بازدید 12209

مالیات ۴ هزار میلیارد تومانی برای ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت/ برنامه دولت برای لوکس سواران در سال ۱۴۰۲ چیست؟

۲۱ روز تا پایان مهلت قانونی پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس زمان باقی است، در حالی که بنا به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 29 January 2023

مرضیه یاسی؛ به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که کمتر از دو ماه تا پایان سال مانده است، از یک سو چکش‌کاری لایحه بودجه به محوریت موضوعات کلان مالیاتی در دستور کار نمایندگان مردم است و از سوی دیگر بر اساس قانون بودجه سال جاری، سازمان امور مالیاتی، ملکف به گرفتن مالیات از بخش‌های مختلفی همچون خودرو‌های لوکس است؛ خودرو‌هایی که در سال‌های اخیر بر اساس قانون، مشمول پرداخت مالیات بوده اند، اما به دلایل متعددی، در نهایت آنچه حاصل شده، با رقم هدف گذاری، فاصله زیادی داشته است.

حال با گذشت بیش از ده ماه از سال جاری و با توجه به الزام قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت ملکف است از مالکان خودرو‌های لوکس به شرایط مشخص شده، مالیات بگیرد.

اما قانون مالیات از خودروهای لوکس چه می‌گوید؟

هیات وزیران در جلسه یکم تیر ۱۴۰۱ و در اجرای حکم مقرر در بند (ف) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر پرداخت مالیات سالانه خودرو‌های سواری و وانت دوکابین، آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرد. به موجب این آیین نامه، انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در تملک اشخاص مشمول ـ که در آغاز سال ۱۴۰۱ ارزش هر یک از آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال باشد ـ مشمولین این آیین نامه هستند.

نرخ مالیات سالانه انواع خودروی سواری و وانت دو کابین موضوع این آیین نامه، به شرح زیر است؛

* خودرو‌های تا سقف ارزش ۱۰ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه صفر درصد)

* خودرو‌های از مبلغ ۱۰ میلیارد و یک ریال تا ۱۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه یک درصد)

* خودرو‌های از مبلغ ۱۵ میلیارد و یک ریال تا ۳۰ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۲ درصد)

* خورو‌های از مبلغ ۱۰ میلیارد و یک ریال تا ۴۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۳ درصد)

* و خودرو‌های نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۴ درصد)

لازم به ذکر است، در محاسبه مالیات موضوع این آیین نامه، هر یک از خودرو‌های مشمول، جداگانه مشمول مالیات است.

همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، ارزش روز انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) را با توجه به سال ساخت یا واردات آن‌ها و متناسب با جداول ارزش خودرو که در پایان سال ۱۴۰۰ اعلام شده است، تعیین نماید. مبنای تشخیص مشخصات خودرو و مالک آن، اطلاعات مندرج در شناسنامه خودرو صادره توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) است.

کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی نیز مکلفند مالیات سالانه خودرو‌های مشمول خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را مطابق نرخ‌های مندرج در این آیین نامه، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت نمایند.

چنانچه اشخاص مشمول، تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام ننمایند، سازمان می‌تواند با مطالبه سیستمی و از طریق عملیات اجرایی موضوع فصل نهم باب چهارم قانون، مالیات متعلق را وصول نماید.

مالیات ۴ هزار میلیارد تومانی برای ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت/ برنامه دولت برای لوکس سواران در سال ۱۴۰۲ چیست؟

مالیات ۴ هزار میلیارد تومانی برای ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت/ برنامه دولت برای لوکس سواران در سال ۱۴۰۲ چیست؟

مالیات ۴ هزار میلیارد تومانی برای ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت/ برنامه دولت برای لوکس سواران در سال ۱۴۰۲ چیست؟

اگر فردی بیش از یک ماشین داشته باشد، چگونه مالیات آن محاسبه می‌شود؟  

در پاسخ به این سوال، جهانگیر رحیمی، مدیرکل طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی گفته است: امسال برای اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس، مجموع ارزش ملاک نیست و همه خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات خواهند بود. ممکن است فردی ده خودروی بالای یک میلیارد تومان داشته باشد، ارزش تمام این خودرو‌ها جمع می‌شود و به فرد مشمول مالیات اعلام خواهد شد.

درآمد دولت از مالیات خودرو‌های لوکس چقدر خواهد بود؟

در حالی که سال گذشته داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی پیش بینی کرده بود از ۵۵۰ هزار خودرو لوکس شناسایی شده در کشور، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات باید اخذ و دریافت شود، سرانجام آنچه برای سال گذشته به دست آمد، رقم بسیار کمتری نسبت به پیش بینی معاون وزیر اقتصاد بود.

حال روز گذشته داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور در ارزیابی خود پیرو اخذ مالیات از خودرو‌های گران‌قیمت گفت: در زمینه اخذ مالیات از خودرو‌های گران‌قیمت در سال جاری توانستیم اطلاعات مناسبی که به مراتب از سال قبل بهتر است، از پلیس راهور دریافت کنیم.

وی با اشاره به جلسات متعدد سازمان امور مالیاتی با مسئولین پلیس راهور، به ویژه «موسسه پژوهش ناجی» گفت: این بخش اطلاعات خودرو‌ها را در اختیار دارد لذا با الگو‌های مشترکی که در این بخش طراحی کردیم و قیمت‌گذاری که توسط سازمان امور مالیاتی انجام گرفت، انواع خودروی گران قیمت بر اساس قیمت گذاری سازمان امور مالیاتی، کدبندی شد.

منظور با بیان اینکه خودرو‌های گران‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آن‌ها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آن‌ها هستند لذا سعی می‌کنیم تا مدت زمان یک تا ده روز آینده این مالیات‌ها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودرو‌ها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم.

وی تاکید کرد: پرداخت مالیات از خودرو‌های گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود ۲ هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودرو‌های گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجراست که به زودی آن‌ها هم وصول خواهد شد.

رئیس امور مالیاتی کل کشور ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که درآمد مالیاتی خودرو‌های گران‌قیمت در سال جاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان باشد. وی با بیان اینکه زمان و وصول مالیات‌ها پیرو اعلام سازمان امور مالیاتی است، گفت: البته ممکن است وصول این مالیات تا چند ماه به طول بینجامد.

لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ لوکس سواران تنفس ۵۰۰ میلیونی گرفتند

در شرایطی که دولت تلاش دارد با توسعه پایه‌های مالیاتی، درآمد‌های غیرنفتی خود را در این بستر افزایش دهد، موضوع مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس از جمله هدف گذاری‌هایی است که در یکی دو سال اخیر، عمکرد غیرقابل قبولی داشته است. حال دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مالیات خودرو و خانه لوکس چشم پوشی نکرده و با تغییر کف و سقف نرخ‌های قبل، مالیات ستانی از لوکس سواران باز هم در دستور کار قرار داده است.

در حالی که در قانون بودجه امسال، خودرو‌های با قیمت بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات هستند، دولت برای سال آینده، این کف قیمتی را افزایش داده و به رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسانده است. افزایش ۵۰۰ میلیون تومانی حداقل قیمت خودرو برای مالیات ستانی نشان می‌دهد، با توجه به رشد نرخ ارز و افزایش قیمت خودرو، خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان بیشتر از گذشته شده است و حال دولت تصمیم گرفته است تا کف قیمتی را ۵۰۰ میلیون تومان بالا ببرد.

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، در تبصره ۶، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از ۱.۵ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شود؛ بنابراین، ماخذ محاسبه مالیات خودروی موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن و صرفا براساس مشخصات مالک خودرو مندرج در شناسنامه خودرو صادره توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) به عنوان سند رسمی خودروست که توسط سازمان امور مالیاتی هرساله تا پایان فروردین‌ماه تعیین و اعلام می‌شود.

ماخذ مذبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می‌شوند بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد؛ بنابراین، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه پرداخت کنند. ثبت نقل و انتقال خودرو‌هایی که به موجب این بند برای آن‌ها مالیات وضع شده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلفین از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارند. همچنین به دولت اجازه داده می‌شود براساس پیشنهاد سازمان  برنامه و بودجه و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، هر سه سال یک بار نسبت به کاهش یا افزایش قیمت پایه تعیین شده فوق‌الذکر اقدام و مراتب را ابلاغ کند.

بنابراین، درآمدی که دولت از محل مالیات بر انواع خودرو‌های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گرانقیمت پیشنهاد کرده ۷۰۷۰ میلیارد تومان است، در حالی که سال گذشته پیش‌بینی دولت از درآمد‌های خود از این محل ۵۰۰۰ میلیارد تومان بود، ولی در عمل تا به امروز همچون سال ۱۴۰۰، محقق نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۵
ماشین 2017 رو می گن لوکس .می خواهید همه سوار فرغون بشوند تا شما راحت بشید .واقعا در یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا زندگی می کنیم ولی حیف .پرایدم بشه یک میلیارد می شه لوکس .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بووووووررررررررررسسسسسسسسسسس
منفی ۵۰ هزار
شاهکار رییس جدید بانک مرکزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
شما که دارید از خودروهای چینی وارداتی که در دوبی پانصد میلیون تومان هستند

دارید تا ۵ برابر ۴ برابر قیمت بیش از دو میلیارد تومان به مردم فلکزده میفروشید و اجحاف میکنید

دیگر بازهم گرفتن مالیات چه صیغه ای هست ؟؟؟؟؟؟

اگر به قیمت جهانی و بعلاوه حقوق گمرکی فروختید

و بیش از یک و نیم میلیارد شد

خوب این درست است و باید مالیات بگیرید

ولی درست نیست که واردات و تولید را در انحصار دولت خودتان گرفته اید

و ۴ و یا ۵ برابر قیمت تمام شده به مردم میفروشید

بعد بر روی قیمتی که خودتان ۵ برابر اضافه سود کردید

دوباره مالیات گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ظاهراً توبره پول دولت آن قدر خالی است که تنها با چاپ اسکناس هم نمی تواند آن را پر کند. از یک طرف افتاده به جون اموالش و قرار است آنها را در حراجی (!) بفروشد، از طرف دیگر با ساختن مالیاتهای جدید مالیات گیری نجومی تا آنجا مه می تواند را پر کند!
اما همه و حتی خودش هم می داند این جور کارها هیچ کمکی به اقتصاد کشور و خودش نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
رییسی از موقعی که قدرت را در دست گرفته باعث شده که حجم تحریم ها به شدت افزایش یافته و برجام هم کارش یکسره شود.

این مردم بدبخت هستند که باید جور تحریم ها و کاسته شدن درآمدهای ارزی را کشیده و با دادن مالیات و خراج، خزانه دولت را پر کنند.
ای کاش که این مالیاتها هم صرف آبادانی کشور شوند. اما متاسفانه صرف کارهای فاقد ارزش نظیر ساخت سریال توسط آقای حاتمی کیا و پرداخت به افرادی می شوند که فعالیت هایشان هیچ خاصیتی برای مملکت ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگر خودرو لوکس داشته باشید. کل خودروهایی که بنام شخص است مشمول مالیات شده و با خودرو مربوطه جمع میشوند. پس پراید هم خودرو لوکس حساب میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این طرح یعنی ترغیب مردم به خرید ماشینهای داغن و افزایش آلودگی هوا. یعنی اینکه ماشین صفر خارجی که ارزش بالاست و آلایندگی کمی دارد جایی نباید در ایران داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درستش این است که بر هر خانواده (زن و شوهر و بچه های زیر 18 سال) که بیش از یک ماشین و یک منزل دارند مالیات وضع کنند که دو مزیت دارد. 1- قیمت خودرو و ملک افزایش پیدا نمی کند چون دلالان که اقدام به دپو می کنند مجبورن سالاینه مالیات بدهند و لذا با وضع مالیات انگیزه آنها کم می شود 2- مردم از خرید ماشینهای لوکس که آلودگی کمتری دارند منصرف نمی شوند و لذا آلودگی هوا کمتر می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
والا با این حقو ق8 میلیونی که ما داریم میگیریم پراید 300میلیونی هم لوکس محسوب میشه دیگه اگه یه کارگر 3 سال کار کنه و هیچی نخوره و تمام پولش رو پسن امداز کنه و به امید خدا در ایرانطی 3 سال تورم کنترل بشه تازه میتونه یه پراید بخره البته که این کار گر بدبخت که خودم باشم مالیات درامدم رو هم روی حقوق دادم گل بخوره درش
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سقوط وحشتناک بورس
شاخص کل بورس امروز با حدود ۶۰ هزار واحد (۴درصد) سقوط دوباره به کانال یک میلیون وپانصدهزار واحدی بازگشت
همه فروشنده اند
این نوع مالیات گرفتن دزدی دولت از مردمه مگه مردم میخوان خودرو گرون بشه؟ هم بابت تورم جیب مردم رو خالی می کنید هم با مالیات از تورم!!
نماینده ها هم که خدارو شکر نماینده دولت هستن نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تورم به کسانی که ثروتمندند نه تنها آسیب نمیرساند بلکه باعث افزایش فاصله آنها با قشر ضعیف میشود حال دولت میخواهد بعد از مدتها بخش کوچکی از این سود هنگفت ناشی از تورم را بگیرد،
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نگید برنامه دولت برای لوکس سواران: بگید راه های مختلف دولت برای کسب درامد از مردم چیست؟
این دولت حتی به قبض تلفن هم رحم نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اقای مهدی دانا.این شایدنهایتن حفظ سرمایه درشرایط
. گسست اقتصادیست ونه سودهنگفت ناشی ازتورم.
این مالیات در شرایطی در کشورهای دیگه از مردم گرفته میشه که گمرکی 90 تا 100 درصدی در ان کشورها وجود نداره لذا این توجیهات فقط اسباب مزاحه و البته تقصیر ناتوانی های دولت را در زمینه رفاه اجتماعی بگردن قشر پولدار انداختن است که البته با توجه به ضعف دولت در برنامه ریزی ومخارج دوستان بازهم مشکلی را حل نخواهد کرد
اين برنامه به ظاهر رابين هودي، كه فقط با ناتواني مسوولين در عدم برقراري توازن واردات ونوسازي خودروها وتورم افسارگسيخته بوجود امده جز فرار كارافرينان وسرمايه داران به خارج سودي ندارد، كدام كشور را ديده ايد كه خودرو كالاي سرمايه اي شود انهم خودرو از رده خارج ١٠-١٥ سال قبل كه به لطف سياست هاي غلط ميلياردي شده ، وبا كدام دليل شرعي وعرفي اين ماليت زوري وتحميلي جايز است؟! اين كدام عالت است كه باعث خروج سرمايه از ايران خواهد شد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
هر کسی دوست دارد نسبت به تهیه دلار 45 هزار تومانی اقدام و از کشور خارج شود، در اینصورت جا برای سایر افراد لایق برای استفاده از فرصت های اقتصادی باز میشود
به معنی لغات رحم کنید. تورم سود نیست که از آن دوباره مالیات بگیرید . خودروی لوکس باید معنی داشته باشد . سراتو سایپایی 5 سال پیش لوکس است ؟ یا بقیه ماشین کهنه ها . خوب اگر لوکس سوار باشد که می رود یک نو می خرد . ظلم دارید می کنید.
چرا در سایت شما لز دیشب خبری در باره زلزله خوی نیست ؟ بجای چرندوپرند اخبار مهم استانهارا گزارش نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دستورالعمل باید بیاد که چه اخباری پوشش داده بشه و چه اخباری نه
خلاصه که اوضاع خزانه خراب است هر جوری هست باید کسب در امد کنیم
مثل خیلی از تصمیمات دیگه ناعادلانه و باعث نارضایتی عموم خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این مالیات به عموم مردم تعلق نمیگیرد که ناراضی باشند
قیمت را چطوری محاسبه میکنی پشت گمرک؟
شما که اول 150% مالیاتشو پیش پیش گرفتید سودش را هم که نمیدید
دیگه چی میخوایید ؟
مالیات مال جایی هست که خودرو را با التماس با قیمت رقابتی بهت میفروشن بعد خوب مالیات استفادش که برای جاذه و خدمات شهری و جاده ای هست ازت مالیات میگیرن و خرج همینکارها میکنند . شما که گرفتید و خدمات هم نمیدید
این روشی است که در ایران بعد از 58 رواج پیدا کرده است. ابتدا مالیات یا جریمه ای را برای یک گروه خاص اجرا می کنند بقیه هم می گویند کار خوبی کرده اند، اما این بیچاره ملت نا آگاه نمی دانند که بعد از مدت کوتاهی گریبان آنها را هم خواهد گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دقیقاً چند وقت دیگه حتی موتوریها هم باید مالیات بدن
به نظر میرسه دولت شدیداً پول کم داره که دست تو جیب مردم می‌کنه. مالیات گرفتن اصول داره نه اینکه از خود کارخونه سازنده جنس شما بیشتر پول در بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چوب حراج زده به اموال غیر منقول
ای کاش این مالیات ها در را دست صرف میشد. مثلا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و یا رفع آلودگی هوا و صدها مشکلات دیگر که گریبان این مردم و مملکت را گرفته است. ولی متاسفانه با بی تدبیری و عدم وجود سیاستهای درست تمام این درآمدها حیف و میل خواهد شد. و در نهایت همه ناراضی اند هم مالیات دهنده و هم مالیات گیرنده.
خودرویی که با بیش از 100 درصد مالیات وارد می شود و دولت سود بیش از صد در صدی از ابتدای ورود می گیرد و قیمت خودرو را دو یا سه برابر از مردم می گیرد و بعد از آن هم سالیانه از قیمتی که خودش سه برابر کرده مجددا" مالیات می گیرد. آیا این عدالت است؟ آیا عرف است؟ آیا اینگونه از جیب مردم پول در آوردن حرام نیست؟ به این ملت که هر ماه تورمی بیش از تورم یک ساله بسیاری از دیگر کشورها دارد رحم کنید. اصلا" به نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون ده ها بلکه صدها هزار شهید و جانباز است رحم کنید.
خودروی ۲۰ هزار دلاری لوکس محسوب نمیشه
خودروی ۶۰ هزار دلار به بالا لوکس محسوب میشه در دنیا
صمن این که یک بار تعرفه حدود ۱۰۰ درصد بستید به همه وارداتی ها
دولت سیزدهم یعنی دولت ناکارآمدها. این وضع معیشت مردم ، این وضع قیمتها و این هم وضع آرامش و آسایش و امنیت . بلد نیستی نیا ... خدا مجبورت کرده . بخدا مرتکب گناه کبیره شدید
کاملا منصفانه و عادلانه است
با همین فرمون جلو بریم،پراید هم ماشین لوکس میشه،و تمام مردم ایران لوکس سوار.
دولت با انحصار مالیات سنگین ،هنگام واردات میگیره،دیگه این مالیات برای چیه؟؟؟؟!!!
مجکم تر و قویتر از همیشه، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خودروهای لوکس و خانه های لوکس و همینطور زمینها و ملک های بلااستفاده باارزش را اجرایی کنید. اکثریت ملت ایران موافق اجرای عدالت هستند و این انتظاری است که از دولت انقلابی و مردمی میرود. واکنش و هوچی گری عده معدودی از ثروتمندان هم قطعا به جایی نخواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بنده خدا اونيكه در نهايت بايد تاوان بده مردم بدبخت هستن ، ، فكر ميكني ثروتمندان و سرمايه داران ماليات رو از جيب خودشون ميدن ؟ ساده اي عمو
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
پرفسور یه خودرو عمولی رو کی رسونده به بالای یک میلیارد که شامل مالیات شده؟ کی دقیقا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
جناب مهدی و ناشناس، دلیل ناراحتیتان قابل درک است. فقط محض اطلاع عرض کنم که این دولت قرار نیست منافع عامه مردم را به خوشایند عده ای زیاده خواه بفروشد. چنین مصوباتی باید قاطعانه اجرا شود دقیقا مثل خیلی از کشورهای توسعه یافته و از جمله آمریکا که ایلان ماسک را مجبور به فروش 15 درصد سهام تسلا برای پرداخت مالیات بر سرمایه کرد. باید این قبیل مالیاتها نقدی و فوری وصول شود و در صورت عدم پرداخت، خودروی مربوطه مصادره و به مزایده گذاشته شود. این هم جواب شلوغ کاری امثال شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
امثال ایلانماسک هادراین کشورمالیات نمیدن عموجان.مالیاتوبواقع حقوق بگیره دربدرداره میده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
پرفسور تورم امریکا چقدره؟ خودرو مشابه همین خودروها چقدره؟ و حقوق چقدره؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این دولت اگر به فکر قشر ضعیف بود جلو رو گرفته نه اینکه بالای 50 درصد تورم باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
به مهدی: تو که خودت را با آمریکا مقایسه میکنی، آیا مثل یک آمریکایی هم کار میکنی؟ یا مثل یک آمریکایی وطن پرست هستی؟ همین حقوقی هم که به امثال شما میدهند، زیادی است
سوال : این وسط کی بیشتر از همه از افزایش قیمت خودرو داره سود میکنه ؟ جواب خود دولت . پس مطمئن باشید دولت قصدی برای ارزان کردن ماشین نداره و نخواهد داشت
آقا من سال 95 ماشین ثبت نام کردم 117 میلیون حالا بعد از نزدیک 7 سال با مدیریت ضعیف دولت و افت پول کشور قیمتش شده 1میلیاردو اندی .حالا علاوه بر عوارض شهرداری 1550000 هزار تومن دیگه برامون مالیات بستن و هر روزم پیامک تهدید آمیزمیاد .دیدم ولکن نیستند دارم در 6 قسط پرداخت می کنم .تو کشور دیگه بود این ماشین با عمر بالای 6 سال دیگه اسقاطی ولی اینجا دارن ازمون بعد 7 سال مالیات ماشین لوکس می گیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
باید نقدی دریافت شود نه قسطی. دولت به شما حال داده قسطی کرده
مدتی بگذره شامل حال ما پرایدسوارها و موتور سوار ها هم خواهد شد

قرار است درآمد مالیات جایگزین در امد نفت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
شما اگر موتور سوار بودی اینجا وقت کامنت گذاشتن نداشتی
خب دیگه الان میتونیم ایرانو بعنوان اولین کشوری که ار تورم ناشی از ناکارامدی مسئولین هم مالیات میگیره ثبت کنیم.
با این فرمون تورمی پیش بریم دو روز دیگه پرایدم خودرو لوکس حساب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اسمش CGT است و در همه دنیا هم چنین مالیاتی وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دوست عزیز ناشناس...CGT به معنای مالیات بر کالایی که تحت عنوان سرمایه گذاری خریداری شده است. مثلا اگر خانه ای علاوه بر خانه محل سکونتتان بخرید( خانه مورد مصرفتان مشمول نیست) اگر قیمت خانه دوم افزایش پیدا کند مالیات افزایش قیمت رو از شما میگیرند. این نوع مالیات کالاهای مصرفی شما را شامل نمیشود! اتومبیلی که مورد مصرف خانواده قرار میگیرد مشمول مالیات نیست!! لطفا دقت بفرمایید
مالیات ردیف ۴ اشتباه نیست؟
مالیات بر تورم و گرانی و دست در جیب ملت که دولت علیل خود عامل آن است
چقدر این دولت شیرینه! خودش قیمت را بالا مبره بعد روی همون قیمتی که به خاطر گمرکی و دلالی و ... هست که دست خودش هم هست دوباره از مردم مالیات میگیره! سال دیگر اصلا خودرو زیر یک میلیارد داریم؟ اتاق فکرت منو کشته دولت
آقا ، به من چه مربوطه که خودروی معمولی بدلیل بی عرضگی میشه بالای یک میلیارد ؟!؟!؟!؟
مگه من گرونش کردم ؟!؟!؟!؟
درست مدیریت کنین که ارزش پول ملی بره بالا ، خودرو بیخودی و روزبه روز گرون نشه ، گمرکی خودروهای وارداتی رو درست حساب کنین ، اونوقت ببین از خودروی بقول شما لوکس چی میمونه !!!!

چقدر ما مردم باید هزینه های سیاستهای اشتباه رو پرداخت کنیم ؟!؟!؟!؟
از « لوكس » تا « لوكس » !
----------------
حال بايد ديد كه تلقي از واژه « لوكس » چه باشد ! ممكنه براي كسي هيوندا ، در حد يك پرايد باشد و ،بنز يك ماشين لوكس و براي آقا لطفي بارنشسته دولت با مدرك ديپلم خودرو ٢٠٦ يك ماشين لوكس باشد ، حتي يك پرايد !!
-- با اين قيمت ها مخلصتم ديگه اگه پشت گوشم را ببينم ، ماشين پرايد هم ميتوانم بخرم !
-- نا اميد نباش آقا لطفي !
الان فرق سیستم ما با سیستم کشور زیبا و باستانی کوبا چیه؟ یه نفرتوضیح بده لطفا.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کوبا از رییس جمهور تا کارگر یک حقوق مساوی میگیرند
و رانت و اختلاس و فساد و تبعیض کلاً وجود ندارد

هزینه آموزش پرورش تا دکترا و درمان رایگان رایگان واقعی است

کرایه خانه رایگان است

ماهیانه حداقل مواد غذایی سالم و ارگانیک یکسان
از لبنیات و گوشت و سبزیجات و حبوبات و کلیه مواد غذائی با کوپن یکسان و کافی بین همه رایگان توزین میگردد

به لباس و طرز زندگی و ووو
دولت کاری ندارد
نگید برنامه دولت برای لوکس سواران: بگید راه های مختلف دولت برای کسب درامد از مردم چیست؟
این دولت حتی به قبض تلفن هم رحم نکرده
تنها کاری که این دولت در انجامش کاملا موفق بوده خالی کردن جیب مردمه
باز هم دست دولت در جيبب مردم براي پر كردن دره عظيم كسري بودجه ، دولت بيسواد و ناكارامد داره تيشه به ريشه مردم ميزنه !
شرم نمی کنید یک خبر از بورس در تیتر خبرهای اصلی قرار نمی دهید؟ سرمایه مردم دود شد. دولت از مردم نوسانگیری می کند
از تورم هم مالیات میگیرند! با دو عامل تورم و تعرفه سنگین یک ماشین معمولی رو تبدیل به ماشین چند میلیاردی می ونند و بعد ازش مالیات می گیرند!
هر کسی به طریقی دست در جیب ملت می کند. یکی با بورس یکی با مالیات بر تورم!!

خودشون میگن مالیات بر عایدی سرمایه. دقیقا چه عایدی نصیبش شده طرف؟ مگر همه چیز با یک نسبت حداقل 10 برابری بالا نرفته؟ چه سودی از افزایش قیمت خودرو نصیب افراد شده که مالیات بر عایدی سرمایه بهش تعلق می گیره؟ یعنی الان ماشینش رو بفروشه می تونه یه ماشین مثل ماشین خودش بخره و یه مبلغی هم به عنوان سود بذاره تو جیبش؟
ریشه اقتصاد خرابمون برسر تصمیم گیری غلط ... نه ماشین لوکس!! در ضمن اگر کانادا یا ... این کارو رو میکنن برای همه ماشینهای و یک دهم یا یک صدم درصد ارزش همه ماشینها . همه مردم مالیات میدن و پولش صرف مملکتشون میشه
تورم ایجاد میکنن، ارزش پول ملی میاد پایین، ارزش اسمی همە چی میرە بالا،بعد ازش مالیات میگیرن. ؟ الان 15 میلیارد مثلا خونە لوکس میشە خرید؟
من ماشینمو خریدم ۱۸۰ . نود نقد دادم ۳ تا چک سی تومنی . به من چه که الان شده ۳ میلیارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مهم نیست که به شما چه یا به کس دیگری چه. مهم این است که دولت تصمیم درستی که گرفته است را بدون توجه به واکنشهای طبیعی، اجرا کند
با همین دست فرمون جلو بریم بیست سال دیگه ایرانی ها با دستاری کهنه و لباسی ژنده سوار بر چهارپا خود را سوار بر سریعترین قطار پیشرفت دنیا خواهند پنداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نگران نباش دوست عزیز اون موقع هم باید مالیات چهارپا بدیم
مثل مالزی بنزین ازاد باهاشون حساب کنید لیبتر 15 تومن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
وقتی خود دلار رو از 3 تومن رسونده 45 تومن باعث شده به چشت ارزون ! اگر پولت حفظ شده بنزین رو داشتی یه میخریدی
واقعا چرا ماشین با3برابر قیمت جهانی بیاد ایران واونم مالیات بدیم؟ از ماشین روز دنیا وبرند بنز بی ام و.تویوتا، فورد،رنو و...خبری نیست.جنس چینی باید بخریم ومالیات هم بدیم .این پولها واقعا حلاله؟؟ با حقوق کارمندی چند سال میشه یک ماشین خب خرید؟؟ از حقوق هم مالیات اول کم میکنند.
ولش کن بابا.مغزم داره سوت می کشه....خلایق هر چی لایقققققققققققققق
آقا این قانون که درسن نیست، ی عده بخوابن، ی عده از جون و وقت و حق زن و بچه بگذرن تا ی ماشین یا خونه بخرن، بعد مالیات بدن برای سیر کردن شکم تنبلا...اینجوری معنیش میشه عزیزن آسوده بخواب، پولدارا هواتو دارن، مگه هرچی قانون بشه درسته؟!
این کلمه لوکس سوارتون همه را کشته. یک مشت ماشین قدیمی که با تورمی که آقایان مسئول آن هستند قیمتش بالا رفته بعد باید جریمه مالیاتی یشن. یک سر به همین کشورهای اطراف بزنین بعد معنی لوکس سوار را بفهمید.
ماشین بیست سال پیش کجای دنیا خودرو لوکس حساب می‌شود همه جا اوراقش میکنند واقعا چه مملکت و چه زندگی برای مردم ساخته اید چه گناهی کردیم که گرفتار شما شده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حالا چندرغاز مالیات که اینقدر عجز و لابه نداره
مالیات بر خودی لوکس خوب بود کاش دو برابر میشد و دولت این سرمایه را به تولید هدایت می‌کرد تمام ترفه آب برق و گاز پر مصرف و ییلاقی باید ۵ برابر شود تا دیگران را به تولید و اشتغال هدایت شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
جان برادر اقتصاد یک علم است. بجای تنگ نظری باید تولید و تجارت و کسب و کار مردم را گسترش داد. که آنهم جز ایجاد رابطه و داد وستد با دنیا میسر نمی‌شود. بهتره سیاستهامون را بهبود ببخشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آفرین
آنچه شما لوکس می نامید در دنیا ماشین های معمولی با قیمت متعارف است خاطرم است حدود 10 سال اول ورود موبایل به کشور نیز با سیاست های غلط و انحصاری دولت سیم کارت به منبع درآمد برای دلالان تبدیل و داشتن موبایل یک وسیله تجملی و اشرافی محسوب می شد
اگر صاحبان خودرو حجابشون رو رعایت کنند مالیات و اینجور چیزها اصلا مهم نیست . فقط و فقط حجاب .
باید اعلام می کردید هر کس بالاتر از لگن سوار شود؟ ( خودروی داخلی) باید مالیات بدهد،؟
همه اینها دسیسته های مافیای خودرو است مالیات بر خودرو لوکس یعنی چه : شما قیمت خودرو به عرش رساندید و ان را شاخص برای مالیات گذاشتید یعنی به جای اینکه خود دولت پاسخگوی گرانی های و تورم باشه طلبکار شده
مضحک ترین تصمیمات از طرف کم رای ترین نمایندگان
امروز شاخص کل بورس باحدود ۶۰ هزار واحد معادل ۴ درصد ریزش به کانال یک میلیون وپانصد هزار واحدی بازگشت
حتی یک روزنامه پیدا نمیکنید که تیتر اول خودرا به این موضوع اختصاص داده باشد
ماههاست که دیگر مثل زمان رونق ورشد های روزانه ۵ درصدی بورس هیچ روزنامه ای نمودارمقایسه رشد بازارهای رقیب بورس مانند طلا و ارز و مسکن را منتشر نمیکنند
ماليات بر تنفس ، ماليات بر راه رفتن ، ماليات بر گوش دادن ، ماليات بر حرف زدن ، ماليات بر حركت ، ماليات بر مسافرت ، ماليات بر نگهداري حيوانات خانگي ، ماليات بر خاراندن ، ماليات بر شكايت ، ماليات بر گريستن ، ماليات بر خنديدن ، ماليات بر سفره هاي خالي ، ماليات بر زباله گردي ، ماليات بر كودكان كار ، ماليات بر كولبري ، ماليات بر پشت بام خوابي ، ماليات بر شرمندگي ، ماليات بر عمرهاي به فنا رفته ، ماليات بر كشته هاي رانندگي ، ماليات بر نفس هاي بشماره افتاده از الودگي ، ماليات بر كودكان پروانه اي ،.......
اینکه خودرو را به سه برابر چهار برابر به مردم بفروشند و بعد بر آن مالیات ببندند غیر از اجحاف و خباثت هیچ لفظی ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی