پیش بینی بورس فردا ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

بورس امروز بار دیگر به دلیل حواشی بی‌پایان عرضه خودرو در بورس کالا، یکی از روزهای سخت خود را پشت سر گذاشت و شاهد نقشه‌ای یکدست سرخ‌رنگ برای تمامی صنایع بودیم. فردا بازار چگونه خواهد بود؟ آیا به آینده بازار می توان امیدوار بود؟
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ 05 February 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شاخص کل بعد از سه روز تعطیلی، اولین روز کاری خود را کم رمق آغاز کرد و احتیاط در میان تمام معامله گران مشاهده می‌شد. اما این موضوع پایان کار نبود و در میانه‌های بازار، انتشار دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت، تیر خلاص را بر پیکره بازار وارد کرد و اغلب نماد‌های خودرویی و به تبع آن سایر نماد‌های بازار را به محدوده منفی کشاند. شاخص طی روز جاری با کاهش ۱۷، ۰۶۰ واحدی به عدد ۱، ۵۴۰، ۱۸۴ واحد رسید.

میدکو، شپنا، شبندر، شتران و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. طی روز جاری، آخرین معامله حدود ۱۸% از نماد‌های بازار (۱۲۶ نماد) در محدوده مثبت و مابقی (۵۷۴ نماد) در محدوده منفی انجام شد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

ضربه کاری شورای رقابت به بورس

امروز حوالی ساعت ۱۱ و در میانه معاملات بورس تهران، دستورالعمل جدید شورای رقابت برای صنعت خودرو پس از کش و قوس‌های فراوان منتشر شد و هیچگونه نشانی از بورس کالا در بند‌های آن دیده نمی‌شود و این درحالیست که که در خبر‌های غیررسمی منتشر شده در اواخر هفته گذشته، اعلام شده بود که قرار است با اضافه شدن چند تبصره جدید، عرضه خودرو در بورس کالا ادامه داشته باشد. در خبر‌های قبلی بند‌های دیگری نیز دیده می‌شد که اکنون در دستورالعمل رسمی منتشر شده از سمت شورای رقابت، نشانی از این بند‌ها وجود ندارد. شورای رقابت اعلام کرده است که از این پس، خودروسازان موظفند محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبت‌نام و به فروش برسانند؛ بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که با این بند، عرضه خودرو در بورس کالا به پایان کار خود رسیده و همه‌چیز دوباره به روال قبل بازگشته است.


خطر تکنیکالی برای شاخص بورس

شاخص کل بورس در محدوده ۱.۵۴ میلیون واحدی از حمایت مناسبی برخوردار است که امروز بار دیگر در این مرز قرار گرفت و شرایط سخت پیش آمده، احتمال شکست این حمایت را افزایش داده است. در صورتی که بورس تهران روز آینده را نیز با کندل منفی پشت سر بگذارد، احتمالا این مسیر نزولی تا محدوده ۱.۴۸ تا ۱.۵ میلیون واحد ادامه داشته باشد که شاید در آن نقطه بار دیگر شاهد افزایش تقاضا باشیم.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز در صورتی که اتفاق و خبر مهمی در زمینه شورای رقابت و عرضه خودرو در بورس کالا منتشر نشود، روندی نزولی را طی کند و همچنان در شوک منفی اتفاق امروز باقی بماند. /فردای اقتصاد

پیش بینی بورس فردا ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

با توجه به افت امروز بازار و صف‌های فروش تشکیل شده، آغاز سرخ بورس در روز دوشنبه دور از ذهن نیست. کارشناسان عقیده دارند که بازار سرمایه می‌تواند فردا هم روز منفی دیگری را به ثبت برساند. از طرفی دیگر آغاز سرخ بورس در ابتدای دوشنبه می‌تواند منجر به افت شاخص کل شود. افت شاخص کل و نزدیکی آن به حمایت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خبر امیدوارکننده‌ای است که وجود دارد.

سهامداران امیدوارند حمایت روانی و تکنیکالی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد منجر به افزایش تقاضا در بازار در معاملات نیمه دوم بازار دوشنبه شود. /شهربورس

با این شرایط، به نظر می‌رسد روز‌های خوشایندی در انتظار آینده بازار نیست و علیرغم متعادل بودن سایر عوامل بنیادی، رشد بازار در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار