بازدید 18636
سه هزار و دویست و هشتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

محسن رضایی: اگر نصف فشار اقتصادی که به ایران وارد شده، به کشور دیگری وارد شود، کمتر از ۴۸ ساعت سقوط می‌کند/انتقاد عجیب معاون رئیسی از برخی مدیران دولتی / قالیباف: ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌ها یکی از پنج قدرت دنیاست

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند؛ عضو کمیسیون بهداشت مجلس: احتمالا پشت قضیه مسمومیت دانش‌آموزان گروه‌هایی باشند که مخالف ورود خانم‌ها به عرصه‌های مختلف هستند / معاون رئیسی: می‌خواهند این دولت را مخالف تحصیل دختران نشان دهند / آذری جهرمی: می‌گفتند شبکه‌های اجتماعی خارجی، عامل ایجاد ناامنی در کشورند؛ اما… و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 03 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علم‌الهدی: دیگر اقتدار امنیتی نظام نمی‌تواند در عرصه مقابله با کشف حجاب میدان‌داری کند
سید احمد علم‌الهدی با تأکید بر این‌که فتنه در حوزه حجاب است، ابراز کرد: فضا را به جایی رسانده‌اند که هر نهاد حاکمیتی در این حوزه اقدام کند، چنین تلقی می‌شود که حجاب حکومتی است و بنابراین، دیگر اقتدار امنیتی نظام نمی‌تواند در این عرصه میدان‌داری کند. امام راحل از روز اول، آمریکا را شیطان بزرگ خواندند. شیطان بزرگ از ابتدا هرچه توطئه کرده شکست خورده و در این دو توطئه هم شکست خواهد خورد. مدیران و مسئولان در تمام عرصه‌ها دست‌به‌کار هستند تا فتنه دشمن را خنثی کنند. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه محمد (ص) خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا بر سر این نظام ریخت، اما مردم به میدان آمدند و از انقلاب خود دفاع کردند. امروز هم‌چنین جنگ ناجوانمردانه‌ای حتی سخت‌تر از جنگ نظامی در جریان است، اما باز هم اگر کمک مردم در کار باشد، دین خدا پیروز خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: احتمالا پشت قضیه مسمومیت دانش‌آموزان، گروه‌هایی باشند که مخالف ورود خانم‌ها به عرصه‌های مختلف هستند
محمد علی محسنی بندپی با بیان اینکه هنوز علت مشخصی از سوی دولت برای این موضوع ذکر نشده است، گفت: احتمال دارد گروه‌هایی که از ورود خانم‌ها به عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی می‌ترسند و یا با آن مخالفت هستند، پشت این قضیه باشند؛ اما دولت قول داده است با جدیت بیشتری زوایای پنهان این موضوع را آشکار کند و مجلس از اختیارات و بُعد نظارتی خودش استفاده می‌کند تا این قضیه هر چه سریعتر مرتفع و خانواده‌ها به آرامش بازگردند و دانش آموزان هم بتوانند به تحصیل خودشان ادامه دهند.

امام جمعه اهواز: تروریست‌های اقتصادی را اعدام کنید
حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز با اشاره به فعالیت تروریست‌های اقتصادی برای دشمنی با نظام گفت: در عین حال کشور از آبان‌ماه در شرایط جنگ ترکیبی قرار گرفت و این سبب افزایش فشار اقتصادی بر مردم شد و مسئولین باید از معیشت و حق مردم انقلابی که تحت فشار اقتصادی دشمنان هستند، حمایت کنند. وی افزود: هر سه قوه باید با فعالیت انقلابی در کنار مردم باشند و با تروریست‌های اقتصادی مبارزه کنند. لحظه‌ای با این تروریست‌ها نباید مسامحه صورت بگیرد. باید برای دانه‌درشت‌ها از جریمه‌ها و مجازات‌ سنگینی نظیر حبس و اعدام استفاده شود.

معاون رئیسی: می‌خواهند این دولت را مخالف تحصیل دختران نشان دهند
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: مشکلات کنونی مدارس دخترانه از جمله هجمه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی و دولت سیزدهم است تا این دولت را مخالف تحصیل دختران و حضور این قشر در جامعه نشان دهد، در حالی که تحصیل دانش آموزان دختر مایه افتخار ایران است و در نظام جمهوری اسلامی بخشی از جمعیت هیات‌های علمی، مسئولان و مدیران، فرهنگیان، ورزشکاران، هنرمندان، پژوهشگران و سیاست مداران را زنان تشکیل می‌دهند.

محسن رضایی: اگر نصف فشار اقتصادی که به ایران وارد شده به کشور دیگری وارد شود، کمتر از ۴۸ ساعت سقوط می‌کند
معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیل شده به کشور گفت: علت آنکه مردم نسبت به مسائل اقتصادی کاملا آگاه نیستند، عدم مشارکت کامل آن‌ها در اقتصاد است. اگر نصف فشار اقتصادی که به ایران وارد شده است به اقتصاد کشور دیگری وارد شود کمتر از ۴۸ ساعت سقوط می‌کند. ما در جنگ کامل اقتصادی هستیم و اگر مردم در اداره اقتصاد و مسائل پولی، مالی مشارکت داده شوند به این مسائل آگاه می‌شوند و مشارکت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

فرضیه نقش داشتن تانکر در مسمومیت دختران دانش‌آموز پردیسی
رضا کریمی صالح معاون فرماندار پردیس با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدرسه خیام پردیس اظهار داشت: در زمان وقوع حادثه مسمومیت برای دانش آموزان در پی شناسایی عامل انتشار گاز، عوامل حاضر در محیط به یک دستگاه تانکر در مجاورت مدرسه مشکوک شدند. وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته در همان لحظات ابتدایی مشخص شد، بوی نامطبوع انتشار یافته در مدرسه به بوی سوخت داخل تانکر شباهت زیادی دارد لذا بلافاصله خودروی تانکر توقیف و راننده بازداشت شد. معاون سیاسی و امنیتی فرماندار پردیس در ادامه گفت: موضوع علت مسمومیت دانش آموزان پردیس هنوز کامل مشخص نشده، اما شواهد نشان می‌دهد پارک شدن تانکر حامل سوخت نفتا در مجاورت مدرسه عامل مسمومیت دانش آموزان در مدرسه خیام پردیس باشد. کریمی صالح تصریح کرد: خودروی توقیفی به پارکینگ منتقل شده بود و در شب همان حادثه طی تماسی مطلع شدیم نگهبانان پارکینگ نیز دچار مسمومیت و به بیمارستان منتقل شدند لذا فرضیه مسمومیت دانش آموران به واسطه سوخت داخل تانکر تشدید شد.

مسمومیت ۲۱ دانشجوی یک خوابگاه دخترانه در کرج
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام مسمومیت تعدادی از دانشجویان در یک خوابگاه دخترانه در کرج، گفت: حال عمومی تمام دانشجویان دچار مسمومیت مساعد و رو بهبودی کامل است. شهرام صیادی با اشاره به تماس تلفنی بعداز ظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه از یک خوابگاه دانشجویی دخترانه در کرج با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانشجویان افزود: فوراً یک اتوبوس آمبولانس و شش آمبولانس به محل اعزام و پس از اقدامات اولیه و امور درمانی، ۲۱ دانشجو به بیمارستان کوثر منتقل شدند که خوشبختانه حال همگی خوب است و مورد حاد و بد حال وجود ندارد و به تدریج دانشجویان در حال ترخیص هستند.

انتقاد عجیب معاون رئیسی از برخی مدیران دولتی
سید محمدحسینی با اذعان به اینکه بخشی از ناراحتی‌های کنونی مردم از تبعیض است، افزود: متاسفانه گاهی تبعیض و پارتی‌پازی‌هایی در ادارات باعث گله‌مندی مردم شده است و اخیرا رئیس‌جمهور در بخش خودرو تذکر دادند. متاسفانه برخی از مدیران خود را عقل کل دانسته و یا وعده بی‌سرانجام به مردم داده که این باعث تغییر افکار و باور عمومی مردم می‌شود. در حالی که این رویکرد خلاف سیاست‌های دولت سیزدهم است. معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه مدیران نیازمند آموزش بوده و باید ارزشیابی، نظارت و تقویت باور‌های دینی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اصول دوازه‌گانه‌ای که بیشتر حول محور مبارزه با فساد است، ارائه کرده که باید اجرایی شود نه اینکه روی کاغد بماند.

قالیباف: ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌ها یکی از ۵ قدرت دنیاست
رئیس قوه مقننه عنوان کرد: امروز بی شک ایران اسلامی با همه مشکلات و تحریم‌ها در حوزه مسائل موشکی و هوا فضا یکی از ۵ قدرت دنیاست و همه این ظرفیت‌ها و امکانات به دست همین مردم و جوانانی که قلبا به سنت‌های الهی اعتقاد داشته و تلاش صادقانه دارند، به دست آمده و این بازدارندگی را در مقابل دشمن ایجاد کرده که چنین امنیتی امروز برقرار شده است.

امام جمعه قم: مسمومیت دانش آموزان توطئه یک جریان خائن است
سعیدی امام جمعه قم، مسمومیت ادامه‌دار دانش آموزان را نشان از توطئه جریانی خائن دانست و گفت: مراجع، علما و مردم از مسئولان انتظار دارند که این مسأله را ریشه‌یابی کنند و اگر به مجرمان رسیدند، آنان را محاکمه کرده و به اشد مجازات برسانند.

آذری جهرمی: می‌گفتند شبکه‌های اجتماعی خارجی عامل ایجاد ناامنی در کشورند؛ اما…
محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: می‌گفتند شبکه‌های اجتماعی خارجی عامل ایجاد ناامنی در کشورند؛ در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حمله به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، علت را در عدم همکاری پلتفرم‌های بین‌المللی جستجو کردند. این روز‌ها که شبکه‌های اجتماعی مسدود و محدودیت‌های شدیدی بر اینترنت وضع و کسب و کار و زندگی مردم مختل شده است، گسترده‌ترین اقدام ضدامنیتی علیه کودکان عزیز ایران زمین و در مدارس رخ داده است و مشخص نیست صاحبان آن نظریات مشعشع کجا هستند!

آخرین وضعیت حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده
«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیصد و یازدهمین نشست شورای عالی کار که در محل این وزارتخانه و با حضور «علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار و «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد، با تأکید بر اصل سه جانبه گرایی و تعامل حداکثری نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایان، مبنا و معیار تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را میزان هزینه سبد معیشت کارگران و نرخ تورم اعلامی مرکز آمار عنوان کرد و گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیارهای دقیق و کارشناسی قطعاً تا پایان سال نهایی می‌شود.

حباب سکه چقدر شد؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: هر مثقال طلا ۱۷ عیار که در اوج خود (روز یکشنبه) تا ۱۳ میلیون تومان هم پیش رفته بود، در آخرین معاملات دیروز، ۱۰ میلیون و ۸۵۰ مبنای معاملات بود که کاهش دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۵۲۰ هزار تومانی به‌ازای هر گرم به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. طلای ۱۸ عیار مرز سه میلیون را هم رد کرده بود و سه میلیون و ۲۰ هزار تومان را هم دید. در حال حاضر هر اونس طلا ۱۸۳۲ دلار را ثبت کرده است. وی در رابطه با حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز از شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اکنون در محدوده پنج میلیون و ۷۰ هزار تومان قرار دارد.

فتاح: فاز ۱۴ پارس جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی است
سید‌پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان فاز ۱۴ پارس جنوبی را تجسم عینی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز این فاز به عنوان یک پروژه کاملا ایرانی به ثمر رسیده و بر خلاف اغلب طرح‌های کشور که مردم طعم برکات آن‌ها را پس از بهره برداری و افتتاح می‌چشند، در این پروژه و در زمستان امسال، ۵۰ میلیون متر مکعب از گاز استحصالی این فاز وارد شبکه شد.

بذرپاش: با سوداگرانی که بخواهند قیمت مسکن را ناباورانه بالا ببرند، برخورد می‌کنیم
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خانه‌های خالی و تصمیم وزارت راه و شهرسازی در این رابطه، اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان ۵۷۰ هزار خانه خالی را شناسایی کرد و به سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد. در بخش مسکن در خصوص سوداگری مسکن موضع ما کاملاً مشخص است؛ با تمهیداتی که در همکاری با مجلس تدوین کرده‌ایم تلاش شده تا دست سوداگران را در این بخش کوتاه کنیم. وی افزود: خانه‌های خالی مرتب در حال شناسایی و معرفی به سازمان امور مالیاتی است. بعضا مکانیزم‌های سختگیرانه‌تری را در این‌باره در نظر می‌گیریم. در هماهنگی کامل با سوداگرانی که بخواهند زندگی را برای مردم دشوار و قیمت مسکن را ناباورانه بالا ببرند، برخورد می‌کنیم.

نماینده مجلس: چرا فردی که خارج از کشور ارز دارد، نمی‌تواند از آن برای واردات استفاده کند؟
لطف الله سیاه کلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع که کارشناسان، بازار ارز را دلیلی برای محدودیت واردات خودرو می‌دانند، تصریح کرد: اکنون که واردات خودرو محدود است، باز هم ارز گران می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که دولت هنوز ارز منشا خارجی را برای واردات خودرو به بازی نگرفته است. چرا فردی که خارج از کشور ارز دارد، نمی‌تواند از آن برای واردات استفاده کند؟ اگر از این ظرفیت استفاده شود می‌توان عرضه را افزایش داد. سیاه‌کلی با بیان اینکه تجار بسیاری برای واردات خودرو وجود دارند، ادامه داد: برخی ایرانیان خارج از کشور تمایل دارند که سرمایه خود را در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند که می توان از این ظرفیت برای واردات خودرو استفاده کرد.

فرشاد مومنی: حداقل دستمزد از ٢۵٣ دلار به ١٢٢ دلار رسیده است
فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تورم سال ١۴٠١ گفت: در حالی که حداقل دستمزد در آغاز سال، ٢۵٣ دلار بود در مدت ١١ ماه به ١٢٢ دلار رسیده است؛ دولت تا کجا این فقر را می‌خواهد ادامه دهد؟ امروز هزینه شهروندان با قیمت‌های جهانی و دستمزد با نرخ کشورهای فقیر آفریقایی است که این مبنای علمی ندارد. حکومت‌گران بدانند که مشکلات با بازی قیمت‌ها حل نمی‌شود و باید از تجربه سی سال گذشته فهمیده باشند که اگر می‌خواهند تولید کارآمد شود باید برای آموزش و مهارت هزینه کنند.  /ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۴
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۶۴
سکوت کنیم بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
همین سکوت من و شما است که کارو به اینجا رسونده
نمونه کدام کشور چنین شده حرف مستند نیست
درود
جناب محسن رضایی.... ونزوئلا... زیمباوه....هم از این بدتر دارند...اما نپاشید.ند....چون عادت کردن مثل مردم ما که عادت می کنند...
چی میگی محمد باقر!!!!!!!!!!!!؟
آقای قالیباف بر اساس کدام شاخص اقتصادی به این نتیجه رسیدی؟
داشته های شما و خانواده محترمتان قبل از تصدی امور و حال حاضر؟
کجایش افتخاراست این همه فقرفساد.
آقای رضایی این جنگ اقتصادی ازدولت شما شروع شد یا دوات قبلی؟!! شما و دیگر اصولگرایان که دولت قبلی را بیعرضه و ناتوان میدانستید الان همه کاره مملکت هستید با معدل نوزده و خرده ای... این گوی و این میدان.ثابت کنید شما باعرضه ترید...
جناب محسن خان این ملت دیگه نای بلند شدن ندارن ،، کدوم جوان ، فکر کردی مثل سال ۵۷ هست که کشور جوانانی داشت که سرزنده و خوب داشته باشه ، فعلا زنان مملکت اگه بتونند اعتراضی کنند
کار دشمن دشمنی و کار تحریمها اختلال در امور کشور است از آن بدتر عملکرد مسئولان است که ضربات مهلک تری را بر پیکر کشور و ملت وارد می سازند! در اموری که رد پایی از دشمن و تحریم نیست بوضوح این ضربات خودنمایی می کند و ناکارآمدی مسئولان را کاملاً برملا می سازد.
شاید دشمنی دشمنان و تحریمها قابل تحمل باشد و درصورت وجود مسئولان کارآمد آنها میشود خنثی کرد ولی ناکارآمدی مسئولان که ضربات بیشتری را به کشور و ملت وارد می کند قابل تحمل نیست!
آقا محسن رضایی مگه ما مجبوریم با ۹۹ درصد دنیا سر جنگ داشته باشیم؟ که اونا هم فشار اقتصادی بیارن؟
مگه ترکیه امارات قطر نیستن دارن زندگیشون رو میکنن مردمشون هم تو رفاه و راحتی هستن منابع خدا دادنشون هم کشور خودشون میشه،والله دیگه خسته شدیم چی میشه ما هم یه کشور معمولی باشیم
واژه دشمن را که از مسؤولین بگیرید دیگه بیکار می شوند.
جناب حاج محسن آقا، سلام و عرض ادب، شما که میگفت اقتصاددان با تجربه و قوی هستید و با معدل بالای نوزده دکتری گرفتید وکاری می خواستید بکنید تا ریال تبدیل به قویترین پول دنیا گردد چه زود وعده هایتان را از یاد بردید و دم از جنگ اقتصادی وحرفای عجیب غریب میزنید.
با خیلی از کشور ها کاری ندارم
فقط بین چین و روسیه و آمریکا و انگلیس و فرانسه کدومو گذاشتید کنار که ما جز ۵ تا شدیم بماند حالا کشورهای پرقدرت دیگر
اصلا پرقدرت تو چی؟یا تو کدوم شاخص؟
اون از وزیر امور خارجه که فرستادن به کل دنیا نادرست بگه
یا عیسی زارع پور که داره به یه ملت نادرست میگه
اینم از رییس محترم مجلس
ما قوی هستیم. تو چی قوی هستیم؟ همه چی!
محسن رضایی: اگر نصف فشار اقتصادی که به ایران وارد شده به کشور دیگری وارد شود کمتر از ۴۸ ساعت سقوط می‌کند
بله سردار در کشورهای دیگر فشارهای اقتصادی بر دوش دولت هست ولی در ایران بر دوش ملت
چیزی که صدها برابر این مشکلات کمرشکن مردم را زجر می‌دهد همین ادعاهای مسئولان همچون حرفهای رضایی و قالیباف و رئیسی است.
با سلام. از آقای رضایی بپرسید این فشار شدید از کی اعمال شده فقط در این دولت بوده یا اینکه یکسال ونیم پیش در دولت آقای روحانی هم وجود داشته است؟ یادتان می‌آید در دوران انتخابات کل این جریان پوششی میگفتید تحریم حداکثر بیست درصد اثر دارد و علت مشکلات بی غیرتی است ؟
فشار رو آقای رضایی شما تحمل نکردین بلکه مردم تحمل کردن شما که فقط پول چاپ کردین
معائن چارلمانی ریئس جمهور، اقای سید محمدحسینی شما میخواهید در راستای تقویت باورهای دینی مدیران تلاش کنید . برادر عزیز رمانیکه شما به تخصص بها ندهید معلوم است که باید با باورهای دینی ارزشیابی کنید. از طرف دیگر کسی که مدیر شده حتما باورهای دینی ایشان انقدر نمود داشته که از فیلتر گزینش به سطح مدیریت کلان رسیده است . و شما بعد از 40 سالگی یک مدیر چطور میخواهید باورهای دینی ایشان را تقویت کنید. شاید هم هروز برایش یک منبر 2 ساعته برگزار میکنید ؟
جناب وزیر محترم سابق ارتباطات یا خودش را به ندانستن میزند یا واقعا نمی‌داند که تقریبا غیر ممکن است که دومی باشد.

حتما حضرت ایشان از واقعیتی به اسم فیلتر شکن و وی پی ان با خبر هستند
قدرتهاي جهان در نظر قاليباف سوريه ، گانا ، يمن ، افغانستان هستند! لبنان بعد از ما هستند.
دکتر جان، شما بهتر از ما از شرایط خبر داشتی. چرا تو تبلیغات انتخاباتی قول دادی پول ایران رو قویترین ارز منطقه میکنی؟
درباره گمانه زنی مقامات درباره پشت پرده مسمومیت ها، آنهم در شرایطی که از پیدا کردن عامل انسانی و سم مورد استفاده عاجزند، کمی عجیب است.
در یک کلاس 25 متری، بوی نامطبوعی به مشام میرسد و تعدادی دانش آموز مسموم می شوند. پنجره ها و درب کلاس بسته است و فضای حادثه یک محیط کاملا محدود و کوچک است که به جز معلم و دانش آموزان، از لحظه شروع کلاس درس کسی به آنجا تردد نکرده.
مقامات چرا نمی توانند این معما را حل کنند؟
آیا فرد یا گروهی ساعاتی قبلتر و یا حتی چند روز قبل با ورود به مدرسه، وسیله انتشار سم را در جایی از کلاس کار گذاشته اند؟
چرا درباره حداقل یکی از این کلاسها اقدام به بررسی تمام وسایل موجود در کلاس و بازکردن تمام قطعات میز و صندلی و رادیاتور شوفاژ و پروفیل پنجره ها و قاب عکس و تخته دیواری و لامپ و چارچوب و بدنه درب و کندن تمام گچهای دیوارها و سقف و غیره نمی کنند تا از عدم وجود هر گونه جاساز در آنها مطمئن شوند؟
اگر این کار را کرده بودند و بعد از حادثه کیف و کوله و وسایل دانش آموزان گرفته و بازرسی میشد، آنوقت میشد حرف از عامل ناشناخته زد ولی الان عملا هیچ تحقیقاتی صورت نگرفته.

اینکه جانمایی دقیق از مسموم شدگان و تعداد کلاسهایی که در هر حادثه مورد حمله قرار گرفته مشخص نیست دلیل بر کم کاری است. آقایان خودشان را راحت کرده اند و به جای اینکه بگویند ماده سمی در یک کلاس یا کارگاه یا آزمایشگاه منتشر شده می گویند دانش آموزان فلان مدرسه مسموم شدند. اما باید جانمایی مسموم شدگان الان دقیق مشخص بود. بر اساس این شاید میشد دوری و نزدیکی قربانیان از مرکزیت حادثه را حدس زد.

ترددات تعمیرکاران، خرید و ورود تجهیزات جدید به مدرسه و کلاسهای درس و خیلی چیزها باید رصد میشد و حتی تعویض یک لامپ سوخته یک روز قبل از وقوع مسمومیت باید جدی گرفته میشد و این لامپ بررسی میشد.
کاری که مقامات و کارشناسانِ نهادهای امنیتی باید می کردند از این دست است.
________________
آقایان سرنا را از سر گشادش دست گرفته اند و دایماً در آن می دمند.

**حق سانسور برای تابناک محفوظ است**
یادم است توی دولت قبلی می گفتید تحریم ها اثر ندارد و مشکلات اقتصادی از بی عرضگی دولت است. همین که قبول کردید تحریم مشکل اقتصادی بوجود اورده خودش گامی به جلو است.
بذرپاش: با سوداگرانی که بخواهند قیمت مسکن را ناباورانه بالا ببرند، برخورد می‌کنیم:
جناب بذرپاش
شما قبل از هر چیز به یک مشاور ورزیده مهندسی عمران نیاز دارید
اگر قیمت یک متر زمین و هزینه تمام شده یک متر مسکن را طی 3 سال محاسبه می کردید و با توجه به اینکه از زمان شروع ساخت یک ساختمان تا پایان کار حدود 3 سال طول می کشد و قیمتها و هزینه ها هر سه ماه تغییر نجومی می کند و نظر به اینکه سرمایه یک سازنده 3 سال خواب دارد واقتصاد کشور هر شش ماه یک تورم 43%دارد باور می کردید که قیمتها با در نظر گرفتن سود منطقی سازنده دور از واقعیت نیست.
بالاخره معاون اقتصادی رییس جمهور بعد از دو سال از رونمایی اسکناس هزار تومنی مشهورشان در مبارزات انتخاباتی ، در یک تجزیه و تحلیل اقتصادی دیگر گفتند “ اگر فشار اقتصادی روی ایران برای هر کشور ذیگری بود، ۴۸ ساعته از پا در میومد”
اینکه حالا ۴۸ ساعته کارشون تموم می‌شد یا چن ساعتی اینور انور ،خودش یک محاسبه اقتصادی است .. بهر حال مطلب مهمی بود که بهش اشاره کردن.
انشالله با این برآوردها مشکلات مردم حل خواهد شد.
قالیباف یا نمی داند 5 قدرت برتر دنیا یعنی چه
یا نمی داند ایران کجاست
یا نمی داند فرق است با نیست چیست !!!
رضایی:ارزش ریال را در مقام سوم بعد از دلار و یورو قرار میدهم
قالیباف:مقام پنجم در جهان هستیم
لطفا از لحاظ فقر بفرمایید در مقام چندم هستیم؟
برادر محسن این که گفتی از نجابت ایرانی هاست. v
بروید و مشکلاتتون با آژانس رو حل و فصل کنید که مردم هزینه ندانم کاری را نپردازند. دیگه مردم چیزی براش نمونده که بپردازند.
تا مشکلات رو با آژانس اتمی حل و فصل نکردید ، تمام ندانم کاری ها رو بذارید کنار.
آقای رضائی اصلا چرا باید کشور ما ملت ما تحریم بشوند .چرا؟چه چیزی شما دارید که باقی مخلوقات خدا ندارند .چه چیز برتری شما نسبت به باقی مردم دنیا دارید . ولی ۹۰درصد مردم سقوط کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اینو ازاربابت بپرس؟بگومگه دم از دموکراسی نمیزنید،چرا؟هسته ای چه صلح امیز چه جنگ آمیز هردوتاش رودارید چرامردم دیگه دنیا نداشته باشن؟چرا۴۴سال ماروتحریم کردید؟چرافقط شماهاتوسازمان ملل حق وتودارید ۱۹۳تادیگه کشورتودنیاهست،چراسلاح به هرکشوری دوست داشته باشیدصادرمیکنید اما دیگرانبایدصادرکنن ؟یابه اونیکه شمامیخواهیدحتما بایدصادرکنن؟چراهمه بایدازدموکراسی که مدنظرشماست اطاعت کنن؟
بلخره ما نفهمیدی تحریم اثر داره یا نداره!
آقای ۵ قدرت دنیا مردم زیر فشار اقتصادی له شدند به داد مردم برسید
اگر قرار است همه کارها به لطف خدا و کمک مردم حل شود پس اینهمه مسئول و دبدبه کب کبه برای چیه ؟ سفره نعمات خداوند بازه و ...
چرا اکبر طبری؛ بابک زنجانی ؛ مهدی رفسنجانی ؛ مهدی جهانگیری ؛ حسین فریدون و همدستان و حامیان این ها مصادره اموال و اعدام نمی شوند؟
آقای قالیباف دیگه دوران موشک پرانی تمام شده است یعنی قدیمی شد . بعد بفرمائید کدام ماهواره شما در فضا به مردم سرویس می دهد شما حتی برای پخش برنامه تلویزیونی از ماهواره خارجیها استفاده می کنید .امروز معیار قدرت اقتصاد است تولید است در آمد سرانه است .
اگر امثال این مسوولان در کشور دیگری سر کار بودند اون کشور کمتر از ۲۴ ساعت سقوط می‌کرد
بله فشار اقتصادی خانمان برانداز بر دوش مردم مظلوم کوچه بازاراست،نه مسئولان و کاسبان تحریم،وابستگان ب حوزه‌های قدرت
علت آنکه مردم نسبت به مسائل اقتصادی کاملا واقف نیستند عدم مشارکت کامل آنها در اقتصاد است. .... اگر مردم در اداره اقتصاد و مسائل پولی، مالی مشارکت داده شوند به این مسائل آگاه می شوند و مشارکت آنها افزایش پیدا می کند

معنی فرمایش جناب دکتر رضایی احتمالا اینه که باید در زمان فقز مردم در فقر مشارکت داده بشن تا بدونن و کمتر اعتراض کنن
ولی بنظرم قرار این نبود... قرار این بود که ریال بعد از دلار و یورو باشه ... چی شده مشارکت مردم در دریافت منابع کشور نیست ولی در تقسیم فقر هست؟! مشاوره اینطور بوده که دلار شده ۵۰ تومن الان .... انتظاراینکه دولت وظیفه داره در جهت بهبود معیشت نهایت تلاش رو بکنه و مردم رو در رفاه سهیم کنه و نه در فقر آیا اشتباهه؟ جناب دکتر راهنمایی میکنن لطفا....ممنون
به لحاظ تورم و فقر هم جزء برترينها هستيم !
رضايي درست ميگه ، ما واقعا مردم دنده پهني هستيم !
آقای رضایی ، لطفا سکوت فرمائید که این بهتر است .
آقای رضایی
طیب اقتصاد
بهتره بگید فشاری که روی مردم ایران هست نه فشار روی کشور
صدای شکسته شدن استخوانهای مردم رو نمی‌شنوی ؟
چه مردم نجیبی هستیم که 48 ساعت رو رد کردیم و به سالها رسیده و تحمل کردیم.و این حکایت از نجات مردم شریف ایران هست.
این فشار روی آقا زاده ها هم هست ؟
از قدیم گفتن حرفی میزنید اول مزه مزه کنید.
بخدا ا سکوت بهتره
با این حرف‌ها نمک روی زخممون نپاشید.
خطاب به معاون اقتصادی رییس جمهور : از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است
قدرت يك كشور در ثبات و رفاه و اسايش و نابودي فقر و تورم است ! شما كجاي كاريد ؟ تازه دختران بيگناه هم كه در محيط مدرسه امنيت ندارن !
کدام قدرت پنجم ه روستاهای سیستان ،بویر احمد ،کردستان وکرمان مانند قبایل آفریقایی زندگی میکنند.
فکر کنم جناب محسن رضایی در زمان دولت روحانی که همین فشارها وارد میشد
نظر متفاوتی داشتند
حاج علم بازم داری مردم را رو در روی همدیگه قرار میدی؟ازموده را ازمودن خطاست.اینو بدون که از کاخ شیشه ای داری به بیرون نگاه میکنی .
این فشارها جدید یا زمان روحانی هم داشتیم
۵ قدرت اول درست نیست. جناب قالیباف شکسته نفسی نکنید. ایران اگر اول نباشه، دوم صد درصد هست.
خودرو هامون، هواپیماهای مسافربری، آموزش و پرورش پویا و...، رفاه ملت رو ببین. جناب قالیباف انصاف هم خوبه، شما دیگه چرا سیاه بافی میکنی؟!!!
جناب سردار رضایی اصولا چرا ما باید بمدت ۴۴ سال تحت تحریم جهانی باشیم ؟؟

مگر مردم و کشور ما از طرف خداوند متعال مبعوث شده اند که سلطه استکبار جهانی را نابود کنند ؟

پس چرا مسولان و آغازاده های ساکن کانادا و آمریکا و اروپا یشان گرفتار فقر

و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی کشور و مردم نیستند ؟؟

ما بیشتر از آنکه از تحریمها علیه کشور و مردم در فشار باشیم از ناکار امدی و فساد و ریاکاری و لجبازی و خودشیفتگی و تبعیض و بی عدالتی و تبعیض گسترده و د نبود آزادی و بسته بودن دستهای جامعه مدنی و نبود اتحادیه و سندیکا های کارگری و دور شدن از اهداف اولیه انقلاب ۵۷ در رنج و عذاب هستند و فکری برای اینها بکنید
لابد اينكه كشور تا حالا سقوط نكرده به علت وجود اقتصاددانهاي بزرگي همچون آقاي دكتر رضايي است
این برادر محسن قرار نبود بیاد از این حرفها بزنه، قرار بود بیاد ریال ایران رو بعد از دلار و یورو قویترین پول منطقه کنه. بعد هم طبق گفته دولت محترم انقلابی، تحریم فقط ۲۰٪ تو وضعیت اقتصادی کنونی تاثیر داره، نه بیشتر. ثالثا روسیه دو برابر ایران تحریم شده ولی اقتصاد و پول ملی‌اش خیلی قویتر از اقتصاد ماست.
حاکمیت‌ باید‌ زمینه‌ کسب و کار و شغل و مشغله‌ متناسب با هر سلیقه و توانایی و هر استعداد‌ با سطوح تحصیلی‌ مختلف را برای‌ فرزندان‌ کشور فراهم بکنه‌ !
نه اینکه‌ بهر شکلی بچه ها را در مدارس و بعدش در دانشگاههای‌ بی ربط‌ و خاصیت‌ در رشته های بی ربط نگه داره‌ و آخرش هم بیکار‌ و بی نتیجه‌ !
چرا‌ کسیکه دوست داره با کلاس ۶ بهر دنبال کار‌ ، نباید کار مناسب براش در جامعه وجود داشته باشه‌ ولی با هزاران‌ تبصره و قانون‌ غیر لازم‌ وادارش کنند‌ عمرش در مدارس و دانشگاه‌ سپری بکنه‌ ؟!
چرا‌ بچه یک کارمتد‌ و یا کارگر‌ با پول مدرک فوق لیسانس میگیره که جامعه بهش نیاز نداره بعدش هم می ره پیک موتوری یا اسنپ‌ ؟! اون همه وقت و انرژی و پول‌ و ارزو‌ ....!!!
لازمه‌ دولت‌ و مسئولین‌ زمینه‌ سرمایه گذاری‌ داخلی خارجی را در کشور فراهم‌ کنند تا‌ نیازهای‌ جامعه توسط‌ بچه های خودمون‌ ساخته‌ شه‌ نه اینکه از چین بیاریم‌ ولی‌ جوانان ما تو دانشگاهها‌ فسیل‌ و هدر شوند‌ !
اینهمه دانشگاه‌ جورواجور‌ بخدا اصلا نیاز نیست‌ ! این اژدهای هفتسر‌ و نکبت کلاسهای‌ کنکور‌ ، مافیایی که کسی حریفش نشد‌ !!!

در حال حاضر فقط روی رشته های پزشکی‌ این‌ کلاسهای کنکور‌ کذایی دارند‌ مانور میدن‌ که شاید خیلی ها هنوز ندونند‌ ولی بدانید بسیاری از پزشکان الان براشون‌ کار وجود نداره حتی متخصص هاشون‌ واقعا‌ درآمدی گیرشدن نمیاد در حالیکه عمر و جوونیشون‌ تو دانشگاه‌ هدر رفته‌ و راهی جز جلای وطن ندارن‌ !
شما چهارتا پزشک قدیمی را نیین که امکاناتی دارند‌ و ..... بقیه رشته ها هم که دیگه جای خود دارند‌ !
در عین اینکه‌ کاشتن هندوانه‌ و فلفل‌ دلمه ای‌ هم جز تغییر در بافت‌ محیط زیست و هدر دادن اب‌ مملکت نیست‌ .
خداوند خودش کمکمون‌ بکنه‌ .
یعنی اگر فرض کنیم قدرتهای برتر آمریکا و روسیه و چین و انگلستان باشند بعدش ایرانه و آلمان و فرانسه و ژاپن و دهها کشور پیشرفته بعد از ایران هستند! شاید تصور ایشان از برتر چیز دیگری باشه مثلا برتر در مسموم کردن دختر بچه‌ها
هر روز بگویید ما جزو ۵ قدرت جهان هستیم از افعال مثبت استفاده کنید خواهید دید که انرژی مثبت از همه جا سرازیر میشه .آرزوهای خود را تصویری کنید
سلام،،ماشالله ما چه نوابغی در کشور داریم محسن رضایی نابغه اقتصادی و قالیباف نابغه هوا فضا و موشک و نوابغ دانشگاه امام صادق ،،خدا را شکر اینها را ما داریم اگر نمی داشتیم معلوم نبود کشور ما در رده چندم بود وچه می شد ؟
یعنی دارید صبر مردم رو آزمایش می کنید؟!
نماینده قزوین ، این دولت نمیگذازد خودرو درست و حسابی دست مردم با قیمت مناسب برسد
اگر نصف فشار اقتصادي كه به ايران وارد شده به كشور ديگري وارد شود كمتر از ٤٨ ساعت سقوط مي كند !!
--------------------------------
حالا برادر اين سخن بايد مايه خوشحالي ما ايرانيان باشد يا مايه ناراحتي ؟
--- حالا چرا مايه خوشحالي باشد ؟
-- براي اين كه مشخص مي شود ما ملتي مقاوم هستيم !
-- چرا مايه ناراحتي ؟
-- براي اينكه چرا بايد اين قدر فشار اقتصادي روي ما باشد كه هيچ كشور ديگري تاب ٤٨ ساعت آن را ندارد !!
و چنان به ياد دارم سالي كه طوفان شديدي قسمتي از خاك امريكا را در نور ديده بود و آن شب در بخش خبري سيماي ملي چنان خبر ويراني اين طوفان با آب و تاب به سمع و اطلاع بينندگان مي رسيد كه مش مصطفي
دايي عيال كه به ديدني ما آمده بود گفت :
--- حالا اينطور كه اين اخبار داره با طول و تفصيل از طوفان امريكا ميگه ما بايد اين همه خرابي خوشحال باشيم يا ناراحت ؟
-----
نتيجه اين كه : برخي سخن ها و اخبارها معلوم نيست مخاطب بايد از شنيدنش خوشحال بشود يا ناراحت ؟ !!
بله آقای مدیر اقتصادی رئیسی خوبه خودت اعتراف کردی فشار اقتصادی تو سفره ما طبقه متوسط به پایین قابل تحمل نیست برای تو و امثال تو که چیزی نیست
آقا محسن در زمان تبلیغاتانتخاب خبر از فشار داشتی یا نه...
تو که داری میگی بگو‌ ایران قدرت اول دنیا که بیشتر جمعیتش زیر خط فقرن و زباله گردی می کنن.
آقای رضائی مردم ایران همه دوست دارند در همین شرایط تحریم زندگی مشابه زندگی مسئولین داشته باشند خلاص
آقای قالیباف با اقتصاد رتبه ۱۲۹چطوری جز پنج کشور دنیا هستیم ؟
حاج محسن اسکانس جیبت رو دلار کردی یا نه؟
جناب رضایی و قالیباف! دمتون گرم با این اعتماد به نفستان. با همین فرمان برید جلو چند سال دیگه قطعا قدرتمند ترین کشور دنیا خواهیم بود از نظر اقتصادی
تنهایی کشف کردی؟
مسؤل اقتصاد سایر ممالک اونقدر وجدان و شراافت. ارند که وقتی متوجه بیکفایتی خود در اداره معیشت مردم را دیدند فوری استعفا دهند.
شما چطور؟
لطفاً اون ۴ تای دیگرو از بین چین فرانسه انگلیس ژاپن سوئیس روسیه آمریکا آلمان ژیک سوئد کانادا پرتغال و یه 40 50 تای دیگه انتخاب کنید. اوه خیلی کار سختی. آها احتمالا تعریف ایشون از قدرت یه مقدار با تعریف‌متعارفش فرق داره.
خدا وکیلی این حرف ها رو می‌شنوه آدم به چی امیدوار باشه. آقای قالی باف هی میگفت حکم رانی جدید ظاهراً هم مدیر مقتدری بود آدم می‌گفت شاید یه چیزی تو چنته داره ولی اینجوری واقعا نا امید کننده است.
تا قدرت چی درنظر بگیرین
بی زحمت حالا که بحثش شد اینbush ecu پژو ۲۰۶ تو بازار موجود کنید دزد زده مجبوریم بریم ناصرخسرو گیر بیاریم فقط
یعنی بعداز امریکا و روسیه و چین وهند ایرانه؟
وقتی حرف های مناظرات انتخابات را آدم می بیند .باعث تعجب بعضی ها چطور روشون میشه از اقتصاد حرف بزنند ؟
اقای علم الهدی بد اتشی داری روشن میکنی.ر
بله دکتر همانطور که خودتون در مناظره انتخاباتی گفتین قرار بود پول ملی ما سومین ارز قدرتمند در دنیا باشه ولی نمی‌دونیم چیشد داریم سوم از پایین جدول میشیم
اگه کسی بتونه بگه چطوری حسن روحانی دکترا داشت از انگلیس اما انگلیسی بلند نبود قول میدم دیگه به رئیسی رای ندم
بسمه تعالی
عشق و حالش رو شماها میکنید سختیهاش برای مردم است ، ارد ناشتا هم میدید .
حرفهای قالیباف فقط مصرف داخلی دارد و در خارج کسی تره هم خورد نمی کند
آقای رضایی الان این فشار اقتصادی که میفرمایید نصفش کمر هر کشوری رو میشکنه به شما وارد شده یا مردم؟ اینجوری که شما میگی انگار ملت توی رفاه نشستن و از دولت انتظار زیادی دارن! و اصلا دلیل اینهمه فشاراقتصادی چیه؟
سلام، یکی به دوست عزیز آقای رضایی بگه اگه یه مدیر کاربلدی راس امور بود هیچ یک از این تحریم‌ها نبود که بخواد کشور سقوط کنه. خیلی از این تحریم ها، فقط خود تحریمی است که هیچ سودی برای هیچ جای دنیا نداره مگر فشار بر گرده ی مردم بینوا.
چرا یکی از این ۵ کشور قدرتمند دنیا نمی تونه سیسمونی تولید کنند؟
اگر نصف دزدی و اختلاسی که در ایران می شود در هر کشور دیگری میشد آن کشور ظرف ۴۸ ساعت نابود می شد
در زمینه خودرو با ساده ترین حرکت می‌شود خودرو را ارزان کرد کلیه افرادی که در خارج هستند منجمله ورزشکاران و دانشجویان و کارمندان دفاتر خارجی ایران در سال یک خودرو با پول خودشان وارد کنند ببینید چه اتفاقی می افتد .ایران می‌شود هاب منطقه ای فروش خودرو ولی افسوس گرگ های اقتصادی نمی خواهند
حاج محسن دکترا اقتصاد،قرار بود همچی رو درست کنی؟! چی شد پس؟
اگر هم یک صدم منابع ایران را هر کشور دیگری می‌داشت ، مرفه ترین مردم دنیا می‌بودند ،
اقای اعلم الهدی کاشکی حداقل ذره ای از حساسیتی که برای حجاب دارند را برای معیشت مردم به خرج میدادند البته حساسیت ایشان در زمان دولت قبلی وجود داشت ولی امروز رییس دولت داماد ایشان است نمیشود از ایشان انتظار داشت
با سلام آقای رضایی به چه دلیل مصاحبه قبل از انتخابات خد و یاران امروزش را فراموش کرده چون قبلا علت مشکلات را بیش از ۸۰ درصد مدیریت نا کار آمد مسئولین می دانست ولی امروز مردم را مقصر می داند
چند ساله که د فشار اقتصادی هستیم.
بهت خوش میگذره؟
کل مسمومیت دختران در ۲۰ شهر یک تانکر حمل نفتا بوده
پس چرا این قضیه را به دشمن ربط می دهید
اگر نصف دزدیها و فساد برخی مدیران میانی کم میشد در کمتر از 48 ساعت دلار سقوط میکرد.
وزیر ارتباطات دولت قبل توجه کنید که با فیلتر کردن این اپ ها دسترسی محدود نشده،
بدتر هم شده چون وی پی ان ها به سنین خیلی پایین تر هم رسیده که معلومه تو این سن برای چی استفاده میشه
لطفا افاضات نکنید ف
نه الان از قدیم گفتن سواره از حال پیاده خبر نداره سیر از گرسنه قابل توجه مسئولان دلسوز کدام مردم؟
جندتا سئوال درباره فاز 14 و پروژه 100 درصد ایرانی !!!
- چند درصد از قطعات ساخت کشورهای دیگه هستند ؟ ( کننرلرهای صنعتی، ادوات ابزار دقیق و .... تا حتی پرینتر و کامپیوترهای دفتری) !!!
- به دلیل تحریم ها هزینه های ساخت این فاز چند برابر اضافه شد ؟؟؟
- چقدر ضرر عدم تولید و تاخیر چندین ساله این فاز به دلیل تحریم ها هست ؟؟؟
مدیران دولتی حتی در لایه های پایین هیچ احترامی برای دولت قائل نیستند. سوت زنی و گزارش فساد هم به جایی نرسید.
یکی به آقا محسن بگه چرا کاری میکنید که فشار اقتصادی به ما وارد بشه؟
سیاهکلی، نماینده قزوین از ابتدای نمایندگی دغدغه ای به جز واردات خودرو و رانت واردات برای افراد مورد نظر ندارد. روز اول نمایندگی گفت من ماشین دو دیفرانسیل میخوام چرا دنا دادید تا همین الان که هر روز در مورد رانت واردات خودرو مصاحبه میکند. یعنی مردم هیچ مشکل دیگری ندارند؟
آقای آذری جهرمی آیا اطلاع دارید آمریکا و کانادا با استدلال امنیتی تیک تاک را محدود نمودند.
آقای میثم لطیفی آیا با وجود اینکه در ایران بسیاری از کالاها با نرخ جهانی محاسبه می شود هنوز هم قائل به افزایش عددی حقوق هستید؟
یعنی افزایش 4 درصدی حقوق قشری از کارکنان در مقابل تورم 50 درصدی؟ مبنای نظریه شما علمی است یا عرفی و اجتماعی و یا شرعی؟
والا این فرمایش دکتر محسن رضایی با مواضع ایشان در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری متناقض است . ایشان در آن زمان با به رخ کشیدن معدل نوزده و نیم دکتری و اینکه مردان اقتضاد دولت قبلی توانمند در اداره اقتصاد و این کاره نبوده اند وعده در پیش بودن روزهای خوب پس از حاکم شدن دولت جدید پس از دولت روحانی را می دادند !!!!!!!!
آقای رضایی اگر نصف منابعی که ما داریم رو بقیه داشتن این تورم و قدرت خرید رو نداشتن. شما چرا این رو در انتخابات نکفتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اقای علم الهدی فرمودند فلانی گفته دلار در ایران به ۶۰۰ هزار ریال( یا همان ۶۰ تومان لفظ عادی مردم) می‌رسد
در دوره ریاست جمهوری ایت الله هاشمی در سال ۷۴ (بحران سر رسید وام های دریافتی از جهان )هم شایعه راه انداخته بودند عده ای از سیاسیون که بیل کلینتون یک دلاری در یک دست گرفته و در دست دیگرش یک هزار تومانی و با این شایعه ادامه بساط نرخ دستوری ۶۰۰ تومانی دلار آن زمان را ادامه دادند در صورتی که اقتصاد دانها ان سال میگفتند برای توازن دلار ریال باید ارز ۱۰۰۰ تومان باشد و ارز مملکت را به صورت میلیار دلار به نرخ ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان تا دوره یاست جمهوری آقای خاتمی به باد دادند
آقاجان سازمان برنامه که امریکایی نیست و قیمتهای پیش بینی برنامه ریزی بر اساس واقعیتها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
احتمالا زمان دولت روحانی همه چیز گل و بلبل بوده و تو رفاه اقتصادی بودیم یا وزراش ناکارامد بودن وگرنه جنگ اقتصادی یا تحریم که نداشتیم. آقای رضایی هم دید شرایط خوبه اومدن تو انتخایات و گفتن دولت قبلی بلد نبود و ما بلدیم. پول هزار تومنی دستشون گرفتن که ما میخواهیم قدزت رو به این واحد پولی برگردونیم. نمیدونستند که وارد جنگ اقتصادی میشن و قراره دلار 28 تومنی رو بکنن 58 تومن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اگر نصف فشاری که مردم تحمل می‌کنند را شما متحمل می‌شدید نظرتان حتما عوض میشد
و جناب محسن رضائی این مسئولان هم چقدر قدردان این مردم هستند کم نیستند کسانی که هر دولتی عوض میشه میگویند صد رحمت به دولت قبلی !!!!!!!!!!
همه در حالت تهاجمی ، حتی یک مسئول پیدا نمیشه که خبری از خدمات مورد نیاز جامعه که انجام داده ، بده
همگی در مقابل ضعف عملکردشان و خلاف خواست مردم ، اقدام به شعار پراکنی کرده اند
اقای علم الهدی ، یک کلمه هم در ارتباط با جنایت مسمومیت سریالی دختران ای سرزمین بگو
...این روز‌ها که شبکه‌های اجتماعی مسدود و محدودیت‌های شدیدی بر اینترنت وضع و کسب و کار و زندگی مردم مختل شده است، گسترده‌ترین اقدام ضدامنیتی علیه کودکان عزیز ایران زمین و در مدارس رخ داده است و مشخص نیست صاحبان آن نظریات مشعشع کجا هستند!......
آقای رضایی شاگرد اول مدرسه معدل بالای 19 شما که سالهاست در مناسب بالای نظام حضور داشته و به تمامی جوانب اقتصادی واقف و آگاه هستید. با کدام دانش و با کدام آگاهی برنامه افزایش ارزش پول ملی را داشتید؟ در جمله مردم آگاه نیستند اگر به جای مردم دولتمردان رو بنویسید کاملا صحیح هست
آقای رضایی دو خانه را در نظر بگیرید یک خانه مجلل با آب و برق و گاز و سرسبز و زندگی مرفه برای ساکنین و هر جور امکاناتی که فکر کنید داشته باشد یک خانه هم عده ای گرسنه و بی برق و بی آب و بدون زندگی مرفهی و بخور نمیر زندگی کنند به نظرتان کدامیک وقتی تحریم شوند آسیب بیشتری می بینند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
شرایط امروز ایران همان خانه بی امکانات است که البته از تحریم ها کمتر خسارت می بیند چون چیزی در آن باقی نگذاشته اند
آقای علم الهدی شما در زمان جنگ کجا تشریف داشتید؟ فرزندانتان چرا جبهه نرفتند؟ چرا شما و فرزندانتان برای دفاع از جرم نرفتید؟ اصولا فرزندان کدام مسئول رفتند برای دفاع از جرم؟ این چند هزار نفری که با پول مردم ایران و از فرزندان مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی در انگلیس و آمریکا و کانادا و بقیه کشورهای استکباری زندگی بریز و بپاش برای خود درست کرده اند ؟؟؟؟ به مردم بگویید این فرزندان که هزار هزار راهی فرنگشان کرده اید چطور بدون هیچ تخصص و دانش و مهارتی در غرب زندگی می کنند؟ آیا غیر از این است که به واسطه اینکه پدر و مادرشان در سفره انقلاب جایی دارند به چنین شرایطی رسیده اند؟ چرا از فقر و تورمی که بر مردم تحمیل کرده اید سخن نمی گویید؟ سر برهنه دادتان را به هوا بلند کرده است اما پای برهنه و شکم خالی ککتان را هم نمی گزد!!!!
پنجمین قدرت موشکی دنیا هستی و در خیلی از مسایل مهمتر اول از آخر!
حرفاتون را عوض نکنید شما زمان روحانی می گفتید اقتصاد را به بیرون گره نزنید
چرا اینقدر دورو هستید
مگه چیزی هم سالم بقای گذاشتید که تحریم ها بخواد نابودش کنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای قالیباف چرا ما باید مسیر کشورهای کمونیست مانند کره شمالی را بپیماییم. انها اقتصاد کشور را نابود کردند تا به قدرت نظامی دست پیدا کنند.
1000 تمن
ایران هم سقوط کرده تو نمیبینی!
چطوری اقتصاد دان چی شده
عجب آقای قالیباف خوب چرا از ترکیه خرید میکنی
هفته گذشته آسفالت شدیم تا تونستیم یک کیلو پیار بخریم... هوا - فضا خیلی مهمه ولی به وضع اقتصادی هم یه رسیدگی بفرمایید ضرر نداره... هر روز داره وضع بدتر میشه... بازم میگم مسائل دفاعی خیلی مهمه ولی فقط روی این موضوع نمیشه مانور داد.

در اظهار نظرها هم واقع بین باشیم... 5 قدرت اول یه مقدار تخیلی هست.... هر کسی فقط کمی اخبار خودمون رو گوش کنه میفهمه که این اظهار نظر صحیح نیست. ایالات متحده، روسیه، اتحادیه اروپا، چین، هند، ژاپن و ... قطعاً از ما پیشرفته تر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
حالا یه چی گفت... شما به دل نگیر... درست مثل قوی ترین پول بعد از دلار و یورو است... شعار که مشکلی نداره .. شد شد .. نشد نشد...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
ماشاالله بلافاصله بعد از تحویل قدرت از روحانی به رییسی یک دفعه جهش پیشرفت اتفاق افتاد پخش اختراع واکتشاف دانش بنیانها مصداق حرف بنده است بنظرم اندکی اسپند دود کنیم ضرر ندارد. بارک الله
کدوم فشار بر شما وارد شده ،فشار کلن روی مردم اونی که شکسته و شما صداش ندارید کمر مردم نه شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
.حالا اقتصاد مقاومتی دارد آثار خود را نشان می دهد
پنج قدرت دنیا با این سفره مردم ؟؟؟؟؟؟ در مدام بخش جز 5 قدرت دنیا هستیم ؟ فقط بخش ساخت موشک ؟ معیشت مردم چی میشه ؟
جناب آقای رضایی!به فرموده شمامردم درک درستی ازاقتصادندارند،شماکه درک کاملی داریدو مشاورعالی اقتصادی رییس جمهورهستیدچه کاری برای اقتصادانجام دادین؟
وضع کنونی نتیجه اقدامات شماست یامردم؟!!!
اگر یک هزارم منابع این کشور رو کشور دیگه ای داشت......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
همه کشورهای منابع دارن
مصبب این فشار ها دشمن تراشی مسئولین است که فشار را آن مردم تحمل میکنند . خارج نشینان که با سرمایه کلان خود عشق دنیا را میکنند و مسئولین هم با منابعی که در دست دارند عشق دنیا را میکنند و ضرر و زیان و کشت و کشتار جنگ بین خارج نیشینان و مسئولین داخل بر سر قدرت رسیدن برای مردم است و این چرخه در طول تاریخ بوده و هست . مردم چه گناهی کردند....
امروز هزینه شهروندان با قیمت‌های جهانی و دستمزد با نرخ کشورهای فقیر آفریقایی است
اگه یک دهم مسئولین کشورهای دیگه آبرو داشتین میرفتین کنار تا آدمای با صلاحیت بیان سر کار
جناب نماینده که می فرمایید بعضی در خارج از کشور دلار دارند و می خواهند ماشین بیاورند بفرمایید این دلار ها از کجا رفته خارج مطمئن باشید همین دلارها کف خیابان هست که با قیمتهای بالا خریداری شده و جز در واردات خودرو جای دیگر سود دهی نخواهد داشت متاسفانه منشا اصلی تغییرات قیمت دلار مجوز واردات خودرو بود که حالا افرادی می خواهد درگاههای ظاهرا بسته ورود خودرو با دلار کف خیابات را باز کنند اگر این کار صورت گیرد دلار به بالای ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید
آقای رضایی اقتصاد دان شما که تا دیروز می گفتید تحریم و فشار تاثیر زیادی در اقتصاد ما ندارد و مشکلات مربوط به عدم مدیریت و کارنابلدی دولت روحانی است.
دوستان یک سوال و جواب بدهیم، در ارتباط با سخن جدید علم الهدی، کدام کشور ها در جهان هستند که به مردمش خصوصا زنان می‌گوید که چطوری لباس بپوش ؟
کمر مردم شکسته
بالاخره یکبار درست و شفاف بگویید فشار اقتصادی و تحریم خوبست یا بد ؟ ضرر دارد یا منقعت دارد؟
اگر اینهمه تبعات دارد چرا در جهت رفع ان و حل مشکلات اقتصادی کشور اقدام نمیشود؟
آقای قالیباف یعنی پنجمین قدرت دنیا از کنترل قیمت پیاز عاجز است!رجوع کنید به وعدههای عمل نشده وزیر و معاونان وزارت جهاد از چند ماه پیش برای ارزانی(عادی شدن قیمت پیاز و البته در سایه نظارت خیییییییییلی خوب مجلس که آخرین وعده این بود که هوا گرم می شود و تولید جدید به بازار می آید و .....اولا خیلی ممنون که هوا را گرم می کنید تا پیاز به بازار بیاید... دوما" پیاز در بازار بسیا فراوان است ولی قیمت بالاست .....
جناب رضایی چرا وظیفه نابودی استکبار جهانی را باید فقط کشور و مردم ایران به دوش بکشند ؟
وظیفه نشدنی که عملا هیچگونه تاثیری هم بر آنها نداشته و بر عکس خود کشور و مردم ایران را به فقر و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی کشانده است

___________

جناب قالیباف لطفا مقامهای اول تا دهم جهانی کشورهایی که در صنعت موشک و ماهواره هستند و ما مقام پنجم آنرا به گفته شما داریم را نام ببرید !!!؟؟؟
آقای قالیباف جدا از شعار خسته نشدید؟یعنی میخواهید بفرمایید ما از لحاظ قدرت موشکی وهوا وفضا در ردیف امریکا وروسیه وچین وفرانسه وانگلیس وکره شمالی وهند هستیم؟ اصلا باشیم.چه دردی از مردم گرفتار درمان میکند؟این چه رشد نامتوازنی ست که یکی از 5 قدرت هوا وفضای جهان باشیم اما صدور کارت ملی دوسال زمان ببرد؟یا با یک اپیدمی ساده ناگهان سرم قند ونمک در کشور ناپیدا شود؟؟نه محیط زیست سالمی نه هوای سالمی ونه خیلی چیزهای دیگری که خود بهتر میدانید
آقای رضایی این فشارها در دوره قبل هم بود. شما وعده دادید که با تکیه بر نمره 19.5 پایان نامه اقتصادی که گرفته بودبد در همین شرایط مشکلات مردم را رفع کنید.
اقای علم الهدی داری تند میری.بپا فرمون از دستت در نره.کم کم داره کار به جایی میرسه که بسیاری از مردم چیزی برای باختن ندارند و دنبال مسببین این باختن هاشون میگردند!!
یکی از پنج قدرتهای جهان .......................خب اون 4تای دیگه توی چه زمینه ای قدرتمندن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران در شعار و رجزخوانی قدرت اول دنیاست!!!!!!!!!
اقای علم الهدی شماها به عنوان مبلغین اسلام شیعه در تنها کشور شیعه جهان نمره بسار بدی در تبلیغ و راهنمایی مردم گرفتید و باعث ریزش بسیاری از هموطنانمان شده اید.
این عجیب ترین اتفاق تاریخه که ملتی رو تحریم کنند
ایران باید در عاجلترین تصمیم ارز آمریکا رو تحریم کنه بطوریکه ارزشش در ایران به صفر برسد نه اینکه همه چیز به دلار داد و ستد بشه !!! بنابراین عامل اثر گذاری تحریم ما هستیم ! شما باید ارزی سرطانی دلار را حذف کنید تا روسیه و چین هم یاد بگیرند و برای همیشه هیمنه پوشالی آمریکا در هم شکسته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
همه کشورهای دنیا اینو نمیدونستن چه خوب که شما گفتین !
تو کشور ما معادلات اقتصادی را به همین سادگی تحلیل می کنند که نتیجش شده فاجعه اقتصادی امروزه !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
باسواد ما کمتر از نیم درصد اقتصاد دنیا دستمون هست بعد ادعای مبارزه و نابودی دلار رو داریم؟؟ اگه دکه ی سر کوچه ی شما تونست فروشگاه زنجیره ای رفاه یا هر فروشگاه زنجیره ای با هزاران شعبه رو شکست بده ما هم میتونیم هیمنه ی اقتصادی آمریکا و دلار رو بشکنیم.
آقای رضایی مشکل اینجاست که همه مردم ایران مثل شما دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران با معدل 19/5 نیستند که درکی از مسائل اقتصادی داشته باشند.
شما ماشالله تحملت زیاده آقای دکترتازه این نصفش بود بدبخت مردم اگه کل فشار وارد بشه
سقوط نکردین ولی به قیمت سقوط کشور و مردم به قعر فقر
چه عجب علم الهدی فهمید تو دین خدا هم نظر مردم مهمه!
آقای رضایی ما را هم دراداره اقتصاد و مسائل پولی شرکت بده تا ما هم مثل شما از اقتصاد چیزی بفهمیم.
شما سقوط نکردید ولی مردم سقوط کردند و بدبخت شدند
هر کشوری اینقدر منابع پول ساز ندارد
آقای قالیباف اشتباه به عرض شما رسوندند جزء 5 کشور بزرگ صاحب منابع و ذخائر طبیعی هستیم به استناد گزارش شبکه مستندصداوسیما
خخخخخخخخخ
بله اینکه کاملا درست هست و البته به خاطر سختکوشی ملت ایران. شما خیلی به خودتون وصلش نکنید! و برعکسش هم اگه نصف این انتقادات و ... علیه مسول هر کشور دیگه ای بود، تا الان از مردم عذخواهی میکردن و استعفا داده بودن !!
ماتورم زیر10درصد و ارامش اقتصادی وامدن سرمایه گذارای خارجی رو زمان روحانی بعدازامضای برجام تاقبل ازخروج ترامپ دیدیم
دَستمریزاد آقای معدل 19/5. اگر خدا شما را به ما عطا نمی کرد چه خاکی باید بر سرمان می ریختیم.
آقای دکترای اقتصاد ‌؛ چرا همین حرفها را زمان روحانی نمی گفتید.؟
من جای اقای رضایی بودم استعفا می دادم . خاطره بهتری می گذاشتم برای مردم . ...
یعنی الان سقوط نکردیم یا تعریف شما از سقوط با ما فرق داره؟
فرمایش جناب دکتر رصایی صحیح است ولی منابع موجود خدا دادی ایران در دیگر کشورها نیست حق مردم ایران نیست که چنین مورد سو استفاده از منابع ملی اش باشد که صرف رفاه وآبادانی باید میشد ولی سو مدیریت وبی قانونی حاکم از طرف مدیران ودست اندرکاران دولتی کشور ومردم را به این روز سیاه کشانده واین کشور از داخل وخارج مورد ستم واقع شده که مایه تاسف است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار