بازدید 4116
۲

فنلاند: ترکیه درباره عضویت ما در ناتو تصمیم بگیرد

رئیس جمهور فنلاند می گوید ترکیه باید هر چه زودتر درباره عضویت این کشور و سوئد تصمیم گیری نماید.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ 17 February 2023


به گزارش تابناک، مهر به نقل از تاس نوشت:  رئیس جمهور فنلاند اقدام ترکیه در تائید عضویت این کشور و سوئد در ناتو را خواستار شد.

«سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند امروز جمعه اعلام کرد که ترکیه باید در خصوص اینکه آیا فنلاند و سوئد با هم به ناتو می‌پیوندند یا خیر، تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور فنلاند، که کشورش ماه هاست برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو منتظر چراغ سبز ترکیه است، در ادامه افزود: ما با سوئد تفاهم داریم. هر دو باید هر چه زودتر عضو ناتو شویم.

این مقام دولت فنلاند در ادامه تاکید کرد که ترکیه درک خود را از وضعیت و راه پیش رو دارد و در حال حاضر تصمیم کاملاً در دست ترکیه است.

در ۱۸ مه ۲۰۲۲، هلسینکی و استکهلم درخواست‌های خود را برای پیوستن به ناتو به مقر این ائتلاف ارسال کردند، اما این روند توسط ترکیه، به عنوان عضو ناتو مسدود شد. ترکیه از دو کشور خواسته است تا سازمان‌های کردی وابسته به پ. ک. ک را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کنند، مظنونان به تروریسم و دست داشتن در کودتای ۲۰۱۶ را به آنکارا تحویل دهند و ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه را لغو کنند.

برای پیوستن به ناتو تأیید همه اعضای این سازمان ضروری است و تا کنون ۲۸ کشور از ۳۰ کشور موافقت خود برای عضویت سوئد و فنلاند را در ناتو اعلام کرده‌اند، اما تا کنون ترکیه و مجارستان درخواست سوئد و فنلاند را تأیید نکرده‌اند. در خواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو پس از جنگ روسیه در اوکراین صورت گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
به امید صلح و از بین رفتن تمام قراردادهای نظامی
سوئد که کلا 9 میلیون جمعیت داره یه فوت کنه پوتین رفتن هوا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل