بازدید 1399
عرضه خودرو در بورس عامل بازدارنده دلال بازی؛

فروش خودرو در بورس به تدریج موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس را جایگزین مناسبی برای قرعه‌کشی دانست و گفت: فروش بورسی خودرو به کاهش تدریج قیمت‌ها در بازار کمک می‌کند و عاملی بازدارنده در برابر فعالیت‌های سوداگرانه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 14 January 2023

مهدی طغیانی ضمن اعلام موافقت با عرضه خودرو در بورس اظهار داشت: در شرایط کنونی، عرضه خودرو در بورس به دلایل مختلف نسبت به قرعه‌کشی راهکار درست‌تر و بهتری است.
وی افزود: عرضه خودرو در بورس به تدریج تاثیر خود را بر بازار می‌گذارد و با کاهش قیمت خودرو در بازه‌های زمانی بلندمدت و میان مدت به برقراری تعادل در بازار کمک می‌کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه در بورس شرایط مناسبی را برای تولیدکننده در عرضه محصولات خود فراهم می‌سازد و با ایجاد ثبات نسبی در بازار خودرو دسترسی آسان‌تر مصرف‌کننده به خودروی مناسب با قیمت مناسب را فراهم می‌کند.
طغیانی در خصوص شرط اختصاص یک کد ملی برای خرید یک دستگاه خودرو این موضوع را موجب حذف سوداگران و دلالان از بازار خودرو عنوان کرد و اذعان داشت: فاصله قیمت نهایی خودرو در بورس در مقایسه با قیمت حاشیه بازار آنچنان زیاد نیست و بر همین اساس دلال بازی در بازار بورس مقرون به صرفه نخواهد بود. بنابراین فروش بورسی خودرو در برابر فعالیت‌های دلالی عاملی بازدارنده محسوب می‌‎شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چه عمق بازار بورس کالا در حوزه خودرو بیشتر شود به بهبود شرایط و نزدیک شدن قیمت نهایی خودرو به قیمت پایه و حذف حباب قیمتی در بازار کمک می‌کند اما اگر بازار کم عمق باشد و عرضه‌ها، عرضه‌های جدی نباشند مشکل کماکان تداوم خواهد داشت.
طغیانی در پایان خاطرنشان کرد: برای محل مصرف مابه‌التفاوت قیمت پایه بورس با قیمت کشف شده در این بازار می‌بایست تدبیری اندیشیده شود. وزارت صمت ضروری است برنامه‌ای برای سود حاصل از فروش خودرو در بورس داشته باشد تا صرف کیفیت بخشی به تولید خودرو شود. چنانکه در کمیسیون صنایع بحثی مطرح بود مبنی بر جمع‌آوری سود حاصله در صندوق توسعه بازار تا به شکل وام و تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی