بازدید 8123
۳

۶ میلیارد دلار نهاده دام وارد کشور شد

میزان واردات نهاده های دامی کشور در ۱۰ ماهه سالجاری با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۱۱۳ تن رسید.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 09 February 2023

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اعلام کرد، ارزش واردات نهاده‌های دامی در ۱۰ ماهه امسال، ۵ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۲۷ دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

در بازه زمانی مورد نظر بیش از ۷ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۸۴۴ هزار تن جو به ارزش بیش از ۷۹۵ میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی و ارزشی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۳ درصد و ۴ درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین میزان واردت کنجاله سویا نیز در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن به ارزش بیش از ۶۹۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب کاهش ۴۷ درصدی و ۳۹ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش؛ از فروردین تا دی ماه ۱۴۰۱، بیش از دو میلیون و ۶۱ هزار تن دانه سویا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۹۴ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب دو و ۲۱ درصد رشد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳
وقتی میشه تولید کرد یا برد در ونزوئلا تولید کرد چرا کم کاری مکینید حتما باید سالانه 400 هزار میلیارد تومن یک عده حیف میل کنن
6 میلیارد دلار رقم بالایی است. بخش زیادی از این محصولات را با یک برنامه منظم می شود در داخل کشور تولید کرد. اگر سیستمی بود که منافع حاصل از این واردات مستقیم به جیب کشاورز می رفت فکر نمی کنم دیگر انگیزه ای برای این همه واردات با دلار دولتی برای عده ای باقی می ماند. و این منابع صرف امور بهبود تولید و تقویت زیر ساخت های کشاورزی در داخل کشور می شد. شفاف سازی هزینه ها اساس پیشرفت است.
قسم میخورم قیمت گوشت یک ریال هم کاهش پیدا نخواهد کرد و این نهاده ها هم نوش جان مافیاش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار