بازدید 4842
۷

ادعای انگلیس در رابطه با قاچاق سلاح توسط ایران

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد که اسنادی در رابطه با "قاچاق سلاح توسط ایران و مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت" را به سازمان ملل ارائه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 14 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی انگلیسی "اچ.ام.اس مونتروز" در اوایل سال ۲۰۲۲ دوبار اقدام به توقیف سلاح از قایق‌های تندرو متعلق به قاچاقچیان در آب‌های بین‌المللی در جنوب ایران کرده است.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که اقلام توقیف شده شامل "موشک‌های زمین به هوا و موتور موشک‌های کروز" بوده‌اند. انگلیس مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

لندن همچنین ادعا کرد که این تسلیحات به نمایندگان سازمان ملل که مسئول ارزیابی درگیری یمن و فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند، ارائه شده است.

انگلیس می‌گوید که این موارد در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ که دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد مورد اشاره قرار گرفته‌اند و همچنین انتظار می‌رود در گزارش سالانه مربوط به قطعنامه ۲۱۴۰ شورای امنیت نیز به آن‌ها اشاره شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
تمام دنیا میدانند بزرگترین تولید کننده سلاح و عرضه کننده خارج از سازمانش که کلیه گروه های تروریستی و غیر قانونی دنیا را تامین میکنند بلژیک است!
انگلیس خود در ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین و شعله ور نگاه داشتن آتش جنگ و ویرانی هر چه بیشتر کشور اوکراین مقصر است و چه بسا با دخالت های بیجای کشور انگلیس در جنگ اوکراین _ روسیه، بهانه تجاوز نظامی پوتین با چاشنی اتمی به سایر کشورهای شرق اروپا صادر شود، پوتین قدرت طلب با حمله به مراکز غیر نظامی نشان داده که برای به کرسی نشاندن حرفش از هیچ چیز حتی جان انسان های بی گناه ابایی ندارد و در برابر چنین فردی باید با درایت تصمیم گرفت نه این که با تسلیح بیشتر اوکراین آتش جنگ را شعله ور نگاه داشت، بعد این کشور ادعای واهی دارد که مدارک کذایی ای از ایران دارد که نقض قطعنامه های ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت است، مقامات انگلیس به جای ایرادات کذایی سیاست های غلط خود را اصلاح کنند که بیشتر از همه خودشان محق اصلاح سیاست های غلط هستند.
دیگ به دیگ بر میگه رویت سیاه هست پدر سوخته ها خودشان اند قاچاق سلاح و انسان و اعضای بدن و فحشا و مواد مخدر و پولشوئی و ترور و ادمکشی و …. هستند
این دفعه مثل اینکه دیگه شوخی ندارن
لازمه یه پالسهایی براشون بفرستیم
مگه انگلیس پلیس خلیج فارس است؟اولا هر قاچاقی مربوط به ایران نیست.دوما مگر شما اسلحه نمی فرستید عربستان یا هرجای دیگه؟چرا ما نفرستیم
انگلبیس غلط کرده است و بیشتر از ان هم اربابش امریکا غلط کرده است. وفتی که غربی ها حتی یک روز هم به برجام پایبند نبوده اند و ارباب انها یعنی امریکا یک طرفه از برجام خارج شده هیچ دلیلی ندارد که ما به ان پایبند باشیم. ما اسلحه تولید می کنیم و باید سهم خود را از بازار جهانی اسلحه بگیریم همه این تحریم ها هم فقط به این خاطر است که ما اسلحه و نفت نفروشیم تا امریکا بشتر بفروشد. در همایگی ما کشور پاکستان که هر لجظه ممکن است به دست تندروهایی نظیر طالبان بیفتد بمب اتمی دارد اما کسی با انها کار ندارد. پیش به سوی بمب اتمی برای حفظ تمامیت ایران و حفظ امنیت ایرانیان .
هر جا ، هر طرفی رو که موافقشونه ،مظلوم قلمداد میکنن مثل آل سعود و اکراین ، و هر کی به یمن و روسیه سلاح بده میشه بر خلاف قطعنامه ها ......خودشون به داعش حتی تسلیحات میدن چه برسه به آل سعود و اکراین ...... واقعا مضحکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی