بازدید 5174

خسارت ۷۹۰ میلیارد تومانی برف به کشاورزی چهارمحال

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف و باران در استان ۷۹۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 17 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسین برزگر شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه پیش از آغاز بارش‌ها در استان تمهیدات لازم برای استمرار تولید و توزیع مواد غذایی در استان انجام گرفت اما در مقطعی برای پویا نگهداشتن کشتارگاه با مشکل مواجه شدیم.

وی ادامه داد: به سبب بارش برف و آبگرفتگی انبار خانه‌های روستایی، احتیاج به ۵۰۰ تن سهمیه ویژه آرد برای مناطق محروم داریم که امید می‌رود با مساعدت مسوولان تامین شود.

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین درخواست می‌شود با توجه به خسارت‌هایی که به مرغداری‌ها و دامداری‌ها وارد شده است، هشت هزار تن نهادهای دامی به استان تعلق گیرد.

خطر ریزش کوه در شهرکرد

فرماندار شهرکرد نیز در این نشست اظهار داشت: شدت بارش در این شهرستان به حدی بود که در ۲۰ کیلومتری شهرکرد یک متر و ۱۰ سانتی متر بارش برف گزارش شد.

عبدالعلی ارژنگ افزود: در حال حال حاضر راه ارتباطی چهار روستای شهرستان مسدود است و به دستگاه برف خور داریم. یا بلدورز

وی تصریح کرد: پوشش ضعیف صداوسیما در برخی نقاط شهرستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی منازل و مزارع کشاورزی و ریزش کوه در میرآباد شهرکرد از جمله مشکلات کنونی شهرستان است.

فرماندار شهرکرد خاطرنشان کرد: در پی‌ریزش کوه در میرآباد، ساکنان ۱۴ واحد مسکونی تخلیه شد اما این خطر همچنان وجود دارد.

ارژنگ با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات زمستانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مخاطرات بسیاری که با آن روبرو هستیم امید می‌رود تجهیزات بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

خسارت به ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان بن

فرماندار بن نیز در این نشست گفت: ارتفاع برف در برخی از نقاط این شهرستان به یک متر و ۲۵ سانتیمتر می‌رسد که منجر به انسداد راه برخی روستاها شده است.

رضا علی‌بیگی افزود: ۸۰ مورد تخریب دیوار واحدهای مسکونی گزارش شده است و نیاز به جبران خسارت وارده به ۳۸۰ مورد اقلام معیشتی در شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: برف به ۵۰۰ هکتار از مزارع و ۴۵ کیلومتر معابر شهری و روستایی شهرستان آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه به‌همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بررسی میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری از طریق زمینی وارد این استان شد.

بارش برف در هفته اخیر در برخی از نقاط چهارمحال و بختیاری باعث مسدود شدن راههای روستایی و کند شدن تردد و بارش باران باعث بروز آبگرفتگی در برخی معابر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی