بازدید 12537

آقا تهرانی: به‌زودی؛ «رونمایی و اجرای» طرح جدید حجاب

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اینستاگرام و واتساپ بیشتر از وضعیت موجود محدود نمی‌شود، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران بر قانونمند شدن این پلتفرم‌های خارجی تاکید جدی دارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 28 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین شرایط برای فعالیت دوباره گشت ارشاد یا وضعیت حجاب در کشور، گفت: رعایت عفاف و حجاب از قواعد و قانون اسلام است موضوعی نیست که بخواهند چیز جدیدی به آن اضافه کرد؛ یک وظیفه دینی و تکلیفی است که مرد و زن ملزم به رعایت آن هستند.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی، اضافه کرد: شورای انقلاب فرهنگی حدود ۳۷ سال قبل قانون مربوط به عفاف و حجاب را بسته و طبق آن ضوابط، سیاستگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نحوه اجرا و چگونگی آن و اینکه قانون جدیدی به آن باید اضافه شود، جلسات زیادی داشته است، گفت: طرح جدیدی برای اجرا در حوزه عفاف و حجاب داریم که به‌ زودی رونمایی و اجرایی خواهد شد.

اینستاگرام و واتساپ بیشتر از وضعیت موجود محدود نمی‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اینستاگرام و واتساپ بیشتر از وضعیت موجود محدود نمی‌شود، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران بر قانونمند شدن این پلتفرم‌های خارجی تاکید جدی دارد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی در حاشیه جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌هرحال باید نماینده‌ای از این پلتفرم‌های خارجی به کشور ما معرفی شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: اکنون در کشور آمریکا برای واتساپ، اینستاگرام و توئیتر ۲۷۰ قانون بازدارنده برای شرایط استفاده حد و حدود وضع شده است، یا در اروپا که خیلی قوانین سختگیرانه‌تر هست.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی، یادآور شد: به‌هرحال باید این شرایط در گذشته و قوانین مربوط به استفاده از پلتفرم‌های خارجی در کشور تصویب می‌شد، اما به‌ هردلیلی نشد، اکنون این قوانین در قالب تنظیم مقررات و مدیریت فضای مجازی کشور به صورت کمیسیون مشترک درحال بررسی است.

هیچ جای دنیا فضای مجازی بدون مدیریت نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جای دنیا برای کاربران فضای مجازی شرایط و محدودیت‌های خاصی را دارد، تصریح کرد: البته ما هم خواهان همان قوانین اروپا و آمریکا هستیم که ترجمه آن را به ما بدهند که در کشور خودمان هم استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی، اضافه کرد: ما به‌خاطر استقلال و امنیت کشور قطعا باید قوانین مربوط به فضای مجازی را داشته باشیم تا در آینده با اشتباه چند نفر، کل کشور با محدویت مواجه نشوند.

وی افزود: به همین خاطر در کمیسیون فرهنگی، کمیسیون مشترکی به شکل مبنایی درحال کار هستند و روند آن نیز به خوبی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی اکنون موضوعی درحال رشد است و باید به روز باشد، گفت: به خاطر همین نمی‌توان قانون دائمی بست که تا چه زمانی باشد.

این مسئول یادآور شد: به خاطر همین ما اینستاگرام، واتساپ و توئیتر را در ایران محدود نمی‌کنیم.

"نشان و بله" بهتر از نمونه‌های خارجی آن کار می‌کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الان به جرات می‌توان گفت که زیرساخت‌ها برای پلتفرم‌های داخلی خیلی با گذشته فرق کرده و بهتر شده است، گفت: سروش و بله تا چند سال قبل با چند سرور کار را شروع کردند اما در مقابل با نمونه‌های خارجی آن که ۵ تا ۶ هزار سرور داشتند، قابل رقابت و مقاومت نبودند.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی، افزود: البته با شرایطی که در این چند ماه به واسطه محدودیت‌های ایجاد شده، شرایط پیام‌ رسان‌های داخلی خیلی بهتر شده و قطعا بهتر از این هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا چند سال قبل مسیریاب‌های" ویز" روی گوشی‌ها که می‌گفتند اسرائیلی هست، حالا مخاطبان داخلی از مسیریابی‌های اشتباه آن شاکی شده بودند، گفت: خوشبختانه مسیریاب‌های داخلی "نشان و بله" کاملا ایرانی، عملکرد خوب و مسیریابی درست توانسته نظر کاربران خود را جلب کند و قطعا دیگر پیام رسان‌های داخلی بهتر از این هم خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۳۰
نشان پیشرفت کرد چون رقابت کرد نه مثل پیام رسان ها که با بستن رقبا و آسی کردن مردم دنبال جذب زوری هستید! قطعا اگر نشان هم حمایت شما رو داشت محکوم به شکست بود
توخود حجاب خودی غافل از میان برخیز؟بروید یقه مسولان تریلیاردی را بگیرید؟یک دختر خانم با تحصیلات عالیه بیکار و بی ازدواج وبی اینده فقط منتظر خرده فرمایشات امثال جناب عالی است؟مملکتی که ظرفیت اشتغغال ندارد؟این همه دانشا ههای جور واجور برای تلف کردن وقت جوان ها چه فایده ای دارد ؟اگر قرار است بافوق لیسانس ودکتری اسنپ کار کنند ومسافرکشی کنند ؟نیاز به پروپوزال پایان نامه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"نشان و بله" بهتر از نمونه‌های خارجی آن کار می‌کنند

گرین کارت امریکا هم بهتر از اقامت ایران است لابد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
فکر کنم جابجا نوشتی یه بار دیگه جملتو بخون ببین حرف زدی یا راه رفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مهم اینه که این اقا با گرین کارت امریکا ریس کمیسیون فرهنگی مجلس و مدافع فیلترینگ اینترنت است
اقای اقا تهرانی وقتی پیام رسانی پیشرفت می کند که در بازار رقالت باشد نه انحصار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تو هم برو بساز رقابت پیش بیاد. پیام رسانی که امنیت منو به خطر بندازه نمیخوام. نهایت میخوام یه پیام بدم با پلتفرم ایرانی انجام میدم. مگه تو به غیر از ارسال متن و عکس و فیلم کار دیگه ای میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تو هم برو بساز؟!!!!!!!!!!!!!!!!
با پول بیت المال اینها ساخته شدند نه سرمایه خصوصی که کسی بخواهد رقابت کند دقیقا شبیه ایران خودرو و سایپا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
همینه که هست.
انقلاب كرديم با شعار استقلال، آزادي. اونوقت از خورد و خوراك و پوشاك بگير تا گفتار و رفتار و چي ببينيم و كجا بريم شو آقايون راجع بهش تصميم ميگيرند. يكم بزاريد مردم نفس بكشند!!!
اگر فقط کمی شدت عمل و قاطعیت داشت اگر فقط چند بدحجاب و بی حجاب به خوبی و اساسی تنبیه بشوند کل این بساط جمع میشود و کسی دیگر جرات فساد در جامعه را نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اغلب مردم بی حجابی را فساد نمی دانند
فساد تعریف های دیگر دارد
چند میلیارد زن در کل دنیا زندگی می کنند
حدود 40 کشور مسلمان داریم که همه حجاب اختیاری دارند
اونوقت فقط شماها و طالبان گیر کرده اید به روسری زنها ؟
خدا حجاب اجباری را فقط به زنان ایران و افغانستان ابلاغ کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
برو عقب افتاده متحجر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
عقب افتاده متحجر تویی و هفت جدو آبادت. غرب گدا
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خوش‌تیپ مشکل حجاب نیست ایرانی از هزاران سال پیش حجاب داشته و دارند ولی اینقدر دزدی و اختلاس و رانت بی سابقه هست نمونه جدید آن واردات خودرو با ارز نیمایی وارد می‌کنند بعد میزارن تو بورس به قیمت خدا تومان میدن به منو تو اینو بفهم
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
برو مجازات و تنبیه کن
خیلی چیزها زودتر مشخص شه وقت ما رو هم کمتر بگیری
این روحانی صلاحیت ندارد در زمینه فناوری اطلاعات اعلام نظر کند . اینکه کشور ما در دنیا در زمینه تکنولوژی اطلاعات قدرتی است قطعا مایه افتخار است و هشتاد نود میلیون ایرانی باید به آن ببالند ولی باید به این نکته هم توجه کرد شبکه های اجتماعی بین المللی مثل اینستاگرام جدای از اینکه ابزار سرگرمی هم هستند ، ابراز تجاری هم هستند و امکان ارتباطات بین المللی را فراهم می آورد و محدودیت آن باعث صدمه به تجارت بین الملل و اقتصاد کشور و نیز صدمه به دیگر ارتباطات بین المللی از جمله ارتباطات علمی بین دانشگاهها و مجامع علمی کشور با دانشگاهها و مجامع علمی بین المللی می شود لذا می بایست در کنار ایجاد شبکه اجتماعی داخلی و پیام رسانها باید استفاده از شبکه های اجتماعی بین المللی هم آزاد باشد .
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
شما هم صلاحیت ندارید در مورد این روحانی صحبت کنید
قرار بود اوضاع آروم بشه تا اصلاحات رو شروع کنید آقای قالیباف . این کار ها و حرف های شما این سیگنال رو به مردم می ده که شما درست بشو نیستید ودفعه بعد دیگه آروم شدنی در کار نیست .
چه کسایی برا یه ملت تصمیم می گیرند!!!
در حالی که دنیا از پیشرفت و تکنولوژیهای جدید رونمایی میکند توی مملکتی که مردم برای تامین حداقل های زندگیشون مشکل دارن آقایون با هزینه های گزاف و پولهای کلونی که از جیب پردم توی جیبشون میره به جای رفع مشکلات اساسی مردم دنبال اینن که کی چی میپوشه کی چجوری میپوشه!!!! جواب خدا رو چجوری میخواین بدین!؟؟
همش سرک توی زندگی مردم میکشین و اذیتشون میکنید
عیب رندان مکن ای زاهد پاک سرشت گنه دیگران برتونخواهند نوشت اقا همه چیزمان اراسته هست فقط مشکل همینه برید دنبال رفاه واسایش مردم باشید چکاربه نحوه لباس،حجاب،شکل ظاهری افراد دارید پنج انگشت که یکی نمیشه.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اینها همه رو میخوان بزور یکرنگ کنند
نکته جالبی که توی این کشور وجود داره اینه که هر کسی بیشتر دم از قانون میزنه بیشتر قانون رو زیر پا میزاره همه جا اینجوریه ها خیلی هم جالبه
يعني چطور بيشتر از اين محدود شود ؟ يهو اينترنت را به كل قطع كنيد تا دوباره مثل صد سال پيش زندگي كنيم . كاش مسئولين از طرح هاي اقتصادي و بازگشايي و راه اندازي كارخانه ها نيز به همين سرعت طرح حجاب ، رونمايي مي كردند . اين دقيقاً نشان مي دهد كه اولويت آنها پيرامون چه موضوعاتي است و فلاكت و فقر مردم براشون پشيزي ارزش ندارد !
ترس شما حجاب نیس ترس شما بالا رفتن خواسته های مردم هس!
خدایا اینهمه مشکلات در معیشت و مسکن و تولید و توسعه وجود دارد اما درست اندرکاران فقط گیر دادند به روسری زن !!! آیا برای حل مشکلات اصلی چیزی به فکرشان نمی رسد ؟؟
مگر حضرت رسول ( ع) نفرموده اگر فقر از در وارد شود دین از پنجره خارج می شود ؟
زندگی فقط مادی نیست بلکه معنویت هم نیاز است. هر چیزی سر جایش باید باشد. حضرتعالی یک خانه می خرید فقط نمی گویید ستونهای محکم داشته باشد بلکه چیزهای دیگری را هم می خواهید..
الان که سامانه فیلترینگ هست یک عده دورش نون میخورن و بودجه می گیرند
یادی کنیم از قدیم
قبلا هم که ماهواره ممنوع بود یک عده بگیر و ببند ماهواره داشتند و از این طریق بودجه میگرفتند
این یک نمونه هست که نشون میده خیلی از ببت المال صرف بودجه نهادهایی میشه که آینده اشون مشخصه یعنی یک زمان هم این نهاد صیانت و فیلترینگ تعطیل میشه
پس بهتره از الان بودجه الکی صرف کار بی آینده نشه
آقا به قول معروف بیت‌المال هست حق الناسه
سلام حجاب حکم خداست لطفا فکر کنید بعد حرف بزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها