بازدید 13678

پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی از وضعیت بازار ارز در سال جدید

فرزین گفت: با سفر انجام شده به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری ایران و امارات و گشایش جدیدی که در عراق به وجود می‌آید، وضع بازار ارز در سال جدید بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ 20 March 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ «محمدرضا فرزین» رییس کل بانک مرکزی که روز دوشنبه ۲۸ اسفند همراه با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق سفر کرد، در بغداد به تشریح دستاورد‌های حاصل از ملاقات‌هایش با مسئولان عالی عراقی پرداخت و گفت: در این سفر، ملاقات خوب و مؤثری با نخست‌وزیر عراق داشتیم و قبلاً هم رئیس جمهور با وی صحبت کرده بود که موجب شد، آقای «سودانی» دستور‌های خوبی به رئیس کل بانک مرکزی بدهد.

 

وی با اشاره به جلسه سه ساعته خود با رئیس بانک مرکزی و مدیرعامل بانک تجارت عراق تصریح کرد: ما منابع زیادی حاصل از نفت و گاز در عراق داریم که دستور پرداخت بخش زیادی از کالا‌های اساسی که در کشور ما هست، در آنجا صادر می‌شود، ولی برخی تأخیر‌های به وجود آمده سبب شده بود خیلی از کشتی‌های مربوط به کالا‌های ما با مشکل مواجه شوند.

 

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دستور کار اصلی جلسات ما تسریع در پرداخت‌ها بود که دستور لازم در این زمینه صادر شد و دستور پرداخت جدیدی هم ارائه کردیم که قرار شد، دوستان عراقی، موضوع را با سرعت پیگیری کنند.

 

فرزین افزود: برای اطمینان خاطر از توافقات، قرار شد جلسات مستمری با مسئولان بانک مرکزی عراق برای پیگیری کار‌ها داشته باشیم و دو نفر هم در بانک مستقر شدند که روزانه موضوعات را پیگیری کنند تا ان‌شاءالله مسائل و مشکلات تجار ما که کالا‌های اساسی وارد کرده‌اند، به سرعت برطرف شود.

 

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با تبریک فرا رسیدن سال نو، خاطرنشان کرد: با گشایشی که در جریان توافقات انجام شده در سفر به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور با استفاده از ارز درهم به وجود آمد و همچنین گشایش جدیدی که در عراق به وجود می‌آید، حتماً عملکرد بازار نیما و بازار مبادله ارز در روز‌های پس از سال جدید را بهتر خواهید دید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۶
الکی خوش !
امارات کدخدا رو ول نمیکنه بچسبه به تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
عربستان و امارات الکی با ایران دارن مذاکره میکنن که اگه پس فردا به تاسیسات ما حمله کردن ما موشک نپرونیم سمت اینا
اینا خیلی زرنگن ما هم که ساده
منظور از بهتر آیا کمتر بدتر شدن می باشد؟
30 بیلت منو کشته جناب رعیث کل !!!
تا کدخدای عالم اراده نکند ؛ هیچ چشم انداز روشن مثبتی از اوضاع اقتصادی هیچ کشوری من جمله ایران متصور نخواهد بود
پاسخ ها
بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
واردات گوشی گران ممنوع شود
منظور ایشان پسته اکبری سال آینده کیلو ۳۵۰ هزار تومان و کره ۱۰۰ گرمی ۸ هزار تومان یا چیزی دیگری
اقتصاد ایران هر ساعت پوکیده تر از ساعت قبل
بزک نمیر بهار میاد، کمبوزه با خیار میاد!!!
اقای فرزین. چرا مردم را.... به حساب می اورید. اگر دلار بخواهد حتی ۲۸ هزار تومن شود با نقدینگی که بانکه مرکزی تولید کرده یعنی قدرت خرید و در نتیجه نیاز به واردات دو برابر میشود و اگر ۱۴۰۱ ماهی ده میلیارد دلار نیاز ارزی بوده از فروردین درامد ارزی باید ماهی ۲۰ میلیارد دلار باشه. همه می دانیم غیر ممکن هست. حتی اگر تمام روابط عادی شود و همه تحریمها لغو شود باز غیر ممکن هست. خودتان بخاطر ضعف مدیریت و بی دانشی کسری بودجه سنگین و بانکهای سهمیه ای و رانتی که پولهای مردم را از بین میبرند ایجاد میکنید که نتیجه ان رشد سالی ۴۰ درصد نقدینگی و چاپ پول است ولی از دلال و دولت خارحی و رسانه ماهواره ای و عالم و ادم دلیل و مقصر میاوردید تا خود را درست و صحیح نشان دهید. عدم اعتماد و مدیریت و بحران های اقتصادی را شما بوجود اوردید و می اورید. از مدیر جهانی تا مدیر اعتدال تا مدیر قطار پیشرفت!
به همین خیال باش بدون نظر امریکا آب نمیخورند ،خبر درمانی هام دیگه اثر نداره
وعده سر خرمن.دلار امروز وارد کانال ۴۹۰۰۰ تومان شد.
آی ملت به هیچ وجه به حرف این جماعت گوش ندهید. اینها حتی سواد لازم برای صحبت کردن عادی را هم ندارد تا چه رسد به پیش بینی وضع اقتصادی مملکت آنهم برای یکسال آینده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
اینا ۵ دقیقه بعد رو هم نمیتونن پیش بینی کنن چه برسه به سال آینده
فرزین
تو ناهار خوردی ؟
همینو کم داشتیم که این برامون پیش بینی کنه !
خخخخ
بهبود اقتصادی ازت نخواستیم .
برو سیبیلت رو بزن
۱۰۰ دحمت به علی آبادی پل مدیریت :-)
این آقای سیبیل بابت انجام چه کار مفیدی توی بانک مرکزی داره حقوق میگره ؟
فرق ایشون با چوب خشک یا میز و صندلی چیه توی بانک مرکزی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
میز و صندلی یه خاصیتی داره به خدا
برو بابا...پیش بینی یه بچه از تو دقیق تره
بهترین خدمت شما برای مردم این است که استعفا دهید.
دلار دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد
حالا شما هی پیش بینی کن و وعده سرخرمن بده
سلام عید شما مبارک. با اصلاح سیاست خارجی همه گونه گشایش در پیش است. حتی آمریکا هم همکاری خواهد کرد.
دولت و مجلس محترم واردات کالای وارداتی را به کل ممنوع کند
اگر قانونی بود که مسئولان را برای وعده های عملی نشده جریمه سنگین می کرد آنگاه هرگز مسئولی جرئت نمی کرد حرف های بی اعتبار بزند و وعده های دروغ بدهد.
فرزین دوست داریم فرزین دوست داریم
این که شد برنامه ی نفت در برابر غذا ... واقعا که چه تحقیری رو برملت ایران تحمیل کردید
والا مردم حیران مانده اند که قسم حضرت عباس شما را باور کنند یا دم خروس را که از آشفته بازار فعلی کشور بیرون زده است؟!
دلار از 30 تومن رفت 60 تومن کسی صداش در نیامد
بعد از 60 تومن شد 59 تومن همه گفتند و تیتر زدن که دلار ریزش کرد!!
بعد که خبر توافق شد دوباره همه گفتند تیتر زدن منتظر دلار 30 هزار تومنی باشید!!!
آن همه ها الان دلار چند!!؟؟
چرا همه سکوت کردند!!؟؟
حتی اگر وسط تهرون سفارت بزنند دلار دیگه زیر 40 هزار نمياد!!
الان میگت توافق شد دلار میاد پایین دو ماه دیگ میبنن چیزی تغییر نکرد بازم بالا رفت دلار همه چیز میگن ملت نمیشه امارات عربستان باز گاو شیر ده امریکان اینا الکی میگفتم دیگ امریکا مارو نمیدوشه بعدش‌میگن مثل چین قرادادو بستیم ولی یه‌مشکل هست اونم امریکا بازم میریم سمت برجام هرکی میگه وضعیت اقتصادی جهانی خوب بشه جواب برجام دوسال میگن برجام تمومه دا تواهفق شد دلار میریزه تا میاد توافق بشه انتخابات امریکا میاد اها دو سال تلاش تموم شد دا دود شد جمهوری خواه میاد توافق رو ادمه نمیده بازم دلار میره رو ۲۰۰ تومن باز میگن توافق شد داستان ادامه داره الان فقط ۳۰ ۴۰ ساله توافق میکنن نه دوستی داریم ن دشمنی همش توافق همش مذاکره این اقتصاد دیگ توان این سیاست میانیو نداره دا
منظورش بهبود قیمت ها است. احتمالن اول اردیبهشت ۱۴۰۲ دلار قیمت شصت هزار تومنو به خودش ببینه. همه مردم که خوشحال میشن. فقط میمونه نوسانگیری از قیمت بنزین و هم تراز کردن آن با قیمت فوب خلیج فارس که با تدابیر اقتصادی حضرت آیت الله العظمی دکتر ابراهیم رئیسی (حفظه الله تعالی) و مشاوره و اجرای آقای دکتر فرزین به نتیجه و ثمر می نشیند و تمام مردم از نعمات آن بهره مند می شوند
انشاالله
وضع ارز که همیشه بهتر می شود بگو وضع ریال چی می شه
این پیش و پس ها فایده ندارد مشکل جای دیگر است
دوستان روزنامه نگار گزارشگران عزیز با عرض درود و ادب و خسته نباشید .، ببخشید، در مورد سخن جناب رییس کل بانک مرکزی ضربالمثل های از نظرم گذشت شاید جایش در اینجا نباشد اما باید بنویسم اول، نمیر بهار میاد کمپوزه با خیار میاد.! دوم گویند جوجه آخر پاییز میشمارند. امیدوارم به حق خداوند منان مثبت و عملی شود .وعده ها بسیارند عمل‌ها الله و اکبر .. داستانی گفته شده. روزی دایی درب خانه شخصی را به صدا در میآورد صاحب خانه « خانم» به گدا میگوید ببخشید طبقه بالا هستم نمیتوانم کمکی کنم برو وقت دیگر بیا روزها میگذرد به همان منزل اینبار خانم میگوید ببخشید طبقه پایین هستم نمیتوانم کمکی بکنم برو روز دیگر بیا گدا که از گفته های خانم متعجب و عصبانی شده بود با صدای بالا میگوید خانم من هم بالای شما را دیدم هم پایین شما! جناب رئیس کل گرامی هم بالای شماها را دیدیم هم پایین شماها را. مهم نیست اینهم میگذرد
اشکال ما اینه ؛
میدونیم که کدخدا همه کارس ولی از کس که اسم کدخدا رو هم اورد ،هیچ حمایتی نکردیم تا دهنش و دهنمون سرویس شد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی