بازدید 101334
با تحولات منطقه و جهان

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان / هشدار چین به آمریکا درباره تایوان/ مخالفت بورل با قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی/ حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان، هشدار چین به آمریکا درباره تایوان، مخالفت بورل با قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، حملات هوایی در مرز سوریه و عراق و حضور ناو‌ها و جنگنده‌های چینی در حریم دریایی و هوایی تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 30 January 2023

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان/ هشدار چین به آمریکا درباره تایوان/ مخالفت بورل با قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی/ حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

بین الملل تابناک: واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان، هشدار چین به آمریکا درباره تایوان، مخالفت بورل با قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، حملات هوایی در مرز سوریه و عراق و حضور ناو‌ها و جنگنده‌های چینی در حریم دریایی و هوایی تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون خبر داد که هیچ نیروی نظامی آمریکا در حملات به ایران شرکت نکرده است.

پیشتر نیز یک مقام آمریکایی به خبرنگار شبکه صهیونیستی کان گفته بود که هیچ نیروی نظامی آمریکا، حمله به عملیاتی در داخل ایران نداشته است. وی افزوده بود که آمریکا همچنان تحولات را زیر نظر دارد.

پیش از آن شبکه سعودی الحدث مدعی شده بود که عملیات شب گذشته علیه یک تاسیسات وزارت دفاع ایران، توسط آمریکا و کشور دیگری غیر از اسرائیل انجام شده بود.

این در حالی است که یک روزنامه آمریکایی، شبانگاه یکشنبه به وقت تهران به نقل از منابع آگاه، رژیم موقت صهیونیستی را پشت حمله تروریستی شکست خورده به مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران دانست.

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل مقامات آمریکایی و برخی منابع آگاه دیگر نوشت: رژیم اسرائیل این حمله را انجام داد.

به دنبال این حادثه، روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته، یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.»

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد، اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

وال استریت ژورنال با ذکر جزئیاتی از این حادثه نوشت که تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در روز یکشنبه آسیب جزئی به ساختمان را نشان می‌دهد.

در بیانیه وزارت دفاع ایران آمده است: «خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد آورده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.»

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان داده، اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

هشدار چین به آمریکا درباره تایوان

در شرایطی که اظهارنظرها درباره پیش‌بینی جنجالی ژنرال آمریکایی درباره احتمال جنگ با چین ادامه دارد، وزارت خارجه چین به آمریکا درباره تایوان هشداری جدید داد.

روز دوشنبه (امروز) وزارت خارجه چین، موضع این کشور در قبال تایوان را تکرار کرد و به واشنگتن درباره تبعات عبور از خط قرمز پکن به شدت هشدار داد.

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان/ هشدار چین به آمریکا درباره تایوان/ مخالفت بورل با قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی/ حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «موضوع تایوان یک خط قرمز در روابط چین و آمریکاست و واشنگتن نباید برای عبور از آن تلاش کند.»

هشدار تند پکن به واشنگتن درباره تایوان در شرایطی مطرح شده که صحبت‌‌های یک ژنرال آمریکایی و همچنین یک عضو ارشد جمهوری‌خواه کنگره درباره احتمال جنگ دو کشور خبرساز شده است.

«مایکل مینیهان» فرمانده بخش تحرک هوایی ارتش آمریکا پیش‌بینی کرد، ایالات متحده و چین ممکن است تا کمتر از دو سال دیگر وارد جنگ شوند و به نیروهای تحت امر خود گفته، آماده‌سازی برای یک جنگ بالقوه را تسریع کنند.

این ژنرال نیروی هوایی ارتش آمریکا می‌گوید: حسم به من می‌گوید ما تا ۲۰۲۵ با چین وارد جنگ می‌شویم. شی جین‌پینگ سومین دوره ریاست جمهوری خود را تثبیت کرده و در اکتبر ۲۰۲۲ شورای جنگ خود را هم تشکیل داده است.

به ادعای او، انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان در ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این می‌تواند یک دلیل باشد. انتخابات ریاست‌جمهوری ما هم ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این می‌تواند حواس آمریکا را پرت کند. فکر می‌کنم همه چیز برای ۲۰۲۵ برای چین هماهنگ باشد.

به دنبال این اظهارات، «مایکل مک‌کال»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم روز یکشنبه (دیروز) در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت: «هر چند امیدوارم پیش‌بینی او اشتباه باشد، فکر می‌کنم حق با اوست.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید، این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

مخالفت بورل با قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی

روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» در گزارشی از تلاش بخش حقوقی اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داد.

در این گزارش، این روزنامه به نقل از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «بله، برخی کشورهای عضو از این پیشنهاد حمایت می‌کنند. بسیاری موافق خواهند بود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی به دلیل عدم پایبندی طرف‌های اروپایی به برجام و همچنین ادعاهای مرتبط با حمایت جمهوری اسلامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین را از عوامل تأثیرگذار بر سیاست اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان/ هشدار چین به آمریکا درباره تایوان/ مخالفت بورل با قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی/ حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

وی در این خصوص گفت که این دو موضوع «مطمئناً تأثیر سیاسی» بر سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران دارد.

متحدان غربی اوکراین از جمله ایالات متحده آمریکا مدعی هستند که ایران از طریق عرضه پهپاد به روسیه، در جنگ اوکراین مشارکت دارد و این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند، مساله عرضه پهپاد به روسیه به قبل از جنگ اوکراین مربوط می‌شود و جمهوری اسلامی از نحوه استفاده از این پهپادها اطلاعی ندارد.

بورل در خصوص وضعیت برجام نیز گفت: «برجام نمرده ولی کاملاً متوقف شده است. می‌توانید این‌طور تصور کنید که اگر این فرایند (قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی) توسط کشورهای دیگر انجام شود، قطعاً امور دشوارتر خواهد شد. اگر رژیم ایران تا این حد بد است، باید سعی کنیم این رژیم را از داشتن بمب هسته‌ای بازداریم و من راهی بهتر از اجرای برجام برای انجام این کار نمی‌دانم.»

طبق قوانین اتحادیه اروپا، این اتحادیه نمی‌تواند بدون مجوز دادگاه یکی از کشورهای عضو، یکی از نهادهای دولتی را تروریستی اعلام کند. مقام‌های این اتحادیه از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که احکام دادگاه یک کشور غیرعضو اتحادیه اروپا همچون انگلیس نیز می‌تواند زمینه حقوقی برای انجام چنین اقدامی را به وجود آورد؛ اما شرایط بسیار پیچیده‌تر می‌شود.

بورل در این خصوص گفت: «بله ما می‌توانیم علیه سپاه پاسداران اقدامات بیشتری را انجام دهیم؛ اما همانطور که به همکارانم در شورای اروپا گفتم، این دست شماست. من به یک تصمیم ملی نیاز دارم.»

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های قانونی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی است؛ اقدامی که آخرین امیدها برای احیای هرگونه توافق هسته‌ای میان ایران و طرفهای غربی را از بین خواهد برد.

این گزارش افزود: این اقدام اتحادیه اروپا در واکنش به ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه و در واکنش به آنچه این اتحادیه سرکوب اعتراضات در ایران خوانده است می‌باشد.

بر اساس این گزارش، چهار منبع دیپلماتیک به این روزنامه گفته‌اند که این موضوع در نشست هفته گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح شده و یکی دو کشور از آن حمایت کرده‌اند؛ اما قرار است بخش حقوقی اتحادیه اروپا ظرف سه هفته نظر تکمیلی خود را درباره قانونی یا غیرقانونی بودن این اقدام برای ۲۷ عضو این اتحادیه درباره این تصمیم اعلام کند.

تحرکات اروپایی‌ها برای اقدام ضد سپاه پاسداران با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی ایران روبه رو شده است. سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران این حرکت را از روی استیصال خواند و افزود این اقدام «پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آن‌ها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام بر خلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.»

حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

هواپیماهای ناشناس چند کامیون را در روستای «الهری» در نزدیکی شهر البوکمال واقع در مرز سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این حمله هوایی که گفته شده با پهپاد انجام شده، کسی آسیب ندیده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد، یک پهپاد به سمت کامیون حامل مواد غذایی در مرز سوریه و عراق شلیک کرده و این حمله تلفات جانی نداشته است.

واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان/ هشدار چین به آمریکا درباره تایوان/ مخالفت بورل با قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی/ حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

شبکه المیادین نیز با اعلام خبر حمله پهپادی به یک کاروان در نزدیکی البوکمال، به نقل از منابعی گزارش داد که این کاروان حامل کمک‌های غذایی بوده است.

آبان گذشته نیز انفجارهایی در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه به وقوع پیوست که بر اساس گزارش رسانه ها، محموله غذایی در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم هدف قرار گرفته بود.

حضور ناوها و جنگنده‌های چینی در حریم دریایی و هوایی تایوان

ناوها و جنگنده‌های ارتش چین اوایل امروز (دوشنبه) بار دیگر در حریم دریایی و هوایی تایوان حضور یافتند که نشانه‌ای دیگر از قدرت نمایی روزانه پکن برای این جزیره محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، وزارت دفاع تایوان در توئیتی نوشت، شش جنگنده ارتش چین به همراه پنج ناو حوالی ساعت شش صبح به وقت محلی در حریم دریایی و هوایی تایوان دیده شدند.

نیروهای مسلح تایوان در حال نظارت و رصد اوضاع هستند و اعلام کردند که ناوها، جنگنده‌ها و سیستم موشکی مستقر در زمین ارتش چین مسئول این فعالیت‌ها هستند.
واکنش پنتاگون به نقش آمریکا در حمله به مجتمع نظامی اصفهان/ هشدار چین به آمریکا درباره تایوان/ مخالفت بورل با قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی/ حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

ناوها و جنگنده‌های ارتش چین برای چهارمین هفته پیاپی در پیرامون حریم دریایی و هوایی تایوان مشاهده شدند. این فعالیت‌ها تقریبا هر روز اتفاق می‌افتد و در حالی است که تنش‌ها بین دو طرف رو به افزایش است.

تایوان در ۱۹۴۹ و پس از یک جنگ داخلی از چین جدا شده است. تنها راه ارتباطی بین دو طرف سرمایه گذاری و تجارت میلیارد دلاری است. دولت پکن، استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد.

حزب کمونیست چین به اعزام و پرواز هواپیماها و جنگنده‌ها و بمب افکن‌های خود در نزدیکی این جزیره به منظور تحمیل موضع خود در قبال تایوان ادامه می‌دهد تا این جزیره ملزم شود با سرزمین چین یکی شود و حتی اگر لازم باشد چین برای انجام این کار، به زور متوسل می‌شود.

پکن همچنین با انجام یکسری از رزمایش‌ها در نزدیکی جزیره، به سفر برخی از مقام‌های خارجی به تایوان پاسخ داد و جنگنده‌ها و ناوهایش را هر روز به نزدیکی جزیره می‌فرستد.

تا پایان دسامبر ۲۰۲۲، چین ۷۱ جنگنده و هفت ناو خود را به حریم هوایی و دریایی تایوان اعزام کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۹
دین اسلام تا سال 2050 از نظر شمار پیروان دین اول جهان خواهد بود و به همین دلیل غربی‌های دچار توحش و تهی از منطق به اهانت و اسلام هراسی و قرآن‌سوزی روی آورده‌اند ولی علی‌رغم میل باطنی غربی‌ها، به فرمایش امام ان‌شاءالله اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می‌کند و به‌رغم این اعمال خباثت‌آلود دشمنان، روی آوردن به اسلام هر روز بیشتر از روز قبل در غرب نمایان می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
البته قبل از آن، تا 20 سال آینده کشوری به نام اسراییل وجود نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
فرزند اوری کن برادر
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
یک سری برو با مردم ایران درباره دین اسلام جستجو کن و با مردم در استانهای مختلف گپ بزن ببین چقدر مردم بصورت بنیادی از دین فاصله گرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ولی فک می کنی برای چی داعش و وهابیت ساخته شدند؟
فک می کنی رسانه ها از اسلام واقعی حرف می زنند؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
با افزایش ظریفیت مغز انسان ها و افزایش قدرت تحلیل، ندانم گرا ها بیشتر خواهند شد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
واقعآ اینهایی که نظر منفی دادن متن را خوندن؟اگر خوندن خیلی جای تاسف داره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اقا محمد مگه شما خبر نداری که چند هزار نفر از اعضای منافقین ( برده داری نوین دنیای مدرن)در آلبانی از صبح تا شب پای کامپیوتر نشستن و دارند کامنت می گذارند و مثبت و منفی نثار پیامهای مردم می کنند شنیدم کنتراتی کار می کنند مثلاً در روز این تعداد پیام بدن و این تعداد مثبت و منفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
یک بیماری جدید وجود دارد منفی زدن
دشمنان انقلاب اسلامی و سران تروریست‌پرور غرب بدانند اگر سپاه نبود الان نسل اروپاییان منقرض شده بود و نژاد چشم‌آبی دیگر در دنیا وجود نداشت و گروهک‌های تکفیری مثل داعش اروپا را تسخیر کرده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
نقش سپاه پاسداران در انقلاب بر کسی پوشیده نیست، مقابله با گروهک‌ها در اول انقلاب فتنه‌های قومیتی‌، تروریسم، منافقین، مقابله با هواپیماربایی، حضور قدرتمندانه همراه ارتش قهرمان در جنگ تحمیلی، حضور در شرق و غرب کشور برای مقابله با گروهک‌های خلق‌الساعه، ابرپروژه‌های مهندسی در عرصه‌های مختلف سازندگی کشور، همراهی با مردم در برابر سیل و زلزله و کمک‌های مومنانه در مقابله با کرونا و واکسن زدن، ساخت واکسن، تهیه جهیزیه و ساخت مسکن و... مقابله و تار و مار کردن حکومت گروهک‌های تکفیری در سوریه و عراق و...
هیچ حرکت و نیازی در کشور نبوده که سپاه در خط مقدم آن نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آمریکا، انگلیس، فرانسه و نوچه‌هایشان دیگر قادر به حرکت‌های گذشته نیستند و اگر خطایی کنند به‌شدت سیلی می‌خورند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
دو جنگ جهانی در اروپا رخ داده
کمی با منطق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کاربران ایران در برابر شبکه‌های معاند که از اقدام دولت انگلیس در معرفی سپاه به‌عنوان یک نیروی تروریست حمایت می‌کنند، با هشتگ پاسخ دادند که اگر سپاه نبوده کشور نبود. اگر سپاه نبود عراق نبود، اگر سپاه نبود سوریه نبود، اگر سپاه نبود لبنان نبود، اگر سپاه نبود یمن نبود و اگر کسی هم بود مشغول یاد گرفتن زبان عبری بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قشنگ معلومه حالت خوش نیست و از کامنت گذارای خبرگزاری فارس هستی
رئیس‌ اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و از حامیان دولت آقای روحانی علت تلاش اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه را اشتباه ایران دانسته است! واقعا این یک بیماری مشترک بین اصلاح‌طلبان و حامیان روحانی است که در چالش‌های بین ایران و غرب همیشه ایران را مقصر می‌دانند و دشمن را تبرئه می‌کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
از اصلاح طلب و اصولگرا گذر کنید!
از آنجا که تحریم ایران از سوی دشمنان به ویژه آمریکا تجاوز به حقوق ملت ایران است باید در مقابل این تجاوز ایستاد و مقاومت کرد. بنابراین در کنار مطالبه رفع تحریم از طریق دیپلماسی باید استراتژی ما بی‌خاصیت کردن تحریم‌ها با قوی شدن ایران باشد. یعنی با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور کاری کنیم که تحریم‌ها بی‌اثر شوند و این کار چون به دست خودمان است شدنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
در ترکیه و بعضی کشورهای اروپایی مردم این کشورها به دلیل بالا بودن قیمت برق شب‌ها را با اکتفا به نور تلویزیون در منزل می‌گذرانند خدا را شکر که در ایران چنین وضعیتی وجود ندارد و الا معاندین و ضدانقلاب در خارج و داخل آبرو برای ایران باقی نمی‌گذاشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
در جواب دوستی که مثال ترکیه و کشورهای دیگر اروپایی رو میزنه:
بر فرض اینکه درست بگی ولی لااقل درآمدشون به خرجشون میخوره، آرزوی گوشت و مرغ و میوه و مسافرت و ... رو ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
گوشت کیلویی ۳۷۵ هزار تومان
بورل جوابت داده خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
الان سخنگو وزارت خارجه جواب میده مذاکرات برجام
در وضعیت مناسبی قرار دارد و اروپا سیگنالهای مثبتی داده است
اوضاع اصلا خوب به نظر نمیرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
انشاالله خوب میشه
چرا‌ برخی‌ رسانه ها سعی می کنند طوری‌ وانمود‌ کنن ‌ که انگار ‌ عنقریب‌ امریکا‌ وارد‌ جنگ با چین‌ میشه‌ !
اولا‌ که هیچ‌ جنگی در دنیا بنفع ما نیست‌ ثانیا‌ چین‌ هیچوقت‌ مثل‌ پوتین‌ انقدر‌ کله‌ پوک‌ نیست‌ که‌ کشورش‌ را‌ در جنگی گرفتار‌ بکنه‌ که‌ سیل‌ جمعیت‌ محتاج‌ ارامش‌ و کار‌ و زندگیشو‌ اواره‌ و گرفتار بکنه‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چين آنقدر كله پوك نيست ولي آمريكا اينقدر توسعه طلب هست كه بخواهد كشور تايوان را مثل اوكراين فدار منافع خود كرده و چين را به لحاظ اقتصادي عقب بياندازد تا سلطه اقتصادي خود را بر ساير كشورها حفظ كند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
یکمی مطالعه روی فرهنگ چین بدنیست ؛ فرهنک چین برگرفته از تعلیم کنفسیوس که سه اصل اساسی دارد وطن پرستی بی نیازی از دیگران وراحت طلبی! ایا بااین فرهنگ میشه جنگ طلب بود؟
بورل تا آخر عمرت هم بگی برجام نمرده چون آمریکا گفته برجام از برنامه هاشون خارج شده و کنسله هیچ اتفاقی نمیفته
مقام های آمریکایی بارها گفتن برجام از دستور کارشون خارج شده و مذاکراتی نخواهد بود ، بورل عددی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بورل دروغ میگه ، وزیر خارجه قطر دروغ میگه ، اصن همه دروغ میگن و عددی نیستند ، تو که عددی هستی برو سیاست خارجی اروپا رو به دست بگیر .
بورل آخرش میبینی رفتی اون دنیا و هنوز داری میگی برجام نمرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بورل نمی‌فهمه ، شما که بیشتر از سیاستمداران حالیته ، ببخشید
لطفا توضیح دهید سپاه چگونه از از بین رفتن نسل اروپایی ها جلوگیری کرده؟اروپایی ها در جنگ دوم با ۶۱ میلیون کشته نسلشان تموم نشد.
بورل بشین تا برجام امضا بشه ، برجام تموم شد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چشم ، فورا عرایض شما به مسئول ارشد سیاسی اروپا منتقل میشه ، شما ببخشید که بورل از شما کمتر میفهمه.
از ریزپردازنده های اسرائیلی بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ریز پردازنده یعنی اینکه ریز می بینمت !
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
منظورت ریزپرنده ست دانشمند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ریزهای پرقدرت
جوزف بورل دروغ میگه.نهایتا مصوبه پارلمان اروپا رو اجرایی میکنه.رو دیوار بورل یادگاری ننویسید
مهم اینه چطور اسرائیل به مرکز ایران رسیده مهم اینه اسرائیل چطور تا بالا سر مراکز مهم و استراتژیک ما رسیده مهم اینه پدافند از مرز تا مرکز ایران چرا با خبر نشده و اگر نیروهاش داخل هستند چرا اطلاعات ایران خبر نداشتن این پرونده تمام ضعف مارو نشون میده با این همه هزینه که برای امنیت میشه اصلا قابل قبول نیست اگر به همین روال جلو بریم قطعا حملات به حملات گسترده تر و با جنگنده هم اتفاق میفته چون این حملات فقط تست پدافند ایرانه و این که ببینن ایران میتونه جواب بده یا نه من به عنوان یک شهروند ایرانی اگر جای مسئولین بودم خیلی هارو بخاطر این افتضاح تاریخی مجازات میکردم ...
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
این کوادکوپتر ها که اکثر فروشگاه ها دارن ، توسط یه خائن وطنفروش از همون نزدیکی ها به پرواز دراومدن و هدایت شدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اصلا فرق کواد کوپتر تو فروشگاه با اینایی که قابلیت حمل بار دارن می فهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
رفیق مگه ماشین کوکی که همه مغازه ها داشته باشن!.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
و مهمتر اینکه چرا مراکز وابسته به صنایع نظامی باید در داخل شهر ها و در محدود آنها قرار داشته باشد .این یعنی سپر انسانی و بر خلاف قانون و اخلاق و انسانیت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
توسط وطن فروشان داخلي، برد پروازي كوادكوپتر بسيار محدود بوده و از دهها كيلومتر فراتر نمي رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خدای خوب گفتی
چین عجله دارد تا به سرنوشت روسیه دچار شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
واقعا همینطوره، چین تنش میخاره
چرا نمگی 25 عدد کامیون مواد غذایی از ایران به سوریه بوده که اسرائیل زده.
قیمت مواد غذایی در ایران سر به فلک کشیده.
خبر فوری را بخون دقیق توضیح داده
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تو از کجا این دروغ ها رو میگی ، مگه توی کامیونها بودی !؟
ا.ل.ی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
!مواد غذایی کجا بوده ادم ساده! تسلیحات نظامی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
انفجار ها نشان می دهد داخل کامیونها چیزی غیر از موار خوراکی بوده . چقدر ساده انگار هستی
سپاه بزرگ‌ترین نهاد امنیتی ایران که امنیت سفارتخانه‌ها و غیره هم به عهده داره، اگر اروپا در لیست خودشون قرار بدن ، دیگه دلیلی نمی مونه سپاه امنیت پایتخت رو برای دیپلمات‌های اروپایی تامین کنه ، و هر لحظه ممکنه مثل حمله ۳۰ سال قبل که یه نفر گروگانگیر با گروگانش به سفارتخانه آلمان تهاجم برد ، به دیپلمات‌های و سفارتخانه بقیه اعضای اروپا هم توسط هر فردی که اسلحه ای از بانه میخره انجام بشه .
اصلن مگه میشه نیروهای نظامی یه کشوری رو تروریستی دانست ، این یعنی اعلام جنگ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
امنيت ديپلماتها
كمى اخبار گوش كن رفيق برادر
به اتحادیه‌ اروپا اعلام کنید که ما ابرقدرت شدیم و هیچ غلطی نمیتونن انجام بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
به اتحادیه اروپا اعلام کنید که تورم ما ۸۵ درصد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ما داریم کوپن میگیریم،بدبخت غربگرا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
به اتحادیه اروپا بفرمایید ما دیگه نان خالی هم نمیتونیم بخوریم
دوباره سرو کله نتانیاهو پیداش شد .
هر روز یک جا را می‌زند اینجا و آنجاوو...
اروپابایدباواقع بینی به وضعیت خوددراینده بیاندیشدوبتدریج منافع خودراازامزیکا جداکنددراینده نزدیک بدون توافق باایران تامین منافعش درخاورمیانه بامشکل روبرو می شودهمه کشورها ی سنتی متحدامریکا درخاورمیانه درحال تغییرسیاستشان وفاصله گرفتن ازامریکاهستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما داری به اروپا درس میدی؟؟!!!!؟؟
در ایران نیروهای نظامی فقط نامهای مختلف دارند بر حسب وظیفه و در مجموع همگی تا پای جان دفاع از مرز و بوم وبرای ایجاد امنیت و اقتدار برای ایران بزرگ و ملت تلاش مینمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
از کجا فهمیدی؟
اسرااییل آمده به مراکز دفاعی حمله کرده بجای اینکه بجای اینکه خبر گزاریها ومسولین بگویند این چه وضعیست چرا حمله کرده اند چرا خسارت زده اند میگن چیزی نشده دشمن هم سوع استفاده میکنه هم به ریشمون میخنده بخاطر حمله یکنفر به سفارت باکو دیدید چه قشقرقی را ه انداختند حتی از طرف حقوق بشر پس اینقدر ساده لوح نباشید نقطه زنهارا آماده کنید زهر چشم مقابله به مثل ازشون بگیرید که پررو نشوند
مهم این نیست که اقدامشون کورکورانه بوده و آسیب فقط به سقف سوله وارد شده!! مهم اینه که دقیقا میدونن زاغه های مهمات، کارخانه و سوله های وزارت دفاع و ارتش و سپاه کجاست و میتونن بیان بالاسر سوله با کواد کوپتر حمله رو انجام بدن!!!!
طرحی در مجلس داره تصویب میشه که نمی تونی دیگه نظر غیر کارشناسی بدین . پس تا تصویب طرح مرگ بر روسیه .
ملت ايران يک ملت پر قدرت در سطح اسيا با امتیاز عالی در جهان امیدی هست که با موفقیت به هسته‌ای٪۸۵نه بلکه صد در صدی برسد
واقعا جای تاسفه که اسرائیل این همه اطلاعات داخلی مارو دقیق داره ،لعنت بر هر چی خائن ووطن فروشه .
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اینهایی که منفی دادن علاوه بر خائن و وطن فروش بودن وقیح هم هستند!
به نظرم برجام شبیه به تانکایی شده که قراربود به اوکراین بدن وقتی همه نیروهاشون مردن تانکامیرسه اوکراین ماهم که مردیم برجام احیامیشه وتحریم ها لغو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خدا لعنت کنه وطن فروشان وستون پنجم از خدا بیخبر والا این کوادکوپترها توانایی 4کیلومتر برد هم ندارن اینها از داخل خاک ایران بوده از مرز پرندهای بخواد وارد بشه راهدارها هشدارمیدن
يك پارگراف سه بار تكرار شده
در حالی که بورل با این حرفها با کلمات بازی میکند ، اتحادیه اروپا گام دوم تحریم سپاه را برداشته و کمیسیون حقوقی اروپا مشغول بررسی راههای حقوقی انجام این تحریم است !! مسئولان باید اقدام عملی متقابل را آغاز کنند .
عراق اشغال شده، سوریه جنگزده و افغانستان بدون زیرساختار هیچکدام تورمی را که ما داریم را ندارند ، چرا؟
یکی دلیل را تحریم ها اعلام میکند، دیگر مدعی صادرات عمده نفت و پتروشیمی و بی اثری تحریم ها
یکی چاپ پول بی پشتوانه را عامل میداند و دیگر اصل موضوع را رد میکند
یکی دزدی و اختلاس را عامل میداند و دیگر میزان آنرا اندک
و…..
چیزی که مردم میبینند کوچک شدن سفره خالیشان هست و بزرگ تر شدن سفر کسانیکه مردم را به مقاومت و سکوت دعوت میکنند
تقابل قدرتهای نوظهور با قدیمی امیدوارم سمت پیروز را گرفته باشیم
تقابل قدرتهای نوظهور با قدیمی امیدوارم سمت پیروز را گرفته باشیم
چین اگه مخالف جدایی تایوان هست
چرا ازایران میخاد سه تاجزیره ی ایرانب روبده به عرب ها وازعرب هاحمایت کورکورانه میکنه
روسیه اذربایجان وازایران گرفته حالا مخالفه اوکراین جدابشه
اگه تجزیه ی کشورها کارزشت وناپسندی هست برای تمام کشورهای جهتن باید یه جورباشه

چه جوریه که امریکا وروسیه واروپا وعرب ها مبخان ایران تیکه تیکه وتجزیه بشه
ولی واسه خودشون نه
برجام زمانی که زنده بود تاثیری برای مردم ایران نداشت بیش از ده سال پیشرفت هسته ای عقب انداخت دانشمندان هسته ای ترور شدند همزمان با امضائ برجام تحریم های جدید برقرار میکردند سندی که یکطرفه لغو شود ارزش امضائ ندارد
چگونه پهباد ها تا اصفهان آمدن مگر اینکه از همان اصفهان برخواسته و هدایت شده باشند.
اگر از خارج از ایران آمده باشند دلیل ضعف در رهگیری هوایی و پوشش راداری کشور است که باید برطرف شود
باید ایران درس خوبی به این اسرائیل بده
بایدمسولین خیلی‌مواظب‌باشندچون‌این‌حملات‌ازمایش‌هستش‌درآینده حملات‌بزرگتری‌وبیشتری‌ودقیقتری‌انجام‌خواهنددادبایدایران‌هم‌فوراتلافی‌کنه‌واجازه‌نده‌حتی‌به‌مرزایران‌این‌پرنده‌های‌اسراعیلی‌نزدیک‌بشه‌بایدبررسی‌شودچطوروچگونه‌ازپدافندهاعبورکردن‌مرگ‌براسراعیل
در جامعه ما مردم همراه نیستن این خیلی بد است و این خیلی مهم است که مردم همراه بشن ولی بد است که ننیشوند چرا بی اعتماد خسته و نارضایت این مولفه باید حل گرد مردم مردم قدیم نیستن و این چیزیه که دشمنان میخواهند مسولان در این سالها گند کاشتن واقعیت خدا سرنوشت کشور نجات بده و لیاقت مردم چیزای بالاتر و زیاد است این خیلی مهم است
اگه اسراییل به اصفهان حمله کرده چرااسراییل نمی زنید شماکه می گفتید نام اسراییل ازروی نقشه جهان پاک می کنید الان وقتش هست بزنید
فقط ما مردم هستیم که سر کاریم وتمام مشکلات رودوش ماست مسعولین فقط زحمت حرف وشعار را می کشند دریغاز یک سیاست خوب درد دل زیاده همه هم میدانیم ولی وجدانی باید باشد بفکر مردم باشد کشور را چند دسته کردین مخصوصا این دولتها مقصر اصلیند
توي عكس شما ناو و جنگنده مي بينيد؟
اینهمه از توحش و وهابیت گفتید یکبار هم از سلفیها بگید همانهایی که جز عقیده و مرام خودشان هیچکس دیگه ای را قبول ندارند. نه شیعه و نه سنی..
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی