بازدید 3714

هشدار شاه اردن درباره انتفاضه جدید در فلسطین

شاه اردن چهارشنبه شب در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» درباره گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری نسبت به وقوع انتفاضه جدید در فلسطین هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 29 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، «عبدالله دوم» شاه اردن در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت: باید نگران وقوع یک انتفاضه در آینده باشیم که به ضرر همه طرف‌ها است.

وی همچنین نسبت به عبور افراط گرایان از خط قرمزها در قدس برای دامن زدن به درگیری‌ها و خشونت‌ها هشدار داد و گفت که سوء استفاده از قدس برای اهداف سیاسی می‌تواند خیلی سریع اوضاع را از کنترل خارج کند.

شاه اردن با اشاره به اهمیت همگرایی منطقه‌ای برای از بین بردن موانع، به حضور آرمان فلسطین در بین افکار عمومی جهان عرب از طریق همبستگی با مردم فلسطین در خلال رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر اشاره کرد و خواستار گام‌های سازنده بین کشورهای منطقه شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی پیش تر گفته بود: خط مشی اصلی کابینه وی این است که شهرک سازی را در تمامی مناطق الجلیل، النقب، بلندی‌های (اشغالی) جولان و کرانه باختری توسعه دهد.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی درحالی برنامه کلی کابینه‌اش را تشریح کرده است که کِنست (پارلمان رژیم اسرائیل) امروز (پنجشنبه) به نتانیاهو ۷۳ساله رای اعتماد خواهد داد و اگر این اتفاق بیفتد او نخست وزیر و لاپید رئیس اردوگاه مخالفان خواهد شد.

نتانیاهو برای جلب اعتماد کنست باید آرای حداقل ۶۱ نفر از ۱۲۰ نماینده را به دست آورد و باتوجه به اینکه ائتلاف نتانیاهو ۶۴ رای دارد، کسب رای اعتماد به وی تضمین شده است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و چند دستگی داخلی در رژیم صهیونیستی تشدید شده و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی