بازدید 11528
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۸ دی

آقای شهردار! مشکلات ریز با شما / اتحادیه اروپا و بازی با آتش / سنجش میهن‌دوستی به روایت جهان صنعت

لندن در تله اشتباه محاسباتی، یک نفر با ادعای مخالفت با دیکتاتوری حامی سلطنت شد! نگرانی از کوچک شدن سفره حقوق بگیران، خرید سه متر خانه با وام مسکن در تهران، کلاف پیچیده آلودگی، آمادگی سد جنجالی برای آبگیری! تهران ـ آنکارا در مسیر همگرایی، انتقاد اژه‌ای از تاخیر در اجرای احکام تعزیرات و همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۲ 18 January 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که صف آرایی جریان‌های سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۲، تداوم تعطیلی مدارس شدت گرفتن تبعیض آموزشی، دست انداز در مسیر خودرو‌های بورسی، برنامه ویژه دولت برای گرفتن مالیات و شلیک موفق موشک‌های کروز دریایی سپاه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


سنجش میهن‌دوستی به روایت جهان صنعت


«جهان‌صنعت» طی یادداشتی در شماره امروز خود با تیتر سنجش میهن‌دوستی نوست: دوست داشتن سرزمینی که شهروندان در آن زاد و رشد می‌کنند به آرامی در قلب و ذهن آن‌ها جای می‌گیرد و بیشتر شهروندان میهن‌دوست به الزام‌های این دوست داشتن آگاه می‌شوند. دلسوزی برای میهن و هم‌میهنان با ملی‌گرایی تندخویانه که با راهبرد‌های پیچیده و برای پاشیدن خاک به چشم شهروندان تدارک دیده شده و اجرایی می‌شوند به صورت معناداری تفاوت دارند و الزام‌های آن‌ها نیز به طور بنیادین از هم جدا می‌شوند. در تاریخ معاصر برخی ایدئولوژی‌ها به ویژه از سوی مارکسیست‌های جهان‌وطن که سودای یکپارچه کردن ذهن و عمل همه شهروندان را در دستور کار داشتند میهن‌دوستی را از ماهیت پیش‌برنده تهی کردند و خواستار جهان‌وطنی شدند. راهبرد این بود که بخش‌هایی از جهان را که پس از جنگ دوم جهانی به اردوگاه کمونیستی پیوست کرده بودند برای صیانت از خود نگه دارند. این وضعیت در ایران به لحاظ تئوریک و اجرایی از دهه ۱۳۲۰ به وسیله یکی از حزب‌های وابسته به همان ایدئولوژی تبلیغ و ترویج می‌شد و شمار قابل اعتنایی از روشنفکران نیز این آرمان را قبول کرده بودند.


در برابر این تبلیغ جهان‌وطنی، اما سونامی ملی‌گرایی افراطی و شوونیسم نیز از سوی دولت‌های پهلوی دیده شد. در هر دو حالت یادشده، اما یک رخداد و یک نظریه جا افتاد و آن نفی میهن‌دوستی واقعی از سوی همه گروه‌های اجتماعی به ویژه سرمایه‌داران و صاحبان کارخانه‌ها و بنگاه‌های خصوصی‌سازی بود. در همه دهه‌های تازه‌سپری‌شده سرمایه‌داران زیر تیغ بودند و این‌جور جا افتاده بود و هنوز ادامه دارد که آن‌ها تنها به فکر جیب خود هستند و میهن و هم‌میهنان برایشان ارزشی ندارد.


رضا سواری از فعالان صنعت پرورش طیور که در روز بزرگداشت امین‌الضرب از سوی اتاق تهران تجلیل شد در سخنانی در همین باره گفت: «من عاشق ایرانم، در پی آبادی میهنم هستم و روی کشور خود تعصب دارم… بار‌ها تاسف خورده‌ام که چرا مسوولان ما چنین تعصبی روی کشور خود ندارند. چرا به جای آنکه دستمان را بگیرند، پایمان را می‌کشند… به رغم تلاش تولیدکنندگان و تعصب آن‌ها به کشور، افسوس که حمایت شایسته‌ای از تولید صورت نمی‌گیرد.»


به نظر می‌رسد باید درباره الزام‌ها و آیین و آداب و ادب میهن‌دوستی نگاه تازه‌ای داشته باشیم و رفتن در دولت به هر عنوان و گرفتن منصب و مقام در هر رده مدیریتی به ویژه مدیریت‌های کلان در نهاد‌های قدرت را تراز و متر میهن‌دوستی نمی‌دانیم و به جای آن برآیند و نتیجه فعالیت افراد را معیار سنجش میهن‌دوستی بدانیم. مدیری که در وضعیت بحرانی سوخت و انرژی در کشور به حزب و گروه خاصی در یک کشور دیگر تعارف می‌کند، مدیری که با ناکاربلدی و جزم‌اندیشی و صیانت از مقام و موقعیتش راه ورود سرمایه خارجی را می‌بندد، مدیری که به جای عذرخواهی از تخلف یا قصور زیردستانش سرسختی نشان می‌دهد و از هم‌میهنان طلبکار هم می‌شود و… میهن‌دوست است یا افرادی که توانسته‌اند برای شهروندان ایران شغل ایجاد کنند و برای آن‌ها درآمد بسازند؟


اتحادیه اروپا و بازی با آتش

حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: تلاش ماجراجویانه اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی یک بدعت خطرناک در تعاملات بین‌المللی تلقی می‌شود که پیامد‌های خطرناکی برای کشور‌های اروپایی به دنبال خواهد داشت. قرار است پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ تشکیل جلسه دهد تا در خصوص قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی تصمیم گیری کند. در آستانه این نشست هواداران منافقین، سلطنت‌طلبان فراری و عناصر وطن فروش در برابر مقر این پارلمان اجتماع کردند و خواستار قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی شدند. اگر اتحادیه اروپا تحت تاثیر فضاسازی‌های آمریکا و لابی صهیونیستی بخواهد سپاه را که یک نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی و مورد احترام ملت‌های اسلامی است در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد قطعا اقدامات سختی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه نیرو‌های اتحادیه اروپا در منطقه صورت خواهد گرفت. شکی نیست که کشور‌های اتحادیه اروپا در حوادث دردناک اخیر ایران نقشی تخریبی ایفا کردند، اما تلاش این کشور‌ها برای تجزیه ایران و تحمیل یک جنگ داخلی بر این کشور با شکست مواجه شد. شکست نزدیک به ۴۷ کشور مختلف جهان که در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر ایران مشارکت داشتند به مفهوم شکست جنگ ترکیبی جهانی علیه جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. این شکست موجب شد تا اتحادیه اروپا شیوه‌های دیگری برای انزوای ایران و تحت فشار قرار دادن نهاد‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی اتخاذ کند که یکی از این شیوه‌های ماجراجویانه تلاش اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست نهاد‌های تروریستی است. اتحادیه اروپا با این اقدام احتمالی خطرناک منافع خود را دچار مخاطره خواهد ساخت زیرا ایران نیز اقدام مشابهی برای مقابله با باج‌خواهی‌های سیاسی اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد.

قرار دادن نیرو‌های اتحادیه اروپا و ناتو در لیست سازمان‌های تروریستی، اخذ عوارض سنگین از کشتی‌های تجاری وابسته به کشور‌های اروپایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند و منع ورود نظامیان کشور‌های اتحادیه اروپا به کشور‌های هم‌پیمان ایران می‌تواند بخشی ازاقدامات تنبیهی ایران علیه اتحادیه اروپا تلقی شود. پارلمان اتحادیه اروپا در صورت تصویب طرحی برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران، وارد یک چرخه خطرناک رویارویی با ملت‌های اسلامی منطقه خواهد شد که بازنده آن در درازمدت کشور‌های اروپایی خواهند بود. از رخداد‌های دیگر منطقه که در آینده تاثیر خود را بر شرایط سیاسی واقتصادی ایران ومحور مقاومت باقی می‌گذارد موضوع سفر دوره‌ای آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه به کشور‌های لبنان، سوریه و ترکیه است. در این سفر وزیر خارجه زمینه سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و سوریه را فراهم ساخت. قرار است رئیس‌جمهوری اسلامی در سفر به ترکیه و سوریه راهکار‌های پایان دادن به بحران ۱۲ ساله سوریه را با رجب طیب اردوغان و بشار اسد، روسای جمهوری ترکیه و سوریه مورد بحث قرار دهد. احتمال دارد که نشست ۳ جانبه‌ای بین روسای جمهوری ۳ کشور ایران، ترکیه و سوریه برگزار و اردوغان و بشار اسد توافقنامه صلح پایدار بر اساس عدم مداخله در امور داخلی دو کشور ترکیه و سوریه را امضاء کنند. اگر این اتفاق تاریخی رخ دهد قطعا منطقه شاهد یک ثبات و آرامش بیشتری خواهد بود و بحران سوریه به نقطه پایانی خود خواهد رسید. از حوادث اخیر دیگری که مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت اظهارات غیرمسئولانه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بود که در سفر به آلمان بار‌ها از واژه مجعول دیگری برای نام تاریخی خلیج‌فارس استفاده کرد. به‌کارگیری نام مجعول دیگری برای خلیج فارس با واکنش ملت ایران و بخشی از جریان‌های سیاسی عراق و منطقه مواجه شد زیرا استفاده از نام جعلی برای خلیج‌فارس تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست زیرا حاکمیت تاریخی ایران بر این آبراه حیاتی قابل انکار نیست. انتظار می‌رود نخست وزیر کم تجربه و فاقد بینش سیاسی حساسیت‌ها را درک کند و فریب سیگنال‌های رژیم‌های مرتجع عرب که تلاش دارند عراق را از دایره اعتقادی خارج و وارد دایره قومیت‌گرایی سازند، نخورد.

 

آقای شهردار! مشکلات ریز با شما


محسن پورعرب طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جوان نوشت: همین که در مترو مقابل چهل، پنجاه پله رو به بالا قرار گرفتم مشکلات ریز و درشت پایتخت را مرور کردم. به نظرم ریزش همین از کار افتادن‌های پی در پی پله برقی ایستگاه‌های مترو و پل هوایی‌ها است و درشت‌هایش آلودگی هوا، ترافیک، کمبود واگن‌های مترو، بافت‌های فرسوده و حمل و نقل عمومی فرسوده، اما چاره‌ای نبود، باید این پله‌ها را بالا می‌رفتم. صد‌ها و بلکه هزاران نفر مجبور بودند در مدتی که پله برقی خراب است، آن مسیر سخت را طی کنند تا به مقصد برسند. یکی جوان بود و چابک، دیگری میانسال و برخی هم پیر و از پا افتاده‌بودند و توان رفتن این اندازه پله را نداشتند. هرکسی زیر لب چیزی می‌گفت. برخی هم بلند بلند مسئولان و مدیران را دعا می‌کردند!


اما واقعاً توقع زیادی است که مشکلات ریز پایتخت مدیریت شوند و باری از دوش مردم برداشته شود؟ خاطرم است روز‌هایی که قرار بود شهردار جدید تهران انتخاب شود، موجی از القاب برای جناب آقای زاکانی به راه افتاده‌بود؛ القابی که همچنان هم به کار برده می‌شوند. از تانک انقلاب بگیر تا مدیر فسادستیز و انقلابی از جمله القابی بودند که در توصیف شخصیت وی به کار برده می‌شد. دل خیلی‌ها خوش بود که با آمدن علیرضا زاکانی آن رفیق انتخاباتی رئیس دولت سیزدهم، بسیاری از مشکلات کلانشهر تهران در اولویت دولت قرار می‌گیرند و یکی پس از دیگری حل می‌شوند. علاوه بر این در مقایسه وی با رقیبش برای کسب سکان شهرداری تهران به باور بسیاری توان مدیریتی، جسارت و در یک کلام عرضه علیرضا زاکانی بر مازیار حسینی می‌چربید.


اکنون که بیش از یک سال از مدیریت شهردار جدید و تیم تازه نفس وی در پایتخت می‌گذرد، مروری اجمالی بر مسائل کلانشهر تهران نشان می‌دهد همچنان مشکلات ریز و درشت خود‌نمایی می‌کند. اگر چه قدم‌هایی در راستای حل آن‌ها برداشته شده، اما کافی نبوده‌است. در روز‌هایی که توقع این است، نتیجه حضور علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت حل مشکلات باشد، اما انگار قرار گرفتن در جو مسئولان دولت، شهردار را هوایی مسائل کشوری کرده‌است. شهردار تهران که وظایف و مسئولیت‌هایش مشخص است روزی به مردم پیشنهاد می‌کند دلار نخرند، روزی دیگر با این گمان که مسئولیتی در دولت دارد، به عنوان سخنگو با دانشجویان درباره اغتشاش‌های اخیر گپ و گفت می‌کند و روزی هم به رفسنجان می‌رود و به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سخنرانی می‌کند!


غافل از اینکه پایتخت‌نشینان با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می‌کنند، اما وقتی از مشکلات می‌گوییم همه مقصر هستند جز شهرداری! از آلودگی هوا بگوییم، می‌گویند شهرداری به تنها مسئول کیفیت هوای پایتخت نیست. از ترافیک زجر‌آور بگوییم، می‌گویند ریشه در سوءمدیریت‌های گذشته دارد و باز کردن این گره به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی‌آید. از فرسودگی حمل و نقل عمومی می‌گوییم، نپرداختن سهم دولت از مترو و کافی نبودن اعتبارات برای نوسازی را بهانه می‌کنند.


اصلاً تمام این‌ها درست و ما جماعتی بهانه‌گیر، اما پله برقی را که دیگر می‌توانید گردن بگیرید آقای شهردار! کمترین توقع ما این است که مشکلات ریز پایتخت را درشت ببینید و برایشان فکر چاره‌ای کنید. علاوه بر این بد نیست به عنوان مدیر شهری روز‌هایی را با همراهی انصار و رسانه‌ها پا در شهر بگذارید و مشکلات ریز این کلانشهر را از نزدیک ببینید و در جریان سختی‌هایی که بر پایتخت‌نشینان می‌گذرد، قرار بگیرید. ان‌شاءالله که این نقد را دلسوزانه بپذیرید و در ادامه مسیر صرفاً مشغول وظایف و مسئولیت‌های مربوطه باشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۲
مقامات و مسوولان، در ترکیه ملک نخرید ریسکش بالاست همین فردا ممکن است ترکیه به اتحادیه اروپا ملحق شود اونوقت خر بیار باقالی بار کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
ناشناس گرامی مقاله چه ربطی به خرید خانه در ترکیه دارد ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
تنگه هرمز رو ببندید
شریعتمداری امروز تیتر نزده که تنگه رو ببندیم!!
ای کاش مسئولانی که فرزندانشان در خارج از کشور مثلا سوئیس درس میخوانند یا زندگی میکنند حداقل در رفت وآمد ودید بازدید با فرزندان خود قدری هم دیده وشنیده های خوددر مورد مدیریت شهری از آن دیار را به اینجا منتقل میکردند .تا حداقل از تحصیل اقازاده ها نفع کمی هم به کشور برسد
شهردار به جای برگزاری تواشیح در مترو و تبلیغات فرهنگی، ابتدا به فکر شهرسازی و رفع مشکلات شهری باشد....البته به شرطی که تخصص این زمینه را داشته باشد!
داشتن انتطار رفع مشکلات شهر تهران از زاکانی که هیچگونه

سابقه ای در کار اجرایی و عمرانی شهری در عمرش نداشته

مشابه آنست که از رییسی که شرایط مشابه او را دارد انتظار

داشته باشیم که امور جاری کشور را درست و به موقع و بنفع مردم و کشور انجام بدهد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خیلی خیلی موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
دقیقا
مشکلات مردم از زمانی شدت گرفت ، که تفاوت حقوق و

مزایایی که نمایندگان مجلس و دولت ماهیانه دریافت میکنند

دهها مرتبه از حداقل حقوق دریافتی کارمندان و کارگران و

بازنشستگان که ۹۰ درصد مردم هستند بیشتر و بیشتر شد

و آنها اصلا هیچ شناخت و احساس و توجهی به چگونگی

زندگی فقیرانه و رنج آور و سخت و درد آلود ۸۰ میلیون نفر از جمعیت کشور ندارند

و طبیعی است که انگیزه ای هم برای رفع مشکلات متعدد

مردم نداشته باشند و هیچ تلاش موثری هم برای رفع فقر و

فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی کشور و مردم نکنند

و با دادن شعارهای تند تر بر تنش های بین المللی بیفزایند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
.احسنت، عین واقعیتو بیان کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خخخخ بازنشسته خودت کامنت میگذاری بعدش میایی دوباره بخودت احسنت میگی خخخخ؟ احسنت عین واقعیتو نوشتی این همان کامنت خودت هست
زاکانی نشان داده که فقط یک ادم پرخاشگر و پوششی در سیاست است و توان کار اجرایی و مدیریتی را ندارد ولی گویا قرار نیست شورای شهری که الان هر روز گند فساد از یک جایش می زند بیرون این مساله را بفهمد
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
شواریی که یکی از اعضا آن، از نام پدر بزرگوارش(شهید سلیمانی عزیز) استفاده کرد که رای بیاره(با سابقه صفر مطلق) شما توقع چی داری!!
تقصیر مردم تهرانه که همیشه به لیست رای دادند
روزنامه جوان و همفکرانشان، روزی که زاکانی را بدون رعایت مواد اولیه قانونی و برخلاف انصاف به شهرداری تهران نشاندند

باید می دانستند که او فاقد هر گونه علم و تجربه حداقلی لازم ، برای تصدی این مقام بسیار حساس و بزرگ و جدی که کمتر از وزارت نبست میباشد

ولی متاسفانه و طبق معمول همیشگی، با لجبازی و پافشاری بر خواسته غیر منطقی و غیر قانونی غیر عقلانی بر نشاندن زاکانی بر شهرداری تهران پافشاری کردند و حالا نباید حداقل خودشان که مقصرند ، شکایت کنند
منظور از کشور های هم پیمان ایران کدام کشور ها هستند؟
این شهردار کاره ای نیست.دولتها الان چند دوره از اصولگرا واصلاح طلب وشیخ اعتداا و...همه آمدند روز به روز بدتر شد که الان سرریز شده .شهر از کثافت و موش و چپه کردتن سطل ها وخرابی پله برقی وپله مترو وآلودگی هوا محیط زیست و....و...خرابه ای مانده
جارو کردن و نظافت خیابانها چی اینم از مشکلات بجا مانده از دولتها و شهرداریهای قبله. !!!!!!!!!!!
زاکانی را با لجاجت و پافشاری عیر قانونی بر شهرداری تهران نشاندید

و حالا انتظار دارید تا کارهای ریز شهر تهران را حداقل !!! انجام بدهد !!!؟؟؟؟

اگر از ابتدا مواد قانونی که صراحتا قید شده که شهردار باید دارای تخصص آکادمیک مرتبط با شهرسازی لازم باشد
و دارای تجربه مفید چندین ساله و کارنامه اجرایی کافی و مربوط به شهرداری داشته باشد را رعایت کرده بودید

الان اینطور سطح توقع تان از زاکانی را به تعمیرات به موقع پله برقی های مترو و پلهای هوایی کاهش نداده بودید !!!
آقای شهردار تخصصشان فراتر از این حرفهاست. ایشان خوب شعار می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!
عشق دیده شدن و ریاست جمهوری دارد!اما البته برای حل مشکلات ریز عرضه و توانایی ندارد
زیر مجموعه معاونت مالی شهرداری تهران . یکی از معاونها - همسر خودشو آورده سر کار کنار خودش . حقوق خوب هم .... . بیچاره آقای زاکانی نتونست داماد خودش رو سر کار نگه داره .
آقای شهردار درهمه حوزها اظهار نظر می کند ،اما به کار خودش هیچ ]
ما که همه چیز می سازیم چطور نمی شود گیربکس پله برقی را تعمیر ویا ساخت
کشورهای هم پیمان با ایران؟ یکیش رو نام ببرید لطفا
مدیریت محترم روزنامه جوان مقاله جالبی بود بویژه آثار منفی حضور شهردار در جلسات دولت که امر را بر ایشان توهم بوجود آورده که قرار است مثل جناب اقایان احمدی نژاد و قالیباف قرا است ایشان نفر بعدی باشند که از شهرداری تهران به ریاست جمهوری برسند
واما شروع مطلب « اشاره کردن به ابتدائی ترین مشکل شهری » خرابی پله برقی بهتر از من میدانی که تمامی مترو ها آسانسور دارند که اگر جوان‌ها اجازه بدهند و در موقع خرابی پله برقی ماموری در قسمت آسانسور امکان استفاده را فقط برای بانوان و اقایان مسن فراهم کند مساله حل میشود
مشکلات بسیاری که در آخر اشاره کرده بودید میتونست با حذف مساله پله برقی قرار داده شود
أقای زاکانی هنوز فکر می کنه در انتخابات ریاست جمهوری است
سلام : قرار دادن نیرو‌های اتحادیه اروپا و ناتو در لیست سازمان‌های تروریستی، اخذ عوارض سنگین از کشتی‌های تجاری وابسته به کشور‌های اروپایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند و منع ورود نظامیان کشور‌های اتحادیه اروپا به کشور‌های هم‌پیمان ایران می‌تواند بخشی ازاقدامات تنبیهی ایران علیه اتحادیه اروپا تلقی شود
آقای هانی زاده توهمات شما را حتی حاج حسین سردار قلم نفرمودند حالا گیریم نیروهای ناتو رادر لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادیم چه اتفاقی خواهد افتاد چندی پیش وزارت خارجه عده ای را تحریم کرده فقط جوهر خودکار نویسنده حرام شد براستی فکر میکنی می‌توانیم در تنگه هرمز مالیات سنگین بگیرم آقا جان تا دیر نشده بفرمائید یکی شما را از خواب ناز بیدار کنه بعدش هم چشمات را بمال تا سرحال بشی ماشاالله خیر ببینی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
شریعتمداری، خودتی؟
ناشناس اومدی کامنت گذاشتی!؟
ای کلک
روزنامه جوان با ارایه این مقالات صرفا دارند سطح توقعات مردم را به حل مسائل کوچک نشان می دهند که با حل آنها (البته اگر عرضه و تمایلی به حل شان داشته باشند!!!) بتوانند از عملکرد ضعیف دولت مورد تاییدشان دفاع کنند و اگر هم حل نشد بعداد بگویند ما هم منتقد به عملکرد مسئولان بودیم و نفر بعدی را برای 8 سال برای اداره کشور تحمیل نمایند... دقیقا این مورد را در انتخاب احمدی نژاد دیدیم که اخرش هیچکدام از حامیان اصولگرایش عملکرد ایشان را به گردن نگرفتند...
باز یک به اصطلاح کارشناس در روزنامه آرمان ملی انگشتش را گذاشته روی تنگه هرمز و تهدید به بستن آن روی کشتی های اروپایی یا اخذ عوارض (!!!) برای اجازه عبور از این آبراه بین المللی کرده. تلاش برای گرفتن عوارض هم یعنی برابر با بستن تنگه هرمز که همه ما خواهان تلاش شما برای بستن آن هستیم! در کار نیک تعلل نکنید. 44 سال است فقط حرفش را میزنید، حالا عمل کنید. آنقدر عوارض بگیرید که کسری بودجه رئیسی جبران شود.
بجای‌ همه این تهدیدات‌ پوچ و بی نتیجه‌ دکتر ظریف را برگردونید‌ براش‌ حکم وزارتخارجه بزنید‌ و بزارید با‌ اختیارات‌ کامل با هیئت‌ متخصص‌ و کارکشته برود با اروپائیها‌ و امریکا‌ بنشیند‌ و مذاکره بکند و برجام را به انجام برساند‌ تا با کشورهای ثروتمند‌ و دانشمند و صنعتمند‌ رایطه برقرار‌ بشه‌ خسته شدیم بخدا‌ ..‌‌‌‌
زاکانی یه کلمه تو دهنش انداخته ناظر بر .... که مثلا سیاستمداری صحبت میکنه
از این سفره ای که باز شد جایی نشست که ناظر بر بی کفایتیش شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان