بازدید 2889

دستگیری دو آمریکایی به اتهام فروش فناوری به روسیه

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی دو ساکن ایالت کانزاس این کشور را به اتهام صادرات غیرقانونی فناوری مربوط به هوانوردی و ارائه خدمات تعمیرات برای تجهیزات به روسیه دستگیر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 03 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری المپین، سیریل گریگوری بویانوفسکی و داگلاس رابرتسون به توطئه، صادرات کالاهای کنترل شده بدون مجوز، جعل و عدم ارائه اطلاعات الکترونیکی صادرات و قاچاق کالا بر خلاف قوانین ایالات متحده متهم شدند.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته، تحریم‌ها و مجازات‌های مالی علیه روسیه را به شدت تشدید کرده است.

در کنار هزاران تحریم علیه مردم و شرکت‌ها، کنترل صادرات به روسیه به منظور محدود کردن دسترسی روسیه به تراشه‌های کامپیوتری و سایر محصولات مورد نیاز برای تجهیز ارتش مدرن، به شدت توسط آمریکایی‌ها دنبال می‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد بویانوفسکی و رابرتسون مالک و اداره کننده شرکت بازرگانی (KanRus) بودند که ظاهراً لوازم الکترونیکی هواپیما را برای شرکت‌های روسی تأمین می‌کرد و خدمات تعمیر تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای ساخت روسیه را ارائه می‌داد.

در کیفرخواست این دو فرد آمده است که از سال ۲۰۲۰، آنها برای فرار از قوانین صادراتی آمریکا، با پنهان کردن و تحریف عناوین کاربران نهایی و مقصد صادرات خود و با حمل تجهیزات از طریق کشورهای شخص ثالث، قوانین آمریکا را زیر پا گذاشته‌اند.

به گزارش المپین، در صورت مجرم شناخته شدن این دو تن، امکان دارد آنها تا ۳۵ سال زندان محکوم شوند. اف بی آی و دفتر اجرای صادرات وزارت بازرگانی در حال بررسی این پرونده هستند.

متیو اس اکسلرود، دستیار وزیر برای اجرای صادرات در دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی، روز پنجشنبه در نشست کانون وکلای آمریکا در میامی مدعی شد که بازیگران دولتی مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی در تلاش هستند از مزایای پیشرفت‌های فناوری به سرعت استفاده کنند.

وی افزود: فناوری‌های حساسی که به این کشورها ارسال می‌شوند، از منظر اجرایی در صدر فهرست ما قرار دارند.

از سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند اقدامات تحریمی را بر افراد و نهادهایی که به روسیه در تهیه تسلیحات و فناوری کمک و ارتش این کشور را تقویت می‌کنند، افزایش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی