بازدید 46012
با تحولات منطقه و جهان

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران / رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان/ رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی/ فرار مصطفی الکاظمی به امارات

روایت آمریکا از مسیر‌های ارتباطی پشت پرده با ایران، رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان، رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزار‌های جاسوسی، فرار مصطفی الکاظمی به امارات و دستور جنجالی وزیر تندروی اسرائیل درباره پرچم فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ 09 January 2023

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران/ رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان/ رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی/ فرار مصطفی الکاظمی به امارات

بین الملل تابناک: روایت آمریکا از مسیر‌های ارتباطی پشت پرده با ایران، رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان، رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزار‌های جاسوسی، فرار مصطفی الکاظمی به امارات و دستور جنجالی وزیر تندروی اسرائیل درباره پرچم فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران

وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد، این وزارتخانه مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران را درباره موضوعات مختلف حفظ کرده و بر اغتشاشات و همکاری نظامی ایران و روسیه تمرکز دارد.

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت: «ما راه‌هایی برای ارتباط با ایران در مورد موضوعات نگران‌ کننده مانند موضوع آزادی شهروندان آمریکایی که غیرقانونی در ایران بازداشت شده‌اند، داریم، اما قصد نداریم جزئیات آن را بیان کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که بازگشت به برجام در این مرحله مهم نیست.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: «برجام کانون نگرانی‌های ما نیست. ما از ماه سپتامبر بر دفاع از آزادی‌های اساسی مردم ایران و علیه تعمیق مشارکت نظامی ایران با روسیه تمرکز کرده‌ایم.» این در حالی است که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اخیرا اظهار داشته بود که آمریکا پیامی در خصوص توافق هسته‌ای از طریق واسطه‌ها به تهران ارسال کرده است.

وزیر امور خارجه ایران گفت، مقام‌های آمریکایی رفتار دوگانه‌ دارند؛ از یک سو پشت پرده برای رسیدن به توافق عجول هستند و از سوی دیگر در رسانه‌ها صحبت‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم آنها با برخی از پیام‌ها به آشوب و اغتشاشات در ایران دامن بزنند و همزمان خواستار مذاکرات با ایران هم باشند. آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌ها حتی تعجیل دارند که هرچه زودتر به نقطه توافق برسیم. اینگونه رفتار دوگانه آمریکا جدید نیست؛ اما تاریخ مصرف چنین سیاست‌هایی گذشته است.»

«تام نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز در مصاحبه‌ای با یک رسانه کانادایی گفته که دولت «جو بایدن» هنوز خواستار توافق با ایران است و مذاکرات برجام را از میز کنار نگذاشته است.

نایدز در مصاحبه‌ با پایگاه «تی‌.بی.ان» درباره مذاکرات رفع تحریم‌های وین و برخی ادعاها درباره اینکه بایدن پایان مذاکرات برجام را اعلام کرده گفت: «هیچ‌چیز برای همیشه از روی میز کنار نرفته است.»

او با وجود این تصریح کرد که مذاکرات میان ایران، آمریکا و قدرت‌های جهانی به بن‌بست برخورده‌اند. او گفت بایدن برای تهران روشن کرده که تهران باید برخی شرایط معین برای احیای برجام را که توسط دولت اوباما تعیین شده بودند، برآورده کند.

وی گفت: «این شروط نه تنها برآورده نشده‌اند بلکه مسائل بدتر هم شده‌‌اند؛ بنابراین، نظر من این است که به هیچ وجه در فاصله نزدیکی برای توافق با ایران قرار نداریم.»

رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان

ارتش خلق چین اعلام کرد که برای آزمودن توان رزمی نیروهایش، رزمایش نظامی در آب‌ها و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «شی یی» سخنگوی فرماندهی میدان شرقی ارتش خلق چین یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فرماندهی هشتم ژانویه (۱۸ دی ماه) گشت‌زنی‌های رزمی مشترک و رزمایش‌های نظامی عملی مختلفی در دریا و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برگزار کرد.

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران/ رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان/ رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی/ فرار مصطفی الکاظمی به امارات

بنا بر اعلام این بیانیه، هدف از این رزمایش، بررسی قابلیت‌های رزمی مشترک نیروها و مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای خارجی و جدایی‌طلب حامی استقلال تایوان بود.

پس از سفر ماه اوت، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها در مورد این جزیره تشدید شده است.

چین این سفر را محکوم و حمایت از جدایی‌طلبی تلقی و از آن هنگام تاکنون چندین رزمایش نظامی در نزدیکی تایوان برگزار کرده است. با این حال، چندین کشور دیگر از جمله فرانسه و ژاپن نمایندگان خود را به تایوان فرستاند؛ اقدامی که به تنش‌ها در تنگه تایوان دامن زده است.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون مستقل اداره می‌شود؛ اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند. تایوان از اعلام رسمی استقلال خودداری کرده است. چین با هر گونه تماس خارجی رسمی با تایوان مخالف است و حاکمیت خود بر این جزیره را غیرقابل مذاکره می‌داند.

رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی

وب سایت امنیتی اطلاعاتی فرانسوی اینتلیجنس آنلاین ( IntelligenceOnline ) اعلام کرد: عربستان و امارات برای کسب رتبه برتر در امنیت سایبری منطقه و در اختیار گرفتن ابزارهای جاسوسی و هکری با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش وب سایت «اینتلیجنس آنلاین»، رژیم سعودی در راستای تقویت ابزارهای جاسوسی، هکری و اقدامات سرکوبگرانه خود، هدفمند و برنامه ریزی شده در حال تقویت امنیت سایبری خود است.

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران/ رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان/ رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی/ فرار مصطفی الکاظمی به امارات

این وب سایت با اشاره به رقابت تنگاتنگ تجاری و سایبری عربستان با امارات در منطقه نوشت: تلاش عربستان برای پیشبرد توان سایبری خود در حال ثمر دادن است؛ در حالی که فرصت های تجاری برای امارات به عنوان همسایه و رقیب عربستان دچار رکود شده است.

به نوشته اینتلیجنس آنلاین، عربستان از قدرت نرم و سخت برای افزایش تلاش های خود در جهت جذب آخرین فنآوری ها استفاده می کند. نمایشگاه های امنیت سایبری که نماد نبرد سایبری جاری بین کشورهای عرب خلیج فارس برای نفوذ بیشتر است، یکی از جنبه های راهبردی قدرت نرم است که عربستان از آن برای ایجاد موازنه با همسایه اماراتی خود استفاده می کند.

عربستان برای به چالش کشیدن نمایشگاه تجاری امنیت سایبری جیسیک (GISEC) در دبی، نمایشگاه تجاری امنیت سایبری (Black Hat) را برگزار می کند که در واقع نسخه منطقه ای رویداد بزرگ امنیت سایبری آمریکا با همین نام است.

به نوشته اینتلیجنس آنلاین، چنین رویدادهایی به وضوح نمایانگر سیاست بلندمدت ریاض در تلاش برای تقویت موقعیت خود به عنوان مرکز جدید صنعت الکترونیک در منطقه خلیج فارس و آفریقا و رقابت با امارات است.

امارات بیشتر مقرهای منطقه ای شرکت های چند ملیتی را دارد که قرار است سال آینده به جای حضور رایگان، از این شرکت ها ۹ درصد مالیات بگیرد که نرخ آن همچنان ۲۰ درصد کمتر از نرخ اعمال شده بر این شرکت ها از سوی عربستان است.

ریاض از شرکت های تجاری فعال در عربستان خواسته تا ابتدای سال ۲۰۲۴ دفتر مرکزی منطقه ای خود را در این کشور ایجاد کنند.

کارشناسان بر این باورند که دستیابی به اهداف طرح عربستان ممکن است به قیمت از دست دادن موقعیت امارات تمام شود که مرکز شرکت های خارجی و نوظهور در جهان عرب به شمار می آید.

فرار مصطفی الکاظمی به امارات

نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای العهد، اعلام کرد، مصطفی الکاظمی سه هفته پیش و از طریق کردستان عراق به امارات گریخته است.

علی ترکی الجمالی، نماینده فراکسیون الصادقون تأکید کرد، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق به دلیل ترس از دستگیری و محاکمه به دلیل اتهامات وارده از جمله دست داشتن در شهادت فرماندهان پیروزی به اقلیم کردستان و سپس به امارات متواری شده است.

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران/ رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان/ رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی/ فرار مصطفی الکاظمی به امارات

وی از پارلمان عراق خواست به سرعت نسبت به بررسی این موضوع و شناسایی افرادی که در شهادت شهید ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی نقش داشتند، اقدام کند.

نماینده عراقی همچنین گفت که پارلمان عراق باید دولت را از تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها و کسانی که با اعمال فشارها می‌خواهند این پرونده را ببندند، دور نگه دارد.

پیش از این، علی الزبیدی عضو ائتلاف الفتح عراق گفته بود که مصطفی الکاظمی متهم به مشارکت در ترور فرماندهان پیروزی و سرپوش گذاشتن بر فساد است و برای فرار از مجازات از طریق اقلیم کردستان عراق به دبی فرار کرده است.

دستور جنجالی وزیر تندروی اسرائیل درباره پرچم فلسطین

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، دستوری مبنی بر ممنوعیت برافراشته شدن پرچم فلسطین در اماکن عمومی در داخل اراضی اشغالی را صادر کرد.

به گزارش صدی البلد، طبق بیانیه وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که فردی تندروست، طی دستوری به یعقوب شبتای، رئیس پلیس اسرائیل گفته، باید هرگونه پرچم سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که هویت «سازمانی تروریستی» را نشان می‌دهد، از دید عموم حذف و هرگونه تحریک علیه اسرائیل متوقف شود.

در این بیانیه آمده است، بن گویر به دفتر رئیس پلیس دستور داده به تمامی افسران با هر رتبه و درجه‌ای اجازه دهند پرچم‌های فلسطین را پایین بکشند.

روایت آمریکا از مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران/ رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان/ رقابت عربستان و امارات بر سر نرم افزارهای جاسوسی/ فرار مصطفی الکاظمی به امارات

بن گویر گفت، غیرممکن است مخالفان پرچم‌های «تروریسم» را بالا ببرند و به «تروریسم» تحریک و تشویق کنند. از این روی، دستور دادم پرچم‌های حامی «تروریسم» برافراشته نشوند و تحریک علیه اسرائیل متوقف شود.

رادیو سراسری عبری نیز گزارش داد،‌ حکم بن گویر بعد از برافراشتن پرچم فلسطین در تظاهرات ضد دولتی در شهر تل‌آویو در مرکز اسرائیل روز شنبه از سوی فعالان چپ‌گرای اسرائیلی صادر شد. این پرچم همچنین در مراسم استقبال از کریم یونس،‌ زندانی اهل روستای عاره در شمال اسرائیل برافراشته شد که چهل سال را در زندان‌های اشغالگران سپری کرده و روز پنج‌شنبه گذشته آزاد شد.

رادیو عبری همچنین پیشتر گزارش داده بود، بن گویر به رئیس پلیس دستور داده در خصوص جشن‌های برگزار شده از بابت آزادی کریم یونس تحقیقاتی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
امریکا ومتحدانش بدانند که ملت ودولت ایران تا لغ کلیه تحریمها هیچگونه اقدامی نخواهند کرد واز هیچ فشاری هراس ندارند وخیای محکم واستوار به پیش می روند وفریب این دقل بازیهای انها را نخواهد خورد دوران این حیله گری ها گذشته است
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اول‌ برو‌ یکم‌ دیکته فارسی یاد بگیر‌ بعد بیا‌
کامنت‌ سیاسی‌ بزار‌
محل‌ شما معلم نهضت‌ نفرستادند‌ مگر‌ ؟
خیلی علاقمندم بدونم واقعا از کلمه (اغتشاشات) استفاده کرده؟
عجب پس امریکا در به در در این مقطع دنبال برجام است . اوضاع اقتصادی ایران که چیز دیگه ای رو می گه .
سرزمین دیگران رواشغالکرده ونسل کشی می کند واهل انجاروتروریست می داند غرب وامریکا مدعی حقوق بشرحامیش هستند عجب دنیای شده
اسرائیل بی خود وبی جهت اینهمه خودشو اذیت میکنه،ای غده سرطان توبالاخره کارت تمام است هرجا بری جای نداری تابرسه به پرچم.هنوز زود گم شو برو از فلسطین بیرون ،بوی بوی تعفن وگندت منطقه را گرفته.تو جات ومکانت داخل کشورهای دزد وپست غرب است نه در منطقه اسلامی که به زور چپاندنت به فلسطین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
معلومه چقدر فشار روته. ولی ازتون کاری برنمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
باشه چشم رفت
سلام علیکم آمریکا از آزادی اساسی مردم ایران صحبت می‌کند این مردمی که آمریکا ازآن صحبت می‌کند کلا خارج از ایران است نه آن افرادیکه درسرزمین ایران سکونت دارنداگرطرفدارمردم این مملکت هستی پس چرا این مردم راتحریم میکنی وازاشوبگران حمایت میکنی پس دروغ میگویی
این نتیجه مرگ برهایی هست که هرروز برتمام کشورهای دنیا بغیرازچین وروسیه نثارمیکنیم هست.حفظ روابط بین الملل باکشورها ضعف نیست بلکه عین قدرته که متاسفانه مانداریم.!!!؟؟؟چون عده ای مافیانانش رامیخورند.
آمریکا علنا اعلام می کند که برجام از اولویت خارج شده بعد پنهانی پیام مذاکره می دهد، مشخص است که عظم وتصمیم ایران خدشه دار کردن حدفش اس ام بعد که ایران حاضر به مذاکره شد چند سال مسئولین را گیرد خودش بچرخاند وتصمیمات مهم را دولت مردان معتل به برجام کند و ایران را نزد دوستان روسی به سست بودن بیان وعمل کرد وخلاصه اعتبار سیاسی را وقتی تخریب کرد آنوقت میگه شرایط آمریکا را گزینه اول کنید
پیام های غیر رسمی آمریکا به ایران برای برجام یه دام اس فریب اس، آمریکا صداقت ندارد، میخواهند فریب دهند،،،،،،،
درود بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل اینکه هیچ کشور مستکبری جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل