بازدید 4141

تاکسی‌متر سخنگوی ایرانی ساخته شد

کد خبر: ۱۱۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶ 25 August 2010
محققان پارك علم و فن‌آوري كرمانشاه موفق به طراحي و ساخت تاكسي‌متر سخنگو با قابليت حفظ اطلاعات به مدت پنج سال شدند.

حامد رشيدي اقدم ــ طراح و مدير شركت سازنده اين دستگاه ــ در گفت‌و‌گو با ايسنا اظهار كرد: اين تاكسي‌متر، نخستين تاكسي‌متر سخنگو به زبان فارسي است كه با دارا بودن صفحه گرافيكي، فونت‌هاي فارسي با وضوح بالا را نمايش مي‌دهد و همچنين قابليت ارائه نرخ كرايه به صورت پرينت را دارا است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اين‌كه سابقا در سيستم‌هاي قبلي امكان تقلب وجود داشت و راننده كرايه بيشتري از مسافر دريافت مي‌كرد، در اين سيستم‌ زماني كه هر مسافر سوار خودرو مي‌شود، سيستم‌ به صورت سخنگو با قرائت شماره‌اي به وي خوش‌آمد مي‌گويد و زماني كه مسافر فلان شماره قصد پياده شدن را دارد، مبلغ كرايه براي وي قرائت مي‌شود.

اين طراح با بيان اين‌ كه سيستم‌ قادر به ذخيره تمامي اطلاعات به مدت پنج سال است، افزود: حافظه اين سيستم‌ چند مزيت را در بر مي‌گيرد، نخست آن‌كه افرادي كه شركت خصوصي تاكسيراني دارند، بابت كاركرد روزانه مبالغي را از راننده دريافت مي‌كنند، اما با استفاده از اين تاكسي‌متر سخنگو با ارائه حافظه آن به صورت ماهانه، كاركرد آن و ريزاطلاعات دقيقا مشخص شود تا حقي از كسي ضايع نشود و مساله دوم، سخنگو بودن آن است كه پس از بررسي هشت ماهه به لحاظ صدا، مشكل خاصي گزارش نشد و در واقع به لحاظ علمي، كار بي‌نظيري انجام شده است.

رشيدي خاطرنشان كرد: در حال حاضر تاكسيراني استان كرمانشاه سه هزار نمونه از اين تاكسي‌متر را درخواست داده كه در پيگيري است.

وي تصريح كرد: بر اساس فراخواني كه داده شده نام سه مورد از تاكسي‌مترهاي موجود براي استفاده در داخل شهر گزارش شد كه دو مورد ديگر وارداتي بوده و قيمت آنها نيز به مراتب بيشتر است و اين در حالي‌است كه اين سيستم‌ علاوه بر مزيت سخنگو بودن در حال نصب GPRS بر روي آن نيز مي‌باشد.

رشيدي، سيد محمد موسوي و سجاد كاروند را از همكاران اين طرح نام برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی