بازدید 2650

وزیر اقتصاد: بازار ارز به آرامش رسید

وزیر اقتصاد اظهار داشت: دریک هفته گذشته شاهد کاهش ۴٠ درصدی میزان دارایی افرادی بودیم که نسبت به خرید ارز اقدام کرده‌بودند و زیان بزرگی را تجربه کردند.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 12 March 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احسان خاندوزی در مراسم معاملات شمش طلا ‌در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالای ایران با بیان اینکه مدت‌ها منتظر این روز بودیم، اظهارداشت: بسیاری از این دستورات و اقدامات دولت در مقابل چشم مردم انجام نمی‌شود اما امروز برای افزایش قدرت مردم برای حفظ دارایی خود در برابر تورم سپرده نفت و شمش طلا به اجرا رسید که اجرای این دو اقدام را مدیون پیگیری‌های آقای مخبر هستیم. 
 
 وی ادامه داد: این دو اقدام مقارن با ثبات و آرامش بازار ارز پس از نوسانات اخیر انجام و باعث می‌شوند در چشم انداز پیش رو اقتصاد ایران اتفاقات هفته گذشته رخ ندهد. 
 
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در اقتصاد ایران بازارهای عمیق و رسمی برای اینکه دارایی‌های مردم در این بازارها مصون از تورم بمانند، وجود ندارد، گفت: به همین دلیل است که دشمن از طریق انتظارات تورمی تلاش می‌کند اقداماتی را انجام دهد که نوسانات آن سرریز کند و آثار آن در متغیرهای اساسی اقتصاد خود را نشان می‌دهد. 
 
خاندوزی افزود: اگر مدیران سال‌های پیش به راه اندازی این ابزارها فکر می‌کردند که دارایی‌های مردم را مصون از تورم نگهدارند و به سراغ این ابزارها می‌رفتند امروز هجوم سفته‌بازانه مردم به بازار ارز و بازار مسکن و ... شکل نمی‌گرفت و نوسانات دوره‌ای در این بازارها رخ نمی‌داد.
 
وی با اشاره به زیان بزرگ مردم از خرید ارز در روزهای نوسان این بازار تاکید کرد: دریک هفته گذشته شاهد کاهش ۴٠ درصدی میزان دارایی افرادی بودیم که نسبت به خرید ارز اقدام کرده‌بودند و زیان بزرگی را تجربه کردند.
 
وزیر اقتصاد با بیان اینکه متغیرهای بنیادی آنقدر دچار مشکل نشده بودند که چنین اتفاقاتی در بازار ارز بیفتد، اظهار داشت: بازارهای غیر رسمی و کم عمق داریم که چند بازیگر می‌توانند در این دریاچه کم عمق موج و نوسان ایجاد کنند.
 
خاندوزی ادامه داد: اگر بازار عمیقی داشتیم ورود و خروج عمده سفته بازان موج ایجاد نمی‌کرد و مردم را هم آشفته نمی‌کرد. اگر در همین حوزه طلا، زودتر و در سال‌های گذشته اقدام می‌شد آن ٣۵ تن طلایی که وجود دارد ١٠٠ هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت آن انجام می‌شد و همچنین توانستیم امکان فروش ریالی نفت را با همکاری وزیر نفت ایجاد کردیم و این خواسته‌ای بود که همواره وجود داشت و اگر این ابزارها ایجاد می‌شد، امروز شاهد این مصیبت‌ها در اقتصاد نبودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
چرا مانع سقوط بیشتر دلار شدید؟
خوب تاثیرش روی بازار و کالا ها چی بوده ایا اجناس هم پایین اومده
دستوری ببرید بالا و دستوری بیاریدپایین خود گویی و خود جندی عجب مرد هنرمندی
اگر می خواستید دلار بالا نره خودتون 45 هزار تومن نمیفروختینی با کارت ملی و شناسنامه حالا ذوق چی رو داری میکنی وزیر
دلار 40 تومنی
حرف از آرامش میزنن
دلار رو از ۳۷ تومن رسونده به ۴۸ تومن خوشحال هم هست. اونی هم که دلار ۵۹ تومنی خریده الان بفروشه ضرر کرده ولی صبر کنه بعد از عید معلوم میشه تو راست میگی یا نه. یه زمانی سکه شد ۱۳۰۰ مردم خریدن بعدش شد ۱۱۰۰ و وزیر وقت و رییس کل بانک مرکزی اومدن دقیقا همین جملات تو رو بدون یه واو جا انداختن گفتن. الان سکه چنده؟
عزیزم اینها سود صد درصدی برده اند و از این سود صد درصدی تازه چهل درصدش کم شده. یعنی شصت درصد توی سود هستند.
اگر نزخ ارز بشه سی هزار تومان فقط میشه گفت که سود نکرده اند. همینه!
برادر من چرا میگویی به ارامش رسید ؟؟!! قیمت واقعی ارز خیلی پائین تر از اینی است که الان است ؟؟!! چرا با گویش سعی در سقف سازی مینمائید؟؟!!
دلار ۴۵ تومنی آرامشه؟؟
خسته نباشین !!!! اگر منظورتون دلار 46 تومنی هست بله ، ولی پیشنهاد میکنم یکم صبر کنین و اینقدر زود از کسب افتخار آرامش بازار و دلار 46 تومنی حرف نزنید . ضمنا ارز 60 تومنی رسیده به 45 تا 46 و اگر درست حساب کنیم در حدود 25 درصد افت کرده حالا 40 درصد افت رو چجوری حساب کردید ؟ چون با 40 درصد افت دلار باید بشه 36 تومن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
نیاز نیست توضیح بدی درسشون به مفهوم چهل درصد
. نرسیده فقط یه چیزی شنیده و اینجا تکرار کرده .
دلار رو بردی روی ۶۰ هزار تومن حالا آوردی روی ۴۵ تومن لبخند پیروزی میزنی!!!!؟؟؟؟ از خدا نمیترسین زندگی مردم رو نابود کردین؟!!!!!!
شما که کاری نکردید
باید از عربستان و چین تشکر گنیم
و لابد شما با مدیریت فوق عالی خودتان انرا به ارامش رساندید؟!!!
500 هزار سکه را در بورس فروختید تا بدهی کلید صاف کنید
حرف مفت
هنوز زوده حرف از آرامش بزنید. حداقلش اینه که دلار به قیمت دو ماه قبل یعنی زیر ۳۰ تومن برگرده. نه اینکه صددرصد بره بالا و ۴۰ درصد برگرده پایین. شب درازه و .....
نظر سنجی
:
نظر شما غلط است
من بازنشسته بهداشت حقوقم در دو سال 15 برابر کاش یافته
حقوق شماها را نمدانیم
بروید بازار
قیمت ها دارند بالا می روند خبر نداری
تمه تایم 7 میلیون
پارسال 700 هزار تومان
چرا به ما بازنشستگان حقوق قانونی مثل شما برابر تورم نمی دهید
چرا؟
چرا؟
خدایا به بازنشستگان بهداشتکه حقوق شان 15 برابر کاش قدرت خرید دارد کمک کن
کس حرف ما را نمی شنود
قانون حقوق بر عدالت اجرا شود
عادی سازی نکنید. دلار وقتی به قیمت دو ماه قبل برگشت، تازه میرسه اول خط.
با این حرفا میخوان بگن که رسیدیم به قیمت مبنا.
حرف آقای فرزین که یادمون نمیره که فرمایش نمودند این نرخ غیر واقععععععی و حبابههههه...
این ترفند همیشگی شونه با این شیوه مبلغ کسری بودجه سال آینده رو از جیب مردم تامین میکنند .
. دلار رو ۳۰ تومن خریدین ، شما ها و صاحبان قدرت، آنگاه بازار ساختگی ایجاد کردین و ۶۰ تومن به مردم انداختین و حالا هم ۴۴ از دست مردم در میارین. عجب اقتصاددانی هستین شما؟؟؟
خدا از شما نگذرد دلار باید زیر ۳۰ تومن بشود این شما اونم از سلامی که میگه ما متلاشی نشدیم دادمون را پیش خدا می بریم بترسید
مردم بیچاره که برای حفظ قدرت خریدشان مجبورند به هر دری بزنند تا شاهد نابودی خودشان و خانواده شان نباشند
وزیر اقتصادصحبت از کاهش می کند ولی واقعا چه تدبیری در وزارت اقتصاد اندیشیده شد جز آنکه فقط یک خبر سیاسی موجب ریزش شد و قطعا دوباره با یک خبر همه چیز صعودی خواهد شد
خاندوزی حرفت یادت باشه بعدا انکار نکنی
دقیقا شما چیکار کردی که قیمت ارز اومد پائین .باید از شمعخانی تشکر کنی.
تا ماه دیگه ۳۰ درصد ثروتشون بالا میره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار