بازدید 10129
با سیصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام نگرانی آمریکا از طرح صلح چین برای جنگ اوکراین / امضای یک قانون نظامی جدید توسط پوتین / سفر پوتین به شبه جزیره کریمه / تحریم بشار اسد توسط زلنسکی

سیصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ 18 March 2023

اعلام نگرانی آمریکا از طرح صلح چین برای جنگ اوکراین/امضای یک قانون نظامی جدید توسط پوتین

بین الملل تابناک: سیصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: پیشنهادها برای پایان جنگ را بررسی می‌کنیم
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۲۲:۴۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه شب در پستی تلگرامی نوشت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که پذیرای پیشنهادهای جدی غرب و اوکراین در مورد پایان جنگ و یافتن راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک برای این بحران هستیم اما زبان اولتیماتوم برای ما غیرقابل قبول است.

زاخارووا مقامات اوکراینی از جمله دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین را به دلیل عدم تمایل به نشستن بر سر میز مذاکره محکوم کرد.

اظهارات زاخارووا به دنبال توئیت روز پنجشنبه کولبا است که در آن گفته بود درباره فرمول صلح ۱۰ ماده‌ای ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با مقامات چینی صحبت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه طرح صلح زلنسکی را چیزی بیش از مجموعه‌ای از اولتیماتوم‌ها و خواسته‌های دور از واقعیت از روسیه ندانست و گفت که هدف از پیشنهاد زلنسکی این است که با کمک غرب روسیه را مجبور به تسلیم شدن کند.

به گفته زاخارووا، بخشی جدایی‌ناپذیر از یک طرح صلح پایدار باید شامل لغو تحریم‌ها و به رسمیت شناختن بین‌المللی الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه باشد که مسکو آنها را ضمیمه خاک خود می‌داند.

به نوشتن سی‌ان‌ان، در حالی که مقامات اوکراینی گفته‌اند که به بررسی احتمال مذاکرات صلح ادامه خواهند داد، زلنسکی به احتمال واگذاری هیچ قسمتی از اوکراین به روسیه یا دست برداشتن از تلاش برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا فکر نکرده است.

اوکراین: توافق غلات برای ۱۲۰ روز تمدید شد!
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۴۹

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد که توافق صادرات غلات از بنادر واقع در دریای سیاه برای۴ ماه تمدید شده است.

در حالیکه روسیه مدت زمان دیگری را برای تمدید توافق غلات اعلام کرده است، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز شنبه مدعی شد که توافق صادارت غلات از بنادر واقع در دریای سیاه برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید شده است.

برخی رسانه های ترک زبان نیز امروز همسو با وزیر خارجه اوکراین مدت زمان تمدید قرارداد غلات را ۱۲۰ روز اعلام کردند.

اردوغان: توافق غلات به مدت ۲ ماه تمدید شد
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۴۸

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی از تمدید رسمی توافق غلات خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص ادامه داد: با تلاش های ترکیه تمدید این توافق به انجام رسید. قرارداد صادرات غلات از طریق بنادر دریای سیاه امروز منقضی شد و لذا پس از گفتگو با دو طرف (روسیه و سازمان ملل) تصمیم به تمدید آن گرفته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر وعده داد که مناطق زلزله زده در این کشور را طرف مدت یک سال آینده بازسازی و نوسازی می کند.

در همین ارتباط، دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در سخنانی اعلام کرد: تمدید توافق غلات به مدت ۶۰ روز، حسن نیت روسیه را نشان می دهد.

«دیمیتری پسکوف» همچنین ابراز امیدواری کرد که بخشی از توافقنامه مربوط به صادرات روسیه اجرایی شود.

پسکوف در این خصوص اضافه کرد: مسکو امیدوار است که بخش دوم «توافق غلات» نیز در خصوص روسیه اجرایی شود. البته این یک ابراز حسن نیت از سوی روسیه است، به این امید که پس از این مدت طولانی، شرایط و تعهداتی که طرف های شناخته شده بر عهده گرفته بودند، انجام شود.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند؛ توافقی که مدت آن تا امروز شنبه بود.

تاکنون ده ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌ اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

موافقت اردوغان با عضویت فنلاند در ناتو
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۴۷

رئیس‌جمهور ترکیه با اعلام اینکه آنکارا تصمیم گرفته تا روند بررسی پیوستن فنلاند به ناتو را در پارلمان آغاز کند، تاکید کرد: ما همچنان از تصمیم سوئد برای پیوستن به ناتو حمایت نمی‌کنیم، اما آماده مذاکره هستیم.

به گزارش خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از گفت‌وگو با سائولی نینیستو، رئیس جمهوری فنلاند گفت: ما نمی‌توانیم از تصمیم سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو حمایت کنیم.

وی در یک نشست خبری ادامه داد: عدم حمایت ما از پیوستن سوئد به ناتو به دلیل آن است که این کشور از استرداد ۱۲۰ تروریست به ترکیه امتناع کرده است.

اردوغان تصریح کرد: با این حال، ما به مذاکره با دولت استکهلم برای پیوستن به ناتو ادامه می‌دهیم. این مساله تماما به خود دولت سوئد بستگی دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه از پارلمان این کشور خواست تا با درخواست عضویت فنلاند در ناتو موافقت کند. 

عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مشروط به موافقت همه اعضای کنونی این سازمان است و از ۳۰ کشور عضو تاکنون پارلمان‌های ۲۸ کشور با عضویت فنلاند موافقت کرده‌اند. اما آنکارا همواره با پیوستن فنلاند به ناتو مانند عضویت سوئد در این سازمان مخالفت کرده است. 

این دو کشور منطقه اسکاندیناوی سال گذشته به دنبال جنگ اوکراین درخواست عضویت خود در ناتو را ارائه کردند. 

اردوغان ابراز امیدواری کرد که عضویت فنلاند در ناتو تا پیش از انتخابات ترکیه به تصویب پارلمان برسد. انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است ۱۴ مه برگزار شود. 

ترکیه و مجارستان تنها اعضای ناتو هستند که هنوز با درخواست عضویت فنلاند در ناتو موافقت نکرده‌اند. سخنان روز جمعه رئیس‌جمهوری ترکیه در حالی بیان شد که سخنگوی دولت مجارستان نیز اعلام کرد که پارلمان این کشور روز ۲۷ مارس درخواست عضویت فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را بررسی خواهد کرد. 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به سخنان روز جمعه رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «مهمترین امر این است که فنلاند و سوئد به سرعت به عضویت کامل ناتو در بیایند نه اینکه این دو کشور دقیقا همزمان با یکدیگر بپیوندند.»

ترکیه طی ماه‌های گذشته در برابر عضویت سوئد در ناتو موضع سختگیرانه‌تری اتخاذ کرده بود. آنکارا از دولت سوئد به دلیل اعطای پناهندگی به «تروریست‌های کرد» انتقاد می‌کند. 

فنلاند پس از اوکراین، طولانی‌ترین مرز مشترک با روسیه را در میان کشورهای اروپایی دارد.

تحریم بشار اسد توسط زلنسکی
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۴۶

رئیس‌جمهور اوکراین از اعمال تحریم‌ها علیه بشار اسد، وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت خروج سرمایه از اوکراین است.

بر اساس متن این سند که امروز شنبه در وب‌سایت رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد، «ولودیمیر زلنسکی» بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه و حسین ارنوس، نخست‌وزیر سوریه را تحریم کرد.

در این سند آمده است: «تحریم‌ها برای یک دوره ۱۰ ساله اعمال می‌شوند و شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت خروج سرمایه از اوکراین و خاتمه اجرای تعهدات اقتصادی و مالی می‌شوند.»

سفر پوتین به شبه جزیره کریمه
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۴۴

منابع خبری روسیه از ورود رئیس جمهور این کشور به شبه جزیره کریمه خبر دادند.

 ولادیمیر پوتین امروز شنبه به مناسبت نهمین سالروز پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه وارد این منطقه شد.

روسیه در ۱۸ مارس ۲۰۱۴، پس از عملیات نظامی، با همراهی مقامات محلی هوادار روسیه و طی یک همه‌پرسی، الحاق آن را به سرزمین خود اعلام کرد.

اعلام نگرانی آمریکا از طرح صلح چین برای جنگ اوکراین

 جان کربی اظهار داشت که کشورش از برقراری صلح اوکراین با میانجیگری چین نگران است، چون اعتقاد دارد رابطه مسکو و چین ممکن است باعث شود اوکراین نتواند سرزمین‌های اشغال شده خود را پس بگیرد. ممکن است میانجیگری چین بیشتر به نفع روسیه تمام شود و ما عمیقاً از این مسئله نگران هستیم.

وی گفت: این مساله باید به شیوه ای عادلانه به پایان برسد و منافع اوکراین نیز در نظر گرفته و در واقع حاکمیت ارضی این کشور محترم واقع شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: به صراحت بگویم، کی‌یف همچنان برای حاکمیت خود می‌جنگد و ما همچنان از آنها در این مسیر حمایت خواهیم کرد.

وزارت خارجه چین روز جمعه در بیانیه‌ای از ملاقات رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

چند هفته پیش نیز چین گفته بود، قرار است طرح دوازده ماده‌ای صلح اوکراین را با مسکو و کی‌یف در میان بگذارد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: سفر رئیس جمهور شی سفری برای صلح خواهد بود.

امضای یک قانون نظامی جدید توسط پوتین

رئیس جمهور روسیه قانونی را در مورد مسئولیت کیفری برای بی اعتبار کردن و انتشار اخبار جعلی درباره همه شرکت کنندگان در عملیات نظامی روسیه در اوکراین، صرف نظر از وضعیت آنها امضا کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این حکم خاطیان با مجازات تا ۱۵ سال زندان و ۵ میلیون روبل( ۶۴۹۵۰) جریمه خواهند شد.

براساس این حکم، مجازات برای کسانی که سعی در بی‌اعتبار کردن استقرار نیروهای مسلح روسیه در خارج از کشور داشته باشند تشدید می‌شود، این مجازات پیش از این تا پنج سال زندان بود. این اصلاحات آستانه مجازات را تا هفت سال زندان برای چنین اعمالی افزایش می‌دهد.

انتشار اخبار جعلی در مورد نیروهای مسلح روسیه نیز ۱۵ سال حبس است.

پوتین همچنین قانون جریمه تا سقف یک میلیون روبل را برای انتشار دستورالعمل‌های مربوط به ساخت غیرقانونی سلاح گرم در رسانه‌ها یا اینترنت و همچنین برای اقدامات عمومی با هدف بی‌اعتبار کردن کمک‌های داوطلبانه به نیروهای مسلح روسیه امضا کرد.

انتشار اطلاعات در رسانه‌ها و اینترنت در مورد ساخت غیرقانونی سلاح گرم برای شهروندان با جریمه ۱۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ روبل و مصادره موضوع جرم مجازات می‌شود. جریمه سنگین‌تری - بین ۴۰،۰۰۰ تا ۸۰،۰۰۰ روبل - بر مقامات تحمیل می‌شود، در حالی که صاحبان انحصاری در صورت ارتکاب این تخلف مشمول جریمه ۵۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ هستند.

اشخاص حقوقی در صورتی که قانون را نقض کنند، باید ۸۰۰۰۰۰ تا یک میلیون روبل جریمه بپردازند. تجار انحصاری و اشخاص قضایی نیز ممکن است به تعلیق اداری تا ۹۰ روز محکوم شوند.

 روسیه دادگاه بین‌المللی درباره اوکراین برگزار می‌کند

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که کشورش برای برگزاری دادگاهی بین‌المللی درباره اوکراین آماده می‌شود.

 نبنزیا جمعه به وقت محلی اظهار کرد: یک دادگاه بین‌المللی در روسیه وجود دارد که اکنون فعال بوده و در حال جمع‌آوری اسناد و شواهد و شهادت است.

وی افزود: آمادگی برای ایجاد و آغاز یک محکمه بین‌المللی بر اساس حقوق بین‌المللی جریان دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم و حکم جلب آنها را صادر کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که پوتین مرتکب جنایت جنگی شده و تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی برای جلب وی قابل توجیه است.

اما روسیه اتهام ارتکاب جنایت جنگی را رد کرده و تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی را ظالمانه، بی‌ارزش، بی‌معنی و بی‌اعتبار توصیف کرد.

چندی پیش، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا از ارائه طرحی شامل ایجاد یک دادگاه تخصصی با حمایت سازمان ملل به منظور آنچه وی «تحقیق و محاکمه جنایت تجاوزگری روسیه» خواند، خبر داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این طرح گفت که تشکیل دادگاه بمنظور تحقیقات پیرامون اقدام‌های روسیه در اوکراین مشروعیت ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
پوتین جلاد و خونخوار ... سرزمین های اشغالی اکراین توسط اتحاد مردم دموکرات جهان برعلیه مردم طرفدار دیکتاتورهای جهان ..پس گرفته خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
پوتین شجاع و دلاور با غرب مرتد کافر می‌جنگد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
امیدوارم حمله نظامی روسیه به فنلاند و سوئد شروع شود
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
پوتین سرور کل دنیا میشه خف غرب گرا
حالا که پوتین طبق رأی یک دادگاه معتبر بین المللی جنایتکار جنگی شناخته شده است وحتما یک نظامی با غیرت روس پوتین را از صفحه روزگار محو می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
قرصات و سر موقع بخور
رکود اقتصادی
پوتین دمپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
زلنسکی دلقک بهتره یا بایدن مفنگی؟
پوتین‌ یک بلای‌ اسمانیست‌ آن شاالله‌ خدا‌ از روی زمین‌ برش داره‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
عذابی است برای غربی های مرتد کافر نجس
ای پوتین بدبخت!! تو هم افشاگران را به زندان می اندازی؟!
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
بسوز که خوب میسوزی ،فکرکردید برید زیرپرچم غرب درامنیت وآسایش ورفاه قراردارید؟کورخوندید غربگداها، نظم نوین درخال شکل گیریه ودم پوتین گرم که خواب خوش روازشون گرفته.تارسیدن به اهداف تعیین شده عملیات ویژه ادامه خواهرداشت و هیچ غلطی نمیتواندانجام دهد
جالبه جنایتکاران جنگی تا آخرین لحظه عمرشان فرمان صادر می کنند
زنده باد ولادیمیر پوتین قهرمان مرگ بر زلنسکی خائن
خوشم میاد چه ترکیه رو با این ناتو بازی میدن و فکر میکنه کاره ای هست، حالا سوید بیاد تو بازی یا نیاد، این اردو چی فکر میکنه؟ ما تو جنگ بودیم و اونها استفاده کردن و رفتن جلو اما دیگه اون اوضاع نیست.
چرا خبری از صدور حکم جلی پوتین از سوی دادگاه جنایت جنگی بین المللی منتشر نمی کیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
دادگاه ساختگی امریکایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
منظورت اون حکم طنز هستش؟
امریکا نگران درامدش شده
انشالله نابودی پوتین جنایتکار و تمامی زور گویان عالم .
آمدیم و زلنسکی دیگر نبود چیکار کنیم
الان شایعاتی مثل کوره آدم سوزی دوباره سر زبانها افتاد دادگاه نورنبرگ ده هزار نفر اعدام شدند بعضی ها بیگناه بودند آیا فقط پوتین مقصر است نه اتفاقا زلنسکی هم مقصر است قیاس پوتین با میلوشویوچ اصلأ درست نیست اتفاقا زلنسکی همون‌طور است نسل کشی اتفاق افتاد هشت سال است که روس تباران اوکراین عامدانه نسل کشی شدند بازگشت فاشیسم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار