در نخستین روز یازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری چه گذشت؟

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری ماند / پس از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیر آموزشی داشته‌ایم/ تقویت ارزش پول ملی ضروری است

صبح امروز (سه‌شنبه دوم اسفند) یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم به ریاست آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرنگان رهبری برگزار شد. یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری تا عصر فردا ادامه دارد و با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد. حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه‌های اعضای مجلس خبرگان در روز پنجشنبه (چهارم اسفند) است.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 21 February 2023

تابناک _ در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) آیت‌الله احمد جنتی، بار دیگر با رأی اعضا به‌ عنوان رئیس انتخاب شد. همچنین بر اساس رای اعضا، سیدابراهیم رئیسی و سیدهاشم حسینی بوشهری به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند.سیداحمد خاتمی و عباس کعبی نیز مجدداً به عنوان منشیان هیات رئیسه انتخاب شدند.

پیش از این، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، نایب رئیس اول هیات رئیسه بود که جای خود را به سیدابراهیم رئیسی داد. همچنین سیدهاشم حسینی بوشهری - که کارپرداز فرهنگی مجلس خبرگان بود- با قرار گرفتن در ترکیب هیات رئیسه جانشین رئیسی شد که پیش از این در مقام نایب رئیس دوم این مجلس قرار داشت.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

همچنین در اجلاسیه یازدهم مجلس خبرگان برخی از اعضای این مجلس به ایراد سخنرانی پرداختند.

 آیت‌الله جنتی: روسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: روسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند تا مردم با شرایط اقتصادی مناسب به استقبال سال جدید و ماه مبارک رمضان بروند.

وی در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن ماه شر دشمنان این سرزمین را کم کرد. از خدمتگزاران مردم در قوای سه‌گانه درخواست می‌کنیم برای خدمت به مردم تلاش کنند که بهترین کار خدمت خالصانه برای مردم است. بهترین راه شکرگزاری برای حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن، خدمت شبانه روزی به مردم عزیز است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: روسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند تا مردم با شرایط اقتصادی مناسب به استقبال سال جدید و ماه مبارک رمضان بروند. مردم نباید گرسنه بمانند و باید لوازم زندگی آن‌ها فراهم شود. ما هم باید در جایی که می‌توانیم از افراد متمکن بخواهیم که به مردم کمک کنند؛ مبادا بچه‌های تیم، زنان بی‌سرپرست و افراد بی‌بضاعت حداقل زندگی را تأمین کنند و به داد مردم بیچاره فقیر برسند که در محضر پیامبر (ص) و امام علی (ع) شرمنده نباشیم.

 

نماینده گیلان در مجلس خبرگان: مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بیشتر تلاش کنند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهات اعتقادی در میان جوانان، گفت: امروز یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، پاسخگویی به شبهات اعتقادی است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نطق پیش از دستور خود در یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که عامل ایستادگی و مقاومت مردم در برابر آنان اعتقاد به اسلام است، اظهار کرد: آنان برای تضعیف اعتقادات اسلامی جامعه، برنامه‌ریزی کرده‌اند و از راه های مختلف به دنبال تضعیف روحیه دینی مردم و به ویژه جوانان هستند.

وی ادامه داد: از علمای دلسوز کشور می‌خواهم به عرصه پاسخگویی به شبهات وارد شوند. رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی و سازمان‌ها و نهادهای آموزشی باید برای تقویت مبانی اعتقادی جامعه برنامه‌ریزی کنند و با تولید محصولات فرهنگی، خلأهای موجود در این عرصه را از بین ببرند.

قربانی با اشاره به تأثیر مشکلات اقتصادی و معیشتی بر وضعیت فرهنگی جامعه، از مسئولان خواست تلاش بیشتری برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشند.

قمی: پس از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیر آموزشی داشته‌ایم

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از انقلاب، کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش عمومی، عالی و در سطح حوزه‌های علمیه، پیشرفت چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی رئیس کارگروه علم و فناوری هیات اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود گفت: در راستای اجرای منویات رهبری، مبنی بر تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری برای بررسی پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها و توقف‌ها در حوزه‌های مختلف علمی کشور، اقدام به تشکیل هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف کرده است.

وی افزود: کارگروه علم و فناوری با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور را در عرصه‌ها و سطوح مختلف بررسی کرده است و نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بیشتر شاخص‌هایی که برای ارزیابی روند آموزشی در کشور تعیین شده است رشد چشمگیر داشته‌ایم.

رئیس کارگروه علم و فناوری مجلس خبرگان رهبری با ارائه آمار رشد جمعیت تحت پوشش فرآیندهای آموزشی، افزایش مؤسسات آموزشی، رشد عدالت‌محور جغرافیایی و جنسیتی جامعه تحت آموزش و افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور را از مصادیق پیشرفت کشور در حوزه آموزش و پژوهش و عرصه‌های علمی کشور دانست.

قمی همچنین تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی، کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش در سطح حوزه‌های علمیه، پیشرفت چشمگیری داشته است.

عضو مجلس خبرگان: تقویت ارزش پول ملی ضروری است

نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش برای ارتقای ارزش پول ملی کشور، خواست همیشگی رهبری انقلاب از دولت‌های مختلف بوده است، بر ضرورت تقویت ارزشی پول ملی در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کازرونی، در نطق پیش از دستور یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش خود تلاش و برای خودکفایی آنان برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فقر، پدیده وحشتناکی است و مشکلات عدیده دیگری برای جامعه به وجود می‌آورد، افزود: در تعالیم دینی ما تأکید زیادی بر تلاش در جهت رفع فقر شده است.

رئیس هیات امنای کمیته امداد خمینی(ره) گفت: این نهاد در سالیان گذشته، خدمات ارزشمندی ارائه داده و با برنامه‌ریزی در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش به خودکفایی آنان کمک کرده و بر اساس آمارهای رسمی، یک سوم ایجاد اشتغال کشور توسط این نهاد صورت گرفته است.

کازرونی با بیان اینکه تلاش برای ارتقای ارزش پول ملی کشور، خواست همیشگی رهبری انقلاب از دولت‌های مختلف بوده است، بر ضرورت تقویت ارزشی پول ملی در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس