بازدید 2450
۹

پارلمان اروپا استفاده از تیک‌تاک را ممنوع کرد

پارلمان اروپا نیز همانند دیگر نهادهای اتحادیه اروپا به عنوان آخرین نهاد این اتحادیه، استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک را برای کارکنان خود ممنوع کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 01 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز سه‌شنبه شب گزارش داد، پارلمان اروپا با پیروی از دو نهاد سیاست‌گذار اتحادیه اروپا و تأکید بر نگرانی فزاینده در مورد شبکه اجتماعی چینی و اینکه چه کسی به داده‌های کاربران آن دسترسی دارد، استفاده از این شبکه اجتماعی در تلفن‌های همراه کارکنان خود را منع کرد.

کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا هفته گذشته استفاده از تیک‌تاک را به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد این شبکه اجتماعی که متعلق به گروه چینی بایت دنس (ByteDance) است و اینکه آیا دولت چین می‌تواند اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کند یا منافع خود را ارتقا دهد، ممنوع کردند. از سوی دیگر پکن به طور مرتب داشتن چنین مقاصدی را رد کرده است.

سخنگوی پارلمان اروپا گفت: این ممنوعیت از ۲۰ مارس برای دستگاه‌های شرکتی مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌هایی که در برنامه مدیریت تلفن همراه پارلمان ثب‌نام کرده‌اند اعمال می‌شود.

این نهاد همچنین قویا به قانون‌گذاران و کارکنان خود توصیه کرد که تیک‌تاک را از دستگاه‌های شخصی‌شان حذف کنند.

از سوی دیگر شبکه اجتماعی تیک‌تاک در باره اقدام پارلمان اروپا گفت: این ممنوعیت‌ها اشتباه بوده و بر اساس تصورات غلط شکل گرفته است.

گروه چینی بایت دنس نیز اعلام کرد: ۱۲۵ میلیون شهروند اتحادیه اروپا از شبکه اجتماعی تیک‌تاک لذت می‌برند و محروم کردن کاربران از دسترسی به نمایندگان‌شان (از طریق این شبکه اجتماعی) یک گام در جهت خودباختگی است، به ویژه در مبارزه مشترک ما با اطلاعات نادرست و زمانی که این اقدام بر اساس ترس و نه بر اساس واقعیت انجام می‌شود.

مجلس سنای آمریکا نیز پیش از این، استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد. کانادا نیز دوشنبه همین هفته تصمیم مشابهی را اتخاذ کرد. در این میان دهلی نو گوی سبقت در دشمنی با این شبکه اجتماعی را از همه ربوده و آن را در سراسر هند ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، کارمندان کمیسیون اروپا صبح پنجشنبه (هفته گذشته) ایمیلی دریافت کردند که از آنها خواسته شده است تیک‌تاک را از روی دستگاه‌های کاری و همچنین شخصی که این نرم‌افزار روی آن نصب شده است، حذف کنند.

در این ایمیل آمده است: برای محافظت از داده‌های کمیسیون و افزایش امنیت سایبری، هیات مدیره کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است تا برنامه تیک‌تاک را در دستگاه‌های حرفه‌ای و شخصی که به عنوان دستگاه‌های تلفن همراه در این موسسه ثبت شده‌اند، به حالت تعلیق درآورد.

این ایمیل هدف اعلام شده از این اقدام را حفاظت از داده‌ها و سیستم رایانه‌ای کمیسیون در برابر تهدیدات احتمالی حملات سایبری برشمرده است.

شبکه اجتماعی تیک‌تاک نیز در بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم کمیسیون اروپا واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما از این تصمیم ناامید هستیم و معتقدیم اشتباه و بر اساس تصورات غلط است.

در فرانسه، سنا در اوایل فوریه موافقت کرد که یک کمیسیون تحقیق در مورد استفاده از این شبکه اجتماعی، بهره‌برداری از آن و راهبرد نفوذ آن تشکیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
چرا ؟ مگر آنجا ازاد نیستند ؟ پس چرا به ایران ایراد می گیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
اونها اون رو فیلتر نکردن و برای مردم عادی ممنوعش نکردن فقط کارکنان پارلمان اروپا ممنوع کردن!!!!
تو ایران همه چیز رو برای مردم فیلتر می کنند و فقط مسئولان و افراد خاض دسترسی دارند!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
با درود
اگر آزادی هم نیست اول برای کارکنان ممنوع کرده نه شهروندان خواهشا خودتون را به اون راه نزنید
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
برای کارمندان دولت بخاطر مسئل امنیتی نه برای ملت زبل خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
گفته گوشی و دستگاههای اداری.....
بعد اونا آزاد هستند و به چین اعتماد ندارن.....از نظر نوع محتوا هم کسی به مردم ارو÷ا ایرادی نگرفتی که نفی ....آزادی باشه یکم بدون حب و بغض مطلب بخون
آزادی بیانتون همین بود؟؟؟؟؟؟؟
خخخخ
چرا فقط تیک تاک؟ چه فرقی با اینستاگرام داره؟ من خودم هم مخالف فیلترینگ هستم ولی این ژست های الکی اروپاییا رو هم نمیشه تحمل کرد.
قابل توجه کسانی که می گویند چرا واتساب و تلگرام و اینستاگرام را حذف کردید منافع هر ملت مهمتر از منافع چند نفر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نکته جالب اینجاست که رسانه های اروپایی از کلمه فیلترینگ استفاده نمیکنند ، میگند : ( خداحافظی ) اروپا با تیک تاک ، خدا حافظی !!!!!!!!!!!!!!!
استاندارد دو گانه سوز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل