرار ایران بر عدم دخالت این کشور در تامین پهپاد به روسیه را صرفا تلاشی برای خرید زمان و نشان دادن این موضوع می داند که ظاهرا اوکراین همچنان با ایران در تماس است./خبرآنلاین

توئیت محمدعلی ابطحی به مناسبت پایان کار رادیو بی‌بی‌سی

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: به مناسبت پایان کار رادیو هشتاد و دو ساله بی‌بی‌سی: یک شب دفتر امام بودم. زمان حیات امام. با آیت الله توسلی عضو برجسته دفتر قرار بود جایی برویم. رفتم خانه اش. دیدم وسط هال رادیو کوچکی را به دست‌گرفته. آنتنش را بالا داده. گفتم برویم. گفت *لندن* تمام بشه میام.

توافق ایران و عربستان در چه محلی انجام شد؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در توئیتی ضمن تشکر از میزبانی چین اظهار داشت که توافق ایران و عربستان در مهمانسرای ملی دیاو یو تای انجام شده است.چانگ هووآ سفیر چین در تهران در توئیتی با انتشار فیلمی از چاینادیلی در معرفی مهمانسرای ملی دیاو یو تای چین نوشت: با هم از مهمانسرای ملی دیاو یو تای بازدید کنیم. در ماه گذشته، آقای رئیسی رئیس جمهور ایران با هیات خود در  همین جا اقامت داشتند. محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان نیز در پاسخ به این توئیت نوشت: با تشکر از میزبانان چینی باید اضافه کنم گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی هم در این مکان انجام شد.در اواسط ماه مارس با وساطت طرف چینی، ایران و عربستان پس از هفت سال اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر به توافق رسیدند. این خبر با استقبال بسیاری از کشورهای منطقه که معتقدند این توافق می‌تواند به ثبات و امنیت در منطقه کمک کند، مواجه شد. 

منتجب نیا: باهنر، ناطق نوری و احمد توکلی مخالف دولت شدند

رسول منتجب‌ نیا، فعال سیاسی اصلاح‌ طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان ضمن ارزیابی تاثیر یکدست شدن قوا بر حل مشکلات گفت: رئیسی در شعارهای انتخاباتی‌اش یکدست شدن قوا را مطرح می‌کرد؛ اما یک اشکال در مورد یکدست شدن قوا وجود دارد. ممکن است کسی تصور کند که این حسن و خوبی نظام است که همه یکدست شوند و قوای سه‌گانه همه از یک جناح و فکر باشند، در حالی که این بزرگ‌ترین عیب و اشکال برای یک نظام است که قوای سه‌گانه و مسئولیت حکومت در اختیار یک جناح باشد و جناح‌های دیگر همگی کنار زده و به حاشیه رانده شوند و از آنها در حاکمیت استفاده نشود و نتیجه‌اش هم این می‌شود که طرفداران یک جناح می‌مانند و بقیه جناح‌ها، سلایق و گرایش‌ها خودشان را بی‌تفاوت جلوه می‌دهند و کناره‌گیری می‌کنند. این اشکال عمده‌ای است که به یکدست شدن قوا وارد است و الان هم همگی شاهد این مساله هستیم.
 
او با اشاره به عبور اصول‌گرایان از رئیسی افزود: در حال حاضر همه گروه‌های حاضر در جناح اصول‌گرا که رئیسی نمایندگی آنها را در دولت برعهده دارد پشت دولت نیستند. رئیسی نتوانست از جناح اصول‌گرا وحدت و اجماعی درست کند. در حال حاضر مجموعه خاصی از اصولگرایان در دولت وجود دارند و مجموعه خاصی از دولت حمایت می‌کنند اما بسیاری از چهره‌های شاخص اصول‌گرا و صاحب‌ نظر منتقد دولت هستند و چه‌ بسا انتقادهای تندی هم دارند. به عنوان نمونه در رابطه با مولدسازی که ابتکار دولت است و یک بدعت تاریخی بسیار خطرناکی را ابداع کرده‌اند، فردی مانند احمد توکلی که از چهره‌های اصول‌گرا محسوب می‌شود به شدت با آن مخالفت کرده و نامه بسیار تند و مستدل و مستندی نوشت و به شدت به دولت حمله و اعتراض کرد. در بسیاری از موارد باهنر، ناطق نوری و بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های معروف و غیرمعروف اصول‌گرا مخالف دولت شده‌اند. به دلیل اینکه به عیان می‌بینند، بسیاری از تصمیماتی که گرفته و سیاستگذاری‌هایی که انجام می‌شود غلط است؛ بنابراین، انصاف‌شان ایجاب می‌کند که آنها هم جزو منتقدان باشند و حمایت‌شان را از دولت بردارند.

تکذیب واریز یارانه ۱۵۰هزارتومانی ویژه رمضان

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی در مورد پرداخت ۱۵۰ هزار تومان یارانه به‌ مناسبت ماه رمضان گفت: این خبر مورد تأیید نیست و هیچ یارانه اضافه‌ای برای ماه رمضان پرداخت نخواهد شد. حسینی افزود: یارانه پرداختی مربوط به فروردین ماه نیز در موعد مربوط به خود پرداخت خواهد شد، سعی بر این است که پرداخت یارانه‌ها همواره در موعد مشخصی انجام شود و بیستم هر ماه زمانی است که مشخص شده است.

نرخ تورم سال گذشته چند درصد شد؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۱ به معادل ۴۶.۵ درصد رسید. همچنین شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اسفندماه ۱۴۰۱ به عدد ۷۹۴.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد افزایش یافت.

هزینه ۹۵ میلیون تومانی دریافت وام مسکن برای متأهل‌های تهرانی

آخرین قیمت‌ها حاکی است که قیمت هر برگ اوراق مسکن (تسه) در سال جدید به زیر ۱۰۰ هزار تومان بازگشته است؛ بنابراین، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام، باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومانی، ۳۹ میلیون و ۳۶۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۷۴۴هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و۷۴۴ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۴ میلیون و ۴۶۴هزار تومان پرداخت کنند.

اولین پرتقال مازندران به چین رسید!

پس از مذاکرات چند هفته قبل هیات همراه رییس جمهوری در جریان سفر به چین، حالا خبر‌ها از این حکایت دارد که نخستین بار پرتقال از مازندران ایران به بازار‌های چین رسیده است. /ایسنا

تولید بیش از یک میلیون خودروی سواری در سال گذشته

خودروسازان دولتی و خصوصی داخلی موفق شدند، در دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۹۴ دستگاه انواع خودرو تولید کنند. آماری که در هم‌سنجی با سال ۱۴۰۰ رشد ۳۹ درصدی نشان می‌دهد. در سالی که گذشت، خودروسازان داخلی موفق به تولید یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۷۸ دستگاه خودروی سواری شدند که در مقایسه با ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ رشد ۳۵ درصدی داشته است. به این ترتیب، خودروی سواری ۸۷.۷ درصد از مجموع تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

دلار صرافی‌ها در کانال ۴۲ هزار تومان

در دومین روز رسمی فعالیت بازار‌های مالی کشور، نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌ها به رقم میانگین ۴۲۱۰۰ تومان و قیمت فروش دلار به متقاضی ارز نیز به طور میانگین ۴۲۵۲۰ تومان تعیین شده است، در حالی که نرخ دلار در مرکز مبادله بدون تغییر نسبت به روز‌های قبل، ۴۰۲۰۰ تومان است.

خبر خوش برای مشترکان خانگی آب

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیات‌وزیران به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف و اختصاص پاداش به مشترکان کم مصرف آب را ابلاغ کرد و بر اساس آن مشترکانی که مصرف آب آن‌ها مطابق الگوی مصرف و پایین‌تر از آن است، پاداش می‌گیرند.

چند لیتر بنزین در پنجمین روز نوروز توزیع شد؟

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: روز گذشته (شنبه، پنجم فروردین‌ماه) ۱۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد. این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) ۱۹.۷ درصد رشد داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
شروع مذاکرات ایران و عربستان در سال ۹۷ بود که با وساطت عراق و عمان ،آغاز شد..اما متاسفانه ،مخالفین داخلی ،نمیخواستند که در دولت آقای روحانی،،دیپلماسی موفق به ثمر برسد..
دولت سید محرومان !!! توانایی، نتیجه گیری این مذاکرات رو نداشت و به دستور مقامات اصلی ،با حضور آقایان شمخانی و خرازی و مدیریت دکتر ظریف ،،نهایی شد..البته شهید سلیمانی نقش میدانی و مهمی ایفا کردند..
ماه پشت ابر نمی ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تو چقدر باهوش و نوستراداموس هستی
چه قاطعانه صحبت میکنی. انگار درتمام مراحل ترو در جریان گذاشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تابی جون. فوتبال ساحلی با شکست 6 بر صفر ژاپن قهرمان آسیا شد. ارزش یک خبر حداقلی نداشت؟! پاداش که به این جوانهای بی ادعا نمی دهید حداقل موفقیتشان را گزارش کنید
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
دلار. رو کرده ۵۳۰۰۰ و پارسال همین موقع ۲۶۰۰۰ بود
شرم آور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
روی حسن روحانی رو با هیچ چیزی نمیتونی بشوری
ناشناس
| - |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
دوست من
چنین سیاست ها و مذاکراتی در سطح سران ارشد و فراتر از دولت صورت میگیره
البته دولت ها تاثیراتی بر روند، سرعت و چگونگی آن نیز دارند ولی تعیین کننده نهایی نیستند
برجام نیز از زمان احمدی نژاد شروع شده بود
زمانی که بشار اسد به ایران آمد و سردار سلیمانی به استقبالشان رفتند، آقای ظریف قهر کردند
ذکاوت به خرج دهید
پرونده وکالت رو باطل میکنن؛ از تدریس هم محروم میکنن و احتمالا ممنوع الخروج هم هست. بعد چطوری زندگی کنه؟!!!! آنهم بجرم حرف زدن!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
مگه نمیدونی اینجا ایرانه !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
باید زندگی شو می کرد چرا دنبال اختلال در زندگی مردم بوده
ای کاش دولتمردان و تصمیم گیران درک کنند که تنها از طریق توافق با مردم خودشان است که می توان بر مشکلات داخلی و خارجی فائق شد و گرنه توافق با آمریکا هم جز نتایج کوتاه مدت نهواهد داشت.
با دروغ پراکنی چه برخوردی میشود؟
مسخره مردم برای یارانه رمضان
رئیسی آیت الله نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
هرچی هست عشق ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
من هم آیت الله هستم!
تمام موجودات ایت الله هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
باشد یا نباشد
اصولا چه فرقی میکند ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
عشق اون 13 درصدی هاست
سید محرومان، منافع ثروتمندان را تامین می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
آره دکتر آیت الله هستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
دکترا از چین که داره
لازم است همه بانوان در روزهای بارانی پوشش مناسب را رعایت نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
احسنت
سالی که گذشت وفور پرتقال بود و قیمت ان بین ۸ تا ۱۲ تومن .
امیدوارم با صادرات آن به خارج ( چین ) مردم آسیب نبینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اگر واقعا به این قیمتها وحود داره ....لطفا به تهران هم صادرکنید . چرا چین ؟؟؟د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
پرتغال عید کیلویی 30 هزار تومان و سیب 45 هزار تومان و کیوی 50 هزار تومان بود.
پخش فارسي راديو بي بي سي متوقف شد !
----------------------------------------
بنده هر وقت اسمي از راديو بي بي سي مي آيد فوري به ياد سال ٥٧ يعني سال انقلاب مي افتم ! سالي كه در بسياري از خانه ها تلوبزيون نبود ، يا آن قدر گران بود كه خيلي ها استطاعت خريد آن را نداشتند و يا بسياري از مردم آن را حرام مي دانستند ! مرحومه والده نمي دانم از كي و از كجا شنيده بود كه :
-- تلوي زون حرومه ! تو هر خونه اي چهل روز باشه ديگه تو اون خونه نميشه نماز خوند !
وقتي ميرزا خليل در كوچه ما تلويزيون خريد و آنتنش را بالاي بام نصب كرد ، مرحوم ابوي گفت :
-- ميرزا خليل خر دجال اورده تو خونه اش ! آدم كه پول حلالش به اسباب كفر نميده ... تلويزون كفر مياره ، ادبار و بدبختي مياره ، آدم را از دين و ايمان به در ميكنه » !!
القصه سال پنجاه و هفت ، در بيشتر خانه ها راديو بود ، اما خيلي از مردم به اخبار راديو تهران گوش نميدادند :
-- دروغ ميگه ... معلومه كه راديو خودمون دروغ ميگه !
مرحوم ابوي هر شب كه به خانه مي آمد منتطر ساعت ٧:٤٥ دقيقه لندن بود !
-- بابا مرتضي ! حواست به ساعت باشه ، لندن يادمون نره ! ... وارد باش !
اخوي كه لندن مي گرفت بايد همه سكوت مي كردند تا اخبار اخبار مملكت و انقلاب شنيده شود ! مرحوم ابوي بيشتر مواقع پاي راديو لندن از فرط خستگي خواب مي رفت ! از خواب كه بيدار مي شد فوري مي گفت :
-- لندن چه گفت ؟
برخي شب ها هم راديو پارازيت داشت و اخبار واضح نبود و يا صداي گوينده كم كم مي رفت و راديو خِر خر مي كرد ، ابوي عصبانيت مي شد و مي گفت :
-- آي بر ذاتت لعنت ! ...دو باره خفه شد پدر نيامرز !
خلاصه اين كه مرجع خيلي از مردم از رويدادها و اطلاع از اعلاميه ها و راهپيمايي ها راديو لندن بود !
--- اوسا رضا نخست وزير عوض شد !
-- راديو لندن گفت ؟ اگه لندن گفته درسته !!
---------------------------
-- شاه از مملكت رفت !
-- ، خوش خبر باشي ! راديو لندن گفت ؟ ... برود كه ديگه بر نگرده !
------------------
-- بختيار گفته من مرغ طوفانم ؟
-- ارواح باباش ! ... ببينم راديو لندن گفت ؟
-------------------
-- فردا همه جا تظاهرات است !
-- راديو لندن گفت ؟ ... راديو خودمون كه يك روده راست تو شكمش نيست !
----------------------
-- شاه در ميدان ژاله كشتار كرده !
-- خدا ذليلش كنه ... راديو لندن گفت ؟ !
-------------------
خلاصه راديو لندن در سال ٥٧ براي خيلي از مردم خاطره است ! اكثر مردم يك ربع به هشت شب و نيز ساعت ١٠ شب پاي راديو بي بي سي براي شنيدن وقايع ايران در سال انقلاب !! ... بنده خوب يادمه صداي راديو لندن در تابستان آن سال در ساعت مقرر از خيلي خانه ها بلند و البته و روز بعد اخبار راديو لندن نقل هر مجلسي ! ...ياد آن سال ها بخير !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بخشهایی هم داشت. جام جهان نما و ...
و چه گویندگان خوبی و ...
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
درتاریخی که فرمودید تلویزیون جزوچیزهای گران قیمت نبودبدرضمن فراموش کردیدکه بگوئید سه بنکاه سخن پراکنی بودند که اخبارمشابه بی بی سی پخش میکردند یکی خودبی بی سی ودیگری رادیواسرائیل وآخری که اخبارش جهت دار بود وفرستنده آن دریکی ازاقمارشوروی سابق نزدیک مرز ایران قرارداشت اخبارانقلاب را دستکاری شده باگرایش بچپ منتشرمیکردگویابنام رادیو ملی یاچیزی مشابه آن ولی بیشترین شنونده رادوتای اول داشتند حالا شماطرفداربی بی سی بودید فقط همان اولی راگوش میکردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
عزيز دومي كه كامنت داده معلومه كه اون زمان در تهران زندگي ميكرده ، نه در متطقه ما كه هنوز هم تا حدودي از مناطق محرومه !!!
بزودی پرتقال نایاب..به کیلویی ۱۰۰ تومن میرسه و به لیست ارزوها اضافه میشه...از همه جالبتر چینیها بجاش اشغال میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
علاوه بر پرتغال منابع انرژی و معادن و منابع غذایی دریایی را هم غارت میکنند.
اگه خبر جمع شدن بی بی سی فارسی درست باشه یکی از بهترین خبرها در یک قرن اخیر است. فارغ از هر حکومتی سم خالص هست این شبکه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
با گرفتن جریان آزاد اطلاعات، چیزی درست نمیشه دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
پیشنهاد میکنم خاطره 22:13 را بخوان کاملاً درست گفتند
محمودرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
دوست عزیز رادیو بی بی سی به دلایل سیاسی جمع آوری نشد،تنها دلیلش اینه که دیگه رادیو به عنوان رسانه خبری ارزشش رو از دست داده و با وجود اینترنت و ماهواره ،رادیو به اسبابی کم طرفدار که تنها در اتومبیل اونهم برای چند دقیقه مورد استفاده قرار میکیره،دنیا عوض شده و بودن این رادیو تنها هزینه اضافی بود
تابناک عزیز، با این شناختی که از شما وجود دارد، در مورد آقای نعمت احمدی، یک مقاله ای بنویسید. این کمترین کاری هست که در مورد این مرد بزرگ و با شرف میشود انجام داد.
غرب ذلیلا دست دست دست حالا برعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شرق اجازه نفس کشیدن ندارد جز با کسب مجوز از غرب
. قدرتمند با ابهت
این قدرت ستودنی و ابدی و لا یتغییر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شرق مفتضحانه در باتلاق مشکلات غوطه ور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
امروز جهان شاهد است که شرق هیچ نمیتواند بکند علی برکت الله
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شرق گداها حالا بیایید وسط
خبر تعطیلی رادیو بی بی سی خوبه. ولی کمه. مسولین باید به حداکثر راضی باشن، با حداقل ها گولمون نزنن. تعطیلی یه رادیو وقتی شبکش هنوز کار میکنه یا فرستادن اون یکی از لندن به امریکا درحالیکه هنوز فعاله، میشه حداقل. مواظب باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بی بی سی بخاطر صرفه جویی در بودجه تعطیل شد آنجا مثل کشور ما نیست که سی تا شبکه بزنند یکی از یکی بی خاضیت تر بفکر مشکل بودجه هم نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
!!!!!!!!!!!! مسئولین ما تعطیلش کردن
آفرین براین همه درایت و سیاست ورزی
میشه به این هم فکر کرد که مخاطبینش بسیار کم شدن و ماموریت هاش رو به شبکه های تصویری منتقل کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
یکم مطالعه کن دلیل تعطیلی ش به درخواست مجلس عوام بود پهش زنده هم شد برو بخون چرا و بودجه ش الان کجا میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
وقتی تلوزیون بی بی سی هست دیگه کی به رادیو گوش می کنه من که خودم 20 ساله که رادیو بی بی سی گوش نکردم و شاید بیشتر فقط صدای آمریکا را تا آن موقع گوش می کردم الان که شبکه های تلوزیونی هستند نیازی به رادیو نیست
مقصر افزایش مصرف سوخت نه خودروهای پرمصرف است نه کارخانه های سازنده خودرو که خودروهای از رده خارج شده را به قیمت خون مردم به مردم می فروشند مقصر مردم ایران هستند چرا مسافرت یا جایی که میزند همیشه با خودرو روشن می‌روند باید نصف بیشتر راه را خودرو را خاموش کنند و غیر از یک نفر که خودرو را هدایت می کند بقیه باید پیاده شوند و خودرو را تا رسیدن به مقصد هول دهند هم مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند هم فشاری به خودرو نمیاد و دیرتر خراب می شود و اگر احیانا تصادف کردند آسیب کمتری می بینند هم به اقتصاد کشور کمک می کنند می بینید باز هم مردم مقصر هستند
خبرخوش برای مردم ما پرتقال مازندران به چین وماچین رسیدوازآن خوشترکه بعدازاین قیمت پرتقال بالامیرودودلاری میشودمثل همه اجناس صادراتی ماچون گوشت قرمز ومشابه آن بماه خبربدی به اسم خبرخوش معرفی میشودفقط شانسی که ماداریم آنستکه چینی هاهرچندهرچیزخوب وبدی رامیخورندولی متوجه درصدبالای سموم آفت کش درپرتقالها شده ازخریدمنصرف شوند وگرنه پرتقال هم قحطی میشودوخبرخوش بعدی اینکه آب هم گران شدچون به بهانه پاداش به کم مصرفها آب رابرای همه چه پرمصرف وچه کم مصرف گران خواهدشد درسال نوفقط خبری که شنیدیم و ای بدک نبودتعطیلی برنامه صبحگاهی رادیو پیر استعماربودکه متوجه‌شددیکرتاثیرگزاریشان ناچیزشده وفعلاًرفته دنبال کارشان
بی بی سی نقش مهمی هم در ستاره شناسی و نجوم داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بسیار
آقای جهانگیری شما معاون اولِ دولت فردی مغرور و... بودید که وزرای خودش را زیاد تحویل نمی گرفت و آسمان سوراخ شده و همین یک نفر از آن بالا افتاده بود پایین
با آن رفتاری که دولت در زمان امضای برجام با چین و هند و چند کشور دیگر کرد توقع داشتید آنها زمان به تله افتادنتان دست شما بگیرند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اتفاقا پای خودروهای چینی به برکت برجام به کشور باز و چینیها حظ کافی بردند فقط کینه توزی با امریکا و جلوگیری از تجارت با او همه چیز را خراب کرد.
همتی در شرایطی از فیلترینگ گلایه می کند که در دولت حسن روحانی، سکان وزارت ارتباطات به فردی لیسانسه با سابقه ی اطلاعاتی (شغل امنیتی) داده شده بود. این فرد با داشتن امتیاز ایثارگری در کنکور کارشناسی، حتی نتوانسته بود در یک دانشگاه سطح یک کشور قبول شود و رتبه فوق لیسانس او هم، عدد 400 بود. (آذری جهرمی کارنامه کنکور ارشد خود را منتشر کرده بوده و تصور من این است که او در مقایسه با رتبه کنکور کارشناسی اش، رتبه 400 کارشناسی ارشدش را به عنوان رتبه ممتاز ارزیابی می کرد. خودتان حدس بزنید که رتبه کنکور کارشناسی او چند بوده است. شاید 4هزار، شاید هم 14هزار) و او با همین رزومه، به پست وزارت دولت حسن روحانی میرسد.

نکته: در شرایطی که دانشجویان نخبه برای رتبه های زیر دویست رقابت می کنند و رتبه های بالای هزار برای غیرنخبگان هم چندان چنگی به دل نمی زند، انتصاب فردی که رتبه کارشناسی ارشد او 400 بوده و به وضوح 399نفر لایقتر از او از همین آزمون قابل استخراج بوده اند جای بسی سوال دارد. هم از دولت ، هم از مجلس و هم از نهادهای کارشناسی و متخصصین امر که در این خصوص سکوت کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
برو بابا، درسته اینجا شایسته سالاری نیست، اما این کنکور مشخص کننده به اون اندازه که فکر میکنید نیست... و استدلال محکم نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
استدلال کودکانه!!!!!!!
محمدعلی ابطحی، همان قدرت طلبی که اطرافیانش نیز همین خلق و خو را دارند؟؟
بگو غصه نخور الان دستور میدهم دفترشان تعطیل نشودc
آقای رئیس جمهوری که در دوران کاندیداتوری اش می گفت برنامه 7 هزار صفحه ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد، نزدیک به 20 ماه بعد از آغاز ریاست جمهوری اش، تازه به وزرایش دستور داده که بروند و برای مهار تورم و رونق تولید پیشنهاد بیاورند که انشاءالله بعد از این که پیشنهادها رسید، آن را بررسی و بلکه اجرا کنند! پس تا حالا چه می کردند وزرای اقتصادی؟ حالا خوب شد که رهبر انقلاب نام امسال را مهار تورم و رونق تولید گذاشتند و الا معلوم نیست جناب رئیس جمهور همین دستور به آوردن پیشنهاد را هم صادر می کرد را خیر؟ "زیاد عرضی نیست" فقط خواستیم به جناب رئیسی بگوییم کمی دیر نیست برای پیشنهاد خواستن از وزرای اقتصادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
مردم علیه رئیسی شعاری ندادن....
بجای گله مندی از مصرف بنزین بیشتر بگید حمل و نقل عمومی تو چه وضعیتی هست؟
یک سفر درون شهری چقد وقت و خستگی برای یک شهروند داره؟
در محلی به نام ترکمنچای‌بود که این توافق صورت گرفت
تو از کجا میدونی رئسی ایت الله هست یانیست؟ کارشناس حوزه هستی یاخودت مجتهدی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شیش کلاسی که هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
هروقت توانست فرق عدد یک رقمی و عدد اعشاری رو از هم تشخیص بده و به لکوموتیو ، لکوموتیر نگه ، به درجه اجتهاد میرسه
6 کلاس
در پاسخ به نظر جناب همتی عرض می کنم برخی بر این نظر هستند که برای کنترل بیشتر بر مردم بایدآنها را در گیر مشکلات معیشتی کنند . والا حل مسایل اقتصادی کار چندان مشکلی هم نیست . حد اقل می توان یک رفاه حداقلی ایجاد کرد .
اگر بعضی ها اندکی سیاست داشتند از تعطیلی bcc خوشحال نمی شدند حالا فکر می کنید شنوندگان آن به کدام تلویزیون شیفت پیدا می کنند ؟ ایران اینتر نشنال که بجای نقش میانه روی یک اتاق جنگ علیه ایران راه انداخته .
نرمش قهرمانانه و یا از این قبیل شعار های بی اساس
مسئولین خیلی خوشحالند که با عربستان توافق کردند ، البته خودشون هم روابط رو تیره کرده بودند
حالا خیال میکنن خیلی کار شاقی انجام دادن ، این توافق به دلایل کاملا سیاسی نظامی و به خواست آمریکا از عربستان رخ داده است و چین هم وظیفه راضی کردن ایران را به عهده داشته است
درود بر نعمت احمدی
من نمی دانم ناطق نوری، باهنر و تا حدودی توکلی به چه اصولی پایبند هستند که شما آنها را اصولگرا می نامید. اگر اصول چیزی است که آنها با آن ملت را فریب می دهند بزارید بی اصولی حاکم باشه، وضعمون بهتر می شه؟
به عنوان نمونه دوران ریاست ناطق نوری بر مجلس و کاندیداتوری او در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مقابل خاتمی را بیاد بیاورید بد نیست.
قبلا در دشمنیها با غرب عربستان در تیر سر بود به عنوان متحد غرب و ایران میتوانست به عنوان فشار بر غرب از آن استفاده کند اما الان دیگر نمی توان برای فشار بر غرب عربستان را تهدید کرد . بهبود رابطه با عربستان البته عاقلانه ترین کاریست که مسئولین کرده اند اما اصلا کافی نیست و بهبود رابطه با کل جهان بخصوص غرب لازمه این کار است لازم نیست بهبود رابطه با غرب باعث کاهش رابطه با شرق شود بلکه این کار میتواند به شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب عینیت ببخشد و قدرت مانور در سیاست خارجی را زیاد کند و رفع دشمنیها و رفع تحریمها می تواند به بهبود اوضاع اقتصادی ، بهبود اوضاع معیشتی مردم و رضایت آنان منجر شود
آقای جهانگیری فارغ التحصیل دانشگاه شریف تشریف دارند. ایشان در مناظرات دور دوم آقای کلید ساز معروف، فرمودند که ماشین اقتصاد کشور به دره افتاده بود که ما آن را ازدره بیرون کشیدیم!!!!!! دور دوم کلیدساز که سر رسید، ماشن اقتصاد کشور پودر و به تلی از خاکستر تبدیل شد و سپس به دولت بعدی تحویل داده شد. دولت کلید ساز با تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی کشور توانست فرمول «تبدیل ماشین به پودر« را به نام خودش ثبت نماید. فرمولی که فقط در انحصار دولت ایشان قرار داشته و امیدواریم با «تدبیر و امید» این فرمول در کتاب گینس به نام ایشان و البته آقای جهانگیری ثبت گردد.
سال اول گفتند تقصیر دولت قبل است در سال دوم می‌گویند تقصیر اعتراضات است و احتمالا با صحبت‌های امروز رئیسی می‌خواهند بگویند تقصیر قلم به دستان است. آقای رئیسی شما و آن جریانی که شما را بر سر کار آورد ذره‌ای به این توصیه‌ی خودتان عمل نکردید. اگر امروز مخالفین شما بخش نخبگانی جامعه است که بدون داشتن هیچ قدرت و جایگاهی فقط در نقد شما قلم می‌زند و صحبت می‌کند، در زمان حسن روحانی نهادهای رسمی مثل صداوسیما و ده‌ها نهاد دیگر هر روز برای دولت او ایجاد مشکل می‌کردند.
عید نوروز را به ایام مصرف بی رویه بنزین باید تغییر نام داد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی