بازدید 42758
سه هزار و دویست و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیشنهاد یک نماینده مجلس: دیگر لزومی ندارد ایران مانع ترانزیت مواد مخدر به اروپا شود / ضرغامی: باید فضا را باز کنیم، مردم را درک کنیم و سخت گیری نکنیم / سردار نقدی: ایران هیچ دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ورود معاون دادستان تهران به افزایش قیمت بلیت هواپیما / پناهندگی کاراته‌کای ایرانی؟ / شرط جدید برای شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو / وزیر اقتصاد: دلار حتی اگر دو برابر هم شود، نفعی برای دولت ندارد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ 25 January 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سردار فدوی: دشمنان با التماس هم نتوانستند مردم را به خیابان بکشانند
سردار فدوی با اشاره به اغتشاشات چند ماه گذشته در کشور، خاطرنشان کرد: در چهل و چهارمین سال انقلاب اسلامی با جنگ جدیدی مواجه شدیم که دشمنان انقلاب برای این جنگ جدید خیلی زحمت کشیده اند و برای عوامل خود در داخل کشور هم خیلی زحمت کشیدند؛ اما به یک اشتباه محاسباتی مجدداً دچار شدند، آنها مطمئن بودند پیروز می‌شوند، ولی مانند دفعات بیشمار گذشته، شکست خوردند. جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمنان خیلی تلاش کردند، مردم را به خیابان بکشانند، اما نتوانستند و حتی این روزهای آخر به التماس کردن افتاده بودند، ولی باز هم نتوانستند چون قلب‌های مردم را خداوند محافظت کرد.

ضرغامی: باید فضا را باز کنیم، مردم را درک کنیم و سخت گیری نکنیم
عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری در کشور و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه باید فضا را باز کنیم، مردم را درک کنیم و سخت گیری به مردم نکنیم، گفت: همه این اقدامات را باید در چارچوب شرع و دستورهای الهی انجام دهیم و این موضوع می‌تواند گردشگری داخلی در کشور ما را نیز افزایش دهد. این مقام مسئول در گردشگری و میراث فرهنگی با بیان اینکه سال گذشته آقای سالار عقیلی چند کنسرت برگزار کردند (مثلا در ارگ بم ۲۰ هزار نفر همراه با خانواده آمدند و از این فضا استفاده کردند) گفت: متاسفانه بعضا تنگ نظری وجود دارد. من چند وقت پیش در نمایشگاه دستاورد‌های بانوان شرکت کردم و توئیتی زدم که متاسفانه چند نفر خیلی تندروی کردند و رفتار ناشایستی داشتند و تعدادی از خانم‌ها در این مراسم به صورت آیینی و همخوانی محتوای بسیار خوبی را در وصف پیامبر و امام علی (ع) اجرا کردند و هیچ مشکل شرعی هم نداشت. دیگر نمی‌شود، آنقدر سختگیری کرد و من به آن آقایی که اشکال می‌گیرد و رفتار‌ها و برخورد‌های تند می‌کند، می‌گویم که اگر تحریک می‌شود، نگاه نکند.

پیشنهاد یک نماینده مجلس: دیگر لزومی ندارد ایران مانع ترانزیت مواد مخدر به اروپا شود
محمد وحیدی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: توهین کنندگان به مرجعیت قرآن کریم از ذلیل ترین‌ها و شهدا و سپاه پاسداران در عصر حاضر از عزیزترین‌ها در میان مردم هستند. پارلمان اروپا بداند با این نابخردی، دیگر ضرورتی ندارد که ایران با تقدیم شهدا هزینه سلامت دشمنان را بدهد و مانع ترانزیت مواد مخدر به اروپا شود.

وزیر ارشاد: توقیف فیلم‌ها بخاطر عملکرد یک بازیگر را ممنوع کرده‌ایم
اسماعیلی گفت: وزارت ارشاد درباره سریال سقوط تصمیم گیرنده نیست و به صورت کلی سیاستی را اعلام کردیم که طبق آن، اگر پس از اتمام مراحل تولید تمامی مجموعه های فیلم و سریال، خطایی توسط یکی از عوامل انجام شده باشد آن را به تمامی آن مجموعه تسری ندهیم. این سیاست ماست که اعمال هم شده است.

واکنش معاون رئیس‌جمهور به پوشش مهمانان کنگره زنان تاثیرگذار: برخی زنان ایراین بدتر لباس می‌پوشند
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حواشی پوشش زنان حاضر در کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار و قیاس آن با پوششی که زنان ایرانی باید در کشور رعایت کنند، گفت: بعضا پوشش برخی زنان در ایران بدتر از پوششی است که این میهمانان داشتند. همیشه اینطور بوده کسانی که از خارج از کشور می‌آیند پوشش متفاوت با ایران دارند و این نبوده پوششی که به عنوان مقررات در داخل وضع شده را از میهمانان خارجی بخواهند. آنها در محیط خاص خود زندگی می‌کنند و شاید نتوان آن انتظار را از آنها داشت. خزعلی با بیان اینکه برنامه کنگره به خوبی در سطح ملی و بین المللی انجام گرفت، افزود: در سطح ملی ۳۱ تن از بانوان تاثیرگذار از استان‌های مختلف مورد حمایت و تشویق قرار گرفتند که ملاک‌های انتخاب قبلا گفته شده است. از جمله ملاک‌ها نوع تاثیرگذاری، کیفیت و کمیت تاثیرگذاری، شرایط و ویژگی‌های منطقه در تاثیرگذاری بود. این شناسایی به طرق مختلف انجام گرفت.

 

تیراندازی در یکی از مدارس قلعه گنج کرمان توسط یکی از دانش آموزان
صبح چهارشنبه تیر اندازی در یکی از مدارس شهرستان قلعه گنج در مقطع دبیرستان موجب زخمی شدن یکی از دانش آموزان شد. این حادثه بر اثر تیراندازی یک دانش آموز دیگر روی داده و فرد مصدوم نیز از ناحیه دست مورد اصابت قرار گرفته و حال عمومی وی خوب است. رئیس بیمارستان قلعه گنج ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفته است در این حادثه تیر به دست فرد مصدوم برخورد کرده است. خسرو چمنی افزوده است که حال عمومی فرد مصدوم مطلوب بوده و ساق دست فرد مصدوم دچار شکستگی شده است.

پناهندگی کاراته‌کای ایرانی؟
یکی از کاراته‌کاهای ایران که آزاد در رقابت های اوپن پاریس شرکت کرده بود، از بازگشت به ایران خودداری کرد. فرزاد رستمی کاراته‌کای وزن ۷۵ کیلوگرم ایران که در رقابت های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد. وی با انتشار تصویری از پناهندگی خود به فرانسه خبر داد. این کاراته کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد به صورت آزاد در رقابت های فرانسه حاضر شده بود. مهدی خدابخشی، صالح اباذری و سجاد گنج زاده، سه کاراته‌کای دیگر ایران در این رقابت ها بودند که خدابخشی به مدال نقره رسید و اباذری صاحب مدال برنز شد./ایسنا

دستور دوباره رئیسی برای «مدیریت بازار ارز»
رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های اعلامی جدید بانک مرکزی و امیدواری فعالان اقتصادی به اثربخش بودن آن، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست به بانک مرکزی کمک کنند تا سیاست‌های خود برای مدیریت بازار ارز را به شکل موفق اجرا و اعمال کند.

جزئیات دیدار کاظمی قمی با عبدالله عبدالله
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست جدید سفارت کشورمان با رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش سفارت ایران در کابل، در دیدار حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست جدید سفارت ایران در افغانستان، با عبدالله عبدالله، رئیس سابق شورای مصالحه ملی، بر همگرایی داخلی، عدم وابستگی به خارج و تشویق مردم به وحدت توسط رهبران و بزرگان با نگاه به تضمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان تاکید شد. حسن کاظمی قمی که به عنوان سرپرست جدید سفارت کشورمان در کابل، طی چند روز اخیر که در محل ماموریت حضور دارد، با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان، نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. /ایسنا

اشرفی اصفهانی: شمخانی درخواست اصلاح‌طلبان برای دیدار با رهبری را پذیرفت؛ اما...
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نتیجه دیدار اصلاح‌طلبان با شمخانی گفت: بنا بود اگر آقایان قبول کنند افرادی انتخاب شوند تا خدمت رهبری برسند و با ایشان هم ملاقات کنند تا مسائل روشن‌تر خدمت ایشان گفته شود، اما تا امروز خبری از این درخواست نشد و جلسات گفت‌وگو هم ادامه پیدا نکرد. حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره توقف گفت‌وگوهای چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب با سران نظام، گفت: دو جلسه از شورای عالی امنیت ملی از ما دعوت کردند و دو هفته متوالی با آقای شمخانی صحبت کردیم. آن‌ها نظرات ما را خواستند و ما هم آنچه درباره حوادثی که اتفاق افتاده به نظرمان رسید، گفتیم و درباره چرایی این اتفاقات صحبت‌های خود را انجام دادیم و برای حل آن راه‌حل‌هایی هم ارائه کردیم. بنا بود اگر آقایان قبول کنند افرادی انتخاب شوند تا خدمت رهبری برسند و با ایشان هم ملاقات کنند تا مسائل روشن‌تر خدمت ایشان گفته شود، اما تا به امروز خبری از این درخواست آقایان و ملاقاتی که قرار بو‌د همه اعضایی که دعوت شدند تا انتخاب شوند، نشد و جلسات گفت‌وگو هم ادامه پیدا نکرد.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این که علت توقف گفت‌وگوها را چه می‌دانید، گفت: قرار بود افرادی که موقعیت و جایگاه‌شان طوری است که می‌توانند حرف‌شان را بزنند، مصلحت جامعه، نظام و کشور را بیان کنند، بیایند تا این مسائل گفته شود البته در جلساتی که حضور داشتیم، این موارد مطرح شد و در نهایت تصمیم نهایی این بود که اگر لازم باشد، رهبری بپذیرند چند نفر انتخاب شوند تا خدمت ایشان بروند و مسائل را مطرح کنند. /ایلنا

سردار نقدی: ایران هیچ دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد
سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: مسئولین کشور به صراحت اعلام کرده اند که ما هیچ دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم. هیچ سلاحی، به هیچ یک از طرف‌های جنگ ندادیم. امکان دارد که قبل از وقوع جنگ، سلاحی فروخته شده باشد، ولی بعد از وقوع جنگ سلاحی به هیچ یک از طرفین ندادیم. /خبرآنلاین

اظهارات وزیر اطلاعات درباره دستگیری بیش از دوازده تیم تروریستی
وزیر اطلاعات با بیان اینکه بیش از دوازده تیم تروریستی توسط سربازان گمنام در مدت کوتاهی دستگیر شده است، گفت: ریشه این تیم‌ها که قصد خراب‌کاری در داخل کشور را داشتند به رژیم صهیونیستی متصل بوده است. این تیم‌های تروریستی قصد داشتند با عملیات‌ مختلف انتقام شکست خود از فتنه‌ها را بگیرند که هشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی همه این فتنه‌ها را خنثی کرد. /ایسنا

هشدار عباس عبدی درباره آمار‌های رئیسی
عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: آقای رییسی در روز‌های اخیر تاکید عجیبی بر بهبود شرایط کشور دارد و معتقد است، آمار‌ها نشان می‌دهند رشد در کشور است و آینده را روشن می‌بیند و از نظر ایشان آمار‌های همه نهاد‌های ذی‌ربط از رشد اقتصادی، رشد تولید، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اشتغال حکایت دارد. مثل آن است که کسی در تب می‌سوزد، ولی دماسنج دمای بدن او ۳۷ درجه نشان می‌دهد. خب طبیعی است که یا دماسنج درست کار نمی‌کند یا چشم بیننده مشکلی دارد که رقم را به جای ۳۹ و ۴۰، روی ۳۷ می‌بیند. آمار‌های آقای رییسی از این نوع است. می‌فرمایند که یک میلیون شغل ایجاد شده با کد ملی و کد بیمه و آدرس و... .

خیلی صریح باید گفت که بدون تردید خالص مشاغل ایجاد شده مطابق گزارش‌های رسمی طی یک سال از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ بسیار کمتر از این رقم است. شاید نزدیک به یک‌سوم باشد. آن هم ربطی به سرمایه‌گذاری دولت جدید ندارد، بیشتر محصول پایان یافتن کروناست که بیش از ۵۵۰ هزار شغل از میان رفته دوباره به جایگاه قبلی بازگشت و در بخش کشاورزی وضعیت سرجمع تعداد شاغلین کمتر نیز شده است. (ر. ک. گزارش فصلی اقتصاد ایران ۱۴۰۱) و احتمالا در ادامه نیز این روند کندتر خواهد شد. پس این اولین آمار مهم ایشان که به کلی نادرست است. آمار بعدی که اصلا به آن اشاره نمی‌کنند، نرخ تورم است. این نرخ دقیقا محصول رشد نقدینگی است. ایشان از همان ابتدا که آمدند مدعی بودند که از بانک مرکزی استقراض نخواهند کرد تا مبادا نقدینگی زیاد شود. این را می‌توان یک ادعای نادرست نامید. فرض کنید کسی بگوید من از حسن قرض نمی‌کنم و از حسین قرض می‌کنم. چون حسین هم پولی برای قرض دادن ندارد، لذا به حسن می‌گویند به او قرض دهد سپس از حسین قرض می‌کنند. دقیقا به همین سادگی. بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی سرسام‌آور است، ولی این بدهی ناشی از اقدامات دولت است. حالا فرض کنیم که حتی یک ریال هم از بانک مرکزی قرض نکنند، چه اهمیتی دارد، به ویژه هنگامی که تورم نقطه به نقطه به بالای ۵۰درصد رسیده است. این وضعیت بدتری است که شما قرض نکنید، ولی تورم رکورد بزند.

وزیر کار: از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در فصل پاییز نسبت به فصل بهار ۷ دهم درصد کاهش داشته و به ۸.۲ رسیده و درصد اشتغالِ کامل افزایش و درصد اشتغالِ ناقص هم کاهش پیدا کرده است. سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به استحضار می‌رسانم که وعده داده‌ شده در رابطه با یک میلیون فرصت شغلی تحقق یافته و از یک میلیون فرصت شغلی در سال گذشتیم.

میرکاظمی: امسال ۲۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری مدنظر بود
رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه سال ۱۴۰۲ مقدمات رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد، گفت: بخشی از این مساله به سرمایه گذاری دولت بازمی گردد لذا بر اساس برنامه شرکت های دولتی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش پیش بینی شده است. همچنین بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است؛ بنابراین، همین طور به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد. وی با اشاره به نقدینگی بخش خصوصی اظهار کرد: این نقدینگی باید وارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شود. به واقع همین امسال ۲۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری مدنظر بود که توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت ساماندهی شد. این قبیل رویکردها کمک می کند که از منابع موجود کشور برای سرمایه گذاری در پتروپالایشگاه ها و میدان نفتی آزادگان بهره ببریم. بنابراین تعداد زیادی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها را در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهیم داد تا ان شاءالله بتوانیم به آن رشد اقتصادی مطلوب دست پیدا کنیم.

همتی: با تورم۵۰ درصد  تثبیت بلندمدت نرخ ارز مقدور نخواهد بود
رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی نوشت: ‏بودجه ۱۴۰۲ اصلاح ساختار که هیچ، یک سند خرج و هزینه است تا یک سند مالی متوازن دخل و خرج ... برداشت بانکها (همان پول پرقدرت) از۲۷۰ همت گذشت! چاره جویی کنید. با تورم۵۰ درصد، بدون تزریق قابل توجه ارز، تثبیت بلندمدت نرخ ارز مقدور نخواهد بود.

اهلیت خریداران سهام بلوکی استقلال و پرسپولیس باید احراز شود
محمود قامت معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: با تصویب هیات واگذاری شرایط واگذاری ۵۱ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس مشخص شده که ارزش ۵۱ درصد سهام استقلال ۲۳۸۶ میلیارد تومان و ارزش ۵۱ درصد سهام پرسپولیس ۲۷۳۶ میلیارد تومان خواهد بود که خریداران باید ۲۰ درصد از این ارزش را طی ۲۰ روز کاری و بعد از مبادله تامین کنند و یک سال تنفس و شش ماه بعد از آن یعنی در مجموع ۱.۵ سال بعد از واگذاری اولین قسط آن پرداخت خواهد شد. قامت اضافه کرد: با توجه به الزام آژانس فوتبال آسیا‌ ای اف سی مالکیت همزمان در دو باشگاه نباید در اختیار یک فرد حقیقی و یا حقوقی باشد. در حال حاضر ۹۰ درصد سهام این دو باشگاه در اختیار دولت است که امیدواریم بعد از واگذاری بلوک ۵۱ درصدی مالکیت دولتی این دو باشگاه واگذار شود. معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین یادآور شد: اهلیت خریداران سهام بلوکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید احراز شود و اگر خریداران فاقد صلاحیت لازم باشند، معامله باطل خواهد شد.

دلار به کانال ۳۰ هزار تومان برمی‌گردد؟
یک کارشناس مسائل اقتصادی در مورد نرخ واقعی دلار هم گفت: بیایید سال ۱۳۸۰ را در نظر بگیریم. در این سال قیمت دلار حدود ۹۰۰ تومان بود. اگر میانگین تورم ۲۰ سال اخیر که حدود ۲۰ درصد و تورم شرکای ایران حدود زیر ۳ درصد بوده، را هم در نظر بگیریم، عددی که از مابه‌التفاوت تورم داخل و خارج و دلار ۹۰۰ تومانی سال ۸۰ به دست می‌آید، نرخ تعادلی دلار است که بین ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان است، در حالی که حتی سال ۱۴۰۱ را هم لحاظ کنیم. شقاقی شهری ادامه داد: بنابراین، عددهای بالاتر از این به‌ویژه کانال‌ ۴۰ هزار تومان به بالا بیشتر انحرافی است و امکان کاهش آن وجود دارد. این اقتصاددان با تاکید بر اینکه بانک مرکزی ابزارهای خوبی برای کاهش و کنترل قیمت دلار دارد، بیان کرد: به واقع، امکان برگشت دلار به کانال ۳۰ هزار وجود دارد و اگر نتواند این کار را بکند حداقل می‌تواند جلوی افزایش بیشتر آن را بگیرد، منتها همه اینها به توانایی‌های بانک مرکزی و موفقیت در راه‌اندازی بازار مبادله‌ای و تسهیل و سهولت در سامانه نیما، همچنین مدیریت انتظارات و کنترل خروج سرمایه از کشور و جلوگیری از قاچاق کالا بستگی دارد.

پسته صادراتی کیلویی ۷۰۰ هزار تومان است
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار با بیان اینکه صادرکنندگان با دلار آزاد از باغداران خشکبار خریداری می‌کنند، گفت: باغداران ساعتی نرخ دلار را رصد می‌کنند و با نرخ روز جنس را به تجار می‌فروشند؛ صادرکنندگان بعد از اینکه محموله را به مقصد رسانند حداقل ۴ ماه زمان می‌برد که پول محموله‌ای که صادر کردند به دست آن‌ها برسد. این در حالی است که بعد از دریافت ارز حاصل از صادرات، باید مطابق با قانون پیمان سپاری ارزی آن را در سامانه نیما ثبت کنند و این گونه در هر دلار ۲۰ هزار تومان ضرر می‌کنند و همین عامل انگیزه صادرکنندگان را می‌گیرد؛ چراکه صادرکننده باید با دلار آزاد خرید و خرج کند، اما از سوی دیگر در سامانه نیما باید ارز خود را بفروشند. شمس فرد با اشاره به کاهش تولید پسته در سال گذشته، افزود: امسال حدود ۱۳۰ هزار تن پسته تولید کردیم که از این عدد حدود ۱۰ درصد آن در داخل کشور مصرف می‌شود؛ به نظر می‌رسد در سال جاری مازاد تولید پسته خواهیم داشت چراکه میزان مصرف و تقاضا برای خرید به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرده و می‌توان گفت که خشکبار از سبد خانوار‌ها حذف شده است. به گفته این فعال اقتصادی؛ قیمت پسته صادراتی کیلویی ۷۰۰ هزار تومان است و صادرکنندگان کیلویی ۶۰۰ هزار تومان پسته را از باغداران خریداری می‌کنند؛ اما نرخ پسته‌های ریز و موجود در بازار کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

مرغداران: دو ماه است در ضرریم!
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: دو ماهی می شود با کاهش قیمت مرغ، مرغداران در ضرر و زیان بسیاری هستند. حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از توافق با وزارت جهادکشاورزی جمع آوری مرغ مازاد به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی واگذار شد، گفت: با جمع‌آوری مرغ مازاد از مرغداری‌ها خوشبختانه قیمت مرغ سیر صعودی به خود گرفته و قیمت مرغ زنده نسبت به دو روز گذشته حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان افزایش یافته و از هر کیلو ۳۲ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان رسیده است. وی ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران ۴۴ هزار تومان است و هنوز حتی قیمت بازار به قیمت تمام شده برای مرغداران نیز نرسیده است.

ورود معاون دادستان تهران به افزایش قیمت بلیت هواپیما
معاون دادستان تهران و رئیس دادسرای ناحیه ۳۰ فرودگاه‌های تهران گفت: در وهله نخست باید بدانیم که در حوزه حمل و نقل، تعرفه‌ها و نرخ قیمت‌گذاری بلیت در حوزه خدمات هوایی باید در چارچوب مصوبات ستاد تنظیم بازار حرکت کرد و به لحاظ اینکه این روند انجام نشد، افزایش قیمت‌ها مورد تأیید مراجع نظارتی و دستگاه قضایی نیست؛ لذا جدی به موضوع ورود پیدا کردیم و مصمم هستیم تک تک شرکت‌های هواپیمایی را از نزدیک بازرسی کرده و جایی که افزایش قیمت باشد، برخورد قانونی صورت گیرد. او افزود: افزایش قیمت مورد تأیید ستاد تنظیم بازار نیست و این اضافه دریافتی که در شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته حتما باید به مردم و به مسافرین برگردانده شود. معاون دادستان تهران و رئیس دادسرای ناحیه ۳۰ فرودگاه‌های تهران بیان کرد: تعدادی از بلیت‌ها توسط آژانس‌ها به فروش رفته و باید اضافه دریافت از طریق آژانس‌ها با نظارت شرکت هواپیمایی برگردد. تعدادی هم مستقیم از ناحیه شرکت‌های هواپیمایی به فروش رفته که این شرکت‌های هواپیمایی خودشان مکلف هستند که اضافه دریافتی‌ها را پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۹۶
پیشنهاد این نماینده واقعا خوبه
نه تنها باید ممانعت ایجاد نکند بلکه کارتل های بزرگ رو سازماندهی کنه و درآمد ایجاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
مبارک است
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
آره . اصلا باید دولت مواد مخدر را به اروپا ترانزیت کند تا همشون معتاد بشوند
آینده مبهم و تاریک اقتصادی بورس رو نابود کرد و پولها رو روانه سفته بازی دلار سکه و خودرو و مسکن کرد مولی بایر در خدمت تولید کشور باشه با دلار ۲۸ هزار شاخص دو میلیون دویست با دلار ۴۵ هزار شاخص یک میلیون ششصد، آقای رییسی ولله هر روز که بر مسند باشی فقط نابودی اقتصاد سریع تر خواهد بود ؟؟ فکر اساسی کن دست از لجاجت با معیشت مردم بردارید ؟
مشکل کشور با تغییر صالح آبادی و فرزین درست نمیشه ، اقلی رییسی حتی تغییر شما هم مشکل گشا نبست، مشکل تفکر و ساختار کشور داری هست ؟؟ پودر شد سرمایه مردم
کم معتاد داریم حالا با این پیشنهاد هوشمندانه حتما میخواهد بقیه جوانان را هم معتاد کند۰
چه پیشنها جالبی در مورد مواد مخدر!!!!

چون از ایران راحت مواد ترانزیت میشه مسلما توی خود ایران هم فراوان و ارزان میشه
عجب فکر بکری، حداقل یه چیز ارزون میشه!!!!
سربلند‌ باد ایران‌ و ایرانی‌ !
درود‌ بر مردان‌ خدا‌ و حقپرستان‌ راستین!
درود‌ بر صداقت و راستی !
درود‌ بر همبستگی‌ و دوستی‌ و برادری‌ و عدالت‌ و مهر و محبت !
سلام‌ بر صلح و اشتی‌ و برادری‌
پروردگارا‌ کینه‌ نفرت‌ دورویی و دشمنی‌ را از کشور‌ عزیز ما ایران‌ دور‌ بگردان‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
برا تظاهرات و شعار دادن استعداد خوبی داری
اصلن برای چی مانع خودمون صادر کنیم سودش مال خودمون
جناب ريسي درست ميگه همه چي كشور در حال رشده
خوب یه راه حل (توپ)برامرغداران عزیز دارم واون اینکه اگه میبینند خسارت میبینند با این قیمت های نجومی هم!
خوب ولش کنند جوجه ها را بسوزونند تا از خارج مرغ کشتار شده وارد کنیم این که بهتره که داداش!!
آخه ما دیگه تاب گرون تر از این را نداریم
گوشت را که رئیس یمیگه پیشرفت کرده ایم ویه میلیون شغل ایجاد کرده ایم و همه چیز در مملکت گُل و بُلبسه و ارز و خودرو و طلای ربع سکه به قیمت 14 میلیون و خود سکه تمام به قیمت(الله اکبر) !!!!و اینها را همش نشون از پیشرفت میدونه این اقا و ما هم که (چشممون کور) مجبوریم پیاز را بخریم کیلو 38000 تومان سی و هشت هزار تومان پدر رئیسی هم تا الان پیاز کیلویی 38 هزار نخورده اما ایشون رسوندندش به این قیمت والا دیگه حرفی نداریم از این پیشرفت!!
این کارشناس اقتصادی چقدر کیلویی قیمت دلار رو حساب کرد و چه نتیجه گیری خنده داری کرد!!دلار ۳۴ تومنی!!!!!
این کارشناس اقتصادی چقدر کیلویی قیمت دلار رو حساب کرد و چه نتیجه گیری خنده داری کرد!!دلار ۳۴ تومنی!!!!!
سالهاست بخاطر نگاه امنیتی، واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی محقق نشده و الان این نگاه تشدید هم شده بنابراین واگذاری اتفاق نخواهد افتاد!
خوشحالم از اینکه دشمنان هی تند تند شکست میخورن
جناب میرکاظمی با کدام درآمد دلاری قراره میلیاردی سرمایه‌گذاری کنید؟!!!
امروز در اتوبان یک تریلی کانتینر دار دیدم که پر از مواد افیونی بود گفتم کجا توزیع می کنی گفت به اروپا ترانزیت می کنم من هم مانع او نشدم و به سمت اروپا روانه شد
من هم با خوشحالی به خانه برگشتم
خبرها شامل توجیه خطاها انکار واقعیاتو آمارهایدور از واقیات موجود و ...تلاش برای نشان دادن شرایط ایده آل
رییسی خبر از پول گاز این دوره داری؟بخدا داری بد نفرتی ایجاد میکنی.
انقدر مصرف مواد در ایران بالا رفته چیزی به اروپا نمیرسه
اول تو کشور ترانزیت میشه بعد میره غرب
موافقم یک مسیر امن درست بشه تا مواد مخدر راحتتر به اروپا برسه. نتیجه سختگیری برای ایرانی رو باید ببینن.
آقای محمد وحیدی نماینده مجلس؛ واژگانی که بر زبان رانده می شوند؛ می بایست سنجیده و همراه با تفکری عمیق باشند. تبدیل کردن ایران به مسیر ترانزیت مواد مخدر چندین معنی در سطح بین المللی دارد:
1. تایید می کنید که قاچاق مواد مخدر کار درستی است.
2. با قاچاق به صورت آشکار همکاری و همراهی می کنید و پیرو آن مجازات بین المللی را برای کشور می پذیرید.
3. تبدیل کردن یک کشور به مسیر قاچاق مساوی است گسترش اعتیاد در سطح وسیع کشور ایران
4. هیچ کشور جهان تاکنون پذیرا و همراهی قاچاق مواد مخدر را در جهان نکرده است. با این کار وجهه بین المللی مردم ایران را به قاچاقی کثیف کاهش خواهید داد که نقش یک تروریست بین المللی را بازی می کند.

پس لطفا به نمایندگی از سوی مردم سخن نگویید و قدری با متخصصین جامعه شناس نیز مشاوره بکنید.
سردار نقدی: ایران هیچ دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد - پس اینهمه پهباد و موشک را چه کسی به روسیه داد و تاریخ تحویل آنهم مثل روز روشنه
آفت این مملکت همین ارائه آمار های بدون پشتوانه بوده و هست. آمارهای غلط ارسالی توسط مدیران پایه، منجر به ارائه آمار های غلط بزرگتری توسط مسئولین ارشد می شود . کسی هم که نیست راستی آزمایی کند واگر هم بشود کو گوش شنوا . انگار مشکلات مردم با ارائه آمار حل می شود. لطفا چشمتان را روی واقعیت نبندید و بپذیرید آنجوری که شما می گوئید شرایط گل و بلبل نیست . ای کاش
ا
چرا تنگه هنوز بازه!!
قیمتها سر به فلک رسیدن ،ملت بد جوری عصبی شدن ، پول و قدرت دست شماست ، از اول شهریور پول ملی ۷۰ درصد از ارزشش رو از دست داد ، برای شما که خیلی راحت پول بدون پشتوانه چاپ میکنید و ۴۵۰ همت میخواهید از جیب ملت کسری بودجه رو جبران کنید کجا بهتر از بورس ؟؟؟ اقتصاد تاریک مملکت باعث شده پولی که باید سراز تولید دربیاره رفته تو دلار و سکه و خودرو ؟؟ طرف چند سال پیش ماشین خرید ۱۰۰ میلیون حالا شده ۴میلیارد ؟؟؟؟ ؟ حقوق کارمندی که روزی سه سکه میشد حالا نیم سکه هم نمیشه ؟؟ مگه ندیدید که چهار سال اول دولت روحانی که بحث تعامل سازنده با جهان و اعتدال سر لوحه کار بود تورم ۵۶ درصدی به ۹ درصد رسید آن هم با اون برجام نیم بند ؟؟ اون هم با آن هزینه سنگینی که جنگ با داعش روی دست روحانی گذاشت ، اون هم با او نظام سلامت که تقریبا هزینه بیمارستان‌های دولتی مجانی بود ؟؟ خدمات روحانی واقعا در چهار سال اول در تاریخ بی نظیر بود حیف که او اجازه تلفن کردن با اوباما رو نداشت ، حیف که وقتی صحبت از برجام ۲ گرد افراطیون با چوپ و چماق به بدرقه او به فرودگاه رفتند و تهدید استخر فرح کردن ؟؟ این اوضاع نتیجه کارهای و سنگ اندازی ها شماست ؟؟ وقتی مصالح جناحی ب مصالح ملی اولویت داده میشه نتیجه میشه ، آبان ۹۸ ، آبان ۱۴۰۰ و حوادث غم انگیز امسال ، هنوز هم دید نشده خواهشن اجازه ندهید خواب دشمنان تعبیر بشه برجام رو به نتیجه برسانید ، مطمئن باشید همانطور که امروز ملت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ رو افتخار می‌دانند، این نیز سند افتخار خواهد شد برای باعث و بانی آن حتی اگه مثل روحانی خود رو فدا کنید .
نظر نماینده محترم خیلی هم منطقی است ، چرا هزینه رفاه و آسایش اروپائیان را ما بپردازیم .
رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس
گفت. یک کشتی باری غرق شد
پس خدمات انسانی در کار نیست خدمات بر مبنای منافع است
عملكرد صدا و سيما درباره مرغ جالبه مرغ بخرين احتكار كنيد كه قيمتش پايين نياد و مرغ دار ضرر نكند كاش صدا و سيما از قدرت خريد مردم و همچنين تحريم خريد برخى اقلام هم گزارش تهيه ميكرد
یک سوال از مسٸولین؟؟چرا مسٸولین جمهوری اسلامی ...همش شعار می دهند؟جسارت نمی کنیم،فقط میخواهیم بدانیم؟؟؟؟
آقای رییسی چرا ردیف بودجه رو شفاف سازی نکردی؟؟
حداقل مثل روحانی بودجه هی نجومی دوستانت رو به اطلاع عموم برسان ، میدونی موسسه کیهان بودجه اش چند برابر شده ؟ دقیقه ای ۱۸۰ میلیون بودجه واقعا وحشتناکه؟؟ حالا میگن چرا تورم ؟؟ چرا از شفاف سازی می‌ترسید؟؟ چرا حساب‌های چند میلیاردی دوستانتان رو اعلام نمیکنید ؟؟ نکنه مثل او آقایی که می‌خواست وزیر بشه همه ارثیه پدرانشان هست
پسته چی هست؟! خوردنیه؟!
به لطف آقایون طعم پسته و آجیل از یادمون رفته به خاطر گرانی
خانم خزعلی شماانتظارداشتید زنان شرکت کننده درکنگره شما که بابلیط فرست کلاس رایگان وهزینه هتل لوکس آنهم رایگان واستقبال مجلل وگردش وتفریح عالی که درخواب هم تصورچنین تشریفاتی رابرای خودشان نه دیده بودند ونه باورمیکردندکه کشوری دردنیا اینهمه امتیازرایکان به آنها بدهد آنوقت برای دلخوشی میزبان درانتخاب پوزش جوری رفتارمیکردندکه خوشتان نیاید هرچند پوشش اکثریت آنها بصورتی بودکه اگرتاچندوقت پیش درخیابانهای تهران ظاهرمیشدندوسفارشی نبودندموردبرخورد گشت ارشاد قرار میگرفتند شمانصف ، نصف این امتیازرابه بانوان به اصطلاح بدحجاب هموطن یعنی سفرخارج ازکشوروتفریحی با استقبال کذائی واقامت هتل پرستاره باپرداخت کامل هزینه ها بدهید مطمئن باشد ده روز که کم است یکماه چنان حجابی خواهندداشت که روی ماه وافتاب هم آنها رانخواهددید این قیاس شمامع الفارق است
جناب وزیر کار، میلیون ها نفر به خاطر فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و واتساپ ، شغل هایشان را از دست دادن و بیکار شدن مثل کسب و کارهای آنلاین بعد چطور درمورد ایجاد شغل حرف میزنی؟!
درست ترین و منطقی ترین حرف را آقای وحیدی گفتند
چ دلیلی دارد جوان ایران برای رهایی جوان اروپایی جانش را فدا کند و آنها با ما دشمنی کنند
دیگر زمان ترحم ب اروپا نیست
لطفا مانع ترانزیت مواد مخدر به اروپا نشوید
در دستگیری و خنثی سازی اختلاسگران و آقازاده ها چرا ناتوان هستید؟!
محمد وحیدی از طرف مردم نباید حرف بزنی و تصمیم بگیری
از مردم بپرسید تا بگن چه کسانی عزیزترین ها هستن برای مردم
محمد وحیدی اون کار که به طور مخفیانه داشته انجام میشده ولی حالا دارید رسانه ای میکنید
جناب وزیر محترم با این سرعتی که شما دارین شغل ایجاد میکنید باید بزودی نیروی کار وارد کنیم فقط سرتون خلوت شد یفکری هم برای میلیون ها بیکار ناشی از قطع اپلیکیشن های اینستا و واتساپ بفرمایید
با سلام نماینده خانه ملت حرفهای که زده اند کاملا منطقی میباشد چرا برای اینکه اروپا در امان باشد بهای ان را جوانان ایرانی نیروی سپاه و انتظامی و ارتش بدهد و جلوی مواد مخدر را بگیرد.گور بابای غرب
اقای رییسی در این دستور دونست به کی دستور بده یا به خود ارز دستور داد که بیا پایین ؟ بعد اینکه ان شالله گفت یا فقط گفت باید پایین بیاید ! بعد اینکه ایا می دونه ارز باید پایین بیاد یا مثل اون تحلیل هاش که همه چیز رو به بهیود است رو کلا در افزایش می دونه یعنی گرانی ، بیکاری ، نقدینگی و ...
با صادرات مواد ارز اوری کنید
ضرغامي : بايد فضا را باز كنيم ، مردم را درك كنيم و سخت گيري نكنيم !
------------------------------------
آقا صالح همان طور كه دست هايش را پشت سر گرفته بود و متفكرانه چشم به زمين دوخته و سلانه سلانه
پيش مي آمد ، تا به من رسيد گفت :
-- « جعفر آقا ما در دنياي « هوشمندي » زندگي مي كنيم و بايد عصر ما را عصر « هوشمندي » نام گذاري كرد ! ... شما قبول داري ؟ ... از صبح تا حالا دارم روي اين « فكر » كه به نظرم رسيده ، انديشه و غور مي كنم !
-- درسته آقا صالح ... اين همه اختراعات و ابداعات و اكتشافات و تكنولوژي و فن آوري كه در عصر ما رخ داده همه نشانه هوشمندي ما آدميان است ، همه ما فرزندان بابا آدم و ننه حوا ! ... و گرنه كدام حيوان و جانور و جاندار است كه توانسته به اختراعي واكتشافي تازه دست بزند و مثلاً مخترع چيزي جديد بشود !! ... و اين خيلي عجيب است از ما انسانها !
آقا صالح متفكرانه سرش را به علامت تاييد تكان داد و گفت :
-- درسته آقا جعفر عجيبه ! اما عجيب تر اينه كه در دنياي ما و روزگار ما علاوه بر اين كه انسانها خيلي هوشمندند ، وسايل زندگي ما ،هم هوشمندند ! مثلاً ساعت هوشمند ، تلويزيون هوشمند ، لباسشويي هوشمند ، كولر هوشمند ، و بسياري چيزهاي ديگر كه هوشمندند و خودشان مي دانند كه چه كار بكنند و چه
كار نكنند ! ... ملاحظه بفرما كه كار هوشمندي در دنياي ما به كجا رسيده ، ... بگذار يك چيز خوشمزه اي برايت تعريف كنم آقا جعفر تا بيشتر متعجب شوي و بخندي ! همين ده پانزده روز پيش اخوي يك لباسشويي خيلي خوبي خريد و لباسشويي عهد بوقي را پس از سالها مرخص كرد . شايد هم لباسشويي مال زماني بود كه ماشين ها هندلي بود ! .. اخوي مي گفت : اولين بار كه لباسشويي راه انداختيم ، و كار شستن كه تمام شد ، عيال ديد كه يك كليد كوچولو كه در جيب شلوار مانده بوده ، در كنار شيشه دستگاه قرار گرفته ، يعني دستگاه زبون بسته كليد را گذاشته كنار و با زبان بي زباني گفته : اين كليد بردارين ، گم نشه !! در صورتي كه اين كليد بايد لابلاي لباس ها پيدا ميشده و نه در يك گوشه و كنار مخصوص ! ... آيا به نظر شما اين هوشمندي دستگاه نيست ؟
-- درسته آقا صالح ، امروزه برق ها هم هو شمندانه كار مي كنند ! شنيدم پسر ميرزا عبد الكريم كه حالا كارمند بانكه يا معاون و يا رئيس بانك يك خونه ساخته كه ميگن چشم كور را روشن ميكنه !-- خدا را شكر ، خدا بيشترش بدهد ،ما بخيل نيستيم -- پسر عمويش تعريف مي كرد كه پسر عموم برق جاي جاي خانه اش را از راه دور روشن و خاموش ميكند ، مثلا چراغ راه رو يا اتاق يا آشپزخانه ... با موبايل ، از فاصله خيلي زياد ، هر كدام كه بخواهد روشن مي كند ، هر كدام كه بخواهد خاموش مي كند واقعا عجيبه ! بحق چيزهاي نديده و نشنيده !! » ...
آقا صالح كه گويي دلش مي خواهد حرف هاي من زود تمام شود تا خودش ادامه صحبت هايش را بدهد ، تند تند سرش را به علامت تاييد حرف هايم را تكان ميدهد و مي گويد :
-- درسته جعفر آقا ! همين پسر خودم را ميگم ... وروجك بيشتر از هفده سال نداره ، اما يك چيزهايي ميداند و يك چيزهايي مي گويد كه عقل من ٦٧ ساله از چنين چيزهايي مات و مبهوته ... انگار نه انگار من كه چند تا پيرهن از او بيشتر پاره كرده ام و سرد و گرم روزگار را چشيده ام و بسي سر بالايي و سراشيبي زندگي را طي كرده و بس ليل و نهارها را پشت سر گذارده ام ،اصلاً و ابداً عقلم به اين چيزهايي كه او مي گويد پي نمي برد !! ... واقعيت اينه كه جعفر خان ، بنده احساس مي كنم در مقابل اون بچه كه هنوز دهنش بوي شير ميده ، قديمي ام !! همين جمعه پيش بود كه موبايل دايي اش را كه بد جوري در هم و بر هم شده بود ،و شايدهم دايي اش مي خواسته دور بيندازد در يك طرفة العيني درست كرد و با دايي اش چنان صحبت مي كرد و چنان كلمات قلنبه سلنبه به كار مي برد كه همگي احساس كرديم كه انگاري يك خارجي داره صحبت ميكنه !! ... من كه هر چه گوش دادم يك كلمه از حرف هايش ملتفت نشدم ! به هر حال جعفر خان ما در روزگار خودمان با همين چشم هاي كوچك مان ، چيزهاي خيلي خيلي بزرگي را داريم مي بينيم !، كي باور مي كرد كه روزي بيايد كه با يك دستگاه كه چند مثقال پلاستيك بيشتر نيست ، بشود با آن سر دنيا صحبت كرد و حتي طرف را هم ديد، بدون اين كه به سر سيمي وصل باشد !! روز چهار شنبه به حاج رضا بزاز گفتم : « حاجي ، دلت براي بچه ات تنگ نميشه كه در ديار فرنگ درس ميخونه و سال تا سال نمي تواني اورا ببيني ؟ حاج رضا خنده اي كرد و گفت :
« خدا پدرت را بيامرزه ! ما هر شب همديگر را مي بينيم و با يكديگر صحبت مي كنيم »!، وقتي كه حاجي ديد خيلي تعجب كرده ام ، گفت : آقا صالح مگه در دنياي امروز زندگي نمي كني ؟ » حاج رضا اين را گفت و رفت !! ... جعفر آقا معطلت نكنم ، به هر حال ما در دنيايي شرف حضور داريم كه علاوه بر هوشمندي ما آدميان ، وسايل زندگي مان هم هوشمندند ! اين را فراموش نفرما ! گذشت زماني كه اگر كسي عطسه مي كرد ، از راه بر مي گشتيم و مي گفتيم : بر گرديم كه صبر آمد !! راستي جعفر خان ، شنيدم كه بالاخره اخوي تان ديسكش را عمل كرد ! حال و احوالاتش چه طوره ؟ خوبه بحمد الله ؟
اگر ایران درگیر جنگ اوکراین شده که اشتباه بزرگی هست که سریع باید کنار رود،
اگر ایران درگیر نشده این خباثت روسیه بود که خواست ایران رو بدنام کند تا تحریم برداشته نشود و بیشتر هم شوند
کافر قران میسوزاند چون اعتقادی ندارد و کافر است ولی اگر قران بخوانی و بدان عمل نکنی بدتر از قران سوزی است .ضمنا نماینده گرامی ، مبارزه با مواد مخدر برای نجات بشریت است نه برای بده بستون.
لطفا به وضع اقتصادی بیشتر توجه کنید چون غیر قابل تحمل شده است
آقای همتی شما با چه رویی نظر میدی ؟؟؟! سکوت هم همیشه بد نیست پس ببند
نابودی بورس رو با دلار ۴۵ هزاری خدمت همه ملت تسلیت عرض میکنم و عرض تبریک خدمت همه دلالان سکه وارز و دلار و خودرو که طی دو ماه سرمایه آنها دوبرابر شد ، تبریک خدمت کاسبان عزیز که سرمایه آنها روز به روز دوبله میشه ، صنف طلافروشان, صنف بنکداران و ..‌و تسلیت خدمت کارگران و کارمندان بی پول که حسر الدنیا و الاخرت شدن ؟؟ تبریک خدمت ابراهیم بت شکن
خداوکیلی این نماینده ها رو دقیقا از کجا اوردین؟ هر کسی هر چی ادمای دوروبرشو نگاه کنه یک دونه هم این مدلی پیدا نمی کنه!
چی شد دلار رییسی ۵۰۰۰ تومان در صرافیها بفروش نمیره
مردم مردند از خوشی و مردم آمریکا دارند ریال میخرند که ارزش پولشون حفظ بشه؟
ترانزیت برای ما سودده بوده است
آقا من با پیشنهاد این نماینده مجلس موافقم که می گوید مواد مخدر را به اروپا صادر کنید این همه مواد مخدر را می گیرید بفروشید به اروپا وآمریکا حالا که مارو تحریم کردند اینجوری پول دربیارید اگر بخواهید به این حرامزادها رحم کنید لم میشوید مخصوصا عربستان اگر بن سلمان تریاک بکشد وپای منقل وافور بنشیند دیگه زر مفت نمیزنه وهی خلیج عربی عربی نمی کند وپولهاشو نمی دهد شبکه عنتر قرشمال،اون موقع می یاد تریاک سناتوری می خرد وحشابی کیفور میشه
من هم با نظر این نماینده در مورد هزینه ندادن ایران برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا موافقم. آدم برای کسی بمیره که حداقل برای آدم تب کنه
دلیلی برای صرف منابع مالی و انسانی در جهت جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به غرب وجود ندارد. مهم آلوده نشدن جوانان ایران زمین است و بس. البته سوق دادن موادی مثل تریاک و حشیش کمک به جوامع غربی هست که هم اکنون با مواد مخدر صنعتی دست و پنجه نرم میکنند.
با توجه به این که بخشی از مواد مخدر ورودی در داخل کشور مصرف می شود و بخشی به اروپا می رود تنها راه اینکه ایران مانع ترانزیت این مواد نشود آن است که کامیون های حامل مواد مخدر در مرزهای شرقی با نظارت و نیز مقامات رسمی پلمب شود و بعداً در نزدیکی مرزهای غربی به نمایندگان محترم تحویل شود.

از پیشنهادات مناسب تر هم استقبال می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
چند کلمه ای را که تابناک سانسور کرده و در نتیجه متن بی معنی شده پیدا کنید و جایزه بگیرید.
به یک شرط دلار به ۳۰ هزار برمی گردد بشرط آنکه دولت و ترجیحا بانک مرکزی سیاست انقباضی در پیش بگیرد و نقدینگی شناور در جامعه را جمع آوری و فریز کند و در بانک داری و ارائه تسهیلات از روش های علمی موجود در جهان استفاده کند و بر اساس فرمول پیش برود نه اینکه بر اساس حدس و گمان و تصمیمات جلسه ای
حدود ۳۰ سال پیش یک استاد دانشگاه در حین کلاس مدیریت که درس می داد این ایده خلاقانه را بازگو کرد که ایران چرا اینقدر هزینه امکانات و نیروی انسانی برای امنیت اروپا می کند باید مواد مخدر افغانستان تحت حفظ از ایران به سمت اروپا ترانزیت گردد.تا جایگاه ایران معلوم گردد غربی‌ها خودشان باید هزینه کنندو الان یک نماینده مجلس طرح ترانزیت را ارائه داده.البته آن زمان یادم هست آن استاد از خوانین و عشایری بود که با نظام میانه خوبی نداشت اما وطن پرست بود
متاسفانه در زمان جنگ بخاطر شرایط جنگی و کاهش قیمت نفت دولت دست به چاپ پول زد و این موضوع به یک عادت بد برای دولت ها درآمد
باید این عادت غلط را از دولت ها گرفت و آنها را مجبور کرد که از روش های دیگر کسری بودجه خودشان را تامین کنند ولو اینکه برای سالیان متمادی بدهکار بمانند

اصطلاح ریاضت اقتصادی در اروپا را ما بخصوص در زمستان سرد اروپا زیاد شنیده ایم و همین موضوع باید برای کشور ما هم در هنگام کسری بودجه وجود داشته باشد تا ریال هم مثل یورو و دلار و دیگر پول های معتبر با ارزش بماند و دنیا روی آن حساب باز کند

ارزهای وارد شده به کشور حساب و کتاب درستی ندارد و بر اساس یک فرمول و اصول مدون نیست و با روش های غلط از قبیل ارزپاشی و قیمت دستوری و یارانه های غیر هدفمند هدر می رود

باید یک توازن بین ارزهای ورودی و خروجی وجود داشته باشد و همواره ورودی بیشتر از خروجی باشد
و نباید ارز تبدیل به یک کالای سرمایه ای شود و باید با فریز کردن ریال ارز از حالت سرمایه ای خارج کرد
انسان ذاتا سودجو است و سودجویی اگر باعث ضایع شدن حق دیگران نشود چیز بدی نیست بخاطر همین مردم اگر بعد مدتی تجربه کنند که با انباشت ارز سودی حاصل نمی کنند آنرا رها می کنند
این موضوع در هر کالایی از قبیل خودرو ومسکن و ... مصداق دارد
دولت و مجلس باید به زیرساخت ها توجه کنند نه به روبنا ها
زیرساخت ها پول ملی است زیرساخت ها تامین پایدار برق و گاز و بنزین کشور است که توسط نیروگاه ها و پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی قابل انجام است و نباید با قیمت های دستوری و دستورات نامتوان باعث کند شدن روند آنها شد
جناب سردار وقتی مردم هر روز شاهد بالا رفتن دلار و تاثیر شدید تورم آن بر زندگی شان را با پوست و استخوان لمس می کنند آیا توان احساس جهاد تبیین خواهند بود ...جناب شما فکر می کنید تمام هم دوره های شما در سپاه و دیگر ارکانها که هم سن شما هستند توان مالی شان مثل شما است ...البته می دانم زندگی شما یک زندگی ساده است ولی در هر صورت حتی همدوره های شما که در این انقلاب مثل شما بودند این زندگی حداقلی و بدون تشریفات شما را هم ندارند. یعنی با زحمت زندگی می کنند چرا مردم مثل اول انقلاب بیرون نیامدند تا جنگولک بازی اغتشاشگران را مثل منافقین جمع کنند؟ چون واقعا در تنگنا هستند به شدت از لحاظ مالی و اقتصادی در مشکلات هستند و بشدت سیستم های اداری وضعیت اذیت کننده دارند شما یک بار بدون اینکه بشناسند یک پرونده در دادگستری تشکیل دهید بعد خواهید دید که مردم چه می کشند یک پرونده که باید در عرص یک ماه جمع و جور و رای صادر شود یک سال می کشد ... یک بار پایتان بصورت ناشناس به کلانتری باز شود بعد ببینید چه وضعیتی دارد .. بصورت ناشناس یک دکان در شهر دایر کنید تا ببینید ادارات مختلف چه هفتاد خانی برایتان پهن کرده اند یک بار برای گرفتن قرض الحسنه به بانک مراجعه کنید بعد ببینم از جهاد تبیین دم می زنید ... نخیر جناب سردار تا در درون جامعه بصورت محسوس وارد نشوید و باز زوایای پشت درو بین را نبینید علت عدم همراهی مردم را نخواهید پذیرفت... هیچ مسئولی بصورت عریان و ملموس با مشکلات جامعه ارتباط ندارد و شما درد را فقط بر روی بولتن ها می بینید ....... پاسدار بازنشسته
منتظر ظهورت هستیم...
دکتر رئیسی سال آینده وعده های انتخاباتی را محقق می کند. او می تواند. هم دانشش را دارد و هم وزیران قوی و کاربلد.
هر وقت مهمونی زنونه تموم شد، اسامی و سابقه شرکت کنندگان و هزینه و دستاوردهای این مهمانی بیان شود!......شما اگر به دنبال زنان تاثیرگذار هستی توی ایران پر است از زنان و دختران تاثیرگذار....
آقای ضرغامی لطفا بما بگو خودت با خودت چند چند هستی وموضع خودت را واضع بدون روتوش بیان کن
یعنی چی ؟ یعنی قراره مواد مخدر رو صادر کنیم ؟! قراره مرزهای شرقی رو باز بزاریم تا قاچاقچیان عزیز بدون هیچ مزاحمتی وارد ایران بشن و ضمن عبور به اروپا یه دشتی هم تو ایران بکنن ؟!
سردار . انکار هیچ چیز ی را تغییر نمی دهد . مسله پهپاد ها از هسته ای بیشتر خسارت وارد کرده .
یک میلیون شغل@؟ ده میلیون شغل ره نابود کردید کدام یک میلیون!؟
همچون تعیین بانوی اول عبداللهیان که حکایت بیکار بودن دولت مردان است!
واقعا نمیتونن مدیریت کنن
شما نماینده خواب هستید المان وترکیه کشت را ازاد کرده درحد استفاده بیماران که هزینه ای هم برای دولت نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
خوب اینم میگه باز کنیم که فراتر از مصرف دارویی باشه. اگه میشه این کارو کرد که باید انجام بشه.
مرغداران هم در ضررند؟؟مرغ را هم ببرید تو بورس!!!
اگر ترانزیت مواد مخدر به اروپا آزاد یشه اشتغال زایی هم در کشور بوجود میاد بلاخر یک نفر د رمجلس فکر بکری کرد
آقای محترم ترانزیت مواد به اروپا به ما چه!؟ به من چه!؟ مگر ما قیم مردم دنیا هستیم مگر ما فضولباشی هستیم مردم دنیا میخان با هم تجارت مواد بکنند ما چکاره هستیم
شما اول مانع ورود مواد مخدر به کشور خودمون باشید اروپا از شما انتظاری نداره
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
تو که سواد نداری چرا اظهار نظر میکنی
وقتی اروپا قصد نابودی مردم ایران را دارد برای 1سال ترانزیت مواد ازاد شود بعد ببینید چیزی ازاروپا باقی میماند مواد یک سلاح خوب درمقابل بد رفتاری اروپاست
وقتی اروپا قصد نابودی مردم ایران را دارد برای 1سال ترانزیت مواد ازاد شود بعد ببینید چیزی ازاروپا باقی میماند مواد یک سلاح خوب درمقابل بد رفتاری اروپاست
38سالمه 35 سالشو گفتم بگذارید مواد مخدر بره اروپا ما رو بخاطر اروپایی ها به کشتن ندین. چه عجب یک حرف عاقلانه و ملی گرایانه هم شنیدیم.
38سالمه 35 سالشو گفتم بگذارید مواد مخدر بره اروپا ما رو بخاطر اروپایی ها به کشتن ندین. چه عجب یک حرف عاقلانه و ملی گرایانه هم شنیدیم.
پیشنهاد نماینده محترم در مورد ترانزیت مواد مخدر پیشنهاد جدیدی نیست و سالهاست سوال مامردم ایران اینه که چرا ما دایه دلسوزتر از مادریم اروپا ما به چ ربطی داره که باید تاوان عدم اعتیاد انها را جوانان ما با جونشون بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
از دید جنابعالی،به ما چه که بعضی ها ایدز گرفته اند،به ما چه که بعضی ها فقیرند،.....طلاق گرفته ،اند،......زندانی هستن،اصلابه ما چه آلودگی هوا هست،به ما چه که گرونی هست،،اصلا .... و هزاران مورد دیگر،خدا به داد من برسه با افرادی مثه جنابعالی.
در پاسخ به آن نماینده ای که پیشنهاد داده تا ترانزیت مواد مخدر به اروپا باید باز گردد !!!!؟؟؟؟

شخصا و طی حداقل ۲۰ سال گذشته ندیده ام که دولت نسبت به انجام مراسم آتش زدن مواد مخدر مکشوفه در ملاء عام اقدام کرده باشد
و دسترسی به مواد مخدر در اروپا نیز ، دچار مشکل شده باشد
بعد از ایران اروپا نیست که مواد مخدر را در ایران تا مرز اسکورت کنند که به اروپا برسد همین سالها هم مواد در دسترس اروپا بوده.. اگر ایران در کشور خود با قاچاقچی برخورد می‌کند بخاطر جوانان خودش است آنهم در مرزهای خراسان ها و سیستان بلوچستان ... اگر آزاد بگذارند موادی به اروپا نمی رسد انقدر که در ایران تقاضا دارد.
قابا توجه نماینده مجلس آقای وحیدی،واقعا نباید جلوی ترانزیت را گرفت ، چون بعد از گرفتن در داخل کشور مصرف می شود
آقای وحیدی این موادی که گرفته می شود ،چکار می شود پولش چکار می شود شفاف سازی کنید لطفا ،آیا نظارتی هست
همین موادی که جلوش گرفته می شود ،کجا مصرف میشود داخل هیچ نظارتی هم نیست
اگر کشت ومصرف مواد آزاد شود رضایت مندی جامعه فوق تصرف است ،بالای 100درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
تصرف؟؟؟ تصور
آقای وحیدی تو کجا بودی تا بحال عقلت قربون ،فدات شم
چه عجب یه نماینده حرف منطقی زد میشه چشممون رو ببندیم روی ترانزیت مواد به سمت اروپا و در عوض قول بگیریم مواد در ایران پخش نشه برد برای دو طرف در جهت منافع ملی و دادن درسی به اروپا
سلام آمار اشتغال وزیر کار دو برابر مرکز آمار هست تمامی نداره دروغگویی
کاری که خیلی قبل تر باید انجام می شد
چرا مابخاطراروبا وجلوگیری ازموادمخدربه اروپا این همه هزینه پرداخت کنیم
البته با توجه به اینکه ما با اروپا همسایه نیستیم، باید با همسایه های غربی هم توافق کنیم تا در این مسیر ترانزیتی مشکلی ایجاد نکنند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی