بازدید 143641
از شنبه شروع می‌شود؛

صد هزار خودروی وارداتی به ایستگاه قرعه کشی رسید/ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی داشته باشید

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: از روز شنبه به مدت یک هفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی خارجی نام نویسی خواهیم کرد. برخی از شرایط ثبت نام این گونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد و در ۴۸ ماه گذشته، خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵ 23 February 2023

صد هزار خودروی وارداتی به ایستگاه قرعه کشی رسید/ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی داشته باشید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بیست و چهارم بهمن ماه در حالی که همگان در انتظار ورود خودرو‌های خارجی صفر کیلومتر به بورس کالا بودند، یکباره ابلاغیه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور منتشر شد، مبنی بر اینکه در تصویب نامه سوم شهریورماه در خصوص سازوکار واردات خودرو، تغییراتی اعمال و ابلاغ شده است.

در این ابلاغیه بیان شد: در بند (۲) تصویب نامه شهریورماه واردات خودرو، عبارت خودرو‌های وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه می‌شود و عبارت در بورس کالا حذف می‌شود.

این خبر در همان ابتدا این پیام را داشت که قرار نیست، خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر وارداتی در بورس کالا عرضه شود و باید در انتظار اعلام روش جایگزین بود.

بیشتر بخوانید

قرعه کشی به خودروهای خارجی ها هم رسید!

سرانجام امروز سخنگوی وزارت صمت در این باره اعلام کرد: نام نویسی از متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد. قالیباف با اشاره به ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودرو‌های وارداتی در این سامانه را در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روش‌های جایگزین عرضه در بورس کالا دانست و گفت: سامانه یکپارچه فروش خودرو کاملا نظارت پذیر و شفاف است و ظرفیت عرضه خودرو‌های داخلی نیز برای این سامانه پیش بینی شده است.

صد هزار خودروی وارداتی به ایستگاه قرعه کشی رسید/ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی داشته باشید

 

شرایط نام نویسی برای قرعه کشی خودرو‌های وارداتی

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: از روز شنبه ششم اسفندماه، یک هفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی خارجی نام نویسی خواهیم کرد. شرایط ثبت نام این گونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد، در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد و همچنین دارای پلاک خودروی فعال نباشد و ۵۰۰ میلیون تومان هم باید در حساب خودش باشد؛ تاکید می‌کنم حساب خود شخص متقاضی به صورت بلوکه شده داشته باشد.

قالیباف افزود: زمانی که این شرایط احراز شد، متقاضی می‌تواند در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نام نویسی کند. تعداد کسانی که در مدت یک هفته زودتر یا دیرتر ثبت نام می‌کنند، هیچ اولویتی نخواهد داشت. به خاطر همین قضیه متقاضیان هیچ عجله‌ای از روز و ساعت اول برای نام نویسی نداشته باشند، زیرا هیچ سودی برایشان نخواهد داشت.

وی یادآور شد: پس از پایان مهلت ثبت نام در چند روز، این شرایط باید احراز گردد و شاید حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد متقاضیان در این مرحله ریزش کنند و سپس وارد مرحله قرعه کشی اولویت خواهند شد؛ یعنی قرعه کشی اولویت یک تا صدهزار دستگاه خودرو، زیرا طبق وعده، قرار است تا پایان سال یکصدهزار دستگاه خودروی وارداتی به فروش برسانیم؛ بنابراین، از رتبه یک متقاضیان تا صدهزار اولویت بندی خواهند شد و پس از آن عرضه‌ها در این سامانه شروع خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: عرضه خودرو‌های وارداتی به تدریج خواهد بود و با تاخیر سه ماهه، البته تحویل فوری هم خواهیم داشت؛ اما عمدتا تحویل خودرو سه ماهه و به این صورت است که مثلا فرض بفرمایید شرکت اول عرضه اش را در سامانه قرار می‌دهد، شرکت دوم و سوم هم عرضه هایشان را قرار می‌دهند، افرادی که دارای اولویت یک تا ۲۰ هزار، به طور مثال ۲۰ هزار دستگاه خودرو توسط سه شرکت در سامانه قرار گرفته است؛ بنابراین، افرادی که اولویت یک تا ۲۰ هزار دارند، می‌توانند انتخاب کنند و طبیعتا کسانی که اولویت بالاتر دارند، باید انتخابشان را کنند تا در مرحله بعد به سراغ افرادی که اولویت پایین تری دارند، برویم.

قالیباف تاکید کرد: فرض کنیم شخصی در این اولویت قرار گرفته و حق انتخاب داشته است؛ اما خودروی مدنظرش را در سامانه سه شرکتی که خودروهایشان را عرضه کرده اند، قرار ندارد. این جا سوالی پیش می‌آید که اولویت شخص متقاضی می‌تواند بماند، برای عرضه‌های بعدی که ممکن است سلیقه اش به سمت آن‌ها باشد؟ پاسخ مثبت است؛ یعنی مثلا اگر کسی از اولویت خرید خودروی وارداتی سه شرکت اول در مرحله اول عرضه‌های خودرو استفاده نکرده باشد، می‌تواند صبر کند در مرحله دوم یا سوم یا سرانجام خودرویی که مدنظرش قرار دارد را انتخاب و خریداری کند.

این مقام مسئول در وزارت صمت در پایان گفت: در مرحله نخستی که خودرو‌های وارداتی عرضه خواهد شد زیر ۱۰ هزار یورو خواهد بود، اما شرکت‌هایی با خودرو‌های قیمت بالاتری هم وجود دارند، اما تعدادشان کمتر است و زیر ۲۰ هزار یورو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:




بر اساس اطلاعات موثق و منتشر شده در رسانه ها، بعد از عرضه خودرو‌ها توسط واردکنندگان در سامانه، متقاضیان خریدی که همچنان پول شان در حساب وکالتی بلوکه است می‌توانند خودرو‌ها را انتخاب می‌کنند و سه روز مهلت دارند تا مرحله اول پرداخت را انجام دهند؛ این مرحله شامل پرداخت هزینه سی اف ار (CFR) است؛ یعنی هزینه ارزش کالا، کرایه حمل و نقل تا بندر مقصد و بیمه؛ اگر در مهلت‌های تعیین شده مرحله اول پرداخت نشود، ثبت نام باطل خواهد شد و متناقضی باید پنج درصد جریمه بپردازد.  

در مرحله دوم پرداخت متقاضی باید حقوق گمرکی پرداخت شود و مرحله سوم یعنی زمان تحویل خودرو هزینه باقی مانده پرداخت می‌شود.

اگر متقاضی در زمان تعیین شده محصول را دریافت نکرد، می‌تواند به ازای هر ماه دیر‌کرد، ۷.۵ ‌درصد جریمه دیرکرد دریافت کند و هزینه ابطال طرفین نیز ۵ درصد خواهد بود؛ ضمن اینکه پیش از انعقاد قرار داد هیچ تضمینی برای تحویل خودرو وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵۲
ربا چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
چه ربطی داره؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
بسلامتی ومبارکی ومیمنت
دلار ۵۶ را هم رد کرد
علی برکت الله
ثبت نام با دارا بودن شرایط چندگانه به همراه 500 میلیون تومان پول بلوکه شده در بانک و در نهایت قرعه کشی برای خرید خودروهایی که مردم بیشتر دنیا می توانند به راحتی با انواع تسهیلات و امتیازات با قیمت های بسیار پایین تر تهیه کنند. تشکر ویژه از دولت محرومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
واقعا این شرایط رو به یه آفریقایی بگیم با یه گلوله تو سرمون خالی میکنه میگه آخه اصلا تو واسه چی زنده این!!!!!!!!!!
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
نون دونی شما دلال ها بسته شده ناراحت هستید
بیچاره بهرام بدبخت بهرام ای داد بیداد
این دیگه چه شرط مزخرفیه که ۵۰۰ میلیون پول تو حساب باشه، بلکه من حسابم بلند مدته بعد از برنده شدن میخوام حسابمو ببندم ووجه را واریز کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
بسیار شرط خوبیه برای اینکه اولا خریدار واقعی معلوم باشه و تازه ۵۰۰ میلیون کم هم هست و باید کف قیمت خودروهای عرضه شده رو مبنا بگذارن که از ۵۰۰ میلیون هم بالاتره
ثانیا باعث میشه صف های میلیونی بیخودی تشکیل نشه که هم سامانه رو مختل میکنه و هم بازار سازی توسط دلال های بازار.... شما ۵۰۰ تومن آزاد نداری خب احتمالا باید در قرعه کشی ماشین های داخلی شرکت کنی... بالاخره نمیشه که پولت اندازه پراید باشه و بنز بخوای... لقمه باید اندازه خود آدم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
جواب به ۱۳۰۶ حق شما وامثال شما بدتر از ایناست با این افکار متحجرانه همان بهتر که خودرویی که قیمتش صدو پنجاه میلیونه به قیمت یک میلیاردو پانصد بهت بندازن
قرار بود خودروی اقتصادی در اختیار مردم قرار گیرد. این رسمش نبود جناب رئیسی. بخدا قسم اگه یه نظرسنجی واقعی انجام بشه به زور 20 درصد مردم این سیستم رو قبول دارند. به هر حال مطمئن باشید در آینده نزدیک فقرا و مستضعفان پایه های فساد را از بین می برند و آنوقت خشک و تر با هم می سوزند.
پونصد میلیون.......
قرار بود این خودروها اقتصادی باشه! الان پراید هم دیگه لوکسه چه برسه به اینها!
خلاصه طرح
پول بده، حالا شاید یه ماشین تو آینده بهت دادیم
یاد دهه شصت افتادم که اسامی برندگان خودرو تو روزنامه چاپ میشد.
مردم ساده ثبت نام شروع شد سریع به نفع دولت اقدام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
هرکی ثبت نامی خریده سود کرده و ما جاموندیم
مردم ساده؟؟؟
این مسخره بازیها چیه این فقط یه ماشینه تو بفروش منم میخرم
خخخخخخخخ خودرو اقتصادی!!!
۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود داشته باشد؛ ماهی چند جمع بکنی و چند ساله بشه ۵۰۰ میلیون تومان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
یعنی انتظار داشتی ماشین خارجی بیارن بدن 100 میلیون؟ وقتی پراید رسیده به 300 میلیون کسی که ماشین خارجی بخواد الان باید بالای 2 میلیارد پول بده پاش. 500 میلیون یک چهارم قیمت نهاییش هم نمیشه. حرف الکی هم حد و حساب داره
این شرکت های وارد کننده هم حتما ارگان ها و خودی ها هستند
چه نون دونی برای خودشون راه انداختن از این خودرو
اون از بنزین
اون از لگن ها
این از واردات
بازم که پولدارها هم بیشتر حال میکنند با این شرایط و هم پولدارتر میشوند
آاااااااااخ ار بخت بد من که جوان هستم و تازه ازدواج کردم
خدا خیر نبینید چون من مجبورم با ماشین کرایه ای همسرم را جابه جاکنم
خلاصه بسیار خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
مگه قراره همه ماشین داشته باشن؟ هرکس لقمه را به اندازه دهنش باید برداره
آقای قالیباف برو همان صداوسیما،شما خودتان را دراین خلاف های وزارت صمت شریک نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
جناب خودش اصل جنس است برای چه برگردد صدا و سیما؟
اها ماشینی ک اونور اب خریدن ۳۰۰ میلیون ب ما میدن ۸۰۰ میلیون اونوقت ظلم از این بدتر هم هست مگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
خیلی خوش خیال هستید

این خودرو های چینی که در دوبی پانصد میلیون تومان قسطی است
را اینها دو میلیارد و پانصد میلیون تومان نقدی به مردم فلکزده ایران فروش میکنند
وای بر ملت ایران کاش بفهمیم چه کلاهی دارن سرمون میزارن حالا برای شما حساب میکنم 500/000/000×100/000=50/000/000/000/000پنجاه هزار میلیارد تومان که اگر تبدیل به دلار 50/000هزار تومان بکنیم میشه 1/000/000/000میلیارد دلار راستی قیمت کارخانه بنز یا بی ام و یا هوندا یا تویوتا یا کیا یا فیات یایایایایایایایایایا..................چقدر هست ای ملت ایران اینو بفهمیم که دارن چکار میکنن من سواد ندارم خودت بزن بعد برو برای ثبتنام
ترفند خوبی برای جمع کردن نقدینگی و تحویل چانگان به جای سراتو و النترا است. البته اگر وارد شود.
این طرح عادلانه نیست
آخه ۵۰۰ میلیون نقد فک نکنم اندازه صد هزار خودرو متقاضی باشه
کاش مثلا میگفتن ۱۰۰میلیون توحساب باشه
بعداز قبولی مهلت ده روزه واسه تکمیل وجه فرصت میدادن
وقتی جریمه کنسلی هست پس انصرافی کم است
ضمنا دوبرابر متقاضی رزو میذاشتن
پس میشه کاری کرد ک عامه ی مردم شرکت کنند ن فقط پول داران
اما دلسوزی نیست.وشعار دولت محرومان
فقط شعاربود
خداااااااااااااااا
این وارد کنندگان خودرو دیگه چه موجوداتی هستند
الله اکبر،مگه چی میخواین به مردم بدین
نکنه خودتون تمام قطعات رو در کوره آماده می‌کنین و بعدش دونه دونه خودروها رو با دست میسازین
واقعا می‌خواهند با واردات اینگونه وقیمت‌های نجومی، قیمت خودرو را دربازار کنترل کنند؟ معنی اینگونه مجوزات برای واردات خودرو یعنی درآمد هنگفت برای دولت، وارد کننده و برنده پولدار خودرو. مردم عادی، جوانان و قشر متوسط به پایین هیچ جایگاهی در این مملکت ندارند.
سلام تو رو خدا این ماشین بازیو حذف کنید قیمت بازار برابر بشه طرح مادرا جیه دیگه
خدا ازتون نگذره که ملت رو موش آزمایشگاه کردید و هر بلایی که تونستین سر این مردم نجیب آوردین ، عزت نفسشون رو پایمال کردید و هرچی لایق خودتون بود رو با مردم انجام دادید
اینا‌قوطی‌حلبی.داخل‌.فقط‌‌‌به‌فک‌وفامیلشون‌‌میدن‌اگه‌صدبار‌قرعه‌بکشن‌یکیش.به..مصرف‌کننده‌کم‌درامد‌نمیرسه‌میخوان‌خودرو‌خارجی‌بدن‌به‌من‌وشما‌فقط‌رانت‌وبند‌پ
پس طرح مادران، طرح فرزند آوری کجا رفت، این همه وعده وعید واسه فرزند آوری آخرش هیچ
اول که بعضی ها میگفتند این دولت یاور محرومان است و رییسی هم سید محرومان است،پس چی شد!؟ به این زودی دست این دولت و اطرافیان رو شد که بفکر قشر عادی جامعه نیست و به دنبال پر کردن کیسه هاازاموال مردم و نصف کردن با ثروتمندان است.
سلام هزینه تعویض پلاک ،هزینه گمرک،هزینه بیمه وحمل ونقل رامشخص نکردن جمعاچقدمیشه؟
خوب است به شرط اینکه در بورس عرضه نشود انشاالله با ورود. خودروهای خارجی کمر قیمت خودرو های داخلی شکسته شود و عرضه خودرو در بورس حذف گردد. بورس عامل اصلی گرانی خودرو است
میخوان ارزهای سرگردانو جمع کنن
قرعه کشی صد هزار خودرو !!!
بیایید باهم یه حساب سرانگشتی بکنیم : صدهزار ضربدر ۵۰۰ میلیون تومان میشه بعبارتی ۵۰ هزار میلیارد تومان !!!
خدا بده برکت
البته تعداد افرادی که ثبت نام میکنند بسیار بیشتر از صدهزار نفر خواهند بود شاید چند میلیون نفر در قرعه کشی شرکت کنند
حساب کنید سود خوابیدن این پول عظیم چقدر میشه
اقا یکی بگه ای جور قرعه کشی ها چه فرقی با لاتاری یا همان بلیت بخت ازمایی داره ؟؟؟!!!
عملا همونه دیگه
البته فرقش اینه که اون بلیت های لاتاری رو همه میتونستن بخرن وشانسشونو امتحان کنند ولی شرکت در این لاتاری از عهده هرکسی برنمیاد ومخصوص قشر مرفه جامعه است
از قدیم گفتن پول پول میاره
بی شک ایران بهشت پولدارهای روی زمینه
هیچ جای دنیا نمیشه به این راحتی پولدارشد و مالیات نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
فکر نکنم تعداد ثبت نامها به 100 هزار نفر برسه. احتمالا دو سه هفته تا عید تمدید میشه و پولها را بلوکه میکنن که پول کمتری بره سمت دلار
واقعا خجالت اوررترین نحوه عرضه خودرو همینه یعنی ملت ما تا این حد بدبخت وبیچاره شدن که از یه عرب شتر سوار که هرلحظه اراده کنه میتونه از خود کمپانی خودرو دل خواهشو تست رالی وایمنی کنه وبعد در لحظه بخره ولی ملت ایران با حقارت وبا چند برابر خوردویی که اونها نگاهشم نمیکنند رو بعد چندماه اونم با قرعه کشی بخرند
انشالله ازاین به بعدنان وپنیروغیره هم میره توبورس تاهرکی پول توحسابشه بخوره وفقیرفقراکلاحذف خواهندشدبااین درایت وتدبیرها
واقعا متاسفم که اینجوری بازیچه دست شما شدیم این نشد کار زندگی که هر روز یه تصمیم برای شهروند بگیرید تو رو خدا کمی وجدان داشته باشید به شخصیت مردم شماها عینا توهین می‌کند مردم با بدبختی هزینه بدهند وبابتش صف وانتظار هم بکشند دیگه خواهشا تمامش کنید
درود بر دولت طرفدار پولداران با این ترمز حرکت کنید به قله ها می رسید انشالله
نوشته 500میلیون تومن تو حساب بانکی داشته باشید.انگار همه مردم ماهی صد میلیون تومن حقوق میگیرن
شما شور شو در آوردین، خودرو وارداتی هم قرعه کشی!!! مردم رو بیچاره کردین.تو کدوم کشور از این ادا اطفال ها است؟چرا آب خوش از گلوی ما پایین بیاد. در حسرت یک ماشین مردیم، بس کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
ادا اطفال؟
خخخخ
نیازمندان جامعه هیچ کجای خرید این خودروها جایی ندارند
به نظرمن وخیلی های دیگه این قرعه کشی سوری هست ویک چیز فرمالیته است چون خود من ۲۸بار باوجود اینکه هیچ چیزی به نامم نیست وهیچ درآمدی هم ندارم و اجاره نشین هم میباشم، واز همه مهمتر وافتضاح تر اینکه به تازگی میگن اول ۹۰میلیون بریز به حساب در صورتی که خیلی ها دو میلیون هم ندارن واز طرفی سود این پول چند ما به جیب آقایون می‌ره وبعدش هم هیچی به هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
طرف که 2 میلیون هم نداره بعد اسمش درومد از کجا میخواد 200 میلیون پول ماشین بده؟
این قرعه کشی شامل مادران دارای دو فرزند نمیشه؟!
خدا ازتون نگذره وصد البته فعلا جا هست واسه جا زدن
قرعه کشی نوع دیگر رانت بازی مگر مسابقه است فقط کلاهبرداری
اولا که تیبا الان پونصد میلیونه
دوما که اینجا سرگردنه است و مردم بیچاره تو چنگال مافیا اسیرن
سوما با حقوق ۱۰ تومنی کارمندی پونصدتومن کجا بود
چهارما نصف بیشتر مردم الهی بمیرم براشون همین ۱۰ تومن کارمندی هم ندارند
و هیچی دیگه بقیش را نمیگم
دولت شرمنده، خودرو ساز شرمنده ما کارمندان دولت توان خرید را نداریم مگر نه ما هم دلمان می خواست ماشین نو سوار شویم با این حقوق ها از روی شما خجلیم
با این قیمت ها کی می‌تونه بخره دیگه نمیتونم شکممون سیر کنیم
این بود حکایت از طبقه پایین جامعه!!! ؟ این طرح فقط برای قشر سرمایه دار کشور و ظلم در حق ملت ایران است
هرچه باشد ، این روش از بورس کالا بهتر است ، اگر قرعه کشی بدون ریگ باشد ، اابته و آن پرداخت الباقی آخر چیست و چه میزان؟ حالا در هر صورت ، این روش عادلانه تر و در نهایت به نفع خریدار است و مصرف کننده واقعی . از این دید هم ببینید که همه کاسب و دلال نیستند و مصرف کننده هم چشم به این فروش دارد
پس مرم بدبخت این پولو از کجا بیازن
بسیار عالی این باز بهتر از بورس شد
ولی یه جاهایی باز ابهام داشت یکی اینکه تضمینی نشده برای تحویل کالا دوم اینکه محصولات که قراره عرضه بشه معلوم نیست چه برندی و چه تیپی هست
گوشت کیلویی ۵۰۰ هزارتومان
قانون بورس طوری طرح شود که باری از جامعه در جهت سالم سازی هوا برداشته شود، برای این مضمون بهتر است موردی بر ضوابط خریدار "داشتن خوردو بالای ۱۰ سال" منعی در ثبت نام ندارد افزوده شود،
یکی رو تو ده راهش نمیدادند سراغ کد خدا را می گرفت!!!!!!!!!!
یعنی مشکلات مردم با واردات ماشینهای خارجی حل میشود؟
یعنی وارد کردن ماشین خارجی دردی از دردهای آدم مستضعف را کم میکند؟
فقط تو ایرانه که شما میخواید ماشین بخرید، نه قیمتش میدونید، نه تاریخ تحویلش، باید یه پولی بلوکه کنید، تازه تهدید به جریمه هم میشید!!
تو رو خدا بگذارید نفس بکشیم .لنگ یه لقمه نون شبیم ماشین خارجیمون مونده یه پرایدم نمیتونیم بخریم تا رسد خارجی
خدا خیر داده ها دیگه جریمه چیه مهلت 3 روز که کمه با این بازار طرف باید مالش را مفت بده تا پول دوم را جور کنه در ضمن چرا قیمت اصلی را نمیدهد مردم روش حساب کنند همه مخارج را حساب کنید بعد بگید چقدر ش را الآن بده چقدر ش را هم بعد پول کامل ماشین را بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
خودشونم الان نمی دونن!
خدا بازی شما تموم نمیشه بی واسطه خود شرکتهای خارجی بیان قیمت بین المللی باشه دست واسطع قطع بشود تا کی به هر طریقی دزدی ورانت کی میخواهید تموم کنید کدوم کشور اینکترا رو میکنه دست از سر مردم بردارید شاید گاری سازها بخ خود بیان
خیلی عالیه دمشون گرم
ذوق وکیفش مال پول دارها مگر بازنشستگان درخواب هم نمیبیند چه رسد به خرید حتی ان حقوق بگیرش برید
پس حسرت لاستیک ماشین ایرانی را هم به گور ببرم ما که نه ماشین داریم نه خانه 42سن داریم فقط خودمون وخودم انشالا اونایی که توان خرید دارند به آرزویشان برسند
بخوای دختر شاه اتریش رو بگیری شرایط راحت تری جلوت میذارن
مملکت رو کلا به فنا دادین
500 ملیون یعنی فقرا برند کنار
این توزیع رانته، الان من که پلاک فعال رو ماشین ۱۲ سال کارکرد دارم چرا نباید بتونم ثبت نام کنم؟ اگه قصد کنترل قیمت بازار را دارید خرید باید حداقل سالی یکبار برای همه آزاد باشد اما موقع فروش قوانینی بذارید که جلوی دلال بازی گرفته شود
این هم شد مسیر جدید انحصارگری رفقا. اگر واردات خودرو آزاد است اجازه دهید مردم خود بهتر از شما می توانند خرید کنند و بیاورند.
این سوال جواب بدین واقعا کجای این دنیا چشم بسته کلا برداری می‌کنند که اسمی از جنس عرضه شده برای مردمش روشن نباشد که چه می‌خواهد بخردند ؟
باز هم خودروها میفته دست مافیا و دلال ها.
با اینکه می دونم حرفم رو کسی نه میشنوه و نه عمل میکنه. ولی بهترین راه وضع مالیات بر عائدی سرمایه س. خودرو و مسکن و دلار و سکه و ...ثابت میمونه.
ما که حقوقمون بیشترازهزینه هامون نیست چطور میتونیم 500ملیون اونم مرحله اول تازه مراحل بعد هم داره حورکنیم برای ثروتمند ها عالی هست ما با پولی که داریم باید موتورقسطی بخریم
هدف بلوکه کردن پول مردمه که به سمت بازارهای موازی مثل ارز و طلا سوق پیدا نکنه
سوال . کجای دنیای فواتین، قرارداد یکطرفه . وتهدید آمیز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
اایران!
این شرکت ها که زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا هستن.کلاه بزرگی سر ملت گذاشتید.مردم رو بدوشید.حق ملته که این بلا سرش بیاد. با این کار بخش بزرگی از کسر بودجه دولت تامین می شه
شرط پلاک فغال را حذق کنند
خیلی جالبه،معلوم نیست بخاطر چه برند یا مدلی باید 500بلوکه بشه،قیمت تمام نشده مشخص نیست و........کاملا مملکت بدون صاحب شده،هر جور دلشون میخواد مردم رو بازی میدن،البته، مردم هم خوب بازی میکنن،از ماست که برماست
چه خبر خوبی. عالی بود
امان از دست مافیای خودرو که این بلا را به سر مردم آورده‌اند
با این ترفند میخوان بازار ارز و سکه را با بلوکه‌کردن سرمایه مردم در یانک ها کنترل کنند
خب مردم عادی که پانصدهزارتومان توحساب ندارن این دیگه مشخصه که همشونو خودشون برمیدارن .دولت هیچ وقت بفکر مردم نبوده ونخواهد بود لعنت براین دولت .چه سربکلا کنی وچه کلابسر همونه
لطفا یه کانال برای ۱۰درصد از جامعه که کل مملکت در اختیارشون هست بزنید تا اکثریت مردم گرفتار حداقل از شنیدن این ارقام دلشون نسوزه و واسه ما از قیمت نون و ماست بگید ...ما رو چه به اتومبیل ...مراجع تقلید چرا ساکتن؟
هدفشون بلوکه کردن پول مردم برای تامین کسری بودجه‌ است.
واقعاً تأسف داره هفت خوان رستم و باید طی کنی برای خرید خودرو
نظام سرمایه داری شاخ و دم نداره که!!!!!!!!
ما که پلاک فعال روی پراید مدل پایین داریم چی حالا از این هم بگذریم پانصد میلیونو از کجا بیارم قرار بود خودرو وارداتی به قیمت پراید باشه پس چی شد ما بدبختا فقت باید جوش بزنیم پس کی میخواد این مملکت درست بشه خوهشلا فقت باهمین گرونی قیمتا رو ثابت نگه دارین تکلیفمون معلوم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
شما ماشینت را بیار بده دولت یه ماشین خارجی صفر کیلومتر بهت بده. اینجوری خوبه؟ راضی هستی؟ خیلی منطقیه دیگه
در دنیا کشوری هست که خرید خودرو به فلاکت مملکت ما باشه ، من که سراغ ندا، آخه مسئولین محترم مجبور نیستید که دم از اسلام و عدالت بزنید وقتی نمی توانید انجام بدید
سهمیه خودرو فرسوده چی شد. آخه یه بار هم به نفع فقرا یک بخشنامه صادر کنید.
الو سلام اقایون دست اندر کار خواستم بپرسم
ایا اینکه این جاده های داغون ایا گنجایش این همه ماشین رو دارن
تا پنج سال دیگه تمام جاده های شهر ها با هجمه های زیاد ترافیکی روبرو خواهند شد
واقعا متاسفم ازاین دولت
واقعا متاسفم برای دولتی که دم از محروم و فقیر می زد و می زنه، دلار رو کردی 51 هزار تومان ، پرایدو کردی 300میلیون.خدا به داد این مردم مظلوم برسه، راستی می دونستید مردم کشورهایی مثل عربستان و امارات با پرداخت 3الی 4 ماه از یارانشون می توانند لندکروز آخرین مدل رو بخرن
باز قرعه کشی و باز رانت خودرویی به دلالا و باز سفته بازی و باز خریدن کد ملی و باز رایج شدن هک کردن و سفارشی بازی کردن وزارت صمت و باز باند عباس آبادهای جدید. هنوزم نمیخوان چیزیا درست کنن...
ای کاش بورکینافاسو به دنیا اومده بودم
وقتی مردم خودشون از اینها حمایت میکنن خب معلومه دولت هم ازمردم سواستفاده می‌کنه این چیزیه که مردم خودشون خواستند دیگه کاراز کار گذشته
این سیاستی ک اینا دارن قشنگ معلومه ک پول مردم روجم کنن.اول اینکه با ارز دولتی وارد میشه باارز ازاد ب مردم میفروشن.ثانیا چرادلار ک ارزونتر بودچراندادن چون میدونستن دلارگرونتر هم میشه اینطرف سال
دولت چ تابلو داره با خروج سرمایه از بانک ها مقابله میکنه. پول مردم رو میگیرن بعد هم قرعه کشی میکنند. بعد 45 سال به اینجا رسیدیم...

کمی تفکر
بزرگترین لاتاری قرن ؟؟؟؟ اونم برا پولدارا
ما رو چی فرض کردید اقای قالیباف خودشون از خودروسازها همیشه انتقاد میکرد الان شده سخنگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
بیخود خیالاتی نشو! می دونی آقای قالیباف منتقد خودش چی سوار می شه؟!
تازه اولشه ملت نجیب ایران بزا قیمتا شه زنده موندن هنر میشه تو این مملکت
خدا لعنتشون کنه
آخه اگه پانصد میلیون داشتیم که وضعمون این نبود،تمام شرایط رو یه جوری آماده کردن که بازم پولدارها بتونن شرکت کنن
دولت بی پول شده داره کسری بودجه اش رو جبران میکنه حالا برید ۵۰۰بدید بعد بیان بگین چرا مثل بورس پولامون رو خوردن
الحمدالله رب العالمین کشورمون کشوری سیر وپرازمنابع نفتی معدنی و...میباشد چرا برادران مسؤل طوری برخورد می‌کنند که انگار ما یکی از کشورهای فقیر آفریقایی هستیم آقا جان مثل مرد بگین مافیای خودرو سازی برای ۸۵میلیون جمعیت ایرانی تصمیم می‌گیرند واردات خودرو رو آزاد کنید چه کسی آسیب میبینه غیر از اینه که افراد سودجو و دلال بازارشان کساد میشودو قشر کارمند کارگر ووووهمه اقشار جامعه می‌توانند از خودرو ایمن و استاندارد جهانی بهره مند شوند مسولین محترم با کمتر از لندکروزر جابجا نمی‌شوند مگر خونشان از بقیه مردم رنگین تر است با چند تا حلبی که روز به روز کیفیتشان پایین تر می‌رود میلیون‌ها پول رو از جیب مردم بیچاره و بدبخت بیرون می‌کشند در صورتی که بیشتر شبیه به گهواره مرگ هست تا خودرو مثل چند کشور همسایه واردات را آزاد کنید تا شرکت های خودرو سازی به مردم التماس کنند که به صورت اقساطی از آنان خرید کنند انشاالله هرکسی در مورد خودرو و واردات خودرو پیش پای مردم و تعداد انگشت شمار مسول باوجدان سنگ اندازی می‌کند در همین دنیا به عذاب الهی دچار شود بنده بعد از ۲۸ سال خدمت ۵۶بار ثبت نام کردم ولی هیچ خبری نشد از کجا ۶۰۰ ميليون پس‌انداز کنم که بروم یک پژو پارس بگیرم
یک بخت آزمایی دیگر ،دولت پولداری داریم و مافیا ی همچنان قدرتمند
15000 تاش چی شد 100000تا اومده چرا85000تا می‌دن بقیه شامل قرعه کشی نمیشه .بابا بسته دیگه کره زمین نصفش رفت هنوز خیلی ها سیر نشدن مشخصه کاملا با نظارت و شفافه.
دمتون گرم. یه بازار پر متقاضی پیدا کردین و طبق معمول شروع کردین. به به چقدر پول ما هم که بودجه کم اوردیم فعلا از همین نقدینگی جور میشه سال دیگه هم خدا بزرگه 6 ماه بعد میگیم گمرکیش میشه 1 میلیارد بقیه اش هم 500 میلیون بعدا دوباره میگیریم یه ماشین 200 الی 300 تومنی رو 2 میلیارد بهشون میدیم و یا علی مدد.
هشدارهای این پلیس راهور برای خودروهای نا امن داخلی و وارداتی های امن هم بیشتر به نفع دولت و ضرر مردم تمام شد. فقط می خواست آمار تصادفات فوتیش کم بشه! وگرنه تو ترافیک سنگین جاده ها! ماشین پراید و سانتافه چه فرق امنیتی دارن؟ فوقش تردد بین شهری خودروهای نا امن رو محدود می کردن. حداکثر سرعتش رو کم می کردن و ....
چون با دلار 4200 هم ما سانتافه نمی تونستیم بخریم. پس واردات سهم ما نبود.
داخلیها رو یکی یکی حذف کردن و الباقی رو گرون.
حالا کم کم باید چهارپا سوار شد و فکر این بود پلاک عقب و کجای چهارپا چسبوند مشکل اخلاقی پیش نیاد!
خدا رو شکر واردات شروع شد ،با ۵ یا ۶ میلیون در آمد چند ماه باید جمع بشه تا بشه ۵۰۰ میلیون؟
فکر میکردم این دولت بهتر از بقیه باشه ولی نه ظاهرا باید بازم نقدینگی رو جمع کنن برا آخر سال دولت ورشکسته. آقا بجای این کارها دولت رو کوچک کنید و بخش خصوصی رو حمایت کنید که برای حقوق و عیدی کارمندها به این فلاکت نیفتید
چه خاک بر سرشدیم ما خرید خودر دراغلب نقاط دنیا از پیش پا ترین کارهاست شرکتها برای فروش با هم رقابت دارند وبا هرشرایط مالی میتوان ماشین دلخواه رو خرید
ولی چقدر بیچاره وبدبخت شدیم ما که شرایط های انچناچنانی
500تومن بلوکه کنی 3 ماه یودشو اقایون ببرند تاز تعهدی هم نیست که بعداز سه ماه صاحب خودرو بشی حق انتخاب هم که نداری من که اگر از دوچرخه استفاده کنم با اتوبوس هم برم مسافرت متقاضی چنین خودرویی نخواهم بود
بیشتر به کلاهبرداری میاد تا پیش فروش خودرو ! تخم مرغ شانسی .... نوع خودرو؟ زمان تحویل؟ قیمت؟ و ....
اين نمونه بارزازكشوري است كه به صورت سرمايه داري اداره ميشودكه ثروتمندانش روزبه روز فربه تروقشرمتوسط فقيرترميشوند!آخه كسي كه باسيلي صورت سرخ ميكند500ميليون درحسابش چكارميكند!جيب مردم عادي روباجيب خاوري وبقيه آقازاده هاوژن خوب ها عوضي گرفتيد.!
نوع ماشینا رو نمیگن چون همشون چینی هستن
دیگه نه دستمون به ماشین ایرانی میرسه نه خارجی همش مال پولداراست هم ماشین ایرانی هم ماشین خارجی ما فقیر فقرا باید بمیریم خداوند شرکت سایپا و ایران‌خودرو را لعنت کند
ما مردم قشر ضعیف در آن دنیا سوار قالی سلیمان میشیم
پولهارو بخوابانید رباخواران هم سو ی ببر
ای کاش یه بار هم میگفتید از طرف دولت به هر کد ملی ماشین میدیم چی میشه آخه شما که پدر مردم رو در آوردین برین خجالت بکشید
اگه واقعا به قیمت مناسب و واقعی واگذار بشه طرح خوبیه
مملکت بی در و پیکر
من‌فکر‌میکنم‌بازم‌‌پولدارا‌نفع‌میبرن‌ادم‌نمی‌دونه‌‌چه‌کسی‌این‌تصمیمات‌میگیره‌خدا‌خودش‌همه‌چیز‌درست‌کنه
ای وای که خودمون همه چی رو کردیم صفی
ما ازگرسنگی نمیریم شانس اوردیم امیدی به موتور دارشدن هم نیست
تشکر از دولت سارق بعد همین خودروهای اشغال در کشورهای دیگه با 120 ساعت‌ کار یه کارگر ساده میشه خرید
اینا قبل همش تحویل وبنام اقازادها شده بانکها پول نقد ندارن میگن یک ۲ماهی هم ۵۰۰میلیون مفته تو بانک باشه وزک مستر خاوری جدیدی بیا بریزه تو کیسه وبدو که رفتیم بعدتقسیم غنایم والسلام
چقدر اقای رئیسی قبل ریاست جمهوری صادقانه و با قاطعیت از درست کردن اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم سخن میگفتن و چقدر ما زود باور که فکر میکردیم ایشون با بقیه فرق میکنه اما.......
روز به روز بدتر از قبل.......
در این دولت
چه خبره آیا؟
به ما چه توبگو میلیونها خودرو خارجی بیارن مردمی که نمیتونن پراید ی که شده خون یک انسان بخرند ماشین خارجی واسه بچه های خودشونه
چقدر دارین سختش میکنین.مابقی کشورها همینطورماشین تحویل مشتری میدن؟با همین قیمت؟
فقط شعار میدین خیلی هاتون حقتونه که نون شب ندارید بشنید تو خونه هاتون جوان ها مون رفتن زیر خاک شماها حتی غیرت دهه نودی را هم ندارید
هنوز هیچ خودرویی وارد نشده . پول هنگفتی آخر سال از پول دارها می گیرند مشکل بی پولی الان دولت حل میشه. سال بعد پولدارها هم حداقل با دو برابر سود می فروشند. به این معامله برد برد می گویند.
ینی توانایی مدیریت بازار خودرو را نداره دولت؟ این‌چه وضعشه؟ گند زدن وارد کن بده دست ملت بدون محدودیت قرعه کشی چه کوفتیه اخه
با این شرایط انگار خریدارمیخاد گناه کنه ودرست درجایگاه متهم قرار گرفته خودرو نخواستیم قربانت!!!
دل شیر میخواد این همه پول بدی برای یک کالای با مشخصات مجهول (فنی ، کیفیتی ، قیمتی ، ) و زمان تحویل مبهم و در کل یه عالمه علامت سئوال و یک معامله شبه دار .
ما را چه شده است
کمی شرف داشته باشید . مردم درست می گویند . واردات را آزاد کنید
یعنی وارد کننده با پول مردم ماشین می خره و وارد می کنه
عجب رانتی
حداقل برند وسم ماشین ها رااعلام کنید مردم بدونن جای چی دارن پول میدن دیگه از ماشین چینی حالم بهم میخوره
اینم بورس دوم.... کسری بودجه دولت ردیف شد....
علی برکت الا درراستای توجه به قشرآسیب پذیرد
واردات خودرو کار بجا در کنترل قیمت هاست،بشرط ادامه دار بودن والبته خودروهای قیمت پایین،،،همین الان صدای بعضی مفت خور های صنعت خودرو دراومده،اعتنا نکنید وادامه بدید...
یعنی واقعا شما دیگه چه انسانهایی هستید اخه از جون این مردم چی میخاید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار