بازدید 17505

رئیس کل بانک مرکزی از یک «پولشویی» عجیب پرده برداشت

فرزین گفت: برخی افراد از بازار آزاد ارز تامین کرده و کالا را خریداری می‌کنند؛ اما بعدا در سامانه نیما درخواست ارز می‌نمایند که این کار امر مصداق بارز پولشویی است که ما با آن برخورد و کالای خریداری شده را قاچاق محسوب می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 13 February 2023

رئیس کل بانک مرکزی از یک «پولشویی» عجیب پرده برداشت

 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ شب گذشته، رئیس کل بانک مرکزی، در گفت‌وگو با خبر ۲۱ سیما در خصوص مدیریت بازار ارز و اقدامات بانک مرکزی گفت: آخرین گزارشی که اخیرا به مردم دادم، درباره این بود که سعی می‌کنیم در بازار نیاز‌های مردم را تامین کنیم؛ بنابراین، هم اکنون در ۶۰۰ صرافی و ۱۵۰ شعب بانک‌های ملی، ملت، صادرات، سپه و تجارت در حال عرضه ارز به مردم هستیم و همه می‌توانند به این صرافی‌ها و شعب بانکی مراجعه و اسکناس و ارز مورد نیاز خودشان را تامین کنند.

محمدرضا فرزین با تاکید بر فعال بودن شعب و صرافی‌های منتخب در تمام ایام هفته گفت: همین امروز نرخ رسمی اسکناس دلار ۴۳ هزار و ۳۸۹ تومان و نرخ دلار در بازار ۴۶ هزار و ۴۶۰ تومان بود. نکته دیگر اینکه همه شعب بانکی و صرافی‌های منتخب در هفت روز هفته حتی در روزهای تعطیل، باز و فعال هستند و مردم می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ برای خرید ارز مراجعه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مردم می‌توانند در سامانه ice.ir لحظه‌ای و در همه زمان‌ها نرخ ارز را مشاهده کنند، افزود: با اقداماتی که انجام داده و خواهیم داد، پیش‌بینی این است که این نرخ روند کاهشی داشته باشد، چراکه نرخ ارز کنونی نرخ مناسب و مورد نظر ما نیست.

یک جریان قیمت‌سازی به دنبال قیمت‌های بالا برای دلار

فرزین با ابراز انتقاد از  قیمت سازی غیرواقعی ارز گفت: متاسفانه یک جریان قیمت‌سازی است که تلاش می‌کند قیمت‌های بالایی را ایجاد کند و با این قیمت‌های بالا موجب زیان مردم می‌شود. از مردم خواهش می‌کنیم که به آن‌ها توجه نکنند و از طریق تمام شعب بانک‌ها و صرافی‌های منتخب نیاز‌های ارزی خودشان را تامین کنند. از سوی دیگر، پیشنهاد می‌کنم که فردا چند خبرنگار به سبزه‌میدان و میدان فردوسی بروند تا ببینند نرخ صرافی‌ها چقدر است و تا چه اندازه با آنچه جریان قیمت‌ساز در جا‌های مختلف اعلام می‌کند، فاصله دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در همین روز‌های گذشته ـ که تقریبا کشور تعطیل بود ـ  شعب بانک‌ها و صرافی‌های منتخب فعال بودند، اما برخی با معاملات صوری سعی در افزایش نرخ درهم در بازار داشتند، افزود: در حالی که همین امروز یعنی یکشنبه بازار دوبی تعطیل است، چگونه این نرخ افزایش پیدا کرده است؟ همه معاملاتی که صورت گرفته صوری است و این جریان دائم تلاش می‌کند نرخ ارز را بالاتر از قیمت واقعی بازار نشان دهد که البته موفق نخواهد شد که علایم غیرواقعی به اقتصاد کشور نشان دهد.

فرزین افزود: با اقداماتی که بانک مرکزی انجام و در دستور کار قرار داده است، مسلما بازار را کنترل خواهیم کرد و از هیچ تلاش و کنشگری در راستای کاهش نرخ ارز در بازار دریغ نخواهیم کرد.

زمان راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی و فعالیت مرکز مبادله ارز و طلا نیز گفت: راه اندازی این مرکز در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار در هفته گذشته تصویب شد و موضوع و هدف فعالیتش، ساماندهی و توسعه بازار ارز و طلاست و درصدد انجام معاملات ارزی اعم از اسکناس و حواله و فلزات گرانبها، شمش و سکه است. البته گفته بودم که این مرکز نیمه اول بهمن‌ماه افتتاح می‌شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی فنی نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه مرکز مبادله ارز و طلا تا پایان هفته آینده افتتاح خواهد شد و در گام نخست همه ارز‌های خدماتی مورد نیاز مردم مانند ارز دانشجویی، گردشگری، درمانی، حمل‌ونقل و ... را عرضه می‌کنیم، تصریح کرد: به محض راه‌اندازی این مرکز، ربع سکه را که پیش از این در بورس کالا عرضه می‌کردیم، در این مرکز عرضه خواهیم کرد، چون ربع سکه حباب بسیاری دارد.

وی افزود: در مراحل بعدی در مرکز مبادله ارز و طلا آنقدر ربع سکه عرضه می‌کنیم تا حبابش کاهش پیدا کند و درصددیم تا همه نیاز‌های ارزی را از طریق این مرکز تامین کنیم. البته راه‌اندازی این مرکز چندین گام دارد و در مراحل بعدی ابزار‌های مشتقه ارزی و عملیات سوآپ را راه‌اندازی می‌کنیم و این مرکز را به یک مرکز بزرگ برای معاملات ارزی در منطقه تبدیل خواهیم کرد.

فرزین با ارائه آماری به  تشریح آخرین وضعیت ارز در سامانه نیما پرداخت و گفت: در ۴۰ روز گذشته، که مسئولیت بانک مرکزی را بر عهده گرفتم، حدود ۶.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه و البته برای کالا‌های اساسی با دو درصد زیر این نرخ یعنی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان تامین شد.

وی ادامه داد: همین امروز ۱۸۷ میلیون دلار ارز در سامانه نیما معامله شد و از آنجایی که علامت و نشانه‌ای از بازار گرفتیم که درهم کم است، ۳۰۰ میلیون درهم نیز عرضه کردیم. برای فردا نیز ارز‌های جدیدتری در عراق و ترکیه عرضه خواهد شد.

 

روایت فرزین از یک پولشویی 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه از لحاظ مقررات پولشویی و قاچاق، مرکز مبادله و سامانه نیما به عنوان بازار رسمی است، اظهار داشت: یک اشکالی که در سامانه نیما شاهد بودیم، این است که برخی افراد از خارج از بازارهای رسمی، یعنی از بازار آزاد، تامین ارز کرده و کالایی را خریداری می کنند و بعدا در سامانه رسمی (سامانه نیما) متقاضی ارز می شوند، که این کار مصداق بارز پولشویی است و در صورت اثبات، نه‌ تنها کالای آن فرد ضبط شده و قاچاق محسوب می‌شود، بلکه ارزش را نیز از سامانه نیما نخواهد گرفت.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که تقاضا در بازار کاهش یابد و اساساً مرکز مبادله را برای این راه‌اندازی کرده‌ایم که تمام نیاز‌های رسمی در این مرکز پاسخ داده شود؛ بنابراین، چنین اقدامی مصداق پولشویی است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸۷
نهادهای نظارتی ورود کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
شما نهار هوردید ؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ایشان یک اتاق در بخش خبر به صورت ثابت راه بیاندازند بهتر نیست؟؟؟؟؟
همین حضورهای سریع و نگران ایشان نشان میدهد شرایط چگونه است
همتی ماهی یک دفعه می امد و حرفهای نادرست تحویل میداد
بنده خدا صالح آبادی ۵ ماه یک بار
این اقا هر روز می اید گفتار درمانی

امروز احتمالا منابع کره جنوبی و عراق و هند ازاد میشه دوباره

فاندامنتال بازی جواب نمیدهد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
لباس شخصی ها ورود کنند بهتره آغای صفوی
کارشناس اصلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دکتر فرزین این نفراتی رو که آقای صالح آبادی با اتوبوس آورده بانک مرکزی عوض کنه اوضاع بهتر میشه بذاره بدنه کارشناسی بانک مرکزی کارشو درست انجام بده
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دلار در مرز ۴۷ هزار تومان
علی برکت الله !!!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
سلام بر دلار ۴۷۰۰۰ تومانی !
بسلامتی و مبارکی ومیمنت دلار امروز وارد کانال ۴۷ هزار تومانی شد
هنوز نمی خواید قبول کنید اقتصاد و سیاست خارجی مملکت مشکل داره. فکر میکنید با این شوک های موفتی می تونید مانع افزایش ارزهای خارجی شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
چرا در تحریم اقتصاد روسیه تکون نخورد چرا در زمان خاتمی که تحریم نبودیم بازم دلار دو برابر شد اصلا ربطی به سیاست خارجی ندار نوددرصد بخاطر سو مدیریت داخلی به راحتی میشه با قوانین سخت برای خروج ارز کشور مدیریت کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اگر ادعای ایشون درباره فروش ۶ میلیارد دلار ارز نیمایی درست باشد و قیمت فعلی ارزد ازاد و تفاوت ۲۰ هزار تومانی هر دلار در بازار یعنی شکست دلار ۲۸۵۰۰ تومانی چون هیچ کالایی در بازار که ارزان نشده هیچ تازه به قیمت بالاتر از دلار کف بازار دارد دست مردم میرسد
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
عزیز برادر تحریم زمان خاتمی با الان فرق دارد. روسیه هم سال دیگه مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کی زمان خاتمی ارز دو برابر شد؟ چرا از خودت دروغ می بافی
قبول کنید که از روی عمد و خواسته قلبی خود ، خواهان بهبود اوضاع اقتصادی نیستید و کشور را در بحران حفظ کرده اید. این همه سرمایه و پول کجا می رود؟
پاسخ ها
مهدی 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
سود حاصل از همه رانت ها به جیب دولت میرود
سوالی که برای من پیش آمده، پول نفت و گاز و پتروشیمی ما کجاست؟
تا زمانی که شرکتهای بزرگ مثل فولادی ها و پتروشیمیها به خاطر فروش محصولاتشون به قیمتهای صادراتی و سودی که از قبل این کار به دست میاورند خواهان قیمت بالا رونده ذلار و سود ناشی از ان و دادن دستمزد کمتر به ارزانترین کارکر روی این کره خاکی باشند قیمت دلار پایین نخواهد امد.
خوابیده رو میشه بیدار کرد اما اونی که خودش رو به خواب زده تا بیشتر سود کنه رو هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اگر فولادی و پتروشیمی نبود اون زمان که صادرات نفت ایران صفر شد ملت از گرسنگی مرده بودند تا کی پوپولیسم و گدا پروری
حران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ناشناس!
نگفت فولادیها و پتروشیمیها نباشند. باشند واجبه که باشند ولی صحیح نیست برای سود بیشتر اقتصاد رو دستکاری کنند.
امروز دلار کاهشی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دمش گرم من می‌خواهم بخرم
تا میتونی بیاور پایین
نه ۱۰۰ تا تک تومانی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!وحشتناک کاهشی است

سکه گران تر از دیروز
ربع و نیم همان قیمت

آقایون آمار بدهند از فروش ربع سکه هاشون و اینکه نه تنها ربع سکه ارزون نشده بلکه گران تر هم شده
استاد فرزین شاهکار زدند
اقای فرزین ادعاهای خاص میکند
میفرماید ۶۰۰ تا صرافی داریم و ... آدرس سایت اعلام میکند
این کارها را صالح آبادی هم انجام داد و رفت
دست بردارید از خیال بافی
الان پشت در صرافی ها دیدنی بود در خیابان از جمعیت متقاضی خرید دلار
این اقا ادعا می‌کند جریانی میخواهد دلار را بالا ببرد
ببخشید در بورس چرا ربع سکه هاتون را ۴ میلیون قیمت نزدید تا قیمت ربع سکه بیاید پایین؟؟؟؟؟
خودتون دارید به بالاترین نرخ طلاتون را در بازار اب میکنید بعد ادعاهای خاص میکنید؟؟؟؟؟؟
اقای فرزین برابری ارزی کشورها ربطی به داشتن و نداشتن دلار ندارد و ممکن است کشوری ان قدر صادرات اش گسترده باشه و کالا با آن تهاتر کند که توازن اقتصادی اش هم حفظ شود
دلار میره بالا بالاها و ایشان مدام می اید و ادعاهای خاص میکنه مثل همتی و صالح آبادی
تاسف تاسف از کارهای نمایشی بازار دستوری

دلاری نبودی مملکت را به جای اینکه سهمیه اش را کم کنند تازه ۲ برابر کردند و این یعنی چی؟؟
دقیقا این نشاندهنده اشکال روش شماست، قیمت بسیار پایینتر سامانه نسبت به بازار آزاد باعث میشه که حجم تقاضای زیادی روانه سامانه بشه و اینقدر نوبت دریافت ارز در سامانه طولانی بشه که وارد کننده مجبور میشه از بازار آزاد ارز مورد نیازش رو تامین کنه. اینجا اشکال به شما وارده نه وارد کننده کهخ اسم کارش رو پولشویی گذاشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دقیقا
آقا باور بفرمایید ٬ این اینکاره نیست!|
تا گند نزده به همه چیز فکری بحالش کنید.
چون کنار گذاشتن زودرسش ضربه به اقتصاد میزنه ٬ بهتره جایگزین مناسب به عنوان معاونش معرفی بشه. اما دستور داخلی این باشه که رئیس واقعی همون جایگزینه هستش و بعد از بهبود اوضاع برکناریش اعلان شود.
جناب فرزین ما که بچه هامون خارجچ از کشور دارن تحصیل می کنن زیر سیاست های شما له شدیم
واطلا حرفای خوب شما هم به دلمان نمی نشیند
توکل به خد داریم وحالا هم خدا شما را سر راه بچه های ما گذاشته
نمدانم عاقبت چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
بچه های شما در کدوم رشته توی خارج دارن تحصیل میکنن که تو ایران نیست؟ یا عرضه قبول شدن نداشتن که ما ملت باید پول درس خوندن بچه های بیسواد شما رو بدیم که نتونستن تو ایران قبول بشن؟حالا فوق تخصص یا چیزی بود قبول ولی در رشته های لیسانس و فوق لیسانی واقعا جالبه میرن خارج! یه راهی برای در رفتن از سربازی یا عشق کردن تو خارج... باهاشون هم که حرف میزنی همه مخالف... جالبه که ارزشون رو هم این مملکت میده.... برشون گردونین ایران مثل همه درس بخونن و زحمت بکشن .... دلار مملکت رو هم واسه دیسکو رفتن بچه هاتون هدر ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
شما همانی نبودید که در 22 بهمن شرکت داشتید؟
دیگه برای مردم مهم نیست که شما چی میگید مهم حفظ سرمایشون که نابودش نکنید
همه موجودات عالم در افزایش نرخ ارز و این وضعیت تورم مقصرند به غیر از مسئولان!!!!!
بسلامتی
سیاست ارز ۲۸۵۰۰ تومنی از همین الان شکست خورده است.مثل شنا در یک رودخانه خروشان در خلاف جهت آب.اگر قرار بود دلار در کانال ۴۰ تومن تثبیت بشه با این اقدام منتظر قیمت های بالاتری باشید.چون سمت عرضه در همین قیمت های فعلی هم تضعیف میشود.بهترین راهکار
این هست که صرفا یک بازار ارزی داشته باشیم و دولت و تمام وارد کنندگان به هر قیمتی خواستند دلار خود را عرضه کنند و دولت با ارز نفتی به عنوان بازارگردان عمل کند.مابه التفاوت ارز ۲۸۵۰۰ تومنی که نصیب دولت می‌شود به عنوان یارانه به گروه‌های هدف تزریق کند.برای خرید کالاهای مصرفی مثل گوشت و روغن و برنج ....چون کالاهای سرمایه ای همین الان هم با دلار ۶۰ هزار تومنی به دست مردم می رسد.و پایین نگه داشتن تصنعی قیمت دلار فقط به فساد و خروج سرمایه دامن می زند.
خیلی جالبه اررز به قیمت مورد نظر آقایون تو صرافی هست ولی اولا صرافی‌ها نمی‌فروشند ثانیا دست به دلار بزنی دستت میسوزه، یارانه قطع میشه، به عنوان قاچاقچی ارز میگیرنت و.... پس دمت رو بذار رو کولت و برو از دم همون صرافی تو پیاده رو دلار ۴۶۵۰۰ رو بخر و برو دنبال کارت
همینه که هست
بااین وضعیت دلار وتورم. فرزین هم شاید سرنوشتی صالحی آبادی را پیدا کند
اگر تجار بخواهند صبر کنند تا شما بخواهید به آنها ارز بدهید و بعد شروع به تولید کنند:
- بایستی ابتدا صبر کنند تا شما ارز را تامین کنید بعد آنها قیمت بگیرند و پیش فاکتور که این کار با توجه به نرخ لحظه ای مواد خام در دنیا عملا کار یغیر اقتصادی و ناممکنه.
- اگر بخواهند پیش فاکتور بگیرند و بعد بانک مرکزی ارز بدهد که با توجه به نامشخص بودن زمان تحویل ارز به تجار، زمان اعتبار پیش فاکتور از بین می رود و دوباره باید پیش فاکتور صادر شود که ممکن است قیمت تغییر یابد.
پس تجار باید! ابتدا از بازار آزاد ارز بخرند و بیعانه را بدهند که تولید شروع شود.
به روش بانک مرکزی، هیچ کارخانه ای برای هیچ تاجری هیچ محصولی را تولید نخواهند کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
الان با این حرفهای بی منطق ، میخواهد کاری بکنند آخرین بازمانده های کسب و کار هم دیگه نتوانند کار کنند و دیگه خیالشون راحت بشه. آقا بیاید مبارزه با حرف رایگان را از ایشون شروع کنید. یک مناظره بزارید داخل تلوزیون ایشون بیاد صحبت کنه ، طرف مقابل هم یک تاجر از اتاق بازرگانی بیارید. اگر اثبات شد حرف ایشون بدون اساس بوده درجا از منصبش عزلش کنید.
ارز ۲۸۵۰۰ تومانی همان ارز ۴۲۰۰ تومانی سال ۹۷ و رانت‌های ایجاد شده
از کنار آن است
جناب آقای فرزین ، شما مفهوم کسب و کار را متوجه میشوید؟ یک بنده خدایی که تعهد داره که کالایی را تحویل بده نمیتونه منتظر سامانه نیما یا هر جای دیگری باشه و باید برای حفظ اعتبار کسب و کارش از بازار آزاد هم که شده ارز بخره و به تعهداتش عمل کنه. این کجاش پول شویی است؟ شما اگر میخوای این اتفاق نیفته باید به لحظه مورد نیاز بازرگان ارز را تامین کنی.
نه شما نه هیچ کس دیگری این حق را ندارد که تلاش مشروع یک نفر برای حفظ بقای خودش و کسب و کارش را با پولشویی یا هر اقدام غیر قانونی دیگری مربتط بداند.
اگر خودتون هم بلد نیستید چند تا مشاور به درد بخور بگیرید اینها را برای شما توضیح بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ارز نیمایی که ادعا می‌کنند به سرعت میدهند این داستانها را داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
واقعا رییس کل بانک مرکزی نمیداند که وقتی قرارداد بسته ای متعهد به انجام هستی، از سوی دیگر تا تخصیص و ارز نگرفته باشی، امکان واردات کالا نیست، تخصیص هم که قصه پر غصه ای دارد، پولشویی کدام است آقای ددددددکککککککتتتتتررررر!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
مشکل از شما نیست دستت اتک نداره
خدار پدر آمرزیده !کسب و کارتو بفروش برو در کشور دیگه سرمایه گذاری کن اگه میخوای کسب و کارت را ادامه دهی
نمیدونم چرا نمیخوان قبول کنند که در شرایط فعلی ،دم دست ترین راه ، تک نرخی شدن ارز هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
چون راه سوءاستفاده بسته می‌شود
برادرچرانمی خوای باورکنی مشکل اقتصادی نیست ،یک دانشجوی سال اول اقتصادمیفهمه چراشمانمی فهمی عجیبه،حاج اقاتامشکل سیاسی ومخصوصاسیاست خارجی باغرب وآمریکاحل نشه آب درهاون میکوبی،اگرتمام دلارهای دنیاروبه شمابدن بازهم تورم وجمع اوری دلارمیشه
پیش بینی دلار، نزولی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
از کدام سایت پیش بینی میفرمایید؟؟؟؟؟؟
بدو بدو ۱۰۰ تا تک تومانی ارزونی کرد بدوووووووو
این ارزونی، ارزونی خودتان و اقا فرزین
شاهکار زدن ۴۵۸۰۰
یک پول شویی دیگر ؛ در صرافی ها خدمتی است به نام خدمت ارزی پزشکی ؛ یعنی اینکه با یک قرارداد صوری یا اصلی بین خودشان و پزشک که درآمدها ی هنگفتی از بی قانونی در مالیات ایران استفاده می کنند پول بیمار را بعد از کسر خدمات بیمارستان و .... بصورت دلار یا ارز در ایران یا آنطرف اب پزشک دریافت می کنند.... و تو خود بخوان فساد در این صرافی ها ....
برای تبادل با دنیا ( که الانه یک دهکده جهانی نامیده میشود و ما بردن سر در برف از آن غافلیم) باید ارتباط پولی و بانکی برقرار باشد، باید سرمایه گذاری صورت بگیرد و با چسباندن خود به گدا گشنه هایی مثل روسیه که خود یکبار بدلیل همین شرایط ایجادی از اتحاد جماهیر شوروی سقاط شد، نمیتوانیم مشکلات را حل کنیم، الان اقتصاد ایران بیماری صعب العلاج دارد که باید درمان شود و با استامینوفن و مسکن درمان نمیشود.
نمی دونم حضور ایشان چه منفعتی داشت، قبل از اومدنش که دلار همین قیمت بود.
البته ناگفته نماند که حضور سایر مسئولان هم همین کارکرد و نقش و اثر ایشان را دارد.
خوب زمان انتظار تخصیص ارز و حواله نزدیک به 60 روز میباشد. ضمنا کجای این کار پولشویی هستش؟؟؟ شما ببینید پول نفت و پتروشیمی اصلا وارد این مملکت میشود یا نه؟ مدیران ارشد باید کلان نگاه کنند که متاسفانه عامی هستند.
این هم با این حرفاش میخواد بگه من هم بلدم . برو بابا بیخیال . همتان فقط افاضات میفرمایید در عمل هیچی
سلام : برای پائین آمدن دلار چند راهکار پیشنهاد می گردد:1- حذف دلار در مبادلات پولی بین کشور ها و فروش نفت طی برنامه دو ساله به صورت دریافت ریالی2- ایجاد پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشور ها3- حذف دلار وایجاد پول واحد برای سازمان همکاری های شانگهای جهت مبادلات اقتصادی بین کشور های عضو4- برنامه ریزی و هدف گذاری 4 ساله برای رسیدن از2 درصد کنونی صادرات به کشورهای همسایه به 20 درصد ودرآمد ارزی 200میلیارد دلاری از این طریق 5- هدف گذاری 4 ساله برای جهش تولید و جهش صادرات به رشد حدود 5 برابری کنونی5- مبارز باقاچاق کلاا و ارز و ممنوعیت قطعی واردات کالای مشابه ساخت داخل،6-برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس 7-عدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم و رسیدن به تورم تک رقمی
8- اما راهکار اصلی عدم افزایش قیمت دلار این است که مالیات بر عایدی سرمایه هر چه سریعتر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اجراء گردد زیرا این مصوبه چند حسن برای کشور دارد اولاً میزان دریافت مالیات از ثروتمندان را افزایش و باعث عدالت در پرداخت مالیات می گردد ثانیاً بازدارندگی شدید از دلالی غیرقانونی و غیر مشروع به عمل می آورد و از بالا رفتن قیمت ارز ،سکه ،مسکن و خودروجلوگیری می کند ثالثاً باعث رونق تولید و سرمایه گزاری دربخش مولد سازی می شود .اما شرط اساسی این کار آن است که مالیات دریافتی در صورتی باز دارنده است که حداقل دریافت مالیاتی حدود 70 الی 80 درصد برسود حاصل ازعایدی سرمایه یعنی دلالی در ارز( دلار ...)، سکه، مسکن ، خودرو لوکس و سایر معاملات می باشد
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ترشی نخوری یه چیزی میشی .خودت تنها این همه راهکاری دادی عقل کل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
احتمالا شما عبدالملکی یا رایفی پور نیستی؟
سلام بر دلار فرزینی
دلار 28 تومنی
میگفتین که دلار 4200 جهانگیری ایراد داره و اختلاف داره با دلار ازاد که حدود 27 تومن بودش
الانه شما دلار رو کردین 28 تومن اما دلار ازد شده 47 تومن
باز هم حدود 20 تومن اختلاف قیمت هست
اقتصاد رو درست کردن سواد و مدیریت و تعامل با دنیا رو میخاد
نمیتونین دوز مملکت سیم خاردار بکشین و بگین که ما برای خودامون زندگی میکنیم به کشورهای دیگه هم کاری نداریم
با این تصمیمات در زمینه ارتباط با دنیا
هر سال 50 درصد ارزش ریال رو کمتر میکنین
آقابگونمی تونیم تمام دیگه اینهمه بهانه چیه آسمون و ریسمون می بافید
موضوع پولشویی در بسیاری از موارد وجود دارد
نکته مهم این است که اقتصاد ما از پایه خراب است و تا وقتی اقتصاد ما آزاد نشود هیچ چیز درست نمی شود
دولت باید به بستر افزایش قیمت طلا و سکه و دلار قلاب بزند و دو هدف را دنبال کند هدف اول اینکه از این افزایش طلا و سکه بهره برده و بتواند ارز خودش را با قیمت بالا بفروشد و دوم اینکه با این قلاب زدن به پایین آمدن ارز و جلوگیری از حباب کمک کند
بنظر من اینکار بسیار بهتر از ارزپاشی و هدررفت منابع دولت است که منجر به چاپ پول و دزدی از جیب مردم می شود

دولت اگر بخواهد برای ارز و دلار و سکه یارانه بدهد و بازار نیمایی درست کند در واقع بازار رانت را ایجاد کرده و اقتصاد را از حالت رقابتی خارج می کند و منابع کشور بمرور زمان هدر می رود

لزوما برای جبران و کمک به مردم باید از ابزارهای دیگر استفاده کند دقیقا همان چیزی که برای سهامداران بورس اتفاق می افتد و همه مردم می توانند سهامداران دولتی باشند که با افزایش درآمد دولت مردم خوشحال شوند نه اینکه هیچ تاثیری در درآمد آنها نداشته باشد
البته این یک فرضیه ای است که بسیار باید روی آن کار شود تا به مصداق واقعی خودش برسد
دنبال پولشویی هستید آدرس میدم پیگری کنید اگه راست میگید.
بیاید تاکستان ببینید مافیای خودرو چه می‌کنند.
ماشین در بازار آزاد ۶۰۰ میلیون
ایرانخودرو می‌دهد ۲۵۰
اینجا غفاری میثم المیرا فرزانه چند تای دیگه می‌نویسند ۳۸۰ میلیون.
همه اینجا در تاکستان شدند نزول خور.
خبرنگار بفرستید تا صحت حرف من رو متوجه شید.
دیگه کسی کار نمیکنه اینجا
تو حتی الفبای بازار را نیز نمی شناسی طرف خارجی فقط پول نقد میخواد ارتباط بانکی هم که نیست وارد کننده هم که نمیتونه ۶ ماه واسته تو هی ناز کنی مجبوربه از بازار بخره اگه نمی فهمی استعفا بده برو دنبال کارت
دلار ۴۶ هزار تومن این مهمه بقیه حرفا حاشیه هست
عراق و آمریکا هم بر سر مسائل بانکی و دلاری و قاچاق دلار توافق کردن یعنی شرایط سخت تر واسه ایران
دلار ناموس کشور نباید بزارید برای خرید مسکن چیزهای غیر ضروری خرج بشه همون کاری که کره جنوبی کرد
دولـــــــــــــــــــتی که رییس اش شش کلاس سواد داره

وای بحــــــــــــــال رییس بانک مرکزی اش
دقیقا داری چـــــــــــــــــرت میگی

چون حتی سریال اسکناس دلاری که به هرشخص داده میشه در صرافی ها یادداشت میشه

پس خودت میدونی کی داره هم نیمایی میگیره هم آزاد (از خودی هاست خیلی جای دور نگرد)

درثانی به فرض که از هردو جا دلار بگیره، نیازش را در نیمایی تامین نکردید که از بازار ازاد گرفته

ثالثا تو داری به جای جواب پس دادن به مردم ، راه را گم میکنی

جنآآآآآآآآآآاب فـــــــــــــــرزین تو دلار 37000 تحویل گرفتی رسوندی به 46000 تومان!!! جواب بده
استعفا بده اگه آدمش نیستی
دولت بی سوادان
چون فرآیند تخصیص ارز نیما گاها ماه ها طول میکشد بازرگان مجبور است برای عقب نیافتادن سفارش هایش پول فروشنده را با ارز آزاد زود تر بدهد تا بانک مرکزی یک روز عشقش بکشد ارز تخصیص دهد .
یعنی بابت یک کالا باید دوبار سرمایه گذاری کنند و این یعنی ضرر بازرگان

شما اگر ارز نیما را به موقع تخصیص دهید بازرگان بیچاره دیوانه نیست که بره پیشاپیش ارز رو از بازار آزاد بخره تا حمل کالاش عقب نیافته و بعد بیاد ارزش رو از شما بگیره
این دولت تمام رکورد های تمام دول طول تاریخ را جابجا خواهد کرد

خوبه هنوز یک ساله مملکت دستتونه

تمام دولت های افتضاح قبل ، 4 سال اولشون نه تورم داشتند و نه رکود
اینم داستان فرزین! این جریان داستان سازی ارزی و اقتصادی هنوز ادامه دارد!
اقتصاد علم است .
با افکار و عواطف مردم بازی نکنید این مطالبی که می فرمایید دلیل نیست وقتی کشوری در تحریم و انزوا است و کار بدست افراد ضعیف شرایط اینگونه می شود . مشکل را در جاهای دیگر جستجو کنید .
تراز تجاری آمریگا با جهان منفی و ماهی نزدیک ۷۰ میلیارد دلار در مقابل مبلغ حدودی ماهیانه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات است و این مبلغ بر اساس آمار و اثبات شده است
این تراز منفی سالیانه ۸۴۰ میلیارد دلار و به عبارتی برابر ۳.۶ ضرب در ۱۰ به توان ۱۶ تومان است

حالا فکرش را بکنید که آمریکا چگونه از پس این ارز این مبلغ برمی آید و آیا غیر از چاپ دلار اتفاق دیگری می افتد و آیا آینده آمریکا با دلارش چگونه خواهد بود؟
اگر مسئولین ما یک مقدار سواد اقتصادی خودشان را بالا ببرند و منظم تر عمل کنند کاهش دلار با این تراز تجاری منفی آمریکا بسیار آسان است
مصداق اصلی پولشویی ، دو نرخی بودن قیمت ارز است .
اگر ریگی به کفش مسئولان نباشد ، باید از اعلام دو نرخی و چند نرخی دست بردارند.
وقتی قیمت دلار دولتی را نصف میدان فردوسی اعلام می کنید یعنی علنا یک سود صد درصدی را برای جابه جایی پول بین سیستم بانکی و صرافی ایجاد کرده اید.
هیچ تجارت و صادرات و وارداتی اینقدر سود ندارد .
به بهانه دور زدن تحریم ها ، دلار را از سیستم بانکی خارج می کنند و در بازار آزاد می فروشند
امیدوارم تلاش های امریکا برای قطع دست دلالان دلار عراق به نتیجه برسد
این مصداق پولشویی نیست مصداق بی تجربگی وکم اطلاعی شما است وقتی فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز حداقل دوماه طول میکشد از طرفی خط تولید معطل مانده تامین ماشین الات یا قطعه چکالا هم از زمان پرداخت بعضا تا شش ماه بطول می انجامد هیچ چیز هم قابل پیش بینی نیست نه قیمت ارز نه زمان تحویل نه زمان حمل نه بعضا زمان ترخیص و... چه باید کرد ؟؟؟
اخیرا هم که تمدید گواهی ارزی که نیاز به تامین سپرده ارزی تصاعدی شده.
دیروز برای خرید یک کالای پزشکی مجبور به کارت به کارت و قسمتی پرداخت نقدی شدم. و پریروز برای خرید یک کالای برقی ، فروشنده گفت از عابر بانک داخل پاساژ نقد بگیر بیار.هر دوی این بزرگواران کارت خوان داشتند.
شما که چند وقت پیش فرمودید خود بانک مرکزی وارد بازار ارز میشه خودش قیمت تعیین میکنه و .... چی شد قیمت که داره میره بالا کاش یه مسوول به جای شعار فقط کار کنه البته مشکل اصلی جای دیگس
عزیز صرف نظر از بی ربط بودن دخالت شما در این فقره شما از کجا می فهمی که بخواهی با وارد کننده برخورد کنی؟وارد کننده می گوید بر اساس اعتبارش فروشنده به او نسیه داده تا پس از ورود به گمرک وجهش پرداخت شود.مگر شما رکورد حواله های ارز قاچاق را هم دارید یا مردم را نادان تصور می کنید؟
مسئولین محترم و عزیز، مردم عادی هیچ غرض و مرضی ندارند. آنها فقط می خواهند ارزش دارایی و ارزش سرمایۀ شان حفظ بشه . یک نفر می خواهد به کیفیت زندگیش یک تکانی بدهد لذا سخت کار می کند از راه حلالش
(نه از رانت استفاده می کند نه دنبال تبانی و هزار کوفت زهرمار دیگری رفته است) و می خواهدسرمایۀ مختصری را جمع کند برای هدفی ، اما هرچی پول رو هم میذاره از اون طرف خود بخود مثل یخ جلو آفتاب آب میشه. شما لطفا برای حفظ ارزش سرمایۀ مردم راهی را جلو پایشان قرار دهیدتا مردم دنبال خرید ارز و سکه نروند . بابا اینکه حساب دودوتا چهارتاست . نه مثل قبل که بورسو علم کردید پدر سرمایۀ مردم عادی را در اوردید.یک راه قانونی به مردم نشان دهید و شفاف اعلام کنید بدون حیله بدون حقه، بطوریکه باعث حفظ قدرت پولشان بشه. خواهید دید که چقدر از فشار تقاضا برای ارز و سکه کم خواهد شد. خیلی ها نمی خواهند سود کنند ولی این حق طبیعیه که بخوان قدرت خرید پولشان حفظ بشه. لطفا با مردم رو راست باشید و نخواهید که هزینۀ رتق و فتق امور را از جیب مردم بپردازید. و آنها حس باتلاق را داشته باشند که هر چه تلاش می کنند و صبح تا شب می دوند باز هم جلوتر که هیچ بلکه عقبتر از قبلند.
من ک اقتصاد نمسدانم فکر میکنم عامل تورم تنها نقدینگس بدون پشتوانه میباشد که احتمالا اگه دولت خودش عامل چاپ بدون پشتوانه نباشه دیگرانی وجود داشته باشند که بسرون از دولت این کار رو انجام میدن تا پیدا نشوند و پاکسازی نشوند هرگز تورم از بین نخواهد رفت
بخش عمده ی تقاضای ارز در بازار آزاد است که آقایان میفرمایند غیر رسمی است .تبدیل دارایی های نقدی به ارز و طلا به خاطر ریزش مستمر ارزش ریال فقط در بازار غیر رسمی انجام میگیرد و این تا زمانی که برای ریال و ارزش آن چاره اندیشی نشود ادامه خواهد داشت . افزایش نرخ سود اخیر در مقایسه با تورم موجود یک اقدام بیهوده بود ، نرخ سود باید سایه به سایه ی تورم حرکت کند تا پس انداز کننده دنبال تبدیل آن به سایر اشکال دارایی نباشد . شرایط طوریست که حقوق بگیر مجبور است بلافاصله حقوقش را خرج کند تا قدرت خریدش نیفتد ، دستمزد بگیر هم همینطور . در تمام اقتصادهای پیشرفته یکی از ابزارهای مهم کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی نرخ بهره است . اینجا وام گیرندگان کلان خوششان نمی آید نرخ سود افزایش یابد چون از منافع آنها کاسته میشود تولید را هم بهانه میکنند تا تصمیم گیران را تحت فشار قرار دهند . اغلب هم با پوشش تولید در امر واردات و دربهترین حالت در کار مونتاژ هستند . تمام کالاها و خدمات قیمتشان با تورم بالا رفته ولی آقایان با فشار نرخ سود را پایین نگه داشته اند . سپرده گذار احمق نیست که روز به روز داراییش ضعیف شود و او اقدامی نکند بالاخره به خرید ارز و طلا و غیره روی می آورد . روسیه سال پیش نرخ بهره را دو برابر کرد و تورم را کنترل نمود سپس نرخ بهره را کاهش داد از آنها یاد بگیرید .
در بحث فساد و سوء استفاده های مالی و رانت و .... در ایران هیچ چیزی عجیب نیست.
مردم خودتان به فکر خودتان باشید؟هیچ مسٸولی دلش بحال شما نمی سوزد و یا توان ان را ندارد؟؟
این مصداق پولشویی نیست مصداق ببی تحربگی وکم اطلاعی شما است وقتی فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز حداقل دوماه طول میکشد از طرفی خط تولید معطل مانده تامین ماشین الات یا قطعه چکالا هم از زمان پرداخت بعضا تا شش ماه بطول می انجامد هیچ چیز هم قابل پیش بینی نیست نه قیمت ارز نه زمان تحویل نه زمان حمل نه بعضا زمان ترخیص و... چه باید کرد ؟؟؟
اخیرا هم که تمدید گواهی ارزی که نیاز به تامین سپرده ارزی تصاعدی شده.
اقای فرزین خودت خجالت نمیکشی از اینکه میگویی قیمت دلار (۴۶) نبست بعد خودت تو‌بازار حدود ۴۴ میفروشی واقعا مردم را چی فرض میکنی و اینقدر به شعور مردم توهین میکنی ناتوانی و بس استعفا بده
جهت اطلاع شما نشاور ارشد اقتصادی احمدی نژاد بودی و از طراحان حذف یارانه ها که نتیجه ی فاجعه بار ان وضعیت کنونیست ، و صلاحیت این پست را نداری ، وقتی مدعی هستید که شرایط موجود فقط نتیجه مدیریت ضعیف است و نه تحریمها پس ضعیفید و برید کنار شما دلار را خودتان عمدا گران میفروشید برای کسب درامد هرچه بیشتر و بس ، البته عدم اعتراض مردم و بازار به گرانی دلار هم به شما میدان داده است
همش دروغه این اقا قبل از امدن برنامه داشت مثل اقای رییسی که دلار کنترل بشه
دلار کنترل که نشد هیچ کلی افزایش پیدا کرد و بعد هم مثل بقیه میگه یک جریانی هست که نمیزاره برنامه ها پیش بره
وارد کنندگان کالا از زمان انجام ثبت سفارش که حدود یک هفته زمان می برد باید حدود سی روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی بمانند! بعد تازه باید سی درصد ارزش کالا را نزد بانک عامل سپرده گذاری کنند تا مجوز خرید ارز از سامانه نیما را اخذ کنند و چند روزی هم صرف خرید ارز از سامانه می شود!! مدت اعتبار پروفرمای صادره توسط فروشنده خارجی معمولا کمتر از یکماه است! در این شرایط آیا برای وارد کننده راهی جز تامین ارز از بازار آزاد و سپس جایگزینی آن با سامانه نیما می ماند ؟
پولشویی کاملا بی معنا است ،در اقتصادهای پویا و روان ؛ ان ها که قدرت دارند دلار دولتی را خواهند گرفت کسی هم حرفی نمی تواند بزند چون خودشان ریش و قیچی را در دست دارن. در دنیا پولشویی را مطرح کردن به خاطر جرم های بزرگی که اتفاق می افتاد و یا می افتد نه برای ورود کالا ی مصرفی مردم و یا تجارتی کوچک. تعدادی از افراد از این واژه استفاده می کنند برای به انحصار در آوردن ....انواع کالا به سود خودشان الی آخر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر