بازدید 31260
مرور روزنامه‌های شنبه ۱۳ اسفند

سریال مسمومیت‌ها با چاشنی دروغ و شایعات / تأملی بر دشمن‌های درونی و بیرونی! / نوبت عقلانیت افزائی است

سفر گروسی به تهران در آستانه نشست شورای حکام آژانس، شایعات و گمراه‌سازی در مسیر تحقیقات سمی‌سازی مدارس دخترانه، فرهاد شجاع‌ترین مربی ایران؟ دیپلمات ایرانی با امدادگر بلژیکی مبادله می‌شود؟ خطر فیلترینگ بر زندگی روانی نوجوانان ایران، ضرورت رفع ستم از سر دخترکان بی‌پناه و واکنش‌ها به برخورد زننده با یک زن در مقابل مدرسه ۱۳ آبان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۴ 04 March 2023

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز شنبه ۱۳ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که کام شیرین بوشهر از نبرد علیه تنش آبی، ادامه تحلیل‌ها و گزارش‌ها درباره مسمومیت سریالی در مدارس دخترانه و سفر رافائل گروسی به ایران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


تأملی بر دشمن‌های درونی و بیرونی!


مسعود پیرهادی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت نوشت: اصل وجود دشمن در طول تاریخ، بدیهی است. از زمان حضرت آدم تا به امروز، دشمنی‌های جن و انس، وجود داشته است. از شیطان که به تعبیر و تأکید قرآن کریم، دشمن ماست و باید او را به دشمنی بگیریم، تا اولیاء شیطان و انسان‌های فریب‌خورده و فریب‌دهنده. تا وقتی جدال حق و باطل و ظالم و مظلوم ادامه دارد، دشمن و دشمنی هم هست. خدا که خداست، دشمن دارد؛ ما که ماییم. فوز ما در آنجاست که دشمن خدا و ما یکی باشد؛ عدوالله و عدوکم. پس توهم اینکه دشمن وجود ندارد، عقلا و نقلا، ناصحیح است. اما این دشمن یا دشمنان را باید شناخت؛ توان آنان را ارزیابی کرد؛ نقشه‌ها و مدل رفتاری او را بررسی نمود و با آن مقابله کرد. همه دشمنان هم در یک جایگاه و رتبه نیستند. دشمن‌ترین دشمنان، نفس ماست. اگر این نفس و دشمن درونی مهار شود، هزار هزار دشمن کوچک و بزرگ بیرونی، زمین‌گیر می‌شوند؛ علتش هم این است کسانی که توان لجام زدن به نفس اماره و سرکش را دارند، از کید کفار و مکر دشمنان، غافل نمی‌شوند؛ نه اینکه مقابل دشمن بیدار و غدار، بخوابند و هوشیاری خود را از دست بدهند.


دشمن گاهی آشکارا دشمنی می‌کند و گاهی در پس پرده و منافقانه عداوت خود را اعمال می‌کند. گاهی در لباس خودی نفوذ پیدا می‌کند و گاهی حرفه‌ای‌تر حتی در کالبد شخصی هم درنمی‌آید بلکه فکر‌ها و نگاه‌ها را مسموم و مصروف به خود می‌کند و از جبهه مقابل، یارگیری نموده و ضربه می‌زند.
بعضی از دشمنان، قسم‌خورده، کاربلد و فعال‌اند که باید جدی گرفته شوند و برخی دشمنان موسمی، فصلی و قوال‌اند که باید در اولویت‌های پایین‌تر قرار گیرند. شیطان در برابر انسان، دشمن قسم‌خورده است. او ارزش قسم را می‌داند و می‌گوید «فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعینَ؛ به عزت تو قسم که قطعاً همه انسان‌ها را به بیراهه می‌کشانم» اینکه قرآن درباره شیطان می‌فرماید: «فاتخذوه عدوا؛ او را به دشمنی بگیرید» یعنی برای این دشمن باید برنامه داشت و او را جدی گرفت. دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر ایران هم از این جنس است؛ با اصل و وجود ما مشکل دارد و ما هم دقیقا با اصل و ریشه آنان دشمنی داریم.


ولی ما به‌واسطه تعالیم دینی در نوع و روش دشمنی هم چارچوب داریم، ولی طرف مقابل این‌گونه نیست؛ نه به کودکان سرطانی رحم می‌کند، نه با سلاح شیمیایی مشکل دارد نه اتمی نه میکروبی و نه هیچ‌چیز دیگر. ولی کسانی که خود را مخاطب این آیه می‌دانند، سبک دیگری را برمی‌گزینند: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کونوا قَوّامینَ لِلهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلى أَلّا تَعدِلُوا اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوى وَاتَّقُوا الله إِنَّ الله خَبیرٌ بِما تَعمَلونَ؛‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیک‌تر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!


تا اینجا مرور کردیم که ما دشمن داریم و دشمن قسم‌خورده و بی‌چارچوب هم داریم؛ اما باید دقت کنیم که گاهی دشمن‌ها را اشتباه نگیریم. گاهی به موازات دشمنی‌های بیرونی موجود، دشمن‌های مؤثرتری ما را به توقف یا عقب‌گرد وامی‌دارد. دشمنی به نام جهل؛ دشمنی به نام یأس؛ دشمنی به نام عدم تخصص؛ دشمنی به نام بی‌توجهی به خدا و دین. از وجود دشمن بیرونی نباید سوءاستفاده کرد برای ناتوانی در مدیریت دشمن‌های درونی. وجود دشمن، علی‌رغم همه سختی‌ها و گرفتاری‌هایی که ایجاد می‌کند، نباید ما را خسته کند، ما با همین مقابله‌ها همواره در بالاترین سطح آمادگی خواهیم بود و نقاط ضعف هم خیلی زود به ما نمایان می‌شود؛ حالا اینجا اگر با هوشمندی و غلبه بر ضعف و جهل و سایر دشمن‌هایی که ذکر شد، عمل کنیم، پیروز نهایی میدان خواهیم شد.

 

سریال مسمومیت‌ها با چاشنی دروغ و شایعات

محمدجواد اخوان طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان سریال مسمومیت‌ها با چاشنی دروغ و شایعات نوشت: خبر‌های مختلفی که در چند هفته اخیر در خصوص مسمومیت دانش آموزان و گاه دانشجویان دختر در مراکز تجمعی آن‌ها در مدارس یا خوابگاه شنیده می‌شود، دستمایه‌ای برای شبکه‌های فارسی‌زبان و اتهام‌پراکن داخلی شده است. تا این لحظه که این یادداشت را می‌نویسم، خبر‌های مختلفی که در چند هفته اخیر در خصوص مسمومیت دانش آموزان و گاه دانشجویان دختر در مراکز تجمعی آن‌ها در مدارس یا خوابگاه شنیده می‌شود، دستمایه‌ای برای شبکه‌های فارسی‌زبان و اتهام‌پراکن داخلی شده است. تا این لحظه که این یادداشت را می‌نویسم، هنوز ماهیت و منشأ این رویداد‌ها روشن نشده، اما عده‌ای همین ابهام را هم مصادره به مطلوب و آن را نشانه ضعف حکومت قلمداد می‌کنند. سؤال اینجاست که آیا چنین رویدادی با این سطح از پراکندگی جغرافیایی در کشور ما مسبوق به سابقه بوده که بتوان با تجارب قبلی سریعاً آن را تحلیل کرد و یا در دیگر نقاط جهان مشابهی به لحاظ کیفیت واقعه داریم که آنان را مبنای تحلیل قرار دهیم؟ پاسخ قطعاً منفی است. 


در ماجرای مسمومیت‌ها، با پدیده‌ای جدید مواجهیم که شبیه آن را قبلاً ندیده‌ایم و هرگونه قضاوت صرفاً ناشی از برداشت‌ها و حتی عواطف شخصی است. رسانه‌های لندنی و برخی شهره‌های وطنی، سوژه‌ای را برای انتقام‌گیری شکست آشوب‌های پاییز یافته‌اند و طبق معمول انگشت اتهام تسبیب یا ناکارآمدی را به سمت دین و حکومت برده‌اند. این اتهام‌افکنی‌ها البته مطابق روال گذشته بدون هیچ‌گونه سند و دلیلی است. وقتی دستگاه‌های مسئول در حوزه آموزشی و بهداشتی به قضاوتی نرسیده‌اند، خبرنگار لندن‌نشین یا سلبریتی کاخ‌نشین از کجا فهمید که ماجرا چیست و حکم را هم صادر کرد؟


واقعیت آن است که پیچیدگی ماجرا مضاعف است و با وقوع هر نمونه جدید از این سلسله رویدادها، نه‌تن‌ها از پیچیدگی کم نمی‌شود، بلکه بر ابعاد آن اضافه می‌شود. منشأ و ماهیت این مسمومیت‌ها چیست که صرفاً مراکز تجمعی دختران جوان را نشانه می‌رود و بعد هم سریع از میان می‌رود؟ چگونه است که موردی از مسمومیت معلمان، کادر مدرسه و حتی سرایدار مدرسه و خانواده‌اش گزارش نشده است؟ چطور است که اماکن همسایه این مدارس و خانه‌های دیگر نشانه‌ای از این آلودگی احساس نکرده‌اند؟ وقتی دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند نشانه‌های منشأ آلودگی در آن‌ها دیگر قابل‌مشاهده نبوده و در صد‌ها مرکز درمانی در سراسر کشور، هیچ پزشک و متخصصی نتوانسته این نشانه‌ها را کشف کند؟ اگر دستگاه‌های مسئول هم بر فرض محال بخواهند واقعیت را کتمان کنند، چگونه صد‌ها نفر از کادر درمان چنین کرده‌اند؟ ده‌ها سؤال شبیه این در ذهن‌ها هست و طرح هرکدام بر پیچیدگی ماجرا خواهد افزود. 


اما چرا رسانه‌های لندنی و شهره‌های وطنی بعد از این وقایع یاد حمله به دین می‌افتند؟ به یاد داریم که در محرم سال ۱۳۹۵، خبری دال بر مرگ چندنفر از خانواده یک پزشک تبریزی با غذای مسموم منتشر و بلافاصله ادعا شد که این غذای مسموم نذری بوده است. رسانه‌های بیگانه و فرصت‌طلبان داخلی شروع به حمله به مقدسات دینی مردم و تخریب آیین عزاداری آن‌ها کردند. البته چند ماه قبل این پزشک را رسانه‌های مجازی با انتشار نسخه‌های خاصش و تجویزات موسیقایی‌اش برجسته کرده بودند و به نحوی تلاش شد تا از او قهرمان بسازند. البته زمستان تمام شد و روسیاهی به زغال ماند. بعداً روشن شد که قاتل خود پزشک مذکور بوده و همو غذا‌ها را مسموم کرده بود. آیا آنان که این جنایت خانوادگی و شخصی را دستمایه تخریب اعتقادات مردم کردند، به‌خاطر قضاوت‌های عجولانه‌شان عذرخواهی کردند؟ پاسخ بازهم منفی است. 


به حوادث پاییز امسال بنگریم. هزاران دروغ در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شد و ده‌ها کشته خیالی آشوب‌ها ساخته شد. دروغ‌پراکنان داخلی هم بی‌محابا به بازنشر این دروغ‌ها پرداخته و ذهن جامعه را بیش‌ازپیش مشوش کردند. آیا این دروغ‌پراکنان از مردم عذرخواهی کردند؟ مجدداً پاسخ منفی است. 
موضوع دقیقاً همین است. در سطح جامعه رویداد‌های بسیاری رخ می‌دهد که در برابر آن‌ها حفظ آرامش و متانت عمومی ضروری است. به زلزله یک ماه پیش ترکیه و سوریه بنگریم. شدت زلزله و قدرت تخریبگری آن چندین برابر زلزله‌ای بود که اخیراً شمال غرب کشورمان را لرزاند، اما میزان تشویش‌ها و دروغ‌پراکنی‌های زلزله کشور ما در همان حد و بلکه بیشتر هم بود. اگر در حوادث طبیعی یا غیرطبیعی، عده‌ای بر نگرانی‌های مردم بیفزایند و بر طبل شایعات و دروغ بکوبند، چگونه می‌توان آرامش عمومی را حفظ کرد و مانع از گسترش بحران‌ها شد. اگر عده‌ای از حکومت یا دین هم کینه دارند، چرا با این دروغ‌های بی‌اساس ذهن افکار عمومی را آشفته‌تر می‌کنند و از مردم انتقام می‌گیرند؟ گناه مردم ما چیست که عده‌ای شغلشان شایعه‌پردازی است و برای هدف سیاسی خود به هر دروغی دامن می‌زنند؟ در واقع خطر مسمومیت افکار عمومی ما با دروغ‌های مجازی کمتر از مسمومیت‌های ناشناخته دانش‌آموزان نیست.

 

نوبت عقلانیت افزائی است


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان نوبت عقلانیت افزائی است نوشت: جمله معروف «اَلتَّجْربَهُ فَوْقَ الْعِلْم» که به امیرالمومنین علیه‌السلام منسوب است، چه حدیث باشد و چه نباشد، سخن حکیمانه مهمی است. وقتی انسان از طریق تجربه درمی‌یابد فلان کار، عبث است، به این قاطعیت می‌رسد که نباید آن را تکرار کند. این نتیجه‌گیری از آنچه از طریق علم‌آموزی به دست می‌آید، قابل اعتمادتر است.


حدیث بسیار ارزشمندی که در کتاب بحارالانوار از حضرت علی علیه‌السلام نقل شده که آن حضرت فرموده‌اند «العَقلُ عَقلانِ، عَقلُ الطَّبعِ وعَقلُ التَّجرِبَهِ» عقل، دو نوع است؛ یکی آنکه در وجود طبیعی انسان وجود دارد و دیگری آنکه خود انسان آن را با تجربه به دست می‌آورد، اهمیت تجربه را نشان می‌دهد. اوج این اهمیت، زمانی مشخص می‌شود که این جمله مولا هم به حدیث مورد نظر اضافه شود که «وَفِی التَّجَارِبِ عِلْمٌ مُسْتانَفٌ» تجربه، باعث تجدید حیات علم انسان و ارتقای آن می‌شود.


این مقدمه کوتاه، اما بسیار مهم را با این هدف آوردیم که به مسئولین نظام و حکمرانان کشورمان گوشزد نمائیم در دوران حکمرانی‌تان روش‌هائی را تجربه کرده‌اید که مفید و ثمربخش بودند و روش‌هائی را هم تجربه کرده‌اید که بی‌ثمر و حتی زیان‌بخش بودند. تکریم مردم و تکیه بر توانائی‌های آنان در مقاطع مختلفی که دفاع مقدس و حوادث طبیعی از جمله آن‌ها بودند، تجربه‌هائی هستند که نتایج بسیار مثبت و ارزشمندشان را دیده‌اید و دیده‌ایم. مردم، وقتی احساس کردند به آن‌ها اعتماد می‌شود و در حفاظت از کشور به آن‌ها نقش داده می‌شود، با جان و هرچه در توان داشتند به صحنه آمدند و سرنوشت جنگ تحمیلی را برخلاف اراده دشمنان به نفع ایران رقم زدند. در اصل انقلاب و حوادث طبیعی و فشار‌های سیاسی خارجی هم همین تجربه ارزشمند به دست آمد. بنابراین، اعتماد کردن به مردم، تکریم آنان و سهیم ساختنشان در اداره کشور و حل مشکلات را باید ادامه داد و از آن برای تقویت بنیه جامعه استفاده کرد.


در نقطه مقابل، میدان دادن به عناصر افراطی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه دینی، در دهه‌های اخیر به دوقطبی سازی جامعه و ریزش‌های زیانبار نیرو‌های وفادار به انقلاب و نظام منجر شد. این، یک تجربه تلخ و شکست خورده است که می‌تواند بسیار عبرت‌آموز باشد. حکمرانانِ باتدبیر و موفق کسانی هستند که هر یک از تصمیمات و تدابیرشان منجر به رویش‌های جدید شود و وفاداران به انقلاب و نظام را افزایش دهد. حکمرانان ما برخلاف این روش عقلائی و حکیمانه، با حمایت از افراطیون تحت عناوین مختلف، افراد خودانقلابی پندار و خوداسلام پنداری را به جامعه تزریق کردند که با عملکردهایشان هر روز از تعداد وفاداران به انقلاب و نظام کاستند و زمینه را برای سربازگیری دشمنان نظام فراهم ساختند. مهم‌تر اینکه، چون این عملکرد‌های افراطی به نام دین صورت می‌گیرد، بسیاری از مردم با مشاهده این روش‌ها نسبت به اسلام نیز بدبین شده و بی‌تفاوتی را پیشه کرده‌اند.
افراطیون، به نام انقلاب و اسلام، یاران امام را یکی بعد از دیگری متهم و ملکوک و طرد کردند. در قم حتی به مراجع رحم نکردند و علیه آن‌ها شعار «مرجع بی‌بصیرت، بصیرت بصیرت» سر دادند، عبا از دوش مرجع حکیمی که افراطیون را به عقلانیت دعوت می‌کرد کشیدند، به علمائی که مشی اعتدالی را توصیه می‌کردند تا توانستند توهین کردند، برای پیشبرد اهداف جناح‌های سیاسی هر زمان که آن‌ها اراده کردند کفن پوشیدند و با زن و بچه به خیابان‌ها ریختند و شعار‌های دلخواه بازیگران قدرت طلب را سر دادند، سخنرانی بزرگان انقلاب را حتی در حریم حرم حضرت معصومه بهم زدند، با کفن و تابلو‌های دیکته شده سیاست بازان از قم به تهران رفتند تا علیه دولت مستقر تبلیغ کنند، به دروغ و تهمت متوسل شدند تا رقبای خود را به زمین بزنند و به جای تکریم مردم و اِعمال روش جذب به خشونت متوسل شدند که یک نمونه آن را اخیراً در برخورد بسیار زشت با یک زن در تهران دیدیم.


این افراطیون، محصول طرح بصیرت افزایی هستند که با صرف بودجه سنگین، وقت زیاد و نیروی فراوان در طول دهه‌های اخیر جریان داشت. عملکرد این افراد، خسارت سنگینی به کشور، نظام جمهوری اسلامی و اسلام وارد کرده است. اکنون وقت آنست که تجربه شکست خورده بصیرت افزایی را وسیله‌ای برای عبرت‌آموزی قرار دهیم و عقلانیت افزایی را جایگزین آن نمائیم. کشور اکنون به عقلانیت بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷۳
شب دراز أست و قلمدر بيدار
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دوست عزیزمون از 5 کلمه 2 تا رو اشتباه نوشتن
کاش تابناک اجازه میداد این دوستان زبان اصلی صحبت کنن و زیرنویس نکنن از اونور آب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دولت که خودش بیش از ۸۰ درصد ارز کشور را در اختیار و کنترل دارد
چطور مدعی است که افزایش قیمت ارز و طلا و به تبع آنها تمام ارزاق و کالاها و خدمات کار دشمنان خارجی است ؟؟
بعد از سه ماه از اولین حملات تروریستی شیمیایی به مدارس ودخترانه
چرا دولت و نهادهای امنیتی اطلاعاتی نتوانستند هیچ اقدامی انجام بدهند؟ ؟

و در این مورد هم مسولان مدعی هستند که اینهم کار دشمنان خارجی است !!!!؟؟

خوب اگر چنین است چرا تعلل و سهل انگاری و بی خیالی کرده و میکنید ؟

همانطور که زنان شل حجاب را ظرف چند ساعت کشف و تحویل میدهید
این دشمنان بیشرف که با جان و مال و آبرو و اعتبار کشور و مردم ما دارند بازی میکنند برخورد کنید و کشف و دستگیر و مجازات کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
مردم در شهرها می‌بینند تصاویر و فیلم‌ها گویا هستند
یه عده ای از شما تو زمان تیرکمان شاه زندگی میکنید
علت مسمومیت دختران در ۲۰ شهر که یک تانکر حمل سوخت بوده پس چرا اینقدر موضوع را پیچیده می کنید راننده هم کمافی اسابق اعتراف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
و جالب است که این راننده خودش مسموم نشده هر کجا هم تانکر خود را گذاشته فقط دانش آموزن مسموم شده اند و کسی از همسایه های مدارس مسموم نشده
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خودت حرف ۷ودت رو باور میکنی؟ دولتی که ادعا دارد اطلاعات قوی دارد جگونه هنوز نفهمیده؟ این همه مدارس داره این اتفاق میفته... تانکر کجا بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
دیروزتواسلامشهرچی همزمان باهم چندتامدرسه دخترمن کلاس اولی بود بچه های صبح چندتاشون بی حال شده بودن امروزمدارس دخترانه اسلامشهرتعطیل کردیم خودمون اینجاکارتانکر نیست کارهرکیه ایجادرعب ووحشته بچه هامون میترسن مدرسه برن گریه میکنن خیلی بده
در زاهدان کسی که رویش را پوشانده و سنگی می اندازد را فردا دستگیر می کنید به نظر شما این مسمومیتها پیدا نمیشود علت ندارد
هر اتفاقی که میوفته کار دشمنه .شما که اینو خیلی خوب میدونید چرا قبل از اینکه دشمن دست به کار رسانه بشه وهرچی حواست بگه و بنویسه خودتون قضیه رو جدی نگرفتید اینقدر دشمن دشمن نکنید مشکل رو حل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
طرف حدود صد روز است که در ۱۶ شهر بیش از دهها بار حملات تروریستی شیمیایی باعث بستری شدن ۹۰۰

دختر دانش آموز ما شده است

چطور نهادهای امنیتی اطلاعاتی نتوانستند هیچ اقدامی انجام بدهند؟ ؟؟؟

در صورتیکه موارد بسیار پیش پا افتاده را ظرف چند ساعت کشف و دستگیر و به زندان برده اند ؟؟

v
چرا امکان درشت نمایی عکسها رو برداشتین . اصلا نمیشه چیزی خوند. چندین بار اینو نوشتم ولی انگار نه انگار . اینطوری به نظرات مخاطبین اهمیت میدین؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
مشگل موبايل شما است! موبايل جديد هم خيلي گران شده كه بايد در زندگي بعدي.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
موندم کله مملکت رو دشمن گرفته پس مسئولامون چه میکنن گرونی کار دشمنه اختلاص کار دشمنه و.... هی دشمن اینا موندن چیکار اخه
اگر در خانه کس است یک حرف بس است . برانداز جماعت ( البته اونم عرضه می خواد که ندارند ) آویزان شده به حربه ، حکومت مخالف تحصیل دختران است . خب تکلیف خارج نشینها که مجبورند به خوش رقصی ، مشخص است اما عده ای در داخل ایران که با جو ایران چه خوب و چه بدش آشنا هستند ، اینها هم این حرفها را تکرار می کنند باید گفت که دشمنی افراطی فرد را به مرحله ، حماقت خود خواسته می رساند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خودت فهمیدی چی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
یه لحظه چیزی نگو ببین خودت میفهمی چی میگی؟
دشمن دانا به از دوست نادان
پاسخ ها
شمع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
با این حرفها فقط نشان می دهید که وجدان تنها چیزی است که در جامعه ما کم رنگ شده است
خجالت اوره بعد ازچهار ماه بجای پیدان کردن مشکل آسمان ریسمانمی باشید مدرسه باید جای امنی برای کودکان و نوجوانان باشد
ارزش حقوق حداقلی کارگران و بازنشستگان در شروع سال معادل ۲۵۵ دلار بوده که کمترین در سطح منطقه و حتی شاید مساوی با کشورهای آفریقایی و آسیایی و آمریکای جنوبی قحطی زده و گرسنه و مفلوک باشد !!!!

که امروزه همان حداقل حقوقها به رقمی معادل ۱۲۲ دلار رسیده است که قطعا از تمام
کشورهای فلکزده نامبرده بالا در دنیا نیز کمتر شده است !!!

لذا وزارت رفاه و نمایندگان مجلس و نمایندگان کارگران و کارفرما دقت کنند که هرگونه تعیین حداقل حقوق بازنشستگان و کارگران برای سال جدید باید حتما به نسبت تورم و گرانی افسار گسیخته و ارزش برابری پول ملی حداقل بالای ۲۰ میلیون تومان باشد ( یعنی معادل ۳۵۰ دلار باشد )
تا کارگران و بازنشستگان بتوانند از حداقل امکان زندگی بسیار ساده و ناچیز برخوردار گردند
در غیر اینصورت باید خودشان را برای هرگونه اعتراضات قانونی گسترده و آرام
میلیونی آنها و خانواده شان ، طبق قانون اساسی کشور آماده کنند
مدام تکرار می کنن که مسمومیت دختران کار امریکا و اسراییله !
اسرائیل و آمریکا تا پشت در مدارس دخترانه ما نفوذ کرده اند و دارند ناموس ما را آزار می دهند و ما مات و متحیر داریم نگاه می کنیم ؟
در تمام طول تاریخ دختران جامعه ایرانی خط قرمز بوده اند
اصلا متوجه هستند چی می گن؟؟
من یک فرضیه دارم در مورد مسمومیت دانش آموزان:
حداقل بعضی از این اتفاقات ممکنه به دلایل غیرعمدی اتفاق افتاده باشه. مثلا در یک مدرسه ممکنه بخاری خوب کار نکنه، در یک جای دیگه ممکنه هوای اتاق گرفته باشه، یک جایی وایتکس و مواد شوینده زیاد استفاده کرده باشن، یک جا سم برای سوسک استفاده کرده باشن، جایی بوی رنگ بیاد، یک جا در ساختمانهای اطراف مشغول قیر و گونی باشند و غیره. هر کدوم از این موارد در حالت عادی هم ممکنه باعث سردرد و علایم خفیف دیگه بشه برای بعضی دانش آموزان مخصوصا اونهایی که حساس تر هستند و بعضا ممکنه آلرژی داشته باشند. این اتفاقات در شرایط عادی هم ممکنه بیفته اما در جریانات اخیر به دلیل بروز استرس و نگرانی از حمله شیمیایی، ممکنه عوامل تشدید شده باشن. در بعضی موارد هم ممکنه فقط استرس عامل بوده. توجه کنید که در عمده موارد علایم بسیار خفیف بوده و طبق نظر کادر درمان خیلی وقتها اصلا نیازی به مراجعه به بیمارستان هم نبوده و ممکن بوده با کمی تنفس هوای آزاد حال افراد خوب بشه. همچنین ظاهرا دانش آموزان در جاهای مختلف بوهای مختلفی رو استشمام کردند.
در مورد اینکه چرا در مدارس دخترانه بیشتر اتفاق افتاده هم میتونه این باشه که دختران حساس تر هستند. پسرها بطور متوسط قویتر هستند و سعی هم میکنند خودشون رو قوی نشون بدن. اگر یک پسری به خاطر یک مقدار سردرد بخواد بره بیمارستان رفقاش مسخره اش میکنند اما در مورد دختران برعکسه و رفقا همراهی میکنند. به همین خاطر پسران سعی میکنند بیشتر تحمل کنند درد و ناراحتی رو.
البته ممکنه برخی از مواردی که اتفاق افتاده هم عمدی بوده باشه اما به نظر من خیلیها یا به خاطر استرس تنها و یا ترکیبی از استرس به همراه عوامل معمولی که گفتم بوده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دانشمند مراقب خودت باش ترور نشی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
،فقط انشالله خدا خودش کمک شما کنه که فکر نکنم با این تفکری که داری خودت درست بشی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
جالبه که من وقتی این مطلب رو نوشتم نمیدونستم اما یک بیماری وجود داره به اسم هیستری جمعی. در ویکی پدیا لیستی از این موارد آمده که در سالهای مختلف و در کشورهای مختلف رخ داده و خیلیهاش هم در مدارس رخ داده اونهم در مدارس دخترانه. علایم این بیماری واقعیه اما علت پشتش در واقع عصبیه. مثلا یک نمونه اش در سال 2011 در مدرسه دخترانه در نیویورک رخ داده و پس از انواع آزمایشات هیچ سمی مشخص نشده و اختلال تبدیلی شناخته شده. در این حالتها ممکنه بعضی از موارد عامل خارجی واقعی هم باشه اما بقیه تحت تاثیر استرس و عوامل عصبی اینجوری میشن.
در شرایطی که در چند ماه اخیر استرس زیادی به جامعه وارد شد مخصوصا به زنان و دختران، این فضا احتمالا باعث افزایش چنین عاملی شده. همانطور که گفتم احتمالا ترکیبی از عوامل واقعی و عوامل عصبیه. مخصوصا اینکه در این مدت بعضی مدارس هم ملتهب شده بوده و این استرس افزایش پیدا کرده.
cases
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کاربرمحترم که فرضیتونو کامل گفتین اما بدانید که ۴۴ ساله که مشکلات کمر ملت را شکسته بعد شما فرضیه میفرستین . آقاجان کارخودشونه صفر تا صد تمام گرفتاریهایی که برای ملت ایجاد کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
زندگی در آمریکا که رو به راهه دانشمند محترم
یکی از دلایلی که این مسمومیتها اینجوری مشکل درست کرده به ضعف رسانه ای ما برمیگرده که مرجعیت رسانه تا حدی به خارج منتقل شده. مثلا اگر در داخل رسانه های قوی از طیفهای مختلف فکری بودن و این مساله رو پیگیری میکردند شبهات و شایعات کمتر میشد. رسانه های رسمی هم باید بهتر عمل کنند. مسئولان هم باید اطلاع رسانی درست تری داشته باشند. البته شاید مسئولان میخوان با اطلاع رسانی کمتر فضا رو متشنج نکنند اما حداقل نباید فضا رو ببندند. باید رسانه های داخلی بتونن به راحتی با دانش آموزان و کادر مدرسه و کادر درمان گفتگو کنند.
عجب روز گار بدی شده یه مشت افراطی مثل اسید پاشی های اصفهان به جان دختران مردم افتاده اند اگر آنها پیدا شدند اینا هم پیدا می شوند خلاصه خدا به داد همه ما برسه
ما در طول این چهل و چهار سال دشمنی زبون تر و ناجوانمردتر از خودی ها ندیدیم!!!
نمی‌دونم چرا همه چی تقصیر دشمنه پس اینهمه ادعا ها چیه چرا دشمن اینقدر تو کشور نفوذ داره همه جا هست هر اتفاقی می افته فقط وفقط اعلام میشه کار دشمنه پس اینهمه مسئول ادعا کن چکارند
آره. شما خوبید، بقیه اخن
در حالی که ر مدعیه رصد شعار نویسی با پهپاد هست ولی چهار ماه است که عوامل حمله شیمیائی به مدارس رصد نشده اند؟ چرا؟

h
کم کردن تعداد دشمنان یک هنر حکومت داری است.
بی اثر کردن اقدامات دشمن یک هنر حکومت داری است.
44 سال است که میگوئیم دشمن زبون است . ولی در است سالها بیشترین ضربه را به ملت (فقط ملت) وارد کرده و هیچ کاری هم نمیتونیم بکنیم.
تابناک نظر مرا چرا سانسور کردی؟
**حق سانسور برای تابناک محفوظ است**
ازیک فیلم یک شهروندی سریالی ساخته شد و دشمنان داخلی شناخته شد واتفاقات معلوم شد وارونه است..اگرفیلم نبود مشکل میشد.
سریال مسمومیت‌ها با چاشنی دروغ و شایعات!!! چرا همه راددروغگو و شایعه پراکن میدانید یا می نامید؟ یک نگاه به آمار رسمی بیاندازید. ضمنا نیروهای انتظامی و اطلاعاتی باید آمادگی مقایله با انواع توطئه را داسته باشند و حتما نباید سابقه قبلی داسته باشد؟ مگر دشمن یک سناریو را دوباره تکرار میکند؟ تاکنون دشمن در هر جبهه ای که توانسته ضربه زده پس باید آماده بود و مراقب
جوان: سریال مسمومیت‌ها با چاشنی دروغ و شایعات

جوان برادر دوقلوی کیهان
خوب حالا گیرم این یه مدرسه با تانکر بوده بقیه مدارس چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
تانکر نما
شما اگر کسی را پیدا کردید که راست گفت سلام برسونید!
این پروژه کار عوامل داخلی مدرسه هاست یا دانش‌آموزان یا عوامل اجرایی مدرسه با هدایت سر شبکه های گروه های برانداز مثل پولی نژاد. راهنما ی موصاد و منافقین و...
می شود با کنترل اینستاگرام و تلگرام و. مدارس و پیام های رد و بدل شده در مدارس هدف عوامل این کار سازمان یافته مشخص خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خودت تنهایی فکر کردی
ما که وزارت اطلاعات دقیق و کارکشته داریم این موضوع و کشف دلایل و عوامل ان برای ایشان مثل اب خوردن است که....
هیچگاه با مردم خود و دنیا صادق و شفاف نبودید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اینا حاضرند به خاطر پول و قدرت خیلی کار ها بکنن
اصلاً به هر دلیلی این اتفاقات افتاده،چرا بعد از چندین ماه هنوز یه عده مسئول هنوز قبول ندارن که این مسمومیت ها وجود داره و دارن لا پوشانی میکنن و بعدش هم مگه اطلاعات کشور بیشترین ادعا در خاورمیانه نداره که اطلاعات ایران در دنیا حرف برای گفتن داره ،
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
چون فرزندان خودشون تو کشورهای دشمن دارند عشق می‌کنند
عاقب تماشای برنامه ها و فیلمهای مبتذل ماهواره که عامل اصلی فساد در جامعه است همین است
همه این موارد میتونه باشه! با توجه به اینکه دانش آموزها میگردندنبال کوچکترین سوژه که کلاس و مدرسه رو تعطیل کنن! اینها رو میگم نه برای نادیده گرفته شدن این قضیه! ولی تمام موارد ذکر شده تا حدودی میتونن درست باشن. اما نکته اصلی اینه که زمانیکه اروپاییها و معاندین نظام در خارج، میان اشک تمساح میریزن شکی نمیمونه که این قضیه هم یکی دیگه از نقشه هاشونه! میگین نه؟! صبر کنین تا نیرو های امنیتی ان شاالله عوامل این سمپاشی ها رو دسگیر کنن دوباره خواهیم دید همین غربی ها و معاندین نظام توی من و تو و اینترنشنال میان و میگن چرا میخواین عوامل رو مجازات کنین؟! در ضمن کار اطلاعاتی خم رنگ رزی نیست که بشه به سرعت عوامل رو شناسایی کرد چه بسا اینکه این قضیه در حوزه کودکان و نوجوانان و مراکز آموزشی است و خود این موضوع، کار رو سختتر میکنه! اما ان شالله به لطف خدا و همت نیروهای مخلص اینبار هم دسیسه بدخواهان این مرز و بوم نقش برآب خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
امثال شماها همون هایی هستید که کرونا رو شایعه می دونستید و همون کرونا و ندانم کاری مسؤولین تعداد زیادی از هم وطنان رو به کام مرگ فرستاد
بنظر شما کدام عامل در ایجاد این حملات شیمیائی غیر انسانی وایجاد اشوب وترس عمومی موثر بوده است۔۔ایجاد روابط اقتصادی جهت پیشرفت اقتصادی با چین ویا اشوبی که توسط گروهی از بانوان غیر محجبه انجام شد۔۔ عوامل انجام با احتمال زیاد داعشی است وداعش ساخته سیاست های استعماری است۔من اولی را مهم تر میدانم۔داعش مدارس دخترانه منفجر میکند۔
چه جالب توی اعتراضات افراد را مثل آب خوردن شناسایی کردند اینجا دوستمان می‌فرماید خم رنگرزی نیست که بشود به سهولت شناسایی کرد ما هم برای دلخوشی جنابعالی میگیم خیلی میفهمی و تو راست میگی برو جشن بگیر
آن بالایی که میگه وایتکس ریختن خیلی خنده داره کار طالبان هستش که با کشورهای عربی دست به یکی کردن فقط
تو دنیا ایران طرف روسیه. است کشوری که بیشترین گرفتاریرو برا ما کرد برجام دریای خزر
وووووو تا یه مشکلی درست میکنید اینو
میگید کاره دشمنه
یک مشت متحجر که معلوم نیست کجا و‌سر چه سفره ای غذا خوردن افتادن به جون بچه های مردم
یعنی الان بجای این گاز نامرئی حمله شیمیایی یا بیولوژیک بود چقدر تلفات میدادیم مشکل از آنجاست که کار بلد ها را مرخص کردیم و تنها خودیها سر کارگذاشتیم که هیچ چیزی بلد نیستند فقط انکار ماجرا در همه ضمیمه هااین را میشه دید
دخترم کلاس یازدهم است ترسیده امروز نرفته مدرسه.
کشوری که نتونه یه همچین مشکل کوچیکی رو حل کنه و از مردم خودش مراقبت کنه دیگه نمیتونه
بالاخره افتاب برای همییشه پشت ابرها نمی مونه
اون چیزی که مشخصه اراده ای بعداز ۲ ماه برای پیداکردن پرتقال فروش وجود ندارد
پیشنهد میکنم در کلاسهای مدارس دتکتور گاز منو اکسید کربن نصب کنید۔از مناطق سرد سیر که نیاز به بخاری طولانی مدت تر دارند شروع کنید۔تولید دتکتور را سریعا در سازمانهای دفاع غیر نظامی در ایران شروع کنید۔
تنها راهه همراهی مردم .عدالت در حقوق.و ارزانی است
همون کسی که تو روزنامه همشهری نوشته ممکن است کار خود دانش اموزان باشد قطعا متهم است . کار همون نویسنده است که تقصیر را گردن مردم انداخته
من نمی دانم سوخت بخاری ها در مدارس چبست۔ممکن است مختلف باشد۔ زمان ما نفتی بود۔ هروقت هم کسی میخواستدکلاس را تعطیل کند نفت انرا زیاد میکرد وبخاری میترکید۔در مورد دتکتور با کارشناسان دتکتور های موجود با توچه به کلیه جوانب در کشور مشورت کنید۔ ممکن است دتکتور مناسب دیگری پیدا کنید۔وجود دتکتور مناسب برای چنین اماکنی ضروری است۔ایا اموزش وپرورش بخش مراقبت از ایمنی مدارس وبازدید سالیانه دارد۔اگر دارد کنترل این موضوع باید در دستور کار انان قراریرد۔
چه خبر از راننده تانکر؟
زیادی بزرگش نکنید ما در کشوری زندگی می‌کنیم کسی دست و پای شما را نبسته اکثریت مردم خودشان مقصرند اول بیایید خودتان را فرهنگ سازی کنید در همه چیز بعد قصاوت کنید یا کفر نعمت میکنید یا اسراف یا جو می‌گیرد بعضی هارو تا کمی به جایی می‌رسند مردم خودشان به خودشان ترحم نمی‌کنند بعد از آب گل آلود ماهی می‌گیرند همیشه قانه باشید آزادانه میتوانید زندگی کنید لذت ببرید ولی هر چیزی به وقت خود و با فرهنگ خود
مردم‌خودشون با خودشن درگیر هستند اول بعضی ها بیان خودشون رو در کشور فرهنگ سازی کنند به هم احترام بگذارند و به حق و حقوق خود قانع بشوند جو سازی هم نکنید زندگی کردن سالم و بدون اسراف و با فرهنگی هم عرضه میخواد توقع زیادی در زندگی باعث شکست می‌شود اون کسی که میره معتاد میشه به زور معتاد نمی‌کنند خودش عقل داره میتونه راه درست رو انتخاب کنه
کدوم حمله؟ کدوم کشک؟ برین با یه پزشک مشورت کنید ساده علت را توضیح میدهد علت mass hysteria است مخالفان جمهوری اسلامی هم اینو میدونن ولی میخوان جمهوری اسلامی را بکوبند جمهوری اسلامی هم اینو میدونه ولی بدش نمی آید مردم مشغول اوهام و خیال بافی باشند آخه ملت کی بزرگ میشوید ؟ یه کم مطالعه کنید اینترنت هم که اومده بهانه ایی برای عدم دسترسی اطلاعات ندارید
آخه مگه میشه قابل شناسای نباشد باعصر اینترنت
چرا مردم خودشون عا ملان را پیدا نمیکنن اگر میخواستن تاحالا پی داکرده بودن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار