بازدید 3476
۳

السودانی: عراق با وجود تروریسم صبور و قدرتمند باقی ماند

نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در مراسم رسمی روز شهید عراقی که با حضور مسئولان و مقامات عراقی در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، گفت: در این روز شهادت «سید محمد باقر حکیم» در حرم امیر المومنین (ع) به همراه برخی از همراهانش را به یاد می‌آوریم.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 21 January 2023

به گزارش تابناک، به نقل از دفتر جریان حکمت ملی عراق، «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق به شهدای عراق در هر مکان درود فرستاد و افزود: در این روز خون شهدا را به همراه پیروزی مبین که بر تروریسم محقق شده به یاد می‌آوریم.

نخست وزیر عراق با درود به شهدا گفت: هیچ دینی بزرگتر از دین شهدا بر گردن ما نیست. عراق با وجود تروریسم صبور و قدرتمند باقی ماند و توانست با قدرت ادامه دهد.

السودانی گفت که دولت کار خود را در شرایط سخت آغاز کرد و برنامه کاری واقع بینانه و عمل گرایی ارائه داد.

وی ادامه داد: امروز در حال آماده کردن بودجه هستیم و در مراحل پایانی تدوین قانون بودجه هستیم، مساله ای که نسبت به سال های گذشته متفاوت است و قانون بودجه برای نخستین بار با محور برنامه دولت آماده می شود.

نخست وزیر عراق با اشاره به افزایش قیمت دلار در عراق گفت که این مساله به کار جدی و پایان سیاست‌های اشتباه نیاز دارد. وی بر تداوم حمایت دولت از کاهش قیمت دلار تاکید کرد.

السودانی با بیان اینکه اقدامات خوبی درخصوص ثبات قیمت دینار اتخاذ کرده‌ایم، به هر که قصد سوء استفاده را دارد، هشدار داد.

وی بر پایان فساد در عراق به عنوان اولویتی در عراق اشاره کرد و گفت: دولت از قوه قضائیه در تعقیب افراد تحت تعقیب و بازگرداندن اموال عراق حمایت می کند و برای بازگرداندن اموال غارت شده عراق تلاش می کنیم.

السودانی اشاره کرد که عراق به روابط خارجی اهمیت زیادی می دهد و در این خصوص با همه تعامل دارد. عراق با کشورهای دیگر روابط جدی دارد و نه روابط صوری.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که همه نیروهای سیاسی باید از درگیری ها و منازعات کناره گیری کنند زیرا مردم فعالیت های حقیقی را تشخیص می دهند.

السودانی با بیان اینکه ما با نظرات مخالف، مخالف نیستیم، زیرا نظر مخالف به کشور خدمت می کند، عنوان کرد: امروز می بینیم که عراق و عراقی ها در تلاش برای بازگرداندن کشور به جایگاه حقیقی خود هستند و تاکید می کنیم که زمان در دست ماست و آینده در برابر ما است.

نخست وزیر عراق گفت که کشورش تا زمانی که مرجعیت ناظر فرایند سیاسی است و نیروهای امنیتی به حمایت و پشتیبانی می پردازند، قوی است.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
اگه ایران نبود شما نمک نشناس ها یا مرده بودین یا زندانی داعش بودین و زن و بچه هاتون هم کنیز و غلام داعشی ها بودن
به برکت خون شهدای مدافع حرم و سپهدار شهید قاسم سلیمانی .
همان فردی است که نام خلیج پارس را جعل کرده است ؟؟؟

این دهان دریدگی را فراموش نخواهیم کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان