بازدید 19589
سه هزار و دویست و هفتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

چرا این همه «تعلل»؟ نکند ماجرای «مسمومیت دانش‌آموزان» مثل «اسیدپاشان اصفهان» شود؟! / نماینده مجلس: باید چند دولتی و غیردولتی در بازار ارز و سکه، «اعدام» شوند / نیسان آبی به نیم میلیارد رسید / توصیه سخنگوی دولت به مردم؛ سمت التهاب دلار نروید / واشنگتن: هیچ پیامی از طریق عراق برای ایران نفرستادیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاشیه‌های تجمع زنان محجبه مقابل مجلس /تماس محمد خاتمی با دختر موسوی و رهنورد /پاسخ حجت‌الاسلام طائب به چرایی شعار مرگ بر آمریکا / معاون وزیر کشاورزی: امیدواریم هفته آینده پیاز ارزان شود / نماینده مجلس: در خودروسازی بسیار عقب هستیم و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 28 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حاشیه‌های تجمع زنان محجبه مقابل مجلس
روزنامه همشهری در حاشیه‌نگاری از تجمع دیروز زنان محجبه روبه روی مجلس به اعتراض یک روحانی به آنان اشاره کرد که در نهایت منجر به مداخله نیرو‌های امنیتی شد. تجمع زنان محجبه جلوی مجلس همراه با حاشیه حضور یک روحانی در میان تجمع‌کنندگان بود. فرد روحانی جوان با حضور در پشت میله‌های محدودکننده بانوان، مخالفت خود را با برگزاری تجمع ابراز کرد و همزمان به گفت‌وگو با حاضران در تجمع پرداخت. او در این گفت‌وگو خواهان تحکیم مبانی اعتقادی مادران و انتقال فرهنگ اسلامی به دختران نسل جدید و پرورش فکری دختران همراه با کار فرهنگی از درون مدارس بود. بانوان حاضر نیز در پاسخ به روحانی معتقد بودند باید از تعدد انواع مدارس دخترانه مذهبی و معمولی که فرهنگ‌های مختلفی را ترویج می‌کنند، جلوگیری کرد و همه مدارس باید دولتی شوند. فرد روحانی در پاسخ به سؤال تجمع‌کنندگان که جای تجمع چه باید بکنند، می‌گفت: «من این کار را نمی‌کنم، چون کاری که هزار برابر مؤثرتر است را باید انجام داد. کار‌های تربیتی از درون مدارس آثار به‌ مراتب چشمگیرتری دارد؛ یعنی اینکه بخشنامه شده و با اولیا و دانش‌آموزان جلسه گذاشته شود. خانم‌ها بنیه اعتقادی و فکری خودشان را محکم کنند تا بچه‌هایشان از دست نروند. مادران حداقل ۱۰سال می‌توانند تزریق فکری به فرزندان‌شان داشته باشند.» ادامه این گفت‌وگوی میان موافق و مخالف این تجمع و ضرورت کار‌های اقناعی درنهایت با مداخله نیرو‌های امنیتی حاضر در جلوی مجلس پایان یافت.

چرا اینهمه «تعلل»؟ نکند مثل «اسیدپاشان اصفهان» شود؟!
معصومه ابتکار، فعال حقوق زنان نوشت: یک ماه است که جنایت مسموم کردن دختران تکرار می‌شود. همه منتظرند بخش‌های انتظامی و قضایی فورا اقدام کنند. چرا اینهمه تعلل؟ نکند مثل اسیدپاشان اصفهان شود! آیا نسبتی بین عدم تصویب قوانین نفی خشونت علیه زنان و این وقایع وجود دارد؟ یک بار برای همیشه حجت را بر متحجران ضد زن تمام کنید. ظاهرا گزارش‌ها حاکی از وقوع جنایت مسمومیت بین دختران دانش آموز از حدود سه ماه قبل است. بدین وسیله اصلاح می‌شود.


تماس محمد خاتمی با دختر موسوی و رهنورد 
امتداد نوشت: شب گذشته سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور دولت اصلاحات با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفت‌وگو کرد. او در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر نه تنها این محدودیت‌ها که حصر کاملا برداشته شود.

غضنفرآبادی: خدا باعث و بانی و کسانی را نبخشد که...
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ ارز را تابعی از جنگ ترکیبی دانست و گفت که ان‌شاءالله با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی این توطئه دشمن هم خنثی می‌شود و از این بحران عبور خواهیم کرد. موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: همکاران در مجلس شورای اسلامی بعضا صحبت‌هایی می‌کنند که باعث یأس و حتی تخریب دولت می‌شود. وی توضیح داد: دشمن خط تبلیغاتی را شروع کرده که باید حواسمان به آن باشد دشمن دنبال فضاسازی و جوسازی است. در این شرایط ما شاهد برخی اظهارات نمایندگان هستیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاطمات بازار ارز اظهار کرد: خدا باعث و بانی و کسانی را نبخشد که اغتشاشات را راه انداخته و عده‌ای هم سکوت کرده و علیه اغتشاشات موضع‌گیری نکردند. اتفاقات بازار ارز تابعی از جنگ ترکیبی است. غضنفرآبادی ادامه داد: ان‌شاءالله به فضل خداوند و با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی از این توطئه دشمن عبور می‌کنیم و بینی کسانی که در فضای مجازی داخل و خارج با ارز و سکه بازی کرده‌اند به خاک مالیده می‌شود و ما از این بحران عبور خواهیم کرد. /ایسنا

پاسخ حجت‌الاسلام طائب به چرایی شعار مرگ بر آمریکا
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: مرگ بر آمریکا برای این است که آمریکا اموال ایران را به غارت برده و به دنبال براندازی است. هر کسی که می‌خواهد براندازی کند مرگ بر او می‌گوییم؛ این دستور قرآن است.

واشنگتن: هیچ پیامی از طریق عراق برای ایران نفرستادیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هیچ پیامی از طریق وزیر خارجه عراق برای همتای ایرانی او ارسال نکرده‌اند، بار دیگر تکرار کرد که احیای برجام برای ماه‌هاست در دستورکار قرار ندارد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد که واشنگتن هیچ پیامی از طریق مقام‌های عراقی برای ایران ارسال نکرده است. پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که «فؤاد حسین» همتای عراقی‌اش، پیامی را از طرف آمریکا به او مخابره کرده است. پرایس طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این پیام، گفت: «من نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. فقط مقام‌های ایرانی می‌توانند جواب دهند که چرا به دروغ گفتن ادامه می‌دهند. مقام‌های ایران می‌توانند هر مقدار که بخواهند حرف خود را تکرار کنند، اما این، حقیقت پشت ماجرا را تغییر نمی‌دهد». وی در این‌باره توضیح داد: «احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی به ایران ارسال نکرده‌ایم. نمی‌توانم بگویم که چرا مقام‌های ایرانی تلاش می‌کنند جهان را فریب دهند.» به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی امیرعبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز مدعی شد: «وضعیت حقوق بشر در ایران اسفناک است و حضور وزیر خارجه این کشور در شورای حقوق بشر، یادآوری از دورویی رژیم ایران است.»


نماینده مجلس: باید چند دولتی و غیردولتی در بازار ارز و سکه، «اعدام» شوند
دلخوش اباتری گفت: دیگر از آن زمان گذشته که مثلا رئیس کمیسیون‌های مجلس برای موضوع ارز جلسه بگذارند. حاکمیت باید این موضوع را امنیتی ببیند، چون ارزاق و زندگی مردم به دلار و سکه وابسته است. اینجا دیگر کوچک، بزرگ و پیر و جوان، چپ و راست ندارد؛ حقوق عامه مردم مطرح است که باید قاطعانه رعایت شود. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: باید چند نفر را، چه دولتی و چه غیر دولتی، که در بازار ارز و سکه فساد ایجاد کردند، اعدام کنند و با آن‌ها برخورد جدی شود، زیرا آنان آب و نان را به روی مردم بسته اند و این باعث شده مردم لحظه به لحظه از بین بروند؛ وقتی در یک خانواده نان سر سفره نباشد، چطور می‌خواهند زندگی خود را بچرخانند. سیدکاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم صومعه‌سرا به خبرنگار جماران گفت: من معتقدم که یک به هم‌ریختگی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد که باید جمع شود. از سویی مجلس نباید منفعلانه عمل کند، چون جزو ارکان نظام است و به همین خاطر باید برنامه بدهد و اگر خودش را حتی در بخش نظارت کنار بکشد، آبی گرم نمی‌شود. /جماران

توصیه سخنگوی دولت به مردم؛ سمت التهاب دلار نروید
علی بهادری جهرمی در نشست خبری گفت: توصیه من به عنوان سخنگوی دولت به مردم این است، در بازار‌هایی که التهاباتی دارد و مردم تجارب تلخی هم در گذشته از بازار‌های مشابه آن دارند، سرمایه گذاری نکنند. گاهی در یک بازار خاصی التهاب ایجاد می‌شود که هجوم می‌آید و تصور می‌شود سودی در آنجا وجود دارد، اما سال‌های سال باید پیگیر جبران ضررهایشان در آن حوزه‌ها باشند. سخنگوی دولت این التهابات را موقتی و مقطعی دانست و گفت: افزایش و کاهش‌های کوتاه‌مدت نشان دهنده التهاب مقطعی بودن آن است و مردم به آن اعتماد نکنند.

نیسان آبی به نیم میلیارد رسید
نیسان جونیور که با نام‌های زامیاد و نیسان آبی شناخته می‌شود، یک خودروی وانت است که برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ در ایران توسط خودروسازی زامیاد تولید شد. با توجه به این که وانت‌ها محصولات کار هستند باید قیمت نسبتا پایینی داشته باشند. در حال حاضر قیمت وانت نیسان دوگانه‌سوز صفر کیلومتر به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. نیسان آبی صفر کیلومتر در ارزان‌ترین حالت ممکن با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. /شرق

حقوق تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات شد
با تصویب نمایندگان مجلس، سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون تومان در ماه افزایش یافت. دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سقف معافیت مالیاتی حقوق را ۷ میلیون تومان پیشنهاد کرده بود.

معاون وزیر کشاورزی: امیدواریم هفته آینده پیاز ارزان شود
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که منجر به افزایش قیمت پیاز شد ارزان بودن پیاز در سال گذشته بود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر صادرات اقلام سبزی و صیفی محدود شده و امیدواریم در هفته آینده قیمت‌ها کاهش یابد.

رونق فروش متری مسکن در پایتخت
در بین آگهی‌های منطقه ۲۲ تعداد قابل توجهی آگهی فروش سهام مسکن دیده می‌شود. با توجه به متراژ بالای واحدهای مسکونی این منطقه و عدم تناسب توان خرید متقاضیان با نرخ‌های موجود، برخی از پروژه‌ها متری به فروش می‌رسد. مکانیزم معاملات بدین صورت است که متراژ مشخصی از واحد مسکونی در قالب سهام عرضه می‌شود. به طور مثال یک واحد ۲۰۰ متری برای پیش‌فروش عرضه می‌شود و چهار فرد مختلف هرکدام ۵۰ متر از این واحد را به صورت سهام خریداری می‌کنند. قیمت تعیین شده معمولا پایین‌تر از نرخ‌های موجود در بازار است که البته علی‌الحساب تعیین می‌شود. در آینده ممکن است با ضرایبی درخصوص انتخاب طبقه، انشعابات، مشاعات و پارکینگ، قیمت آپارتمان مورد نظر افزایش یابد که متقاضی باید این اختلاف قیمت را بپردازد. با تکمیل پروژه، هریک از چهار نفر می‌توانند سهام خود را از آپارتمان مدنظر با نرخ روز در بازار عرضه کنند. /ایسنا

نماینده مجلس: در خودروسازی بسیار عقب هستیم
اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با شرایطی که این دو خودروساز دارند به نظر نمی‌رسد که بتوانند در حوزه کیفیت و بازار دستاوردی داشته باشند، ممکن است به دلیل فشارهای وارده، تیراژ تولید آن‌ها افزایش یافته باشد؛ اما به ارتقای کیفیت بی‌توجهی شده و هرچه جلوتر می‌رویم، از کیفیت کاسته می‌شود. هر ساله تعداد بسیاری از مردم به دلیل کیفیت‌های نامناسب خودرو جان خود را از دست می‌دهند و بسیاری معلول می‌شوند، در حالی که اگر بازار خودرو ایران را با کشورهای همسایه مقایسه کنیم، مشخص می‌شود، در حوزه خودروسازی بسیار عقب هستیم. هرچند ما باید از تولید داخل حمایت کنیم، تولیدکنندگان داخلی باید در فرصت مشخص به طور مثال پنج سال ده سال بتوانند کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند، در حال حاضر ما حدود سی سال است که از خودروسازی‌ها حمایت می‌کنیم اما متاسفانه از آنجاکه این شرکت‌ها رقیبی ندارند و از رانت‌هایی استفاده می‌کنند، تحولی در حوزه کیفیت و افزایش تیراژ خودرو ندارند و این وضعیت موجب اعتراض نمایندگان مجلس شده است؛ امیدواریم دولت به قولی که درباره واردات خودرو و اگذاری خودروسازان داده، عمل کند.

بهادری جهرمی: مصرف بنزین بالاست، قصد کنترل آن را داریم
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد برنامه دولت برای مدیریت مصرف سوخت و احتمال کاهش امکان برداشت از کارت سوخت، گفت: ما در حوزه‌های انرژی ناترازی‌هایی در تولید و مصرف داشتیم که دولت برنامه‌هایی برای رفع آن داشت و نقطه اصلی آن برنامه، همراهی دولت و ملت برای مدیریت مصرف است. بهادری جهرمی با قدردانی از مردم برای مدیریت مصرف برق و گاز و نیز مصرف آب در تنش‌های آبی اظهار داشت: در حوزه بنزین هم وضعیت همین است و دولت با همکاری صنعتگران فعال این عرصه، تمام تلاش خود را برای مدیریت تامین و مصرف بنزین انجام می‌دهد. از مردم می‌خواهیم که مثل همیشه همراهی خوبی در این زمینه داشته باشند تا در دوران سفر‌های نوروزی نیز دچار مشکل نشویم. در این زمینه هم تأکید می‌کنم دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، بلکه برنامه‌ریزی برای تأمین سوخت پایدار در ایام نوروز مورد توجه است. بهادری جهرمی ادامه داد: میانگین مصرف روزانه بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده و سرانه مصرف بالاست، اما با طرح‌های موجود، قصد کنترل آن را داریم، اما افزایش قیمت در دستور کار دولت نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس: اینکه مجلس اجازه گرانی را نداده، گناه کرده است؟
علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مقلد دولت نیست و اگر برخی می‌پندارند که مجلس مقلد دولت است، باید بدانند که اشتباه می‌کنند و به نظر می‌رسد قانون اساسی را مطالعه نکردند. در اصل ۵۸ قانون اساسی مجلس و دولت مستقل هستند، بنا نیست هرچه دولت گفت مجلس بله قربان‌گو باشد، مجلس امروز در عین استقلال با دولت همکاری دارد و باید به مصوبات مجلس احترام گذاشت؛ اینکه برخی با ادبیات ناشایست درباره مجلس، دولت یا قوه قضائیه صحبت می‌کنند، با قانون اساسی آشنا نیستند و باید ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی را یک بار مطالعه کنند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس قانون اساسی روشن است و براساس آن‌ها دولت باید بودجه را تدوین و به مجلس برای تصویب ارائه کند، در اصل ۵۲ قانون اساسی عین کلمه «تغییر» براساس مراتب مقرر در قانون آمده است. سلیمی با بیان اینکه قرار نیست دولت به مجلس دیکته کند و مجلس نیز آن را بنویسد، زیرا مجلس نمایشی نیست و واقعی است، افزود: طرح این موضوعات پرت کردن حواس مردم از مسائل اصلی کشور است؛ ما نیز موارد فراوانی داریم که دولت پیشنهاد گرانی آن را در لایحه داده است. سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس تعدادی از گرانی‌های عجیب و غریب موجود در لایحه دولت را حذف کرده؛ آیا اینکه مجلس اجازه گرانی و سخت‌تر شدن زندگی مردم را نداده، گناه کرده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۳۷
چرا علی‌رغم اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی برصرف 600 ساعت وقت برای آموزش قرآن در طول تحصیل دانش آموزان این اقدام بازدهی لازم را ندارد؟ در مکتب‌خانه‌ها افراد به رغم بیسواد بودن ظرف مدت کوتاهی قرآن‌خوان می‌شدند و حالا یک فرد تحصیل‌کرده و بعضا دارای دکترا توان خواندن یک صفحه قرآن را ندارد. باید این عیب بزرگ آموزشی ما برطرف شود.
گروهی از افراد جامعه از استعداد و حافظه خوبی برخوردار‌ند که خودش یک نعمت خدادادی است و نباید هدر برود. افسوس که بعضی از افراد صاحب چنین نعمتی فضای ذهنی خود را با خواندن مطالب غیرضرور در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام و تلگرام پر می‌کنند و در حقیقت این نعمت الهی را در جای خود مصرف نمی‌کنند.
تجربه تاریخی تمام انقلاب‌های نوین دنیا که پس از مدتی از اهداف خود منحرف شده‌اند برخی از نظریه‌پردازان علوم سیاسی دنیا را به این عقیده رسانده که انقلاب‌ها بعد از مدتی فرزندان خویش را می‌خورند ولی انقلاب اسلامی ایران یک استثناء در میان تمام انقلاب‌های دنیا است. چرا که در راهپیمایی روز 22 بهمن امسال در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد افزایش 30 درصدی حضور ملت در این مراسم باشکوه بودیم به گونه‌ای که موجب تعجب دوست و دشمن شده است.
محمد مقیمی،رئیس دانشگاه تهران: «ابراز ندامت» شرط بخشش دانشجویان درگیر در اعتراضات اخیر است!
نامه ۶ وزیر پیشین آموزش و پرورش به سران قوا درمورد طرح مولدسازی: هیچ دولتی، حق تصرّفِ ساختمان‌های آموزشی را ندارد. با کمبود فضاهای آموزشی مواجهیم. فروش فضاهای آموزشی موجب از دست رفتن خیّرین مدرسه‌ساز خواهد شد.
چرا سربازان گمنام‌امام‌ زمان عامل مسمومیت در مدارس دخترانه را کشف نمی کنند؟
کیهان: دولت رئیسی در یک سال و نیم گذشته، بیش از ۸ سالِ برخی‌ها تلاش کرده. پیشرفت ایران در اوج تحریم‌ها شگفت‌انگیز است اما برخی کور شده‌اند و آنها را نمی بینند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
از این پیشرفتها که چیزی عاید ما نشده احتمالا همیه اش به کیهان و دوستانش تخصیص یافته.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کامنتی که ادم را مردد می کند
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه خطاب به اروپایی‌ها: می‌توانستیم با اهرم‌های اقتصادی که داریم یک نبرد اقتصادی بزرگ را علیه آن‌ها آغاز کنیم. تا الان نجابت به خرج داده‌ایم!
واقعا مجلس هم مثل رییس جمهور شش کلاسی هست
اینکه امریکا وغرب پیام دادن.. میخوان دلار رو بگیرن نره بالا وگرنه امریکا واروپا گفتن برجام مرده.برا اقتصاد باید فکری دگر کرد این تیترها رو همه میدونن برا گرانی وجمع کردن بازار وتورمه و دردی رو دوا نمیکنه.تدبیری باید کرد جامعه داره میره پایین باشیب و سرعت و جمعیت فراوان
از وقتی که دختران وارد دبیرستان و دانشگاه شدن وقیح و بی حیا شدن و فساد بیشتر شد دختران تا کلاس ششم بخوانند بس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
وزارت اطلاعات و فتا باید این پیام ها را ردیابی کنند تا به مبدا این مسمومیت ها برسند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
تو بچتو نفرست به ما چکار داری فضول دختران ما هم هستی
تلف شدن " پیروز " عزیز رو به ایرانیان عزیز تسلیت عرض میکنم
آمریکا بطور روشن اعلام کرد برجام در دستور کار نیست خب ما هم روشن اعلام کنیم برجام در دستور کار نیست.البته اگه میتونید!!!
جان باختن پیروز رو به ایران تسلیت میگویم
مستعان
۶ کلاس ۶ کلاس ؛ استعفا استعفا
من نمیدونم این قضیه مسمومیتها و اسیدپاشی اصفهان از یک مقوله هستند یا خیر اما باید گفت ما مردم مساله اسیدپاشی اصفهان رو دست کم گرفتیم و الان حداقل احتمال بروز آمدن حوادثی مثل مسمومیت عمدی برامون مطرح شده.
کارآمدی در کشور موج میزند !!! :-) !!!! فقط نمیدونم چرا اینقدر بدبختیم
مصرف بنزین بالاست؟خب وقتی روزی 4000 خودروتولیدمیشه وباقیمتهای فضایی میفروشین،بنزین میخواد،
برای پیروز و انقراضش
اسیدپاشها شدن سم پاشها
هیچکدوم از این مسائل بالا در خبر ، تاثیری در زندگی و نفس و زمانی که امروز از عمر من گذشت رو نداشت و در آینده هم نخواهد داشت. حیف از جوانی که تو این کشور رفت.
با مرگ بر این و مرگ بر آن گفتن ؛ هیچکس نمرده
با درود بر این و درود بر آن نیز هیچکس ۱۰۰ سال عمر نکرده .
شعار است و باد هوا
تکنولوژی ۷۰ سال پیش کشور ژاپن شده نیم میلیارد؟!!!!!!
خدایی مثلا تو دبی یا استامبول میتونی یدونه از اینا رو استفاده کنی از مصرف بالا آلایندگی و از همه مهمتر ناایمن بودن؟
چرا به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه نمی پردازید ؟ جرا افرادی که این جنایات را مرتکب می شوند دستگیر و مجازات نمی کنید ؟ کجایید ؟ جه اتفاق بدتری باید بیفتد ؟ نمی فهمید دشمن بعد از اقتصاد حالا امنیت مردم را نشانه گرفته است ؟
با توجه به اینکه ورود و خروج به مدارس آنهم دخترانه براحتی ممکن نیست احتمال سم پاشی بصورت پهپادی زیاد است
اگر نوع سم مشخص بشه سریعا میتوان عاملین را دستگیر کرد چون برخی سمها آنهم از نوع استنشاقی دست هر کس نمیتونه باشه و نیست.
این یک نوع عملیات تروریستی است که مسئولین اطلاعاتی و نظامی باید تا الان عوامل آنرا همچون عوامل سایر عملیاتهای تروریستی دستگیر میکردند نه اینکه الان مدت طولانی است و داره این اتفاق هروز تکرار میشه.
نوع سم در خون سریعا قابل تشخیص است
این قضیه مسمومیت دانش آموزان از مصادیق بارز فساد فی الارضه ویک آزمون بزرگ که ثابت کنه برخوردهاش با افراد مختلف تا چه حد عادلانه و مردم محوره . ببینیم مثل اسید پاشی اصفهان و قتل های زنجیره ای می شه یا مثل برخورد با مهدی هاشمی .
خیلی مسخرست قصدتون کنترل مصرف سوخته!!! خوب به ماشین سازی ها مراجعه کنید نه به مردم...
جناب سخنگو سالهای سال هست امثال شما دولتیان همین حرف را میزنید و قیمت دلار هر روز گران و گرانتر میشود
بنابراین مردم اگر عاقل باشند هیجگاه نظر شما را که خودتان هم قبولش ندارید را سر لوحه زندگیشان قرار نمی دهند که هر روز فقیر و فقیر تر گردنند و هیجکس هم پاسخگو نیست بابت آن
با نفرین و لعنت و اعدام قیمت ارز کنترل نمی شود . معلوم نیست این نمایندگان در مجلس چه چیزی از اقتصاد یاد گرفته اند . آقا باید به زبانی گفت اقتصاد علم است و نباید افرادی که در این زمینه سواد و تجربه کافی ندارند مداخله کنند .
نیسان آبی رو خود دولت چهارصد تومان وارد بازار می‌کنه بعد میگه دلیل ندارد دلار بالا برود !!!!!!!
بیان پایین، سرمون درد گرفت.....
بیان پایین، سرمون درد گرفت.....
در کنار احتمالات مطرح شده در باره مسمومیت دختران دانش آموز یک نکته را نیز باید مد نظر داشت و آن اینکه آنلاین بودن مدارس به سود چه کسانیست و حضوری شدن مدارس از درآمدهای فوق میلیاردی چه سازمانهایی کم نمود !!!
هیچ ایرادی ندارد که با دیگر یک مستشار آمریکایی نظیر مورگان شوستر را استخدام کنیم تا سر و سامانی به وضعیت اقتصادی کشور بدهد
آقای طائب کجای قران حمایت از ظالم را توصیه نموده است " کشتن مردم بی پناه اوکراین توسط روسبه " / ایران فعلی مطلوب نظر آمریکاست چرا که با بحث ایران هراسی براحتی به سایر کشورهای منطقه تسلیحات میفروشد . در جنگ با عراق بهترین و جدید ترین تسلیخات عراق روسی بود آنوقت آمریکا قصد براندازی را دارد ؟؟؟
اسرائیل و آمریکا از تندروهای به ظاهر مذهبی و محلی با عنوان داعش برای اهداف خودش استفاده کرد و میکند. شاید موارد اخیر در پخش مواد سمی چه به صورت قرص های قابل تبخیر یا حتی تشویق مغازه ها در مدارس یا دانشگاهها یا دیگر محلات پر تجمع که شناسائی نشوند به خرید بطری های آب معدنی و نوشیدنی های ارزان قیمت که حاوی سموم هستند، هم از چنین افراد محلی با تفکر متعصبانه استفاده کنند و در حقیقت یک داعش پرخطر ولی نامرئی.
معاون وزیر کشاورزی: امیدواریم هفته آینده پیاز ارزان شود.

آقای معاون لطفا از روش رییسی استفاده کنید و بیاز دستور بدهید تا قیمتش را پایین بیاورد.
با نحوه روخوانی انگلیسی عبدللهیان احساس افسردگی و شرم کردم. چطور یکی با این سواد وزیر خارجه هم هست؟ یعنی قحط الرجال است در این مملکت؟
چرا این وزیر خارجه به راحتی دروغ هم می گه؟
آدم ... ؟؟؟؟!!!مصرف بنزین بالاست؟؟؟؟نمیدونی چرا؟؟؟ماشینهای با تکنولوژی 50 سال پیش را (با مصرف چند برابر سوخت) به قیمت چند برابر خودروهای روز با مصرف کم،به مردم بیچاره،غالب میکنید بعد میان برای جیب ملت نقشه میکشید؟؟؟؟این یه مطلب،مطلب بعد اینکه وای برکساییکه با بی سوادی و بی لیاقتی و بی مسئولیتی،باعث بروز شرایط فعلی شده اند و یا روحانی را مقصر میدونن یا آمریکای جنایتکار و جهانخوار را!!!
یا در گرفتن عاملین این مسمومیت ناتوانند و یا غرضی در میان است که در هر دو صورت مایه تاسف است.
آخه از کی تا حالا بازار دلار و سکه ضرر داشته ؟؟؟!!
همیشه اونایی که به حرفهای شماها گوش نکردن و دلار و سکه خریدن ، برد کردن ، یعنی ارزش دارایی اونا کم نشد !!
آقای غضنفر آیادی رانت خواران و سوء مدیریت و عدم دانش علمی و کافی برای مدیریت کلان کشور سبب این تحقیر و توهین به ملت یعنی ارائه بدبختی تورم دروغ گفتن عادی بین مقامات کشور بویژه وزرا و معاونان آنها شده است. یعنی سطحی و بی علم در مدیریت کشور با صرف هزینه های گزاف مشکلات عادی مردم نیز حل نمیشود این شرم آور است روابط بین مردم و قانون و دستگاه صالح درست پایه ریزی نشده روابط غیر قانونی بصورت عادی بدون اباء از نظارت و بازرسی انجام میشود فرهنگ و شعور ملت با اصلاح به قانون گرایی و همنوع دوستی و وطن پرستی گردد. ملاحظه می فرمایید رییس جمهور ترکیه چند سال پیش برای نجات از ورشکستگی دولت از مردم خواست همه دلار ها را به بانک‌ها بفروشند همه فروختند ولی اگر رییس جمهور ما حتی از مردم خواهش کند دلارها سرگردان به بانک‌ها بفروشند متاسفانه کسی نمی فروشد و اولین کسی هم که اضافه می خرد همان شخص رییس جمهور است البته منظور الان واقعی شخص رییس جمهور نیست مثال بود
از نمایندگان محترم مجلس که سقف معافیت حقوقی کارگران و کارمندان را افزایش دادند و همچنین با دقت نظر از ایجاد گرانیها در بودجه ۱۴۰۲ کشور جلوگیری کردند، بسیاربسیار ممنونیم.
متاسفانه دولت و مجلس برای این گرانی ارز و سکه دستشون تو یک کاسه است و برای فرار از این واقعیت هر روز جمله های قلمبه می گویند مثلا اقای نماینده مجلس گرانی لحظه ای دلار و سکه را گردن دشمن و جنگ ترکیبی و ……. می اندازد، مرد باشید و کاستی ها را قبول کنید و آستین ها را بالا بزنید، حداقل از رئیس بانک مرکزی همین همسایه خودمون افغانستان یاد بگیرید که تونسته تورم کمتری از شما ثبت کنه
موشک نمیتواند از مسمومیت دانش آموزا جلوگیری کند و امنیت را برقرار
موشک نمیتواند از مسمومیت دانش آموزا جلوگیری کند و امنیت را برقرار
حالا نوبت طائب شده که هر روز مصاحبه و مذاکره میکنه!!
چرا دولت به حقوق بازنشستگان کشوری بهداشت با توجه به تورم توجه ندارد
همه شغل آزاد گران می خرند و گران می فروشند
ولی بیچاره بازنشستگان کشوری که در یکسال گذشته ارزش حقوق ما نصف شده است
آیا جقوق مسوولین حقوق مثل ما می گیرند؟
چرا مشکل ما را درک نمی کنند
کشور شده طبقه حاکمه با داشتن تمامی امکانات و ثروت ها که تمامی تصمیماتش بر مبنای خودشان است و طبقه مردم که روز به روز امکانات یک زندگی معمولی از انها گرفته شده.
"گاهی در یک بازار خاصی التهاب ایجاد می‌شود که هجوم می‌آید" 44 سال شد گاهی انگار توی این مملکت نیست؟
سخنگوی دولت روزانه صدها ماشین با مصرف بالا به مردم میفروشین و از اون طرف میگه ناترازی انرژی.ماشین بنزین میخواد.ماشین هاتون هم که مصرف بالای نرم جهانی دارد.وسایل نقلیه عمومی هم که کفاف مردم رو نمیده.همه جوره دارین اجحاف میکنید و مردم رو مقصر میدونید!
خیلی راهکارهای محافل امنیتی در سیستمهای بسته مانند روسیه شبیه هم هست. مثلا پوتین با سرنگون کردن هواپیماهای امریکایی و داعش و... همیشه با ایجاد ارعاب باعث شد که بوش و اوباما و ترامپ عقب بنشینند و پوتین سیاستهای خود را پیش ببر. حالا هم در ایران برخی محافل تصور می کنند با بی کله نشان دادن خود که سم می پاشیم یا غنی سازی را می رسانیم 85 درصد و یا برد موشکها را می رسانیم به برلین و لندن و.... تصور می کنند که دنیا را عقب خواهند نشاند. تا حدودی درست بود ولی بایدن خواب الودقیقا نقطه مقابل بوش و اوباما و ترامپ هست. می بینید که چه بلایی سر پوتین اورده. اگر برد موشکها در عقب راندن اروپا موثر هست الان اسراییل در این سالها که در برد هزاران موشک ایران هست باید در ایران دست از پا خطا نمی کرد. از ما گفتن بود.
امیر عبداللهیان ، هیچ تغییر و تحولی در وزارت خارجه نسبت به دوره قبل نداشته، تفاوت واخ نسبت به دوره روحانی ۲ چیزه اول تغییر وزیر دوم امکان ضربه و کارشکنی بیشتر توسط باقی ماندن مدیران میانی دوره روحانی در واخ...وزیر بی تدبیر و بی شهامت یعنی امیر عبداالهیان....
بانک مرکزی آمریکا، فدرال رزرو، در راستای مبارزه با تورم و افزایش بیشتر ارزش و قدرت خرید دلار آمریکا قصد دارد تا بار دیگر بهره بانکی را بالا ببرد.

(این روش، مخصوص کشورهای توسعه یافته با تورم بسیار پایین است که قابلیت وام با بهره بسیار پایین را میسر میسازد، کشورهایی مانند آمریکا که تقریبا همه خریدها از یخچال و خودرو گرفته تا خانه توسط وامهای بسیار کم بهره، انجام میگیرد. بنابراین، با افزایش حتی ۲۵ صدم درصد به بهره بانکی، بسیاری از مصرف کنندگان از گرفتن وام و خرید منصرف می شوند، و چون آمریکا دارای یک بازار آزاد بدون مرز است، قیمت کالا و خدمات پایین می آید تا مصرف کنندگان را راضی به خرج کردن پول در قیمتهای بسیار پایینتر و باتورم ترکیده نمایند.)

این امر سبب افزایش قدرت خرید دلار در برابر انواع کالا و خدمات و همچنین طلا میگردد و قدرت طلا را در برابر دلار بار دیگر کاهش می دهد، و پول مردم را بسمت پس انداز و یا سهام کمپانی های ارائه دهنده کالا و خدمات روانه می گرداند؛ امری که بدلیل ضعف کمپانی های ایران در مدیریت و فساد بدون رقیب، شدنی نیست.

نمودار زیر نرخ برابری دلار آمریکا در برابر طلا را نشان می دهد،

https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/akveqooxmvr/New%20Feb%20Gold%20Chart.png

برحسبپیش بینی رویترز، در آینده نزدیک، قیمت طلا دچار افت شدید ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر انس را تجربه خواهد نمود و در بازه $1,730-$1,740 قرار خواهد گرفت.

https://www.reuters.com/article/global-precious/precious-gold-set-for-biggest-drop-in-2
معنایاین اتفاق نجومی تر شدن بیشتر حباب سکه و نزدیک شدن آن به بیش از ۳۰ درصد است. پس سکه بجای حفظ ارزش دارایی، به خریدار ضرر می زند و از همان ابتدا، طلا را ۳۰درصد گرانتر با خریدار حساب می کند که نشان می دهد در حال حاضر هرگز نباید برای حفظ ارزش دارایی به سمت خرید و نگهداری سکه رفت.

در حال حاضر و با سیاسی شدن موضوع دلار، بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی، خرید شمش وارداتی، بدون حباب، در فردای جلسه بعدی فدرال رزرو است.
امیرعبداللهیان و احمدی نژاد مشترکا جایزه راستگو ترین سیاستمداران قرن بیست و یکم رو باید دریافت کنند .
نمایش اعدام تکراری شده اینهمه سلطان سکه و ارز اعدام کردید چه شد .بازهم می‌گویید وقصیر دشمن یا کسانی هستند که بازار را اداره میکنند
چینی‌ها‌که‌بیشتر‌از‌آمریکا‌اموال‌ایران‌رو‌غارت‌کردند
دولت دلش به حال مردم میسوزه دسته جمعی برن. قول میدم می‌نویسم اینجا اوضاع آروم میشه. دلار به زیر ۴۰ تومن برمیگرده
ما باید جهان را مدیریت کنیم. حق ما خورده شده است.
حرفی ندارم
یعنی نزنم سنگین ترم
هیچ یک از مسؤولان برای این نظرات پشیزی ارزش قائل نیست.
خداحافظ تابناک و خداحافظ خوانندگان فهیم
سخنگوی دولت برای خودش گفته. همیشه همین حرفها رو زدن و همیشه هم بخاطر بیسوادی خودشون ارزش پول ملی افت کرده
اين بهادري جهرمي جز نمك پاشي به زخم مردم و اظهارات بيربط هيچ هنري نداره !واقعا رو مخه ! البته چنين دولتي چنين سخنگويي هم ميخواد !
کی به کیه ؟؟
آقای سخنگوی بیسوادِ دولتِ بی سواد! این التهاب دلار است که سراغ مردم و سفره و معیشتشان میرود. نه مردم سرغ التهاب دلار!!
حجت الاسلام طائب :..... هر كسي بخواهد بر اندازي كند ، ما مرگ بر او مي گوييم و اين دستور قرآن است »
------------------------
بنده عرض مي كنم برخي از روحانيون ما ، چه در خانه ملت ، چه در دولت و زير مجموعه دولت و چه در تريبون نماز جمعه و چه در پست هاي ديگر بايد پا به جاي شهيد مطهري بذارند و چندين كتاب امثال :
عدل الهي
تعليم و تربيت اسلام
اصول فلسفه و روش رئاليسم
انسان كامل
و بسياري از كتب ديگر كه براي هميشه ماندگار خواهد بود ، به رشته تحرير در آورند كه در آنها بسي حرف هاي ماندگار باشد ! ... بسيار سخن ها براي گفتن ! ... آخه ميدوني برادر ، برخي روحانيون ما ، برخي مواقع ، برخي حرف ها را مي زنند كه معلوم مي شود آن گوينده در برخي مقوله ها حرفي براي گفتن ندارد ! و فقط و فقط براي اين حرفي را مي گويد كه حرفي زده باشد !! و يا مي خواهد صحبتي و يا سخنراني آتشيني داشته باشد و يا جمله اي در حد يك جمله قصاري !! كه در واقع نه آتشين است و نه از زمره جملات قصار ماندگار و به ياد ماندني !! و البته بوده اند روحانيوني كه در حوزه شعر هم اشعار ناب بسيار هم سروده اند كه ماندگارشده است ، اشعار ناب عرفاني مانند :
« من به خال لبت اي دوست گرفتار شدم
چشم بيمار تورا ديدم و بيمار شدم »
كه از امام خميني است و يا اشعاري ديگر مثل اين اشعار كه از علامه طباطبايي است كه هم مفسر بزرگ قرآن بوده ، هم عارف و هم فيلسوف :
« همي گويم و گفته ام بارها
بُوٓد كيش من مهر دلدارها
پرستش به مستي است در كيش مهر
برونند زين حلقه هوشيارها !!
و يا در جاي ديگر :
« خم ابروي تو بود و سر گيسوي تو بود
كه به يك جلوه زمن نام و نشان يك جا برد
من به سر چشمه خورشيد نه خود بردم راه
ذره اي بودم و مهر تو مرا بالا برد !!»
بله برادر ! عده اي از روحانيان ما بايد بسيار حرف ها براي گفتن و نوشتن داشته باشند ، حرف ها و نوشته هايي كه براي سال هاي سال ماندگار وماندني باشد و خواندني و قابل تامل و تفكر !! ... به گمانم ما به روحانيون بيشتري نياز داريم كه هم عالم باشند و هم عارف و هم فيلسوف ، فيلسوفاني كه توليد فكر و انديشه كنند » !! بله ؟
اینا دیگه واقعا مردم را احمق بالغطره فرض کردند!... فلان شرکت اماراتی املاک، املاکش را به ریال ایران به مردم ایران می فروشد آنوقت شما می گویید معاملات دو قرون ده شاهی سبزه میدون باعث افزایش قیمت ارز است!!؟ چه کسانی همکار داماک در ایران اند؟ کدام بانک؟
سرمای زیاد ۔سوخت بخاری زیاد۔دربهای بسته۔دودکش وشرایط جوی خارجی نامناسب نامناسب،۔دانش اموز زیاد که همگی کودک هستند۔مطمئنا مشکل تنفسی بوجود می اورد۔در مورد اینگونه خرابکاری ها تحقیق بکنید ولی ممکن است با احتمال زیاد صحیح نباشد۔اطلاعات اماری در مورد این حادثه بسیار کم است وممکن است تهیه نشده باشد۔مانند اینکه خبرنگار محققی موجود نیست۔ یکی از مشکلات ما نداشتن خبرنگارانی مانند سریشم است که بر مشگلی بچسبند ودر اصطلاح ته تو قضیه را در اورند۔ممکن است دولت هم مقصررباشد۔چنین خبرنگارانی دوست ندارد۔
گرانی تورم بیکاری و …………….همه دروغی بیش نیست
امیدوارم مورد پسند تابناکی ها واقع شود و نظرم رو منعکس کنید
شما كه دنبال زاد و ولد هستيد چرا از اين گلهاى مردم مراقبت نميكنيد
ميدانيد چقدر سرمايه ، وقت ، انرژى ، اميد صرف ميشود تا كودك را به سن نوجوانى برسانيد
انوقت عده ايى انان راح مسموم ميكند و دولت كه قرار أست حافظ جان و مال مسلمانان باشد
منفعل نگاه به قضيه ميكند
مسمومیت سریالی دانش‌آموزان. عیب نداره عوضش امنیت داریم
اینهمه گفتید با داعش جنگیدید . حالا اعمال داعشی وسط کشور انجام میشه . دختر مردم تو مدرسه باید امنیت داشته باشه نه اینکه با گاز مسموم شه
بجای‌ اینکه برای مادران محجبه سخنرانی بکنند‌ که مادرها شماها باید فرهنگ حجاب را به دختران‌ خود منتقل بکنید‌ تا زنان آینده چادری و محجبه بشوند‌ ، خوب است به امری به نام توسعه انسانی در جامعه توجه بشود‌ تا نسلی فرهیخته‌ دانا‌ فاضل‌ مبادی آداب ارزشمند اجتماعی‌ ، قانونگرا‌ ، توانمند‌ و در یک کلمه انسان‌ تربیت شده و وارد جامعه شوند‌ طوریکه‌ تلمبار‌ پرونده های قضایی در این مراکز‌ باعث‌ فراری دادن قضات نشود‌ و اجتماع اینقدر احتیاج‌ به نکیر و منکر‌ نداشته باشد‌ !
بله توسعه انسانی‌ آمریکا واقعا‌ مورد غفلت قرار گرفته‌ است‌ !!!!
یکی به غضنفر بگه کدام بحران ها را پشت سر گذاشتید که دنبال رفع بحران ارزی هستید؟
کاش حد اقل منطق را داشتید و قبول میکردید که بلد نیستید
ظاهراً از مسئولین ما غیر از اعدام کردن هیچ کار دیگری بر نمیاد
امیر عبدل چرا حقیت را نمی گویی یا سکوت نمی کنی چندین بار گفته ای آمریکا پیام مذاکره ارسال کرده و هر بار آنها تکذیب کرده اند این روش جز بی اعتباری خودت نتیجه دیگری ندارد .
برای پیروز و انقراضش
متاسفانه بعد از اغتشاشات ثبات چهل ساله اقتصادی کشور بهم ریخت و وقتی دشمن دید از اغتشاشات به جایی نمی رسد در جنگ ترکیبی سعی دارد ارزش ریال را کاهش دهد در حالیکه چهل است ریال ثابت مانده
حجاب کشف شد
جناب رضاخان میرپنج نتوانست با زور کشف حجاب کند ولی امروز شاهد کشف حجاب اختیاری هستیم .
چرا ؟
چه شد که اینطوری شد ؟
وزارت بهداشت ماشاالله تخصصی ترین وزارت کشور است. وزیر محترم بعد از این همه مدت اسم سم رو نمی تونه بگه؟ اگه واقعا کشف کردن سم اسم داره.
6 کلاسه موفق شد در مدت 1/5 سال کشور را 150 سال به عقب براند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
اولا رئیسی دکترا داره دوما این شما طرفداران حسن روحانی بودید از ترس اینکه رئیسی داشت شرایط اقتصادی رو بهتر میکرد آشوب کردید
واقعاً با خواندن چنین اخباری متاسف و ناراحت می شوم از اینکه چنین نمایندگان و مسئولین ناتوان و نادانی داریم! یکی می گوید مسببان گرانی ارز را بکشید!! یکی می گوید انشاءالله پیاز ارزان می شود. یکی می گوید نمایندگان با انتقاد از دولت در زمین دشمن بازی نکنند و.... اما یکی نمی آید بگوید ما مملکت داری بلد نیستیم و استعفا بدهد!!!
خوبه دیگه !!
حالا دیگه جنگ ترکیبی افتاده سر زبوناشون :-)
چون مشکلات و بدبختی ها زیاد شده تعدادشون و هیچ توانایی هم وجود نداره ؛ از این تعداد بالای مشکلات در همه عرصه ها با عنوان " جنگ ترکیبی " یاد میکنن !!!
جنگ ترکیبی دشمن :-)
مشکل پیاز و دلار و سکه و مسمومیت دانش آموزا و گوشت کیلویی ۵۰۹ هزار تومن همان جنگ ترکیبی دشمن است !!
جنگ دشمن در همه عرصه ها
جنگ پیاز ناتو با ما
معنی واژه جدید الاستفاده جنگ ترکیبی دشمن چیست ؟
جنگ ترکیبی یعنی تمام مشکلات در همه حوزه ها را که به دلیل عدم کفایت قادر به حل آنها نیستیم را یکجا به گردن دشمن بیاندازیم و خلاص !
فرار از مسئولیت و خلاص شدن از همه چیز و فقط برخوردای از حقوق نجومی
تنها راه نجات کشور رجوع به عقل مردم در همه موضوعات مهم و درگیر کشور از طریق برگزاری انتخابات است
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
دقیقا ، رفراندوم
"معاون وزیر کشاورزی: امیدواریم هفته آینده پیاز ارزان شود" معاون وزیر جها کشاورزی شما اشتباه می کنید، گرانی پیاز به خاطر ارزانی آن در سال گذشته نبوده است بلکه به خاطر تصمیم غلط مسئولین ارشد وزارتخانه مبنی بر صادرات بی رویه پیاز بوده است.
دستور قرآن نفرمایید
"نماینده مجلس: باید چند دولتی و غیردولتی در بازار ارز و سکه، «اعدام» شوند" دولت فعلی و دولت های اسبق با دو روش غلط می خواستند بحران ها را حل کنند یکی افزایش قیمت ( بخاطر کاهش مصرف) و دیگری اعدام ( بخاطر حذف عوامل بحران ساز) در صورتی که اگر از روش علمی و منطقی وارد شوند مشکل را می توان ریشه ای حل برای مثال برای آرام شدن بازار ارز و طلا و کاهش تورم باید روش هایی را به کار گرفت تا ارزش پول ملی افزایش یابد و...
هنوز خون مغول در شریان بعضی مردم تلالو دارد. اعدام كنید. اعدام كنید. مرد حسابی سلطان سكه رواعدام كردی درست شد؟ تو هر صنفی بالاخره یك عده شاگرد اول میشوند. همه رو اعدام كنند تا شما كه سواد كنترل نداری ؛ در پست مدیریت بنشینی؟؟؟
به نظرم هر كس با جعل مدرك در صندلی صدارت نشسته باید اعدام شود. زودتر از آنی كه ازدیوار مردم بالا میرود
مستعان
"بهادری جهرمی: مصرف بنزین بالاست، قصد کنترل آن را داریم" من بارها و بارها در تابناک کامنت گذاشته ام که برای حل مشکل مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا و... دولت بایستی با قاطعیت در واردات ( ضمن انتقال دانش فنی) خودروهای الکتریکی ( ضمن احداث زیر ساخت های آن) و موتورسیکلت های الکتریکی و در یک بازه زمانی میان مدت حذف موتور و خودروهای غیر الکتریکی اقدام کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
آخه مگه به اندازه کافی برق داریم که خودرو الکتریکی وارد کنن. تازه مشکل مصرف بیرویه مردم نیست. گاری هایی که خودرو سازها تولید میکنن عین هیولا بنزین مصرف میکنه. بنزین تولیدی هم که به شدت بی کیفیته.
پیروز چه گناهی کرده بود که توی ایران به دنیا اومد ؟
یوزها و زرافه ها و گورخرها و سایر حیوانات را از ایران خارج کنید
ایران جای مناسبی برای زندگی این زبان بسته ها نیست .
همگی میمیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کم کم خودشان به فکر مهاجرت می افتند مثل همه جوانها
خوبه که به فکر کنترل مصرف بنزین هستید
اما اینم بدونید مردمی که بخوان بنزین کمتر مصرف کنن باید حمل و نقل عمومی ی تکونی بدید
وضعیت مترو، بی ار تی و اتوبوس خیلی وحشتناکه
خدا نکنه ی شهروند ساعت 6 بخواد سوار بی ار تی بشه
کنسرو ماهیش میرسه خونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
خودرو های تولیدی اگر با کیفیت بود مصرف بنزین الان یک ششم بود
نماینده مجلس: در خودروسازی بسیار عقب هستیم.....از کجا فهمیدید؟!
از بچه عزیز تر وجود ندارد باید مردم این افراد را شناسایی ..
بهادری جهرمی ادامه داد: میانگین مصرف روزانه بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده و سرانه مصرف بالاست...... مردم بنزین نمی خورند!...ماشین های بی کیفیت شماست که بنزین را هدر می دهد.....
آقای طائب عالی ترین مقامات آمریکا بارها اعلام کرده اند که به دنبال براندازی نیستند زیرا سرنگونی دولت ایران در جهت منافع ایشان نمی باشد آنها صرفا به دنبال ایران ضعیف هستند و در آخر دشمنی و دوستی در قاموس سیاست مبتنی بر کسب منفعت است
وزیرکشاورزی چه حرف مهمی افاضه کرده مردم دلخوش باشید سال اینده پیاز ارزان می شود. خودرو ارزان خواهد شد .... ممالکت گل و بلبل می شود
نماینده مجلس: در خودروسازی بسیار عقب هستیم

در چی جلو هستید؟
در حال حاضر مجلس مقلد دولت نیست بلکه جاده صاف کن دولت است.
زنان بی حجاب هم می توانند در اعتراض به رعایت حجاب توسط زنان محجبه جلوی مجلس تجمع کنند؟
فقط تقصير جمشيد بسم الله است.
میدونی چرا افرایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست؟ چون جراتش رو ندارید وگرنه خیلی وقت پیش گران کرده بودید
مجلس در ایران هیچ کارایی ندارد .
وجود آن نیز فقط برای این است که به دنیا گفته شود که ایران هم محلس دارد
برای خالی نبودن عریضه !
همین !
وقتی میگیم تا گزینه های مناسب برای ورود به مجلس نباشد رای نمیدیم به این خاطر است، وقتی مجلسی نباشد کسی هم بعنوان نماینده مردم حرف نمیزند ولی وقتی مجلس با نمایندگان بی سواد باشد حرف زدنشون خسارت است
بهادری جهرمی : مصرف بنزین بالاست! باید کنترل شود.
اینکه بعدا بیایید قیمت بنزین را بالا ببرید هنری نکردید و پیشینیان شما هم این کار را کردند و جوابی نگرفتند. پس حرفهای تکراری نزنید. مردم بنزین را که انبار نمیکنند! راهش اینه :
1- ماشین های کم مصرف بسازید نه این لگنهای پرمصرف رو
2- ماشینهای هیبریدی وارد کنید.
3- این لگن سازها کمی به فکر ساخت ماشین های هیبریدی و با کیفیت باشند.
4- توسعه حمل و نقل عمومی
کسی که نخواهد بشنود نمی شنود!
از موی خانم ها بیشتر مراقبت میشه تا جونشون!
"بهادری جهرمی ادامه داد: میانگین مصرف روزانه بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده و سرانه مصرف بالاست، اما با طرح‌های موجود، قصد کنترل آن را داریم، اما افزایش قیمت در دستور کار دولت نیست." اولا اگر دولت قصد کنترل مصرف سوخت را داشت با مجوز واردات خودرو که مجلس به ان داد می توانست واردات خودرو با عوارض صفر را اجرا کنندو با ورود گسترده خودروهای کم مصرف با متوسط مصرف 4 و 5 لیتر نسیت خودروهای کم مصرف به کل خودروهای کشور را افزایش دهند که نکرد ثانیا چنان می گویند دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند مثل اینکه به مردم بنزین با قیمت پایین عرضه می شود این درحالی است که با یک محاسبه ساده می توان فهمید بنزین به قیمت چند برابر قیمت بین المللی به مردم عرضه می شود
اولا خودرهای داخلی 2 تا 3 برابر خوروهای خارجی مصرف سوخت دارند و از طرفی خودرو 20 میلیونی با قیمت بالاتر از یک میلیارد به مردم عرضه می شود اگر اختلاف قیمت خودرو را حداقل 800 میلیون در نظر بگیریم سود ماهانه ان می شود 15 میلیون ماهی 300 لیتر بنزین یک دلاری می شود درواقع مردم بنزین را با قیمت لیتری 250 هزار تومان یا 5 دلار دریافت می کنند
اگردین ندارید لااقل آزاده باشید ای کسانی که دولت قبل را به بی کفایی وسوء مدیریت تعبیر می کردید ومی دانیم جز مصالح شخصی وگروهی وکینه چیزی دیگری دروجودتان نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
گرچه اکثر این دولتها مثل همند ولی حضرتعالی دیگه نمیدونم چرا سنگ دولت قبل را به سینه میزنید
پدری که از مردم دولت قبل درآورد حالا حالا باید باید زجرش را بکشیم
فقط یکیش
طی کمتر از یکسال دلار از 1300تومان رفت 28هزار تومان و بالاتر
یعنی بیشتر از بیست برابر
بعد این فلاکت مردم نتیجه دولتهای متعدد قبل بوده که الان هم جناب رئیسی به اون ادامه میده و بیشترش میکنه
همه اینا کار کسانی هست که به ایران چشم دارن به هرحال ایران شوخی نیست این همه ثروت و قدرت و عظمت یه مشت کفتار خارج نشین و دشمنان ایران فکر میکنن با این کازها میتونن آشوب به پا کنن و بیان رو صندلی های قدرت بشین!
انقلاب جنسی زن زندگی آزادی مشخصه زنهارو هدف قرار میدن دشمنان ایران هدفشون همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
این انقلاب جنسی نیست برابری حقوق زن و مرد و آزادی بیان و عقیدس که شما عزیزان فقط برهنگی رو می بینید و فکر می کنید هر کس مثل شما فکر نمی کنه پس دنبال مسایل جنسیه
(سمت دلار نروید) چشم،آخه مگه به حرفه، مردم واقعیت رو می بینند .از صبح تا شب هی در باره فرزند آوری صحبت می کنند اینگاری تکرار کنند درست میشه مردم تو واقعیت زندگی می کنند
مسمومیت دانش آموزان معصوم هم کار دشمنه؟
نماینده مجلس : باید چند دولتی و غیردولتی در بازار ارز و سکه، «اعدام» شوند
التهاب حاکم بر اقتصاد جامعه ناشی از بستری است که قانونگذار و قوه مجریه با بی درایتی در جامعه حادث شده اند و بستر پرسود نمودن رفتار غیرمولد اقتصادی را توسعه دادند .
سوال : چرا همه مشکلات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، مدنی را با اعدام می خواهید حل کنید ؟
نمیشود چند تا اقازاده و مسولین بی لیاقت را اعدام کرد تا کسانی که بی عرضه هستند از صندلی قدرت کنار بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
چند سال پیش هم سلطان سکه رو اعدام کردند زمان ایشان سکه دو و نیم میلیون بود . کاش هنوز سلطان سر کار بود و اعدام نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
سلطان سكه را اعدام كردید بدبخت را. درس نشد برایتان.
جالب است صدای صدها هزار زن به درخواست ازادی حجاب شنتیده نمیشود ولی 20 یا 30 نفر با حجاب که معلوم است که از طرف مسولین جمع شده اند با گوش شنوا شنیده میشود
فقط یک سوال ایا این خانم ها مجوز گرفته اند . ایا قانون با اینها مدار میکند
والله امریکا که سیو چند سال با ایران معاملات تجاری داشت کل معاملاتش به اندازه اختلاسهای اقازادها نمیشود ولی مسولین چشم خود را برای عزیزانشان بسته اند
البته چند نماینده مجلس هم باید اعدام شوند آقای اباطری!؟فقط از دولت و دلالان کافی نیست...در اثر نظارت بسیار عالیه مجلس این وضع بوجود آمده خود رئیس مجلس گفت از 40 روز قبل می دانستیم...........
ازیک طرف میگن دشمن هیچ غلطی نمتونه بکنه ازطرف دیگر همه مشکلات روگردن دشمن میندازن.ما موندیم که شما اینهمه حقوق مزایا میگیرین واینهمه خدم وحشم دارین پس کارکرد شما چیه!!؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان