بازدید 48211
رئیس کل بانک مرکزی:

دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد

در حالی که در روزهای اخیر قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شده است، امروز رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیماست.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ 28 December 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این روزها همچون اواخر تابستان ۱۳۹۷، بهای ارز روند افزایشی را تجربه می‌کند، تا جایی که نرخ دلار به عنوان شاخص ارزی، با نام‌هایی همچون دلار نیمایی، دلار توافقی و دلار آزاد، در کانال‌های مختلفی همچون ۳۰، ۳۷ و ۴۲ هزار تومانی در نوسان است. این روند باعث شده تا فضای کسب و کار نیز پیش بینی پذیری نداشته باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.

اما امروز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیات دولت در مورد نوسانات قیمت دلار در بازار گفت: آنچه عایدی دولت است از محل عرضه دلار در سامانه نیماست. در واقع سامانه نیما ثبات دارد، و عرضه ها و درآمد دولت خوب است؛ بنابراین دولت هیچ انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و قطعا تکذیب می شود.

تعداد بازدید : 2076

مردم از معاملات غیررسمی ارز اکیدا خودداری کنند

این اظهارات عالی ترین مقام بانکی کشور در حالی بود که ساعتی بعد روابط عمومی این بانک با انتشار خبری اعلام کرد تامین ارز لازم به منظور واردات کالاها و‌ خدمات مورد نیاز کشور از طریق سامانه نیما انجام می شود. اطلاعیه بانک مرکزی بیان داشت: 

هرگونه معامله ارز خارج از شبکه صرافی ها، بانک‌ها ‌‌و موسسات اعتباری دارای مجوز بانک‌ مرکزی، قاچاق ارز محسوب شده و طبق قانون و از طریق مجاری قضایی، مرتکبین علاوه بر ضبط ارز، به پرداخت جریمه نقدی، معادل دو برابر ارز مکشوفه و در صورت عدم توانایی در پرداخت، به حبس محکوم خواهند شد.

"بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عموم فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد ارز لازم به منظور واردات کالاها و‌ خدمات موردنیاز کشور از طریق سامانه نیما به عنوان مرجع رسمی ارز کشور تامین می‌شود.


کلیه دستگاه های دولتی به ویژه وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و نفت از طرف معاون اول محترم  رئیس جمهور مکلف شده‌اند در روند تخصیص، تامین و ایجاد تعهدات ارزی، با بانک مرکزی هماهنگی کامل داشته باشند. بانک مرکزی نیز نسبت به تخصیص مستمر ارز موردنیاز فعالان اقتصادی در کوتاهترین زمان اقدام می‌نماید. 


بانک مرکزی نیز ضمن قدردانی از همراهی خوب صادرکنندگان، تاکید می‌کند کلیه تامین کنندگان ارز اعم از شرکت های دولتی و غیردولتی موظفند طبق قانون، ارز حاصل از صادرات را در مهلت تعیین شده ازطریق سامانه نیما عرضه نمایند. با متخلفان طبق قانون و بدون هیچ گونه اغماض برخورد خواهد شد.  


براساس قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه معامله ارز خارج از شبکه صرافی ها، بانک‌ها ‌‌و موسسات اعتباری دارای مجوز بانک‌ مرکزی، قاچاق ارز محسوب شده و طبق قانون و از طریق مجاری قضایی، مرتکبین علاوه بر ضبط ارز، به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر ارز مکشوفه و درصورت عدم توانایی در پرداخت، به حبس محکوم خواهند شد؛ لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود از معاملات غیررسمی ارز اکیدا خودداری کنند.

دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد/ مردم از معاملات غیررسمی ارز اکیدا خودداری کنند

از بازار توافقی ارز چه خبر؟

در حالی که امروز قیمت‌ها در بازار غیررسمی افزایش داشت، نرخ دلار و یورو در بازار توافقی نیز صعودی بود؛ هرچند حجم معاملات بازار غیررسمی در مقایسه با بازار توافقی، ناچیز است، به گونه‌ای که در ساعت پایانی معاملات توافقی ارز، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به رقم ۳۷۲۷۰ تومان معامله شد. یورو توافقی نیز در پایان معاملات امروز به رقم ۳۹۴۲۰ تومان رسید که در مجموع نسبت به روز دوشنبه، افزایش داشتند.

 

سیاست گذار به دنبال افزایش نرخ سود بانکی

در این شرایط و با توجه به تجربه برخی کشور‌ها در استفاده از ابزار نرخ سود برای کنترل تورم و نقدینگی، مدتی است که زمزمه‌هایی در خصوص افزایش نرخ سود سپرده بانکی از سوی مسئولانی همچون رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شنیده می‌شود؛ برای نمونه، صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در روز‌های گذشته اعلام کرد: در خصوص نرخ سود بانکی باید توجه داشت که در بیش از نود کشور جهان، اصلاح نرخ سود بانکی را شاهد بودیم؛ مثلا در روسیه نرخ بهره از ۹.۵ درصد یک شبه به ۲۰ درصد افزایش یافت و در نهایت منجر به تقویت روبل روسیه شد. همچنین در آمریکا نرخ بهره به بیش از ۴ درصد رسیده است.

وی افزود: در کشور ما به مقوله نرخ سود به عنوان یک ابزار سیاست پولی نگاه نشده است. در سال ۹۶ و محدود در سال ۹۹ اصلاح نرخ سود بانکی داشتیم و از آن موقع اصلاحی نشده است. ما معتقدیم که باید از این ابزار نرخ سود استفاده کنیم. البته شورای پول و اعتبار باید تصمیم بگیرد؛ بنابراین، در صورت اعطای مجوز شورای پول و اعتبار، ما نیز از این ابزار بهره می‏ بریم.

همچنین خاندوزی، وزیر اقتصاد روز دوشنبه (پنجم دی ماه ۱۴۰۱) در این باره اظهار داشت: در مصوبه شورای پول و اعتبار جزئیاتی برای افزایش نرخ سود بانکی در قالب اوراق گواهی سپرده مصوبه شده و برای هر یک از سپرده‌های کوتاه مدت، بلندمدت نرخ‌ها متفاوت است و بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و این افزایش تا پایان امسال اجرایی می‌شود. این عضو کابینه دولت سیزدهم درباره نرخ تورم در سال آینده، اظهار داشت: ماهیت شاخص‌های اقتصادی ـ که پس از دوازده ماه شاخص تورم کاهشی بود ـ و همه مدل‌های اقتصادی، کاهش تورم را در سال آینده نشان می‌دهد و حتی گزارش‌های بین المللی نیز این امر را تایید می‌کند؛ هرچند تا به امروز صدور مجوز انتشار اوراق سپرده ۲۳ درصدی برای ۲۵ بانک در دستور کار قرار گرفته است و انتظار می‌رود در هفته آینده، شاهد تصمیم گیری برای تغییر نرخ سود باشیم؛ اقدامی که می‌تواند در کنترل جریان نقدینگی موثر باشد.

همچنین باید خاطرنشان کرد که پیش از این (آبان امسال) بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز، اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی را منتشر کرده بود. صالح آبادی در آن مقطع در خصوص رفع نگرانی مردم با توجه به نوسانات نرخ ارز، گفته بود: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند، باید بدانند از روز‌های آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند و دیگر نگرانی از این جهت نداشته باشند. خریداران در سررسید‌های مشخصی می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹۸
واقعا رئیس بانک مرکزی را ببینید دستش تو جیبش واستاده دارد مصاحبه میکند بعدش دولت انگیزه نداشت دلارشده 42تومن
با سلام.معاونت اقتصادی ریاست جمهوری سردار سرفراز دکتر رضایی کجا هستند که ارزش پول ملی اینقدر کاهش یافته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
تازه قول داده بود ریال ایران را پرقدرت ترین پول منطقه بکند !!!!!!!!! ریال داره کم ارزش ترین پول دنیا میشه جناب دکتر پروفسور .
آقایون یه فکری به حال کن دانشجو بکنید که خارج کشور تحصیل میکنم، حداقل دلار دانشجویی با نرخ مناسب بدین.
بسلامتی ومبارکی ومیمنت دلار وارد کانال ۴۴۰۰۰ تومان شد !!!
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
تا 60 تومن میبرن بالا و بعد در یک حرکت انقلابی میارن رو 50 و سر ما منت میزارن که دیدید دلار 10 تومن ارزان شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
به شما نهار دادن؟؟؟!!!
نه دولت اصلاً انگیزه ای برای افزایش قیمت ارز نداره ولی مشخص نیست که کسری بودجه رو چگونه تأمین می کنه
رئیس بانک مرکزی چه تصوری در خصوص فهم و شعور مردم در سر داره؟ جناب صالح ابادی این حرفها رو مدیران دولت قبلی هم می زدند دیگه کسی خریدار این حرفها نیست. اگر سکوت کنید بهتر از این است که چنین حرفهائی را برای توجیه بی کفایتی خود تان مطرح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
حتما مردم انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار دارند
اصولگرایان تازه فهمیده اند راهی جز برجام نیست
و هفت سال عمر مردم با عدم آگاهی ایشان کشک شد
اینها حق الناس است
ولا توقف ما لیس لک به علم
من نمی دانم چراباسوادهاو بالیاقتها شده اند نظاره گر و بیسواد ها شده اند همه کاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
باسوادها اکثرا زندان هستند.
بدبختی اینکه برای پایین آوردنش هم انگیزه ای ندارین ...کل برای هیچ کار مفیدی انگیره ندارین
به نحوه ایستادن رییس کل بانک مرکزی دقت کنید
خیلی ریلکس دستاشو کرده تو جیبش وبا آسودگی خیال مشغول پاسخ دادن به سوالات هست
انگار نه انگار که دلار شده ۴۴۰۰۰ تومان !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
چون اینکاره نیست . اصلا نگرانی نداره . حقوقش واریز میشه و بیخیال همه چیز هست . تا دیروز ته یک اطاق تو یک اداره ای کارمند جز بود الان شده رئیس یک بانک .
کمتر جوک‌بگو
واقعا خوشا به سعادت شما که خیلی راحت زندگی می کنی خوشا طرف از آبشار نیاگارا پرید و اول شد گفتند انگیزه ات از این پرش عالی چه بود گفت انگیزه منگیزه را ولش اونی که منو پرت کرد را می خوام پیدا کنم!!!!
تو که راست میگی. ما هم‌ ای کیو منفی
کاش مسئولین عزیز کشور ما تغییر رویه دهند و کمی کمتر به شعور مردم غیور کشورمان توهین کنند.
فقط استایل و فیگورش رو نگاه کنید تا تهش برید . حالت یه طلبکار رو داره و علنا با زبان بدن می گه همینی که هست می خوایید بخوایید نخواهید هم باید این وضعیت رو بخواهید .
اصلا اوضاع ارزی مملکت براش مهم نیست .
دولت اصولا دیگر در قیاس با رشد و چاپ پول روزانه ۷ تریلیون تومنی دلاری ندارد. تمام ذخایر خارجی در چین و هند را خرج کردید تا ظاهر را درست کنید. زمستان سخت را بیرون دادید تا توافقی نشود و تحریم ها کاهش یابد که پوتین ناراحت شود. پتروشیمی و فولاد گاز ندارند و..... تازه این اولشه
ابشان بیشتر رئیس فرزاسیون کشتی یا تناسب اندام باید باشند تا یک محقق و ارشد اقتصاددان
انگیزه نداره؟
موتور اصلی جهاندن دلار خود دولته
وقتی قیمت گوشت الان در ترکیه و عراق و افغانستان ارزانتر از ایران هست یعنی قاچاق نعکوس و دلار انقدر افزابش می یابد تا قاچاق معکوی متوقف شود. این اصول اقتصاد هست. ولی این وسط میلیونها ایرانی باز هم فقیر تر میشوند و دانش بنیان ها در کانادا و امریکا و اروپا فربه تر
رشد شدید دلار دو دلیل مهم میتواند داشته باشد اول عمدی برای تامین کسری بودجه و دوم ورشکسنگی اقتصاد اگر اولی نیست پس بپذیرید اقتصاد شما ورشکسته شده
پول که توش باشه انگیزه هم ناخودآگاه بوجود میاد
دولت انگیزه ای برای افزایش نرخ دلار ندارد فقط تفننی این کار را میکند .
برای کاهش چی انگیزه دارند؟؟؟
روحانی هم در زمان ریاست جمهوری همین حرفها رو می زد
دلار به انگیزه اینا نیازی نداره.کار خودش رو می کنه.میره بالا.اینا هم فقط نگاه میکنن
طرف معارف خونده تو دانشگاه پل مديريت، بهترين حالت بايد معلم ميشد حالا گذاشتنش رييس بانك مركزي، انتظاري ازش نيست، البته دليل اين قيمت دلار خيلي فراتر و بنيادي تر از اين حرفها هست
آقای رئیس بانک مرکزی اگر بیای دفتر اسناد رسمی تکذیبیه پر کنی مردم حرفت رو قبول ندارند،در حالیکه زندگی روزمره مردم فلج شده جنابعالی می فرمائید همه چیز خوبه .
شما گفتید و ما هم باورکردیم !!!!!! این بی خیالیتان نسبت به افزایش قیمت دلار همه چیز را ثابت میکند
مشکل اقتصاد ایران این است که سیاست اقتصادی برپایهده ۷۰ است که توسط هر دولت تکرار می شود
دولت میتواند با تشویق مردم به باز کردن حساب ارزی هم مشکل ارزی خود را حل کند هم در در زمان گران شدن دلار مردم هم شیرینی انرا حس کنند نه اینکه این شیرینی فقط برای دولت باشد
همین که مقام محترم میدانند دلار چیست مارا کافیست
مگه کشور دولتی هم دارد ؟؟
آخه مسئله اینکه که هرچی نرخ ارز بازار آزاد بالا میره دلار نیما هم بالا میره زمان حذف ارز ترجیحی قیمت دلار نیمایی ۲۵ بود الان ۳۰ پس اونم بالا میره ضمنا ما مردم حافظه داریم لطفا به شعور ما توهین نکنید . بالا رفتن ارز اگر به صورت کامل دست دولت نباشه مقصر بخش عظیمی خودش
کار امریکاست!
خداوکیلی اگر ماهم باور کنبم خودشما باور نکن این قصه را
برای پایین آوردنش چی؟انگیزه داره؟ اصلا براتون مهم هست؟
دولت در صرافی با کارت ملی در واقع دلالی ارز میکند.گرانی ارز براش خوبه
در بورس کالا دلالی خودرو میکند
و در بورس هم سهامدارن را,,,,
عجب ! حالا که انگیزه ای نداره ،داره پدر مردم رو درمیاره ،اگر انگیزه داشت چه می‌کرد؟؟!!
وظیفه بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی هست که در حال حاضر تنها کاری که انجام نمیدهد حفظ ارزش ریال میباشد.
الان هم اهلام میدارد مردم به بازار غیر رسمی رجوع نکنند؟! شما به من دلار میدهی که من رجوع نکنم؟
الان دلار توافقی شما رسیده به 40 هزار تومان که طبق مصوبه مجلس باید 23 هزار تومان باید باشد، کجا دلار 23 هزارتومانی در اختیار مردم قرار میگیرد؟ چرا دادستان نسبت به این گفتارها و رفتارها واکنش نشان نمی دهد؟
توقع دارید اعتراض نشود؟
دولت انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار نداره ولی می خواد با این روش کسری بودجه خود را از جیب مردم بدبخت تامین بکنه
معلومه نمیخواد بالا بره اما نمیتونه جلوش را بگیره
این دلار ۳۷ هزار تومنی کجاست ؟ اگر پیدا کردی من ۳۸ هزار تومن میخرم
واقعا. چرا ندارد ؟ چه بد شد.چه بی انگیزه!
۴ سال بعدی که دیگه بهت رای ندادیم میفهمی انگیز داشتن یا نداشتنت به ما ربطی نداره واسه ما مهم قیمت دلاره که نباید ۳۰ رو رد میکرد چه برسه ۴۰
پس حتما خود دلار انگیزه داشت که بالا بره
راستی دولت انگیزه ای برا پایین آوردن نرخ ارز هم ندارد؟
باسلام آقای رئیس کل شما دارید دلالان را تشویق وسرمایه دارمیکنید دلارنیمایی می خرند وآزاد میفروشند.بازار هم تحت تاثیردلارآزادتمام کالاها راگران کرده اند.مردم چه گناهی کرده اند.؟آنهایی که ملک واملاک وماشین دارند .خوش بحالشان است آنهایی که ندارن بدبحالشان است این است عدالت اسلامی؟
یکی به اینا بگه اولا مگه خودتون مثلاً مخالف ربا و سود نبودید
حالا چرا یاد افزایش نرخ سود بانکی افتادید
در ثانی اگه فدرال رزرو اینکارو میکنه در بیشترین حالتش سه چهارم یک درصد افزایش میده
ثالثا این روش برای کشوری که نرخ سودش بالای ۱۸ درصده جواب نمیده چون خودش تورم زاست
اون واسه کشوری خوبه که به قول خودتون ۹ درصد رو برسونه ۲۰
ولار به انگیزه دولت کاری ندارد ولی با عرضه و ایاقت دولت صد در صد کار دارد
تو که راست میگی ولی...
پس حتما مسیول این همه نابسامانی دلار خواجه حافظ شیرازیس.نه مسیولین بی آلایش ما
ارزی که دست مردم هست مگه چند درصد بازار هست ؟
اصل ارز دست بانک مرکزی هست که از فروش نفت و محصولات پتروشیمی بدست می آید و مستقیم قیمت ارز توسط دولت تایین میشود
بالا رفتن قیمت ارز یک روش مدیریتی برای تامین حقوق کارمندان و هزینه های دولت و رفع کسری بودجه ناشی شده از افزایش حقوق است
پلیس و دلال ارز و ... بیشتر کاربرد تبلیغاتی دارد
انگیزه ای هم برای کنترل قیمت ارز و عدم سقوط ارزش پول ملی ندارید و همچنان جو روانی افزایش قیمت ارز بر مدیریت شما می چربد! از این جو روانی فقط اندک افراد سود جو سود می برند ولی یک ملت تاوان آنرا می دهند!
اصولاً اگر مدیریت درستی بر کشور حاکم بود نباید قیمت ارز به ارزش پول کشور گره زده میشد تا باعث گرانی های بی حد و حصر شود
چرخه درآمد اصلی در دولت
افزایش قیمت دلار- طلا - خودرو - بورس - مسکن
چرخه فرعی :
افزایش قیمت انرژی - محصولات و کالاها - خدمات - مالیات

دولتها در ایران مدتهاست با این چرخه ها کسب درآمد میکنند ، بخاطرهمینه هیچوقت دراین کشور کسی روی آرامش اقتصادی و امنیت روانی ندارد
و هر روز فقیر فقیرتر و غنی غنیتر میشود
دروغ بزرگتر از این وجود ندارد
ملت دلار نمی‌خورد خوراکی ها را ارزان کنید که
بله. تورم 184 درصد امسال میشه 183.5 درصد برای سال آینده! خیلی ممنون بابت این همه تلاش
اخه چرا رییس جمهور از کسانی در امور اقتصادی استفاده میکنه که الفبای اقتصاد رو نمی‌فهمند
اقتصاد با ان اقتصاد که با سفره مردم در ارتباط هست فرق می‌کنه .
این اقا اقتصاد عدد و رقم بلده
نداری مردم ، گرفتاری و گرسنگی مردم رو نمیتونه بفهمه
والله که هیچی از شرمندگی پدر پیش زن و بچش نمی‌فهمه
ولی انگیزه ای هم جهت تقویت پول ملی و یا تناسب درآمد و هزینه های ملت ندارد!
حالا داشته باشد يا نداشته باشد، فرقي هم ميكند؟
عرضه کنترل ارز را هم ندارد
کل مخارج حکومت ایران ازدلارفروشی وگران کردن عمدی دلار،فراهم میشه
ایشان فقط یک اخبارگو است و روزانه اخبار بانک مرکزی را اعلام می کند نه یک اقتصاددان. زیرا اگر اقتصاددان بود قطعا با یک سخنرانی درخصوص مولفه های اقتصادی و برنامه هایش درخصوص بهبودی وضع اقتصاد باعث ثبات در بازار می‌شد.
وقتی دلار سوار بر موشک شده و درحال پرواز به فضا است نیازی نیست دولت انگیزه گرانی دلار داشته باشد
شما را بخدا با بی انگیزی کار نکنید زیرا نداشتن انگیزه دولت سبب بی انگیزگی ملت می‌شود لذا شایسته است آقایان با جدیت و با انگیزه تمام نسبت به افزایش هر دلار حداقل صد تومان تلاش کنند آنهم با انگیزه تمام چون سبب ارتقای پول ملی می شود
ازقدیم گفته اندکسی که خواب باشدمیشه بیدارکردولی کسی که خودشوبه خواب زده نمیشه بیدارکرد
چرا از نخبه ها استفاده نمیکنید این فامیل بازی بزارید کنار مملکت درست میشه آقا انگار خبر نداره تو مملکت چه اتفاقی داره میوفته واقعا آدم متاسف میشه روز به روز داره بد ترو بدتر میشه دلار شده 43تومن مسولیت بیدار شید
باورتون داریم
اتفاقا برای جبران کسری بودجه راحت ترین کار همینه. مردم نفهم نیستن
دولت چاره ای جز افزایش دلار ندارد وقتی در کشور تولید نیست نفت را هم قاچاق وبا تخفیف میفرو شد وقتی که تراز پرداختش منفی است قیمت دلار افزایش میابد خواست دولت هم هست یا باید از جیب مردم بردارد که مردم را فقیر تر میکند یا اقتصادش فرو میپاشد لذا تا در دست مردم اندک پول هست دولت بی کفایت انرا میمکد
آهای مردم بدانید که دولت انگیزه ای برای گران کردن ارز نداردوباتوجه به استدلال هایی که این اواخرتوسط کارشناسان امر در مورد مشکلات مملکت ودخالت اجنه درآن شده بنظرمیرسدکه دراین مورد هم دخالت اجنه است که قیمت دلاررابصورت ساعت و دقیقه به کنترل خوددرآورده وبرای ضربه زدن به دولت وعده های ناتمام آنرابالامیبرد .
این عکس و این ژست حق به جانب خود گویای توانایی این فرد مسئول است!!!!!!1
مدیونید اگر فکر کنید ؛ دولت با دلار فروشی کسر بودجه و بریز و بپاشهاشو تامین میکنه!! احتمالا پس از فروش ۴۴ هزار تومانی و یا حتی بیشتر! و تامین کسر بودجه، دوباره دلار پایین خواهد امد...
ظاهرا انگیزه ای هم برای کنترل آن ندارد
پس چرا بانک مرکزی قیمت دلار را نمی تونه پایین بیاره؟
اینو به مردم توضیح بدهید
درپیشگاه مردم دست به جیب صحبت نکنید ۰
کاربلد نیستید کشور ومردم را بیچاره نکنید حداقل شهامت استعفا را داشته باشید ایران را ویران کردید
چقدر خجالت اوره تو هر کشوری این اتفاقا افتاده بود ول وزرا و کابینه باید عزل میشدن یا استعفا ، حتی کشورای جنگزده مثل سوریه اوضاعشون بهتره
تا کی این افزایش روزانه سکه ودلار ادامه دارد ؟
عطف به پاسخ ریاست محترم بانک مرکزی؛ عرض می کنم عبارت صحیح تر این است« درواقع دولت هیچ انگیزه ای برای هیج کاری ندارد» این عبارت هم می تونه صحیح باشه« درواقع دولت هیچ عرضه ای برای هیچ کاری ندارد» یا این عبارت« درواقع دولت هیچ کاری به کشور ندارد»
خدارو شکر که انگیزه افزایش نداره اگر انگیزه داشت تا 100 هزار تومن میرفت بالا
همش تقصیر امریکاست که حی ارزش دلار رو میبره بالا!
منم دیگه انگیزه ای برای
کار
زندگی تو این کشور
نشاط
حیات
خواندن خبرهای همیشه بد
شنیدن حرفهای بی ربط و بی منطق دولتمردان
ماست‌مالی و بی منطقی مجلسی ها
دنبال کردن قیمت دلاری که هرروز می‌ره بالا
ندارم
خدایا کمک!!!!
مردم انگیزه دارن؟
چرا یه جور حرف میزنید انگار نه انگار که مردم تمام سرمایه هاشون نابود شده
لطفا تصحیح کنید... دولت انگیزه ای جهت کنترل قیمت ارز ندارد.
آقا شما خیلی درست می فرمایید تا کی این همه دروغ شما توانایی ثابت نگه داشتن مایحتاج اولیه مردم را ندارید بهتر است جایتان را با دیگری عوض کنید
ادبت کجا رفته آقای رئیس بانک مرکزی.دستات ازجیبت موقع صحبت کردن در بیار
من چون دستی در کار واردات دارم این مورد را مستند و مستدل به شما میگویم. یورو نیمایی که تا حدود دو ماه پیش حدود ۲۹ تومن در سامانه نیما عرضه میشد دیروز ۴۰ تومان بود. لذا حرف ایشان که معیارشون ارز نیما هست هم جهش زیادی کرده و مردم اثرش را تا یک ماهه دیگر روی کالا ها حس خواهند کرد. ارز نیما معمولا حدود ۵ تومن از ارز ازاد ارزان تر است. همین.
در صرافی هارو همین الان ببندید مسعله حل میشه
آقا اینها شیپور را از طرف گشادش میزنند میگم چرا صداش خوب در نمی یاد ؟!
ابتدا هر کس دلار می خرد و سپس هر که در خانه اش دلار نگهداری می کند و بعد از این ها هر که به قیمت دلار اعتراض می کند را اعدام کنید تا مشکل حل شود
جای شما بودم به جای این فیگور حق طلبانه، استعفا میدادم.
تنها دلخوشی و سرگرمی دولت بالا بردن نرخ دلاره و راه بی هزینه و پرسود برای رفع کسری بودجه دولت، بازی با نرخ دلاره
البته این کار به انگیزه نیاز نداره
خودبخود اتفاق میافته
منظور از انگیزه اینه که فعلا کسری بودجه رو تا حدی جبران کردیم و دوباره توی جیب مردم دست بردیم .تاسری بعد و ماه اینده فعلا انگیزه نداریم.
دست اینا نیس معلوم نیس مملکت دست کیه
واسه پدر مردم رو‌ درآوردن چی؟ واسه اون که کوهی از انگیزه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل