بازدید 61449

امیرعبداللهیان: به توافق تبادل زندانیان با آمریکا دست پیدا کردیم /آمریکا: خبر توافق با ایران نادرست است/ العربیه: آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی ایران را آزاد می‌کند

وزیر امور خارجه از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 12 March 2023

توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان+جزئیات

بین الملل تابناک: وزیر امور خارجه از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.

واکنش ایران به تکذیب توافق مبادله زندانیان از سوی آمریکا
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۲:۳۸

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۲۱ اسفند ماه در پی واکنش تعجب برانگیز طرف آمریکایی نسبت به اظهارات امروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: از ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه  توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسیده که نماینده معرفی شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا کرده است، اما به بهانه‌های مختلف تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه با ذکر این نکته که در هفته‌های اخیر نیز تبادل پیام‌های غیرمستقیم برای بروزرسانی آن در جریان بوده، عنوان کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران تبادل زندانیان موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گیرد.

آمریکا خبر توافق با ایران را نادرست خواند
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۹:۴۴

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به تلاش این کشور برای آزادسازی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران خبر داد.

وی در سخنانی گفت: «ما بی وقفه برای آزادی سه آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت هستند در تلاش هستیم».

این مقام آمریکایی تاکید کرد: «تا زمانی که این افراد به جمع عزیزان خود بپیوندند، تلاش خود را متوقف نخواهیم کرد».

با این وجود سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حصول توافق برای آزادسازی سه زندانی آمریکایی در ایران را رد کرد.

العربیه: آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی ایران را آزاد می‌کند
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۹:۴۲

خبرنگار شبکه العربیه ادعا کرد که آمریکا در ازای آزادی سه زندانی، منابع مالی ایران را که حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، آزاد می‌کند.

وی مدعی شد، «وجوه ایرانی که واشنگتن آزاد می‌کند برای اهداف بشردوستانه اختصاص خواهد یافت».

خبرنگار العربیه تأکید کرد، «پول‌های ایران که واشنگتن آزاد خواهد کرد در عراق، ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است».

روز یکشنبه، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی درباره توافق ایران و عربستان گفت: توافق شد از زمان انتشار بیانیه سه جانبه (تهران- پکن- ریاض در روز جمعه) روابط دو کشور عادی اعلام شود و منتظر زمان نباشیم. همچنین ظرف دو ماه وزرای دو کشور برای بازگشایی سفارت، تبادل سفرا و بازگشایی سرکنسولگری در جده و مشهد دیدار داشته باشند.

وی ادامه داد: پیشرفت خوبی را در توسعه مناسبات با همسایگان در ماه های گذشته شاهد بودیم و از ماه ها قبل ایده‌هایی درباره حل مشکلات با برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی مطرح بود.  

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در جریان نشست بغداد ۲ در اردن، گفت‌وگوی اولیه‌ای با همتای عربستانی در اجلاس انجام شد. طرف سعودی بر آمادگی خود برای بازگشت روابط به حالت عادی تاکید داشت.  

امیرعبداللهیان افزود: همچین شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در زمان سفر به عربستان، ایده‌هایی را با ما در میان گذاشت. مدیرکل سیاسی وزارت خارجه هم ملاحظاتی نسبت به مواضع منطقه‌ای ما و چین داشت و مقامات چینی را توجیه کرد که  گفت‌وگوها در چه چارچوبی می‌تواند به نفع منطقه و مناسبات آن باشد. سرانجام در سفری که رئیس‌جمهور به پکن داشت، همتای چینی در ملاقات خصوصی گزارشی از گفت‌وگوهای خود با مقامات عالی عربستان ارائه و برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض برای برون رفت از چالش ها ایده‌هایی را مطرح کرد.  

وزیر امور خارجه افزود: آیت الله رئیسی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را تبیین نمود و نگاه دولت را برای حل مشکلات با کشورهای منطقه و حرکت در مسیر گفت‌وگو و شکل‌گیری همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در منطقه بیان کرد و در نهایت قرار شد، تهران و ریاض در پکن گفت‌وگو کنند؛ هرچند درباره سطح برگزاری این گفت‌وگوها ایده‌های مختلفی وجود داشت.  

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: توافق تهران و ریاض در راستای منافع صلح، امنیت ‌توسعه پایدار منطقه انجام می‌شود. از این توافق به شکل گسترده استقبال شده است؛ اما موضوعات مربوط به یمن، سوریه، افغانستان و منازعه اوکراین ساز و کار مربوط به خود را دارد. جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه گفت‌وگو و مذاکره را در این چالش ها و منازعات منطقه‌ای، محور اصلی می‌داند.  

امیرعبداللهیان گفت: امیدواریم در چارچوب توافق انجام شده، علاوه بر دو ملت، همه کشورهای مسلمان در منطقه از مواهب آن برخوردار شوند. طبعا همه کشورها در راستای منافع خود اقدام می‌کنند و اینگونه نیست که در این توافق، تصمیمات کشورها و نیروهای مقاومت منطقه در مقابل تجاوزگری‌ها و تهدیدات رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شود.  

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در تمام مراحل با دقت بر همه ابعاد کار، رفت‌وآمدها، دیدارها، نشست ها در عمان، بغداد و نشست اخیر در پکن اشراف داشت و خرسندیم در چارچوب سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم با کشور همسایه و مسلمان، عربستان در این نقطه قرار داریم.  

وی خاطرنشان کرد: البته گفت‌وگوها بسیار پر چالش بود، اما نکته مهم این است که این گفت‌وگوها به نتیجه خیلی روشنی منجر شد.

طرف آمریکایی در تصمیم گیری جرات و جسارت لازم را نداشت

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها اظهار کرد: برای ما رفع اتهام بی‌اساس از ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مسأله ای مهم و یکی از خطوط قرمز است. در سفر اخیر رافائل گروسی به تهران، پیشرفت خوبی حاصل شد و همکاری نیرومندی میان سازمان انرژی اتمی و آژانس جریان دارد که نتیجه آن، تاثیر خوبی بر جمع‌بندی مذاکرات خواهد داشت.  

وزیر امور خارجه گفت: به عنوان مسئول دستگاه دیپلماسی در ارسال پیام ها به مقامات آمریکایی گفتم که در تصمیم نهایی جرات و جسارت لازم را به نمایش نگذاشته‌اند. در حالی که طرف ایران با عقلانیت، ابتکار و شجاعت، خیلی شفاف و روشن در میز مذاکره مستقیم ایده‌های رو به جلو را مطرح کرده است. زمینه خوبی برای برای جمع‌بندی گفت‌وگوهای گذشته وجود دارد و ما در مسیر خوبی هستیم و امیدواریم نتیجه خوبی حاصل شود.

توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان

امیرعبداللهیان با اشاره به روند پیشرفت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: همچنان تبادل ‌پیام‌ها با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم‌ها جریان دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در روزهای اخیر در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به توافقی دست پیدا کردیم و اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود. ما این پرونده را موضوعی کاملا انسانی می‌دانیم. ‌از مارس سال گذشته در این رابطه، سندی بین ما و طرف آمریکایی غیرمستقیم امضا شد و به تایید رسید؛ اما زمینه اجرای آن‌ اکنون فراهم شده و از نظر ما همه چیز آماده است و طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
خبری نیست
برای پایین کشیدن دلار و سکه
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
آمریکا در حال معامله س..
آزاد سازی دلار ها
اجازه رابطه با عربستان
عدم حمایت از اعتراضات داخلی ایران
سکوت اسرائیل در خصوص اعتراضات

ایا اینها نشانه واضح نیست!!!
گفتگو با یکدیگر بهترین راه حل مشکلات فی مابین است . چه ایران و چه امریکا . منفعتش برای هر دو طرف می باشد . انشالله هر روز خبر های خوبی بشنویم . بهبود وضعیت معیشتی مردم و کوتاه کردن دست دلالان شکم سیر رو از دولت میخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
این توافقها موقتی می باشد با اتخاب ریاست جمهوری جدید همه چی تغییر خواهد کرد. توافقی را میتوان مثبت ارزیابی کرد که مردمانشان احساس کنند نه مسئولین.!!1 در ایران هیچ توافقی برای مردم جز رنج و ذلت دست آوردی محسوب نمی شود
همینجوری پیش بره مذاکرات ایران و اسرائیل هم شاهد خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
خیلی جو گیر شدی نظام ما همش روی یک چارجوب میچرخه آن هم را که تاکنون شاهد بودیم
نوبت های بعدی صلح به ترتیب :

عربستان -> امریکا -> مصر -> کانادا -> اسرائیل

انشالله همه مشکلات حل بشه و صلح طنین انداز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
یعنی تاکنون ایران مخل آرامش منطقه بود!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
مرگ بر اسرائیل ، اسرائیل دوستان و آلبانی های کامنت گذار، اسرائیل خودش داره نابود میشه هیچ کس هم نمیتونه نجاتش بده
حواستان باشه تضمین لازم برای هرگونه شکایتی گرفته شود چون تا بروند شکایت کرده و پرونده سازی میکنند
آمریکایی ها که تکذیب کردن، یکی داره این وسط دروغ میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
طی چند روز آینده دروغگو معلوم خواهد شد
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
به خاطر فشار جمهوری خواه ها در داخل تکذیب می کنن اونام مشابه عرزشی های افراطی ما دارن
بانک مرکزی چرا اقدام عرضه دلار و سکه در بازار ارز آزاد نمیکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
چرا باید دارایی مملکت را چوب حراج بزند که چهار تا ؟پوپولیست خوشحال بشن
آمریکا یکقدم برای آزادی زندانیان بردارد.
ممکن است ایران پیشنهاد داده باشد ولی آمریکا برای آزادیشان چه کرده جز تحریم ؟
بهتر است نه تنها زندانیان بلکه برجام نیز امضا و اجرا شود و بحث حقوق بشر در جای خود پیگیری شود.
بازگشت زندانیان و کنترل برنامه هسته ای برای دنیا مثبت است.
عالیه
ریزش دلار بیشتر میشه
ند پرایس رسما اعلام کرده که ادعای ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا دروغ است
علی برکت الله ،یاهو
پناه بر خدا و امام زمان جدم
جالبه به سرعت آمریکا تکذیب کرد
نکته جالب اینه که کسانی که قراره تبادل بشن در هر دو طرف ایرانی هستند!
چندتا سوال ، چرا هفت سال قبل ارتباط با عربستان قطع شد؟ منفعت این کار برای کشور چه بود؟ الان مسببین آن اقدام کجا هستند؟ آیا با آنها برخورد شد؟ آیا هدف افزایش فشار بر دولت قبل نبود؟ آیا باعث و بانیان و حامیان آن اقدام دیروز، امروز خود در دولت از مذاکره کنندگان نیستند؟ چرا اصلا باید یک چنین تنشی بوجود می آمد که الان نیاز به تنش زدایی باشد؟ مواضع جناح حاکم امروز که سند این موفقیت را یکجا به نفع خود زده است در آن موقع چه بود؟ آیا نمی توان با دیگر طرف های مخاصمه نیز همین گونه بر سر میز مذاکره نشست و مسایل را حل کرد؟ و سوال آخر اینکه، مردم و کشور تا کی باید تاوان این گونه اقدامات را بدهند؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
عالی عالی عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
داداش عرزشیهایی که از دیوار سفارت عربستان میرفتن بالا الان هرکدومشون سر یه پست و مقامی هستن چی میگی دلت خوشه ها!
برای آزادی چن نفر داره ۱۰ میلیارد دلار آزاد میکنه ؟
۳ نفر ؟
امیر عبداللهیان چون انگلیسی نمی داند احتمالا اشتباه ترجمه کرده است
یاد بگیرید!
شاید این بنده خدا ( استاد مکالمه زبان انگلیسی ) توافق رو توی خواب دیده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
ظریف و روحانی ۸ سال خواب برجام دیدند. چه عیبی داره که این بنده خدا هم یه خواب ببینه. بهش حق بدین
تاسف اوره
امریکا ادعای ایشان را تکذیب کرده
پیشنهاد می کنم حسن کردمیهن سفیر ایران در عربستان سعودی شود! تازه سردار خلیبان دکتر هم حمایت می کند
من قول میدهم اگر سفارت آمریکا در ایران باز بشه و سفارت ایران آمریکا وضعیت اقتصادی و پیشرفت در علم و تکنولوژی بهتر میشه ایران قدرتمند در آسیا خواهد شد مسولین یک مقدار بفکر آینده ایران و فرزندان ایران باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ینی میشه ایرانم دست از این موضع اشتباهش در سیاست خارجی دست برداره و بتونه با تمام کشورها در اتحاد و دوستی بسر ببرد.! بخدا دود این دشمنی و کینه ورزی ها فقط توی چشم مردم میره .
چرا مسولین ما توهم دارند . طرف امریکا از شنیدن این خبر تعجب کرده
شاید تیم وزارت خارجه ایران خوب متون انگیسی را ترجمه نمی کنند. و باعث کج فهمی می شود.
چون بعید است مسولان ایرانی دروغ بگویند. اصلا سابقه ندارد.
قبلا دروغ گناه کبیره بودا
باز هم شروع شد: «آزاد سازی دارایی های ایران»

اگر دفعات قبل آزاد شده اند این بار هم آزاد خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
این مسیولین کی از این خواب و خیال بیدار می‌شوند .معلوم نیست. ایرانی باید خودش به فکر خودش باشه دیگران برای ایران تره هم خورد نمی‌کنند.
بنده خدا به جای حرفای اشتباه برو چند تا کلمه انگلیسی یاد بگیر
البته توافق با عربستان نه به دولت ارتباطی داشت و نه به وزارت خارجه. آقای امیر عبداللهیان حتی برای حفظ ظاهر هم به بازی گرفته نشد.
«آیت‌الله رئیسی در تمام مراحل با دقت بر همه ابعاد کار، رفت‌وآمدها، دیدارها، نشستها در عمان، بغداد و نشست اخیر در پکن اشراف داشت.»

برای همین بود که توافق را آقای شمخانی انجام داد و نه وزیر خارجه؟
امیر عبدولاهیان ناهار خورده ؟
چرا چین واسطه توافق ایران و عربستان بود مدتی قبل رییس جمهور چین به عربستان سفر کرد در آنجا توافقاتی انجام شد از جمله سرمایه گذاری چین در سعودی اما پول این سرمایه گذاری از کجا تامین شد از پول های بلوکه شده ایران در چین در واقع تنها توافقی که انجام شده این بود که ایران موافقت کرد چین بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران رو در عربستان سرمایه گذاری کند اما چرا ایران چنین توافقی رو انجام داد در برابر خسارتی که چند سال قبل در حمله به آرامکو وارد شد
ما این پرونده را یک موضوع کاملا انسانی می‌دانیم
خب منتظر چی هستید آزادشون کنید و انسانیت خودتون رو نشون بدید.
والا به دروغ عادت کردیم ما اینا فک میکنن اینترنت برای ما بستن برا دیگران هم بسته شده (مثل بچه ها که باعاشون دالی بازی میکنی یا مثل کبک که سرش رو میکنه زیر برف و فکر می‌کنه کسی نمیبیندش)
عزیزان اونا هنوز اظهارات مضحک شما رو میبینن باید اینترنت اونا رو هم ببندین
یعنی گره مشکلات شما با ۱۰ میلیارد دلار حل میشه؟؟
امیرعبداللهیان در دنیای خیالی خودش چفدر خوشحال است.
جالبه که در شش ماهه اخیر و پس از اعتراضات هر بار ایران تلاش میکنه تا از نوعی توافق احتمالی خبر بده دولت امریکا با رد احتمال هر گونه توافق و مذاکره فورا اعلام میکنه که برنامه و تمرکزی برای احیای برجام نداره!!! اصل موضوع چیه؟! کی راست میگه این وسط؟!
آره چندتا خبر فیک بدید دلار بیاد پایین کره جنوبی هم برای دهمین بار ۷ میلیارد دلار رو آزاد کرد!
اگر چند روز صبر کنیم می توان طرف دروغگو را شناسایی کرد!!!
درست ترین حرفی که تا الان شنیدم شعار مرگ بر آمریکاست...
آمریکا نگفته نا درست بلکه گفته دروغ
قابل توجه ساده لوح هایی که چشم انتظار حمایت از سوی امریکا و اروپا بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نه ما از خودی میخوریم از بیگانه انتظاری نداریم
ند پرایس مجبوره تکذیب کنه. زورش میاد به ملتش بگه به ازای سه تا زندانی ۱۰ میلیارد دلار به ایران باج دادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
مخصوصاً وقتی یک سنت هم نداده باشه.
اخیرا ایران هر از چند گاهی از توافق بر سر یک مسئله ای مثل تبادل زندانیان با آمریکا خبر میده و آمریکا هم بلافاصله هر گونه تمایل به توافق با ایران را از اساس تکذیب میکند! جالب نیست؟
تبادلی در کار نیست چون.طرفین همه ایرانی هستند ولی قرار است بخشی از پول بلوکه شده حدود ده میلیارد دلار ازاد بشه.خوش به حال بعضیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
خوش بحال کسانی که این پولها نصیبشون میشه، مردم که چیزی گیرشون نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
آغازاده های ساکن کانادا و آمریکا و اروپا خوش بحال

شون که دلارها را میخورند و می نوشند
انسان بعد از تلاش و کوشش و صرف بسیار انرژی به هدفی دست پیدا میکند،
بعله بارک‌الله به عبدالهیان
اخه وزیر خارجه یک کشور ؟ ان هم با این همه دروغ؟عزیزم اقای وزیر برو لااقل توی یک کاری که بلد هستی ابروی یک کشور را دردنیا نبر؟؟
بزرگی ومردی سراسر به گفتارنیست!!
دو صدگفتار چون نیم کردار نیست!!
از حرف زدن وعده دادن چیزی برای مردم تعغیر نخواهد کرد..که نخواهدکرد..بروفکرنان کن که خربزه آب است..!!؟؟
نکنه 10 میلیارد دلار را میخواهید از عربستان بگیرید؟
بنده اهل سیاست نیستم ولی با خواندن نظرات شما دوستان...
دریک جمله بگم متاسفم برای مسولین که کشور از هر لحاظ غنی وسرشار هست
ولی ملت تو فقرو فلاکت داره دستو پا می‌زنند...
کاش از فرمایشات مقام معظم رهبری به عمل پیروی میکردند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
منفی برای جمله آخرت
از دمکراتهای امریکا خاعن تر به ایران و ایرانی نیست...بسیار دروغگو و پست فطرند...اقای عبدالهیان درست گفته.... ..نشانه درستگویی عبدالهیان ازادسازی ۱۰ ملییارد از داراییهای ایران طبق گفته العربیه است..
همه نظری دادید ولی ناهار خورید یا نه
حتی تحریم ها هم برداشته بشه توی کشور قیمت‌ها را بازم میبرن بالا از حالا یه بهانه ای هم براش پیدا کردن حتما
امیر عبداللهیان گفتگو ها را درست ترجمه نمی کند احتمالا
یهودیها اقتصاد امریکا واروپا رو کنترل میکنن ورشکستگیه یکی لز بزرگترین بانکهای آمریکا پیامی بود به آمریکا با ایران مذاکره نکند وعربستان رو گوشمالی بده فکر نکنید اسرلییل به این راحتی ایران اتمی رو قبول میکنه حواسش نیست
سفارت امریکاه در تهران وسفارت ایران واشنگتن دلار می شه ۱۰۰۰ تومان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار